Üzemanyagellátás
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Hello!
Kérdésem mindenkihez, HOL TUDOK VENNI MZ Ts 150-hez gázbovdent. Már vettem és rendeltem egy párat de mind ETZ-hez való gondolom mert maga a bovden --nem a ház- kb 2 cm-rel hosszabb mint kellene. Általában akinél érdeklődtem mind azt mondja az ETZ jó hozzá. NEM JÓ. Szóval ha valaki tud boltot ahol megbízhatóan azt adják amit rendelek vagy ha valaki gyárt ilyeneket adjatok címet.
Kösz Popitty
Kérdésem mindenkihez, HOL TUDOK VENNI MZ Ts 150-hez gázbovdent. Már vettem és rendeltem egy párat de mind ETZ-hez való gondolom mert maga a bovden --nem a ház- kb 2 cm-rel hosszabb mint kellene. Általában akinél érdeklődtem mind azt mondja az ETZ jó hozzá. NEM JÓ. Szóval ha valaki tud boltot ahol megbízhatóan azt adják amit rendelek vagy ha valaki gyárt ilyeneket adjatok címet.
Kösz Popitty
Re: Üzemanyagellátás
köszönöm.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Tervezem hogy az eredeti karbit lecserélem PWK32-re. Egy TS250/1 a motor. Milyen beállításokat javasoltok az ilyen karbinál? Fúvókák mérete súbertű, levegő csavar stb...
Előre is köszönöm.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Tervezem hogy az eredeti karbit lecserélem PWK32-re. Egy TS250/1 a motor. Milyen beállításokat javasoltok az ilyen karbinál? Fúvókák mérete súbertű, levegő csavar stb...
Előre is köszönöm.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Helo!
Naná, hogy ki kell cserélni hisze ha jól emlékszem 1 vagy két mm-el nagyobb de ez nem lényeg. A 125-ös szívócsonkon átmenő levegő a 150-es köcsöghöz kevés. Szerintem ezt kellett volna először kicserélni utána vacakolni a karbicsekkel. Ezt én is meg csináltam a 125-ösömmel és 150-esként újjászületve tökéletes és erősebb is.
Naná, hogy ki kell cserélni hisze ha jól emlékszem 1 vagy két mm-el nagyobb de ez nem lényeg. A 125-ös szívócsonkon átmenő levegő a 150-es köcsöghöz kevés. Szerintem ezt kellett volna először kicserélni utána vacakolni a karbicsekkel. Ezt én is meg csináltam a 125-ösömmel és 150-esként újjászületve tökéletes és erősebb is.
Re: Üzemanyagellátás
Márkatársak!
Szeretném megkérdezni, hogy egy TS125 "százötvenesítése" során eddig még a szívócsonkot nem sikerült cserélnem. A karburátor egy 24- es légtorkú utángyártott ETZ 150-es porlasztó lett a súberállító csavar lehetősége okán.
A motor hidegen jól indul, pattogósan jár, de idővel fuldoklik. Beállítottam a benzinszintet a 27-34 mm szintre, így jobb, de még mindig fullad. Lehet- e oka a kisebb szívócsonk?
Henger frissen fúrt, csapágyak, szimmeringek cserélve.
Sajnos gyűrűciripelés is jött a friss hengerhez. Gondolom amíg össze nem kopnak, velem lesz:)
Szeretném megkérdezni, hogy egy TS125 "százötvenesítése" során eddig még a szívócsonkot nem sikerült cserélnem. A karburátor egy 24- es légtorkú utángyártott ETZ 150-es porlasztó lett a súberállító csavar lehetősége okán.
A motor hidegen jól indul, pattogósan jár, de idővel fuldoklik. Beállítottam a benzinszintet a 27-34 mm szintre, így jobb, de még mindig fullad. Lehet- e oka a kisebb szívócsonk?
Henger frissen fúrt, csapágyak, szimmeringek cserélve.
Sajnos gyűrűciripelés is jött a friss hengerhez. Gondolom amíg össze nem kopnak, velem lesz:)
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Üdv.
Tiszteletre visszatérve, segítő szándék ahogy látom azért érkezett, amire nem is reagáltál... A másik dolog, ahogyan én látom erre a hibaleírásra... ne haragudj, de csak "okoskodás" fog érkezni, mivel ez így elég zavaros.... Először is a sztenderre állítva illetve keréken állva az milyen állapot?? Mit változtat, mit befolyásol? Ha ez a tünet egyértelmű és reprodulkálható többedjére is akkor meg kell vizsgálni mi a két állapot közti különbség, és ott kell keresni a hibát....
Re: Üzemanyagellátás
Ha a minimális tiszteletet megkapom, akkor visszaadom. Itt ez nem történt meg a lekezelő okoskodás meg bosszant. Ha visszaolvasod kiderül, haverság ide vagy oda.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Azért a megfelelő hangvételű válaszon gondolkodhattál volna még egy kicsit. A minimális tisztelet az mi??

Jézusom.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Üzemanyagellátás
Azért mert annyira hülye vagyok, hogy direkt megkérek minden szerelőt, hogy ne oldja meg a problémákat. Jézusom.sunbim írta: ↑2023.05.30. 19:43bakondij írta: ↑2023.05.28. 11:07 Sziasztok!
Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
Így első olvasatra valahol falsol. Ha a levegő csavarra nem reagál! ..Gondolom azért vitted Bambihoz szimering cserére. De akkor miért nem kértél tőle teljes körű javítást hogy ez megszűnjön ??
Természetesen nem azért vittem el mert falsolt, a szimeringcsere nem volt tervezve, de kellett.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
bakondij írta: ↑2023.05.28. 11:07 Sziasztok!
Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
Így első olvasatra valahol falsol. Ha a levegő csavarra nem reagál! ..Gondolom azért vitted Bambihoz szimering cserére. De akkor miért nem kértél tőle teljes körű javítást hogy ez megszűnjön ??
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Azóta már írogattunk egymásnak messze ndzseren, fent el bírja a 125-öst, kiforogja szépen, a jet is jól érezhető, a megoldás a felül vastagabb tű lesz. Megvárjuk a kínai tű csomagot, aztán tesztelünk tovább.

"Végsebesség GPS szerint 114 km/h, az én súlyommal. ,, Vízszintes úton nem a súly a lényeg. Hanem az áramvonal. Nyúlj meg, hasalj be Gexxx! Kuporodj a műszer csoport mögé!! ...Én meg ugyanezért nem nézelődök oldalra.


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2023.05.30. 19:45-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 490
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Üzemanyagellátás
Ezek szerint, nagyon nem foroghatott 5000 fölé, 5.-ben.
Első lánckerék 20-as, vagy gyári 19-es?
Nekem a 250-es nem forgott ki a 20-assal, még annyit sem ment végre, mint a gyári áttétellel.
Aztán tettem inkább 18-ast, én sem vagyok könnyű eset.

Amatőr,... a rádióamatőr
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Koso 32mm karbi, 300ccm.
Első próba: 125/23/közép tű. Alul szerintem sok, fent jól ment a rövid próba alatt. Egyenlőre hagyom, max a tűvel játszok egyet. Végsebesség GPS szerint 114 km/h, az én súlyommal.
Folyt köv.
Első próba: 125/23/közép tű. Alul szerintem sok, fent jól ment a rövid próba alatt. Egyenlőre hagyom, max a tűvel játszok egyet. Végsebesség GPS szerint 114 km/h, az én súlyommal.
Folyt köv.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
Hello.bakondij írta: ↑2023.05.28. 11:07 Sziasztok!
Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
Nem próbáltad másik karbival?
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Nagyon köszönöm. Rendben... 

- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Ha belevágsz és összeállt a konfig, ne felejtsd el te is beírni a tapasztalataidat
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Üdv, azt nagyon megköszönném.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A kínai Aliexpress-es (Koso) karbik használhatók, csak egy kicsit módokolni kell vele (szívócső átalakítás).
Van velük tapasztalata pár embernek, régebben írogattuk is, hogy kenek melyik beállítás volt működőképes. Ha érdekel, előtúrom a táblázatot
Van velük tapasztalata pár embernek, régebben írogattuk is, hogy kenek melyik beállítás volt működőképes. Ha érdekel, előtúrom a táblázatot
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok. Merőben más, valaki rakkott fel mostanában 250-esre valami karburátort, amit emberi áron be is lehet szerezni és még jól is működik?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Üdv, ebben egyetértek veled, ha rozsdás is volt valamilyik motorom tankja ( volt ilyen nem-kevés) mehanikailag (zúzott kővel) eltávolítottam a durvább leváló részeket, mosás után citromsavas áztatás, majd a használat ,amíg nem lyukad ki, nemigen okoz több gondot. Az első pár hónapban sűrűbben kell nézegetni az ülepítőt, vagy ha nincs be kell iktatni egy gázolajszűrőt ( nem papír szűrős, hanem műanyag szitás).
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Elkondolkodtam ... a leváló üvegszál darabok fognak dugulást okozni.
Ha valaki rendszeresen letekeri, kitisztítja az ülepítő tartályát , semilyen tankkal nem lesz problémája. Szerintem.

Ha valaki rendszeresen letekeri, kitisztítja az ülepítő tartályát , semilyen tankkal nem lesz problémája. Szerintem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Elnézést, hogy bárkinek megkérdőjeleztem a hitét abban, hogy neki mi a jó. Ha valaki ezekben látja a megoldást elfogadom.
De az üvegszálas tank megoldás érdekes, elgodolkodtató!
De az üvegszálas tank megoldás érdekes, elgodolkodtató!
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
Speciális tankbefogóval és gépi forgató berendezéssel nem sok ember rendelkezik. Plusz a gyantázás előtt le is kezelik a tank belsejét a rozsdásodás ellen. Egy ilyen normális kezelés után a tank rozsdásodásának az esélye kb. nulla, hacsak nem töröd meg. Az én tankom teljesen berozsdásodott, azt máshogy nem hiszem, hogy meg lehetne menteni, azt már hiába citromsavaznád.
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudok róla, hogy lenne utángyártott tank MZ-hez. Pláne nem műanyagból.Úgyhogy marad az a verzió,hogy gyantáztatod. ( hogy ne legyen szőrösMatthej01 írta: ↑2022.09.21. 07:36Zorka írta: ↑2022.09.20. 08:59
Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásos) tevékenységének. Úgyhogy én inkább azt mondtam, hogy jobb ma egy közepesen drága, de jó gyantázás, mint a folyamatos, de legalább sokkal drágább szívás.
Ez ilyen. Én választom a legolcsóbb saját megoldást, ha esetleg kilyukadna a tank. Mindenki úgy oldja meg ahogy tudja. Egy olyan ember számára aki nem ért efféle dolgokhoz egy rozsdás 2 helyen horpadt tank esetében, érdemes egy utángyártottat venni mert amaz csak egy egy javított ócskaság lesz, mert kitudja, mikor borul össze a bele. És kb árban is ugyanott van.

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Milyen hiú mz tulajok.... A tank belsejét is gyantáztatják, úgysem látja senki!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Zorka írta: ↑2022.09.20. 08:59Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásos) tevékenységének. Úgyhogy én inkább azt mondtam, hogy jobb ma egy közepesen drága, de jó gyantázás, mint a folyamatos, de legalább sokkal drágább szívás.
Ez ilyen. Én választom a legolcsóbb saját megoldást, ha esetleg kilyukadna a tank. Mindenki úgy oldja meg ahogy tudja. Egy olyan ember számára aki nem ért efféle dolgokhoz egy rozsdás 2 helyen horpadt tank esetében, érdemes egy utángyártottat venni mert amaz csak egy egy javított ócskaság lesz, mert kitudja, mikor borul össze a bele. És kb árban is ugyanott van.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Ha elfogyott az utolsó pengéd is, és az összes bolt bezárt!


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Üzemanyagellátás
Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásosMatthej01 írta: ↑2022.09.19. 20:42Ez jó! Bizony inkább én is beletankolom.
sunbim írta: ↑2022.09.18. 14:02
Ne legyél kicsinyes Máté!Már ott tart a piac, hogy milliós értékű motorokkal motorozunk ! Mi az a harminc ezer plusz fa ,igazán beleférhetne.
...ha meg minőségileg valami nem jön össze akkor a leváló gyanta darabok okoznak dugulást.
Én sem csináltatom meg, ...skót vagyok nna.
![]()
Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
sunbim írta: ↑2022.09.18. 14:02Ne legyél kicsinyes Máté!Már ott tart a piac, hogy milliós értékű motorokkal motorozunk ! Mi az a harminc ezer plusz fa ,igazán beleférhetne.
...ha meg minőségileg valami nem jön össze akkor a leváló gyanta darabok okoznak dugulást.
Én sem csináltatom meg, ...skót vagyok nna.
![]()
Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Hehe, ez aranyos!
Honnan tudod, hogy hogyan tudom megcsinálni? Igaz abban a minőségben nem, lehet jobban is megy. Mondjuk csak a legutolsó esetben választanám a gyantát.
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
Hello.Matthej01 írta: ↑2022.09.18. 09:41Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home
Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban!![]()
Az biztos, hogy nem olcsó és ha megveszed magadnak a gyantát akkor te is meg tudod csinálni, de az is biztos, hogy nem olyan minőségben mint ők akik géppel forgatják a tankot, hogy mindenütt hasonló vastagságú legyen. Plusz csinálnak előtte megfelelő felületvédelmet is, ha horpadás van a tankon (nekem van) azt is megjavítják.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Ne legyél kicsinyes Máté!




Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home
Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban!
Re: Üzemanyagellátás
Szia!popitty írta: ↑2022.09.15. 19:06 Sziasztok.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
Féktisztító spray, biciklipumpa. Durva esetben varrótűvel rá lehet óvatosan segíteni. Vagy ultrahangos mosó. Maró letykekkel inkább ne, mert a spiáter azt nem nagyon szereti.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Üdv, szerintem rendszeresen használt járműben nem nagyon rakódik le olyan dolog, ami beszűkíti vagy eltömíti a belső járatokat. Felületi oxid biztosan létrejön, azt sárga kupakos langyos ecettel 2perc alatt le lehet oldani, csak ne felejtsd el semlegesíteni a savat!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!Zorka írta: ↑2022.08.22. 10:44Nem kezdi ki. Persze nem kell hónapokig bennehagyni. Viszont a spiátert szereti, úgyhogy a benzincsap szép lassan feloldódik tőle. Sajnos nem tudok elérhetőséget gyantázásra. Nekem eddig kettő helyen csinálták. Az egyiket nem ajánlom (tankjavítás.hu érdi cég. Csak rossz tapasztalatom van vele, minden tekintetben.). A másik helyen pedig egy nagyobb tételhez sikerült hozzácsapatnom, így nem is tudom hol csinálták.
A citromsav egy csoda a tankomat tök rendbe hozta. Köszi az ötlet!!!
Re: Üzemanyagellátás
Nem kezdi ki. Persze nem kell hónapokig bennehagyni. Viszont a spiátert szereti, úgyhogy a benzincsap szép lassan feloldódik tőle. Sajnos nem tudok elérhetőséget gyantázásra. Nekem eddig kettő helyen csinálták. Az egyiket nem ajánlom (tankjavítás.hu érdi cég. Csak rossz tapasztalatom van vele, minden tekintetben.). A másik helyen pedig egy nagyobb tételhez sikerült hozzácsapatnom, így nem is tudom hol csinálták.
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
popitty írta: ↑2022.08.21. 19:40Nincs mit. Az biztos, hogy nem olcsó de pl. az én használhatatlanná rozsdásodott tankom is meg tudják menteni és a rajta lévő horpadást is eltüntetik persze nem ingyen. És így már nem lehet gond a benzinben lévő etanollal mert nem tudja rozsdásítani a tankot.Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
[url]http:
Szia!
Köszi a tippet. Megnéztem a cég lapját az egyik tankomat elküldöm egy gyantázásra. (igaz 30.000,- Ft az Mz tank de egye fene.)
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
[url]http:
Szia!
Köszi a tippet. Megnéztem a cég lapját az egyik tankomat elküldöm egy gyantázásra. (igaz 30.000,- Ft az Mz tank de egye fene.)
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Köszi.Zorka írta: ↑2022.08.20. 20:20Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.popitty írta: ↑2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Re: Üzemanyagellátás
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.popitty írta: ↑2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Üzemanyagellátás
Hello.popitty írta: ↑2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
A rozsda ellen citromsavat szoktak ajánlani, én még nem próbáltam mert nekem sajnos teljesen rozsdás a tankom így én műgyanta kezelésre fogom elküldeni.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha ki is motorozod belőle, mehet a 95-ös. Ha tárolod a motorban, javasolt a 100-as.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Az a kérdésem, hogy tankolhatok-e egy Ts-be új 95-ös benzint a motor károsítása nélkül. Ti mivel jártok 95, vagy 100-as benzinnel?
Kösz.
Az a kérdésem, hogy tankolhatok-e egy Ts-be új 95-ös benzint a motor károsítása nélkül. Ti mivel jártok 95, vagy 100-as benzinnel?
Kösz.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Eljutottam a gyűrű kérdéséig. Úgy döntöttem ha már szét van bontva a blokk és vele a köcsög is akkor 34000 km futás után újra gyűrűzöm a dugót. Ha valakinek van valamilyen tapasztalata a gyűrű beszerzésével kapcsolatosan - gondolok én arra milyen gyártású legyen, melyik forgalmazóban lehet megbízni és ehhez hasonló - örülnék ha megosztaná velem.
Kösz
Eljutottam a gyűrű kérdéséig. Úgy döntöttem ha már szét van bontva a blokk és vele a köcsög is akkor 34000 km futás után újra gyűrűzöm a dugót. Ha valakinek van valamilyen tapasztalata a gyűrű beszerzésével kapcsolatosan - gondolok én arra milyen gyártású legyen, melyik forgalmazóban lehet megbízni és ehhez hasonló - örülnék ha megosztaná velem.
Kösz
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég