Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 719
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Nagyon köszönöm. Rendben... 😃😉
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3101
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

sell írta: 2022.11.09. 17:47
Gexxx írta: 2022.11.09. 09:41 A kínai Aliexpress-es (Koso) karbik használhatók, csak egy kicsit módokolni kell vele (szívócső átalakítás).
Van velük tapasztalata pár embernek, régebben írogattuk is, hogy kenek melyik beállítás volt működőképes. Ha érdekel, előtúrom a táblázatot
Üdv, azt nagyon megköszönném. 👍
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Ha belevágsz és összeállt a konfig, ne felejtsd el te is beírni a tapasztalataidat
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 719
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Gexxx írta: 2022.11.09. 09:41 A kínai Aliexpress-es (Koso) karbik használhatók, csak egy kicsit módokolni kell vele (szívócső átalakítás).
Van velük tapasztalata pár embernek, régebben írogattuk is, hogy kenek melyik beállítás volt működőképes. Ha érdekel, előtúrom a táblázatot
Üdv, azt nagyon megköszönném. 👍
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3101
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

A kínai Aliexpress-es (Koso) karbik használhatók, csak egy kicsit módokolni kell vele (szívócső átalakítás).
Van velük tapasztalata pár embernek, régebben írogattuk is, hogy kenek melyik beállítás volt működőképes. Ha érdekel, előtúrom a táblázatot
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 719
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Sziasztok. Merőben más, valaki rakkott fel mostanában 250-esre valami karburátort, amit emberi áron be is lehet szerezni és még jól is működik?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 719
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Üdv, ebben egyetértek veled, ha rozsdás is volt valamilyik motorom tankja ( volt ilyen nem-kevés) mehanikailag (zúzott kővel) eltávolítottam a durvább leváló részeket, mosás után citromsavas áztatás, majd a használat ,amíg nem lyukad ki, nemigen okoz több gondot. Az első pár hónapban sűrűbben kell nézegetni az ülepítőt, vagy ha nincs be kell iktatni egy gázolajszűrőt ( nem papír szűrős, hanem műanyag szitás).
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2992
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Elkondolkodtam ... a leváló üvegszál darabok fognak dugulást okozni. :smt029

Ha valaki rendszeresen letekeri, kitisztítja az ülepítő tartályát , semilyen tankkal nem lesz problémája. Szerintem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1107
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Elnézést, hogy bárkinek megkérdőjeleztem a hitét abban, hogy neki mi a jó. Ha valaki ezekben látja a megoldást elfogadom.
De az üvegszálas tank megoldás érdekes, elgodolkodtató!
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

Matthej01 írta: 2022.09.19. 20:38 Hehe, ez aranyos!🤣 Honnan tudod, hogy hogyan tudom megcsinálni? Igaz abban a minőségben nem, lehet jobban is megy. Mondjuk csak a legutolsó esetben választanám a gyantát.
Speciális tankbefogóval és gépi forgató berendezéssel nem sok ember rendelkezik. Plusz a gyantázás előtt le is kezelik a tank belsejét a rozsdásodás ellen. Egy ilyen normális kezelés után a tank rozsdásodásának az esélye kb. nulla, hacsak nem töröd meg. Az én tankom teljesen berozsdásodott, azt máshogy nem hiszem, hogy meg lehetne menteni, azt már hiába citromsavaznád.
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Matthej01 írta: 2022.09.21. 07:36
Zorka írta: 2022.09.20. 08:59

Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásos :smt011 ) tevékenységének. Úgyhogy én inkább azt mondtam, hogy jobb ma egy közepesen drága, de jó gyantázás, mint a folyamatos, de legalább sokkal drágább szívás.


Ez ilyen. Én választom a legolcsóbb saját megoldást, ha esetleg kilyukadna a tank. Mindenki úgy oldja meg ahogy tudja. Egy olyan ember számára aki nem ért efféle dolgokhoz egy rozsdás 2 helyen horpadt tank esetében, érdemes egy utángyártottat venni mert amaz csak egy egy javított ócskaság lesz, mert kitudja, mikor borul össze a bele. És kb árban is ugyanott van.
Nem tudok róla, hogy lenne utángyártott tank MZ-hez. Pláne nem műanyagból.Úgyhogy marad az a verzió,hogy gyantáztatod. ( hogy ne legyen szőrös :lol: ) Vagy már most bespájzolsz bontott tankból. Amikkel aztán ugyan úgy szívsz tovább.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1107
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

sunbim írta: 2022.09.20. 19:56
Matthej01 írta: 2022.09.19. 20:38 ... Mondjuk csak a legutolsó esetben választanám a gyantát.

Ha elfogyott az utolsó pengéd is, és az összes bolt bezárt! ;) ... A legtöbb nő jobban szereti a szőrt !! ;)

🤣🤣🤣👍 Mi van?! Ha egy kicsit szőrős már nem is jó?! Szóval az emzé tank szőre befelé nő??! 😳
Milyen hiú mz tulajok.... A tank belsejét is gyantáztatják, úgysem látja senki! 🤣🤣🤣
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1107
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Zorka írta: 2022.09.20. 08:59
Matthej01 írta: 2022.09.19. 20:42 🤣🤣🤣Ez jó! Bizony inkább én is beletankolom. 👍😉


Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásos :smt011 ) tevékenységének. Úgyhogy én inkább azt mondtam, hogy jobb ma egy közepesen drága, de jó gyantázás, mint a folyamatos, de legalább sokkal drágább szívás.


Ez ilyen. Én választom a legolcsóbb saját megoldást, ha esetleg kilyukadna a tank. Mindenki úgy oldja meg ahogy tudja. Egy olyan ember számára aki nem ért efféle dolgokhoz egy rozsdás 2 helyen horpadt tank esetében, érdemes egy utángyártottat venni mert amaz csak egy egy javított ócskaság lesz, mert kitudja, mikor borul össze a bele. És kb árban is ugyanott van.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2992
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Matthej01 írta: 2022.09.19. 20:38 ... Mondjuk csak a legutolsó esetben választanám a gyantát.

Ha elfogyott az utolsó pengéd is, és az összes bolt bezárt! ;) ... A legtöbb nő jobban szereti a szőrt !! ;)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Matthej01 írta: 2022.09.19. 20:42 🤣🤣🤣Ez jó! Bizony inkább én is beletankolom. 👍😉

sunbim írta: 2022.09.18. 14:02

Ne legyél kicsinyes Máté! :lol: Már ott tart a piac, hogy milliós értékű motorokkal motorozunk ! Mi az a harminc ezer plusz fa ,igazán beleférhetne. :smt029 ...ha meg minőségileg valami nem jön össze akkor a leváló gyanta darabok okoznak dugulást. :mrgreen: Én sem csináltatom meg, ...skót vagyok nna. :smt080

Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásos :smt011 ) tevékenységének. Úgyhogy én inkább azt mondtam, hogy jobb ma egy közepesen drága, de jó gyantázás, mint a folyamatos, de legalább sokkal drágább szívás.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1107
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

🤣🤣🤣Ez jó! Bizony inkább én is beletankolom. 👍😉

sunbim írta: 2022.09.18. 14:02
Matthej01 írta: 2022.09.18. 09:41 Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban! 🤣🤣🤣
Ne legyél kicsinyes Máté! :lol: Már ott tart a piac, hogy milliós értékű motorokkal motorozunk ! Mi az a harminc ezer plusz fa ,igazán beleférhetne. :smt029 ...ha meg minőségileg valami nem jön össze akkor a leváló gyanta darabok okoznak dugulást. :mrgreen: Én sem csináltatom meg, ...skót vagyok nna. :smt080

Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1107
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hehe, ez aranyos!🤣 Honnan tudod, hogy hogyan tudom megcsinálni? Igaz abban a minőségben nem, lehet jobban is megy. Mondjuk csak a legutolsó esetben választanám a gyantát.
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

Matthej01 írta: 2022.09.18. 09:41
Chris1979 írta: 2022.08.21. 12:43

Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home


Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban! 🤣🤣🤣
Hello.
Az biztos, hogy nem olcsó és ha megveszed magadnak a gyantát akkor te is meg tudod csinálni, de az is biztos, hogy nem olyan minőségben mint ők akik géppel forgatják a tankot, hogy mindenütt hasonló vastagságú legyen. Plusz csinálnak előtte megfelelő felületvédelmet is, ha horpadás van a tankon (nekem van) azt is megjavítják.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2992
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Matthej01 írta: 2022.09.18. 09:41 Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban! 🤣🤣🤣
Ne legyél kicsinyes Máté! :lol: Már ott tart a piac, hogy milliós értékű motorokkal motorozunk ! Mi az a harminc ezer plusz fa ,igazán beleférhetne. :smt029 ...ha meg minőségileg valami nem jön össze akkor a leváló gyanta darabok okoznak dugulást. :mrgreen: Én sem csináltatom meg, ...skót vagyok nna. :smt080

Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1107
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Chris1979 írta: 2022.08.21. 12:43
popitty írta: 2022.08.21. 11:08

Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home


Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban! 🤣🤣🤣
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

popitty írta: 2022.09.15. 19:06 Sziasztok.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
Szia!
Féktisztító spray, biciklipumpa. Durva esetben varrótűvel rá lehet óvatosan segíteni. Vagy ultrahangos mosó. Maró letykekkel inkább ne, mert a spiáter azt nem nagyon szereti.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 719
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Üdv, szerintem rendszeresen használt járműben nem nagyon rakódik le olyan dolog, ami beszűkíti vagy eltömíti a belső járatokat. Felületi oxid biztosan létrejön, azt sárga kupakos langyos ecettel 2perc alatt le lehet oldani, csak ne felejtsd el semlegesíteni a savat!
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Zorka írta: 2022.08.22. 10:44
popitty írta: 2022.08.21. 11:08

Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Nem kezdi ki. Persze nem kell hónapokig bennehagyni. Viszont a spiátert szereti, úgyhogy a benzincsap szép lassan feloldódik tőle. Sajnos nem tudok elérhetőséget gyantázásra. Nekem eddig kettő helyen csinálták. Az egyiket nem ajánlom (tankjavítás.hu érdi cég. Csak rossz tapasztalatom van vele, minden tekintetben.). A másik helyen pedig egy nagyobb tételhez sikerült hozzácsapatnom, így nem is tudom hol csinálták.
Sziasztok!
A citromsav egy csoda a tankomat tök rendbe hozta. Köszi az ötlet!!!
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

popitty írta: 2022.08.21. 11:08
Zorka írta: 2022.08.20. 20:20
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.
Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Nem kezdi ki. Persze nem kell hónapokig bennehagyni. Viszont a spiátert szereti, úgyhogy a benzincsap szép lassan feloldódik tőle. Sajnos nem tudok elérhetőséget gyantázásra. Nekem eddig kettő helyen csinálták. Az egyiket nem ajánlom (tankjavítás.hu érdi cég. Csak rossz tapasztalatom van vele, minden tekintetben.). A másik helyen pedig egy nagyobb tételhez sikerült hozzácsapatnom, így nem is tudom hol csinálták.
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

popitty írta: 2022.08.21. 19:40
Chris1979 írta: 2022.08.21. 12:43

Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
[url]http:

Szia!
Köszi a tippet. Megnéztem a cég lapját az egyik tankomat elküldöm egy gyantázásra. (igaz 30.000,- Ft az Mz tank de egye fene.)
Nincs mit. Az biztos, hogy nem olcsó de pl. az én használhatatlanná rozsdásodott tankom is meg tudják menteni és a rajta lévő horpadást is eltüntetik persze nem ingyen. És így már nem lehet gond a benzinben lévő etanollal mert nem tudja rozsdásítani a tankot.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Chris1979 írta: 2022.08.21. 12:43
popitty írta: 2022.08.21. 11:08

Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
[url]http:

Szia!
Köszi a tippet. Megnéztem a cég lapját az egyik tankomat elküldöm egy gyantázásra. (igaz 30.000,- Ft az Mz tank de egye fene.)
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

popitty írta: 2022.08.21. 11:08
Zorka írta: 2022.08.20. 20:20
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.
Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Zorka írta: 2022.08.20. 20:20
popitty írta: 2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.
Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

popitty írta: 2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

popitty írta: 2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Hello.
A rozsda ellen citromsavat szoktak ajánlani, én még nem próbáltam mert nekem sajnos teljesen rozsdás a tankom így én műgyanta kezelésre fogom elküldeni.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3101
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Ha ki is motorozod belőle, mehet a 95-ös. Ha tárolod a motorban, javasolt a 100-as.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv!
Az a kérdésem, hogy tankolhatok-e egy Ts-be új 95-ös benzint a motor károsítása nélkül. Ti mivel jártok 95, vagy 100-as benzinnel?
Kösz.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Eljutottam a gyűrű kérdéséig. Úgy döntöttem ha már szét van bontva a blokk és vele a köcsög is akkor 34000 km futás után újra gyűrűzöm a dugót. Ha valakinek van valamilyen tapasztalata a gyűrű beszerzésével kapcsolatosan - gondolok én arra milyen gyártású legyen, melyik forgalmazóban lehet megbízni és ehhez hasonló - örülnék ha megosztaná velem.
Kösz
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Bocsika!
És még nagyon lényeges információ, hogy a Ts-ben a szimering kívül a dinamó ill. kuplunglánckerék alatt van vagy belül és akkor szét kell húzni a blokkot. 54000km van a vasban de ilyen problémával még nem szembesültem.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Egy egyszerű prózai kérdésem van: ha felmelegszik a motor mitől magas az alapjárat úgy, hogy a levegőcsavarra nem is reagál. Ellenőriztem a tömítéseket, szerintem fals levegőt nem kap csak annyira amiennyire egy 36 éves karbicsek alkatrészei kopottak. Lehet főtengelyszimering? Viszont nem gyengébb a motor és könnyen indul. A jelenség okát hol keressem.
Köszi
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

kupi írta: 2021.04.07. 21:47
popitty írta: 2020.12.05. 13:34 Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
Szia nekem a kis Ts 125 volt gyárilag így evett 3-4 körül pár éve(közel tíz) 150-esive lett (karbi is gyári 24-es)azóta 3 liter az átlag de csak egyedül járok vele de azért húzom neki 80 az rendszeresen megvan de 90 is sokszor. Viszont ismerek olyant akinek a 150 eszik közel 5 litert de az nem is normális dolog viszont a 3 alá menés is rizikós szerintem(kenés).
Szia!
Most látom írtál a bejegyzésemhez. Kösz. Egyébként meg van a motor gépkönyve és az a 150 cm3-re fogyasztásnak két személlyel 70 km/ó ütemnél 2,5. fogyasztást, 80 km/ó tempónál már 3 l-t ír. Gondolom új motornál. Ez így Ok.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szlaci írta: 2021.04.29. 10:21 Értem, köszönöm szépen!
Esetleg tapasztalat van azzal kapcsolatban ha a 4 gangos blokkra rárakom a 250/1 karbit?
Nem is értem miért változott a karburátor?
A váltó 4 vagy 5 sebességes ez a fő különbség+a váltó mechanikus működése.
A motor résznél viszont én csak annyiról tudok,hogy a 250/1-nél más a hengerfej és a főtengely csapágyakat a benzin-olaj keverék keni.
6306-os csapágy van a 6305-ösök helyett.
Ezért lenne más a karbi is?
A könyvek tanúsága szerint volt hogy műszaki módosítás nélkül is változott a karburátor konfigurációja. Ilyenkor utólagos "frissítés" volt a hosszú távú tapasztalatok alapján. Arra is gondolj hogy ugyanazt a vezérlést más fordulatszámtartományokban fogod használni 4 sebességes és 5 sebességes váltóval, és a karburátor ebben a tartományban kell igazán jól működjön - olyan nincs hogy mindenhol egyformán porlaszt, ez nem EFI.
Szlaci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2021.02.20. 08:09
MZ-d típusa: TS 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szlaci »

Értem, köszönöm szépen!
Esetleg tapasztalat van azzal kapcsolatban ha a 4 gangos blokkra rárakom a 250/1 karbit?
Nem is értem miért változott a karburátor?
A váltó 4 vagy 5 sebességes ez a fő különbség+a váltó mechanikus működése.
A motor résznél viszont én csak annyiról tudok,hogy a 250/1-nél más a hengerfej és a főtengely csapágyakat a benzin-olaj keverék keni.
6306-os csapágy van a 6305-ösök helyett.
Ezért lenne más a karbi is?
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Szlaci írta: 2021.04.29. 08:14 Sziasztok!
Meg tudná Valaki mondani, hogy mi a különbség a TS 250 motoron használt 30n 2-3 és a TS 250/1 típusú gépen alkalmazott 30n 2-4 karburátor között?
A válaszokat előre is köszönöm szépen!
Üdv. Laci
A 2-3-as 140-es főfúvóka, alapjárati csavar 1,5 fordulatra nyitva.
A 2-4-es 135-ös főfúvóka, tűfúvóka keresztfurat nélkül, alapjárati csavar egy fordulatra nyitva.
Szlaci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2021.02.20. 08:09
MZ-d típusa: TS 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szlaci »

Sziasztok!
Meg tudná Valaki mondani, hogy mi a különbség a TS 250 motoron használt 30n 2-3 és a TS 250/1 típusú gépen alkalmazott 30n 2-4 karburátor között?
A válaszokat előre is köszönöm szépen!
Üdv. Laci
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 805
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

popitty írta: 2020.12.05. 13:34 Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
Szia nekem a kis Ts 125 volt gyárilag így evett 3-4 körül pár éve(közel tíz) 150-esive lett (karbi is gyári 24-es)azóta 3 liter az átlag de csak egyedül járok vele de azért húzom neki 80 az rendszeresen megvan de 90 is sokszor. Viszont ismerek olyant akinek a 150 eszik közel 5 litert de az nem is normális dolog viszont a 3 alá menés is rizikós szerintem(kenés).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 805
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

adrian2000 írta: 2021.04.07. 16:42 Sziasztok! Az alany egy MZ TS 250/1 Karbi oldalán csak annyi van feltüntetve 30N 2-3 Kérdésem az lenne mekkora a gyári főfóvóka mérete?
Szia a gyári könyve szerint:135 a fő a tű fúvóka 70.az alapjárat 35.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
adrian2000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2021.04.05. 14:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: adrian2000 »

Sziasztok! Az alany egy MZ TS 250/1 Karbi oldalán csak annyi van feltüntetve 30N 2-3 Kérdésem az lenne mekkora a gyári főfóvóka mérete?
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Ez vicc akar lenni? 2020-ban mentem össz. 9194 km-t és tankoltam össz 261 l-t . Már nem ez a kérdés, hanem kb hány km megtétele után kell a láncot ellenőrizni és ha kopott kicserélni. Nos?
beeroh250
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2015.08.28. 23:54
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beeroh250 »

Szia!
Jövőre vigyél magaddal plusz tartályt a termelt benzinnek. :D =D>
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

sunbim írta: 2020.09.02. 18:10 Üdv mindenkinek!
Feladvàny:
Szeretnèk kèszìteni 10liter 50-es keverèket.
Maradt a Stèg avatòròl 1:10 2t rozèbòl jò pàr liter.
Mennyi rozèt tegyek a 10L-es kannàba hogy abban 50-es keverèk keletkezzen? ... ;)
https://youtu.be/2oKh0-mb770

A válasz 1.54től.
2 stroke force...
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2992
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Üdv mindenkinek!
Feladvàny:
Szeretnèk kèszìteni 10liter 50-es keverèket.
Maradt a Stèg avatòròl 1:10 2t rozèbòl jò pàr liter.
Mennyi rozèt tegyek a 10L-es kannàba hogy abban 50-es keverèk keletkezzen? ... ;)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Kérdésem van. Hol tudok megfelelő méretű C3-s jelölésű Ts 150-hez való tűt szerezni. Legutóbb amit vettem vastag a formája nem hasonlít a korábbi tűkére egy egyszerű hegyezett réz franc ami a nem megfelelő méret és alak miatt magas fordulaton csak is üzemanyag szegény keveréket ad.
Karbicsek 24N2 tip A.jpg
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég