Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Bocs a helyesírásért csak telefonról írtam.
Egyébként a gyújtótrafó melegszik már úgy felmelegedett a délután hogy folyt belőle valami lötty.
A töltés állítás alatt azt értem hogy van az a kis fülecske ami váltogat és egyszer vált rendesen de állítok a töltés nagyságán és már nem vált.
Itt helyben olyan tanácsokat kaptam hogy lehet nem jó a fesszabom vagy az egyenirányítóm.
De ezeket nem tudom hogy hogy lehetne megnézni hogy jók-e?
Szóval így áll a helyzet.
Egyébként a gyújtótrafó melegszik már úgy felmelegedett a délután hogy folyt belőle valami lötty.
A töltés állítás alatt azt értem hogy van az a kis fülecske ami váltogat és egyszer vált rendesen de állítok a töltés nagyságán és már nem vált.
Itt helyben olyan tanácsokat kaptam hogy lehet nem jó a fesszabom vagy az egyenirányítóm.
De ezeket nem tudom hogy hogy lehetne megnézni hogy jók-e?
Szóval így áll a helyzet.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez! Legfőbbképpen azért, mert az enyémben se PIC, se se semmi extra nincs. Analóg módon kapcsolom le a szikra keletkezésének időpontjában az invertert, mert rájöttem, ha nincs lekapcsolva "beragad " az inverter. Az egyik kedves ismerősöm küldött egy alap kapcsolást, ami nem működött, valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál ). Na, ebből kiszedtük szépen a PIC-et és egy NE 555-tel kapcsolom az invertert, mert különben beragad! Úgy volt szar a gyújtás ahogy volt. Amúgy írta a srác, hogy egy külföldi oldalról szedted te is a kapcsolást, ha jól tudom egy Szlovákról, én mindössze csak kiszedtem belőle amit feleslegesnek véltem és üzembiztossá tettemnyemi írta:sub-ee írta:
Hallod, most olvastam végig a fórumot! Karcsi olyan ember, aki bízik az egyszerű technikában, viszont a digitális technikában nem! Sem a hall, sem az optikai jeladóban nem bízik, én tisztelem azért, hogy készít vész megoldást, ha az egy megszakító is. Elég nagy távra megy, lehet megszakítóval nem megy közel sem úgy a motor mint az új digitális gyújtással, de ha valami beüt (bár nem fog, mert az IGBT 46A-es), azért az ördög sohasem alszik, beázás, vagy valami nagyobb zárlat okozhat meghibásodást.
Nagyon jól tudsz fikázni mindenkit, Karcsit is, Gyula-Bá-t is és engem is, mindenkinek frankón be tudsz szólogatni!
A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és megcsinálom a panelt, bár az MZ alacsony fordulattartománya miatt nem biztos, hogy sokat érnél el vele, de a zárásszög szabályzással viszont igen.
Összességéban annyi, hogy a 74 hozzászólássoddal ne keménykedjél, mert más sok embert kibasztak így az oldalról (csak egy jótanács).
Mindenki hülye, de te vagy az Isten!
Üdv.:Sub-ee
Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Amint látom már megvehető a klónom.
Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.
Ajánlom magamat.
Még annyit akarok mondani, hogy erre a hozzászólásra feltétlenül választ (magyarázatot) várok tőled.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezzel egy a baj!dkari írta:
Nem a 18ezren van a hangsúly. A lényeg ha tényleg korrekt megbízható "ipari" célra is alkalmas gyújtást akarna valaki csinálni az bőven ezen összeg felett lenne. Akkor meg már mint ahogy Teknőc is írta a Vape a korrekt megoldás. Már csak azért is mert ott a generátor is nagyobb teljesítményű és trafókat is adnak hozzá, tehát komplett.
És abban nem tv-be, rádióba, dvd-be való alkatrészek vannak.
Sajnos a VAPE lendkerekén ragasztott mágnesek vannak, semmi közdarab, semmi távtartás nincs köztük előfordul, hogy ezek ragasztása elválik és a mágnese lehullanak, tönkretéve ezzel a tekercseket.
Másik probléma, elég sokan panaszkodtak rá és vagy 10-11 db-ot javítottam, főleg Simsonosokét! Elszáll a gerjesztés, pontosabban leég a gerjesztő tekercs (dupla gerjesztővel szerelik) Ez azért van, mert nem vákkumimpregnálják a tekercseket, így könnyen sérülnek. A hőtágulástól zárlatosak lesznek 1-5 éven belül. Másik probléma, hogy a trafóban lévő gyújtóegység előszeretettel tönkremegy, van jelenleg is polcon ilyen gyújtóegységem, szép számmal fogy, az utóbbi 1 évben eladtam belőle 5-öt.
Sajnos ennyire megbízható a VAPE.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha az órajel magas le tudja kezelni, nincs akadálya, léteznek iy ilyen gyújtások a piacon, pl a ROXEL IGC60-a.Gyula-bá írta:Ehhez képest 04.21.013:41- kor ezt írod:sub-ee írta:A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és ....
"... Ennek fő oka hogy nagyon lelassítja a reagálási idejét a mikrokontrollernek (sok lesz az algoritmus idő), és ez egy 2T vezérlésnél ez nem engedhető meg. ..." - (kiemelés tőlem) - mégis megírod "egy csukló mozdulattal"?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Én sem "took" (ez mi?, tudni kicsi mágyár mákogni?) rájönni!sexi22 írta:Össz infó?
gyújtás az biztos jó a vezetékelés eddig jó volt csak egyik napróla másikra kezdte ell ezt csinálni és nemtook rájönni.
-Most sem tudom, hogy mi melegszik a gyújtótrafó vagy a töltő trafója?
-Miért van töltőn, miért nem az aksit töltöd fel?
-Mit jelent és milyen körülmények között, hogy a töltést nem tudod "belőni"? Hogy Hofival éljek nem lőni hanem állítani kell.
Re: Elektronika
Össz infó?
gyújtás az biztos jó a vezetékelés eddig jó volt csak egyik napróla másikra kezdte ell ezt csinálni és nemtook rájönni.
gyújtás az biztos jó a vezetékelés eddig jó volt csak egyik napróla másikra kezdte ell ezt csinálni és nemtook rájönni.
Re: Elektronika
Ha ennyi az összes infó, akkor nem csodálkozom, hogy el vagy veszve, én is így volnék vele.sexi22 írta:Elvesztem az elektronikában nemtoom mi baja lehet nemmegy csak aksitöltőröl a trafó melegszik mint állat a töltést nemlehet belöni valaki aki ért hozzá segítsen!!!
Re: Elektronika
Igazad van, így értendő, csak még álmos voltam.Nandor írta:Már bocsánat,de a csöves TV-ben 84 év fejlesztési munka van.dkari írta: De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Jelenleg megbízhatóbbak a modern LED TV-nél.
Re: Elektronika
Elvesztem az elektronikában nemtoom mi baja lehet nemmegy csak aksitöltőröl a trafó melegszik mint állat a töltést nemlehet belöni valaki aki ért hozzá segítsen!!!
Re: Elektronika
Nandor írta:Már bocsánat,de a csöves TV-ben 84 év fejlesztési munka van.dkari írta: De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Jelenleg megbízhatóbbak a modern LED TV-nél.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Már bocsánat,de a csöves TV-ben 84 év fejlesztési munka van.dkari írta: De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Jelenleg megbízhatóbbak a modern LED TV-nél.
Re: Elektronika
Hát igen. Járhatna mindenki Ladával, Trabanttal mert azt az árokparton is lehet javítani. És akkor nem látnék olyat hogy a munkából hazafelé Ausztriából tréleren viszik haza az "árokparton" még komoly műhelykocsival sem javítható Passatokat meg a c4-es Citroeneket stb.Gyula-bá írta:- tényleg nagyok a különbségek, de azért nem kell hasra esni a Vape-tól, pl. ha elszáll (volt már rá példa, trafó) akkor jöhet a tréler vagy a haza tolás mert csak "nézni" lehet,árokparton javítani nem. Az egyszerre mindkét hengernek adott szikra árát (valószínűleg a gazdasági osztály megrendelése) a használó fizeti meg mivel gyorsabban fogyasztja a gyertyát mint a normális megoldás. Az egyszeri gyújtás másik következménye az, hogy nem állítható a hengerek előgyújtása külün-külön. Alkatrész, szerviz háttere Magyarországon tudtommal nincs. Az ára vetekszik egy motor árával, pedig csak egy rész egység. Soroljam még az én "kifogásaimat"? Viszont nem "csöves TV" hanem egy (sok évtizedes) "ultra modern" konstrukció:Ddkari írta:Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni..
Re: Elektronika
- tényleg nagyok a különbségek, de azért nem kell hasra esni a Vape-tól, pl. ha elszáll (volt már rá példa, trafó) akkor jöhet a tréler vagy a haza tolás mert csak "nézni" lehet,árokparton javítani nem. Az egyszerre mindkét hengernek adott szikra árát (valószínűleg a gazdasági osztály megrendelése) a használó fizeti meg mivel gyorsabban fogyasztja a gyertyát mint a normális megoldás. Az egyszeri gyújtás másik következménye az, hogy nem állítható a hengerek előgyújtása külün-külön. Alkatrész, szerviz háttere Magyarországon tudtommal nincs. Az ára vetekszik egy motor árával, pedig csak egy rész egység. Soroljam még az én "kifogásaimat"? Viszont nem "csöves TV" hanem egy (sok évtizedes) "ultra modern" konstrukció:Ddkari írta:Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni..
Re: Elektronika
Senki sem mondta hogy "csak" a nagy cégek gyártmányai lennének megbízhatók.Gyula-bá írta:Reggel óta annyi, meglehetősen "változatos" h.sz. jelent meg, hogy csak bámulok. vagy . A nélkül, hogy minden, általam helyesnek vagy szakmailag nem egészen megfelelőnek (próbálok finoman fogalmazni) gondolt kijelentésre kitérnék, volna egy két megjegyzésem.
- A "gyári" megoldásra esküdőknek, csak annyit, hogy a gyári Mz gyújtásnak (csak 12 V-ra) megvannak a maga hibái, ha pedig nem Mz de gyári (gk.-ból átvett, szintén csak 12 V-ra) akkor lehet (de nem biztos), hogy "atom biztos" viszont faragás, barkácsolás nélkül nem építhető még 12 V-os gépre sem.
- A nélkül, hogy részletekbe belemennék, megállapítható, hogy az általam ismert "maszek-gyártmányok" tejesen különböző "filozófia" apján voltak tervezve, ennek minden kiépítettségi, kényelmi, szerelhetőségi,"bolond biztos", anyagi (ár). stb. .. következményével eggyütt. Arra természetesen, még magán beszélgetésben sem vállalkoznék, hogy a "melyik a jobb?" kérdést feszegessem, mindegyik más (van aki az almát szereti és van aki a körtét, mindkettő kiváló gyümölcs) mivel más volt az alap elgondolás természetesen más az eredmény (termék) is.
- Egyik-másik hozzászóló nem tudom honnan veszi azt a véleményét mely szerint csak a "nagy cégek" terméke lehet megbízható. Az illető(k)nek elárulhatom, hogy a "nagyok" ugyanarról az alkatrész piacról építkeznek mint az "amatőrök". Megnyugtathatom az illető(ket), hogy mindegyik, itt szóba hozott, "maszek" típus az alkotójának a legjobb tudását képviseli, ami nem hiszem, hogy elmarad a "gyáriak" tudásától. A "gyári" kontra "maszekrőll" még csak annyit, hogy minket "kicsiket" nem szorít a nagy cégek Istene a gazdasági osztály.
- Az előgyújtás (PIC-alapú, állítólag olcsó) szabályozót "követelőknek" (egyet mutassanak amelyik jól működik) csak annyit, hogy, tudom a XXI századot írjuk, de egy 30 éves szoci kétütemű esetében nem érdemes foglalkozni vele még most sem. Én személy szerint nem is akarok ebbe energiát fektetni mert értelmetlennek gondolt dologgal akkor sem foglalkozom ha az "bomba üzlet".
De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Re: Elektronika
zsakfos írta:Nagyon helyesen teszi a moderátor.daranyi68 írta: Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik!
Ez az elektronika topik nem pedig a pocskondiázó!Segiteni kell nem pedig egymás torkának esni,ráadásul semmiségeken általában.
Azon csodálkozom hogy a moderátor nem törölte még az elmúlt pár napi hsz-eket válogatás nélkül.
Nekem személy szerint már tele a hócipőm a sok okoskodó de az asztalra semmit le nem tevő emberekkel.
Te is ne legyél már ennyire igazságtalan.Olvasd el az elejétől a hsz-eket.Miről is van szó?
Adott egy társunk,akinek nem úgy működik a gyújtás ahogy kellene.Leirja,kap segitséget Szabolcstól,mert az ő gyújtása ugyebár.Megoldják ők ketten,Gabika örül,leirja mennyire boldog és elégedett a gyújtással és hogy SZERINTE megér 18000 ft-ot.Erre mi történik?Mint valami megbolydult méhkas nekiesik 1-2 ember Szabolcsnak.Miért?Ahelyett hogy együtt örülnénk Gabika sikerének,elkezdődik a pocskondiázás.
Szabolcs türelme sem véges és azon csodálkozom hogy még egyáltalán addig birta.
Ha valaki ő legalább tett valamit a közösségért.Elég megnézni a cikkek elektronika részét.Nem sajnálja/irigyli senkitől a tudását.Megosztja mindenkivel.Melyik itt fórumozó tette ezt meg????
Lovagol itt pár ember a 18000 ft-os áron?
Nem kötelező megvenni.Senkit nem kényszerit semmi erre.
De az hogy hozzászólásokon keresztül csak erre tudnak kitérni egyesek,az már egyszerűen szánalmas és kicsinyes.
Amit tesz a forumon az dicséretes. De más ez és más az üzlet. Ha most leírnám mi a gondom vele sok haragost szereznék magamnak. A lényeg hogy összesen több mint 50e ft-ért vettem tőle cuccokat.
Ezért írtam ha az ár emelkedéssel a minőség is javult akkor ok.
Valaki írta hogy mennyi türelme van, hát elhiheted nekem 2x annyi....
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
zsakfos írta: Ezek szerint te sem figyeltél
Irtam én hogy te fikáztál vagy te firtattad az árakat?
Nem rád céloztam,de mivel te irtad azt hogy "Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik!",értelemszerűen erre reagáltam,persze kicsit tágabban és abban már a többi dolog is benne foglaltatott.
Szóval nem rád gondoltam amikor a fikázásról irtam,ne vedd magadra.
Szia zsakfos
Gondolom rám. De szerintem akkor is igazam van, mert ha egy elektronikus gyújtás mellé berakunk még egy megszakítót, az a gyújtás nem piac érett.
Aki megveszi lát olyat benne, ami nem bizalomgerjesztő, például a nyákon az alkatrészek rögzítését, a csatlakozókat vagy bármi mást.
Ez pedig a kivitelező felelőssége, nem a vevőé.
Példával is tudok szolgálni, ami szerintem egy tökéletesen legyártott maszek elektronikus gyújtás,
és nincs is messze, Romániában.
Oldal link:http://www.gotronic.ro/new/ro/produse.html
You-tube link:http://www.youtube.com/feed/UCNhWVrcsffoZhW1WL3vD_Ug/u
Ez is egy alternatíva.
Üdv nyemi
Utóirat:
sub-ee@
Még mindig várom a magyarázatodat az előző hozzászólásomra.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ezek szerint te sem figyeltéldaranyi68 írta:
Látom figyeltél nagyon!!Egyszer sem fikáztam a Szabi termékeit,de a Gyula-bá termékeit sem!Az árakat sem firtattam sosem,ő dolguk mennyiért kínálják!Ez a támadás nem esett jól!Aki kért annak mindig is segítettem a tudásomhoz mérten!Igaz nem látványosan tettem!Én ezzel be is fejeztem!Ha esetleg valakinek gondja van az megtalál!
Irtam én hogy te fikáztál vagy te firtattad az árakat?
Nem rád céloztam,de mivel te irtad azt hogy "Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik!",értelemszerűen erre reagáltam,persze kicsit tágabban és abban már a többi dolog is benne foglaltatott.
Szóval nem rád gondoltam amikor a fikázásról irtam,ne vedd magadra.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Nagyon helyesen teszi a moderátor.
Ez az elektronika topik nem pedig a pocskondiázó!Segiteni kell nem pedig egymás torkának esni,ráadásul semmiségeken általában.
Azon csodálkozom hogy a moderátor nem törölte még a tegnapi hsz-eket válogatás nélkül.
Nekem személy szerint már tele a hócipőm a sok okoskodó de az asztalra semmit le nem tevő emberekkel.
Te is ne legyél már ennyire igazságtalan.Olvasd el az elejétől a hsz-eket.Miről is van szó?
Adott egy társunk,akinek nem úgy működik a gyújtás ahogy kellene.Leirja,kap segitséget Szabolcstól,mert az ő gyújtása ugyebár.Megoldják ők ketten,Gabika örül,leirja mennyire boldog és elégedett a gyújtással és hogy SZERINTE megér 18000 ft-ot.Erre mi történik?Mint valami megbolydult méhkas nekiesik 1-2 ember Szabolcsnak.Miért?Ahelyett hogy együtt örülnénk Gabika sikerének,elkezdődik a pocskondiázás.
Szabolcs türelme sem véges és azon csodálkozom hogy még egyáltalán addig birta.
Ha valaki ő legalább tett valamit a közösségért.Elég megnézni a cikkek elektronika részét.Nem sajnálja/irigyli senkitől a tudását.Megosztja mindenkivel.Melyik itt fórumozó tette ezt meg????
Lovagol itt pár ember a 18000 ft-os áron?
Nem kötelező megvenni.Senkit nem kényszerit semmi erre.
De az hogy hozzászólásokon keresztül csak erre tudnak kitérni egyesek,az már egyszerűen szánalmas és kicsinyes.[/quote]
Ez az elektronika topik nem pedig a pocskondiázó!Segiteni kell nem pedig egymás torkának esni,ráadásul semmiségeken általában.
Azon csodálkozom hogy a moderátor nem törölte még a tegnapi hsz-eket válogatás nélkül.
Nekem személy szerint már tele a hócipőm a sok okoskodó de az asztalra semmit le nem tevő emberekkel.
Te is ne legyél már ennyire igazságtalan.Olvasd el az elejétől a hsz-eket.Miről is van szó?
Adott egy társunk,akinek nem úgy működik a gyújtás ahogy kellene.Leirja,kap segitséget Szabolcstól,mert az ő gyújtása ugyebár.Megoldják ők ketten,Gabika örül,leirja mennyire boldog és elégedett a gyújtással és hogy SZERINTE megér 18000 ft-ot.Erre mi történik?Mint valami megbolydult méhkas nekiesik 1-2 ember Szabolcsnak.Miért?Ahelyett hogy együtt örülnénk Gabika sikerének,elkezdődik a pocskondiázás.
Szabolcs türelme sem véges és azon csodálkozom hogy még egyáltalán addig birta.
Ha valaki ő legalább tett valamit a közösségért.Elég megnézni a cikkek elektronika részét.Nem sajnálja/irigyli senkitől a tudását.Megosztja mindenkivel.Melyik itt fórumozó tette ezt meg????
Lovagol itt pár ember a 18000 ft-os áron?
Nem kötelező megvenni.Senkit nem kényszerit semmi erre.
De az hogy hozzászólásokon keresztül csak erre tudnak kitérni egyesek,az már egyszerűen szánalmas és kicsinyes.[/quote]
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:47-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nagyon helyesen teszi a moderátor.daranyi68 írta: Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik!
Ez az elektronika topik nem pedig a pocskondiázó!Segiteni kell nem pedig egymás torkának esni,ráadásul semmiségeken általában.
Azon csodálkozom hogy a moderátor nem törölte még az elmúlt pár napi hsz-eket válogatás nélkül.
Nekem személy szerint már tele a hócipőm a sok okoskodó de az asztalra semmit le nem tevő emberekkel.
Te is ne legyél már ennyire igazságtalan.Olvasd el az elejétől a hsz-eket.Miről is van szó?
Adott egy társunk,akinek nem úgy működik a gyújtás ahogy kellene.Leirja,kap segitséget Szabolcstól,mert az ő gyújtása ugyebár.Megoldják ők ketten,Gabika örül,leirja mennyire boldog és elégedett a gyújtással és hogy SZERINTE megér 18000 ft-ot.Erre mi történik?Mint valami megbolydult méhkas nekiesik 1-2 ember Szabolcsnak.Miért?Ahelyett hogy együtt örülnénk Gabika sikerének,elkezdődik a pocskondiázás.
Szabolcs türelme sem véges és azon csodálkozom hogy még egyáltalán addig birta.
Ha valaki ő legalább tett valamit a közösségért.Elég megnézni a cikkek elektronika részét.Nem sajnálja/irigyli senkitől a tudását.Megosztja mindenkivel.Melyik itt fórumozó tette ezt meg????
Lovagol itt pár ember a 18000 ft-os áron?
Nem kötelező megvenni.Senkit nem kényszerit semmi erre.
De az hogy hozzászólásokon keresztül csak erre tudnak kitérni egyesek,az már egyszerűen szánalmas és kicsinyes.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Az is valami? Az én trabi gyútjtásom ingyen találtatott a MÉH-ben. Én nyertem
Van is benne 30k körül, így km-ekre számítva még olcsóbb!
Ja és mégsem neveztem kókánynak mások megoldását, sőt tisztelem az amatőrök munkáját.
A Doki megoldása pedig kimondottan tetszik, mentettem is a képet. Érdekes, hogy nem dicsérte senki. Kimondottan igényes felfogatást készített hozzá, még festve is van, ami azért szinte túlzás, mert ott gyárilag sincs semmi . Arról meg hogy a nyák hogy néz ki szerintem ő nem tehet, de a lényeg, hogy elfér a dekli alatt.
Egy ideig foglalkoztattak a nagy teljesítményű gyújtások, de azt kell mondanom, hogy csak elnyomják a MZ hangját. Az MZ beszél hozzánk, ha túlmelegítettük a gyertyát, vagy kormosodik hallani a hangján. Ekkor egy picit a karburáción kell módosítani, vagy kinyomozni mi a gubanc.
A megszakítósoknak továbbra is azt mondom érdemes legalább megtámogatni elektronikával, egyrészt nem kell többé hézagot állítani, lehet egy mm is nem számít, másrészt ha gubanc van a szokásos van-e szikra? van-e benzin? kérdések helyett legfeljebb azon kell agyalni, hogy túl sok avagy túl kevés a benzin.[/quote]
Van is benne 30k körül, így km-ekre számítva még olcsóbb!
Ja és mégsem neveztem kókánynak mások megoldását, sőt tisztelem az amatőrök munkáját.
A Doki megoldása pedig kimondottan tetszik, mentettem is a képet. Érdekes, hogy nem dicsérte senki. Kimondottan igényes felfogatást készített hozzá, még festve is van, ami azért szinte túlzás, mert ott gyárilag sincs semmi . Arról meg hogy a nyák hogy néz ki szerintem ő nem tehet, de a lényeg, hogy elfér a dekli alatt.
Egy ideig foglalkoztattak a nagy teljesítményű gyújtások, de azt kell mondanom, hogy csak elnyomják a MZ hangját. Az MZ beszél hozzánk, ha túlmelegítettük a gyertyát, vagy kormosodik hallani a hangján. Ekkor egy picit a karburáción kell módosítani, vagy kinyomozni mi a gubanc.
A megszakítósoknak továbbra is azt mondom érdemes legalább megtámogatni elektronikával, egyrészt nem kell többé hézagot állítani, lehet egy mm is nem számít, másrészt ha gubanc van a szokásos van-e szikra? van-e benzin? kérdések helyett legfeljebb azon kell agyalni, hogy túl sok avagy túl kevés a benzin.[/quote]
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:38-kor.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Az is valami? Az én trabi gyútjtásom ingyen találtatott a MÉH-ben. Én nyertemdaranyi68 írta:dkari nekem 5000 forint alatt van a költségem és igaz hogy bontott de gyári cuccom van!
Van is benne 30k körül, így km-ekre számítva még olcsóbb!
Ja és mégsem neveztem kókánynak mások megoldását, sőt tisztelem az amatőrök munkáját.
A Doki megoldása pedig kimondottan tetszik, mentettem is a képet. Érdekes, hogy nem dicsérte senki. Kimondottan igényes felfogatást készített hozzá, még festve is van, ami azért szinte túlzás, mert ott gyárilag sincs semmi . Arról meg hogy a nyák hogy néz ki szerintem ő nem tehet, de a lényeg, hogy elfér a dekli alatt.
Egy ideig foglalkoztattak a nagy teljesítményű gyújtások, de azt kell mondanom, hogy csak elnyomják a MZ hangját. Az MZ beszél hozzánk, ha túlmelegítettük a gyertyát, vagy kormosodik hallani a hangján. Ekkor egy picit a karburáción kell módosítani, vagy kinyomozni mi a gubanc.
A megszakítósoknak továbbra is azt mondom érdemes legalább megtámogatni elektronikával, egyrészt nem kell többé hézagot állítani, lehet egy mm is nem számít, másrészt ha gubanc van a szokásos van-e szikra? van-e benzin? kérdések helyett legfeljebb azon kell agyalni, hogy túl sok avagy túl kevés a benzin.
Re: Elektronika
Lévén, hogy az Mz fórumon vagyunk feltételezem, hogy erről is beszélünk.
Ebben: "... Te is használsz házi készítésű vezérlő tárcsát,vagyis faragást! ..." tévedsz, nem használok, csak használnék ha volna itthon eszterga padom, házi készítésű vezérlő tárcsát és hacsak a teljesítmény doboz rögzítését (2 db furat) nem tekintjük annak, rongyba csomagolva (akkor nem zörög ) is elhelyezhető "magas igény" esetén , faragni nem kell.
Ezzel kapcsolatban még csak annyit, hogy nem kell elfelejteni a motorosok, még a szoci motorosok, többsége sem barkács zseni és a z Mz-k túlnyomó többsége ma is 6 V-os rendszerű.
Nyilván való, hogy az általam, vagy mások által, kínált megoldások nem neked készültek, nincs rá szükséged mert megvan a kézügyességed, szerszám háttered, tudásod ahhoz, hogy ne keljen "rászoruljál" más segítségére, de nem mindenki ilyen szerencsés mint te.
Ebben: "... Te is használsz házi készítésű vezérlő tárcsát,vagyis faragást! ..." tévedsz, nem használok, csak használnék ha volna itthon eszterga padom, házi készítésű vezérlő tárcsát és hacsak a teljesítmény doboz rögzítését (2 db furat) nem tekintjük annak, rongyba csomagolva (akkor nem zörög ) is elhelyezhető "magas igény" esetén , faragni nem kell.
Ezzel kapcsolatban még csak annyit, hogy nem kell elfelejteni a motorosok, még a szoci motorosok, többsége sem barkács zseni és a z Mz-k túlnyomó többsége ma is 6 V-os rendszerű.
Nyilván való, hogy az általam, vagy mások által, kínált megoldások nem neked készültek, nincs rá szükséged mert megvan a kézügyességed, szerszám háttered, tudásod ahhoz, hogy ne keljen "rászoruljál" más segítségére, de nem mindenki ilyen szerencsés mint te.
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Reggel óta annyi, meglehetősen "változatos" h.sz. jelent meg, hogy csak bámulok. vagy . A nélkül, hogy minden, általam helyesnek vagy szakmailag nem egészen megfelelőnek (próbálok finoman fogalmazni) gondolt kijelentésre kitérnék, volna egy két megjegyzésem.
- A "gyári" megoldásra esküdőknek, csak annyit, hogy a gyári Mz gyújtásnak (csak 12 V-ra) megvannak a maga hibái, ha pedig nem Mz de gyári (gk.-ból átvett, szintén csak 12 V-ra) akkor lehet (de nem biztos), hogy "atom biztos" viszont faragás, barkácsolás nélkül nem építhető még 12 V-os gépre sem.
- A nélkül, hogy részletekbe belemennék, megállapítható, hogy az általam ismert "maszek-gyártmányok" tejesen különböző "filozófia" apján voltak tervezve, ennek minden kiépítettségi, kényelmi, szerelhetőségi,"bolond biztos", anyagi (ár). stb. .. következményével eggyütt. Arra természetesen, még magán beszélgetésben sem vállalkoznék, hogy a "melyik a jobb?" kérdést feszegessem, mindegyik más (van aki az almát szereti és van aki a körtét, mindkettő kiváló gyümölcs) mivel más volt az alap elgondolás természetesen más az eredmény (termék) is.
- Egyik-másik hozzászóló nem tudom honnan veszi azt a véleményét mely szerint csak a "nagy cégek" terméke lehet megbízható. Az illető(k)nek elárulhatom, hogy a "nagyok" ugyanarról az alkatrész piacról építkeznek mint az "amatőrök". Megnyugtathatom az illető(ket), hogy mindegyik, itt szóba hozott, "maszek" típus az alkotójának a legjobb tudását képviseli, ami nem hiszem, hogy elmarad a "gyáriak" tudásától. A "gyári" kontra "maszekrőll" még csak annyit, hogy minket "kicsiket" nem szorít a nagy cégek Istene a gazdasági osztály.
- Az előgyújtás (PIC-alapú, állítólag olcsó) szabályozót "követelőknek" (egyet mutassanak amelyik jól működik) csak annyit, hogy, tudom a XXI századot írjuk, de egy 30 éves szoci kétütemű esetében nem érdemes foglalkozni vele még most sem. Én személy szerint nem is akarok ebbe energiát fektetni mert értelmetlennek gondolt dologgal akkor sem foglalkozom ha az "bomba üzlet".
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:39-kor.
Re: Elektronika
Ehhez képest 04.21.013:41- kor ezt írod:sub-ee írta:A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és ....
"... Ennek fő oka hogy nagyon lelassítja a reagálási idejét a mikrokontrollernek (sok lesz az algoritmus idő), és ez egy 2T vezérlésnél ez nem engedhető meg. ..." - (kiemelés tőlem) - mégis megírod "egy csukló mozdulattal"?
Re: Elektronika
- egyik sem. A képen a jobb felső csavar mellett (tőle jobbra) látható rugó támasztó fül kifele hajlításával (megnövelt rugó erő) a töltő fesz. növekszik és fordítva.sexi22 írta:Kellene egykis segítség feszszabihoz hogy lehet ezeket állítani kis töltés nagy töltés de meik csavar állitja?
A beállításról "geszti" barátunk írt részletesen, olvass vissza.
Re: Elektronika
Reggel óta annyi, meglehetősen "változatos" h.sz. jelent meg, hogy csak bámulok. vagy . A nélkül, hogy minden, általam helyesnek vagy szakmailag nem egészen megfelelőnek (próbálok finoman fogalmazni) gondolt kijelentésre kitérnék, volna egy két megjegyzésem.
- A "gyári" megoldásra esküdőknek, csak annyit, hogy a gyári Mz gyújtásnak (csak 12 V-ra) megvannak a maga hibái, ha pedig nem Mz de gyári (gk.-ból átvett, szintén csak 12 V-ra) akkor lehet (de nem biztos), hogy "atom biztos" viszont faragás, barkácsolás nélkül nem építhető még 12 V-os gépre sem.
- A nélkül, hogy részletekbe belemennék, megállapítható, hogy az általam ismert "maszek-gyártmányok" tejesen különböző "filozófia" apján voltak tervezve, ennek minden kiépítettségi, kényelmi, szerelhetőségi,"bolond biztos", anyagi (ár). stb. .. következményével eggyütt. Arra természetesen, még magán beszélgetésben sem vállalkoznék, hogy a "melyik a jobb?" kérdést feszegessem, mindegyik más (van aki az almát szereti és van aki a körtét, mindkettő kiváló gyümölcs) mivel más volt az alap elgondolás természetesen más az eredmény (termék) is.
- Egyik-másik hozzászóló nem tudom honnan veszi azt a véleményét mely szerint csak a "nagy cégek" terméke lehet megbízható. Az illető(k)nek elárulhatom, hogy a "nagyok" ugyanarról az alkatrész piacról építkeznek mint az "amatőrök". Megnyugtathatom az illető(ket), hogy mindegyik, itt szóba hozott, "maszek" típus az alkotójának a legjobb tudását képviseli, ami nem hiszem, hogy elmarad a "gyáriak" tudásától. A "gyári" kontra "maszekrőll" még csak annyit, hogy minket "kicsiket" nem szorít a nagy cégek Istene a gazdasági osztály.
- Az előgyújtás (PIC-alapú, állítólag olcsó) szabályozót "követelőknek" (egyet mutassanak amelyik jól működik) csak annyit, hogy, tudom a XXI századot írjuk, de egy 30 éves szoci kétütemű esetében nem érdemes foglalkozni vele még most sem. Én személy szerint nem is akarok ebbe energiát fektetni mert értelmetlennek gondolt dologgal akkor sem foglalkozom ha az "bomba üzlet".
- A "gyári" megoldásra esküdőknek, csak annyit, hogy a gyári Mz gyújtásnak (csak 12 V-ra) megvannak a maga hibái, ha pedig nem Mz de gyári (gk.-ból átvett, szintén csak 12 V-ra) akkor lehet (de nem biztos), hogy "atom biztos" viszont faragás, barkácsolás nélkül nem építhető még 12 V-os gépre sem.
- A nélkül, hogy részletekbe belemennék, megállapítható, hogy az általam ismert "maszek-gyártmányok" tejesen különböző "filozófia" apján voltak tervezve, ennek minden kiépítettségi, kényelmi, szerelhetőségi,"bolond biztos", anyagi (ár). stb. .. következményével eggyütt. Arra természetesen, még magán beszélgetésben sem vállalkoznék, hogy a "melyik a jobb?" kérdést feszegessem, mindegyik más (van aki az almát szereti és van aki a körtét, mindkettő kiváló gyümölcs) mivel más volt az alap elgondolás természetesen más az eredmény (termék) is.
- Egyik-másik hozzászóló nem tudom honnan veszi azt a véleményét mely szerint csak a "nagy cégek" terméke lehet megbízható. Az illető(k)nek elárulhatom, hogy a "nagyok" ugyanarról az alkatrész piacról építkeznek mint az "amatőrök". Megnyugtathatom az illető(ket), hogy mindegyik, itt szóba hozott, "maszek" típus az alkotójának a legjobb tudását képviseli, ami nem hiszem, hogy elmarad a "gyáriak" tudásától. A "gyári" kontra "maszekrőll" még csak annyit, hogy minket "kicsiket" nem szorít a nagy cégek Istene a gazdasági osztály.
- Az előgyújtás (PIC-alapú, állítólag olcsó) szabályozót "követelőknek" (egyet mutassanak amelyik jól működik) csak annyit, hogy, tudom a XXI századot írjuk, de egy 30 éves szoci kétütemű esetében nem érdemes foglalkozni vele még most sem. Én személy szerint nem is akarok ebbe energiát fektetni mert értelmetlennek gondolt dologgal akkor sem foglalkozom ha az "bomba üzlet".
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Jó neked jó a bontó ahova jársz! Nekem 10 rugóért adtak volna itt bontóban golf II gyujtást ahogy annó beszéltük is. Igaz egy elég viseletes valami volt a működése sem tuti. Persze samara jeladó az nincs sehol. Így én a projektel most nyugiba vagyok(megakadt a tartalék gyuszi projektem)!daranyi68 írta:dkari nekem 5000 forint alatt van a költségem és igaz hogy bontott de gyári cuccom van!
Re: Elektronika
!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:48-kor.
Re: Elektronika
sub-ee írta:Urak, nem tudom miért lovagoltok ezen a 18000-ren! Karcsinak semmibe nem került a gyújtása! Azért adtam neki, hogy próbálja ki, hogy milyen jó!dkari írta:
Szakértők! A fórumozók nagy része szeretné látni azt amiről beszéltek! Olcsó alkatrészekből összerakott hiperszuper előgyújtásállítós, örökéletű gyújtást, amit simán, barkácsolás nálkül csak fel kell cuppantani a generátorra, és működik! Csináljatok néhány tesztpéldányt, adjátok ki tartós tesztre, és biztos üzlet lesz belőle!
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében!
Félek ebből már nem 18 ezer forintos gyújtás lenne
Írom mi van a 18000-ben amúgy ami HALL jeladós, na de megszakítóhoz is használható az elektronika.
Továbbá még:
induktív jeladóhoz
reluktorhoz
ecu/ecm-hez
optikai jeladóhoz, ami vagy tranzisztoros, vagy fotodiódás
Ez van benne a 18000-ben:
-Gyújtás hall jeladós állórész saválló anyagból, csapágyazva
-Ebbe a forgórész aluból, benne egy N48-as neodímium mágnessel
-Ehhez tartozik még egy csavar M7 imbusz
-Egy előgyújtásszög állító lemez
-Maga a digitális gyújtóegység felvezetékelve csatlakozókkal
Aki ezt kihozza olcsóbban, úgy hogy meg is érje neki, attól fogom vásárolni!
Csak a CNC-s munkája anyaggal 8000Ft
Akkor nem vettem még csapágyakat, sem mágnest, sem a többi alkatrészt ami a gyújtóegységhez szükséges. a PIC 1000Ft, az IGBT 1500Ft+ a többi alkatrész.
Nem beszélve a sok időről amibe tart míg összerakom mindezt.
Nem a 18ezren van a hangsúly. A lényeg ha tényleg korrekt megbízható "ipari" célra is alkalmas gyújtást akarna valaki csinálni az bőven ezen összeg felett lenne. Akkor meg már mint ahogy Teknőc is írta a Vape a korrekt megoldás. Már csak azért is mert ott a generátor is nagyobb teljesítményű és trafókat is adnak hozzá, tehát komplett.
És abban nem tv-be, rádióba, dvd-be való alkatrészek vannak.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
sub-ee írta:
Hallod, most olvastam végig a fórumot! Karcsi olyan ember, aki bízik az egyszerű technikában, viszont a digitális technikában nem! Sem a hall, sem az optikai jeladóban nem bízik, én tisztelem azért, hogy készít vész megoldást, ha az egy megszakító is. Elég nagy távra megy, lehet megszakítóval nem megy közel sem úgy a motor mint az új digitális gyújtással, de ha valami beüt (bár nem fog, mert az IGBT 46A-es), azért az ördög sohasem alszik, beázás, vagy valami nagyobb zárlat okozhat meghibásodást.
Nagyon jól tudsz fikázni mindenkit, Karcsit is, Gyula-Bá-t is és engem is, mindenkinek frankón be tudsz szólogatni!
A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és megcsinálom a panelt, bár az MZ alacsony fordulattartománya miatt nem biztos, hogy sokat érnél el vele, de a zárásszög szabályzással viszont igen.
Összességéban annyi, hogy a 74 hozzászólássoddal ne keménykedjél, mert más sok embert kibasztak így az oldalról (csak egy jótanács).
Mindenki hülye, de te vagy az Isten!
Üdv.:Sub-ee
Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Amint látom már megvehető a klónom.
Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.
Ajánlom magamat.
Még annyit akarok mondani, hogy erre a hozzászólásra feltétlenül választ (magyarázatot) várok tőled.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.04.27. 17:14-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
István!
OFF:
Sajnos, igazad van...!
De nem Subee tehet erről sztem.
Be is fejeztem.
ON:
Állítólag a vape a tökéletesség képe, igaz aranyáron.
De Árpád termékeit is ajánlom, akit érdekelhet esetleg.
Avagy olcsó megoldás a trabi gyújtás, erről Daranyi részletesebben is tud beszélni..
Gépállat (DDDDD)- ja, ma nagymotorokkal kellett mennem, szerintem csodálkoztak is, hogy milyen jól tartom a 90-es utazót..
béci58-ék is ott voltak, de nem mz-vel követtek..
De volt is fogyi, 4l fölött...
Teknőc
OFF:
Sajnos, igazad van...!
De nem Subee tehet erről sztem.
Be is fejeztem.
ON:
Állítólag a vape a tökéletesség képe, igaz aranyáron.
De Árpád termékeit is ajánlom, akit érdekelhet esetleg.
Avagy olcsó megoldás a trabi gyújtás, erről Daranyi részletesebben is tud beszélni..
Gépállat (DDDDD)- ja, ma nagymotorokkal kellett mennem, szerintem csodálkoztak is, hogy milyen jól tartom a 90-es utazót..
béci58-ék is ott voltak, de nem mz-vel követtek..
De volt is fogyi, 4l fölött...
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
Re: Elektronika
A mexával nincs is semmi baj!Neked bejött és ne is piszkáld míg elégedett vagy vele!Személyesen is tapasztaltam mennyire jól működik a gyújtásod és a gépállatodTeknőc írta:Ezeket a vitákat! Tényleg zajlik az élet!
Tiszteltettek minden szakit itt főleg Subeet, Gyula-bát!
(Sőt, Daranyit is annak tartom már.
Kár egymásnak ugrani.)
Jó cuccuk van, a környezetemben sokan-sokan dicsérik őket!
S használják az általuk elkészített cuccokat.
Csak hogy mondjak némi sületlenséget:
Nos, nekem megszakítós gyújtásom van..jópár éve....gond nincs.
De hogy növeljem a bőség zavarát, én kaptam ám már Fetes gyújtást is!
(Árpádtól,..! http://takacsarpad.hu/)
Egyenlőre itt van, s még nem próbáltam ki.
Aki meg kevesli a 18 ropit egy jó gyújtásért, javaslom vegyen Vape gyújtást!
Drága, de azon az áron atombiztos..Sok sikert hozzá!
Egy nem szaki, csak kotnyeles mondá, azaz én... DDDD
Teknőc
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Ezeket a vitákat! Tényleg zajlik az élet!
Tiszteltettek minden szakit itt főleg Subeet, Gyula-bát!
(Sőt, Daranyit is annak tartom már.
Kár egymásnak ugrani.)
Jó cuccuk van, a környezetemben sokan-sokan dicsérik őket!
S használják az általuk elkészített cuccokat.
Csak hogy mondjak némi sületlenséget:
Nos, nekem megszakítós gyújtásom van..jópár éve....gond nincs.
De hogy növeljem a bőség zavarát, én kaptam ám már Fetes gyújtást is!
(Árpádtól,..! http://takacsarpad.hu/)
Egyenlőre itt van, s még nem próbáltam ki.
Aki meg kevesli a 18 ropit egy jó gyújtásért, javaslom vegyen Vape gyújtást!
Drága, de azon az áron atombiztos..Sok sikert hozzá!
Egy nem szaki, csak kotnyeles mondá, azaz én... DDDD
Teknőc
Tiszteltettek minden szakit itt főleg Subeet, Gyula-bát!
(Sőt, Daranyit is annak tartom már.
Kár egymásnak ugrani.)
Jó cuccuk van, a környezetemben sokan-sokan dicsérik őket!
S használják az általuk elkészített cuccokat.
Csak hogy mondjak némi sületlenséget:
Nos, nekem megszakítós gyújtásom van..jópár éve....gond nincs.
De hogy növeljem a bőség zavarát, én kaptam ám már Fetes gyújtást is!
(Árpádtól,..! http://takacsarpad.hu/)
Egyenlőre itt van, s még nem próbáltam ki.
Aki meg kevesli a 18 ropit egy jó gyújtásért, javaslom vegyen Vape gyújtást!
Drága, de azon az áron atombiztos..Sok sikert hozzá!
Egy nem szaki, csak kotnyeles mondá, azaz én... DDDD
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
Re: Elektronika
Összességéban annyi, hogy a 74 hozzászólássoddal ne keménykedjél, mert más sok embert kibasztak így az oldalról (csak egy jótanács).
Mindenki hülye, de te vagy az Isten!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Ezzel a kijelentéssel nekem csak annyi a bajom hogy tapasztalatom szerint ha valaki nem a szátok íze szerint mer szólni akkor moderáltok és vagy te szavaddal élve "kibasszák" az oldalról!
Mindenki hülye, de te vagy az Isten!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Ezzel a kijelentéssel nekem csak annyi a bajom hogy tapasztalatom szerint ha valaki nem a szátok íze szerint mer szólni akkor moderáltok és vagy te szavaddal élve "kibasszák" az oldalról!
Re: Elektronika
Szakértők! A fórumozók nagy része szeretné látni azt amiről beszéltek! Olcsó alkatrészekből összerakott hiperszuper előgyújtásállítós, örökéletű gyújtást, amit simán, barkácsolás nálkül csak fel kell cuppantani a generátorra, és működik! Csináljatok néhány tesztpéldányt, adjátok ki tartós tesztre, és biztos üzlet lesz belőle!
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében![/quote]
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében![/quote]
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:41-kor.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Urak, nem tudom miért lovagoltok ezen a 18000-ren! Karcsinak semmibe nem került a gyújtása! Azért adtam neki, hogy próbálja ki, hogy milyen jó!dkari írta:
Szakértők! A fórumozók nagy része szeretné látni azt amiről beszéltek! Olcsó alkatrészekből összerakott hiperszuper előgyújtásállítós, örökéletű gyújtást, amit simán, barkácsolás nálkül csak fel kell cuppantani a generátorra, és működik! Csináljatok néhány tesztpéldányt, adjátok ki tartós tesztre, és biztos üzlet lesz belőle!
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében!
Félek ebből már nem 18 ezer forintos gyújtás lenne
Írom mi van a 18000-ben amúgy ami HALL jeladós, na de megszakítóhoz is használható az elektronika.
Továbbá még:
induktív jeladóhoz
reluktorhoz
ecu/ecm-hez
optikai jeladóhoz, ami vagy tranzisztoros, vagy fotodiódás
Ez van benne a 18000-ben:
-Gyújtás hall jeladós állórész saválló anyagból, csapágyazva
-Ebbe a forgórész aluból, benne egy N48-as neodímium mágnessel
-Ehhez tartozik még egy csavar M7 imbusz
-Egy előgyújtásszög állító lemez
-Maga a digitális gyújtóegység felvezetékelve csatlakozókkal
Aki ezt kihozza olcsóbban, úgy hogy meg is érje neki, attól fogom vásárolni!
Csak a CNC-s munkája anyaggal 8000Ft
Akkor nem vettem még csapágyakat, sem mágnest, sem a többi alkatrészt ami a gyújtóegységhez szükséges. a PIC 1000Ft, az IGBT 1500Ft+ a többi alkatrész.
Nem beszélve a sok időről amibe tart míg összerakom mindezt.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hallod, most olvastam végig a fórumot! Karcsi olyan ember, aki bízik az egyszerű technikában, viszont a digitális technikában nem! Sem a hall, sem az optikai jeladóban nem bízik, én tisztelem azért, hogy készít vész megoldást, ha az egy megszakító is. Elég nagy távra megy, lehet megszakítóval nem megy közel sem úgy a motor mint az új digitális gyújtással, de ha valami beüt (bár nem fog, mert az IGBT 46A-es), azért az ördög sohasem alszik, beázás, vagy valami nagyobb zárlat okozhat meghibásodást.nyemi írta:MrDok írta:Úgy látom hiányzik ide még egy kis dícséret egy elektronikagyártó kisiparosnak.
Valahogy beleesett a motoromba egy új generációs Sub-ee gyújtás.
A tesztidőszak is megvolt, így írom a tapasztalatokat (karbit teszt közben nem piszkáltam): nőtt a nyomaték alacsony fordulaton, szinte alapjárattól lehet használni a motort, nem rángat/köhög. Jól pörög ki, és igen alacsony alapjáratot lehet beállítani. A fogyasztás is csökkenhetett kissé, vegyes közúti használatban (hétvégi motorozás) 4.2 L jött ki, ami túrás tempóban biztos hogy 4 alatt van.
Korábbi optikai jeladómat szabta át Szabi, hogy ehhez is használható legyen, én pedig átszabtam a vezérlőtárcsáját, úgy hogy elférjen a megszakító mellett, így csak egy vezetéket kell csatlakoztatni ha kijön a hajtógáz a tehnikából.
Szóval jó lett a cucc.
"Ilyen nincs a földön."
Ez is 18 ezer volt"?".
Szerintem még egy Hall odafér, ha netán beégne a megszakító. LOL
Előzés közben, hogy váltasz érzékelőt, azt megnézném.
Amúgy meg nekem ég a pofámon a bőr, hogy ilyeneket beraktok.
Nem veszitek észre, hogy külföldiek is olvassák az oldalt.
Ááá..
Nagyon jól tudsz fikázni mindenkit, Karcsit is, Gyula-Bá-t is és engem is, mindenkinek frankón be tudsz szólogatni!
A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és megcsinálom a panelt, bár az MZ alacsony fordulattartománya miatt nem biztos, hogy sokat érnél el vele, de a zárásszög szabályzással viszont igen.
Összességéban annyi, hogy a 74 hozzászólássoddal ne keménykedjél, mert más sok embert kibasztak így az oldalról (csak egy jótanács).
Mindenki hülye, de te vagy az Isten!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Zajlik az élet
Azért a leghevesebb viták mindig az elektronika rovatban van.
Szerintem a gyújtás is emberfüggő, kézfüggő, ki- hogy szereti.( gyertya, gumi 250-251 stb..)
Én egy darabig használtam gyári gyújtást, aztán használtam megszakítóst, aztán plusz gyári gyújtásom is volt, ezt most Hell kolega használja. Egy idő után kezdtem szívni a megszakítóval (belustultam, nem akartam vele foglalkozni)
Vettem Gyula-bá féle gyújtást, most tettem bele a 10.000-ik kilómétert, és köszöni jól van, én meg azóta nem is találkoztam vele mióta felraktam. Geszti is ilyet használ Ts-n, neki sincs rá panasz.Nos ha valakinek a 10000 km garancia és keveset megy vele akkor tartósnak mondható.Valaki 3 hónap alatt rak bele ennyit, annak nem garancia. Mint minden ez is elromolhat, nem titok, hogy megszakítós téma ott figyel a túradobozban baj esetén.
Mondjuk előgyújtásszabályzás a trophynál is volt röpsúlyos, úgy emlékszem a kezdeti szérián volt (68-tól 70?-ig) Az én trophymon ez volt, tényleg könnyebben indult.
A lényeg, hogy a Sub-ee félén kívül már használtam egy párat, nekem a megszakítós volt a legmegbízhatatlanabb, és pontatlan, de akkor is egy biztos pont marad az életben. Ha megáll egy elektronikus gyújtás és szívok vele az út szélén akkor én is a megszakítósra fogom tenni a voksom. (Killer)
Azért a leghevesebb viták mindig az elektronika rovatban van.
Szerintem a gyújtás is emberfüggő, kézfüggő, ki- hogy szereti.( gyertya, gumi 250-251 stb..)
Én egy darabig használtam gyári gyújtást, aztán használtam megszakítóst, aztán plusz gyári gyújtásom is volt, ezt most Hell kolega használja. Egy idő után kezdtem szívni a megszakítóval (belustultam, nem akartam vele foglalkozni)
Vettem Gyula-bá féle gyújtást, most tettem bele a 10.000-ik kilómétert, és köszöni jól van, én meg azóta nem is találkoztam vele mióta felraktam. Geszti is ilyet használ Ts-n, neki sincs rá panasz.Nos ha valakinek a 10000 km garancia és keveset megy vele akkor tartósnak mondható.Valaki 3 hónap alatt rak bele ennyit, annak nem garancia. Mint minden ez is elromolhat, nem titok, hogy megszakítós téma ott figyel a túradobozban baj esetén.
Mondjuk előgyújtásszabályzás a trophynál is volt röpsúlyos, úgy emlékszem a kezdeti szérián volt (68-tól 70?-ig) Az én trophymon ez volt, tényleg könnyebben indult.
A lényeg, hogy a Sub-ee félén kívül már használtam egy párat, nekem a megszakítós volt a legmegbízhatatlanabb, és pontatlan, de akkor is egy biztos pont marad az életben. Ha megáll egy elektronikus gyújtás és szívok vele az út szélén akkor én is a megszakítósra fogom tenni a voksom. (Killer)
Re: Elektronika
MrDok írta:Jól mondod!hell írta:Ezt már szeretem pezeg az élet errefele!
Mondok egy olyat, a legprofibb itt ebben szakmában dobjon össze egy strapabíró szuper darabot ebből az előgyujtás valamiből és akkor ha működik hosszútávon is akkor azt lehet mondani na ez igen ő villantott egyet és ezzel nem lesz több vita, megalázás, fikázás és egyebek. Persze MZ-re egy működő képeset amin észre lehet venni a változást jó irányba értve.
Na a feladat adott...
Szakértők! A fórumozók nagy része szeretné látni azt amiről beszéltek! Olcsó alkatrészekből összerakott hiperszuper előgyújtásállítós, örökéletű gyújtást, amit simán, barkácsolás nálkül csak fel kell cuppantani a generátorra, és működik! Csináljatok néhány tesztpéldányt, adjátok ki tartós tesztre, és biztos üzlet lesz belőle!
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében!
Félek ebből már nem 18 ezer forintos gyújtás lenne
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Igen, zavaró a felsorolás, könnyű elsikkadni a lényeg felett, annyi a lényeg, hogy alapjárat és 4000 között erősen megnövelt előgyújtást alkalmazva (nálam ez 10mm) az ETZ egy kicsit életre kel, nem csak vajpuhán muzsikál, hanem hallani, hogy dolgozik. Nem fordul vissza ha meglát egy kis emelkedőt. Te Jawa-s vagy nem is biztos, hogy át tudod érezni a problémát. Az egy másik kérdés, hogy az MZ-sek itt 7000-ig pörgetik:)Gyula-bá írta: Az általad felsorolt szögek(?) mihez képest értendők, mert akárhogy osztom-szorzom igen furcsa görbe lesz belőle.
Erről jut eszembe, valaki meg tudja mondani az ETZ 250-est 1-esben meddig lehet kihúzatni széria áttétellel és kerékkel? Az enyém 42-nél szabályoz jelenleg, de amikor elszámoltam a fordulatot elérte az 51-et is.
Na tessék jól agyon is csaptam amiről eddig prédikáltam. A szuper full extrás kompjúteres sub-ee gyújtás tud egyébként leszabályzást?
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Én nem akartalak megbántani, csak nem szeretem, ha az ember nem hű önmagához és az elveihez.Perec írta:Csak gondoltam tudsz valamit arról amit írsz.nyemi írta:Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés.
Akkor ennyi, hogy hallottál egy Perec nevű tagról aki azt állítja, hogy csinált ilyet,
de valószínűleg csak kamu az egész?
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jól mondod!hell írta:Ezt már szeretem pezeg az élet errefele!
Mondok egy olyat, a legprofibb itt ebben szakmában dobjon össze egy strapabíró szuper darabot ebből az előgyujtás valamiből és akkor ha működik hosszútávon is akkor azt lehet mondani na ez igen ő villantott egyet és ezzel nem lesz több vita, megalázás, fikázás és egyebek. Persze MZ-re egy működő képeset amin észre lehet venni a változást jó irányba értve.
Na a feladat adott...
Szakértők! A fórumozók nagy része szeretné látni azt amiről beszéltek! Olcsó alkatrészekből összerakott hiperszuper előgyújtásállítós, örökéletű gyújtást, amit simán, barkácsolás nálkül csak fel kell cuppantani a generátorra, és működik! Csináljatok néhány tesztpéldányt, adjátok ki tartós tesztre, és biztos üzlet lesz belőle!
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hol?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Szerintem megszakító....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ezt már szeretem pezeg az élet errefele!
Mondok egy olyat, a legprofibb itt ebben szakmában dobjon össze egy strapabíró szuper darabot ebből az előgyujtás valamiből és akkor ha működik hosszútávon is akkor azt lehet mondani na ez igen ő villantott egyet és ezzel nem lesz több vita, megalázás, fikázás és egyebek. Persze MZ-re egy működő képeset amin észre lehet venni a változást jó irányba értve.
Na a feladat adott...
Mondok egy olyat, a legprofibb itt ebben szakmában dobjon össze egy strapabíró szuper darabot ebből az előgyujtás valamiből és akkor ha működik hosszútávon is akkor azt lehet mondani na ez igen ő villantott egyet és ezzel nem lesz több vita, megalázás, fikázás és egyebek. Persze MZ-re egy működő képeset amin észre lehet venni a változást jó irányba értve.
Na a feladat adott...
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Nem értem. Te hogy jelentheted ki ilyen bátran:Gyula-bá írta:- nem azt mondtam, hogy nem lehet vagy nem fordul elő hanem azt, hogy nem érdemes, nem éri meg, főleg nem egy láncfűrész esetében nem, aminek a motorja a gyakorlatban csak két állapotot "ismer" (tejes gáz-alapjárat).nyemi írta:Még egy egyszerű láncfűrészben is állítják az előgyújtást.
STIHL-nél akkor valószínűleg gyengébb képességű mérnökök dolgoznak mint te?hogy nem érdemes,nem éri meg,
Na ez az.főleg nem egy láncfűrész esetében nem, aminek a motorja a gyakorlatban csak két állapotot "ismer" (tejes gáz-alapjárat).
Ezért én azt várnám tőled, hogy magyarázd meg: Miért is nem éri meg?
Mert a vezérlőnek anyag ára, még az 1000Ft se éri el (alig több mint 2liter benzin).
PIC 12F683=557Ft
Optocsatoló=160Ft
Ez a két legdrágább alkatrész.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.04.27. 10:25-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Csak gondoltam tudsz valamit arról amit írsz.nyemi írta:Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés.
Akkor ennyi, hogy hallottál egy Perec nevű tagról aki azt állítja, hogy csinált ilyet,
de valószínűleg csak kamu az egész?
Re: Elektronika
- nem azt mondtam, hogy nem lehet vagy nem fordul elő hanem azt, hogy nem érdemes, nem éri meg, főleg nem egy láncfűrész esetében nem, aminek a motorja a gyakorlatban csak két állapotot "ismer" (tejes gáz-alapjárat).nyemi írta:Még egy egyszerű láncfűrészben is állítják az előgyújtást.
Re: Elektronika
- félre érthető mert azt sugallja, elsőre én is így értettem, hogy létezett Wartburg (széria) előgyújtás szabályozással, én nem tudok ilyenről.Perec írta:Talán a gyári wartburg előgyújtásgörbét érdemes tanulmányozni, úgy emlékszem a kesztyűtartóban lévő könyvben benne volt.
"... A szocin sajnos nem publikáltak semmit. ..." - nem véletlenül, lásd a nyemi-nek írt h.sz.-t, voltak próbálkozások de sikeres konstrukcióról nem tudok.
Az általad felsorolt szögek(?) mihez képest értendők, mert akárhogy osztom-szorzom igen furcsa görbe lesz belőle.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég