Üzemanyagellátás
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Meglett persze, összes csapágyat is kicseréltem a blokkban meg a kuplung is új.
MZ TS 150 sportvarázs
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
henger meg lett fúrva?Owerlord írta:Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??
Köszönöm előre is!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Kanuni 301 dugója, az talán nem olyan rossz
Vki nem tudja, hogy vitte annak idején a vasat szervízbe?
De 2000-nél nem kell több?
Most van a finom forgatások(6800 max, kis terhelés) ideje, ez most elég kritikus...
Vki nem tudja, hogy vitte annak idején a vasat szervízbe?
De 2000-nél nem kell több?
Most van a finom forgatások(6800 max, kis terhelés) ideje, ez most elég kritikus...
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??
Köszönöm előre is!
Köszönöm előre is!
MZ TS 150 sportvarázs
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A gyár adatai ebben félrevezetőek lehetnek, mert a gyári megmunkálás nagyságrendekkel jobb, mint akármilyen kisipari... Szóval tippelj 1000 km felett, és ha megszorul, rosszul tippeltél
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Szevasztok!
300-as henger esetén is változó a helyes méret, mindenki motorja egyedi. Alfa esetén a 135, samu esetén 140, kinek mi.
Nekem 1400 km van a blokkban, 145-ös van de melegebben érezhetően kap, hétvégén a 6 fokban már nem is volt olyan sok a sűrű levegő miatt. A keverék 33, vagy 40.
De 2000 km-nél lerakom a tűt 1-el szegényebbe(most legdúsabb), a fúvóka 140-re igény szerint.
Kérdésem: a tűt a gyár szerint mennyi km után kell szegényebbe tenni?
sztem jó lenne ha minél több 300-as gazda írná meg a végleges fúvi méretet.
Ilyen nagyobb gyári BVF-fúvókákat merre lehet kapni? Valamint gyári tűt és tűfúvókát?
A Simson Star blokkom most járt Táboriéknál, lett bele gyári tű és tűfúvóka, persze a full felújításon és 60-ra fúráson kívül
Nagyon komoly!
300-as henger esetén is változó a helyes méret, mindenki motorja egyedi. Alfa esetén a 135, samu esetén 140, kinek mi.
Nekem 1400 km van a blokkban, 145-ös van de melegebben érezhetően kap, hétvégén a 6 fokban már nem is volt olyan sok a sűrű levegő miatt. A keverék 33, vagy 40.
De 2000 km-nél lerakom a tűt 1-el szegényebbe(most legdúsabb), a fúvóka 140-re igény szerint.
Kérdésem: a tűt a gyár szerint mennyi km után kell szegényebbe tenni?
sztem jó lenne ha minél több 300-as gazda írná meg a végleges fúvi méretet.
Ilyen nagyobb gyári BVF-fúvókákat merre lehet kapni? Valamint gyári tűt és tűfúvókát?
A Simson Star blokkom most járt Táboriéknál, lett bele gyári tű és tűfúvóka, persze a full felújításon és 60-ra fúráson kívül
Nagyon komoly!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
OFFcsikin írta:Perec írta:Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
De ha tényleg fél a szorulástól valaki, akkor szedjen ricinusolajat...
OFF
Egyébként a fogyasztást mind a fúvókák mérete, mind a súbertű állása, mind a légszűrő állapota, mind az általános kopottság meghatározza, nem beszélve a gyújtásról.
Viszont a megbízhatóságot legjobban a csuklók és az ujjak határozzák meg...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Perec írta:Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Normális használat mellett _nem_ elsősorban a főfúvóka határozza meg a fogyasztást, csak fél gáz fölött. Mivel félgáz alatt is ütősen gyorsul, a sebessége is 100 felett van, így csak az adrenalintermelést végzi a főfúvóka:)
A fogyasztást a súbertű kell, hogy meghatározza. Lehetőleg gyári tű kell, kopottan a gyári beállításnál mélyebbre kell/lehet süllyeszteni. Nekem Erdély túrán gázbowden-szőrösödéskor Gyurma kicserélte a tűmet utángyártottra és gyári pozícióba tette, jobban _nem_ ment, a fogyasztásom ugrott szűk 1 litert viszont egyszer be kellett, hogy toljanak, mert beköpte a gyertyát. Pont emiatt nem vagyok híve a túldúsításnak (a másik ok az olajat és füstöt okádó elduguló kipufogó). Nekem a gyáritól 5-el kisebb főfúvóka van bent, tű legmélyebben, sőt a szivatófúvókát is kisebbre cseréltem. Nem is kellett mostanában tolni, fogyasztásban sem vagyok 4 fölött. Olajat is 1:60, vagy fölötte keverem (sprint). Szoktam 100-as utazót menni tartósan, autópályázni is szoktam (2 személy csomagok).
Megszorulástól szerintem csak _tartós erőltetéskor_ kell félni pl. nem akar (90)100 fölé menni erős szembeszélben és tartósan nyelezed. EZ TILOS. Szabad visszakapcsolni, pörgetni, de több gázzal kényszeríteni olyanra amit nem bír soha.
Csatosnál a gyári méret 130. A gyár esetleg azonos méretűből ajánl bővebbet. Nagyobbat soha, bejáratáshoz sem. Ehhez képest mindenki olyat tesz bele, amilyet gondol. Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
A fogyasztást a súbertű kell, hogy meghatározza. Lehetőleg gyári tű kell, kopottan a gyári beállításnál mélyebbre kell/lehet süllyeszteni. Nekem Erdély túrán gázbowden-szőrösödéskor Gyurma kicserélte a tűmet utángyártottra és gyári pozícióba tette, jobban _nem_ ment, a fogyasztásom ugrott szűk 1 litert viszont egyszer be kellett, hogy toljanak, mert beköpte a gyertyát. Pont emiatt nem vagyok híve a túldúsításnak (a másik ok az olajat és füstöt okádó elduguló kipufogó). Nekem a gyáritól 5-el kisebb főfúvóka van bent, tű legmélyebben, sőt a szivatófúvókát is kisebbre cseréltem. Nem is kellett mostanában tolni, fogyasztásban sem vagyok 4 fölött. Olajat is 1:60, vagy fölötte keverem (sprint). Szoktam 100-as utazót menni tartósan, autópályázni is szoktam (2 személy csomagok).
Megszorulástól szerintem csak _tartós erőltetéskor_ kell félni pl. nem akar (90)100 fölé menni erős szembeszélben és tartósan nyelezed. EZ TILOS. Szabad visszakapcsolni, pörgetni, de több gázzal kényszeríteni olyanra amit nem bír soha.
Csatosnál a gyári méret 130. A gyár esetleg azonos méretűből ajánl bővebbet. Nagyobbat soha, bejáratáshoz sem. Ehhez képest mindenki olyat tesz bele, amilyet gondol. Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
Re: Üzemanyagellátás
nekem van gyári 140es bvf-em,.. a nagy TS azt kívánja. ez kell neki.
Bokodi Áron- WARESZ
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én nem sajnálnám a benzint, ha a 145-el tényleg megy ahogy kell. Inkább, mint egyszer távol otthontól beálljon. Szerintem.
Re: Üzemanyagellátás
Hello!
De jó pont fúvóka témában akarok segítséget kérni.
250-es henger van felfúrva 300-asra, de csatos karbi van rajta. Eddig 145 ös fúvóka volt benne, de rengeteget fogyasztott. Raktam bele egy 135-öset, de 20 kilométer után a 7 fokos hidegben szép őzbarna lett a brisk N15YC, (tudom hogy 12-es kellene, a hideg miatt cseréltem erre ideiglenesen). Érdemes 140-essel kísérletezni? Félek hogy a szegény keverék miatt elégtelen lesz a kenése és megszorul.
üdv
De jó pont fúvóka témában akarok segítséget kérni.
250-es henger van felfúrva 300-asra, de csatos karbi van rajta. Eddig 145 ös fúvóka volt benne, de rengeteget fogyasztott. Raktam bele egy 135-öset, de 20 kilométer után a 7 fokos hidegben szép őzbarna lett a brisk N15YC, (tudom hogy 12-es kellene, a hideg miatt cseréltem erre ideiglenesen). Érdemes 140-essel kísérletezni? Félek hogy a szegény keverék miatt elégtelen lesz a kenése és megszorul.
üdv
Re: Üzemanyagellátás
Elvileg igen létezik BWF 145-ös fúvóka,csak nem minden motoros bolt tart.Azért ajánlottam az autósboltott,anno 120-170-ig tartottak a Ladához,így egy készletet is tudtunk venni versenyzéshez.De ha van dörzs ár,kalibrálóval,akkor lehet készíteni.Én is szoktam gyártani,ha beesik valaki hozzám ilyen gondal.Dénes írta:Hülyeség, 145-öst is lehet kapni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Üzemanyagellátás
akkor én rosz helyen kerestem ...
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Üzemanyagellátás
igazából alapjárati gondolk vannak vele ... egy darabig van aztán szépenn leáll mindíg sosem állandó csak akkor jo ha a légcsavart majdnem koppanásig behajtom .. külömbenn már levegössen jár .... mindent átnéztem farsot tuti nemkap szimeringek ... minden ujj és mégsejo .. karburátorba meg valami gagyi felujító készlet lett véve ... aztán még fuvóka méretek sincsenek rajta ...
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hülyeség, 145-öst is lehet kapni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Üzemanyagellátás
nah ez jo.. most akkor ezt megprobálom kösz
Re: Üzemanyagellátás
az első szériák 145-tel jöttek kiRocksoldier írta:köszi .. énis 140 esre emlékszem de azt mondják minden boltba hogy azt nemlehet kapni csak 135 össet
De elmész egy autós boltban és ott kérsz ladához fúvókát általában ott kapsz ilyen méreteket,és az jó az mz-be is.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Üzemanyagellátás
köszi .. énis 140 esre emlékszem de azt mondják minden boltba hogy azt nemlehet kapni csak 135 össet
Re: Üzemanyagellátás
Én úgy tudom,hogy a főfúvóka 140 alapjárati 40 szivató pedig 110Rocksoldier írta:hello! valaki nemtudná megmondani 250 es ts fuvókaméreteit mert nekem már mondott mindenki mindent ..
persze változott néha a főfúvóka,és az alapjárati is,+- 5-tel
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Üzemanyagellátás
hello! valaki nemtudná megmondani 250 es ts fuvókaméreteit mert nekem már mondott mindenki mindent ..
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm Bambi.De asszem veszek egy újat mostmár ha így alakult,csak nem tudom hogy utángyártott vagy a jó öreg BVF legyen (Eléggé gány ez a karbi ami jött a postán...)
bambi írta:Nekem van karbi alkatrészemim ha kellOwerlord írta:Jó az utángyártott ETZ 150-es karbi, vagy megéri a drágább BVF-et megvenni?
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Üzemanyagellátás
Nekem van karbi alkatrészemim ha kellOwerlord írta:Jó az utángyártott ETZ 150-es karbi, vagy megéri a drágább BVF-et megvenni?
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Jó az utángyártott ETZ 150-es karbi, vagy megéri a drágább BVF-et megvenni?
MZ TS 150 sportvarázs
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Jah nem ám zsírúj,hanem okoskodtam hogy jó a használt is ,sporolok vele 4000 Ft,nah ez lett a vége...A posta is 9 napig tartott mire idért..Vicc az egész sajna.Holnap megyek veszek egy újat,ez van. Ha a csávó majd méltóztatik elküldeni a többit jó lesz a másik TS-be..Tiszta komédia amúgy a történet.....sajna megszívtam. Nah meg utaltam is a pénzt előre,mire eljutott a postára.... jajjj
kiszsebi írta:Owerlord írta:Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg
Hát, nem irigyellek! Jó tudni, hogy csavarhúzóval kell menni karbit vásárolni.
Szerintem ezt a >>Ne vedd meg<< topicba is írd le! Egyébként ezt horvát cimboráinknak is megírom.
A kereskedőnél próbáltál reklamálni?
MZ TS 150 sportvarázs
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Owerlord írta:Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg
Hát, nem irigyellek! Jó tudni, hogy csavarhúzóval kell menni karbit vásárolni.
Szerintem ezt a >>Ne vedd meg<< topicba is írd le! Egyébként ezt horvát cimboráinknak is megírom.
A kereskedőnél próbáltál reklamálni?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg
MZ TS 150 sportvarázs
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Az a 2. számú alkatrész. Ez felülről van belesajtolva a karbiba.Owerlord írta:Ezt a tűtartó lemezt remélem viccnek írtad,,,,,,,, ott a kép főnök xDDDDDD tessék megnézni.Kör alakú, benne menet,ez fogja a főfúvókát hogy ne essen le a karbi aljába..... többek között..
Igaz, ennek az alján is van menet, igazából ez a kicsi kis alkatrész végzi a porlasztást, a benzint ez keveri a levegővel.
(Aztán lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett, Te is erre gondoltál?)
Viszont, ha ez a pici alkatrész nincs benne, mi a bánat tartotta a főfúvókát? Tán "kosárban" adják az új karburátorokat?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Ezt a tűtartó lemezt remélem viccnek írtad,,,,,,,, ott a kép főnök xDDDDDD tessék megnézni.Kör alakú, benne menet,ez fogja a főfúvókát hogy ne essen le a karbi aljába..... többek között..
MZ TS 150 sportvarázs
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
pfff hajjajj! pl. a súber átmérője sem egyezik!
egyébként amit te keresel az nem a tűtartó lemezke ami ilyen kör alakú?
egyébként amit te keresel az nem a tűtartó lemezke ami ilyen kör alakú?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
milyen karbi ez? gyári vagy utángyártott?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Vettem egy karbit,posta hozta és hiányzik belőle egy alkatrész :S Nincs véletlen valakinek? Bejelöltem a rajzon.Ez tartja a főfúvókát a helyén.Köszike előre
Jah 150-es ETZ-jé!!!
Jah 150-es ETZ-jé!!!
MZ TS 150 sportvarázs
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem állítsd be az előgyújtást 3mm-re, ezzel az értékkel el kell forognia 6000fölé. Az, hogy "visszadolgozik" azért van, mert nincs rajta hangolt szívórendszer, vagyis van, csak nem arra a tartományra ahol használod a motort. Így sokkal többet is fogyaszt ugye, mert egyszerűen nem oda jut a keverék ahova kéne. Ez az egyik hátránya a résvezérelt kétüteműeknek, hogy amikor még nem elég nagy a gáz lendülete a a szívótorokban, a szívóütem után amikor megindul lefelé a dugattyú, elkezdi visszatolni a keveréket a szívónyíláson keresztül. Így van, amikor egy "adag" gázkeverék 4-6 szor is átmehet a karbin oda vissza, túldúsítva magát. Ezt hívják multijetting-nek és ezért vannak a membrános motorok karbijában sokkal nagyobb fúvókák. Szóval visszatérve a visszadolgozásra: ez van, ha gyári hangolású motorról leveszed a gyári hangolású szívórendszert. Bocsi mindenkitől a szentszövegért
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Olyan kopogós az alapjárat...
Szerintem amikor a gyújtással kínlódtam akkor ott a kalapácsot elálítottam
-Gumik megfelelő nyomásra beállítva.
-Kipufogó tiszta, egy hete sincs hogy takarítva lett.
A karburátor úszójára gyanakodom, hogy sok naftát nyom a hengerbe.
Illetve a gyújtás lehet még ludas...
Hát a pörgéssel az a gond hogy eredeti légszűrő nincs rajta, direkt légszűrőről van szó:
PVC cső... a végén egy ráccsal utána közé MÁR csak egy sor géz van téve aztán megint rács, és ez lefogja a motort nem hadja kipörögni a megfelelő fordulatig, 6000-nél elkezd horkolni ÜRESBEN IS...
Ha meg megyek a motorral mongyuk másodikba, és fel akarom pörgetni hogy felrakjam harmadikba, érzem hogy elkezd húzni a mototr, pörög rendesen 3000....4000....5000...aztán 6000-nél olyan mint ha egy tiltás lenne dadog meg horkol mint egy hülye
Ha a PVC cső rajtamarad a légszűrő helyén de a rácsot a gézlappal kipattintom, úgy simán felpörög 7500-ig is akár.
Kell a fordulat mert terepen használom a motort, csak terepen por van légszűrő meg kell mert a dugónak meg a hengernyek annyi mint egy sósperec
Szval kinek mi az ötlete a légszűrős hibámmal kapcsolatban? Miért van ez a jelenség?
JA ÉS TÉLLEG... ha nincs légszűrő és odahúzom a gázt, akkor annyi naftát ki ver a légbeszívótoroknál, hogy attól félek egyszer begyúl, szite lehet látni a fehér színű porlasztott anyagot, tuti hogy sok benzint kap, mert nehezen is indul be,
Úgy tudom beindítani hogy gyújtás le van véve, légbeömlőnél a torkot tenyeremmel befogom, gázt csurira odahúzom rárúgok 3-at... gáz vissza enged... kéz elvesz ...gyújtás ráad... és beindul.
Tutira nem így kell indítani, de erről az énfajta módszeremről semmit nem ír a könyv
Valaki ötlet... miért fullad a motor?
Szerintem amikor a gyújtással kínlódtam akkor ott a kalapácsot elálítottam
-Gumik megfelelő nyomásra beállítva.
-Kipufogó tiszta, egy hete sincs hogy takarítva lett.
A karburátor úszójára gyanakodom, hogy sok naftát nyom a hengerbe.
Illetve a gyújtás lehet még ludas...
Hát a pörgéssel az a gond hogy eredeti légszűrő nincs rajta, direkt légszűrőről van szó:
PVC cső... a végén egy ráccsal utána közé MÁR csak egy sor géz van téve aztán megint rács, és ez lefogja a motort nem hadja kipörögni a megfelelő fordulatig, 6000-nél elkezd horkolni ÜRESBEN IS...
Ha meg megyek a motorral mongyuk másodikba, és fel akarom pörgetni hogy felrakjam harmadikba, érzem hogy elkezd húzni a mototr, pörög rendesen 3000....4000....5000...aztán 6000-nél olyan mint ha egy tiltás lenne dadog meg horkol mint egy hülye
Ha a PVC cső rajtamarad a légszűrő helyén de a rácsot a gézlappal kipattintom, úgy simán felpörög 7500-ig is akár.
Kell a fordulat mert terepen használom a motort, csak terepen por van légszűrő meg kell mert a dugónak meg a hengernyek annyi mint egy sósperec
Szval kinek mi az ötlete a légszűrős hibámmal kapcsolatban? Miért van ez a jelenség?
JA ÉS TÉLLEG... ha nincs légszűrő és odahúzom a gázt, akkor annyi naftát ki ver a légbeszívótoroknál, hogy attól félek egyszer begyúl, szite lehet látni a fehér színű porlasztott anyagot, tuti hogy sok benzint kap, mert nehezen is indul be,
Úgy tudom beindítani hogy gyújtás le van véve, légbeömlőnél a torkot tenyeremmel befogom, gázt csurira odahúzom rárúgok 3-at... gáz vissza enged... kéz elvesz ...gyújtás ráad... és beindul.
Tutira nem így kell indítani, de erről az énfajta módszeremről semmit nem ír a könyv
Valaki ötlet... miért fullad a motor?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A négyütemezés sok benzinnél jön létre. És olyan a hangja mint ha négyütemű lenne, egyenletlenül, keményen jár a motor. Hogy pontosan miért azt nem tudom, gondolom nem ott és akkor robban a benzin-levegő mint ahol, amikor kéne. Ja, és nem annyi.
Magas fogyasztást eredményezhet, mint minden nem megfelelő beállítás a gumik nyomásától a karburálásig.
Terhelve vagy terheletlenül nem forog? 1-esben vagy 5-ösben?
Ha terhelve nem forog többbet akkor örülj hogy annyit forog.
Ha üresben, akkor ott meg minek pörgeted ész nélkül?
De biztosan itt is beleszól a nem megfelelő gyújtás, kipufogó, karburálás.
Rossz gyújtást a hangjáról fel lehet ismerni üresben is.
Magas fogyasztást eredményezhet, mint minden nem megfelelő beállítás a gumik nyomásától a karburálásig.
Terhelve vagy terheletlenül nem forog? 1-esben vagy 5-ösben?
Ha terhelve nem forog többbet akkor örülj hogy annyit forog.
Ha üresben, akkor ott meg minek pörgeted ész nélkül?
De biztosan itt is beleszól a nem megfelelő gyújtás, kipufogó, karburálás.
Rossz gyújtást a hangjáról fel lehet ismerni üresben is.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Mit jelent az, hogy egy kétütemű motor elkezd négyütemezni?
Magas fogyasztást eredményezhet a rossz gyújtásbeállítás?
Illetve az lehetséges, hogy rossz gyújtás miatt nem pörög a motor 6000-6500 fölé, vagy a porlasztó hibája???
Magas fogyasztást eredményezhet a rossz gyújtásbeállítás?
Illetve az lehetséges, hogy rossz gyújtás miatt nem pörög a motor 6000-6500 fölé, vagy a porlasztó hibája???
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Laczkó írta:Megnéztem a kézikönyvet már régen, le is van töltve abba 125 van de sokan meg azt mondják 135 és nem voltam benn biztos h melyik. Üdv!
Azt hiszem, a 135-öst a 300-as hengerhez javasolják elsősorban.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Megnéztem a kézikönyvet már régen, le is van töltve abba 125 van de sokan meg azt mondják 135 és nem voltam benn biztos h melyik. Üdv!Dénes írta:Nem vagyok moderátor vagy ilyesmi, de gyakran teszünk fel olyan kérdést, ami a kezelési/szerelési kézikönyvben le van írva. Miért olyan nehéz "fellapozni"?
Kezelési könyv szerint 125, de 20+ év után 135 lesz az optimális, asszem.
Ja, zabszem van a seggemben.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nem vagyok moderátor vagy ilyesmi, de gyakran teszünk fel olyan kérdést, ami a kezelési/szerelési kézikönyvben le van írva. Miért olyan nehéz "fellapozni"?
Kezelési könyv szerint 125, de 20+ év után 135 lesz az optimális, asszem.
Ja, zabszem van a seggemben.
Kezelési könyv szerint 125, de 20+ év után 135 lesz az optimális, asszem.
Ja, zabszem van a seggemben.
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Szevasztok! 250es etz-nek a főfuvókája 125-ös vagy 135-ös? Az üresjárati meg 45 ugye? Kösz Üdv!
Re: Üzemanyagellátás
Gyári méretű fúvókánál kisebbet beletenni szerintem nem érdemes,mert akkor az erejéből is veszít a gép.Karbipucolás-beállítás,légszűrőcsere,utána jónak kellene lennie.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Lehet, hogy nem kéne sportosan vezetni, és nyélgázon menni (csak felvetés, bocs ha ez Rád nem igaz) Mellesleg továbbra is karbibeállítás.Dárgo írta:HELLÓ
Egy kis gondom van a TZ-m fogyasztásával, cirka 6 litert megiszik 100Km-en. Szeretném ha egy kicsit kevesebbet fogyasztana. Megoldást jelenthet ha kissebb fúvokát rakok bele? Vagy van esetleg valami más ötletetek?
Köszönöm a segítségeteket
A kisebb fúvókától nem fog úgy menni mint most. Mikor utassal megyek (igen óvatosan, lassú váltással és kigyorsítással), akkor 4,5 litert eszik a motor. Pedig ki van kopva minden Mikor egyedül, és küldöm neki, akkor 5,5-6 literből megáll. Persze nem pörög jobban 5000nél nagy sebességfokozatban.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Üzemanyagellátás
HELLÓ
Egy kis gondom van a TZ-m fogyasztásával, cirka 6 litert megiszik 100Km-en. Szeretném ha egy kicsit kevesebbet fogyasztana. Megoldást jelenthet ha kissebb fúvokát rakok bele? Vagy van esetleg valami más ötletetek?
Köszönöm a segítségeteket
Egy kis gondom van a TZ-m fogyasztásával, cirka 6 litert megiszik 100Km-en. Szeretném ha egy kicsit kevesebbet fogyasztana. Megoldást jelenthet ha kissebb fúvokát rakok bele? Vagy van esetleg valami más ötletetek?
Köszönöm a segítségeteket
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
bambi? ő kicsoda, és ért a motorokhoz?
Na jó csak hülyéskedem... bambi, ha errejársz akkor légyszíves írd már meg a te véleményed erről a sokatevős dologról.
Köszi előre is
Na jó csak hülyéskedem... bambi, ha errejársz akkor légyszíves írd már meg a te véleményed erről a sokatevős dologról.
Köszi előre is
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Re: Üzemanyagellátás
Köszi mindjárt megnézem
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Azt hiszem, az alkatrészt kínál rovatban pont van 150-es (de lehet, hogy 125-öshöz) TS-hez való karbi, hiányosan.szomisi írta:Csak az a baj, hogy az úszó tengelyét tartó furatok is "elpárologtak", úgyhogy most szerválnom kell egy másik karbit, de legalábbis egy felsőrészt biztosan...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Jó kis eszmefutattás erről a sokatevős dologról de szerintem barkács helyett beszélj bambival nagy mágus ám higgyétek el
Re: Üzemanyagellátás
Csak az a baj, hogy az úszó tengelyét tartó furatok is "elpárologtak", úgyhogy most szerválnom kell egy másik karbit, de legalábbis egy felsőrészt biztosan...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég