Helló,
Hétvégén elővettem a 150-es TS-t csak rövid útra (boltig) ne ment mostanában, ahogy mentem vele eléggé gyengének tűnt ment..ment de nem úgy lomhább volt vagy a fene tudja,lehet a sok állás vagy mert hideg volt.Esetleg okozhatja ezt fesszabályzó probléma? mert az nem túl jó. Már elvileg rendeltem egy elektronikusat de lassan már 1 hónapja...és sose ér ide.
allllli írta:Ha esetleg Dellorto vagy Mikuni vagy hasonló karbit vennék Etz 150-hez (24mm), azzal is működne tökéletesen a motor?
És ha a szívócsonk átmérő 26 vagy 28 mm, de én rá tudom faragni egy átalakítóval, akkor is működőképes? Mert találtam jó árban lévőket, csak mind nagyobb picit.
lehet működne a dolog volt már példa hasonlóra,igaz nem MZ én a Robi 55 rotakapára tettem simson karbit és azóta tökéletes vele. Ki kell próbálni bár elég drága kísérletnek ígérkezik.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Ha esetleg Dellorto vagy Mikuni vagy hasonló karbit vennék Etz 150-hez (24mm), azzal is működne tökéletesen a motor?
És ha a szívócsonk átmérő 26 vagy 28 mm, de én rá tudom faragni egy átalakítóval, akkor is működőképes? Mert találtam jó árban lévőket, csak mind nagyobb picit.
Figyu-
Jogos a félelmed sajnos ez is elő fordulhat,de én tapasztalatból merem állítani a gyári karbi ha régi is egy alapos pucolás után sűrített levegővel átfújatod esetleg beáztatod benzinbe vagy valami gyenge zsíroldóba(+ beállítás) jól fog működni.Természetesen fúvóka tűszelep és úszó csere kelhet de nem törvényszerű.
Én régi keleti motorokkal foglalkozom és szinte csak bontott alkatrészekből építkezem de nem csalódtam még.Igaz valódi szemetet nem veszek meg én se meg kell nézni ha kopott repedt ferde bele van szakítva a levegő csavar...akkor kuka.
Ki lehet fogni jó elfekvő karburátorokat csak keresni kérdezni kell,tárolás?:Én a garázsba a polcon vagy a szerszámos szekrénybe is találtam tökéletes karbit ismerősöknél max poros volt.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
allllli írta:Mit javasoltok, karburátort szeretnék venni ETZ 150-re?
Találtam a jófogáson 3000 ért, régről maradt neki mert régen motorokat szerelt azt mondta majdnem h új mert csak állt és nem sokáig volt motoron. http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Etz_m ... 794853.htm
A használttól félek, mert ki tudja mennyire mond igazat vagy mennyire vannak szétrohadva a járatok stb.
Az újtól is félek, mert lehet h nem német. A többi motoros oldalon 30 ezer egy német gyári karbi, itt meg 8 ezer??? :O
Mit tanácsoltok??
Csak a HASZNÁLT gyári BVF a jó ha nincs szétbarmolva a legjobb választás ,az utángányolt"(gyártott) szinte használhatatlan sajnos.
Nagyon sok rossz tapasztalatom van az után gyártott alkatrészekkel ezért a saját motorjaimon csak bontott de gyári alkatrészeket használok.
Na de, ha nagyon régóta csak áll egy helyben, ki tudja milyen párás helyen, akkor az nem károsítja a réz és alu alkatrészeket, belül a kis járatokat stb? Oké h keveset használt meg gyári, de ha szétrohadt már a belseje, akkor teljesen mindegy.
Vagy csak felújítom a fúvókákat meg ezeket és kész?
kriszvezer írta:Helók!
Tapasztaltabbaktól érdeklődnék, hogy mi lehet az oka a túl nagy fogyasztásnak (250-esnél)? Ez történetesen kb 8 l/100km, nekem nem nagyon tetszik.
Illetve egy kisebb szervizelés alkalmával, amikor üresbe húztam neki, kopogó hangot hallottam. Mi lehet ez?
Előre is köszönöm!
2012 nyarán csináltam egy TS MZ-t a tulaj a nagy fogyasztásra és hogy max 90 et megy a gépe erre panaszkodott,kipróbáltam a gépet egyből feltűnt a km óra kicsit késik(nem tudom miért de a pontosan 6km szakaszt ahol próbálni szoktam csak 4 km-nek mérte) így már érthető volt ennek a gépnek a fogyasztása pedig szép majdnem fehér volt a gyertya és ment mind az álom.
Érdemes kipróbálni nem az órád csap be.
De lehet pici hibák összeadódása pici karbi,kopott suber,pici gyújtás pontatlanság, fogó fék...és máris meg van a 8 liter.
Valószínű hogy a pici hibák lesznek a probléma okozói, ugyanis s.újhely-nyíregyháza távon mértem...azt meg ugye tudom pontosan.
Köszönöm a segítséget!
allllli írta:Mit javasoltok, karburátort szeretnék venni ETZ 150-re?
Találtam a jófogáson 3000 ért, régről maradt neki mert régen motorokat szerelt azt mondta majdnem h új mert csak állt és nem sokáig volt motoron. http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Etz_m ... 794853.htm
A használttól félek, mert ki tudja mennyire mond igazat vagy mennyire vannak szétrohadva a járatok stb.
Az újtól is félek, mert lehet h nem német. A többi motoros oldalon 30 ezer egy német gyári karbi, itt meg 8 ezer??? :O
Mit tanácsoltok??
Csak a HASZNÁLT gyári BVF a jó ha nincs szétbarmolva a legjobb választás ,az utángányolt"(gyártott) szinte használhatatlan sajnos.
Nagyon sok rossz tapasztalatom van az után gyártott alkatrészekkel ezért a saját motorjaimon csak bontott de gyári alkatrészeket használok.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Mit javasoltok, karburátort szeretnék venni ETZ 150-re?
Találtam a jófogáson 3000 ért, régről maradt neki mert régen motorokat szerelt azt mondta majdnem h új mert csak állt és nem sokáig volt motoron. http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Etz_m ... 794853.htm
A használttól félek, mert ki tudja mennyire mond igazat vagy mennyire vannak szétrohadva a járatok stb.
Az újtól is félek, mert lehet h nem német. A többi motoros oldalon 30 ezer egy német gyári karbi, itt meg 8 ezer??? :O
zartur írta:Sziasztok! 10 év állás után próbálok életre kelteni egy ETZ 150-est. Motorikusan kapott eddig új primer hajtást, tömítés garnitúrát, gyújtásoldali főtengely szimmeringet, gyújtógyertyát, karburátor felújító szettet, hajtóműolajat. A karbi patika tiszta, a fúvókák gyári méretűek, úszószint beállítva, súber a 3. rovátkában, melléklevegő csavar 1,5 meneten. Tökéletes szikra picivel FH előtt. A motor szivatóval tökéletesen elindul, jó az alapjárata, jól reagál a gázadásra. A szivató visszatolása után az alapjárat gyorsan megemelkedik 4000 fölé, majd a motor megáll. Már kísérleteztem a súber emelésével, keresgéltem falslevegő lehetősége után is, de semmi nem segített, elakadtam. Kérem segítségeteket!
Elfogy a benzin a keverékből. Alapjárati fúvóka, takarítás/bővítés.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Sziasztok! 10 év állás után próbálok életre kelteni egy ETZ 150-est. Motorikusan kapott eddig új primer hajtást, tömítés garnitúrát, gyújtásoldali főtengely szimmeringet, gyújtógyertyát, karburátor felújító szettet, hajtóműolajat. A karbi patika tiszta, a fúvókák gyári méretűek, úszószint beállítva, súber a 3. rovátkában, melléklevegő csavar 1,5 meneten. Tökéletes szikra picivel FH előtt. A motor szivatóval tökéletesen elindul, jó az alapjárata, jól reagál a gázadásra. A szivató visszatolása után az alapjárat gyorsan megemelkedik 4000 fölé, majd a motor megáll. Már kísérleteztem a súber emelésével, keresgéltem falslevegő lehetősége után is, de semmi nem segített, elakadtam. Kérem segítségeteket!
kriszvezer írta:Helók!
Tapasztaltabbaktól érdeklődnék, hogy mi lehet az oka a túl nagy fogyasztásnak (250-esnél)? Ez történetesen kb 8 l/100km, nekem nem nagyon tetszik.
Illetve egy kisebb szervizelés alkalmával, amikor üresbe húztam neki, kopogó hangot hallottam. Mi lehet ez?
Előre is köszönöm!
2012 nyarán csináltam egy TS MZ-t a tulaj a nagy fogyasztásra és hogy max 90 et megy a gépe erre panaszkodott,kipróbáltam a gépet egyből feltűnt a km óra kicsit késik(nem tudom miért de a pontosan 6km szakaszt ahol próbálni szoktam csak 4 km-nek mérte) így már érthető volt ennek a gépnek a fogyasztása pedig szép majdnem fehér volt a gyertya és ment mind az álom.
Érdemes kipróbálni nem az órád csap be.
De lehet pici hibák összeadódása pici karbi,kopott suber,pici gyújtás pontatlanság, fogó fék...és máris meg van a 8 liter.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Szia!
A kopogó hang lehet a túl nagy előgyújtás miatt is, feltéve ha egy intenzív kopogás volt nem olyan főtengely kopogó hang.
Általában ez a kettő okoz kopogást,de két jól megkülönböztethető hang.
Bár ez már nem ebbe a topicba tartozik ha még ilyen kérdésed van beszéljük meg a blokk-os témáknál.
Egy jól beállított, makulátlan ETZ is tud 8 litert fogyasztani, ha beállsz egy kényelmes 120-as tempóba sok száz km-en keresztül. (tehát ha csőgázon mész)
Feltételezve, hogy a gumik fel vannak fújva, csapágyak nem szorulnak és nincs busznyi szélvédő plexid és lábvédőd felszerelve a következő lehet a hiba:
- súbertű rossz rovátkában / rossz súbertű
- túl nagy főfúvóka / kopott fúvóka
- szivató gumi nem tömít / nincs gumi
Helók!
Tapasztaltabbaktól érdeklődnék, hogy mi lehet az oka a túl nagy fogyasztásnak (250-esnél)? Ez történetesen kb 8 l/100km, nekem nem nagyon tetszik.
Illetve egy kisebb szervizelés alkalmával, amikor üresbe húztam neki, kopogó hangot hallottam. Mi lehet ez?
Előre is köszönöm!
occsike87 írta:Hali. Csak érdeklődnék h tudja e valaki h milyen fajta olaj ( szintetikus, félszintetikus,...) és milyen keverékben gyári etz 125 höz. Köszi
Jobbfajtából, azaz Castrol, Repsol az 1:50-es keverék elég, ha "gagyibb" az olaj, akkor én egy 1:45-öt tennék bele! Félszintetikus vagy szintetikus? Ha van elég pénzed rá, akkor szintetikus, ha nem akkor bőven elég a feles is! Ha belegondolsz, mikor ezek a motorok készültek még jóval "rosszabb" ásványi olajokat használtak és még ma is hajtjuk őket!
occsike87 írta:Hali. Csak érdeklődnék h tudja e valaki h milyen fajta olaj ( szintetikus, félszintetikus,...) és milyen keverékben gyári etz 125 höz. Köszi
Jobbfajtából, azaz Castrol, Repsol az 1:50-es keverék elég, ha "gagyibb" az olaj, akkor én egy 1:45-öt tennék bele! Félszintetikus vagy szintetikus? Ha van elég pénzed rá, akkor szintetikus, ha nem akkor bőven elég a feles is! Ha belegondolsz, mikor ezek a motorok készültek még jóval "rosszabb" ásványi olajokat használtak és még ma is hajtjuk őket!
Persze ez normális használat mellett!
Üdv!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
allllli írta:Nem olajos egyáltalán, sötétbarna, ahogyan kell, nem várom el h őzbarna legyen 30 as keverékkel és fentebb emelt súbertűvel.
Valószínű egyébként, hogy a karburátorom sz*r, nem gyári, hanem egy trophy karbi van fent, ami ki is van kopva meg alapjáratot se lehet állítani rajta. Amint találok jó állapotú 150 es ETZ karbit, lecsapok rá. Utálom ezt a karbit csak a gond van vele.
Igen ez a típus ilyen volt érdemes lecserélni,nekem szerencsére gyárilag már olyan volt a TS-en mind a 125 ETZ n de van régebbi TS-em amin a régi karbi van lehet is játszani az alapjárattal.... Egyébként ha 1:20 keverékkel jársz de jó a gyújtás+gyertya és a karbid beállítása akkor is szépen ki kell égni a gyertyának,lásd Pannonia" az gyárilag 1:25 tel jár és mégis szép őz barna"a gyertyája.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Nem olajos egyáltalán, sötétbarna, ahogyan kell, nem várom el h őzbarna legyen 30 as keverékkel és fentebb emelt súbertűvel.
Valószínű egyébként, hogy a karburátorom sz*r, nem gyári, hanem egy trophy karbi van fent, ami ki is van kopva meg alapjáratot se lehet állítani rajta. Amint találok jó állapotú 150 es ETZ karbit, lecsapok rá. Utálom ezt a karbit csak a gond van vele.
Létezik olyan, hogy bejáratási időszak alatt melegen nem indul a motor a túl sok/dús üzemanyag miatt?
Ugye fentebb van emelve a súbertű, meg 30-as keverék van benne.
Nem ilyet nem okozhat ha egyébként minden OK.Milyen a gyertya arculatod? Elvileg sötétbarna esetleg enyhén fekete lehet a több üzemanyag miatt de lucskos olajos nem.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Létezik olyan, hogy bejáratási időszak alatt melegen nem indul a motor a túl sok/dús üzemanyag miatt?
Ugye fentebb van emelve a súbertű, meg 30-as keverék van benne.
allllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Szerintem jó helyen tapogatózol. Üzemanyagellátási gond lehet. Az egyszerűség végett próbálj meg kölcsönkérni egy jó karbit. Ha azzal sem jó, akkor valahol falslevegőt szív a rendszered.
Benzincsapod tuti jó? Az akadozó üzemanyag utánfolyás is okozhat hasonló tünetet...
Benzin folyik rendesen tuti jó. Karbi lesz valszeg.
allllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Szerintem jó helyen tapogatózol. Üzemanyagellátási gond lehet. Az egyszerűség végett próbálj meg kölcsönkérni egy jó karbit. Ha azzal sem jó, akkor valahol falslevegőt szív a rendszered.
Benzincsapod tuti jó? Az akadozó üzemanyag utánfolyás is okozhat hasonló tünetet...
Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
zsakfos írta:
100 km/h környékén már 6-10 km/h-val többet mérnek.
Az még nem is sok.
Van rá egyébként szabvány, ha jól emlékszem felfelé 8km/h+10% lehet az eltérés, lefelé pedig 0km/h.
Vagyis 100-nál még a 118-at mutató óra is elfogadott.
Ezt nem tudtam.A saját tapasztalatomat irtam le,akáraz én akár az ismerősök autóit figyelembe véve.Általában 100km/h és afölött 10km/h-al mutat többet.Általában.
Az mz gyári órát ha nem volt még hozzáálitva a valós sebességhez meg jó ha meg sem emlitjük.
Az enyém ugyanazt mutatja mint a gps mert megcsináltam,így tudom azt hogy volt már rá példa hogy mentem más előtt 90-el,azt utána meg lecseszett hogy mit száguldozunk 110-el???
Ebből az jött le nekem hogy bizony vannak elvetemülten sokat mutató órák Mz-n.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
zsakfos írta:
100 km/h környékén már 6-10 km/h-val többet mérnek.
Az még nem is sok.
Van rá egyébként szabvány, ha jól emlékszem felfelé 8km/h+10% lehet az eltérés, lefelé pedig 0km/h.
Vagyis 100-nál még a 118-at mutató óra is elfogadott.
beleferi írta:Az mondjuk lehet hogy a kipufogó mert a gyárijával tényleg többet ment. De nem hiszem hogy az annyit jelentene. vagy igen?
Nekem, és pár motorosnak 95-nél szabályzott! Én visszaraktam a gyárit (csak a külső állapota miatt volt leszedve) és egy kis bemelegítés után 120-nál én vettem el a gázt............ ennyit számít. (nem GPs adatok, nem volt még)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
beleferi írta:
Igen. saját órájával. de le lett mérve kocsival úgyhogy tényleg annyi
Sőt még akkor valójában annyi sem.Köztudott hogy szinte kivétel nélkül többet mutatnak az autók km órái mondjuk a gps-hez képest.
100 km/h környékén már 6-10 km/h-val többet mérnek.
Hangsúlyozom nagy általánossagban!!!!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
beleferi írta:
Hu az nagyon jó lenne. Amugy az a hatalmas nagy probléma hogy egyszerűen nem tudjuk normálisan beállítani. Egy ETZ 251-es karbiról van szó
és nem akar menni 105-nél többet a motor. Azért ez már gáz egy kicsit szerintem Ugyhogy ha tudnál nekem segiteni akkor még szakadó hóesésbe is átmennék
Ne feledjétek megnézni az utángyári kipufogót sem! Az tud sebességmaximumot beállítani!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Hu az nagyon jó lenne. Amugy az a hatalmas nagy probléma hogy egyszerűen nem tudjuk normálisan beállítani. Egy ETZ 251-es karbiról van szó
és nem akar menni 105-nél többet a motor. Azért ez már gáz egy kicsit szerintem Ugyhogy ha tudnál nekem segiteni akkor még szakadó hóesésbe is átmennék [/quote]
Saját órája szerint 105?
mert az csalhat keményen,nekem is 105 mutatott valóságban GPS-el bemérve 125-volt:)
beleferi írta:Hali Érdeklődni szeretnék hogy zala megye körzetében ki van olyan aki keni vágja a karbi állitást?
Két faluval arrébb... Hétvégén gyere át a géppel (ha nem lesz hav) aztán berepüljük a karbit. (Bókaháza)
Amúgy mi a bajod a karbival?
Hu az nagyon jó lenne. Amugy az a hatalmas nagy probléma hogy egyszerűen nem tudjuk normálisan beállítani. Egy ETZ 251-es karbiról van szó
és nem akar menni 105-nél többet a motor. Azért ez már gáz egy kicsit szerintem Ugyhogy ha tudnál nekem segiteni akkor még szakadó hóesésbe is átmennék
csoka írta:Az üzemanyag hőtágulása elég nagy.A honvédségnél súlyra számolják az üzemanyagokat.A MAN teherautógyár 10-15% fogyasztás csökkenést ért el azzal,hogy a tartályban 100-egynéhány fokra melegítik a gázolajat,így a térfogata állandó télen-nyáron és a lehető legnagyobb.
Persze ekkora liter eltérések csak csalással lehetségesek a kutakon.Sajnos benzinnél már tapasztaltam én is.
Hát azért a 100 fok az szerintem valószínűtlen, de valóban euro 4, euro 5 dízel motorok gázolaj előmelegítéssel érnek el kedvezőbb fogyasztást, és emisszió csökkenést, de a Mercedes 1322-es már az euro 2-es nál előmelegíti.
Az üzemanyag hőtágulása elég nagy.A honvédségnél súlyra számolják az üzemanyagokat.A MAN teherautógyár 10-15% fogyasztás csökkenést ért el azzal,hogy a tartályban 100-egynéhány fokra melegítik a gázolajat,így a térfogata állandó télen-nyáron és a lehető legnagyobb.
Persze ekkora liter eltérések csak csalással lehetségesek a kutakon.Sajnos benzinnél már tapasztaltam én is.
Ismerős ez a kút nekem is, én ugyanitt jártam úgy, hogy a 10l-es kannába tankoltam 12,6l-rt és bőven fért volna még bele! Van kutas ismerősöm (nem ott), nem kell félteni őket, seftelnek rendesen![/quote]
Elég szomorú hogy ennyire szembetűnően csapják be az embert!De szerintem a többség azért nem ilyen!Ha talpon akar maradni akkor vigyáz az ügyfeleire!
daranyi68 írta:Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!
200+e km-t tettem bele az autómba eddig. A max. amit tudtam bele tankolni 57 liter környéke. (60 literes a tank) Hogy-hogynem, rávitt a lélek, hogy egyszer nem a megszokott kúton tankoltam, hanem a Zalaegerszegi Balatoni úton levő (tecsó felőli) mol kúton 63 liter ment bele. Se előtte, és azóta se tudtam ennyit beletankolni. Ötlet?
Ismerős ez a kút nekem is, én ugyanitt jártam úgy, hogy a 10l-es kannába tankoltam 12,6l-rt és bőven fért volna még bele! Van kutas ismerősöm (nem ott), nem kell félteni őket, seftelnek rendesen!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
daranyi68 írta:Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!
200+e km-t tettem bele az autómba eddig. A max. amit tudtam bele tankolni 57 liter környéke. (60 literes a tank) Hogy-hogynem, rávitt a lélek, hogy egyszer nem a megszokott kúton tankoltam, hanem a Zalaegerszegi Balatoni úton levő (tecsó felőli) mol kúton 63 liter ment bele. Se előtte, és azóta se tudtam ennyit beletankolni. Ötlet?
Vigyél hitelesített kannát, és abba tankolj pontosan annyit, ahol a jelölés 10 litert mutat. Kizárt dolog, hogy literek tűnjenek el - gondolom, a töltőállomás kútja is hitelesített, hiszen másképp' nem is működhetne legálisan. Nagyon kis mennyiségekről beszélünk csak, képzeljük el ugyanezt egy 60 literes üzemanyagtanknál!
Bár ez a vita is olyan, mint a 250 vs. 251, erre már rájöttem rövid fórumtagságom alatt. [/quote]
Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!
daranyi68 írta:Nálunk a közelben nyílt egy ujj kút ahol szerintem csalnak a literekkel!Na már most!Adott egy műanyag kannám ami annyira merev falú hogy az én 100 kilómmal is rá birok állni az oldalára úgy hogy nem horpad be!A városban több kút is van és pici eltérések vannak de az még belefér!Átlag 11,5l körül tudok rakni bele!De ennél az ujj kútnál 12,7l sikerült bele rakni!Azért ez elég szembetűnő különbség!
Vigyél hitelesített kannát, és abba tankolj pontosan annyit, ahol a jelölés 10 litert mutat. Kizárt dolog, hogy literek tűnjenek el - gondolom, a töltőállomás kútja is hitelesített, hiszen másképp' nem is működhetne legálisan. Nagyon kis mennyiségekről beszélünk csak, képzeljük el ugyanezt egy 60 literes üzemanyagtanknál!
Bár ez a vita is olyan, mint a 250 vs. 251, erre már rájöttem rövid fórumtagságom alatt.
bambi írta:Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni
Nálunk a közelben nyílt egy ujj kút ahol szerintem csalnak a literekkel!Na már most!Adott egy műanyag kannám ami annyira merev falú hogy az én 100 kilómmal is rá birok állni az oldalára úgy hogy nem horpad be!A városban több kút is van és pici eltérések vannak de az még belefér!Átlag 11,5l körül tudok rakni bele!De ennél az ujj kútnál 12,7l sikerült bele rakni!Azért ez elég szembetűnő különbség!
sunbim írta:
Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.
Nekem is ugyan ez volt, 1-2 nap után alig folyt a csapon át valami kis benzin (4.ben állandóan lefulladozott amit elősször nem tudtam mitől van hisz azt hittem benzint kap eleget ),
3-4 nap múlva pedig szerintem annyit kopott az a kis tömítés, vagy megette a benzin, hogy a csapnál elkezdett szivárogni
Andrá$ írta:Sziasztok,
Mivel az én benzincsapomba (gyári) ami benne van az a 4 lyukú gumi szétment ezért vettem egy utángyártotatt,valakinek van ezzel tapasztalata? meddig bírja? hamar szétmállik vagy mennyire benzinálló? mert azért nem akarok úgy járni hogy vhol útközbe morzsolódik szét vagy valami ilyesmi
Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.
Én kitartó voltam és csakazért sem dobtam el a fenébe. Bőrlyukasztóval megnagyobbítottam a lyukakat. Működik kb két éve.
Legjobb megoldás, ha nem vagyunk lusták, szerzünk megbízható anyagot, és mi magunk legyártjuk!
Értem köszi, akkor lehet én is azt fogom csinálni ha úgy bedagad