Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

Zajlik az élet :D
Azért a leghevesebb viták mindig az elektronika rovatban van. :D
Szerintem a gyújtás is emberfüggő, kézfüggő, ki- hogy szereti.( gyertya, gumi 250-251 stb..)
Én egy darabig használtam gyári gyújtást, aztán használtam megszakítóst, aztán plusz gyári gyújtásom is volt, ezt most Hell kolega használja. Egy idő után kezdtem szívni a megszakítóval (belustultam, nem akartam vele foglalkozni)
Vettem Gyula-bá féle gyújtást, most tettem bele a 10.000-ik kilómétert, és köszöni jól van, én meg azóta nem is találkoztam vele mióta felraktam. Geszti is ilyet használ Ts-n, neki sincs rá panasz.Nos ha valakinek a 10000 km garancia és keveset megy vele akkor tartósnak mondható.Valaki 3 hónap alatt rak bele ennyit, annak nem garancia. Mint minden ez is elromolhat, nem titok, hogy megszakítós téma ott figyel a túradobozban baj esetén.
Mondjuk előgyújtásszabályzás a trophynál is volt röpsúlyos, úgy emlékszem a kezdeti szérián volt (68-tól 70?-ig) Az én trophymon ez volt, tényleg könnyebben indult.
A lényeg, hogy a Sub-ee félén kívül már használtam egy párat, nekem a megszakítós volt a legmegbízhatatlanabb, és pontatlan, de akkor is egy biztos pont marad az életben. :D Ha megáll egy elektronikus gyújtás és szívok vele az út szélén akkor én is a megszakítósra fogom tenni a voksom. (Killer)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

MrDok írta:
hell írta:Ezt már szeretem pezeg az élet errefele! :D
Mondok egy olyat, a legprofibb itt ebben szakmában dobjon össze egy strapabíró szuper darabot ebből az előgyujtás valamiből és akkor ha működik hosszútávon is akkor azt lehet mondani na ez igen ő villantott egyet és ezzel nem lesz több vita, megalázás, fikázás és egyebek. :D Persze MZ-re egy működő képeset amin észre lehet venni a változást jó irányba értve.
Na a feladat adott... :D
:wink: Jól mondod!
Szakértők! A fórumozók nagy része szeretné látni azt amiről beszéltek! Olcsó alkatrészekből összerakott hiperszuper előgyújtásállítós, örökéletű gyújtást, amit simán, barkácsolás nálkül csak fel kell cuppantani a generátorra, és működik! Csináljatok néhány tesztpéldányt, adjátok ki tartós tesztre, és biztos üzlet lesz belőle!
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében!

Félek ebből már nem 18 ezer forintos gyújtás lenne :twisted:
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Gyula-bá írta: Az általad felsorolt szögek(?) mihez képest értendők, mert akárhogy osztom-szorzom igen furcsa görbe lesz belőle.
Igen, zavaró a felsorolás, könnyű elsikkadni a lényeg felett, annyi a lényeg, hogy alapjárat és 4000 között erősen megnövelt előgyújtást alkalmazva (nálam ez 10mm) az ETZ egy kicsit életre kel, nem csak vajpuhán muzsikál, hanem hallani, hogy dolgozik. Nem fordul vissza ha meglát egy kis emelkedőt. Te Jawa-s vagy nem is biztos, hogy át tudod érezni a problémát. Az egy másik kérdés, hogy az MZ-sek itt 7000-ig pörgetik:)

Erről jut eszembe, valaki meg tudja mondani az ETZ 250-est 1-esben meddig lehet kihúzatni széria áttétellel és kerékkel? Az enyém 42-nél szabályoz jelenleg, de amikor elszámoltam a fordulatot elérte az 51-et is.
Na tessék jól agyon is csaptam amiről eddig prédikáltam. A szuper full extrás kompjúteres sub-ee gyújtás tud egyébként leszabályzást?
Kép
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Perec írta:
nyemi írta:Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés. \:D/
Csak gondoltam tudsz valamit arról amit írsz.
Akkor ennyi, hogy hallottál egy Perec nevű tagról aki azt állítja, hogy csinált ilyet,
de valószínűleg csak kamu az egész?
Én nem akartalak megbántani, csak nem szeretem, ha az ember nem hű önmagához és az elveihez.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Ezt már szeretem pezeg az élet errefele! :D
Mondok egy olyat, a legprofibb itt ebben szakmában dobjon össze egy strapabíró szuper darabot ebből az előgyujtás valamiből és akkor ha működik hosszútávon is akkor azt lehet mondani na ez igen ő villantott egyet és ezzel nem lesz több vita, megalázás, fikázás és egyebek. :D Persze MZ-re egy működő képeset amin észre lehet venni a változást jó irányba értve.
Na a feladat adott... :D
:wink: Jól mondod!
Szakértők! A fórumozók nagy része szeretné látni azt amiről beszéltek! Olcsó alkatrészekből összerakott hiperszuper előgyújtásállítós, örökéletű gyújtást, amit simán, barkácsolás nálkül csak fel kell cuppantani a generátorra, és működik! Csináljatok néhány tesztpéldányt, adjátok ki tartós tesztre, és biztos üzlet lesz belőle!
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Hol? :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem megszakító.... :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezt már szeretem pezeg az élet errefele! :D
Mondok egy olyat, a legprofibb itt ebben szakmában dobjon össze egy strapabíró szuper darabot ebből az előgyujtás valamiből és akkor ha működik hosszútávon is akkor azt lehet mondani na ez igen ő villantott egyet és ezzel nem lesz több vita, megalázás, fikázás és egyebek. :D Persze MZ-re egy működő képeset amin észre lehet venni a változást jó irányba értve.
Na a feladat adott... :D
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Gyula-bá írta:
nyemi írta:Még egy egyszerű láncfűrészben is állítják az előgyújtást.
- [-X nem azt mondtam, hogy nem lehet vagy nem fordul elő hanem azt, hogy nem érdemes, nem éri meg, főleg nem egy láncfűrész esetében nem, aminek a motorja a gyakorlatban csak két állapotot "ismer" (tejes gáz-alapjárat).
Nem értem. Te hogy jelentheted ki ilyen bátran:
hogy nem érdemes,nem éri meg,
STIHL-nél akkor valószínűleg gyengébb képességű mérnökök dolgoznak mint te?
főleg nem egy láncfűrész esetében nem, aminek a motorja a gyakorlatban csak két állapotot "ismer" (tejes gáz-alapjárat).
Na ez az.

Ezért én azt várnám tőled, hogy magyarázd meg: Miért is nem éri meg?
Mert a vezérlőnek anyag ára, még az 1000Ft se éri el (alig több mint 2liter benzin).
PIC 12F683=557Ft
Optocsatoló=160Ft
Ez a két legdrágább alkatrész.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.04.27. 10:25-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

nyemi írta:Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés. \:D/
Csak gondoltam tudsz valamit arról amit írsz.
Akkor ennyi, hogy hallottál egy Perec nevű tagról aki azt állítja, hogy csinált ilyet,
de valószínűleg csak kamu az egész?
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta:Még egy egyszerű láncfűrészben is állítják az előgyújtást.
- [-X nem azt mondtam, hogy nem lehet vagy nem fordul elő hanem azt, hogy nem érdemes, nem éri meg, főleg nem egy láncfűrész esetében nem, aminek a motorja a gyakorlatban csak két állapotot "ismer" (tejes gáz-alapjárat).
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Perec írta:Talán a gyári wartburg előgyújtásgörbét érdemes tanulmányozni, úgy emlékszem a kesztyűtartóban lévő könyvben benne volt.
- félre érthető mert azt sugallja, elsőre én is így értettem, hogy létezett Wartburg (széria) előgyújtás szabályozással, én nem tudok ilyenről.
"... A szocin sajnos nem publikáltak semmit. ..." - nem véletlenül, lásd a nyemi-nek írt h.sz.-t, voltak próbálkozások de sikeres konstrukcióról nem tudok.
Az általad felsorolt szögek(?) mihez képest értendők, mert akárhogy osztom-szorzom igen furcsa görbe lesz belőle.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Gyula-bá írta:
nyemi írta: Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés.
- elméletben így van, a gyakorlat viszont "kicsit" bonyolultabb.
A kétütemű motor, ellentétben a 4T-vel, nem érzékeny a nagyon pontos előgyújtás értékre, más szóval, a szabályozással járó "macera" (bonyolult, drága, stb.) elektronika nem éri meg azt a minimális előnyt amit biztosít. Gondold meg vajon miért mondtak le a tervezők, az amúgy faék egyszerűségű, olcsó, mechanikus, előgyújtás szabályozásról a Trabant esetében.

Jaj, hol van már a Trabant. :-k
Még egy egyszerű láncfűrészben is állítják az előgyújtást.

Kép
Komolyabb 2T motorokról, meg már ne is beszéljünk.
Jó reggelt, 2013 írunk.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta: Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés.
- elméletben így van, a gyakorlat viszont "kicsit" bonyolultabb.
A kétütemű motor, ellentétben a 4T-vel, nem érzékeny a nagyon pontos előgyújtás értékre, más szóval, a szabályozással járó "macera" (bonyolult, drága, stb.) elektronika nem éri meg azt a minimális előnyt amit biztosít. Gondold meg vajon miért mondtak le a tervezők, az amúgy faék egyszerűségű, olcsó, mechanikus, előgyújtás szabályozásról a Trabant esetében.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Perec írta:Bizony jó lenne egy fékpadi mérés, de nem olyan őrdöngős a dolog:
Mindig a lehető legnagyobb előgyújtás adja a legjobb teljesítményt egy adott üzemállapotban.
Ha az előgyújtás nagyobb, mint a "lehető legnagyobb" azt a kopogásos égés jelzi, ezt a léghűtés
bordái kiválóan közlik velünk: majd' szétesik úgy csörög.

A szocin sajnos nem publikáltak semmit.
Trabihoz csináltak, de az nem résvezérlés, ha jól tudom. Talán a gyári wartburg előgyújtásgörbét érdemes tanulmányozni, úgy emlékszem a kesztyűtartóban lévő könyvben benne volt.
Az eredeti szándékom az volt, hogy menet közben tudjak gyújtást állítani, mert egy kis elállítódás is drámaian kivette a motor erejét.
Én ezt a görbét használom (megszakítóval ](*,) ):

-34,58 650 felett
-38,24 800 -"-
-39,8 1000
-35,84 1200
-30,68 1300
-26,48 1400
-20,48 1600
-20 1800
-41,6 2000
-33,5192 3640
-32,8121 3958,5
-26,858 4095
-25,0972 4231,5
-24,5648 4368
-24,947 4550
-27,404 4732
-29,8064 4914
-33,8878 5141,5
-36,7679 5369

A legszembetűnőbb dolog, hogy alapjárattól közel 4000-ig 10 mm (41,6fok) az előgyújtás kivéve az 1200-2000 szakaszt, itt azzal szabályzom le az alapjáratot, hogy kb. gyári előgyújtást kap.

A wartburgnál azzal indokolták az előgyújtásszabályzás elhagyását, hogy a motor a fő fordulat tartományban jó közelítéssel fix előgyújtást igényel (láthatóan fékpadi mérések alapján).
A vákuumos elhagyására az lehet a magyarázat, hogy a motor nyomatékgörbéje nagyjából követi a menetellenállás görbéjét a legnagyobb sebességfokozatban.

Amennyire én jutottam ezek az MZ-nél is így vannak, tehát nem kell csodákat várni: erősebb alapjárat, alsó tartományban jelentős ingyen nyomaték, és legfelül is javítania kell a túlforgatásnál és aztán elmaradhatatlan fordulatszám-határolás.

Nem tudom a szocimotorosok mire jutottak, de ha nem tudtak elrugaszkodni egy klasszikus 4ütemű előgyújtás görbétől, vagy nem próbálkoztak elég merész előgyújtással, vagy túl sokat vártak akkor szerintem garantált a bukta.

Ezt te írtad:2012.02.10. 17:38
Akkor ez ugye hazugság"?"
garantált a bukta
Hát ez úgy érzem, az. :D
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

nyemi írta:Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés. \:D/
Az meg mire jó? Nem is hallottam még hogy valaki MZ-re tett volna, talán még a versenyzők sem.
Kép
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés. \:D/[/quote]
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:46-kor.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

daranyi68 írta:Kép

Kép

Kép

A képek közben meglettek!

Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés. \:D/
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Előkerültek a féltve örzött titkok látom... :D
Ezek a gold és 4T trabi/waresz gyujtások azért bizonyítottak már tartósság szempontjából is! :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Hú hogy pezseg az élet itt! :mrgreen:
Ennyi hozzászólást nem is vártam........... látom tetszik a cucc mindenkinek! :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sunbim írta:Én azt az optikai jeladó panelt belemártanám valamilyen 2K-s műgyantába! Nehogy valamelyik esős túranapon érted kelljen menni!
- jó eséllyel azonnal meg is vakulna, de a túrán már nem volna vele gond (oda sem jutna). :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

,,... Én forrasztok általában, de ha most András rányom pár csatlakozót az új kábelekre, még mindig előbbre van, mint a 100 éve korrodált kábeleivel.

Amúgy a mostani szabvány már nem is javasolja a forrasztást kábeleknél. Csak rápréselik a kábelvégeket, és kész. ,,

Kimondottan !saruzó fogóval! igen. Ami többnyire az MZ-snek nincs. :? Szerencsés akinek igen.
De ezt csak vadonat új kábel és saru esetében használnám forrasztás nélkül.
Forrasztással együt csak úgy használom, hogy csak a csúszósaru első roppantóig terjedjen az ón, a második már a szigetelést is fogja. Tovább ne follyon az ón, mert meghosszabbítja a ,,törési pontot,, , nagyobb az erőkar amit a rázkódó kábel kifejt rá. És mindenképp zsugorcsövezni szoktam, így is úgy is.

...

Doki. Én azt az optikai jeladó panelt belemártanám valamilyen 2K-s műgyantába! Nehogy valamelyik esős túranapon érted kelljen menni! :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:
gesszti írta:... végére rányomod a csatit, és kész. ...
- ha ennyivel megelégszel rövidesen kezdheted előröl a kábelezést, a fogóval való összenyomás forrasztás nélkül nem sokat ér, gyorsan el oxidálódik + kilazul.
Én forrasztok általában, de ha most András rányom pár csatlakozót az új kábelekre, még mindig előbbre van, mint a 100 éve korrodált kábeleivel.

Amúgy a mostani szabvány már nem is javasolja a forrasztást kábeleknél. Csak rápréselik a kábelvégeket, és kész.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

nyemi írta:Itt is van pár fotó a megvalósításról.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:44-kor.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Itt is van pár fotó a megvalósításról.
Csatolmányok
golf gyújtás.zip
(1.74 MiB) Letöltve 201 alkalommal.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszi a válaszokat,megpróbálom ezt a vezetékterhelés dolgot meg gondoltam erre én is hogy veszek pár méter kábelt meg sarut aztán magamnak legyártom itthon és kész akkor biztosra kitudok zárni egy hibát, :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:45-kor.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

[
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:46-kor.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

MrDok írta:Úgy látom hiányzik ide még egy kis dícséret egy elektronikagyártó kisiparosnak. :mrgreen:
Valahogy beleesett a motoromba egy új generációs Sub-ee gyújtás.
A tesztidőszak is megvolt, így írom a tapasztalatokat (karbit teszt közben nem piszkáltam): nőtt a nyomaték alacsony fordulaton, szinte alapjárattól lehet használni a motort, nem rángat/köhög. Jól pörög ki, és igen alacsony alapjáratot lehet beállítani. A fogyasztás is csökkenhetett kissé, vegyes közúti használatban (hétvégi motorozás) 4.2 L jött ki, ami túrás tempóban biztos hogy 4 alatt van.
Korábbi optikai jeladómat szabta át Szabi, hogy ehhez is használható legyen, én pedig átszabtam a vezérlőtárcsáját, úgy hogy elférjen a megszakító mellett, így csak egy vezetéket kell csatlakoztatni ha kijön a hajtógáz a tehnikából. :D
Szóval jó lett a cucc. :wink: :smt023 :smt038


Kép

"Ilyen nincs a földön." ](*,)
Ez is 18 ezer volt"?".
Szerintem még egy Hall odafér, ha netán beégne a megszakító. LOL
Előzés közben, hogy váltasz érzékelőt, azt megnézném. :shock:
Amúgy meg nekem ég a pofámon a bőr, hogy ilyeneket beraktok. :oops:
Nem veszitek észre, hogy külföldiek is olvassák az oldalt.

Ááá..
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:... végére rányomod a csatit, és kész. ...
- ha ennyivel megelégszel rövidesen kezdheted előröl a kábelezést, a fogóval való összenyomás forrasztás nélkül nem sokat ér, gyorsan el oxidálódik + kilazul.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

tiger1342 írta:
gesszti írta: Nem kopik el, ha a helyhagyó csavarral hátra van teljesen állítva.
Hopp, tényleg, akkor le se kell venni. :)
De azért érdemes bekarcolni a helyes pozitúrát...
Me' nem egyszerűbb mondjuk egy kis krumplihajat az érintkezők közé dugni...
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta:
tiger1342 írta: Hibrid gyújtás? Zsír! :))
Viszont a mexa jól elkopik, aztán ha véletlen mégis beüt a gebasz, már nem fogod tudni beállítani...
Én inkább hordanék egyet magammal, nem nagy cucc feldobni, főleg ha a bütyök fenn marad és bejelölöd pontosan hol volt jó...
Nem kopik el, ha a helyhagyó csavarral hátra van teljesen állítva.
Hopp, tényleg, akkor le se kell venni. :)
De azért érdemes bekarcolni a helyes pozitúrát...
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

tiger1342 írta: Hibrid gyújtás? Zsír! :))
Viszont a mexa jól elkopik, aztán ha véletlen mégis beüt a gebasz, már nem fogod tudni beállítani...
Én inkább hordanék egyet magammal, nem nagy cucc feldobni, főleg ha a bütyök fenn marad és bejelölöd pontosan hol volt jó...
Nem kopik el, ha a helyhagyó csavarral hátra van teljesen állítva.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta:
Andrá$ írta:arra most nincs pénzem hogy 10.000Ft-ért új vezetékköteget vegyek :?
Bácsi, veszel 10 méter 1,5-ös kábelt egy villanyos boltban pártíz Ft/m, 2-3 színből. Veszel hozzá egy marék csúszórarut, és kész. Kombináltfogód meg van... Szépen, egyenként méretrevágod a vezetékeket, végére rányomod a csatit, és kész. Kutyafülének kell 10e-ért kábelköteget venni. A töltésben 3 db vezeték dolgozik a feszszab és a dinamó közt. Ezeket kell kicserélni normálisra.

Kövezzetek meg, de én simán szétbontok ilyen vezetékezéshez mezei mtk kábeleket is. Az ugye mindig akad egy műhelyben. (másnem a mutter selejt vasalójáról, vagy egyéb konyhaigép földi maradványairól...)
Detto: óvjuk a Földet, nem termelünk szemetet! :DD
Bár ezekben a príma kínai konyhai cuccokban már a vezeték sem valami minőségi...
De én is mindig levágom a drótokat, mert ha kidobom, tuti h legközelebb pont az kellene. :))
Drótos dobozban meg elfér...
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

MrDok írta:Úgy látom hiányzik ide még egy kis dícséret egy elektronikagyártó kisiparosnak. :mrgreen:
Valahogy beleesett a motoromba egy új generációs Sub-ee gyújtás.
A tesztidőszak is megvolt, így írom a tapasztalatokat (karbit teszt közben nem piszkáltam): nőtt a nyomaték alacsony fordulaton, szinte alapjárattól lehet használni a motort, nem rángat/köhög. Jól pörög ki, és igen alacsony alapjáratot lehet beállítani. A fogyasztás is csökkenhetett kissé, vegyes közúti használatban (hétvégi motorozás) 4.2 L jött ki, ami túrás tempóban biztos hogy 4 alatt van.
Korábbi optikai jeladómat szabta át Szabi, hogy ehhez is használható legyen, én pedig átszabtam a vezérlőtárcsáját, úgy hogy elférjen a megszakító mellett, így csak egy vezetéket kell csatlakoztatni ha kijön a hajtógáz a tehnikából. :D
Szóval jó lett a cucc. :wink: :smt023 :smt038


Kép
Hibrid gyújtás? Zsír! :))
Viszont a mexa jól elkopik, aztán ha véletlen mégis beüt a gebasz, már nem fogod tudni beállítani...
Én inkább hordanék egyet magammal, nem nagy cucc feldobni, főleg ha a bütyök fenn marad és bejelölöd pontosan hol volt jó...
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Andrá$ írta:arra most nincs pénzem hogy 10.000Ft-ért új vezetékköteget vegyek :?
Bácsi, veszel 10 méter 1,5-ös kábelt egy villanyos boltban pártíz Ft/m, 2-3 színből. Veszel hozzá egy marék csúszórarut, és kész. Kombináltfogód meg van... Szépen, egyenként méretrevágod a vezetékeket, végére rányomod a csatit, és kész. Kutyafülének kell 10e-ért kábelköteget venni. A töltésben 3 db vezeték dolgozik a feszszab és a dinamó közt. Ezeket kell kicserélni normálisra.

Kövezzetek meg, de én simán szétbontok ilyen vezetékezéshez mezei mtk kábeleket is. Az ugye mindig akad egy műhelyben. (másnem a mutter selejt vasalójáról, vagy egyéb konyhaigép földi maradványairól...)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Andrá$ írta:én is valami vezetékelésre gondolok vagy fesszab még talán de át néztem jól érintkezik kapcsolóra jól mennek rá a vezetékek, arra most nincs pénzem hogy 10.000Ft-ért új vezetékköteget vegyek :?
- az I. lépést jól gondolod (azt már tudjuk, hogy nem a dinamó a ludas), nem kell új vezeték köteg viszont a dinamó- fesz. szab. körben az összes vezetéket ellenőrizni kell, terhelés alatt (a "csipogóval" való "mérés" nem ad biztos eredményt.)
Az ellenőrzés módja:
- szükséges:
- egy legalább 2,5 négyzet-mm keresztmetszetű, két végén forrasztott saruval ellátott "mérő" vezeték
- akku. töltő vagy jól feltöltött aksi
- fényszóró izzó ( terhelés)
- Volt mérő
A mérés módja:
- a mérő és az ellenőrzendő vezeték végeit az ármarforrásra ill. az izzóra csatlakoztatni (az ellenőrzendő vezetéket a motor áramköréből ki kell kötni)
- mérni a feszültséget az áramforrás és a terhelés oldali végek között
Ha a terhelés oldalon mért feszültség 0,1-0,2 V-nál jobban különbözik (kisebb) mint az áramforrás oldalon akkor a vezeték hibás és cserélni kell.
A mérendő vezetékek a fesz szab.- dinamó-akkumulátort összekötő összes vezeték, különös tekintettel a dinamó-fesz.szab.-akkut összekötő test vezetékre.
Ha itt mindent rendben találsz akkor marad a fesz. szab. (később)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

allllli írta:[quote="zyben]
OK!
Köszi szépen. Van egy bolt, 4500ft-ba kerül a fesszabályzó.
A fekete dobozosból is van a jó és a gagyibb fajta. Nekem a gagyi fajta 17 V-al töltött és meg is égtek az ellenállások benne. A helyedben Sub-ee-tól vennék egyet, jobban jársz vele azt tuti.[/quote][/quote]

Köszönöm az ajánlást!

A cikk igazából fent van, aki úgy érzi meg is építheti, nagyon jó kis cucc, de meg is tudja rendelni.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MrDok írta:Úgy látom hiányzik ide még egy kis dícséret egy elektronikagyártó kisiparosnak. :mrgreen:
Valahogy beleesett a motoromba egy új generációs Sub-ee gyújtás.
A tesztidőszak is megvolt, így írom a tapasztalatokat (karbit teszt közben nem piszkáltam): nőtt a nyomaték alacsony fordulaton, szinte alapjárattól lehet használni a motort, nem rángat/köhög. Jól pörög ki, és igen alacsony alapjáratot lehet beállítani. A fogyasztás is csökkenhetett kissé, vegyes közúti használatban (hétvégi motorozás) 4.2 L jött ki, ami túrás tempóban biztos hogy 4 alatt van.
Korábbi optikai jeladómat szabta át Szabi, hogy ehhez is használható legyen, én pedig átszabtam a vezérlőtárcsáját, úgy hogy elférjen a megszakító mellett, így csak egy vezetéket kell csatlakoztatni ha kijön a hajtógáz a tehnikából. :D
Szóval jó lett a cucc. :wink: :smt023 :smt038


Kép
Köszönöm hogy leírtad a tapasztalataid, és köszi a dícséretet!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Úgy látom hiányzik ide még egy kis dícséret egy elektronikagyártó kisiparosnak. :mrgreen:
Valahogy beleesett a motoromba egy új generációs Sub-ee gyújtás.
A tesztidőszak is megvolt, így írom a tapasztalatokat (karbit teszt közben nem piszkáltam): nőtt a nyomaték alacsony fordulaton, szinte alapjárattól lehet használni a motort, nem rángat/köhög. Jól pörög ki, és igen alacsony alapjáratot lehet beállítani. A fogyasztás is csökkenhetett kissé, vegyes közúti használatban (hétvégi motorozás) 4.2 L jött ki, ami túrás tempóban biztos hogy 4 alatt van.
Korábbi optikai jeladómat szabta át Szabi, hogy ehhez is használható legyen, én pedig átszabtam a vezérlőtárcsáját, úgy hogy elférjen a megszakító mellett, így csak egy vezetéket kell csatlakoztatni ha kijön a hajtógáz a tehnikából. :D
Szóval jó lett a cucc. :wink: :smt023 :smt038


Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zyben írta:Van egy bolt, 4500ft-ba kerül a fesszabályzó.
- nagyjából ennyiért nálam is megrendelheted.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Andrá$ írta:Volt egy kis időm és megmértem,amit mondtál ....
- annyi már biztos, hogy a hiba nem a dinamóban keresendő. Egy kis türelmet kérek, kb. holnap reggelig, mert 3 db fog kihúzása ill. némi "tompító" vodka után nem akarok hülyeségeket írni.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

[quote="zyben]
OK!
Köszi szépen. Van egy bolt, 4500ft-ba kerül a fesszabályzó.[/quote]

A fekete dobozosból is van a jó és a gagyibb fajta. Nekem a gagyi fajta 17 V-al töltött és meg is égtek az ellenállások benne. A helyedben Sub-ee-tól vennék egyet, jobban jársz vele azt tuti.
zyben
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.06.03. 17:19
MZ-d típusa: mz etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zyben »

sub-ee írta:
zyben írta:Üdv!
125 ös ETZ- feszültségszabályozója tönkrement. Ha most veszek egyet, akkor én betudom kötni? Kell azon állítani valamit?

Szia

Be tudod kötni, nem kell rajta állítani semmit!

Üdv.:Sub-ee
OK!
Köszi szépen. Van egy bolt, 4500ft-ba kerül a fesszabályzó.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zyben írta:Üdv!
125 ös ETZ- feszültségszabályozója tönkrement. Ha most veszek egyet, akkor én betudom kötni? Kell azon állítani valamit?

Szia

Be tudod kötni, nem kell rajta állítani semmit!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
zyben
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.06.03. 17:19
MZ-d típusa: mz etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zyben »

Üdv!
125 ös ETZ- feszültségszabályozója tönkrement. Ha most veszek egyet, akkor én betudom kötni? Kell azon állítani valamit?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hát annyira nem lakok messze se tőle csak hát ez nem műszakis motor,én is valami vezetékelésre gondolok vagy fesszab még talán de át néztem jól érintkezik kapcsolóra jól mennek rá a vezetékek, arra most nincs pénzem hogy 10.000Ft-ért új vezetékköteget vegyek :?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Andrá$ írta: Volt egy kis időm és megmértem,amit mondtál lekötöttem mindent voltmérőt a test és D+között húztam a gázt félgáz körül majd rátettem ugye az akksi + a Df-re a voltmérő felment 12-18V közé amit elvettem a vezetéket róla és a gázt is szépen lassan lesett és ugyanúgy talán 0,6V körül mértem, majd megcsináltam még egyszer ahogy rátettem a vezetéket ismét fölment majd levettem de a gázzal játszottam és így 10-11V között maradt.Aztán visszakötöttem mindent elindítottam ugyanúgy nem jó, levettem a fesszab burkolatát és kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt a visszaáramkapcsolót a motor leakart fulladni és a dinamónál az előtétellenállás tekercsnek kigyulladt a szigetelése gyors leállítottam így talán nem füstölt el a tekercs.Nem tudom mi lehet a gond? elkötés vagy fesszab probléma de próbáltam ,ár vagy 3 mechanikus meg elektronikussal is de semmi.Merre induljak el?egyszer megnéztem a gyújtáskapcsolóra jól mennek a vezetékek.
Szia!
Ha közel laksz Gessztihez, szerintem vedd fel vele a kapcsolatot. Át kell nézni az egészet úgy ahogy van.
Ha a helyedben lennék, lecsupaszítanám az összes tyúkbelet a motorról, és (ha buxa engedi akkor új korbáccsal) lépésenként raknám össze:
Első körben csak azokat a kábeleket tenném a helyére, ami elengedhetetlen az üzemeléshez:
  • Dinamó vezetékei - ha régiek akkor mindenképp újra cserélném legalább ezt a köteget.
    akksi kábelek
    gyújtás meglegyen.
Ha így elindul, le tudod lámpázni a fesszabályzón, hogy van-e töltésed. Ha van, akkor mehet a többi madzag. Ez is apránként: külön a helyzetjelzők elöl - hátul, világítás stb.
Ha fogyasztók nélkül sincs töltés, akkor egyértelmű, hogy a fennmaradó dolgok valamelyikével lesz a zűr.

Ez a dolog a kábelekkel eléggé pepecs munka. Oda kell figyelni, és kell hozzá türelem. Csak akkor fogj bele, ha az összes csillag együtt áll, máskülönben csak még nagyobb kárt csinálsz.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Gyula-bá írta:A hiba megkereséséhez biztosan tudni kell, hogy ki a bűnös a dinamó vagy a szabályozó kör. Dinamó próba:
- kösd le a din.-ról a D+ (pozitív szénkefe) és a DF (gerjesztés) vezetékeket (szigetelni)
- Volt mérőt a test és a D+ ra kötni
- közepes fordulatnál rövid időre (néhány sec.) a DF-re az akku.-ról +6V-ot adni
Ha így a D+ on legalább 10-12 V-ot mérsz akkor a dinamó rendben, a hiba a szabályozó körben (szabályozó, elkötés, stb. ..) van.
Volt egy kis időm és megmértem,amit mondtál lekötöttem mindent voltmérőt a test és D+között húztam a gázt félgáz körül majd rátettem ugye az akksi + a Df-re a voltmérő felment 12-18V közé amit elvettem a vezetéket róla és a gázt is szépen lassan lesett és ugyanúgy talán 0,6V körül mértem, majd megcsináltam még egyszer ahogy rátettem a vezetéket ismét fölment majd levettem de a gázzal játszottam és így 10-11V között maradt.Aztán visszakötöttem mindent elindítottam ugyanúgy nem jó, levettem a fesszab burkolatát és kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt a visszaáramkapcsolót a motor leakart fulladni és a dinamónál az előtétellenállás tekercsnek kigyulladt a szigetelése gyors leállítottam így talán nem füstölt el a tekercs.Nem tudom mi lehet a gond? elkötés vagy fesszab probléma de próbáltam ,ár vagy 3 mechanikus meg elektronikussal is de semmi.Merre induljak el?egyszer megnéztem a gyújtáskapcsolóra jól mennek a vezetékek.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

dkari írta:"Előbb kellett volna vennem ilyet. :)
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is."


És még olcsóbb is lett volna ha jól emlékszem max 12ezer :!:
Azért itt is jól elszálltak az árak, bár talán a tartósság is növekedett az árral :-#
Nem zsákbamacska, a gyújtásvégfokot mikrovezérlő hajtja, illetve az fogadja a jelet. A végfok egy IGBT, abból is az egyik legdrágább. (Csak a gyújtásvezérlő anyagköltsége közel 6000Ft) Az egész egység digitális, és jóval kisebb mint elődje, ráadásul a menetteljesítmény sokkal jobb, és a vezérlésnek hála sokkal kevesebbet fogyaszt majd a motor.

Szóval a tartósság növekedett az árral, de ha jól belegondolunk, rövid időn belül üzemanyagból visszatérül az ár, mert nagyon drága a benzin.

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég