Ne legyél kicsinyes Máté!




Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
Ne legyél kicsinyes Máté!
Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home
Szia!popitty írta: ↑2022.09.15. 19:06 Sziasztok.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
Sziasztok!Zorka írta: ↑2022.08.22. 10:44Nem kezdi ki. Persze nem kell hónapokig bennehagyni. Viszont a spiátert szereti, úgyhogy a benzincsap szép lassan feloldódik tőle. Sajnos nem tudok elérhetőséget gyantázásra. Nekem eddig kettő helyen csinálták. Az egyiket nem ajánlom (tankjavítás.hu érdi cég. Csak rossz tapasztalatom van vele, minden tekintetben.). A másik helyen pedig egy nagyobb tételhez sikerült hozzácsapatnom, így nem is tudom hol csinálták.
Nem kezdi ki. Persze nem kell hónapokig bennehagyni. Viszont a spiátert szereti, úgyhogy a benzincsap szép lassan feloldódik tőle. Sajnos nem tudok elérhetőséget gyantázásra. Nekem eddig kettő helyen csinálták. Az egyiket nem ajánlom (tankjavítás.hu érdi cég. Csak rossz tapasztalatom van vele, minden tekintetben.). A másik helyen pedig egy nagyobb tételhez sikerült hozzácsapatnom, így nem is tudom hol csinálták.
popitty írta: ↑2022.08.21. 19:40Nincs mit. Az biztos, hogy nem olcsó de pl. az én használhatatlanná rozsdásodott tankom is meg tudják menteni és a rajta lévő horpadást is eltüntetik persze nem ingyen. És így már nem lehet gond a benzinben lévő etanollal mert nem tudja rozsdásítani a tankot.Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
[url]http:
Szia!
Köszi a tippet. Megnéztem a cég lapját az egyik tankomat elküldöm egy gyantázásra. (igaz 30.000,- Ft az Mz tank de egye fene.)
Chris1979 írta: ↑2022.08.21. 12:43Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
[url]http:
Szia!
Köszi a tippet. Megnéztem a cég lapját az egyik tankomat elküldöm egy gyantázásra. (igaz 30.000,- Ft az Mz tank de egye fene.)
Hello.
Köszi.Zorka írta: ↑2022.08.20. 20:20Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.popitty írta: ↑2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.popitty írta: ↑2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Hello.popitty írta: ↑2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Szia!kupi írta: ↑2021.04.07. 21:47Szia nekem a kis Ts 125 volt gyárilag így evett 3-4 körül pár éve(közel tíz) 150-esive lett (karbi is gyári 24-es)azóta 3 liter az átlag de csak egyedül járok vele de azért húzom neki 80 az rendszeresen megvan de 90 is sokszor. Viszont ismerek olyant akinek a 150 eszik közel 5 litert de az nem is normális dolog viszont a 3 alá menés is rizikós szerintem(kenés).popitty írta: ↑2020.12.05. 13:34 Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
A könyvek tanúsága szerint volt hogy műszaki módosítás nélkül is változott a karburátor konfigurációja. Ilyenkor utólagos "frissítés" volt a hosszú távú tapasztalatok alapján. Arra is gondolj hogy ugyanazt a vezérlést más fordulatszámtartományokban fogod használni 4 sebességes és 5 sebességes váltóval, és a karburátor ebben a tartományban kell igazán jól működjön - olyan nincs hogy mindenhol egyformán porlaszt, ez nem EFI.Szlaci írta: ↑2021.04.29. 10:21 Értem, köszönöm szépen!
Esetleg tapasztalat van azzal kapcsolatban ha a 4 gangos blokkra rárakom a 250/1 karbit?
Nem is értem miért változott a karburátor?
A váltó 4 vagy 5 sebességes ez a fő különbség+a váltó mechanikus működése.
A motor résznél viszont én csak annyiról tudok,hogy a 250/1-nél más a hengerfej és a főtengely csapágyakat a benzin-olaj keverék keni.
6306-os csapágy van a 6305-ösök helyett.
Ezért lenne más a karbi is?
A 2-3-as 140-es főfúvóka, alapjárati csavar 1,5 fordulatra nyitva.
Szia nekem a kis Ts 125 volt gyárilag így evett 3-4 körül pár éve(közel tíz) 150-esive lett (karbi is gyári 24-es)azóta 3 liter az átlag de csak egyedül járok vele de azért húzom neki 80 az rendszeresen megvan de 90 is sokszor. Viszont ismerek olyant akinek a 150 eszik közel 5 litert de az nem is normális dolog viszont a 3 alá menés is rizikós szerintem(kenés).popitty írta: ↑2020.12.05. 13:34 Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
Szia a gyári könyve szerint:135 a fő a tű fúvóka 70.az alapjárat 35.adrian2000 írta: ↑2021.04.07. 16:42 Sziasztok! Az alany egy MZ TS 250/1 Karbi oldalán csak annyi van feltüntetve 30N 2-3 Kérdésem az lenne mekkora a gyári főfóvóka mérete?
Nagyon jo kerdesek!
Ezt mérted is vagy csak elhiszed, ami rá van írva
Igen, az tok logikus lenne. 35 -os alapjarati, 100 -as fofuvoka, uj, jo minosegu keverocso es uj gyari subertu van benne. A levegocsavar 2 fordulatnyira nyitva. Szivato dugattyun rajta a gujmi es jo allapotu, az is uj. Eppen ezert nem ertem.
Nagyobb a főfúvóka, vagy a súbertű más méretű.
Mert úgy kisebb a távolság és nagyobb a nyomáskülönbség az úszóház és a szívótorok között. Ugye Bernoulli mondotta volt, hogy azonos keresztmetszeten nagyobb nyomással több (össze nem nyomható!) folyadékot tudunk átjuttatni (itt a sebesség lényegében nem változik)... Nagyon leegyszerűsítve.Foolti írta: ↑2020.08.02. 23:26 Sziasztok!
Valaki elmagyarazna legyszi, hogy miert okoz dus kevereket a magas uszoszint? Az vilagos, hogy ha alacsony, akkor terhelesnel elfogyhat a benzin, illetve lejto / emelkedo eseten ha megdol a motor akkor nem biztos, hogy beleernek a fuvokak. De miert sokall es fustol, elvileg no a fogyasztas ha magas? Hogy tud dusabb lenni attol a keverek, ha a fuvoka melyebben van a benzinben?
Csak mert beallitottam az uszoszintet ugy ahogy elvileg gyarilag kellene. Ezutan szivato nelkul is indul, fustol mint allat, majd alacsony fordulaton egy ido utan fullad. Rugdosas utan beindul, de fustol mint atom. Ha porgetem (3000 felett), akkor nincs baj. Visszaallitva az uszoszintet az eredeti, alacsonyabb ertekre, megszunt ez a jelenseg.
Koszi!
Pont ùgy hogy ha a poharad tele van te is sokkal könyebben szìvod fel szìvòszàllal az italt!
A levegőcsavarral csak kizárólag a keveréket állítsd, az alapjáratot ne. Az alapjáratot csak a Fúvóka nagyságával, az alapjárati csavarral, és a súber tetején lévő spanolóval állítsd. Egyébként mikor elsőnek felraktam, már akkor "fura" volt, hogyha egy negyedet állítok egy csavaron, már azt észreveszem.Foolti írta: ↑2020.06.30. 22:11Jaja, az nem is kerdes, hogy sokkal jobb mint a BVF. Lehet amugy, hogy tokre igazad van es nalam van valami gond az alapjarati korrel es azert nem tudom beallitani, illetve azert van az hogy hiaba rakok barmekkora alapjarati fuvokat akkor sem lesz stabil alapjaratom, vagy az, hogy kb 1 fordulatnal hiaba tekerem jobban ki a levegocsavart, nem csinal semmit. Szetszedem majd, megnezem mielott tovabb harcolok vele.
Jaja, az nem is kerdes, hogy sokkal jobb mint a BVF. Lehet amugy, hogy tokre igazad van es nalam van valami gond az alapjarati korrel es azert nem tudom beallitani, illetve azert van az hogy hiaba rakok barmekkora alapjarati fuvokat akkor sem lesz stabil alapjaratom, vagy az, hogy kb 1 fordulatnal hiaba tekerem jobban ki a levegocsavart, nem csinal semmit. Szetszedem majd, megnezem mielott tovabb harcolok vele.sipi5000 írta: ↑2020.06.29. 19:21Hát én 150-es TS-re tettem fel próbaként, mert még nemigazán tudtam megoldani jól a szívócsonkra a felfogatást, de 32 alapjárati van benne, és sokallom. A Főfúvoka 110-es. Még nem az igazi, de már most is fényévekkel jobb, mint a gyári.Foolti írta: ↑2020.06.23. 14:39
Tuti? 35 -nel ~0.75, 38 -nal ~0.8/~0.85 -re van nyitva a levego csavar a legmagasabb alapjarat eleresehez. Ez a leiras azt mondja, hogy ha 1 fordulatnal kevesebbre nyitod a csavart, akkor kicsi a fuvoka: https://sites.google.com/site/vanagonhe ... carburetor
Ezt az is alatamasztani latszik, hogy csak elegge betekert alapjarati csavarral van valamekkora, max 1 percig tarto alapjarat. Ha kijjebb tekerem az alapjaratit, akkor egy pillanatra sem all meg az alapjarat.
Raadasul 110 -es fofuvoka es kozepen levo tuvel hofeher a gyertya (keveset kap).
Szerintetek?
Hát én 150-es TS-re tettem fel próbaként, mert még nemigazán tudtam megoldani jól a szívócsonkra a felfogatást, de 32 alapjárati van benne, és sokallom. A Főfúvoka 110-es. Még nem az igazi, de már most is fényévekkel jobb, mint a gyári.Foolti írta: ↑2020.06.23. 14:39Tuti? 35 -nel ~0.75, 38 -nal ~0.8/~0.85 -re van nyitva a levego csavar a legmagasabb alapjarat eleresehez. Ez a leiras azt mondja, hogy ha 1 fordulatnal kevesebbre nyitod a csavart, akkor kicsi a fuvoka: https://sites.google.com/site/vanagonhe ... carburetor
Ezt az is alatamasztani latszik, hogy csak elegge betekert alapjarati csavarral van valamekkora, max 1 percig tarto alapjarat. Ha kijjebb tekerem az alapjaratit, akkor egy pillanatra sem all meg az alapjarat.
Raadasul 110 -es fofuvoka es kozepen levo tuvel hofeher a gyertya (keveset kap).
Szerintetek?
A 251 -nek 3.5-5l volt a gyari fogyasztasa, szerintem egy 30 eves geptol teljesen rendben van ha 0.5l -rel meghaladja a gyari erteketTony91 írta: ↑2020.06.28. 10:40A 251-esnél nekem az Erdély-túra során 5,5 literes átlag jött ki, ami megpakolva, az én 92 kilómmal, hegyen-völgyön át nekem tökéletesnek tűnik. Pedig volt hajtva rendesenFoolti írta: ↑2020.06.26. 00:39
Na epp ezt furcsallom, hogy nekem a 125 -os eleg hasonlo konfiggal tunik jonak, mint Neked a 251 -esBar nyilvan nem mind1 az sem, hogy 24 -es vagy 34 -es karbirol beszelgetunk, de azt sem szeretnem, ha 5l -t enne. A 251 -nel meg ok, de a 125 -nel nem szeretnek egy 3.5l -nel sokkal tobbet produkalni. Kivancsi lennek mit tapasztalsz majd a 118 -as fuvokaval!
![]()
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég