Üzemanyagellátás
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Helo!
Naná, hogy ki kell cserélni hisze ha jól emlékszem 1 vagy két mm-el nagyobb de ez nem lényeg. A 125-ös szívócsonkon átmenő levegő a 150-es köcsöghöz kevés. Szerintem ezt kellett volna először kicserélni utána vacakolni a karbicsekkel. Ezt én is meg csináltam a 125-ösömmel és 150-esként újjászületve tökéletes és erősebb is.
Naná, hogy ki kell cserélni hisze ha jól emlékszem 1 vagy két mm-el nagyobb de ez nem lényeg. A 125-ös szívócsonkon átmenő levegő a 150-es köcsöghöz kevés. Szerintem ezt kellett volna először kicserélni utána vacakolni a karbicsekkel. Ezt én is meg csináltam a 125-ösömmel és 150-esként újjászületve tökéletes és erősebb is.
Re: Üzemanyagellátás
Márkatársak!
Szeretném megkérdezni, hogy egy TS125 "százötvenesítése" során eddig még a szívócsonkot nem sikerült cserélnem. A karburátor egy 24- es légtorkú utángyártott ETZ 150-es porlasztó lett a súberállító csavar lehetősége okán.
A motor hidegen jól indul, pattogósan jár, de idővel fuldoklik. Beállítottam a benzinszintet a 27-34 mm szintre, így jobb, de még mindig fullad. Lehet- e oka a kisebb szívócsonk?
Henger frissen fúrt, csapágyak, szimmeringek cserélve.
Sajnos gyűrűciripelés is jött a friss hengerhez. Gondolom amíg össze nem kopnak, velem lesz:)
Szeretném megkérdezni, hogy egy TS125 "százötvenesítése" során eddig még a szívócsonkot nem sikerült cserélnem. A karburátor egy 24- es légtorkú utángyártott ETZ 150-es porlasztó lett a súberállító csavar lehetősége okán.
A motor hidegen jól indul, pattogósan jár, de idővel fuldoklik. Beállítottam a benzinszintet a 27-34 mm szintre, így jobb, de még mindig fullad. Lehet- e oka a kisebb szívócsonk?
Henger frissen fúrt, csapágyak, szimmeringek cserélve.
Sajnos gyűrűciripelés is jött a friss hengerhez. Gondolom amíg össze nem kopnak, velem lesz:)
-
- versenyző
- Hozzászólások: 731
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Üdv.
Tiszteletre visszatérve, segítő szándék ahogy látom azért érkezett, amire nem is reagáltál... A másik dolog, ahogyan én látom erre a hibaleírásra... ne haragudj, de csak "okoskodás" fog érkezni, mivel ez így elég zavaros.... Először is a sztenderre állítva illetve keréken állva az milyen állapot?? Mit változtat, mit befolyásol? Ha ez a tünet egyértelmű és reprodulkálható többedjére is akkor meg kell vizsgálni mi a két állapot közti különbség, és ott kell keresni a hibát....
Re: Üzemanyagellátás
Ha a minimális tiszteletet megkapom, akkor visszaadom. Itt ez nem történt meg a lekezelő okoskodás meg bosszant. Ha visszaolvasod kiderül, haverság ide vagy oda.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3131
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Azért a megfelelő hangvételű válaszon gondolkodhattál volna még egy kicsit. A minimális tisztelet az mi??

Jézusom.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Üzemanyagellátás
Azért mert annyira hülye vagyok, hogy direkt megkérek minden szerelőt, hogy ne oldja meg a problémákat. Jézusom.sunbim írta: ↑2023.05.30. 19:43bakondij írta: ↑2023.05.28. 11:07 Sziasztok!
Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
Így első olvasatra valahol falsol. Ha a levegő csavarra nem reagál! ..Gondolom azért vitted Bambihoz szimering cserére. De akkor miért nem kértél tőle teljes körű javítást hogy ez megszűnjön ??
Természetesen nem azért vittem el mert falsolt, a szimeringcsere nem volt tervezve, de kellett.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3049
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
bakondij írta: ↑2023.05.28. 11:07 Sziasztok!
Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
Így első olvasatra valahol falsol. Ha a levegő csavarra nem reagál! ..Gondolom azért vitted Bambihoz szimering cserére. De akkor miért nem kértél tőle teljes körű javítást hogy ez megszűnjön ??
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3049
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Azóta már írogattunk egymásnak messze ndzseren, fent el bírja a 125-öst, kiforogja szépen, a jet is jól érezhető, a megoldás a felül vastagabb tű lesz. Megvárjuk a kínai tű csomagot, aztán tesztelünk tovább.

"Végsebesség GPS szerint 114 km/h, az én súlyommal. ,, Vízszintes úton nem a súly a lényeg. Hanem az áramvonal. Nyúlj meg, hasalj be Gexxx! Kuporodj a műszer csoport mögé!! ...Én meg ugyanezért nem nézelődök oldalra.


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2023.05.30. 19:45-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Üzemanyagellátás
Ezek szerint, nagyon nem foroghatott 5000 fölé, 5.-ben.
Első lánckerék 20-as, vagy gyári 19-es?
Nekem a 250-es nem forgott ki a 20-assal, még annyit sem ment végre, mint a gyári áttétellel.
Aztán tettem inkább 18-ast, én sem vagyok könnyű eset.

Amatőr,... a rádióamatőr
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3131
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Koso 32mm karbi, 300ccm.
Első próba: 125/23/közép tű. Alul szerintem sok, fent jól ment a rövid próba alatt. Egyenlőre hagyom, max a tűvel játszok egyet. Végsebesség GPS szerint 114 km/h, az én súlyommal.
Folyt köv.
Első próba: 125/23/közép tű. Alul szerintem sok, fent jól ment a rövid próba alatt. Egyenlőre hagyom, max a tűvel játszok egyet. Végsebesség GPS szerint 114 km/h, az én súlyommal.
Folyt köv.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 59
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
Hello.bakondij írta: ↑2023.05.28. 11:07 Sziasztok!
Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
Nem próbáltad másik karbival?
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 731
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Nagyon köszönöm. Rendben... 

- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3131
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Ha belevágsz és összeállt a konfig, ne felejtsd el te is beírni a tapasztalataidat
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
-
- versenyző
- Hozzászólások: 731
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Üdv, azt nagyon megköszönném.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3131
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A kínai Aliexpress-es (Koso) karbik használhatók, csak egy kicsit módokolni kell vele (szívócső átalakítás).
Van velük tapasztalata pár embernek, régebben írogattuk is, hogy kenek melyik beállítás volt működőképes. Ha érdekel, előtúrom a táblázatot
Van velük tapasztalata pár embernek, régebben írogattuk is, hogy kenek melyik beállítás volt működőképes. Ha érdekel, előtúrom a táblázatot
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
-
- versenyző
- Hozzászólások: 731
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok. Merőben más, valaki rakkott fel mostanában 250-esre valami karburátort, amit emberi áron be is lehet szerezni és még jól is működik?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 731
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Üdv, ebben egyetértek veled, ha rozsdás is volt valamilyik motorom tankja ( volt ilyen nem-kevés) mehanikailag (zúzott kővel) eltávolítottam a durvább leváló részeket, mosás után citromsavas áztatás, majd a használat ,amíg nem lyukad ki, nemigen okoz több gondot. Az első pár hónapban sűrűbben kell nézegetni az ülepítőt, vagy ha nincs be kell iktatni egy gázolajszűrőt ( nem papír szűrős, hanem műanyag szitás).
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3049
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Elkondolkodtam ... a leváló üvegszál darabok fognak dugulást okozni.
Ha valaki rendszeresen letekeri, kitisztítja az ülepítő tartályát , semilyen tankkal nem lesz problémája. Szerintem.

Ha valaki rendszeresen letekeri, kitisztítja az ülepítő tartályát , semilyen tankkal nem lesz problémája. Szerintem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Elnézést, hogy bárkinek megkérdőjeleztem a hitét abban, hogy neki mi a jó. Ha valaki ezekben látja a megoldást elfogadom.
De az üvegszálas tank megoldás érdekes, elgodolkodtató!
De az üvegszálas tank megoldás érdekes, elgodolkodtató!
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 59
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
Speciális tankbefogóval és gépi forgató berendezéssel nem sok ember rendelkezik. Plusz a gyantázás előtt le is kezelik a tank belsejét a rozsdásodás ellen. Egy ilyen normális kezelés után a tank rozsdásodásának az esélye kb. nulla, hacsak nem töröd meg. Az én tankom teljesen berozsdásodott, azt máshogy nem hiszem, hogy meg lehetne menteni, azt már hiába citromsavaznád.
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudok róla, hogy lenne utángyártott tank MZ-hez. Pláne nem műanyagból.Úgyhogy marad az a verzió,hogy gyantáztatod. ( hogy ne legyen szőrösMatthej01 írta: ↑2022.09.21. 07:36Zorka írta: ↑2022.09.20. 08:59
Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásos) tevékenységének. Úgyhogy én inkább azt mondtam, hogy jobb ma egy közepesen drága, de jó gyantázás, mint a folyamatos, de legalább sokkal drágább szívás.
Ez ilyen. Én választom a legolcsóbb saját megoldást, ha esetleg kilyukadna a tank. Mindenki úgy oldja meg ahogy tudja. Egy olyan ember számára aki nem ért efféle dolgokhoz egy rozsdás 2 helyen horpadt tank esetében, érdemes egy utángyártottat venni mert amaz csak egy egy javított ócskaság lesz, mert kitudja, mikor borul össze a bele. És kb árban is ugyanott van.

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Milyen hiú mz tulajok.... A tank belsejét is gyantáztatják, úgysem látja senki!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Zorka írta: ↑2022.09.20. 08:59Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásos) tevékenységének. Úgyhogy én inkább azt mondtam, hogy jobb ma egy közepesen drága, de jó gyantázás, mint a folyamatos, de legalább sokkal drágább szívás.
Ez ilyen. Én választom a legolcsóbb saját megoldást, ha esetleg kilyukadna a tank. Mindenki úgy oldja meg ahogy tudja. Egy olyan ember számára aki nem ért efféle dolgokhoz egy rozsdás 2 helyen horpadt tank esetében, érdemes egy utángyártottat venni mert amaz csak egy egy javított ócskaság lesz, mert kitudja, mikor borul össze a bele. És kb árban is ugyanott van.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3049
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Ha elfogyott az utolsó pengéd is, és az összes bolt bezárt!


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Üzemanyagellátás
Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásosMatthej01 írta: ↑2022.09.19. 20:42Ez jó! Bizony inkább én is beletankolom.
sunbim írta: ↑2022.09.18. 14:02
Ne legyél kicsinyes Máté!Már ott tart a piac, hogy milliós értékű motorokkal motorozunk ! Mi az a harminc ezer plusz fa ,igazán beleférhetne.
...ha meg minőségileg valami nem jön össze akkor a leváló gyanta darabok okoznak dugulást.
Én sem csináltatom meg, ...skót vagyok nna.
![]()
Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
sunbim írta: ↑2022.09.18. 14:02Ne legyél kicsinyes Máté!Már ott tart a piac, hogy milliós értékű motorokkal motorozunk ! Mi az a harminc ezer plusz fa ,igazán beleférhetne.
...ha meg minőségileg valami nem jön össze akkor a leváló gyanta darabok okoznak dugulást.
Én sem csináltatom meg, ...skót vagyok nna.
![]()
Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Hehe, ez aranyos!
Honnan tudod, hogy hogyan tudom megcsinálni? Igaz abban a minőségben nem, lehet jobban is megy. Mondjuk csak a legutolsó esetben választanám a gyantát.
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 59
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
Hello.Matthej01 írta: ↑2022.09.18. 09:41Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home
Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban!![]()
Az biztos, hogy nem olcsó és ha megveszed magadnak a gyantát akkor te is meg tudod csinálni, de az is biztos, hogy nem olyan minőségben mint ők akik géppel forgatják a tankot, hogy mindenütt hasonló vastagságú legyen. Plusz csinálnak előtte megfelelő felületvédelmet is, ha horpadás van a tankon (nekem van) azt is megjavítják.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3049
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Ne legyél kicsinyes Máté!




Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home
Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban!
Re: Üzemanyagellátás
Szia!popitty írta: ↑2022.09.15. 19:06 Sziasztok.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
Féktisztító spray, biciklipumpa. Durva esetben varrótűvel rá lehet óvatosan segíteni. Vagy ultrahangos mosó. Maró letykekkel inkább ne, mert a spiáter azt nem nagyon szereti.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 731
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Üdv, szerintem rendszeresen használt járműben nem nagyon rakódik le olyan dolog, ami beszűkíti vagy eltömíti a belső járatokat. Felületi oxid biztosan létrejön, azt sárga kupakos langyos ecettel 2perc alatt le lehet oldani, csak ne felejtsd el semlegesíteni a savat!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!Zorka írta: ↑2022.08.22. 10:44Nem kezdi ki. Persze nem kell hónapokig bennehagyni. Viszont a spiátert szereti, úgyhogy a benzincsap szép lassan feloldódik tőle. Sajnos nem tudok elérhetőséget gyantázásra. Nekem eddig kettő helyen csinálták. Az egyiket nem ajánlom (tankjavítás.hu érdi cég. Csak rossz tapasztalatom van vele, minden tekintetben.). A másik helyen pedig egy nagyobb tételhez sikerült hozzácsapatnom, így nem is tudom hol csinálták.
A citromsav egy csoda a tankomat tök rendbe hozta. Köszi az ötlet!!!
Re: Üzemanyagellátás
Nem kezdi ki. Persze nem kell hónapokig bennehagyni. Viszont a spiátert szereti, úgyhogy a benzincsap szép lassan feloldódik tőle. Sajnos nem tudok elérhetőséget gyantázásra. Nekem eddig kettő helyen csinálták. Az egyiket nem ajánlom (tankjavítás.hu érdi cég. Csak rossz tapasztalatom van vele, minden tekintetben.). A másik helyen pedig egy nagyobb tételhez sikerült hozzácsapatnom, így nem is tudom hol csinálták.
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 59
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
popitty írta: ↑2022.08.21. 19:40Nincs mit. Az biztos, hogy nem olcsó de pl. az én használhatatlanná rozsdásodott tankom is meg tudják menteni és a rajta lévő horpadást is eltüntetik persze nem ingyen. És így már nem lehet gond a benzinben lévő etanollal mert nem tudja rozsdásítani a tankot.Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
[url]http:
Szia!
Köszi a tippet. Megnéztem a cég lapját az egyik tankomat elküldöm egy gyantázásra. (igaz 30.000,- Ft az Mz tank de egye fene.)
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
[url]http:
Szia!
Köszi a tippet. Megnéztem a cég lapját az egyik tankomat elküldöm egy gyantázásra. (igaz 30.000,- Ft az Mz tank de egye fene.)
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 59
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Köszi.Zorka írta: ↑2022.08.20. 20:20Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.popitty írta: ↑2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Re: Üzemanyagellátás
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.popitty írta: ↑2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 59
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
Hello.popitty írta: ↑2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
A rozsda ellen citromsavat szoktak ajánlani, én még nem próbáltam mert nekem sajnos teljesen rozsdás a tankom így én műgyanta kezelésre fogom elküldeni.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3131
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha ki is motorozod belőle, mehet a 95-ös. Ha tárolod a motorban, javasolt a 100-as.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Az a kérdésem, hogy tankolhatok-e egy Ts-be új 95-ös benzint a motor károsítása nélkül. Ti mivel jártok 95, vagy 100-as benzinnel?
Kösz.
Az a kérdésem, hogy tankolhatok-e egy Ts-be új 95-ös benzint a motor károsítása nélkül. Ti mivel jártok 95, vagy 100-as benzinnel?
Kösz.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Eljutottam a gyűrű kérdéséig. Úgy döntöttem ha már szét van bontva a blokk és vele a köcsög is akkor 34000 km futás után újra gyűrűzöm a dugót. Ha valakinek van valamilyen tapasztalata a gyűrű beszerzésével kapcsolatosan - gondolok én arra milyen gyártású legyen, melyik forgalmazóban lehet megbízni és ehhez hasonló - örülnék ha megosztaná velem.
Kösz
Eljutottam a gyűrű kérdéséig. Úgy döntöttem ha már szét van bontva a blokk és vele a köcsög is akkor 34000 km futás után újra gyűrűzöm a dugót. Ha valakinek van valamilyen tapasztalata a gyűrű beszerzésével kapcsolatosan - gondolok én arra milyen gyártású legyen, melyik forgalmazóban lehet megbízni és ehhez hasonló - örülnék ha megosztaná velem.
Kösz
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Bocsika!
És még nagyon lényeges információ, hogy a Ts-ben a szimering kívül a dinamó ill. kuplunglánckerék alatt van vagy belül és akkor szét kell húzni a blokkot. 54000km van a vasban de ilyen problémával még nem szembesültem.
És még nagyon lényeges információ, hogy a Ts-ben a szimering kívül a dinamó ill. kuplunglánckerék alatt van vagy belül és akkor szét kell húzni a blokkot. 54000km van a vasban de ilyen problémával még nem szembesültem.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Egy egyszerű prózai kérdésem van: ha felmelegszik a motor mitől magas az alapjárat úgy, hogy a levegőcsavarra nem is reagál. Ellenőriztem a tömítéseket, szerintem fals levegőt nem kap csak annyira amiennyire egy 36 éves karbicsek alkatrészei kopottak. Lehet főtengelyszimering? Viszont nem gyengébb a motor és könnyen indul. A jelenség okát hol keressem.
Köszi
Egy egyszerű prózai kérdésem van: ha felmelegszik a motor mitől magas az alapjárat úgy, hogy a levegőcsavarra nem is reagál. Ellenőriztem a tömítéseket, szerintem fals levegőt nem kap csak annyira amiennyire egy 36 éves karbicsek alkatrészei kopottak. Lehet főtengelyszimering? Viszont nem gyengébb a motor és könnyen indul. A jelenség okát hol keressem.
Köszi
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Szia!kupi írta: ↑2021.04.07. 21:47Szia nekem a kis Ts 125 volt gyárilag így evett 3-4 körül pár éve(közel tíz) 150-esive lett (karbi is gyári 24-es)azóta 3 liter az átlag de csak egyedül járok vele de azért húzom neki 80 az rendszeresen megvan de 90 is sokszor. Viszont ismerek olyant akinek a 150 eszik közel 5 litert de az nem is normális dolog viszont a 3 alá menés is rizikós szerintem(kenés).popitty írta: ↑2020.12.05. 13:34 Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
Most látom írtál a bejegyzésemhez. Kösz. Egyébként meg van a motor gépkönyve és az a 150 cm3-re fogyasztásnak két személlyel 70 km/ó ütemnél 2,5. fogyasztást, 80 km/ó tempónál már 3 l-t ír. Gondolom új motornál. Ez így Ok.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A könyvek tanúsága szerint volt hogy műszaki módosítás nélkül is változott a karburátor konfigurációja. Ilyenkor utólagos "frissítés" volt a hosszú távú tapasztalatok alapján. Arra is gondolj hogy ugyanazt a vezérlést más fordulatszámtartományokban fogod használni 4 sebességes és 5 sebességes váltóval, és a karburátor ebben a tartományban kell igazán jól működjön - olyan nincs hogy mindenhol egyformán porlaszt, ez nem EFI.Szlaci írta: ↑2021.04.29. 10:21 Értem, köszönöm szépen!
Esetleg tapasztalat van azzal kapcsolatban ha a 4 gangos blokkra rárakom a 250/1 karbit?
Nem is értem miért változott a karburátor?
A váltó 4 vagy 5 sebességes ez a fő különbség+a váltó mechanikus működése.
A motor résznél viszont én csak annyiról tudok,hogy a 250/1-nél más a hengerfej és a főtengely csapágyakat a benzin-olaj keverék keni.
6306-os csapágy van a 6305-ösök helyett.
Ezért lenne más a karbi is?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég