Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
üdv. a tünet h fulladozik ha nagyobb gázról visszalassítok, majdnem le is áll gázzal túráztatom nagyobb fordulatra akkor megint jó lesz. ha ilyenkor adok neki szivatót akkor lefullad, még el nem veszem neki. teljes gázon darál, fél gáz körül meg fulladozik.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Üzemanyagellátás
rrobert27 írta:Üdv! létezik h ts 250/1nél sok a 130as főfúvóka? nem forog ki csak kb 3/4 gázig utánna darál csak. v esetleg próbálkozzak a súbertűvel először?
Üdv!
Szivatót ráhúzva javul, vagy romlik? Ha romlik, akkor sok.
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! létezik h ts 250/1nél sok a 130as főfúvóka? nem forog ki csak kb 3/4 gázig utánna darál csak. v esetleg próbálkozzak a súbertűvel először?
Re: Üzemanyagellátás
zsakfos írta:Maradj az Mz-nél.Egyrészt olcsóbb jóval,másrészt az tutira jó az egészhez,biztosan nem kell barkácsolnod semmit.MZsGabi írta:Heló!
A gázkarom el van törve és nem lehet meg húzni a rögzítő csavarját.
Fel lehet szerelni más típusét például ezt http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 47940.html
vagy jobb ha maradok ennél http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1406.
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat.
De ha nem sűrgős szerintem nézz inkább vaterán vagy börzén.
Párszáz forintért biztosan kapsz.
Ok.
Köszi a gyors választ,vaterán nézek majd.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Maradj az Mz-nél.Egyrészt olcsóbb jóval,másrészt az tutira jó az egészhez,biztosan nem kell barkácsolnod semmit.MZsGabi írta:Heló!
A gázkarom el van törve és nem lehet meg húzni a rögzítő csavarját.
Fel lehet szerelni más típusét például ezt http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 47940.html
vagy jobb ha maradok ennél http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1406.
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat.
De ha nem sűrgős szerintem nézz inkább vaterán vagy börzén.
Párszáz forintért biztosan kapsz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Üzemanyagellátás
Heló!
A gázkarom el van törve és nem lehet meg húzni a rögzítő csavarját.
Fel lehet szerelni más típusét például ezt http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 47940.html
vagy jobb ha maradok ennél http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1406.
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat.
A gázkarom el van törve és nem lehet meg húzni a rögzítő csavarját.
Fel lehet szerelni más típusét például ezt http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 47940.html
vagy jobb ha maradok ennél http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1406.
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Helló,
Hétvégén elővettem a 150-es TS-t csak rövid útra (boltig) ne ment mostanában, ahogy mentem vele eléggé gyengének tűnt ment..ment de nem úgy lomhább volt vagy a fene tudja,lehet a sok állás vagy mert hideg volt.Esetleg okozhatja ezt fesszabályzó probléma?
mert az nem túl jó. Már elvileg rendeltem egy elektronikusat de lassan már 1 hónapja...és sose ér ide. 
Hétvégén elővettem a 150-es TS-t csak rövid útra (boltig) ne ment mostanában, ahogy mentem vele eléggé gyengének tűnt ment..ment de nem úgy lomhább volt vagy a fene tudja,lehet a sok állás vagy mert hideg volt.Esetleg okozhatja ezt fesszabályzó probléma?


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
lehet működne a dolog volt már példa hasonlóra,igaz nem MZ én a Robi 55 rotakapára tettem simson karbit és azóta tökéletes vele. Ki kell próbálni bár elég drága kísérletnek ígérkezik.allllli írta:Ha esetleg Dellorto vagy Mikuni vagy hasonló karbit vennék Etz 150-hez (24mm), azzal is működne tökéletesen a motor?
És ha a szívócsonk átmérő 26 vagy 28 mm, de én rá tudom faragni egy átalakítóval, akkor is működőképes? Mert találtam jó árban lévőket, csak mind nagyobb picit.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Ha esetleg Dellorto vagy Mikuni vagy hasonló karbit vennék Etz 150-hez (24mm), azzal is működne tökéletesen a motor?
És ha a szívócsonk átmérő 26 vagy 28 mm, de én rá tudom faragni egy átalakítóval, akkor is működőképes? Mert találtam jó árban lévőket, csak mind nagyobb picit.
És ha a szívócsonk átmérő 26 vagy 28 mm, de én rá tudom faragni egy átalakítóval, akkor is működőképes? Mert találtam jó árban lévőket, csak mind nagyobb picit.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Figyu-
Jogos a félelmed sajnos ez is elő fordulhat,de én tapasztalatból merem állítani a gyári karbi ha régi is egy alapos pucolás után sűrített levegővel átfújatod esetleg beáztatod benzinbe vagy valami gyenge zsíroldóba(+ beállítás) jól fog működni.Természetesen fúvóka tűszelep és úszó csere kelhet de nem törvényszerű.
Én régi keleti motorokkal foglalkozom és szinte csak bontott alkatrészekből építkezem de nem csalódtam még.Igaz valódi szemetet nem veszek meg én se meg kell nézni ha kopott repedt ferde bele van szakítva a levegő csavar...akkor kuka.
Ki lehet fogni jó elfekvő karburátorokat csak keresni kérdezni kell,tárolás?:Én a garázsba a polcon vagy a szerszámos szekrénybe is találtam tökéletes karbit ismerősöknél max poros volt.
Jogos a félelmed sajnos ez is elő fordulhat,de én tapasztalatból merem állítani a gyári karbi ha régi is egy alapos pucolás után sűrített levegővel átfújatod esetleg beáztatod benzinbe vagy valami gyenge zsíroldóba(+ beállítás) jól fog működni.Természetesen fúvóka tűszelep és úszó csere kelhet de nem törvényszerű.
Én régi keleti motorokkal foglalkozom és szinte csak bontott alkatrészekből építkezem de nem csalódtam még.Igaz valódi szemetet nem veszek meg én se meg kell nézni ha kopott repedt ferde bele van szakítva a levegő csavar...akkor kuka.
Ki lehet fogni jó elfekvő karburátorokat csak keresni kérdezni kell,tárolás?:Én a garázsba a polcon vagy a szerszámos szekrénybe is találtam tökéletes karbit ismerősöknél max poros volt.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
kupi írta:Csak a HASZNÁLT gyári BVF a jó ha nincs szétbarmolva a legjobb választás ,az utángányolt"(gyártott) szinte használhatatlan sajnos.allllli írta:Mit javasoltok, karburátort szeretnék venni ETZ 150-re?
Találtam a jófogáson 3000 ért, régről maradt neki mert régen motorokat szerelt azt mondta majdnem h új mert csak állt és nem sokáig volt motoron.
http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Etz_m ... 794853.htm
A másik pedig a mofaker oldalán egy "német minőségű" vadi új karbi 8500 ért, talán garanciával...
http://www.mofaker.hu/termek/Porlaszto- ... TZ__305440
A használttól félek, mert ki tudja mennyire mond igazat vagy mennyire vannak szétrohadva a járatok stb.
Az újtól is félek, mert lehet h nem német. A többi motoros oldalon 30 ezer egy német gyári karbi, itt meg 8 ezer??? :O
Mit tanácsoltok??
Nagyon sok rossz tapasztalatom van az után gyártott alkatrészekkel ezért a saját motorjaimon csak bontott de gyári alkatrészeket használok.
Na de, ha nagyon régóta csak áll egy helyben, ki tudja milyen párás helyen, akkor az nem károsítja a réz és alu alkatrészeket, belül a kis járatokat stb? Oké h keveset használt meg gyári, de ha szétrohadt már a belseje, akkor teljesen mindegy.
Vagy csak felújítom a fúvókákat meg ezeket és kész?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2013.01.23. 14:02
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
Valószínű hogy a pici hibák lesznek a probléma okozói, ugyanis s.újhely-nyíregyháza távon mértem...azt meg ugye tudom pontosan.kupi írta:2012 nyarán csináltam egy TS MZ-t a tulaj a nagy fogyasztásra és hogy max 90 et megy a gépe erre panaszkodott,kipróbáltam a gépet egyből feltűnt a km óra kicsit késik(nem tudom miért de a pontosan 6km szakaszt ahol próbálni szoktam csak 4 km-nek mérte) így már érthető volt ennek a gépnek a fogyasztása pedig szép majdnem fehér volt a gyertya és ment mind az álom.kriszvezer írta:Helók!
Tapasztaltabbaktól érdeklődnék, hogy mi lehet az oka a túl nagy fogyasztásnak (250-esnél)? Ez történetesen kb 8 l/100km, nekem nem nagyon tetszik.
Illetve egy kisebb szervizelés alkalmával, amikor üresbe húztam neki, kopogó hangot hallottam. Mi lehet ez?
Előre is köszönöm!
Érdemes kipróbálni nem az órád csap be.
De lehet pici hibák összeadódása pici karbi,kopott suber,pici gyújtás pontatlanság, fogó fék...és máris meg van a 8 liter.
Köszönöm a segítséget!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Csak a HASZNÁLT gyári BVF a jó ha nincs szétbarmolva a legjobb választás ,az utángányolt"(gyártott) szinte használhatatlan sajnos.allllli írta:Mit javasoltok, karburátort szeretnék venni ETZ 150-re?
Találtam a jófogáson 3000 ért, régről maradt neki mert régen motorokat szerelt azt mondta majdnem h új mert csak állt és nem sokáig volt motoron.
http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Etz_m ... 794853.htm
A másik pedig a mofaker oldalán egy "német minőségű" vadi új karbi 8500 ért, talán garanciával...
http://www.mofaker.hu/termek/Porlaszto- ... TZ__305440
A használttól félek, mert ki tudja mennyire mond igazat vagy mennyire vannak szétrohadva a járatok stb.
Az újtól is félek, mert lehet h nem német. A többi motoros oldalon 30 ezer egy német gyári karbi, itt meg 8 ezer??? :O
Mit tanácsoltok??
Nagyon sok rossz tapasztalatom van az után gyártott alkatrészekkel ezért a saját motorjaimon csak bontott de gyári alkatrészeket használok.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Mit javasoltok, karburátort szeretnék venni ETZ 150-re?
Találtam a jófogáson 3000 ért, régről maradt neki mert régen motorokat szerelt azt mondta majdnem h új mert csak állt és nem sokáig volt motoron.
http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Etz_m ... 794853.htm
A másik pedig a mofaker oldalán egy "német minőségű" vadi új karbi 8500 ért, talán garanciával...
http://www.mofaker.hu/termek/Porlaszto- ... TZ__305440
A használttól félek, mert ki tudja mennyire mond igazat vagy mennyire vannak szétrohadva a járatok stb.
Az újtól is félek, mert lehet h nem német. A többi motoros oldalon 30 ezer egy német gyári karbi, itt meg 8 ezer??? :O
Mit tanácsoltok??
Találtam a jófogáson 3000 ért, régről maradt neki mert régen motorokat szerelt azt mondta majdnem h új mert csak állt és nem sokáig volt motoron.
http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Etz_m ... 794853.htm
A másik pedig a mofaker oldalán egy "német minőségű" vadi új karbi 8500 ért, talán garanciával...
http://www.mofaker.hu/termek/Porlaszto- ... TZ__305440
A használttól félek, mert ki tudja mennyire mond igazat vagy mennyire vannak szétrohadva a járatok stb.
Az újtól is félek, mert lehet h nem német. A többi motoros oldalon 30 ezer egy német gyári karbi, itt meg 8 ezer??? :O
Mit tanácsoltok??
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Elfogy a benzin a keverékből. Alapjárati fúvóka, takarítás/bővítés.zartur írta:Sziasztok! 10 év állás után próbálok életre kelteni egy ETZ 150-est. Motorikusan kapott eddig új primer hajtást, tömítés garnitúrát, gyújtásoldali főtengely szimmeringet, gyújtógyertyát, karburátor felújító szettet, hajtóműolajat. A karbi patika tiszta, a fúvókák gyári méretűek, úszószint beállítva, súber a 3. rovátkában, melléklevegő csavar 1,5 meneten. Tökéletes szikra picivel FH előtt. A motor szivatóval tökéletesen elindul, jó az alapjárata, jól reagál a gázadásra. A szivató visszatolása után az alapjárat gyorsan megemelkedik 4000 fölé, majd a motor megáll. Már kísérleteztem a súber emelésével, keresgéltem falslevegő lehetősége után is, de semmi nem segített, elakadtam. Kérem segítségeteket!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! 10 év állás után próbálok életre kelteni egy ETZ 150-est. Motorikusan kapott eddig új primer hajtást, tömítés garnitúrát, gyújtásoldali főtengely szimmeringet, gyújtógyertyát, karburátor felújító szettet, hajtóműolajat. A karbi patika tiszta, a fúvókák gyári méretűek, úszószint beállítva, súber a 3. rovátkában, melléklevegő csavar 1,5 meneten. Tökéletes szikra picivel FH előtt. A motor szivatóval tökéletesen elindul, jó az alapjárata, jól reagál a gázadásra. A szivató visszatolása után az alapjárat gyorsan megemelkedik 4000 fölé, majd a motor megáll. Már kísérleteztem a súber emelésével, keresgéltem falslevegő lehetősége után is, de semmi nem segített, elakadtam. Kérem segítségeteket!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
2012 nyarán csináltam egy TS MZ-t a tulaj a nagy fogyasztásra és hogy max 90 et megy a gépe erre panaszkodott,kipróbáltam a gépet egyből feltűnt a km óra kicsit késik(nem tudom miért de a pontosan 6km szakaszt ahol próbálni szoktam csak 4 km-nek mérte) így már érthető volt ennek a gépnek a fogyasztása pedig szép majdnem fehér volt a gyertya és ment mind az álom.kriszvezer írta:Helók!
Tapasztaltabbaktól érdeklődnék, hogy mi lehet az oka a túl nagy fogyasztásnak (250-esnél)? Ez történetesen kb 8 l/100km, nekem nem nagyon tetszik.
Illetve egy kisebb szervizelés alkalmával, amikor üresbe húztam neki, kopogó hangot hallottam. Mi lehet ez?
Előre is köszönöm!
Érdemes kipróbálni nem az órád csap be.
De lehet pici hibák összeadódása pici karbi,kopott suber,pici gyújtás pontatlanság, fogó fék...és máris meg van a 8 liter.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Tippelnék egy utángyártott súbertűre... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Szia!
A kopogó hang lehet a túl nagy előgyújtás miatt is, feltéve ha egy intenzív kopogás volt nem olyan főtengely kopogó hang.
Általában ez a kettő okoz kopogást,de két jól megkülönböztethető hang.
Bár ez már nem ebbe a topicba tartozik ha még ilyen kérdésed van beszéljük meg a blokk-os témáknál.
A kopogó hang lehet a túl nagy előgyújtás miatt is, feltéve ha egy intenzív kopogás volt nem olyan főtengely kopogó hang.
Általában ez a kettő okoz kopogást,de két jól megkülönböztethető hang.
Bár ez már nem ebbe a topicba tartozik ha még ilyen kérdésed van beszéljük meg a blokk-os témáknál.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Egy jól beállított, makulátlan ETZ is tud 8 litert fogyasztani, ha beállsz egy kényelmes 120-as tempóba sok száz km-en keresztül.
(tehát ha csőgázon mész)
Feltételezve, hogy a gumik fel vannak fújva, csapágyak nem szorulnak és nincs busznyi szélvédő plexid és lábvédőd felszerelve a következő lehet a hiba:
- súbertű rossz rovátkában / rossz súbertű
- túl nagy főfúvóka / kopott fúvóka
- szivató gumi nem tömít / nincs gumi

Feltételezve, hogy a gumik fel vannak fújva, csapágyak nem szorulnak és nincs busznyi szélvédő plexid és lábvédőd felszerelve a következő lehet a hiba:
- súbertű rossz rovátkában / rossz súbertű
- túl nagy főfúvóka / kopott fúvóka
- szivató gumi nem tömít / nincs gumi
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2013.01.23. 14:02
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
Helók!
Tapasztaltabbaktól érdeklődnék, hogy mi lehet az oka a túl nagy fogyasztásnak (250-esnél)? Ez történetesen kb 8 l/100km, nekem nem nagyon tetszik.
Illetve egy kisebb szervizelés alkalmával, amikor üresbe húztam neki, kopogó hangot hallottam. Mi lehet ez?
Előre is köszönöm!
Tapasztaltabbaktól érdeklődnék, hogy mi lehet az oka a túl nagy fogyasztásnak (250-esnél)? Ez történetesen kb 8 l/100km, nekem nem nagyon tetszik.
Illetve egy kisebb szervizelés alkalmával, amikor üresbe húztam neki, kopogó hangot hallottam. Mi lehet ez?
Előre is köszönöm!
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Üzemanyagellátás
NyilvánVeszy2107 írta:occsike87 írta:Hali. Csak érdeklődnék h tudja e valaki h milyen fajta olaj ( szintetikus, félszintetikus,...) és milyen keverékben gyári etz 125 höz. Köszi
Jobbfajtából, azaz Castrol, Repsol az 1:50-es keverék elég, ha "gagyibb" az olaj, akkor én egy 1:45-öt tennék bele! Félszintetikus vagy szintetikus? Ha van elég pénzed rá, akkor szintetikus, ha nem akkor bőven elég a feles is! Ha belegondolsz, mikor ezek a motorok készültek még jóval "rosszabb" ásványi olajokat használtak és még ma is hajtjuk őket!![]()
Persze ez normális használat mellett!
Üdv!

Köszi a választ
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
occsike87 írta:Hali. Csak érdeklődnék h tudja e valaki h milyen fajta olaj ( szintetikus, félszintetikus,...) és milyen keverékben gyári etz 125 höz. Köszi
Jobbfajtából, azaz Castrol, Repsol az 1:50-es keverék elég, ha "gagyibb" az olaj, akkor én egy 1:45-öt tennék bele! Félszintetikus vagy szintetikus? Ha van elég pénzed rá, akkor szintetikus, ha nem akkor bőven elég a feles is! Ha belegondolsz, mikor ezek a motorok készültek még jóval "rosszabb" ásványi olajokat használtak és még ma is hajtjuk őket!

Persze ez normális használat mellett!

Üdv!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Üzemanyagellátás
Hali. Csak érdeklődnék h tudja e valaki h milyen fajta olaj ( szintetikus, félszintetikus,...) és milyen keverékben gyári etz 125 höz. Köszi
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Igen ez a típus ilyen volt érdemes lecserélni,nekem szerencsére gyárilag már olyan volt a TS-en mind a 125 ETZ n de van régebbi TS-em amin a régi karbi van lehet is játszani az alapjárattal.... Egyébként ha 1:20 keverékkel jársz de jó a gyújtás+gyertya és a karbid beállítása akkor is szépen ki kell égni a gyertyának,lásd Pannonia" az gyárilag 1:25 tel jár és mégis szép őz barna"a gyertyája.allllli írta:Nem olajos egyáltalán, sötétbarna, ahogyan kell, nem várom el h őzbarna legyen 30 as keverékkel és fentebb emelt súbertűvel.
Valószínű egyébként, hogy a karburátorom sz*r, nem gyári, hanem egy trophy karbi van fent, ami ki is van kopva meg alapjáratot se lehet állítani rajta. Amint találok jó állapotú 150 es ETZ karbit, lecsapok rá. Utálom ezt a karbit csak a gond van vele.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nem olajos egyáltalán, sötétbarna, ahogyan kell, nem várom el h őzbarna legyen 30 as keverékkel és fentebb emelt súbertűvel.
Valószínű egyébként, hogy a karburátorom sz*r, nem gyári, hanem egy trophy karbi van fent, ami ki is van kopva meg alapjáratot se lehet állítani rajta. Amint találok jó állapotú 150 es ETZ karbit, lecsapok rá. Utálom ezt a karbit csak a gond van vele.
Valószínű egyébként, hogy a karburátorom sz*r, nem gyári, hanem egy trophy karbi van fent, ami ki is van kopva meg alapjáratot se lehet állítani rajta. Amint találok jó állapotú 150 es ETZ karbit, lecsapok rá. Utálom ezt a karbit csak a gond van vele.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Nem ilyet nem okozhat ha egyébként minden OK.Milyen a gyertya arculatod? Elvileg sötétbarna esetleg enyhén fekete lehet a több üzemanyag miatt de lucskos olajos nem.allllli írta:Sziasztok!
Létezik olyan, hogy bejáratási időszak alatt melegen nem indul a motor a túl sok/dús üzemanyag miatt?
Ugye fentebb van emelve a súbertű, meg 30-as keverék van benne.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Létezik olyan, hogy bejáratási időszak alatt melegen nem indul a motor a túl sok/dús üzemanyag miatt?
Ugye fentebb van emelve a súbertű, meg 30-as keverék van benne.
Létezik olyan, hogy bejáratási időszak alatt melegen nem indul a motor a túl sok/dús üzemanyag miatt?
Ugye fentebb van emelve a súbertű, meg 30-as keverék van benne.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
ETZmanus írta:Szerintem jó helyen tapogatózol. Üzemanyagellátási gond lehet. Az egyszerűség végett próbálj meg kölcsönkérni egy jó karbit. Ha azzal sem jó, akkor valahol falslevegőt szív a rendszered.allllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Benzincsapod tuti jó? Az akadozó üzemanyag utánfolyás is okozhat hasonló tünetet...
Benzin folyik rendesen tuti jó. Karbi lesz valszeg.
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem jó helyen tapogatózol. Üzemanyagellátási gond lehet. Az egyszerűség végett próbálj meg kölcsönkérni egy jó karbit. Ha azzal sem jó, akkor valahol falslevegőt szív a rendszered.allllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Benzincsapod tuti jó? Az akadozó üzemanyag utánfolyás is okozhat hasonló tünetet...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ezt nem tudtam.A saját tapasztalatomat irtam le,akáraz én akár az ismerősök autóit figyelembe véve.Általában 100km/h és afölött 10km/h-al mutat többet.Általában.Atilla írta:Az még nem is sok.zsakfos írta: 100 km/h környékén már 6-10 km/h-val többet mérnek.
Van rá egyébként szabvány, ha jól emlékszem felfelé 8km/h+10% lehet az eltérés, lefelé pedig 0km/h.
Vagyis 100-nál még a 118-at mutató óra is elfogadott.
Az mz gyári órát ha nem volt még hozzáálitva a valós sebességhez meg jó ha meg sem emlitjük.
Az enyém ugyanazt mutatja mint a gps mert megcsináltam,így tudom azt hogy volt már rá példa hogy mentem más előtt 90-el,azt utána meg lecseszett hogy mit száguldozunk 110-el???
Ebből az jött le nekem hogy bizony vannak elvetemülten sokat mutató órák Mz-n.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Üzemanyagellátás
Az még nem is sok.zsakfos írta: 100 km/h környékén már 6-10 km/h-val többet mérnek.
Van rá egyébként szabvány, ha jól emlékszem felfelé 8km/h+10% lehet az eltérés, lefelé pedig 0km/h.
Vagyis 100-nál még a 118-at mutató óra is elfogadott.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem, és pár motorosnak 95-nél szabályzott! Én visszaraktam a gyárit (csak a külső állapota miatt volt leszedve) és egy kis bemelegítés után 120-nál én vettem el a gázt............ ennyit számít. (nem GPs adatok, nem volt még)beleferi írta:Az mondjuk lehet hogy a kipufogó mert a gyárijával tényleg többet ment. De nem hiszem hogy az annyit jelentene. vagy igen?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Megvan a gyári kipuff? Tedd fel egy próbára. Simán elveszi a lóerőket magasabb fordulaton.beleferi írta:Az mondjuk lehet hogy a kipufogó mert a gyárijával tényleg többet ment. De nem hiszem hogy az annyit jelentene. vagy igen?
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Üzemanyagellátás
Az mondjuk lehet hogy a kipufogó mert a gyárijával tényleg többet ment. De nem hiszem hogy az annyit jelentene. vagy igen?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Sőt még akkor valójában annyi sem.Köztudott hogy szinte kivétel nélkül többet mutatnak az autók km órái mondjuk a gps-hez képest.beleferi írta:
Igen. saját órájával. de le lett mérve kocsival úgyhogy tényleg annyi
100 km/h környékén már 6-10 km/h-val többet mérnek.
Hangsúlyozom nagy általánossagban!!!!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ne feledjétek megnézni az utángyári kipufogót sem! Az tud sebességmaximumot beállítani!beleferi írta:
Hu az nagyon jó lenne. Amugy az a hatalmas nagy probléma hogy egyszerűen nem tudjuk normálisan beállítani. Egy ETZ 251-es karbiról van szó
és nem akar menni 105-nél többet a motor. Azért ez már gáz egy kicsit szerintemUgyhogy ha tudnál nekem segiteni akkor még szakadó hóesésbe is átmennék
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Üzemanyagellátás
Gyújtásod hány fokon / mm-en van?[/quote]
Huh ilyet ne kérdezzetek tőlem mert ennyire nem bonyolodok bele a dolgokba
Huh ilyet ne kérdezzetek tőlem mert ennyire nem bonyolodok bele a dolgokba

- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Igen. saját órájával. de le lett mérve kocsival úgyhogy tényleg annyi[/quote]beleferi írta:Saját órája szerint 105?
mert az csalhat keményen,nekem is 105 mutatott valóságban GPS-el bemérve 125-volt:)
Gyújtásod hány fokon / mm-en van?
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Üzemanyagellátás
Saját órája szerint 105?
mert az csalhat keményen,nekem is 105 mutatott valóságban GPS-el bemérve 125-volt:)[/quote]
Igen. saját órájával. de le lett mérve kocsival úgyhogy tényleg annyi
mert az csalhat keményen,nekem is 105 mutatott valóságban GPS-el bemérve 125-volt:)[/quote]
Igen. saját órájával. de le lett mérve kocsival úgyhogy tényleg annyi
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Hu az nagyon jó lenne. Amugy az a hatalmas nagy probléma hogy egyszerűen nem tudjuk normálisan beállítani. Egy ETZ 251-es karbiról van szó
és nem akar menni 105-nél többet a motor. Azért ez már gáz egy kicsit szerintem
Ugyhogy ha tudnál nekem segiteni akkor még szakadó hóesésbe is átmennék
[/quote]
Saját órája szerint 105?
mert az csalhat keményen,nekem is 105 mutatott valóságban GPS-el bemérve 125-volt:)
és nem akar menni 105-nél többet a motor. Azért ez már gáz egy kicsit szerintem


Saját órája szerint 105?
mert az csalhat keményen,nekem is 105 mutatott valóságban GPS-el bemérve 125-volt:)
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Üzemanyagellátás
gesszti írta:Két faluval arrébb... Hétvégén gyere át a géppel (ha nem lesz hav) aztán berepüljük a karbit. (Bókaháza)beleferi írta:Hali Érdeklődni szeretnék hogy zala megye körzetében ki van olyan aki keni vágja a karbi állitást?
Amúgy mi a bajod a karbival?
Hu az nagyon jó lenne. Amugy az a hatalmas nagy probléma hogy egyszerűen nem tudjuk normálisan beállítani. Egy ETZ 251-es karbiról van szó
és nem akar menni 105-nél többet a motor. Azért ez már gáz egy kicsit szerintem


- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Hát azért a 100 fok az szerintem valószínűtlen, de valóban euro 4, euro 5 dízel motorok gázolaj előmelegítéssel érnek el kedvezőbb fogyasztást, és emisszió csökkenést, de a Mercedes 1322-es már az euro 2-es nál előmelegíti.csoka írta:Az üzemanyag hőtágulása elég nagy.A honvédségnél súlyra számolják az üzemanyagokat.A MAN teherautógyár 10-15% fogyasztás csökkenést ért el azzal,hogy a tartályban 100-egynéhány fokra melegítik a gázolajat,így a térfogata állandó télen-nyáron és a lehető legnagyobb.
Persze ekkora liter eltérések csak csalással lehetségesek a kutakon.Sajnos benzinnél már tapasztaltam én is.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Az üzemanyag hőtágulása elég nagy.A honvédségnél súlyra számolják az üzemanyagokat.A MAN teherautógyár 10-15% fogyasztás csökkenést ért el azzal,hogy a tartályban 100-egynéhány fokra melegítik a gázolajat,így a térfogata állandó télen-nyáron és a lehető legnagyobb.
Persze ekkora liter eltérések csak csalással lehetségesek a kutakon.Sajnos benzinnél már tapasztaltam én is.
Persze ekkora liter eltérések csak csalással lehetségesek a kutakon.Sajnos benzinnél már tapasztaltam én is.
Re: Üzemanyagellátás
Ismerős ez a kút nekem is, én ugyanitt jártam úgy, hogy a 10l-es kannába tankoltam 12,6l-rt és bőven fért volna még bele! Van kutas ismerősöm (nem ott), nem kell félteni őket, seftelnek rendesen![/quote]
Elég szomorú hogy ennyire szembetűnően csapják be az embert!De szerintem a többség azért nem ilyen!Ha talpon akar maradni akkor vigyáz az ügyfeleire!
Elég szomorú hogy ennyire szembetűnően csapják be az embert!De szerintem a többség azért nem ilyen!Ha talpon akar maradni akkor vigyáz az ügyfeleire!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Üzemanyagellátás
gesszti írta:200+e km-t tettem bele az autómba eddig. A max. amit tudtam bele tankolni 57 liter környéke. (60 literes a tank) Hogy-hogynem, rávitt a lélek, hogy egyszer nem a megszokott kúton tankoltam, hanem a Zalaegerszegi Balatoni úton levő (tecsó felőli) mol kúton 63 liter ment bele. Se előtte, és azóta se tudtam ennyit beletankolni. Ötlet?daranyi68 írta:Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!
Ismerős ez a kút nekem is, én ugyanitt jártam úgy, hogy a 10l-es kannába tankoltam 12,6l-rt és bőven fért volna még bele! Van kutas ismerősöm (nem ott), nem kell félteni őket, seftelnek rendesen!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
200+e km-t tettem bele az autómba eddig. A max. amit tudtam bele tankolni 57 liter környéke. (60 literes a tank) Hogy-hogynem, rávitt a lélek, hogy egyszer nem a megszokott kúton tankoltam, hanem a Zalaegerszegi Balatoni úton levő (tecsó felőli) mol kúton 63 liter ment bele. Se előtte, és azóta se tudtam ennyit beletankolni. Ötlet?daranyi68 írta:Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Két faluval arrébb... Hétvégén gyere át a géppel (ha nem lesz hav) aztán berepüljük a karbit. (Bókaháza)beleferi írta:Hali Érdeklődni szeretnék hogy zala megye körzetében ki van olyan aki keni vágja a karbi állitást?
Amúgy mi a bajod a karbival?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.01.08. 00:05-kor.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég