kisbocsi írta:Amúgy lehet ECO változatban nyomom én is az idei túrákat....
Pl E 85/95=1:1....
Bejöhet?
Ahogy kb két hét múlva megnyílik pápán az első olyan magánkút, ahol lesz E85, tankolok, és letesztelem itthon. Most Challoils 2t olajat használok, állítólag azzal jól keveredik De majd írok tapasztalatot.
Én autóba tankolok felesbe benzin/E85. Jó is mer olcsó
Aztán leszívtunk egy kicsit haver MZ-jébe (de rossz volt)...de nem változott sokat a teljesítmény. A fogyasztás mindenképpen megnő. Nekem a kocsi átlag 7,5 helyett 10-et evett..viszont 220Ft körül kapható
Hát abból ítélve h ha teljesen be volt tekerve a levegőcsavar és úgyis pörgött és ha kitekertem csak egyre jobban hörgött és a szürke gyertya szegény keverékre utal ahogy mondták. 2 karbival ugyanolyan hibákat mutatott. Nem hiszem h mind2 egyforma tiszta vagy épp koszos. Kipróbálok 1 nagyobb fúvókát mert sztem az eddigiekből ítélve kajahiánya van. Ha nem válik be akkor lehet h szimering csere lesz.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
pedro121 írta:130-as fúvókával nálam fél óráig gondolkodik mire rájön h elinduljon vhova. Amúgy igen a légszűrő tiszta nem rég ellenőriztem azt is.
Üzemanyagszint? Alacsony fordulaton igencsak dolgozik az alapjárati fúvóka is. Az a baj, a távgyógyítás csak a BP TV-n sem ment igazán jól Én továbbra is javaslom a 130as főfúvókát és alapos karbiátnézést, nem csak a fúvókákat esetleg kaliberrel, hanem a légcsatornákat is, nehogy meglepi pókháló legyen benne. Levegőcsavar kitekerés, mosás-fújás, ha jön a karbi gumicső felőli végén a lyukakból a levegő, az a jó. Ha szimmeringes lenne, akkor inkább kérné a kaját. A levegőcsavarra muszáj reagálnia.
kisbocsi írta:Amúgy lehet ECO változatban nyomom én is az idei túrákat....
Pl E 85/95=1:1....
Bejöhet?
Ahogy kb két hét múlva megnyílik pápán az első olyan magánkút, ahol lesz E85, tankolok, és letesztelem itthon. Most Challoils 2t olajat használok, állítólag azzal jól keveredik De majd írok tapasztalatot.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! AdatlapomGalériám
Owerlord írta:Nincsen agyonfúrva, első túlméret.A karbi meg 24 N 2-es 150-es ETZ-jé,viszont az NGK gyertya most kifingta magáát.Visszaraktam a 92-es főfúvókát mert 115-ös nagyon sok volt neki.Holnap műszaki , érdekes lesz xD Nem tudod véletlenül a TS-es ETZ-s karbis beállításait, fúvókaméretek, tű hol van megakasztva? köszi mindenkinek!
Hali én is csak a gyár gépkönyv adatait tudom neked megadni a TS ét :Ts 125 BVF22N1-3:fő fuvoka90,részterhelés tű középre aztán ahogy a gyertya kép kivánja le vagy fel az üresjárati levegő csavar 1-2 fordulat ütközéstöl kifelé(nekem az 1 a nyerő)BVF24N1-1:főfuvoka 95 a tü középre a levegő csavar az 2-3 ford nyitva (nekem 1,5 a jó)de ez motoronként változik.Érdemes lene megnézned a karbibann a benzinszintet mert az is lehet a probléma kiváltoja van jó irás rá.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Nekem egy 22N1-3 -as karburátorral kapcsolatban lenne kérdésem. Feltettem ezt a karburátort egy 80ccm-s 6 sebességes membrános yamaha dt80-ra. Az a gondom, hogy valamiért pár pöffenésnél többet nem hajlandó csinálni, pedig próbálkoztam már 85-től 105-ös fúvókáig mindenfélével, most 105-össel pöffen néha egyet egyet.
Az a sanda gyanúm, hogy az oldalán lévő állítócsavar nincs jó helyen. Meg tudnátok mondani ennek mennyi a gyári értéke, illetve mit szabályozok vele?
Meg a másik kérdésem az lene, hogy ennek a típusú karburátornak milyen hosszú a súbertűje? Sajnos csak utángyártott tűt és tűtartó lemezt sikerült szereznem hozzá.
Nincsen agyonfúrva, első túlméret.A karbi meg 24 N 2-es 150-es ETZ-jé,viszont az NGK gyertya most kifingta magáát.Visszaraktam a 92-es főfúvókát mert 115-ös nagyon sok volt neki.Holnap műszaki , érdekes lesz xD Nem tudod véletlenül a TS-es ETZ-s karbis beállításait, fúvókaméretek, tű hol van megakasztva? köszi mindenkinek!
Owerlord írta:Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??
Köszönöm előre is!
Nem lehet hogy a 92 és a 115 között valahol lenne a megoldás?
Ismerös a szitú
én tavaj amikor a Ts-t agyonfuratam elöször a gyári BVF 22 karbival probálkoztam és ugyan ez volt a gond,de nekem szerencsére volt egy BVF 24 es karbim tartalékba(150 ETZ de jó gozzá) felraktam és csodák csodájára tökéletes vele.Nem csak benzin de levegő sem árt a motornak.Az enyém 150+2 tulméret",ha minden ok gyujtás és a motor is akkor probálj meg kölcsönkérni esetleg egy karbit probára és ha azzal jó akkor be kell szerezni egyet.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Owerlord írta:Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??
Köszönöm előre is!
Nem lehet hogy a 92 és a 115 között valahol lenne a megoldás?
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Owerlord írta:Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??
Köszönöm előre is!
henger meg lett fúrva?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Vki nem tudja, hogy vitte annak idején a vasat szervízbe?
De 2000-nél nem kell több?
Most van a finom forgatások(6800 max, kis terhelés) ideje, ez most elég kritikus...
Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??
A gyár adatai ebben félrevezetőek lehetnek, mert a gyári megmunkálás nagyságrendekkel jobb, mint akármilyen kisipari... Szóval tippelj 1000 km felett, és ha megszorul, rosszul tippeltél
300-as henger esetén is változó a helyes méret, mindenki motorja egyedi. Alfa esetén a 135, samu esetén 140, kinek mi.
Nekem 1400 km van a blokkban, 145-ös van de melegebben érezhetően kap, hétvégén a 6 fokban már nem is volt olyan sok a sűrű levegő miatt. A keverék 33, vagy 40.
De 2000 km-nél lerakom a tűt 1-el szegényebbe(most legdúsabb), a fúvóka 140-re igény szerint.
Kérdésem: a tűt a gyár szerint mennyi km után kell szegényebbe tenni?
sztem jó lenne ha minél több 300-as gazda írná meg a végleges fúvi méretet.
Ilyen nagyobb gyári BVF-fúvókákat merre lehet kapni? Valamint gyári tűt és tűfúvókát?
A Simson Star blokkom most járt Táboriéknál, lett bele gyári tű és tűfúvóka, persze a full felújításon és 60-ra fúráson kívül
Nagyon komoly!
Perec írta:Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
OFF
De ha tényleg fél a szorulástól valaki, akkor szedjen ricinusolajat...
OFF
Egyébként a fogyasztást mind a fúvókák mérete, mind a súbertű állása, mind a légszűrő állapota, mind az általános kopottság meghatározza, nem beszélve a gyújtásról.
Viszont a megbízhatóságot legjobban a csuklók és az ujjak határozzák meg...
Normális használat mellett _nem_ elsősorban a főfúvóka határozza meg a fogyasztást, csak fél gáz fölött. Mivel félgáz alatt is ütősen gyorsul, a sebessége is 100 felett van, így csak az adrenalintermelést végzi a főfúvóka:)
A fogyasztást a súbertű kell, hogy meghatározza. Lehetőleg gyári tű kell, kopottan a gyári beállításnál mélyebbre kell/lehet süllyeszteni. Nekem Erdély túrán gázbowden-szőrösödéskor Gyurma kicserélte a tűmet utángyártottra és gyári pozícióba tette, jobban _nem_ ment, a fogyasztásom ugrott szűk 1 litert viszont egyszer be kellett, hogy toljanak, mert beköpte a gyertyát. Pont emiatt nem vagyok híve a túldúsításnak (a másik ok az olajat és füstöt okádó elduguló kipufogó). Nekem a gyáritól 5-el kisebb főfúvóka van bent, tű legmélyebben, sőt a szivatófúvókát is kisebbre cseréltem. Nem is kellett mostanában tolni, fogyasztásban sem vagyok 4 fölött. Olajat is 1:60, vagy fölötte keverem (sprint). Szoktam 100-as utazót menni tartósan, autópályázni is szoktam (2 személy csomagok).
Megszorulástól szerintem csak _tartós erőltetéskor_ kell félni pl. nem akar (90)100 fölé menni erős szembeszélben és tartósan nyelezed. EZ TILOS. Szabad visszakapcsolni, pörgetni, de több gázzal kényszeríteni olyanra amit nem bír soha.
Csatosnál a gyári méret 130. A gyár esetleg azonos méretűből ajánl bővebbet. Nagyobbat soha, bejáratáshoz sem. Ehhez képest mindenki olyat tesz bele, amilyet gondol. Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
Hello!
De jó pont fúvóka témában akarok segítséget kérni.
250-es henger van felfúrva 300-asra, de csatos karbi van rajta. Eddig 145 ös fúvóka volt benne, de rengeteget fogyasztott. Raktam bele egy 135-öset, de 20 kilométer után a 7 fokos hidegben szép őzbarna lett a brisk N15YC, (tudom hogy 12-es kellene, a hideg miatt cseréltem erre ideiglenesen). Érdemes 140-essel kísérletezni? Félek hogy a szegény keverék miatt elégtelen lesz a kenése és megszorul.
üdv
Elvileg igen létezik BWF 145-ös fúvóka,csak nem minden motoros bolt tart.Azért ajánlottam az autósboltott,anno 120-170-ig tartottak a Ladához,így egy készletet is tudtunk venni versenyzéshez.De ha van dörzs ár,kalibrálóval,akkor lehet készíteni.Én is szoktam gyártani,ha beesik valaki hozzám ilyen gondal.
igazából alapjárati gondolk vannak vele ... egy darabig van aztán szépenn leáll mindíg sosem állandó csak akkor jo ha a légcsavart majdnem koppanásig behajtom .. külömbenn már levegössen jár .... mindent átnéztem farsot tuti nemkap szimeringek ... minden ujj és mégsejo .. karburátorba meg valami gagyi felujító készlet lett véve ... aztán még fuvóka méretek sincsenek rajta ...
Köszönöm Bambi.De asszem veszek egy újat mostmár ha így alakult,csak nem tudom hogy utángyártott vagy a jó öreg BVF legyen (Eléggé gány ez a karbi ami jött a postán...)
bambi írta:
Owerlord írta:Jó az utángyártott ETZ 150-es karbi, vagy megéri a drágább BVF-et megvenni?
Jah nem ám zsírúj,hanem okoskodtam hogy jó a használt is ,sporolok vele 4000 Ft,nah ez lett a vége...A posta is 9 napig tartott mire idért..Vicc az egész sajna.Holnap megyek veszek egy újat,ez van. Ha a csávó majd méltóztatik elküldeni a többit jó lesz a másik TS-be..Tiszta komédia amúgy a történet.....sajna megszívtam. Nah meg utaltam is a pénzt előre,mire eljutott a postára.... jajjj
kiszsebi írta:
Owerlord írta:Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg
Hát, nem irigyellek! Jó tudni, hogy csavarhúzóval kell menni karbit vásárolni.
Szerintem ezt a >>Ne vedd meg<< topicba is írd le! Egyébként ezt horvát cimboráinknak is megírom.
A kereskedőnél próbáltál reklamálni?
Owerlord írta:Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg
Hát, nem irigyellek! Jó tudni, hogy csavarhúzóval kell menni karbit vásárolni.
Szerintem ezt a >>Ne vedd meg<< topicba is írd le! Egyébként ezt horvát cimboráinknak is megírom.
A kereskedőnél próbáltál reklamálni?
Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg
Owerlord írta:Ezt a tűtartó lemezt remélem viccnek írtad,,,,,,,, ott a kép főnök xDDDDDD tessék megnézni.Kör alakú, benne menet,ez fogja a főfúvókát hogy ne essen le a karbi aljába..... többek között..
Az a 2. számú alkatrész. Ez felülről van belesajtolva a karbiba.
Igaz, ennek az alján is van menet, igazából ez a kicsi kis alkatrész végzi a porlasztást, a benzint ez keveri a levegővel.
(Aztán lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett, Te is erre gondoltál?)
Viszont, ha ez a pici alkatrész nincs benne, mi a bánat tartotta a főfúvókát? Tán "kosárban" adják az új karburátorokat?
Owerlord írta:Sziasztok! Vettem egy karbit,posta hozta és hiányzik belőle egy alkatrész :S Nincs véletlen valakinek? Bejelöltem a rajzon.Ez tartja a főfúvókát a helyén.Köszike előre
Ezt a tűtartó lemezt remélem viccnek írtad,,,,,,,, ott a kép főnök xDDDDDD tessék megnézni.Kör alakú, benne menet,ez fogja a főfúvókát hogy ne essen le a karbi aljába..... többek között..
pfff hajjajj! pl. a súber átmérője sem egyezik!
egyébként amit te keresel az nem a tűtartó lemezke ami ilyen kör alakú?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok! Vettem egy karbit,posta hozta és hiányzik belőle egy alkatrész :S Nincs véletlen valakinek? Bejelöltem a rajzon.Ez tartja a főfúvókát a helyén.Köszike előre
Szerintem állítsd be az előgyújtást 3mm-re, ezzel az értékkel el kell forognia 6000fölé. Az, hogy "visszadolgozik" azért van, mert nincs rajta hangolt szívórendszer, vagyis van, csak nem arra a tartományra ahol használod a motort. Így sokkal többet is fogyaszt ugye, mert egyszerűen nem oda jut a keverék ahova kéne. Ez az egyik hátránya a résvezérelt kétüteműeknek, hogy amikor még nem elég nagy a gáz lendülete a a szívótorokban, a szívóütem után amikor megindul lefelé a dugattyú, elkezdi visszatolni a keveréket a szívónyíláson keresztül. Így van, amikor egy "adag" gázkeverék 4-6 szor is átmehet a karbin oda vissza, túldúsítva magát. Ezt hívják multijetting-nek és ezért vannak a membrános motorok karbijában sokkal nagyobb fúvókák. Szóval visszatérve a visszadolgozásra: ez van, ha gyári hangolású motorról leveszed a gyári hangolású szívórendszert. Bocsi mindenkitől a szentszövegért