Üzemanyagellátás
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hétvégén megmérek egy gyári 251ét, de azt tudni kell hogy többféle tű volt, vonalkákkal vannak jelölve a hornyok alatt.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Tegnap volt egy nagyobb (230km-es) gurulásom a tézével. Valószínűleg bemértek a sünök is, de ez most mellékes 
Sajnos az ugrándozása részterhelésen újra előjött, úgyhogy győrben próbaképpen vettem egy súbertűt hogy kicseréljem (más tippem már nincs).
Az út szélén neki is álltam volna, és hoppá... A felső zégergyűrű-horony nem volt beleesztergálva, de ez nem is lenne gond...
Szemmel láthatóan más az átmérője, úgyhogy elkezdtem itthon méregetni.
Bázisfelületnek a legalsó hornyot választottam ahogy a képen látható.
Az x távolságoknál megmértem a kúp átmérőjét mind a bent lévő, mind a motorban lévő tűnél.

http://www.kepfeltoltes.hu
Az értékek:
x ; utángyártott1 ; utángyártott2
0 ; 2.50 ; 2,46
20 ; 2,45 ; 2,23
25 ; 2,30 ; 2,12
30 ; 2,17 ; 2,02
35 ; 2,03 ; 1,88
A kúpos rész hossz az egyiken 30mm, a másikon 36mm.
Meg tudná valaki nézni melyik lenne a gyárinak megfelelő?
Ha esetleg meg tudnátok mérni egy gyári tű vastagságát akinek van olyanja...
251-es ETZ csatos karbijáról van szó...

Sajnos az ugrándozása részterhelésen újra előjött, úgyhogy győrben próbaképpen vettem egy súbertűt hogy kicseréljem (más tippem már nincs).
Az út szélén neki is álltam volna, és hoppá... A felső zégergyűrű-horony nem volt beleesztergálva, de ez nem is lenne gond...
Szemmel láthatóan más az átmérője, úgyhogy elkezdtem itthon méregetni.
Bázisfelületnek a legalsó hornyot választottam ahogy a képen látható.
Az x távolságoknál megmértem a kúp átmérőjét mind a bent lévő, mind a motorban lévő tűnél.

http://www.kepfeltoltes.hu
Az értékek:
x ; utángyártott1 ; utángyártott2
0 ; 2.50 ; 2,46
20 ; 2,45 ; 2,23
25 ; 2,30 ; 2,12
30 ; 2,17 ; 2,02
35 ; 2,03 ; 1,88
A kúpos rész hossz az egyiken 30mm, a másikon 36mm.
Meg tudná valaki nézni melyik lenne a gyárinak megfelelő?
Ha esetleg meg tudnátok mérni egy gyári tű vastagságát akinek van olyanja...
251-es ETZ csatos karbijáról van szó...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
hát ezek nem túl jó tapasztalatok 
hasonlóan primitív, karburátoros, de 4 ütemű autómat már átalakítottam tiszta E85 üzemeltetésre, de az MZ-t nem merem, mert az etanol és a 2t olaj ...
én nem használom sokat a motort, van, hogy 2-3 hétig járok 1 telitankkal, főleg mióta 340 a benzin, rendes tapasztalatok meg nincsenek még az olajokkal kapcsolatban
amúgy a kocsinál annyi volt, hogy 10 helyett 20 fok előgyújtás és 115 helyett 130-as főfúvóka
fogyasztás 6-ról 7-re, menetteljesítmények ugyanolyanok, alapjárat kihagyós és kisgázon dadog, amivel egyelőre nem tudtam mit kezdeni
a léghűtéses motor hengerfeje a benzines 135-150 C fokról 110-120 Celsius fokra csökkent terhelésen
jah, az autó egy kispolszki

hasonlóan primitív, karburátoros, de 4 ütemű autómat már átalakítottam tiszta E85 üzemeltetésre, de az MZ-t nem merem, mert az etanol és a 2t olaj ...
én nem használom sokat a motort, van, hogy 2-3 hétig járok 1 telitankkal, főleg mióta 340 a benzin, rendes tapasztalatok meg nincsenek még az olajokkal kapcsolatban
amúgy a kocsinál annyi volt, hogy 10 helyett 20 fok előgyújtás és 115 helyett 130-as főfúvóka
fogyasztás 6-ról 7-re, menetteljesítmények ugyanolyanok, alapjárat kihagyós és kisgázon dadog, amivel egyelőre nem tudtam mit kezdeni
a léghűtéses motor hengerfeje a benzines 135-150 C fokról 110-120 Celsius fokra csökkent terhelésen
jah, az autó egy kispolszki

When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Még annyit hozzátennék a tapasztalatokhoz, hogy 4000f/p (nem vagyok hülye csak szeretek magyarosítani
) felett erősebb gázadáskor, olyan csörgő hangot ad ki mint régen a Wartburgom amikor párlattal jártam vele. 


-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
az alkoholnak kissebb a kaloriaja mint abenzinnek! tobbet kell neki szivni ugyanojan teljesitmeny mellett mint benzinbol
en is kiprobaltam vagy 20 eve ,igaz nemvolt egy csepp benzinsem az alkoholba es akkoriban ricinussalkevertem mas olaj nemleven ami keveredik az alkohollal. az mz csak full szivatoval ment ,de mint szel! akkoriban salakmotorokat javitottm volt alkesz boven a salakmotorban 3mm-es a fofuvoka!!!!!!! a porlaszto 38mm-es csak osszehasonlitaskent 


A viz szalad, a kő marad!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Az E85 benzin keverék alatt az 1:1 keverési arányt értem.kiszsebi írta:E85-össel 30%-os fogyasztásnövekedés várható, hiszen az égéshő kisebb. Általában a fúvókát javasolják kicserélni ennek megfelelően.Nandor írta:Sziasztok
Kipróbáltam az E85 benzin keveréket.
Egyébként motoroztam vele pár kilométert és egyre kevésbé szimpatikus.
Ha feljebb emelem a súbertűt akkor bár jól megy sebességváltáskor a gázelvétel ellenére hajlamos 5000-felé forogni és csak lassan áll vissza.
Ha viszont lejjebb engedem akkor ez a jelenség kisebb mértékű viszont alacsony fordulaton rá kell húznom a szívatót hogy egyáltalán közlekedni tudjak vele.
Viszont egyvalami állandó a kiszámíthatatlanság, néha köhögve gyorsul néha pedig mint ha seggbe rúgták volna. De a legrosszabb mégis ezek hirtelen változó kombinációja.

Remélem más is megpróbálkozik az egy az egybe keveréssel és beszámol a tapasztalatairól, hátha csak egyedi eset az enyém.
Mindenesetre szüneteltetem az E85-el való kísérletezést amíg más tapasztalatokkal nem gazdagodunk.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Jogos! Én néztem ellouie írta:Elogyujtást kisebbere venni E85-el?? Annak sokkal jobb a kompresszio turese mint a benzinnek, ezert eppen hogy nagyobbra veszik, mert elmeletben nagyobb elogyujtassal, ha meg nem kopogasos az eges, nagyobb teljesitmeny adodoik, bar ez sok egyebb dolognak is fuggvenye.nfefe írta:Illetve előgyújtást kisebbre venni, meg a gyertyahézagot is kicsivel.

"A szakirodalom szerint az E85-höz nagyobb előgyújtást kell adni. Én tekergettem 1.2-2.2 mm-ig és gyakorlatilag semmi változást nem tapasztaltam a motor működésében, csak annyit, hogy nagyobb előgyújtásnál jobban melegszik. A gyújtást 1.3-on hagytam, így melegszik legkevésbé a motor. Ha a gyújtással nincs gond, szerintem nem szükségszerű piszkálni. A gyertyahézagot csökkentsük 0.2 mm-re. Mivel az etilalkohol vezeti az áramot, nagyobb gyertyahézaggal rángat a motor, kis fordulaton kihagyogat a gyújtás. "
Rosszul emlékeztem..
Re: Üzemanyagellátás
Elogyujtást kisebbere venni E85-el?? Annak sokkal jobb a kompresszio turese mint a benzinnek, ezert eppen hogy nagyobbra veszik, mert elmeletben nagyobb elogyujtassal, ha meg nem kopogasos az eges, nagyobb teljesitmeny adodoik, bar ez sok egyebb dolognak is fuggvenye.nfefe írta:Illetve előgyújtást kisebbre venni, meg a gyertyahézagot is kicsivel.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Illetve előgyújtást kisebbre venni, meg a gyertyahézagot is kicsivel.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2878
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
E85-össel 30%-os fogyasztásnövekedés várható, hiszen az égéshő kisebb. Általában a fúvókát javasolják kicserélni ennek megfelelően.Nandor írta:Sziasztok
Kipróbáltam az E85 benzin keveréket.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok
Kipróbáltam az E85 benzin keveréket. A következőket tapasztaltam.
Előnyök:
-dinamikusabb
-halkabb
-egyenletesebb
-magasabb fordulat
Hátrányok:
-nehezen beállítható
-érezhető cefre szag /megálláskor ellepik a gyümölcslegyek/
-valószínűleg magasabb fogyasztás /ezt még nem sikerült lemérnem/
A beállítással kapcsolatban viszont lenne egy kérdésem.
A súbertűt egyel magasabb állásba kellett raknom mert először nem akart menni normálisan csak ha a szívatót folyamatosan ráhúzva tartottam.
Ebből arra következtettem hogy keveset kap mert benzinnel a ráhúzástól általában fulladozni szokott.
Ezután már dinamikusabb lett viszont innentől kezdve az alapjárattal kezdődtek a gondok.
Egyszerűen nem akar visszaállni alapjáratra, felpörgetés után pedig nagyon nehezen megy vissza 3000-res fordulat alá.
Benzinnel ezt akkor csinálja ha kevés benzint és sok levegőt kap. Ilyenkor normál esetben az ember eggyel feljebb rakja a tűt és minden rendben, viszont ha én feljebb teszem akkor már e legmagasabb állásban lesz ami már véleményem szerint sok figyelembe véve, hogy benzinnel a legalacsonyabb állás volt az optimális.
A kérdésem az hogy nektek mi a meglátásotok ezzel kapcsolatban?
Valamint az hogy ha a tűt feljebb rakom akkor nem fog nagyon megnőni a fogyasztásom?
Kipróbáltam az E85 benzin keveréket. A következőket tapasztaltam.
Előnyök:
-dinamikusabb
-halkabb
-egyenletesebb
-magasabb fordulat
Hátrányok:
-nehezen beállítható
-érezhető cefre szag /megálláskor ellepik a gyümölcslegyek/

-valószínűleg magasabb fogyasztás /ezt még nem sikerült lemérnem/
A beállítással kapcsolatban viszont lenne egy kérdésem.
A súbertűt egyel magasabb állásba kellett raknom mert először nem akart menni normálisan csak ha a szívatót folyamatosan ráhúzva tartottam.
Ebből arra következtettem hogy keveset kap mert benzinnel a ráhúzástól általában fulladozni szokott.
Ezután már dinamikusabb lett viszont innentől kezdve az alapjárattal kezdődtek a gondok.
Egyszerűen nem akar visszaállni alapjáratra, felpörgetés után pedig nagyon nehezen megy vissza 3000-res fordulat alá.
Benzinnel ezt akkor csinálja ha kevés benzint és sok levegőt kap. Ilyenkor normál esetben az ember eggyel feljebb rakja a tűt és minden rendben, viszont ha én feljebb teszem akkor már e legmagasabb állásban lesz ami már véleményem szerint sok figyelembe véve, hogy benzinnel a legalacsonyabb állás volt az optimális.
A kérdésem az hogy nektek mi a meglátásotok ezzel kapcsolatban?
Valamint az hogy ha a tűt feljebb rakom akkor nem fog nagyon megnőni a fogyasztásom?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Pont középen egy kis lyuk
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
Hát persze az lesz az, legalábbis remélemkiszsebi írta:tanksapka szellőzőjeHaPi írta:Hello Mindenki!
Sztem eldugult a benzincsapom. Most mikor jöttem haza úgy csinált mintha kifogyott volna a karbi, de van benn min 10 liter benzin. Vagy csinálhat más is ilyet


- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2878
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
tanksapka szellőzőjeHaPi írta:Hello Mindenki!
Sztem eldugult a benzincsapom. Most mikor jöttem haza úgy csinált mintha kifogyott volna a karbi, de van benn min 10 liter benzin. Vagy csinálhat más is ilyet
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
Hello Mindenki!
Sztem eldugult a benzincsapom. Most mikor jöttem haza úgy csinált mintha kifogyott volna a karbi, de van benn min 10 liter benzin. Vagy csinálhat más is ilyet
Sztem eldugult a benzincsapom. Most mikor jöttem haza úgy csinált mintha kifogyott volna a karbi, de van benn min 10 liter benzin. Vagy csinálhat más is ilyet

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Ugyanolyan.
Nincs változás, vagy nem számottevő.
Alapjárati? Azt nemtom, de a gyári láthatóan kevés, azt is nagyobbítani lehet.
Nem zár le teljesen.
Röviden
Ugyanolyan.
Nincs változás, vagy nem számottevő.
Alapjárati? Azt nemtom, de a gyári láthatóan kevés, azt is nagyobbítani lehet.
Nem zár le teljesen.
Röviden

- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
OK
Akkor úgy kérdezem, hogy, hogy nagy fordulaton milyen az ereje a motornak a BVF-hez képest,
Részterhelésben van számottevő változás?
Az alapjárati fúvi mekkora benne(300-as hengerhez)?
Alapjáraton a súber teljesen lezár, mint a 251-es csatos karbijánál, vagy az alapjáratállító csavar résnyire nyitva tartja a súbert, mint a többi MZ karburátor esetén?
Akkor úgy kérdezem, hogy, hogy nagy fordulaton milyen az ereje a motornak a BVF-hez képest,
Részterhelésben van számottevő változás?
Az alapjárati fúvi mekkora benne(300-as hengerhez)?
Alapjáraton a súber teljesen lezár, mint a 251-es csatos karbijánál, vagy az alapjáratállító csavar résnyire nyitva tartja a súbert, mint a többi MZ karburátor esetén?
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
pedig a súber lesz, nézd meg mégegyszermatt1989 írta:Visszaraktam a BVF karbit a gépemre.
Érzésre jobban megy vele, bár nagy gáznál még nem az igazi.
Ha gázt adok neki a karbiban valami úgy csörög, mint a réti négerek nyakában az aranylánc.
Ez mitől lehet; a súber nem lötyög benne azt megnéztem?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Visszaraktam a BVF karbit a gépemre.
Érzésre jobban megy vele, bár nagy gáznál még nem az igazi.
Ha gázt adok neki a karbiban valami úgy csörög, mint a réti négerek nyakában az aranylánc.
Ez mitől lehet; a súber nem lötyög benne azt megnéztem?
Érzésre jobban megy vele, bár nagy gáznál még nem az igazi.
Ha gázt adok neki a karbiban valami úgy csörög, mint a réti négerek nyakában az aranylánc.
Ez mitől lehet; a súber nem lötyög benne azt megnéztem?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Biztos, hogy jobban pörög-e 6500-at a bing, mint a bvf amikor 6500-at pörög.
Én ilyesmit nem vettem észre egyébként, illetve semmi változást, max annyit, hogy alapjárat környékén kultúráltabban pötyörög, de ez is biztos a BVF kopása miatt van, nem azért mert egyébként rosszabb. Már működésben.
Szerelni viszont sokkal könnyebb a Binget. Csak leszedi az ember a karbi alját (csat) és már lehet is szétszedni anélkül, hogy a szívócsonkról elmozdítanánk. Ezenkívül nem lötyög az úszó, nem hajladozik..stb.

Szerelni viszont sokkal könnyebb a Binget. Csak leszedi az ember a karbi alját (csat) és már lehet is szétszedni anélkül, hogy a szívócsonkról elmozdítanánk. Ezenkívül nem lötyög az úszó, nem hajladozik..stb.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ezt max fordulat dolgot nem értemcsdani írta:Még 1 kis BING!
A max fordulat(6000-6500) is jobb, mint a BVF-nél?
Amúgy a Bing-et a Kanuni 301-esre tervezték, csak a törökökből eddig nem sikerült kiszednem a fúvi méreteket, mert a 251-esre is rakják, nemcsak a 301-esre

Hogy érted hogy jobb-e?
Vagy van vagy nincs nem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Még 1 kis BING!
A max fordulat(6000-6500) is jobb, mint a BVF-nél?
Amúgy a Bing-et a Kanuni 301-esre tervezték, csak a törökökből eddig nem sikerült kiszednem a fúvi méreteket, mert a 251-esre is rakják, nemcsak a 301-esre
A max fordulat(6000-6500) is jobb, mint a BVF-nél?
Amúgy a Bing-et a Kanuni 301-esre tervezték, csak a törökökből eddig nem sikerült kiszednem a fúvi méreteket, mert a 251-esre is rakják, nemcsak a 301-esre
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Ha már így előjött a téma kicsit belelocsognék ha nem gond :
BVF vs. Bing. Én ha tehetném mindenképp Binget raknék fel.
Ha jól tudom, újabb, modernebb. Mondjuk az új nem mindig jelent jót
De gondolom nem véletlenül raktak Bingeket az új Simsonokra is, meg talán MZ-re is? Arról nem is beszélve, hogy mivel pont ezekre a gépekre fejlesztették ki elvileg felrakod és kész. Nem kell közdarab meg hasonlók.
Azt elismerem, hogy nem olcsó. De egy esetleg kikopott régi BVF helyett szerintem megéri.

BVF vs. Bing. Én ha tehetném mindenképp Binget raknék fel.
Ha jól tudom, újabb, modernebb. Mondjuk az új nem mindig jelent jót

De gondolom nem véletlenül raktak Bingeket az új Simsonokra is, meg talán MZ-re is? Arról nem is beszélve, hogy mivel pont ezekre a gépekre fejlesztették ki elvileg felrakod és kész. Nem kell közdarab meg hasonlók.
Azt elismerem, hogy nem olcsó. De egy esetleg kikopott régi BVF helyett szerintem megéri.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Zsakfos!
Ugyanez volt nálam is! Én azért 120-ast tettem bele, ami csak-csak nagyobb 2-századdal a gyárinál.
Nekem is befulladt, nem ment. Lényeg a lényeg, mióta Bambi átdöfte a kipufogómat egy vhásrúddá' (mert egyéb problémái is voltak) azóta megy a 135-össel is.
Előtte nagyon meg akart azzal már halni. Viszont probléma nélkül mentem 120-as fúvókával is tízezreket. Nem lesz azzal sem gond ha nem gyilkolod, nálam sem ragadt meg sosem.
Ja és szinte semmi különbség nincs új BVF vagy BING között, az utóbbinak rövidebb a "gázútja" vagy micsodája, kényelmesebb. Kéremkapcsojjaki.
Jah, tegyük hozzá, hogy én 300-as hengerrel mentem 120-as főfúvókával.
Ugyanez volt nálam is! Én azért 120-ast tettem bele, ami csak-csak nagyobb 2-századdal a gyárinál.

Nekem is befulladt, nem ment. Lényeg a lényeg, mióta Bambi átdöfte a kipufogómat egy vhásrúddá' (mert egyéb problémái is voltak) azóta megy a 135-össel is.

Ja és szinte semmi különbség nincs új BVF vagy BING között, az utóbbinak rövidebb a "gázútja" vagy micsodája, kényelmesebb. Kéremkapcsojjaki.
Jah, tegyük hozzá, hogy én 300-as hengerrel mentem 120-as főfúvókával.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Hell köszi.
Ez azért megnyugtató hogy más is járt így.Akkor nem az én"készülékemben" van a hiba.
Légszűrőt kicserélem,azt marad a 118.
Ez azért megnyugtató hogy más is járt így.Akkor nem az én"készülékemben" van a hiba.
Légszűrőt kicserélem,azt marad a 118.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Nálam sem akarta a nagyobb főfuvit (125)! Szinte ugyanilyenek voltak a tünetek! A gyertya is szép fekete volt tiszta korom.
Egyszer kipróbáltam többet sem kisérleteztem. Ahogy jött a mestertől betettem és úgy volt a legtökéletesebb!

Egyszer kipróbáltam többet sem kisérleteztem. Ahogy jött a mestertől betettem és úgy volt a legtökéletesebb!

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Félreértettél!A beállitási hozzánemértésem mindegyik karbira vonatkozik.Nandor írta:Aha, tehát akkor az előnye a pontosabb beállíthatóság és annak minden áldásos következménye.
A BING beállitási lehetőségei szinte ugyanazok!
Ugyanugy van levegőcsavar,alapjárati csavar.Talán annyiból jobb hogy műanyag az úszója,meg talán nem is kell állitgatni a szintet(ebben nem vagyok biztos 100%-ra).
Na meg nálam ami nyerő volt mikor vettem a Mestertől hogy ez a Bing karbi VADONATÚJ volt.
Nem volt kikopva semmilye,nem volt benne utángyártott tű.Ez magával hozta hogy azonmód betéve a motorba ahogy vettem,már üzemelt is.Jóformán az alapjárati csavarral beállitottam az alapjáratot azt kész.Nem kellett variálnom,reszelgetnem a tűt,szintet állitgatni meg mittudomén milyen kunsztokat végezni hogy működjön.
Most csak azért van gondom,mert furattam a hengert és a bejáratás miatt dúsitottam rajt nehogy szorulás legyen.Viszont a nagyobb főfuvit nálam nem akarja.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
ugyanaz, vagy egy kicsit jobb leadott teljesítmény, átlag fogyasztás csökken 1-1,5l-el.Nandor írta:Az az érzésem, hogy a gyári karbihoz képest ezek az "idegen légiósok" elég problémásak. /gondolom a beszerelésük is macerás/
Ezekkel szemben milyen előnyöket tud nyújtani?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Aha, tehát akkor az előnye a pontosabb beállíthatóság és annak minden áldásos következménye. 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
A Bing karbi nálam 2 literrel kevesebb átlagfogyasztást produkált.
Mondjuk az igazsághoz tartozik hogy a BVF karbim az 6-6,5 litert produkált,ami tudom hogy nem általános,de nálam annyit evett.A Bing az beéri nálam 4-4,5 literrel átlagban.
Persze ehhez hozzátartozik a karburálási hozzánemértésem is(mármint a BVF karbi fogyasztása)
Mondjuk az igazsághoz tartozik hogy a BVF karbim az 6-6,5 litert produkált,ami tudom hogy nem általános,de nálam annyit evett.A Bing az beéri nálam 4-4,5 literrel átlagban.
Persze ehhez hozzátartozik a karburálási hozzánemértésem is(mármint a BVF karbi fogyasztása)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a választ Mester!bambi írta:Ha a levegő szűrő tuti,akkor szerintem maradhat a 118-as
Hogy tuti-e a légszűrőm?

Na de majd veszek egyet azt kicserélem hogy biztos legyen a dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Üzemanyagellátás
Mondjuk a Bing ceg a 84/30/110A tipusjelu karbijat az ETZ250-300-as gepekhez fejlesztette meg anno, szoval az annyira nem "idegen legios", ezert is kerdeztem en is errol a fajtarol a tapasztalatokat (egy mar erkezett is), mert akar meg jo is lehetNandor írta:Az az érzésem, hogy a gyári karbihoz képest ezek az "idegen légiósok" elég problémásak. /gondolom a beszerelésük is macerás/
Ezekkel szemben milyen előnyöket tud nyújtani?

Re: Üzemanyagellátás
Ha a levegő szűrő tuti,akkor szerintem maradhat a 118-aszsakfos írta:Ma megtettem idei első km-imet a moccon.Igaz esőben,de nem birtam magammal.
13 km-t mentem.Tudom nem sok,de mégis mentem.
Ami aggaszt!!Bejáratós a gép:Ts250/1,BING karbi.
Babetta főfuviból lett készitve Bambi által 125-130-135 fúvoka a Bingbe.Köszönöm!!
Viszont már a 125-el sem hajlandó rendesen felpörögni terhelésen(mármint egyszerűen menetben).Egyszerűen befulladt,vagy valami hasonló.
Ha visszateszem a gyári 118-as fuvókát akkor jó!!
Súbertű a legalsó vájatban(legdúsabb állás).
Nem szeretném elszegényiteni a keveréket,de mit csináljak?
Hagyjam igy 118-assal???
Próbáltam hogy 125-ös főfuvi és a tűt 1-el feljebbi vájatba tettem.Úgysem akart rendesen felpörögni.
Á ez a karburálás ez valahogy mindig is az idegeimre ment
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Az az érzésem, hogy a gyári karbihoz képest ezek az "idegen légiósok" elég problémásak. /gondolom a beszerelésük is macerás/
Ezekkel szemben milyen előnyöket tud nyújtani?
Ezekkel szemben milyen előnyöket tud nyújtani?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ma megtettem idei első km-imet a moccon.Igaz esőben,de nem birtam magammal.
13 km-t mentem.Tudom nem sok,de mégis mentem.
Ami aggaszt!!Bejáratós a gép:Ts250/1,BING karbi.
Babetta főfuviból lett készitve Bambi által 125-130-135 fúvoka a Bingbe
.Köszönöm!!
Viszont már a 125-el sem hajlandó rendesen felpörögni terhelésen(mármint egyszerűen menetben).Egyszerűen befulladt,vagy valami hasonló.
Ha visszateszem a gyári 118-as fuvókát akkor jó!!
Súbertű a legalsó vájatban(legdúsabb állás).
Nem szeretném elszegényiteni a keveréket,de mit csináljak?
Hagyjam igy 118-assal???
Próbáltam hogy 125-ös főfuvi és a tűt 1-el feljebbi vájatba tettem.Úgysem akart rendesen felpörögni.
Á ez a karburálás ez valahogy mindig is az idegeimre ment](./images/smilies/eusa_wall.gif)
13 km-t mentem.Tudom nem sok,de mégis mentem.
Ami aggaszt!!Bejáratós a gép:Ts250/1,BING karbi.
Babetta főfuviból lett készitve Bambi által 125-130-135 fúvoka a Bingbe

Viszont már a 125-el sem hajlandó rendesen felpörögni terhelésen(mármint egyszerűen menetben).Egyszerűen befulladt,vagy valami hasonló.
Ha visszateszem a gyári 118-as fuvókát akkor jó!!
Súbertű a legalsó vájatban(legdúsabb állás).
Nem szeretném elszegényiteni a keveréket,de mit csináljak?
Hagyjam igy 118-assal???
Próbáltam hogy 125-ös főfuvi és a tűt 1-el feljebbi vájatba tettem.Úgysem akart rendesen felpörögni.
Á ez a karburálás ez valahogy mindig is az idegeimre ment
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Nekem 2 éve van Bing karbim! Fogyasztás észrevehetően kevebb lett (vagyis mikor megvettem az volt de mára nagyon kivan a motorja a gépnek így zabál ezzel is szépen). Mintha kicsit jobb lenne a gázreakció. Örült sok külömbséget nem vettem észre. A régi nagyon csörgöt ez nem! 

Re: Üzemanyagellátás
Megeri az arat egy Bing karbi? Erezheto, vagy kimutathato eredmenye van egy ilyennek a BVF-el szemben? Valaki, akinek van tapasztalata, irja meg legyen szives, mert regota foglalkoztat a gondolat, hogy beszerezzek egyet, de csak akkor akarok ha tenyleg jo.Gyurmooo írta:2 ütemű karburátorokat néztem, ezek azok voltak.Alfa írta:A Keihin karbikat 4ütemre szokták rakni, Bambi szerint nem ajánlott mert iszonyat munka beállítani. Dellorto, Bing amiket szeretünk![]()
Hiszek a Mesternek, de ha valaki hajlandó "pepecselni" vele, még van esélye közel jól beállítani.![]()
Amúgy le lehet tölteni hozzájuk leírást, mit-hogy kell csinálni.
Én majd egyszer a 250@300-as hengerre egy Bing karbit szeretnék, de 30e.-t nem fogok adni érte...![]()
Inkább játszok kicsit egy japán karbival, de annyit nem tudok Bing-re fizetni.
Eddig úgy látom, aki egy nagyobb (34mm<) karbit próbált, annak nem sikerül rendesen beállítani.![]()
Én inkább maradnék 30mm körül, 6-6500 max. fordulat ugye.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
2 ütemű karburátorokat néztem, ezek azok voltak.Alfa írta:A Keihin karbikat 4ütemre szokták rakni, Bambi szerint nem ajánlott mert iszonyat munka beállítani. Dellorto, Bing amiket szeretünk

Hiszek a Mesternek, de ha valaki hajlandó "pepecselni" vele, még van esélye közel jól beállítani.

Amúgy le lehet tölteni hozzájuk leírást, mit-hogy kell csinálni.
Én majd egyszer a 250@300-as hengerre egy Bing karbit szeretnék, de 30e.-t nem fogok adni érte...

Inkább játszok kicsit egy japán karbival, de annyit nem tudok Bing-re fizetni.
Eddig úgy látom, aki egy nagyobb (34mm<) karbit próbált, annak nem sikerül rendesen beállítani.

Én inkább maradnék 30mm körül, 6-6500 max. fordulat ugye.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
A Dellorto-t sem egyszerű beállítani, legalább is nekem még nem sikerült, visszarakom a BVF karbit és meglátom, milyen lesz a teljesítmény.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
"A Keihin karbikat 4ütemre szokták rakni"
És akkor mit keres Honda CR-eken a Keihin PJ ?
Pl. ez: http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-CR125-KEIHI ... 3ca9720492
Én egy fasza 34mm torkú Keihin PJ-t keresek. Az a baj elég drágák...
És akkor mit keres Honda CR-eken a Keihin PJ ?

Pl. ez: http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-CR125-KEIHI ... 3ca9720492
Én egy fasza 34mm torkú Keihin PJ-t keresek. Az a baj elég drágák...
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A Keihin karbikat 4ütemre szokták rakni, Bambi szerint nem ajánlott mert iszonyat munka beállítani. Dellorto, Bing amiket szeretünk 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Itt van pár karbi, de még van jópár!
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p349295
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p349017
http://www.kepesmotor.hu/motorblokk/p160611&o=da
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p276069
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p266862
Ez pedig már volt itt:
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburat ... &st=Keihin
A helyedben én egy jófajta 26-28mm torkú karbit vennék, azzal lesz erős középtartomány, és magasabb fordulaton is kellő üzemanyagot tud szállítani. Szerintem.
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p349295
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p349017
http://www.kepesmotor.hu/motorblokk/p160611&o=da
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p276069
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p266862
Ez pedig már volt itt:
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburat ... &st=Keihin
A helyedben én egy jófajta 26-28mm torkú karbit vennék, azzal lesz erős középtartomány, és magasabb fordulaton is kellő üzemanyagot tud szállítani. Szerintem.

- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
Börzén láttam egy kb. 30mm-es Ikov karbit, amin powerjetet véltem felfedezni. Állítólag utolsó szériás jawa350-re való.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
38-ig meg sem állnék
Ha nincs valami xtra tuning, én nem raknék nagyobbat!
Kisebb karbival jobb középtartomány van, mert a nagy gázsebesség miatt kisebb cseppekre esik szét a benya...
De várjuk a tapasztalatokat!

Ha nincs valami xtra tuning, én nem raknék nagyobbat!
Kisebb karbival jobb középtartomány van, mert a nagy gázsebesség miatt kisebb cseppekre esik szét a benya...
De várjuk a tapasztalatokat!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Van benne valami:) Pl.: ETZ 250-re gyári fordulattartományra 34-es karbi kéne 

Re: Üzemanyagellátás
Mert a Pmax 8000nél van és túlforgatható 10000 ig, addig van értelme a szimuláció szerint, aztán majd gyakorlatban kiedrül.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
minek neked 30-as torokátmérő?tibee01 írta:Sziasztok!
150-es ETZ re tuning céljából milyen karbit javasoltok, ami 30as torokátmérő körüli. Jó a 250esé vagy van vmi ami jobb ár/érték arányban van?




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Üzemanyagellátás
ÁÁ leértem szegedre és itt kiszámoltam: a motor fogyasztása kb 3,8 l/100km
bár itt nincs sok hegy-domb ami terhelné...

Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
150-es ETZ re tuning céljából milyen karbit javasoltok, ami 30as torokátmérő körüli. Jó a 250esé vagy van vmi ami jobb ár/érték arányban van?
150-es ETZ re tuning céljából milyen karbit javasoltok, ami 30as torokátmérő körüli. Jó a 250esé vagy van vmi ami jobb ár/érték arányban van?
Re: Üzemanyagellátás
arovado írta:Értem, akkor mostantól csak ilyet tankolok, hogy végre le tudjam rázni magamról azt a sok pénzt ami mindig rámragad...pffújj mint a kosz...bambi írta: Azt veszed észre,hogy kicsit jobban megy,mert könnyebb a pénztárcád,és ezáltal kevesebb az az össztömeg.

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 439 vendég