Teljesen szétkopott a karbim. Tud valaki olyan karbit amire ki lehet cserélni és az ára is emberi ésszel felfogható?

Valahol olvastam azt is, hogy a régit meg lehet perselyezni, esetleg tud valaki ilyen helyet?
Próbáltam már itt is. Nincs nekik és azt mondták nem is lessz.gulyesz írta:Szia!
Nézd meg ezt, hátha ez jó: http://e-motorparts.addel.hu/search.php ... nk%20sapka
Eloszlatom a tévhitet. Megvettem, nem jó rá. Sikerült addig faragni amíg szétesett.csikin írta:Elvileg zárható simson tanksapka jó rá:
Link
Na ilyenről se hallottam még
Sziazsakfos írta:Előre is elnézést kérek,de a nagy lányom robogójához kérnék segitséget.Tudom tudom off motor,de csak bennetek bízom.Szóval nagyon nehéz beinditani a robogót és az a gyanúm hogy az automata szivató "szivat".
A kérdésem az lenne ,mielőtt kiadnék rá pénzt úgy hogy esetleg nem is rossz,hogy hogyan lehetne leellenőrizni.
2 db vezeték megy rá.Így néz ki:
Maximálisan egyet értek Dodival...Dodi írta:Én ezt egy elektromágneses tűszelepnek nézem.Ha megtápolod kattognia kellene és a tűnek ki-be mocorognia.
Ha ez műxik akkor semmi baja hanem az őt vezérlő hőérzékelő lehet hibás.Ha ez nem mozog,nem kattog akkor kuka.
Kösz Dodi!Dodi írta:Én ezt egy elektromágneses tűszelepnek nézem.Ha megtápolod kattognia kellene és a tűnek ki-be mocorognia.
Ha ez műxik akkor semmi baja hanem az őt vezérlő hőérzékelő lehet hibás.Ha ez nem mozog,nem kattog akkor kuka.
Na..most meglett a próbálgatás eredménye: félek felülni rábela700 írta:A gyári adatok ilyen öreg jószágoknál már nem igazán szoktak jók lenni.Karburátorkopástól,kompressziócsökkenéstől,szimeringek állapotától nagyban függ a beállítás.Ahány motor,mind másféle beállítással működik jól.Próbálgasd és előbb utóbb biztosan megtalálod a helyes beállítást.Ez igaz a gyújtásra is.ambrusviktor írta:Üdv!
Hagyományos BVF karburátornak (ETZ250 és 125) hogy szoktátok beállítani az alapjáratát? A könyv háromnegyed fordulatot ír kifelé, de feltételezem ez azért módosul a többi beállítás függvényében. Jól tudom, hogy kvázi minél kijjebb tekerem annál kevesebb benzint kap a dolog?
Előre is köszönöm a válaszokat!
A gyári adatok ilyen öreg jószágoknál már nem igazán szoktak jók lenni.Karburátorkopástól,kompressziócsökkenéstől,szimeringek állapotától nagyban függ a beállítás.Ahány motor,mind másféle beállítással működik jól.Próbálgasd és előbb utóbb biztosan megtalálod a helyes beállítást.Ez igaz a gyújtásra is.ambrusviktor írta:Üdv!
Hagyományos BVF karburátornak (ETZ250 és 125) hogy szoktátok beállítani az alapjáratát? A könyv háromnegyed fordulatot ír kifelé, de feltételezem ez azért módosul a többi beállítás függvényében. Jól tudom, hogy kvázi minél kijjebb tekerem annál kevesebb benzint kap a dolog?
Előre is köszönöm a válaszokat!
A bakelit (gyári) 7mm., a két papírtömítés 0.5mm.Öregróka írta:Szevasztok EMZ-sek!
Aszt vegyétek alapul,hogy nagyon kezdő vagyok a netezésbe.
A kérdésem az lenne ha valaki tudja,hogy a szívó toroknál(ETZ 250) az a három tömítés,ami a torok és a henger között van,milyen vastag mm-ben.Ugyanis nem találom a méretét.Nagyon precizen szeretném össze rakni.Az előző gazdája egy buzi vastag klingeritet rakott oda.Előreis köszi. Majd később én is hozzá fogok szólni,mert 43-év óta nekem is van egy kis motoros tapasztalatom. Üdv Öregróka.
MZ TS 150 95-ÖS főfuvokaJóz$i írta:Sziasztok. Nekem egy MZ TS 150-esem van, kb 10 évet állt az lenne a gondom hogy előfordul vele hogy nincs alapjárat de ha mégis van akkor gázhúzásra terhelés nélkül is vagy elkezd sokat gondolkodni és nyöszörög vagy leáll, (új gyertya van benne és a karbi ki van pucolva) valaki tudja hogy TS 150-es MZ-be hanyas főfűvóka kell mert jelenleg 65-ös van benne
Aki tud segíteni annak előre is köszönöm.
a 2T motoroknál kiváltképp fontos a karburátor pozíciója: ez a vezérlés egyik eleme. Ha nagyon egyszerűsíteni akarok, akkor úgy fogalmazok: minnél rövidebb a szívótorok hossza, annál pörgősebb lesz a motor, annál nagyobb fordulaton lesz meg a max. teljesítmény. Viszont ha nő a szívótorok hossza, akkor csökken a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám. Ezért találták ki a membránt is a 2T motorokhoz...ambrusviktor írta:....de szerintem ott néhány tized mm eltérés nem számít, mert hogy a karburátor kicsit előrébb vagy hátrébb húzza, az szerintem mindegy, mert a másik oldalon úgyis a légszűrőházba benyúló gumi néhány mm-es eltérése szintén nem okoz problémát (tudtommal), így a motor korrektül összetehető akkor is, ha van egy pici eltérés, hisz az ott nem befolyásolja a dolgokat...
Üdv!Öregróka írta:Szevasztok EMZ-sek!
Aszt vegyétek alapul,hogy nagyon kezdő vagyok a netezésbe.
A kérdésem az lenne ha valaki tudja,hogy a szívó toroknál(ETZ 250) az a három tömítés,ami a torok és a henger között van,milyen vastag mm-ben.Ugyanis nem találom a méretét.Nagyon precizen szeretném össze rakni.Az előző gazdája egy buzi vastag klingeritet rakott oda.Előreis köszi. Majd később én is hozzá fogok szólni,mert 43-év óta nekem is van egy kis motoros tapasztalatom. Üdv Öregróka.
Ha nem hajszolod a csúcsteljesítményt, akár használható is lehet. A kisebb átmérő miatt kevesebb levegő áramolhat át rajta, de ez csak teljes nyitásnál számít, gondolom 90 százalékban úgyis csak részlegesen nyitod a tolattyút.Alfa írta:300ashoz dellorto phbh 28 milyen?
Itt a klubban valaki es 250-re rakott, azt mondta jó (kereséssel megtaláltam). Matt-én 32es van. Nem kicsi a 28?
Már hetek óta vadásztam jó állapotú karbira vaterán, de talán most összejött.Nandor írta: Hát egy kicsit irigyellek. Az enyémnek a tolattyúja nagyon kikopott a csörgés mellett alapjáraton annyi levegőt enged át, hogy az alapjárati /mellék/ levegő csavart teljesen behajtva is ellátja a motort.
Hát egy kicsit irigyellek. Az enyémnek a tolattyúja nagyon kikopott a csörgés mellett alapjáraton annyi levegőt enged át, hogy az alapjárati /mellék/ levegő csavart teljesen behajtva is ellátja a motort.gabsic írta: Sajnálnám, mert egy tök jó állapotú, alig használt karbi...
Köszi előre is
Nézd meg az enduróm tankját, igaz az szűkítve lett. Egy igencsak karambolos tank lett összébb vágva......, szét biztos könnyebb.Alfa írta:
Hogyan mennyiért?
Úgy 25 literesre gondoltam.
Hogyan mennyiért?MrDok írta:Tankszélesítés.Alfa írta:Nem azzal van nekem bajom hogy drága, hanem hogy így nevetségesen kicsi a hatótáv, folyton állhatok a kúton... (egyedül még mindig jó sztem a fogyasztás, meg amikor nem erőltetem akkor is).
Azért legalább 300 km-t bírjon már ki...
Tankszélesítés.Alfa írta:Nem azzal van nekem bajom hogy drága, hanem hogy így nevetségesen kicsi a hatótáv, folyton állhatok a kúton... (egyedül még mindig jó sztem a fogyasztás, meg amikor nem erőltetem akkor is).
Azért legalább 300 km-t bírjon már ki...
Alfa írta:, aztán utánaszámoltam és az bizony 6 liternél valamivel több.
Ez most így normális, vagy nagyon sürgősen kezdjek valamit a karbibeállításokkal? A gép amúgy remekül megy, ezzel nincs gond.
Rajta vagyok az ügyön...kiszsebi írta:majd főtengely csere után nézd megyoung boys írta: Nekem azért látszik az 5 lityi a gyertyán...
majd főtengely csere után nézd megyoung boys írta: Nekem azért látszik az 5 lityi a gyertyán...
Nekem azért látszik az 5 lityi a gyertyán...Alfa írta:A gyertyakép tök jó, szép világosbarna. De az kb semmit se számít, amíg szimmeringes volt is ilyen volt (talán kicsit aszimmetrikus, a szimmeringes oldal felé világosabb), amíg 145 főfúvóka volt benne addig is ugyanilyen volt. 2mm és 4 mm előgyújtással is teljesen normális (kiteszteltem. most 3 mm, Bambival állítottuk, optós gyula)
Szal én kicsit szkeptikus vagyok a gyertyával, az csak akkor rossz ha valami nagyon nagyon el van állítva...
Nincs tartósan 5000 körüli fordulat, 4500 körül van 100nál, az azért ég és föld az 5khoz képest. Na és azt bírnia kellene simán. Tény, én se szeretem, áttételhosszításon gondolkodok, a bambi féle rezó le van hangolva alacsony fordulatra, ott sokkal jobban is megy. Amúgy ha 100 körül megyek, olyan 40-50 km körül kezd el határozottan melegedni (hőfokmérőn látom), de 80 fok fölé akkor sem megy ott ahova be van dugva, amúgy olyan 70, városban 90 ig melegszik pöcsölésnél.DrV írta:A hetvenes átlagot melyik fokozatban, fordulat tartományban toltad? Szél volt menet közben? Ez fél litert simány változtathat a fogyasztáson.
Amikor a motorozást kezdtem, városban 50nél már 5ben mentem, mert nem fulladt, de akkor még nem volt fogalmam a 2 ütem teljesítmény-fogyasztás görbéről. Most a fogyasztásom 4,2-4,5 úgy hogy haladósan vezetek, gyorsulok és az adott sebességnél olyan fokozatot választok meg, amiben a legkisebb gázkar állás mellett tartja a sebességet. Ez az esetek többségében bejön, kiv. pl 50nél 3as és 4es is jó, ott nyilván 4.ben megyek.
A hétvégén megyek fel pestre. Nagyjából 5000körül akkor gázt kell adnom mint 4000nél. Ha minden jól megy, egy hosszabb darabon kissé meghajtom 5000 körül. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire változik a fogyasztásom.
Tartósabb 5000 körüli fordulat nem túl rossz a motornak?
Alfa írta:Na lenne egy kérdésem, tudom mindenki utál a fogyasztásról beszélni, de most hétvégén több mint 350 km alatt (Szegedre oda vissza meg némi kitérők) a következő van: A motor így néz ki:
-oldaltáskáim fullon, kb 10 kg / db
-hátul nagy sporttáska fullon, ez is megvan egy tízes
-tanktáska felbővítve 25 literre, szintén fullon, 7-8 kiló
-én, 80 kg körül + ruházat
-asszony 60 kg körül + ruha
-85-100 utazó (ha nagyon nem tudtam előzni 85 körül, ha igen akkor azért belenyaltunk a 95-100ba), a km órán bringaóra + gps is ugyanazt mutatja, tehát jó
És most jön ami kicsit lelombozott: Visszafele amikor 70es átlagot nyomtunk (városokkal mindennel) 6 liter felett evett![]()
Odafele amikor szar úton mentünk vagy 40 km-t (a "régi ötös" nevű isten háta mögötti út, vicces volt, kalandos) akkor 5 liter /100. Pontosan 100 km után tankoltam 4,99 litert az odafele pihenőn (kb félút). Hazafele meg jól kifogyott a benzin (tartalékom nem működik, épp begurultunk egy kútra), aztán utánaszámoltam és az bizony 6 liternél valamivel több.
Ez most így normális, vagy nagyon sürgősen kezdjek valamit a karbibeállításokkal? A gép amúgy remekül megy, ezzel nincs gond.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég