Üzemanyagellátás
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
A hengertolattyú és annak a háza van kikopva. Sajnos már annyira, hogy a csörgés mellett olyan sok levegőt enged át elzárt állapotba is, hogy az egész karburálást is elrontja.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Üzemanyagellátás
Vagy csináltatni bele egy kicsit nagyobb súbert, ha az van elkopva.
De szterintem elég borsos lenne az ára.
De szterintem elég borsos lenne az ára.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Attól függ hol kopott szét, az enyém perselyezve van, már ha ugyanarról beszélünk. Nekem ott volt elkopva, ahol a szívócsonkba belemegy, és elvittem egy esztergályoshoz, aki ráoperált egy oda passzoló rézgyűrűt 1000ft ért. Egyébként ha jól tudom, Bambi is szokott ilyesmit csináltatni.Nandor írta:Sziasztok!
Teljesen szétkopott a karbim. Tud valaki olyan karbit amire ki lehet cserélni és az ára is emberi ésszel felfogható?![]()
Valahol olvastam azt is, hogy a régit meg lehet perselyezni, esetleg tud valaki ilyen helyet?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Teljesen szétkopott a karbim. Tud valaki olyan karbit amire ki lehet cserélni és az ára is emberi ésszel felfogható?
Valahol olvastam azt is, hogy a régit meg lehet perselyezni, esetleg tud valaki ilyen helyet?
Teljesen szétkopott a karbim. Tud valaki olyan karbit amire ki lehet cserélni és az ára is emberi ésszel felfogható?

Valahol olvastam azt is, hogy a régit meg lehet perselyezni, esetleg tud valaki ilyen helyet?
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Üzemanyagellátás
Próbáltam már itt is. Nincs nekik és azt mondták nem is lessz.gulyesz írta:Szia!
Nézd meg ezt, hátha ez jó: http://e-motorparts.addel.hu/search.php ... nk%20sapka
- gulyesz
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Üzemanyagellátás
Tamás
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Üzemanyagellátás
Eloszlatom a tévhitet. Megvettem, nem jó rá. Sikerült addig faragni amíg szétesett.csikin írta:Elvileg zárható simson tanksapka jó rá:
Link

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Na ilyenről se hallottam még



Mindig tanul az ember valamit...


Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Fecske
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2010.07.29. 10:43
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Üzemanyagellátás
TS 250/1 gyári szívócsonkjára felmegy a Bing karbi átalakítás nélkül vagy pedig hozzá való csonkot kell venni? Sok mindent hallottam már a dologról, melyik az igaz akkor?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Köszi fiúk a segitséget.
Közben megtudtam több helyről is hogy hogyan működik,sőt én magam is utánajártam a google segitségével.Mondjuk előtte is megtehettem volna ,mielőtt teleszemetelem a fórumot.
Bocs modik
Szóval Gulyesz tudja jól,ugyanis ezt találtam több helyen is a neten:
"Az automata szívató úgy működik, hogy van benne egy fűtőbetét, ez van kivezetve a vezetéken a csatlakozóhoz. A szívatót hideg állapotban egy rugó tartja nyitva. A generátorról, ha jár a motor, villanyt kap a fűtőbetét, elkezd melegedni. A melegedés hatására a körülötte lévő viasz kitágul, ezáltal rugó ellenében kitolva a szívató dugattyúját, ami elzárja a többletüzemanyag útját. Ahogy melegszik a motor, a szívató is egyre jobban átmelegszik, míg végül teljesen le nem zár. Menet közben is fűtve marad, majd amikor leállítod a motort, szépen lassan lehűl, és újra kinyit, szabaddá teszi az utat a többlet üzemanyag számára."
Közben megtudtam több helyről is hogy hogyan működik,sőt én magam is utánajártam a google segitségével.Mondjuk előtte is megtehettem volna ,mielőtt teleszemetelem a fórumot.
Bocs modik

Szóval Gulyesz tudja jól,ugyanis ezt találtam több helyen is a neten:
"Az automata szívató úgy működik, hogy van benne egy fűtőbetét, ez van kivezetve a vezetéken a csatlakozóhoz. A szívatót hideg állapotban egy rugó tartja nyitva. A generátorról, ha jár a motor, villanyt kap a fűtőbetét, elkezd melegedni. A melegedés hatására a körülötte lévő viasz kitágul, ezáltal rugó ellenében kitolva a szívató dugattyúját, ami elzárja a többletüzemanyag útját. Ahogy melegszik a motor, a szívató is egyre jobban átmelegszik, míg végül teljesen le nem zár. Menet közben is fűtve marad, majd amikor leállítod a motort, szépen lassan lehűl, és újra kinyit, szabaddá teszi az utat a többlet üzemanyag számára."
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gulyesz
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Üzemanyagellátás
Sziazsakfos írta:Előre is elnézést kérek,de a nagy lányom robogójához kérnék segitséget.Tudom tudom off motor,de csak bennetek bízom.Szóval nagyon nehéz beinditani a robogót és az a gyanúm hogy az automata szivató "szivat".
A kérdésem az lenne ,mielőtt kiadnék rá pénzt úgy hogy esetleg nem is rossz,hogy hogyan lehetne leellenőrizni.
2 db vezeték megy rá.Így néz ki:
Ha jól tudom akkor ezek alapból nyitva vannak. Van bennük egy viasztér amit indítás után elkezd olvadni, így növekszik a térfogata. Hideg állapotban mérd meg a kinyúló részt, rakjál rá 12V-ot várj 5 percig és mérd meg újra. legalább 3-6 mm-t kell kijjebb jönnie ezzel elzárva a dúsítást (bár ez típustól is függ).
Remélem tudtam segíteni.
Tamás
Tamás
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Maximálisan egyet értek Dodival...Dodi írta:Én ezt egy elektromágneses tűszelepnek nézem.Ha megtápolod kattognia kellene és a tűnek ki-be mocorognia.
Ha ez műxik akkor semmi baja hanem az őt vezérlő hőérzékelő lehet hibás.Ha ez nem mozog,nem kattog akkor kuka.
Mágneses Tüszelep...
Még azt megteheted hogy műszerrel rámérsz ...
Szakadás szokott a fő elektromos hiba lenni...
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudom nem kapunk-e ki hogy itt robogózunk de ezt még leírom azután:pü.
Az elektromágneses szelepek úgy szoktak "meghalni"hogy nem húznak be vagyis nem engednek dúsabb üzemanyagot.
Én úgy próbálnám ki hogy betólt állapotban rögzítem /valami kis finom rövid tűvel kiékelve/azután ha így indul akkor ez volt a baj
csakhogy így szivató állásban is marad.Viszont ha így jól indul akkor tuti hogy ez volt a baja.Még valami:Nézd meg egyáltalán kap-e
áramot indítás előtt.
Az elektromágneses szelepek úgy szoktak "meghalni"hogy nem húznak be vagyis nem engednek dúsabb üzemanyagot.
Én úgy próbálnám ki hogy betólt állapotban rögzítem /valami kis finom rövid tűvel kiékelve/azután ha így indul akkor ez volt a baj
csakhogy így szivató állásban is marad.Viszont ha így jól indul akkor tuti hogy ez volt a baja.Még valami:Nézd meg egyáltalán kap-e
áramot indítás előtt.
Trophy 250 UIT-200
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Kösz Dodi!Dodi írta:Én ezt egy elektromágneses tűszelepnek nézem.Ha megtápolod kattognia kellene és a tűnek ki-be mocorognia.
Ha ez műxik akkor semmi baja hanem az őt vezérlő hőérzékelő lehet hibás.Ha ez nem mozog,nem kattog akkor kuka.
Na és te ebben biztos vagy,vagy csak találgatsz?
Ugyanis ez természetesen nekem is eszembe jutott és megnéztem,de nem történt semmi.
Na de mennyire biztos hogy tényleg igy van?

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Üzemanyagellátás
Én ezt egy elektromágneses tűszelepnek nézem.Ha megtápolod kattognia kellene és a tűnek ki-be mocorognia.
Ha ez műxik akkor semmi baja hanem az őt vezérlő hőérzékelő lehet hibás.Ha ez nem mozog,nem kattog akkor kuka.
Ha ez műxik akkor semmi baja hanem az őt vezérlő hőérzékelő lehet hibás.Ha ez nem mozog,nem kattog akkor kuka.
Trophy 250 UIT-200
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Előre is elnézést kérek,de a nagy lányom robogójához kérnék segitséget.Tudom tudom off motor,de csak bennetek bízom.Szóval nagyon nehéz beinditani a robogót és az a gyanúm hogy az automata szivató "szivat"
.
A kérdésem az lenne ,mielőtt kiadnék rá pénzt úgy hogy esetleg nem is rossz,hogy hogyan lehetne leellenőrizni.
2 db vezeték megy rá.Így néz ki:


A kérdésem az lenne ,mielőtt kiadnék rá pénzt úgy hogy esetleg nem is rossz,hogy hogyan lehetne leellenőrizni.
2 db vezeték megy rá.Így néz ki:

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
Na..most meglett a próbálgatás eredménye: félek felülni rá 
(türelem gyorsulást terem
)



(türelem gyorsulást terem

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Elvileg zárható simson tanksapka jó rá:
Link
Link
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Üzemanyagellátás
Akinek 251es etzje van, hogy oldotta meg hogy zárható legyen a tanksapka? Mert zárható sapkát nem lehet kapni hozzá, én legalább is nem találtam.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Na..most meglett a próbálgatás eredménye: félek felülni rábela700 írta:A gyári adatok ilyen öreg jószágoknál már nem igazán szoktak jók lenni.Karburátorkopástól,kompressziócsökkenéstől,szimeringek állapotától nagyban függ a beállítás.Ahány motor,mind másféle beállítással működik jól.Próbálgasd és előbb utóbb biztosan megtalálod a helyes beállítást.Ez igaz a gyújtásra is.ambrusviktor írta:Üdv!
Hagyományos BVF karburátornak (ETZ250 és 125) hogy szoktátok beállítani az alapjáratát? A könyv háromnegyed fordulatot ír kifelé, de feltételezem ez azért módosul a többi beállítás függvényében. Jól tudom, hogy kvázi minél kijjebb tekerem annál kevesebb benzint kap a dolog?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Re: Üzemanyagellátás
A gyári adatok ilyen öreg jószágoknál már nem igazán szoktak jók lenni.Karburátorkopástól,kompressziócsökkenéstől,szimeringek állapotától nagyban függ a beállítás.Ahány motor,mind másféle beállítással működik jól.Próbálgasd és előbb utóbb biztosan megtalálod a helyes beállítást.Ez igaz a gyújtásra is.ambrusviktor írta:Üdv!
Hagyományos BVF karburátornak (ETZ250 és 125) hogy szoktátok beállítani az alapjáratát? A könyv háromnegyed fordulatot ír kifelé, de feltételezem ez azért módosul a többi beállítás függvényében. Jól tudom, hogy kvázi minél kijjebb tekerem annál kevesebb benzint kap a dolog?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Re: Üzemanyagellátás
A bakelit (gyári) 7mm., a két papírtömítés 0.5mm.Öregróka írta:Szevasztok EMZ-sek!
Aszt vegyétek alapul,hogy nagyon kezdő vagyok a netezésbe.
A kérdésem az lenne ha valaki tudja,hogy a szívó toroknál(ETZ 250) az a három tömítés,ami a torok és a henger között van,milyen vastag mm-ben.Ugyanis nem találom a méretét.Nagyon precizen szeretném össze rakni.Az előző gazdája egy buzi vastag klingeritet rakott oda.Előreis köszi. Majd később én is hozzá fogok szólni,mert 43-év óta nekem is van egy kis motoros tapasztalatom. Üdv Öregróka.
Re: Üzemanyagellátás
MZ TS 150 95-ÖS főfuvokaJóz$i írta:Sziasztok. Nekem egy MZ TS 150-esem van, kb 10 évet állt az lenne a gondom hogy előfordul vele hogy nincs alapjárat de ha mégis van akkor gázhúzásra terhelés nélkül is vagy elkezd sokat gondolkodni és nyöszörög vagy leáll, (új gyertya van benne és a karbi ki van pucolva) valaki tudja hogy TS 150-es MZ-be hanyas főfűvóka kell mert jelenleg 65-ös van benne
Aki tud segíteni annak előre is köszönöm.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Hmm... és a BVF beállításra van ötletetek? (lejjebb a kérdés)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
a 2T motoroknál kiváltképp fontos a karburátor pozíciója: ez a vezérlés egyik eleme. Ha nagyon egyszerűsíteni akarok, akkor úgy fogalmazok: minnél rövidebb a szívótorok hossza, annál pörgősebb lesz a motor, annál nagyobb fordulaton lesz meg a max. teljesítmény. Viszont ha nő a szívótorok hossza, akkor csökken a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám. Ezért találták ki a membránt is a 2T motorokhoz...ambrusviktor írta:....de szerintem ott néhány tized mm eltérés nem számít, mert hogy a karburátor kicsit előrébb vagy hátrébb húzza, az szerintem mindegy, mert a másik oldalon úgyis a légszűrőházba benyúló gumi néhány mm-es eltérése szintén nem okoz problémát (tudtommal), így a motor korrektül összetehető akkor is, ha van egy pici eltérés, hisz az ott nem befolyásolja a dolgokat...
Egyébként meg Öregróka, csak 2 db papírtömítés van és 1 db hőszigetelő műanyag. Pontos méret sajna most nincs meg...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!Öregróka írta:Szevasztok EMZ-sek!
Aszt vegyétek alapul,hogy nagyon kezdő vagyok a netezésbe.
A kérdésem az lenne ha valaki tudja,hogy a szívó toroknál(ETZ 250) az a három tömítés,ami a torok és a henger között van,milyen vastag mm-ben.Ugyanis nem találom a méretét.Nagyon precizen szeretném össze rakni.Az előző gazdája egy buzi vastag klingeritet rakott oda.Előreis köszi. Majd később én is hozzá fogok szólni,mert 43-év óta nekem is van egy kis motoros tapasztalatom. Üdv Öregróka.
Sajnos a pontos méretet nem tudom, de véleményem szerint, minthogy gyári tömítést már nem lehet kapni, úgysem nagyon lehet mást csinálni, csak ad hoc be kell érni az utángyártottnak a méretével, de szerintem ott néhány tized mm eltérés nem számít, mert hogy a karburátor kicsit előrébb vagy hátrébb húzza, az szerintem mindegy, mert a másik oldalon úgyis a légszűrőházba benyúló gumi néhány mm-es eltérése szintén nem okoz problémát (tudtommal), így a motor korrektül összetehető akkor is, ha van egy pici eltérés, hisz az ott nem befolyásolja a dolgokat...
- Öregróka
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.05.06. 16:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Perkáta
Re: Üzemanyagellátás
Szevasztok EMZ-sek!
Aszt vegyétek alapul,hogy nagyon kezdő vagyok a netezésbe.
A kérdésem az lenne ha valaki tudja,hogy a szívó toroknál(ETZ 250) az a három tömítés,ami a torok és a henger között van,milyen vastag mm-ben.Ugyanis nem találom a méretét.Nagyon precizen szeretném össze rakni.Az előző gazdája egy buzi vastag klingeritet rakott oda.Előreis köszi. Majd később én is hozzá fogok szólni,mert 43-év óta nekem is van egy kis motoros tapasztalatom. Üdv Öregróka.
Aszt vegyétek alapul,hogy nagyon kezdő vagyok a netezésbe.
A kérdésem az lenne ha valaki tudja,hogy a szívó toroknál(ETZ 250) az a három tömítés,ami a torok és a henger között van,milyen vastag mm-ben.Ugyanis nem találom a méretét.Nagyon precizen szeretném össze rakni.Az előző gazdája egy buzi vastag klingeritet rakott oda.Előreis köszi. Majd később én is hozzá fogok szólni,mert 43-év óta nekem is van egy kis motoros tapasztalatom. Üdv Öregróka.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Hagyományos BVF karburátornak (ETZ250 és 125) hogy szoktátok beállítani az alapjáratát? A könyv háromnegyed fordulatot ír kifelé, de feltételezem ez azért módosul a többi beállítás függvényében. Jól tudom, hogy kvázi minél kijjebb tekerem annál kevesebb benzint kap a dolog?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Hagyományos BVF karburátornak (ETZ250 és 125) hogy szoktátok beállítani az alapjáratát? A könyv háromnegyed fordulatot ír kifelé, de feltételezem ez azért módosul a többi beállítás függvényében. Jól tudom, hogy kvázi minél kijjebb tekerem annál kevesebb benzint kap a dolog?
Előre is köszönöm a válaszokat!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha nem hajszolod a csúcsteljesítményt, akár használható is lehet. A kisebb átmérő miatt kevesebb levegő áramolhat át rajta, de ez csak teljes nyitásnál számít, gondolom 90 százalékban úgyis csak részlegesen nyitod a tolattyút.Alfa írta:300ashoz dellorto phbh 28 milyen?
Itt a klubban valaki es 250-re rakott, azt mondta jó (kereséssel megtaláltam). Matt-én 32es van. Nem kicsi a 28?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
300ashoz dellorto phbh 28 milyen?
Itt a klubban valaki es 250-re rakott, azt mondta jó (kereséssel megtaláltam). Matt-én 32es van. Nem kicsi a 28?
Itt a klubban valaki es 250-re rakott, azt mondta jó (kereséssel megtaláltam). Matt-én 32es van. Nem kicsi a 28?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Már hetek óta vadásztam jó állapotú karbira vaterán, de talán most összejött.Nandor írta: Hát egy kicsit irigyellek. Az enyémnek a tolattyúja nagyon kikopott a csörgés mellett alapjáraton annyi levegőt enged át, hogy az alapjárati /mellék/ levegő csavart teljesen behajtva is ellátja a motort.
Úgy nézem a 30N2-4 és 30N2-5 közötti különbségek a fúvóka méretek, és a tűfúvóka.
A kérdés: 30N2-5 tűfúvókánál van haránt furat vagy nincs? ( némettel még mindig gondjaim vannak)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Hát egy kicsit irigyellek. Az enyémnek a tolattyúja nagyon kikopott a csörgés mellett alapjáraton annyi levegőt enged át, hogy az alapjárati /mellék/ levegő csavart teljesen behajtva is ellátja a motort.gabsic írta: Sajnálnám, mert egy tök jó állapotú, alig használt karbi...
Köszi előre is

Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok. Nekem egy MZ TS 150-esem van, kb 10 évet állt az lenne a gondom hogy előfordul vele hogy nincs alapjárat de ha mégis van akkor gázhúzásra terhelés nélkül is vagy elkezd sokat gondolkodni és nyöszörög vagy leáll, (új gyertya van benne és a karbi ki van pucolva) valaki tudja hogy TS 150-es MZ-be hanyas főfűvóka kell mert jelenleg 65-ös van benne
Aki tud segíteni annak előre is köszönöm.
Aki tud segíteni annak előre is köszönöm.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Józ$i 2011.05.05. 18:02-kor.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Kérdés a SZAKÉRTŐKHÖZ!
Vettem vaterán egy karbit, ETZ 250 karbiként árulták. Nem is kérdeztem a pontos típust (én hülye).
Na ma megjött a karbi, és nézem... hát ez nem ETZ, hanem /1. (30N2-5 helyett 30N2-4)
Kérdés, hogy mi a különbség a két karbi közt? (fúvókaméreteket leszámítva)
Német MZ fórumon a tűfúvókánál valami keresztfuratot írtak, de sajna nem tudok németül, a google fordító meg nem sokat ér szakszövegnél...
Szóval: írjak vissza a csókának, hogy ez nekem nem kell, vagy azért megteszi ez is egy 300asra fúrt 251-re?
Sajnálnám, mert egy tök jó állapotú, alig használt karbi...
Köszi előre is

Vettem vaterán egy karbit, ETZ 250 karbiként árulták. Nem is kérdeztem a pontos típust (én hülye).
Na ma megjött a karbi, és nézem... hát ez nem ETZ, hanem /1. (30N2-5 helyett 30N2-4)
Kérdés, hogy mi a különbség a két karbi közt? (fúvókaméreteket leszámítva)
Német MZ fórumon a tűfúvókánál valami keresztfuratot írtak, de sajna nem tudok németül, a google fordító meg nem sokat ér szakszövegnél...
Szóval: írjak vissza a csókának, hogy ez nekem nem kell, vagy azért megteszi ez is egy 300asra fúrt 251-re?

Sajnálnám, mert egy tök jó állapotú, alig használt karbi...
Köszi előre is
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nézd meg az enduróm tankját, igaz az szűkítve lett. Egy igencsak karambolos tank lett összébb vágva......, szét biztos könnyebb.Alfa írta:
Hogyan mennyiért?
Úgy 25 literesre gondoltam.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
sose mentem 300km-et egy tankal, most meg főleg nem...
úgy 250-270...
úgy 250-270...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Olcsón!
Nézd meg este mennyi nyál van benne... Ha lehet gyufát használj!
Pukk! Kész is a 25+ os MZ tank.
Nézd meg este mennyi nyál van benne... Ha lehet gyufát használj!
Pukk! Kész is a 25+ os MZ tank.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hogyan mennyiért?MrDok írta:Tankszélesítés.Alfa írta:Nem azzal van nekem bajom hogy drága, hanem hogy így nevetségesen kicsi a hatótáv, folyton állhatok a kúton... (egyedül még mindig jó sztem a fogyasztás, meg amikor nem erőltetem akkor is).
Azért legalább 300 km-t bírjon már ki...

Úgy 25 literesre gondoltam.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Tankszélesítés.Alfa írta:Nem azzal van nekem bajom hogy drága, hanem hogy így nevetségesen kicsi a hatótáv, folyton állhatok a kúton... (egyedül még mindig jó sztem a fogyasztás, meg amikor nem erőltetem akkor is).
Azért legalább 300 km-t bírjon már ki...

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nem azzal van nekem bajom hogy drága, hanem hogy így nevetségesen kicsi a hatótáv, folyton állhatok a kúton... (egyedül még mindig jó sztem a fogyasztás, meg amikor nem erőltetem akkor is).
Azért legalább 300 km-t bírjon már ki...
Azért legalább 300 km-t bírjon már ki...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Ahhoz képest, hogy normál esetben pont két ilyen utat tettél volna meg ennyi üzemanyaggal elég sok...
Mi történt az űrfogyasztással? / Talán az olajlobbi?
/
Engem nem érdekel már a fogyi. Mióta 5 körül fogyaszt a gép nem néznek ki a klubból
. Fillérb@sz@'s az egész. A hat+ liter (mindenkinek) jó, nyugodj meg.
Mi történt az űrfogyasztással? / Talán az olajlobbi?

Engem nem érdekel már a fogyi. Mióta 5 körül fogyaszt a gép nem néznek ki a klubból

Alfa írta:, aztán utánaszámoltam és az bizony 6 liternél valamivel több.
Ez most így normális, vagy nagyon sürgősen kezdjek valamit a karbibeállításokkal? A gép amúgy remekül megy, ezzel nincs gond.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Rajta vagyok az ügyön...kiszsebi írta:majd főtengely csere után nézd megyoung boys írta: Nekem azért látszik az 5 lityi a gyertyán...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
6 liter nem sok oldaltaskaval es utassal. Pont. 
Amugymeg a legkisebb gazallassal elerheto legnagyobb sebesseg a kulcs.

Amugymeg a legkisebb gazallassal elerheto legnagyobb sebesseg a kulcs.

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
majd főtengely csere után nézd megyoung boys írta: Nekem azért látszik az 5 lityi a gyertyán...

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Nekem azért látszik az 5 lityi a gyertyán...Alfa írta:A gyertyakép tök jó, szép világosbarna. De az kb semmit se számít, amíg szimmeringes volt is ilyen volt (talán kicsit aszimmetrikus, a szimmeringes oldal felé világosabb), amíg 145 főfúvóka volt benne addig is ugyanilyen volt. 2mm és 4 mm előgyújtással is teljesen normális (kiteszteltem. most 3 mm, Bambival állítottuk, optós gyula)
Szal én kicsit szkeptikus vagyok a gyertyával, az csak akkor rossz ha valami nagyon nagyon el van állítva...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem se sok az. Nekem volt 7, igaz 2 személy, 2 b@szott oldaltáska, 110-115 

- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem így felcuccolva az nem sok...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Javaslok egy átfolyás mérő felszerelését. Legalább a tapasztalataiddal segíthetsz nekem is
Talán a városok? Gyoruslás-lassítás-gyorsulás... nagy súly ezt simán okozhatja. Más ötletem nincs
Esetleg a karbi túlfolyóján kifolyhatott egypár liter...

Talán a városok? Gyoruslás-lassítás-gyorsulás... nagy súly ezt simán okozhatja. Más ötletem nincs

Esetleg a karbi túlfolyóján kifolyhatott egypár liter...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nincs tartósan 5000 körüli fordulat, 4500 körül van 100nál, az azért ég és föld az 5khoz képest. Na és azt bírnia kellene simán. Tény, én se szeretem, áttételhosszításon gondolkodok, a bambi féle rezó le van hangolva alacsony fordulatra, ott sokkal jobban is megy. Amúgy ha 100 körül megyek, olyan 40-50 km körül kezd el határozottan melegedni (hőfokmérőn látom), de 80 fok fölé akkor sem megy ott ahova be van dugva, amúgy olyan 70, városban 90 ig melegszik pöcsölésnél.DrV írta:A hetvenes átlagot melyik fokozatban, fordulat tartományban toltad? Szél volt menet közben? Ez fél litert simány változtathat a fogyasztáson.
Amikor a motorozást kezdtem, városban 50nél már 5ben mentem, mert nem fulladt, de akkor még nem volt fogalmam a 2 ütem teljesítmény-fogyasztás görbéről. Most a fogyasztásom 4,2-4,5 úgy hogy haladósan vezetek, gyorsulok és az adott sebességnél olyan fokozatot választok meg, amiben a legkisebb gázkar állás mellett tartja a sebességet. Ez az esetek többségében bejön, kiv. pl 50nél 3as és 4es is jó, ott nyilván 4.ben megyek.
A hétvégén megyek fel pestre. Nagyjából 5000körül akkor gázt kell adnom mint 4000nél. Ha minden jól megy, egy hosszabb darabon kissé meghajtom 5000 körül. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire változik a fogyasztásom.
Tartósabb 5000 körüli fordulat nem túl rossz a motornak?
Nameg ott nincs mit választani sebességfokozatban, 5.ben 4500 a fordulat


MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A gyertyakép tök jó, szép világosbarna. De az kb semmit se számít, amíg szimmeringes volt is ilyen volt (talán kicsit aszimmetrikus, a szimmeringes oldal felé világosabb), amíg 145 főfúvóka volt benne addig is ugyanilyen volt. 2mm és 4 mm előgyújtással is teljesen normális (kiteszteltem. most 3 mm, Bambival állítottuk, optós gyula)
Szal én kicsit szkeptikus vagyok a gyertyával, az csak akkor rossz ha valami nagyon nagyon el van állítva...
Szal én kicsit szkeptikus vagyok a gyertyával, az csak akkor rossz ha valami nagyon nagyon el van állítva...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég