Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Owerlord írta:Nincsen agyonfúrva, első túlméret.A karbi meg 24 N 2-es 150-es ETZ-jé,viszont az NGK gyertya most kifingta magáát.Visszaraktam a 92-es főfúvókát mert 115-ös nagyon sok volt neki.Holnap műszaki , érdekes lesz xD Nem tudod véletlenül a TS-es ETZ-s karbis beállításait, fúvókaméretek, tű hol van megakasztva? köszi mindenkinek!
Hali én is csak a gyár gépkönyv adatait tudom neked megadni a TS ét :Ts 125 BVF22N1-3:fő fuvoka90,részterhelés tű középre aztán ahogy a gyertya kép kivánja le vagy fel az üresjárati levegő csavar 1-2 fordulat ütközéstöl kifelé(nekem az 1 a nyerő)BVF24N1-1:főfuvoka 95 a tü középre a levegő csavar az 2-3 ford nyitva (nekem 1,5 a jó)de ez motoronként változik.Érdemes lene megnézned a karbibann a benzinszintet mert az is lehet a probléma kiváltoja van jó irás rá.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Zozeei
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.03.04. 14:53
MZ-d típusa: Simson s-53

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zozeei »

Sziasztok!

Nekem egy 22N1-3 -as karburátorral kapcsolatban lenne kérdésem. Feltettem ezt a karburátort egy 80ccm-s 6 sebességes membrános yamaha dt80-ra. Az a gondom, hogy valamiért pár pöffenésnél többet nem hajlandó csinálni, pedig próbálkoztam már 85-től 105-ös fúvókáig mindenfélével, most 105-össel pöffen néha egyet egyet.

Az a sanda gyanúm, hogy az oldalán lévő állítócsavar nincs jó helyen. Meg tudnátok mondani ennek mennyi a gyári értéke, illetve mit szabályozok vele?

Meg a másik kérdésem az lene, hogy ennek a típusú karburátornak milyen hosszú a súbertűje? Sajnos csak utángyártott tűt és tűtartó lemezt sikerült szereznem hozzá.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Műszakin be se kell indítani. (Vagyis mifelénk nemnagyon) Aztán hogy hogyan megy, meg milyen a gyertyaképed pont le fogják sz...:)
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Nincsen agyonfúrva, első túlméret.A karbi meg 24 N 2-es 150-es ETZ-jé,viszont az NGK gyertya most kifingta magáát.Visszaraktam a 92-es főfúvókát mert 115-ös nagyon sok volt neki.Holnap műszaki , érdekes lesz xD Nem tudod véletlenül a TS-es ETZ-s karbis beállításait, fúvókaméretek, tű hol van megakasztva? köszi mindenkinek!
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

revlimit írta:
Owerlord írta:Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. ](*,) Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??

Köszönöm előre is!
Nem lehet hogy a 92 és a 115 között valahol lenne a megoldás?
Ismerös a szitú
én tavaj amikor a Ts-t agyonfuratam elöször a gyári BVF 22 karbival probálkoztam és ugyan ez volt a gond,de nekem szerencsére volt egy BVF 24 es karbim tartalékba(150 ETZ de jó gozzá) felraktam és csodák csodájára tökéletes vele.Nem csak benzin de levegő sem árt a motornak.Az enyém 150+2 tulméret",ha minden ok gyujtás és a motor is akkor probálj meg kölcsönkérni esetleg egy karbit probára és ha azzal jó akkor be kell szerezni egyet.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Az nem lehet,hogy ez 125-ös ETZ karbi?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Owerlord írta:Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. ](*,) Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??

Köszönöm előre is!
Nem lehet hogy a 92 és a 115 között valahol lenne a megoldás?
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Meglett persze, összes csapágyat is kicseréltem a blokkban meg a kuplung is új.
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

Owerlord írta:Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. ](*,) Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??

Köszönöm előre is!
henger meg lett fúrva?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Kanuni 301 dugója, az talán nem olyan rossz :wink:

Vki nem tudja, hogy vitte annak idején a vasat szervízbe?
De 2000-nél nem kell több?
Most van a finom forgatások(6800 max, kis terhelés) ideje, ez most elég kritikus...
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. ](*,) Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??

Köszönöm előre is!
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A gyár adatai ebben félrevezetőek lehetnek, mert a gyári megmunkálás nagyságrendekkel jobb, mint akármilyen kisipari... Szóval tippelj 1000 km felett, és ha megszorul, rosszul tippeltél :D
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

300-as henger esetén is változó a helyes méret, mindenki motorja egyedi. Alfa esetén a 135, samu esetén 140, kinek mi.
Nekem 1400 km van a blokkban, 145-ös van de melegebben érezhetően kap, hétvégén a 6 fokban már nem is volt olyan sok a sűrű levegő miatt. A keverék 33, vagy 40.
De 2000 km-nél lerakom a tűt 1-el szegényebbe(most legdúsabb), a fúvóka 140-re igény szerint.

Kérdésem: a tűt a gyár szerint mennyi km után kell szegényebbe tenni?
sztem jó lenne ha minél több 300-as gazda írná meg a végleges fúvi méretet.

Ilyen nagyobb gyári BVF-fúvókákat merre lehet kapni? Valamint gyári tűt és tűfúvókát?


A Simson Star blokkom most járt Táboriéknál, lett bele gyári tű és tűfúvóka, persze a full felújításon és 60-ra fúráson kívül
Nagyon komoly!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csikin írta:
Perec írta:Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
=D>
OFF
De ha tényleg fél a szorulástól valaki, akkor szedjen ricinusolajat...
OFF
Egyébként a fogyasztást mind a fúvókák mérete, mind a súbertű állása, mind a légszűrő állapota, mind az általános kopottság meghatározza, nem beszélve a gyújtásról.
Viszont a megbízhatóságot legjobban a csuklók és az ujjak határozzák meg...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Perec írta:Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
=D>
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Normális használat mellett _nem_ elsősorban a főfúvóka határozza meg a fogyasztást, csak fél gáz fölött. Mivel félgáz alatt is ütősen gyorsul, a sebessége is 100 felett van, így csak az adrenalintermelést végzi a főfúvóka:)

A fogyasztást a súbertű kell, hogy meghatározza. Lehetőleg gyári tű kell, kopottan a gyári beállításnál mélyebbre kell/lehet süllyeszteni. Nekem Erdély túrán gázbowden-szőrösödéskor Gyurma kicserélte a tűmet utángyártottra és gyári pozícióba tette, jobban _nem_ ment, a fogyasztásom ugrott szűk 1 litert viszont egyszer be kellett, hogy toljanak, mert beköpte a gyertyát. Pont emiatt nem vagyok híve a túldúsításnak (a másik ok az olajat és füstöt okádó elduguló kipufogó). Nekem a gyáritól 5-el kisebb főfúvóka van bent, tű legmélyebben, sőt a szivatófúvókát is kisebbre cseréltem. Nem is kellett mostanában tolni, fogyasztásban sem vagyok 4 fölött. Olajat is 1:60, vagy fölötte keverem (sprint). Szoktam 100-as utazót menni tartósan, autópályázni is szoktam (2 személy csomagok).

Megszorulástól szerintem csak _tartós erőltetéskor_ kell félni pl. nem akar (90)100 fölé menni erős szembeszélben és tartósan nyelezed. EZ TILOS. Szabad visszakapcsolni, pörgetni, de több gázzal kényszeríteni olyanra amit nem bír soha.

Csatosnál a gyári méret 130. A gyár esetleg azonos méretűből ajánl bővebbet. Nagyobbat soha, bejáratáshoz sem. Ehhez képest mindenki olyat tesz bele, amilyet gondol. Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
Kép
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: waresz »

nekem van gyári 140es bvf-em,.. a nagy TS azt kívánja. ez kell neki.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én nem sajnálnám a benzint, ha a 145-el tényleg megy ahogy kell. :wink: Inkább, mint egyszer távol otthontól beálljon. Szerintem.
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tams9 »

Hello!
De jó pont fúvóka témában akarok segítséget kérni.
250-es henger van felfúrva 300-asra, de csatos karbi van rajta. Eddig 145 ös fúvóka volt benne, de rengeteget fogyasztott. Raktam bele egy 135-öset, de 20 kilométer után a 7 fokos hidegben szép őzbarna lett a brisk N15YC, (tudom hogy 12-es kellene, a hideg miatt cseréltem erre ideiglenesen). Érdemes 140-essel kísérletezni? Félek hogy a szegény keverék miatt elégtelen lesz a kenése és megszorul.
üdv
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Dénes írta:Hülyeség, 145-öst is lehet kapni. :)
Elvileg igen létezik BWF 145-ös fúvóka,csak nem minden motoros bolt tart.Azért ajánlottam az autósboltott,anno 120-170-ig tartottak a Ladához,így egy készletet is tudtunk venni versenyzéshez.De ha van dörzs ár,kalibrálóval,akkor lehet készíteni.Én is szoktam gyártani,ha beesik valaki hozzám ilyen gondal.
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

akkor én rosz helyen kerestem ... :)
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

igazából alapjárati gondolk vannak vele ... egy darabig van aztán szépenn leáll mindíg sosem állandó csak akkor jo ha a légcsavart majdnem koppanásig behajtom .. külömbenn már levegössen jár .... mindent átnéztem farsot tuti nemkap szimeringek ... minden ujj és mégsejo .. :D karburátorba meg valami gagyi felujító készlet lett véve ... :? aztán még fuvóka méretek sincsenek rajta ...
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Hülyeség, 145-öst is lehet kapni. :)
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

nah ez jo.. most akkor ezt megprobálom kösz :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Rocksoldier írta:köszi .. énis 140 esre emlékszem de azt mondják minden boltba hogy azt nemlehet kapni csak 135 össet
az első szériák 145-tel jöttek ki
De elmész egy autós boltban és ott kérsz ladához fúvókát általában ott kapsz ilyen méreteket,és az jó az mz-be is.
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

köszi .. énis 140 esre emlékszem de azt mondják minden boltba hogy azt nemlehet kapni csak 135 össet
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Rocksoldier írta:hello! valaki nemtudná megmondani 250 es ts fuvókaméreteit mert nekem már mondott mindenki mindent .. :? ](*,)
Én úgy tudom,hogy a főfúvóka 140 alapjárati 40 szivató pedig 110
persze változott néha a főfúvóka,és az alapjárati is,+- 5-tel
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hello! valaki nemtudná megmondani 250 es ts fuvókaméreteit mert nekem már mondott mindenki mindent .. :? ](*,)
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Köszönöm Bambi.De asszem veszek egy újat mostmár ha így alakult,csak nem tudom hogy utángyártott vagy a jó öreg BVF legyen :) (Eléggé gány ez a karbi ami jött a postán...)

bambi írta:
Owerlord írta:Jó az utángyártott ETZ 150-es karbi, vagy megéri a drágább BVF-et megvenni?
Nekem van karbi alkatrészemim ha kell
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Owerlord írta:Jó az utángyártott ETZ 150-es karbi, vagy megéri a drágább BVF-et megvenni?
Nekem van karbi alkatrészemim ha kell
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Jó az utángyártott ETZ 150-es karbi, vagy megéri a drágább BVF-et megvenni?
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Jah nem ám zsírúj,hanem okoskodtam hogy jó a használt is ,sporolok vele 4000 Ft,nah ez lett a vége...A posta is 9 napig tartott mire idért..Vicc az egész sajna.Holnap megyek veszek egy újat,ez van. Ha a csávó majd méltóztatik elküldeni a többit jó lesz a másik TS-be..Tiszta komédia amúgy a történet.....sajna megszívtam. Nah meg utaltam is a pénzt előre,mire eljutott a postára.... jajjj #-o ](*,)


kiszsebi írta:
Owerlord írta:Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg #-o #-o #-o
:smt013 :smt013
Hát, nem irigyellek! Jó tudni, hogy csavarhúzóval kell menni karbit vásárolni.
Szerintem ezt a >>Ne vedd meg<< topicba is írd le! Egyébként ezt horvát cimboráinknak is megírom.
A kereskedőnél próbáltál reklamálni?
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Owerlord írta:Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg #-o #-o #-o
:smt013 :smt013
Hát, nem irigyellek! Jó tudni, hogy csavarhúzóval kell menni karbit vásárolni.
Szerintem ezt a >>Ne vedd meg<< topicba is írd le! Egyébként ezt horvát cimboráinknak is megírom.
A kereskedőnél próbáltál reklamálni?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg #-o #-o #-o
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Owerlord írta:Ezt a tűtartó lemezt remélem viccnek írtad,,,,,,,, ](*,) ](*,) ](*,) ott a kép főnök xDDDDDD tessék megnézni.Kör alakú, benne menet,ez fogja a főfúvókát hogy ne essen le a karbi aljába..... többek között.. :roll:
[-X [-X Az a 2. számú alkatrész. Ez felülről van belesajtolva a karbiba.
Igaz, ennek az alján is van menet, igazából ez a kicsi kis alkatrész végzi a porlasztást, a benzint ez keveri a levegővel.
(Aztán lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett, Te is erre gondoltál?)

:?: :?: :?:
Viszont, ha ez a pici alkatrész nincs benne, mi a bánat tartotta a főfúvókát? Tán "kosárban" adják az új karburátorokat?
:?: :?: :?:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Owerlord írta:Sziasztok! Vettem egy karbit,posta hozta és hiányzik belőle egy alkatrész :S Nincs véletlen valakinek? Bejelöltem a rajzon.Ez tartja a főfúvókát a helyén.Köszike előre
Kép


Jah 150-es ETZ-jé!!!
Kehelycső,vagy régiesen dűznistok.:-)
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Ezt a tűtartó lemezt remélem viccnek írtad,,,,,,,, ](*,) ](*,) ](*,) ott a kép főnök xDDDDDD tessék megnézni.Kör alakú, benne menet,ez fogja a főfúvókát hogy ne essen le a karbi aljába..... többek között.. :roll:
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

pfff hajjajj! pl. a súber átmérője sem egyezik! :evil:
egyébként amit te keresel az nem a tűtartó lemezke ami ilyen kör alakú? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Szerintem gyári.Sok a különbség? :O
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

milyen karbi ez? gyári vagy utángyártott? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Sziasztok! Vettem egy karbit,posta hozta és hiányzik belőle egy alkatrész :S Nincs véletlen valakinek? Bejelöltem a rajzon.Ez tartja a főfúvókát a helyén.Köszike előre
Kép


Jah 150-es ETZ-jé!!!
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem állítsd be az előgyújtást 3mm-re, ezzel az értékkel el kell forognia 6000fölé. Az, hogy "visszadolgozik" azért van, mert nincs rajta hangolt szívórendszer, vagyis van, csak nem arra a tartományra ahol használod a motort. Így sokkal többet is fogyaszt ugye, mert egyszerűen nem oda jut a keverék ahova kéne. Ez az egyik hátránya a résvezérelt kétüteműeknek, hogy amikor még nem elég nagy a gáz lendülete a a szívótorokban, a szívóütem után amikor megindul lefelé a dugattyú, elkezdi visszatolni a keveréket a szívónyíláson keresztül. Így van, amikor egy "adag" gázkeverék 4-6 szor is átmehet a karbin oda vissza, túldúsítva magát. Ezt hívják multijetting-nek és ezért vannak a membrános motorok karbijában sokkal nagyobb fúvókák. Szóval visszatérve a visszadolgozásra: ez van, ha gyári hangolású motorról leveszed a gyári hangolású szívórendszert. :) Bocsi mindenkitől a szentszövegért [-o<
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Olyan kopogós az alapjárat...
Szerintem amikor a gyújtással kínlódtam akkor ott a kalapácsot elálítottam :?

-Gumik megfelelő nyomásra beállítva.
-Kipufogó tiszta, egy hete sincs hogy takarítva lett.
A karburátor úszójára gyanakodom, hogy sok naftát nyom a hengerbe.
Illetve a gyújtás lehet még ludas... :-k

Hát a pörgéssel az a gond hogy eredeti légszűrő nincs rajta, direkt légszűrőről van szó:
PVC cső... a végén egy ráccsal utána közé MÁR csak egy sor géz van téve aztán megint rács, és ez lefogja a motort nem hadja kipörögni a megfelelő fordulatig, 6000-nél elkezd horkolni ÜRESBEN IS...
Ha meg megyek a motorral mongyuk másodikba, és fel akarom pörgetni hogy felrakjam harmadikba, érzem hogy elkezd húzni a mototr, pörög rendesen 3000....4000....5000...aztán 6000-nél olyan mint ha egy tiltás lenne dadog meg horkol mint egy hülye :-k
Ha a PVC cső rajtamarad a légszűrő helyén de a rácsot a gézlappal kipattintom, úgy simán felpörög 7500-ig is akár.
Kell a fordulat mert terepen használom a motort, csak terepen por van légszűrő meg kell mert a dugónak meg a hengernyek annyi mint egy sósperec ](*,)

Szval kinek mi az ötlete a légszűrős hibámmal kapcsolatban? Miért van ez a jelenség? :(


JA ÉS TÉLLEG... ha nincs légszűrő és odahúzom a gázt, akkor annyi naftát ki ver a légbeszívótoroknál, hogy attól félek egyszer begyúl, szite lehet látni a fehér színű porlasztott anyagot, tuti hogy sok benzint kap, mert nehezen is indul be,

Úgy tudom beindítani hogy gyújtás le van véve, légbeömlőnél a torkot tenyeremmel befogom, gázt csurira odahúzom rárúgok 3-at... gáz vissza enged... kéz elvesz ...gyújtás ráad... és beindul.

Tutira nem így kell indítani, de erről az énfajta módszeremről semmit nem ír a könyv :-k

Valaki ötlet... miért fullad a motor? :shock:
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

A négyütemezés sok benzinnél jön létre. És olyan a hangja mint ha négyütemű lenne, egyenletlenül, keményen jár a motor. Hogy pontosan miért azt nem tudom, gondolom nem ott és akkor robban a benzin-levegő mint ahol, amikor kéne. :) Ja, és nem annyi.

Magas fogyasztást eredményezhet, mint minden nem megfelelő beállítás a gumik nyomásától a karburálásig.

Terhelve vagy terheletlenül nem forog? 1-esben vagy 5-ösben?
Ha terhelve nem forog többbet akkor örülj hogy annyit forog. :D
Ha üresben, akkor ott meg minek pörgeted ész nélkül? :D
De biztosan itt is beleszól a nem megfelelő gyújtás, kipufogó, karburálás.
Rossz gyújtást a hangjáról fel lehet ismerni üresben is.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Mit jelent az, hogy egy kétütemű motor elkezd négyütemezni?

Magas fogyasztást eredményezhet a rossz gyújtásbeállítás?
Illetve az lehetséges, hogy rossz gyújtás miatt nem pörög a motor 6000-6500 fölé, vagy a porlasztó hibája??? :o
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Laczkó írta:Megnéztem a kézikönyvet már régen, le is van töltve abba 125 van de sokan meg azt mondják 135 és nem voltam benn biztos h melyik. Üdv!

Azt hiszem, a 135-öst a 300-as hengerhez javasolják elsősorban.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Dénes írta:Nem vagyok moderátor vagy ilyesmi, de gyakran teszünk fel olyan kérdést, ami a kezelési/szerelési kézikönyvben le van írva. Miért olyan nehéz "fellapozni"?
Kezelési könyv szerint 125, de 20+ év után 135 lesz az optimális, asszem.
Ja, zabszem van a seggemben. :D
Megnéztem a kézikönyvet már régen, le is van töltve abba 125 van de sokan meg azt mondják 135 és nem voltam benn biztos h melyik. Üdv!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nem vagyok moderátor vagy ilyesmi, de gyakran teszünk fel olyan kérdést, ami a kezelési/szerelési kézikönyvben le van írva. Miért olyan nehéz "fellapozni"?
Kezelési könyv szerint 125, de 20+ év után 135 lesz az optimális, asszem.
Ja, zabszem van a seggemben. :D
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Szevasztok! 250es etz-nek a főfuvókája 125-ös vagy 135-ös? Az üresjárati meg 45 ugye? Kösz Üdv!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tigris »

Gyári méretű fúvókánál kisebbet beletenni szerintem nem érdemes,mert akkor az erejéből is veszít a gép.Karbipucolás-beállítás,légszűrőcsere,utána jónak kellene lennie.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 6 vendég