Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Meglett persze, összes csapágyat is kicseréltem a blokkban meg a kuplung is új.
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

Owerlord írta:Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. ](*,) Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??

Köszönöm előre is!
henger meg lett fúrva?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Kanuni 301 dugója, az talán nem olyan rossz :wink:

Vki nem tudja, hogy vitte annak idején a vasat szervízbe?
De 2000-nél nem kell több?
Most van a finom forgatások(6800 max, kis terhelés) ideje, ez most elég kritikus...
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Sziasztok! Építettem egy 150-es Ts-t a télen, raktam rá ETZ karbit.Az a probléma hogy nem tudom beállítani sehogysem.Alapjárat szép,de csak 55-öt megy a gép.(Fullad?)A karbiban megvételkor beleraktam a 92-es 150-es TS fúvókát.Semelyik súberállásban nem volt ereje.Most 115-ös van benne de így sem jó,hörög,de kicsivel jobban meg.Tranzisztoros gyújtást is építettem hozzá,A szikra gyönyörűen beállítva 3 mm felső holtpont elöttre, és akkora szikrát ad hogy "hegeszteni" lehet vele.. Már nem tudom mi tévő legyek. ](*,) Van valakinek 150-es TS ETZ karbis tapasztalata??

Köszönöm előre is!
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A gyár adatai ebben félrevezetőek lehetnek, mert a gyári megmunkálás nagyságrendekkel jobb, mint akármilyen kisipari... Szóval tippelj 1000 km felett, és ha megszorul, rosszul tippeltél :D
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

300-as henger esetén is változó a helyes méret, mindenki motorja egyedi. Alfa esetén a 135, samu esetén 140, kinek mi.
Nekem 1400 km van a blokkban, 145-ös van de melegebben érezhetően kap, hétvégén a 6 fokban már nem is volt olyan sok a sűrű levegő miatt. A keverék 33, vagy 40.
De 2000 km-nél lerakom a tűt 1-el szegényebbe(most legdúsabb), a fúvóka 140-re igény szerint.

Kérdésem: a tűt a gyár szerint mennyi km után kell szegényebbe tenni?
sztem jó lenne ha minél több 300-as gazda írná meg a végleges fúvi méretet.

Ilyen nagyobb gyári BVF-fúvókákat merre lehet kapni? Valamint gyári tűt és tűfúvókát?


A Simson Star blokkom most járt Táboriéknál, lett bele gyári tű és tűfúvóka, persze a full felújításon és 60-ra fúráson kívül
Nagyon komoly!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csikin írta:
Perec írta:Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
=D>
OFF
De ha tényleg fél a szorulástól valaki, akkor szedjen ricinusolajat...
OFF
Egyébként a fogyasztást mind a fúvókák mérete, mind a súbertű állása, mind a légszűrő állapota, mind az általános kopottság meghatározza, nem beszélve a gyújtásról.
Viszont a megbízhatóságot legjobban a csuklók és az ujjak határozzák meg...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Perec írta:Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
=D>
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Normális használat mellett _nem_ elsősorban a főfúvóka határozza meg a fogyasztást, csak fél gáz fölött. Mivel félgáz alatt is ütősen gyorsul, a sebessége is 100 felett van, így csak az adrenalintermelést végzi a főfúvóka:)

A fogyasztást a súbertű kell, hogy meghatározza. Lehetőleg gyári tű kell, kopottan a gyári beállításnál mélyebbre kell/lehet süllyeszteni. Nekem Erdély túrán gázbowden-szőrösödéskor Gyurma kicserélte a tűmet utángyártottra és gyári pozícióba tette, jobban _nem_ ment, a fogyasztásom ugrott szűk 1 litert viszont egyszer be kellett, hogy toljanak, mert beköpte a gyertyát. Pont emiatt nem vagyok híve a túldúsításnak (a másik ok az olajat és füstöt okádó elduguló kipufogó). Nekem a gyáritól 5-el kisebb főfúvóka van bent, tű legmélyebben, sőt a szivatófúvókát is kisebbre cseréltem. Nem is kellett mostanában tolni, fogyasztásban sem vagyok 4 fölött. Olajat is 1:60, vagy fölötte keverem (sprint). Szoktam 100-as utazót menni tartósan, autópályázni is szoktam (2 személy csomagok).

Megszorulástól szerintem csak _tartós erőltetéskor_ kell félni pl. nem akar (90)100 fölé menni erős szembeszélben és tartósan nyelezed. EZ TILOS. Szabad visszakapcsolni, pörgetni, de több gázzal kényszeríteni olyanra amit nem bír soha.

Csatosnál a gyári méret 130. A gyár esetleg azonos méretűből ajánl bővebbet. Nagyobbat soha, bejáratáshoz sem. Ehhez képest mindenki olyat tesz bele, amilyet gondol. Van aki 1:20-as keverékkel, más bazi fúvókákkal védekezik szorulás ellen, pedig józansággal kellene.
Kép
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: waresz »

nekem van gyári 140es bvf-em,.. a nagy TS azt kívánja. ez kell neki.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én nem sajnálnám a benzint, ha a 145-el tényleg megy ahogy kell. :wink: Inkább, mint egyszer távol otthontól beálljon. Szerintem.
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tams9 »

Hello!
De jó pont fúvóka témában akarok segítséget kérni.
250-es henger van felfúrva 300-asra, de csatos karbi van rajta. Eddig 145 ös fúvóka volt benne, de rengeteget fogyasztott. Raktam bele egy 135-öset, de 20 kilométer után a 7 fokos hidegben szép őzbarna lett a brisk N15YC, (tudom hogy 12-es kellene, a hideg miatt cseréltem erre ideiglenesen). Érdemes 140-essel kísérletezni? Félek hogy a szegény keverék miatt elégtelen lesz a kenése és megszorul.
üdv
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Dénes írta:Hülyeség, 145-öst is lehet kapni. :)
Elvileg igen létezik BWF 145-ös fúvóka,csak nem minden motoros bolt tart.Azért ajánlottam az autósboltott,anno 120-170-ig tartottak a Ladához,így egy készletet is tudtunk venni versenyzéshez.De ha van dörzs ár,kalibrálóval,akkor lehet készíteni.Én is szoktam gyártani,ha beesik valaki hozzám ilyen gondal.
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

akkor én rosz helyen kerestem ... :)
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

igazából alapjárati gondolk vannak vele ... egy darabig van aztán szépenn leáll mindíg sosem állandó csak akkor jo ha a légcsavart majdnem koppanásig behajtom .. külömbenn már levegössen jár .... mindent átnéztem farsot tuti nemkap szimeringek ... minden ujj és mégsejo .. :D karburátorba meg valami gagyi felujító készlet lett véve ... :? aztán még fuvóka méretek sincsenek rajta ...
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Hülyeség, 145-öst is lehet kapni. :)
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

nah ez jo.. most akkor ezt megprobálom kösz :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Rocksoldier írta:köszi .. énis 140 esre emlékszem de azt mondják minden boltba hogy azt nemlehet kapni csak 135 össet
az első szériák 145-tel jöttek ki
De elmész egy autós boltban és ott kérsz ladához fúvókát általában ott kapsz ilyen méreteket,és az jó az mz-be is.
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

köszi .. énis 140 esre emlékszem de azt mondják minden boltba hogy azt nemlehet kapni csak 135 össet
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Rocksoldier írta:hello! valaki nemtudná megmondani 250 es ts fuvókaméreteit mert nekem már mondott mindenki mindent .. :? ](*,)
Én úgy tudom,hogy a főfúvóka 140 alapjárati 40 szivató pedig 110
persze változott néha a főfúvóka,és az alapjárati is,+- 5-tel
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hello! valaki nemtudná megmondani 250 es ts fuvókaméreteit mert nekem már mondott mindenki mindent .. :? ](*,)
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Köszönöm Bambi.De asszem veszek egy újat mostmár ha így alakult,csak nem tudom hogy utángyártott vagy a jó öreg BVF legyen :) (Eléggé gány ez a karbi ami jött a postán...)

bambi írta:
Owerlord írta:Jó az utángyártott ETZ 150-es karbi, vagy megéri a drágább BVF-et megvenni?
Nekem van karbi alkatrészemim ha kell
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Owerlord írta:Jó az utángyártott ETZ 150-es karbi, vagy megéri a drágább BVF-et megvenni?
Nekem van karbi alkatrészemim ha kell
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Jó az utángyártott ETZ 150-es karbi, vagy megéri a drágább BVF-et megvenni?
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Jah nem ám zsírúj,hanem okoskodtam hogy jó a használt is ,sporolok vele 4000 Ft,nah ez lett a vége...A posta is 9 napig tartott mire idért..Vicc az egész sajna.Holnap megyek veszek egy újat,ez van. Ha a csávó majd méltóztatik elküldeni a többit jó lesz a másik TS-be..Tiszta komédia amúgy a történet.....sajna megszívtam. Nah meg utaltam is a pénzt előre,mire eljutott a postára.... jajjj #-o ](*,)


kiszsebi írta:
Owerlord írta:Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg #-o #-o #-o
:smt013 :smt013
Hát, nem irigyellek! Jó tudni, hogy csavarhúzóval kell menni karbit vásárolni.
Szerintem ezt a >>Ne vedd meg<< topicba is írd le! Egyébként ezt horvát cimboráinknak is megírom.
A kereskedőnél próbáltál reklamálni?
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Owerlord írta:Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg #-o #-o #-o
:smt013 :smt013
Hát, nem irigyellek! Jó tudni, hogy csavarhúzóval kell menni karbit vásárolni.
Szerintem ezt a >>Ne vedd meg<< topicba is írd le! Egyébként ezt horvát cimboráinknak is megírom.
A kereskedőnél próbáltál reklamálni?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Hát ez az hogy levettem a karbi alját,elötte 8-as kulcsot odaraktam hogy majd kicsavarom a fúvókatartót,(mert Ts-e 8-as) aztán vettem szét és jött ki a helyérőla a fúvókatartó úgy egyben.Nem volt a karbiban a 11-es alkatrész.A tortán már csak hab hogy 250-es ETZ úszó volt benn aminek rövid az egyik füle,valamint a tömítése túl vastag cserébe ezek zsír újjak, és a szivató mehanizmust se volt a karbihoz.Így kell komplett karburátort venni..................hogyamacskarúgjameg #-o #-o #-o
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Owerlord írta:Ezt a tűtartó lemezt remélem viccnek írtad,,,,,,,, ](*,) ](*,) ](*,) ott a kép főnök xDDDDDD tessék megnézni.Kör alakú, benne menet,ez fogja a főfúvókát hogy ne essen le a karbi aljába..... többek között.. :roll:
[-X [-X Az a 2. számú alkatrész. Ez felülről van belesajtolva a karbiba.
Igaz, ennek az alján is van menet, igazából ez a kicsi kis alkatrész végzi a porlasztást, a benzint ez keveri a levegővel.
(Aztán lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett, Te is erre gondoltál?)

:?: :?: :?:
Viszont, ha ez a pici alkatrész nincs benne, mi a bánat tartotta a főfúvókát? Tán "kosárban" adják az új karburátorokat?
:?: :?: :?:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Owerlord írta:Sziasztok! Vettem egy karbit,posta hozta és hiányzik belőle egy alkatrész :S Nincs véletlen valakinek? Bejelöltem a rajzon.Ez tartja a főfúvókát a helyén.Köszike előre
Kép


Jah 150-es ETZ-jé!!!
Kehelycső,vagy régiesen dűznistok.:-)
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Ezt a tűtartó lemezt remélem viccnek írtad,,,,,,,, ](*,) ](*,) ](*,) ott a kép főnök xDDDDDD tessék megnézni.Kör alakú, benne menet,ez fogja a főfúvókát hogy ne essen le a karbi aljába..... többek között.. :roll:
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

pfff hajjajj! pl. a súber átmérője sem egyezik! :evil:
egyébként amit te keresel az nem a tűtartó lemezke ami ilyen kör alakú? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Szerintem gyári.Sok a különbség? :O
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

milyen karbi ez? gyári vagy utángyártott? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Sziasztok! Vettem egy karbit,posta hozta és hiányzik belőle egy alkatrész :S Nincs véletlen valakinek? Bejelöltem a rajzon.Ez tartja a főfúvókát a helyén.Köszike előre
Kép


Jah 150-es ETZ-jé!!!
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem állítsd be az előgyújtást 3mm-re, ezzel az értékkel el kell forognia 6000fölé. Az, hogy "visszadolgozik" azért van, mert nincs rajta hangolt szívórendszer, vagyis van, csak nem arra a tartományra ahol használod a motort. Így sokkal többet is fogyaszt ugye, mert egyszerűen nem oda jut a keverék ahova kéne. Ez az egyik hátránya a résvezérelt kétüteműeknek, hogy amikor még nem elég nagy a gáz lendülete a a szívótorokban, a szívóütem után amikor megindul lefelé a dugattyú, elkezdi visszatolni a keveréket a szívónyíláson keresztül. Így van, amikor egy "adag" gázkeverék 4-6 szor is átmehet a karbin oda vissza, túldúsítva magát. Ezt hívják multijetting-nek és ezért vannak a membrános motorok karbijában sokkal nagyobb fúvókák. Szóval visszatérve a visszadolgozásra: ez van, ha gyári hangolású motorról leveszed a gyári hangolású szívórendszert. :) Bocsi mindenkitől a szentszövegért [-o<
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Olyan kopogós az alapjárat...
Szerintem amikor a gyújtással kínlódtam akkor ott a kalapácsot elálítottam :?

-Gumik megfelelő nyomásra beállítva.
-Kipufogó tiszta, egy hete sincs hogy takarítva lett.
A karburátor úszójára gyanakodom, hogy sok naftát nyom a hengerbe.
Illetve a gyújtás lehet még ludas... :-k

Hát a pörgéssel az a gond hogy eredeti légszűrő nincs rajta, direkt légszűrőről van szó:
PVC cső... a végén egy ráccsal utána közé MÁR csak egy sor géz van téve aztán megint rács, és ez lefogja a motort nem hadja kipörögni a megfelelő fordulatig, 6000-nél elkezd horkolni ÜRESBEN IS...
Ha meg megyek a motorral mongyuk másodikba, és fel akarom pörgetni hogy felrakjam harmadikba, érzem hogy elkezd húzni a mototr, pörög rendesen 3000....4000....5000...aztán 6000-nél olyan mint ha egy tiltás lenne dadog meg horkol mint egy hülye :-k
Ha a PVC cső rajtamarad a légszűrő helyén de a rácsot a gézlappal kipattintom, úgy simán felpörög 7500-ig is akár.
Kell a fordulat mert terepen használom a motort, csak terepen por van légszűrő meg kell mert a dugónak meg a hengernyek annyi mint egy sósperec ](*,)

Szval kinek mi az ötlete a légszűrős hibámmal kapcsolatban? Miért van ez a jelenség? :(


JA ÉS TÉLLEG... ha nincs légszűrő és odahúzom a gázt, akkor annyi naftát ki ver a légbeszívótoroknál, hogy attól félek egyszer begyúl, szite lehet látni a fehér színű porlasztott anyagot, tuti hogy sok benzint kap, mert nehezen is indul be,

Úgy tudom beindítani hogy gyújtás le van véve, légbeömlőnél a torkot tenyeremmel befogom, gázt csurira odahúzom rárúgok 3-at... gáz vissza enged... kéz elvesz ...gyújtás ráad... és beindul.

Tutira nem így kell indítani, de erről az énfajta módszeremről semmit nem ír a könyv :-k

Valaki ötlet... miért fullad a motor? :shock:
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

A négyütemezés sok benzinnél jön létre. És olyan a hangja mint ha négyütemű lenne, egyenletlenül, keményen jár a motor. Hogy pontosan miért azt nem tudom, gondolom nem ott és akkor robban a benzin-levegő mint ahol, amikor kéne. :) Ja, és nem annyi.

Magas fogyasztást eredményezhet, mint minden nem megfelelő beállítás a gumik nyomásától a karburálásig.

Terhelve vagy terheletlenül nem forog? 1-esben vagy 5-ösben?
Ha terhelve nem forog többbet akkor örülj hogy annyit forog. :D
Ha üresben, akkor ott meg minek pörgeted ész nélkül? :D
De biztosan itt is beleszól a nem megfelelő gyújtás, kipufogó, karburálás.
Rossz gyújtást a hangjáról fel lehet ismerni üresben is.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Mit jelent az, hogy egy kétütemű motor elkezd négyütemezni?

Magas fogyasztást eredményezhet a rossz gyújtásbeállítás?
Illetve az lehetséges, hogy rossz gyújtás miatt nem pörög a motor 6000-6500 fölé, vagy a porlasztó hibája??? :o
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Laczkó írta:Megnéztem a kézikönyvet már régen, le is van töltve abba 125 van de sokan meg azt mondják 135 és nem voltam benn biztos h melyik. Üdv!

Azt hiszem, a 135-öst a 300-as hengerhez javasolják elsősorban.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Dénes írta:Nem vagyok moderátor vagy ilyesmi, de gyakran teszünk fel olyan kérdést, ami a kezelési/szerelési kézikönyvben le van írva. Miért olyan nehéz "fellapozni"?
Kezelési könyv szerint 125, de 20+ év után 135 lesz az optimális, asszem.
Ja, zabszem van a seggemben. :D
Megnéztem a kézikönyvet már régen, le is van töltve abba 125 van de sokan meg azt mondják 135 és nem voltam benn biztos h melyik. Üdv!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nem vagyok moderátor vagy ilyesmi, de gyakran teszünk fel olyan kérdést, ami a kezelési/szerelési kézikönyvben le van írva. Miért olyan nehéz "fellapozni"?
Kezelési könyv szerint 125, de 20+ év után 135 lesz az optimális, asszem.
Ja, zabszem van a seggemben. :D
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Szevasztok! 250es etz-nek a főfuvókája 125-ös vagy 135-ös? Az üresjárati meg 45 ugye? Kösz Üdv!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tigris »

Gyári méretű fúvókánál kisebbet beletenni szerintem nem érdemes,mert akkor az erejéből is veszít a gép.Karbipucolás-beállítás,légszűrőcsere,utána jónak kellene lennie.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Dárgo írta:HELLÓ

Egy kis gondom van a TZ-m fogyasztásával, cirka 6 litert megiszik 100Km-en. Szeretném ha egy kicsit kevesebbet fogyasztana. Megoldást jelenthet ha kissebb fúvokát rakok bele? Vagy van esetleg valami más ötletetek?


Köszönöm a segítségeteket
:D
Lehet, hogy nem kéne sportosan vezetni, és nyélgázon menni ;) (csak felvetés, bocs ha ez Rád nem igaz) Mellesleg továbbra is karbibeállítás.

A kisebb fúvókától nem fog úgy menni mint most. Mikor utassal megyek (igen óvatosan, lassú váltással és kigyorsítással), akkor 4,5 litert eszik a motor. Pedig ki van kopva minden :D Mikor egyedül, és küldöm neki, akkor 5,5-6 literből megáll. Persze nem pörög jobban 5000nél nagy sebességfokozatban.
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

HELLÓ

Egy kis gondom van a TZ-m fogyasztásával, cirka 6 litert megiszik 100Km-en. Szeretném ha egy kicsit kevesebbet fogyasztana. Megoldást jelenthet ha kissebb fúvokát rakok bele? Vagy van esetleg valami más ötletetek?


Köszönöm a segítségeteket
:D
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

bambi? ő kicsoda, és ért a motorokhoz? :lol:

Na jó csak hülyéskedem... bambi, ha errejársz akkor légyszíves írd már meg a te véleményed erről a sokatevős dologról.
Köszi előre is :)
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
szomisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.01.26. 12:30
MZ-d típusa: ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szomisi »

Köszi mindjárt megnézem :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

szomisi írta:Csak az a baj, hogy az úszó tengelyét tartó furatok is "elpárologtak", úgyhogy most szerválnom kell egy másik karbit, de legalábbis egy felsőrészt biztosan... :(
Azt hiszem, az alkatrészt kínál rovatban pont van 150-es (de lehet, hogy 125-öshöz) TS-hez való karbi, hiányosan.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Jó kis eszmefutattás erről a sokatevős dologról de szerintem barkács helyett beszélj bambival nagy mágus ám higgyétek el :twisted:
szomisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.01.26. 12:30
MZ-d típusa: ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szomisi »

Csak az a baj, hogy az úszó tengelyét tartó furatok is "elpárologtak", úgyhogy most szerválnom kell egy másik karbit, de legalábbis egy felsőrészt biztosan... :(
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég