Üzemanyagellátás
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Alfa!
Megoldódott a csörgés a 0,75mm-es hf tömítéssel, a legdúsabbnál 1-el szegényebbre tudtam venni a tűt, eddig ebben az állásban úgy csörgött, hogy majd szétesett! Végre nem olyan dús alul!
Megoldódott a csörgés a 0,75mm-es hf tömítéssel, a legdúsabbnál 1-el szegényebbre tudtam venni a tűt, eddig ebben az állásban úgy csörgött, hogy majd szétesett! Végre nem olyan dús alul!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Üzemanyagellátás
Én még mindíg: akárhogy hajtom, 5,0 lityi. A kopott BVF-emmel. Viszont 2 nagyszerű meglepetés is ért idén.
1.) Gyurm@ túrán a Visegrádi MOL kúton 4,7-et mértem.
2.) Bakonyon be voltam sz_rva mert kihagytam egy tankolást, akkor álltam be Bakonygyepesre a MOL-hoz tankolni (bocs hogy ennyit emlegetem, NEM reklám ;.)). Bőven elment volna még, és 4,4-et mértem. Ilyent sem csinált mostanában
A 4-hez közeli adatokat néhány 10ezerrel ezelőtt tudta rendszeresen...de a csuklóm is nehezedett azóta
1.) Gyurm@ túrán a Visegrádi MOL kúton 4,7-et mértem.
2.) Bakonyon be voltam sz_rva mert kihagytam egy tankolást, akkor álltam be Bakonygyepesre a MOL-hoz tankolni (bocs hogy ennyit emlegetem, NEM reklám ;.)). Bőven elment volna még, és 4,4-et mértem. Ilyent sem csinált mostanában


A 4-hez közeli adatokat néhány 10ezerrel ezelőtt tudta rendszeresen...de a csuklóm is nehezedett azóta

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Amennyibe kerül a benzin manapság szerintem ne aggódj azon, hogy hamarabb tönkremegy. Biztosan jól jársz. Mondjuk így, hogy 145-ös fúvókád van tényleg érdekes a 3 alatti adat. 3.5 körül simán lehetséges, az meg bizonyítot tény hogy 300 ccm-el kevesebbet eszik. Ergó ha még óvatosabb leszel meg leszt a 2 liter is. 
Komolyan mondom versenybe szállok Alfával, 4ezer fölé nem forgatom és negyed gázállással fogok közlekedni úgy 300km-ert. Meglátjuk mennyi jön ki.

Komolyan mondom versenybe szállok Alfával, 4ezer fölé nem forgatom és negyed gázállással fogok közlekedni úgy 300km-ert. Meglátjuk mennyi jön ki.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Perec!
A vége felé záróztam csak, mert nagyon untam a tötymörgést...
Alapjáratom 1200 körüli, szivató nem lehet, tökéletes a gyertyakép.
De nekem van egy "kis" okosítás a blokkban, és 4000 től akkorát tol, hogy a széria kuplung megcsúszik. Valószínű ezért szomjasabb... De igazán nem érdekel, mert nem futárkodok, hanem ez a hobby-m. Szóval....
A vége felé záróztam csak, mert nagyon untam a tötymörgést...

Alapjáratom 1200 körüli, szivató nem lehet, tökéletes a gyertyakép.
De nekem van egy "kis" okosítás a blokkban, és 4000 től akkorát tol, hogy a széria kuplung megcsúszik. Valószínű ezért szomjasabb... De igazán nem érdekel, mert nem futárkodok, hanem ez a hobby-m. Szóval....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Lori...
de a tiéd csak 125...
a 250 estöl már a 3,5 nagyon ritka!!!!
szerintem..
de a tiéd csak 125...
a 250 estöl már a 3,5 nagyon ritka!!!!
szerintem..

Joy69
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Az én motorom, 100 km-en 3 litert fogyaszt. Ez jó?:D
Az én motorom, 100 km-en 3 litert fogyaszt. Ez jó?:D
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ne érts félre, a tavaly eltört kezem nem engedi ám a csőgázt!
Kb 2/3 ig tudom húzni, jobban egyszerűen nem hajlik. A gyorsulással én elégedett vagyok, sosem ültem még más motoron (a tanuló etz-nél és suziki gn 250 nél jobban megy) Lehet hogy ez a szerencsém?
Fordulat: 3500-4000 (lámpáknál "tiltásig" minden fokozat
... na jó nem, csak ritkán. )
Szívórendszer a gyári a legjobb.
Karbi: gyári. tű utángyártott, úszó utángyártott, tűszelep és főfúvóka tartó is. A főfúvókát bambi rakta bele, asszem 145 ös. Tű lent a legalsóban (legszegényebb) a táv feléig, 1el fentebb a másik felén.
Áttétel, gumi: áttétel gyári, gumi Heidenau amit itt ajánlanak
18 as. 90 nél 4000 a fordulat, szóval minden gyári méretű a hajtásláncban.
Az optogyújtás határozottan javított, az eddigi párezer km-en 3,2 volt az átlag.
De nem hiszem h ez lenne az oka, őszintén szólva fogalmam sincs mi, és inkább aggódok mint elégedett vagyok. 3l azért kell neki sztem a kenéshez. Vagy nem? Semmi kedvem 10 ezer km-enként felújítani a blokkot berágódás meg szétment csapágyak miatt.

Kb 2/3 ig tudom húzni, jobban egyszerűen nem hajlik. A gyorsulással én elégedett vagyok, sosem ültem még más motoron (a tanuló etz-nél és suziki gn 250 nél jobban megy) Lehet hogy ez a szerencsém?

Fordulat: 3500-4000 (lámpáknál "tiltásig" minden fokozat

Szívórendszer a gyári a legjobb.
Karbi: gyári. tű utángyártott, úszó utángyártott, tűszelep és főfúvóka tartó is. A főfúvókát bambi rakta bele, asszem 145 ös. Tű lent a legalsóban (legszegényebb) a táv feléig, 1el fentebb a másik felén.
Áttétel, gumi: áttétel gyári, gumi Heidenau amit itt ajánlanak

Az optogyújtás határozottan javított, az eddigi párezer km-en 3,2 volt az átlag.
De nem hiszem h ez lenne az oka, őszintén szólva fogalmam sincs mi, és inkább aggódok mint elégedett vagyok. 3l azért kell neki sztem a kenéshez. Vagy nem? Semmi kedvem 10 ezer km-enként felújítani a blokkot berágódás meg szétment csapágyak miatt.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Hmm.. Az 2,4-2,6 /100km. A 2,9-et már megcsíptem egyszer, de a csőgázon kettőfél...
Hát tényleg óriási költség lenne az Őrség túra...még egy kicsit javítasz a fogyasztáson, aztán el tudsz jönni!
Szívórenszder gyári, karbi 30n3-1, kipufogód, áttételed/hátsó gumid milyen?
Melyik fordulatszám tartományt/sebességfokozatot használtad döntően?
Az optogyújtás is javított ezek szerint?
conus: Nem hiszem, hogy sokan fognak rálicitálni, legfeljebb pár innovás, vagy fojtott 4T robogós.
KILL3R etz: Nem magas egy kicsit az az alapjárat? gyári az alapjárati fúvóka? Szivatótömítés rendben? Vagy safety bike voltál?
Hát tényleg óriási költség lenne az Őrség túra...még egy kicsit javítasz a fogyasztáson, aztán el tudsz jönni!
Szívórenszder gyári, karbi 30n3-1, kipufogód, áttételed/hátsó gumid milyen?
Melyik fordulatszám tartományt/sebességfokozatot használtad döntően?
Az optogyújtás is javított ezek szerint?
conus: Nem hiszem, hogy sokan fognak rálicitálni, legfeljebb pár innovás, vagy fojtott 4T robogós.
KILL3R etz: Nem magas egy kicsit az az alapjárat? gyári az alapjárati fúvóka? Szivatótömítés rendben? Vagy safety bike voltál?
Alfa írta:.
de ma elképedtem:kb 230 km-t hogy lehet 6 liter benzinnel megtenni?? Akárhogy nézem annyi. És nem, nem kímélős üzemmódban. a tű már dúsabbra van téve, 90-100 utazó, és egyébként is húzom a szarvát (és megy is). A 230 km-ből 100 Mátrában szerpentinezés ahogy a csövön kifér. Ki se merem mondani: 3l alatt a fogyasztás, ezerszer átmértem, a km számlálóm meg fix hogy jó... Nameg a telek akkor is 98 km háztól házig ha rosszAhogy bambi mondta, itt valami paranormális van
Na leszimuláltam az egész hétvégét google mapsen: A-ban tankolás Aszódon, a vége az ahol tartom a mocit hétköznapokon...
248 km...
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nem a licitálás volt a célom, a poszt írása közben jöttem rá hogy ez így lehet hogy örvendetes, de:
-nem kap túl kevés kenést így a főtengely?
-nem melegszik túl hamar a blokk?
Mert azért ez már olyan kevés, hogy nem vicces. Egy 3,5 nek jobban örültem volna. Akinek 5 öt eszik, pont 2szer annyi 2T olaj jut át a motoron. Nem találtam erre vonatkozóan semmit a szerelési könyben, se máshol, és nem is mutatja a klasszikus "keveset kap" tüneteket.
-nem kap túl kevés kenést így a főtengely?
-nem melegszik túl hamar a blokk?
Mert azért ez már olyan kevés, hogy nem vicces. Egy 3,5 nek jobban örültem volna. Akinek 5 öt eszik, pont 2szer annyi 2T olaj jut át a motoron. Nem találtam erre vonatkozóan semmit a szerelési könyben, se máshol, és nem is mutatja a klasszikus "keveset kap" tüneteket.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Alfa!
Nekem a Bakony túra adatai:
200km - 40-60km/h-s sebességgel, oldaldobozokkal: 5l/100 km
200km - 100-110km/h-s sebességgel, oldaldobozokkal, cuccokkal(sátor,hálózsák, ruhák stb...) szintén 5l/100km
Na?
Nekem a Bakony túra adatai:
200km - 40-60km/h-s sebességgel, oldaldobozokkal: 5l/100 km
200km - 100-110km/h-s sebességgel, oldaldobozokkal, cuccokkal(sátor,hálózsák, ruhák stb...) szintén 5l/100km
Na?

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
OFF: De az új vázad már igényelt némi üzemanyagot, pedig még motor sem volt benne... 

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az enyém nem fogyaszt semmit, már egy hónapja tele a tank, pedig én már több ezer kilómétert mentem azóta. 
(vonattal)

(vonattal)
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
ismételten elkezdődik a 'kinek a motorja fogyaszt kevesebbet' licitálás...





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nem volt a levegő meleg, kb 20 fok, ha a csörgésre gondolsz, bár igazad van télen mintha nem csinálta volna
99 benzin jó ötlet, majd legközelebbi teletanknál kipróbálom. Ha az a gond akkor nagyobb hf tömítés kell.
de ma elképedtem:kb 230 km-t hogy lehet 6 liter benzinnel megtenni?? Akárhogy nézem annyi. És nem, nem kímélős üzemmódban. a tű már dúsabbra van téve, 90-100 utazó, és egyébként is húzom a szarvát (és megy is). A 230 km-ből 100 Mátrában szerpentinezés ahogy a csövön kifér. Ki se merem mondani: 3l alatt a fogyasztás, ezerszer átmértem, a km számlálóm meg fix hogy jó... Nameg a telek akkor is 98 km háztól házig ha rossz
Ahogy bambi mondta, itt valami paranormális van 
Na leszimuláltam az egész hétvégét google mapsen: A-ban tankolás Aszódon, a vége az ahol tartom a mocit hétköznapokon...
http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 08647&z=12
248 km...

99 benzin jó ötlet, majd legközelebbi teletanknál kipróbálom. Ha az a gond akkor nagyobb hf tömítés kell.
de ma elképedtem:kb 230 km-t hogy lehet 6 liter benzinnel megtenni?? Akárhogy nézem annyi. És nem, nem kímélős üzemmódban. a tű már dúsabbra van téve, 90-100 utazó, és egyébként is húzom a szarvát (és megy is). A 230 km-ből 100 Mátrában szerpentinezés ahogy a csövön kifér. Ki se merem mondani: 3l alatt a fogyasztás, ezerszer átmértem, a km számlálóm meg fix hogy jó... Nameg a telek akkor is 98 km háztól házig ha rossz


Na leszimuláltam az egész hétvégét google mapsen: A-ban tankolás Aszódon, a vége az ahol tartom a mocit hétköznapokon...
http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 08647&z=12
248 km...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Alfa írta:RemélhetőlegNagyon elszoktam már attól h csak úgy megáll.
+1 fejtörő: jövök haza, csörög mint a fene (bambi azt mondta, a dugó az, de nem vészes, ez már csak ilyen, én mégis utálom) aztán Gödöllőnél egyszercsak kisimul, és gyönyörű gyári hanggal jövök vele végig, tépi az arcot gyorsulásnál, pazar a motorfék (nem is pöfög vissza semmit, nem rángat, nem pulzál), 1-2 becsörgés van csak, de kis gázzal újra sima. Máskor meg csörömpöl. Azelőtt megint jó. Szerintem ez is üzemanyagellátási gond, én arra gyanakszom, hogy még mindig keveset kap, pedig emeltem 1et a tűn már, így a 100as utazót tartja (táskákkal!) ugyanazzal a gázállásnál, aminél eddig a 80at. Eddig a legkevesebbet adóban volt. A gyertya eddig is, ezután is őzbarna.
2T olaj nem lehet a gond, mert azt most váltottam olyanra, amin régen (fúrás után) jó volt. Ötletem sincs, szétkapom a benzincsapot holnap, és megnézem, lehet h néha eleget enged, máskor meg keveset. "Hardveres" problémára azért nem gyanakszom, mert akkor végig valamilyen lenne, így nem változhatna (pl egy váltó fogaskerék mindig "ugyanolyan").
Ha valakinek oldódott már meg ilyesmi gond, ne kíméljen, írja meg
Nem volt nagyon meleg a levegő amikor ezt csinálta?
Ilyen okok miatt használok 99-es benyát, 95-össel majd szétesik...
A fúvóka 145 volt, most 140, a tű a legdúsabban. Fogyasztásom 5,1 javarészt 2 személy, oldalcsomag, 95-ös tempó.
De megelégeltem,hogy nem tudom a tűt a normál állásba tenni, (elég sötét a gyertya), meg jobban is menne abban az állásban, csak, amint bemelegszik, iszonyú csörgés.
Elkészült a 0,75 mm vastag hf tömítés, majd beszámolok a fejleményekről!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Én is challoils-al járok kicsit füstöl egyébként semmi gond vele vszeg máshol van a gond!MrDok írta:Üdv! Tán néha szét kéne szedni tisztításra. Gyakrabban......Alfa írta:Nah a hétvége problémája:![]()
Megyek békés 95 körül Gyöngyösről Pest felé, a motor egyszercsak kihagy a gyorsforgalmin, majd újraindul, megy, kihagy, leáll, begurulok az Agip kútra. Nem indul. Oké, épp odafele fogyott ki a benzinem, ez ugyanez volt (még szerencse h van tartalék), mondom valahol elfolyt pl kilyukadt a tank. Hát nem, semmi gyanús nem volt a mocin kívülről, a tank több mint félig. Rúgdosom egy darabig, mivel a fsz. mérőm a trafóról mér és kileng, szikra van (milyen praktikus, lol!
) majd kiveszem a gyertyát, semmi. A gyertya full száraz, gondoltam akkor benzincsap. Nade az folyik rendesen. Akkor tűszelep. Szétszedem a karbit (4000 km óta nem volt szétszedve, olyan büszke voltam magamra
, és valami iszonyú ragacsos cucc jött ki belőle, mintha tiszta olaj lenne, de látható szenny sehol se volt. Tűszelep oké, főfúvóka oké. Visszaépítem, belerakom a gyertyát, első rúgásra indul.
Arra gondoltam, némi 2t olaj nem keveredett el (Challoils Dynamicstroke, eddig bevált) és egy csomóban összeállt oda, és jól beszívta, azért ragadt annyira.
Vagy van valami ötlet miért lehetett? És miért volt full száraz a gyertya (máskor kis rugdosás után is némi olajfilm azért volt rajta), ami amúgy szép őzbarna? Lehet h fontos info lehet, a tankot teljesen kijárattam (elfogyott menet közben), 2 éve legalább nem csináltam ilyet. De az is tény, hogy 100 km-t mátráztam előtte minden gond nélkül.
Az "incidens"után minden probléma nélkül hazahozott. Tök tanácstalan vagyok, a tankba bevilágítottam és tiszta.

Re: Üzemanyagellátás
Ez egy paranormális jelenségAlfa írta:Előfordulhat hogy szét kéne szedni, de mint írtambelevilágítottam erős lámpával, felkavargattam egy kicsit, és semmi szennyeződés (pl rozsda vagy ilyesmi) sem volt. A tank fémtiszta.
-sem a csapban
-sem a szűrőben
-sem az ülepítőpohárban
-sem a tűszelepben
-sem az úszóházban
Az egyetlen, szokásostól eltérő dolog az úszóházból kiömlő benzin volt (amikor szétcsavaroztam), ami jóval ragacsosabb volt, mint a benzincsőből jövő, de sem a színe nem volt más, se nem képzett semmiféle lerakódást. Ezért gondoltam valami olajgondra, téptem is egy faágat, letisztítottam, és jól összekevertem a dolgokat a tankban. Ezután nem volt vele gond. Csak gondoltam másnak is volt hasonló... ez lehetett a baj?
Jah még csodálkoztam is hogy a karbi milyen tiszta csillogó belül.

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Remélhetőleg
Nagyon elszoktam már attól h csak úgy megáll.
+1 fejtörő: jövök haza, csörög mint a fene (bambi azt mondta, a dugó az, de nem vészes, ez már csak ilyen, én mégis utálom) aztán Gödöllőnél egyszercsak kisimul, és gyönyörű gyári hanggal jövök vele végig, tépi az arcot gyorsulásnál, pazar a motorfék (nem is pöfög vissza semmit, nem rángat, nem pulzál), 1-2 becsörgés van csak, de kis gázzal újra sima. Máskor meg csörömpöl. Azelőtt megint jó. Szerintem ez is üzemanyagellátási gond, én arra gyanakszom, hogy még mindig keveset kap, pedig emeltem 1et a tűn már, így a 100as utazót tartja (táskákkal!) ugyanazzal a gázállásnál, aminél eddig a 80at. Eddig a legkevesebbet adóban volt. A gyertya eddig is, ezután is őzbarna.
2T olaj nem lehet a gond, mert azt most váltottam olyanra, amin régen (fúrás után) jó volt. Ötletem sincs, szétkapom a benzincsapot holnap, és megnézem, lehet h néha eleget enged, máskor meg keveset. "Hardveres" problémára azért nem gyanakszom, mert akkor végig valamilyen lenne, így nem változhatna (pl egy váltó fogaskerék mindig "ugyanolyan").
Ha valakinek oldódott már meg ilyesmi gond, ne kíméljen, írja meg

+1 fejtörő: jövök haza, csörög mint a fene (bambi azt mondta, a dugó az, de nem vészes, ez már csak ilyen, én mégis utálom) aztán Gödöllőnél egyszercsak kisimul, és gyönyörű gyári hanggal jövök vele végig, tépi az arcot gyorsulásnál, pazar a motorfék (nem is pöfög vissza semmit, nem rángat, nem pulzál), 1-2 becsörgés van csak, de kis gázzal újra sima. Máskor meg csörömpöl. Azelőtt megint jó. Szerintem ez is üzemanyagellátási gond, én arra gyanakszom, hogy még mindig keveset kap, pedig emeltem 1et a tűn már, így a 100as utazót tartja (táskákkal!) ugyanazzal a gázállásnál, aminél eddig a 80at. Eddig a legkevesebbet adóban volt. A gyertya eddig is, ezután is őzbarna.
2T olaj nem lehet a gond, mert azt most váltottam olyanra, amin régen (fúrás után) jó volt. Ötletem sincs, szétkapom a benzincsapot holnap, és megnézem, lehet h néha eleget enged, máskor meg keveset. "Hardveres" problémára azért nem gyanakszom, mert akkor végig valamilyen lenne, így nem változhatna (pl egy váltó fogaskerék mindig "ugyanolyan").
Ha valakinek oldódott már meg ilyesmi gond, ne kíméljen, írja meg

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Alfa: Szerintem csak szépen lassan összegyűlt, aztán most lett elég neki.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Előfordulhat hogy szét kéne szedni, de mint írtam
belevilágítottam erős lámpával, felkavargattam egy kicsit, és semmi szennyeződés (pl rozsda vagy ilyesmi) sem volt. A tank fémtiszta.
-sem a csapban
-sem a szűrőben
-sem az ülepítőpohárban
-sem a tűszelepben
-sem az úszóházban
Az egyetlen, szokásostól eltérő dolog az úszóházból kiömlő benzin volt (amikor szétcsavaroztam), ami jóval ragacsosabb volt, mint a benzincsőből jövő, de sem a színe nem volt más, se nem képzett semmiféle lerakódást. Ezért gondoltam valami olajgondra, téptem is egy faágat, letisztítottam, és jól összekevertem a dolgokat a tankban. Ezután nem volt vele gond. Csak gondoltam másnak is volt hasonló... ez lehetett a baj?
Jah még csodálkoztam is hogy a karbi milyen tiszta csillogó belül.

-sem a csapban
-sem a szűrőben
-sem az ülepítőpohárban
-sem a tűszelepben
-sem az úszóházban
Az egyetlen, szokásostól eltérő dolog az úszóházból kiömlő benzin volt (amikor szétcsavaroztam), ami jóval ragacsosabb volt, mint a benzincsőből jövő, de sem a színe nem volt más, se nem képzett semmiféle lerakódást. Ezért gondoltam valami olajgondra, téptem is egy faágat, letisztítottam, és jól összekevertem a dolgokat a tankban. Ezután nem volt vele gond. Csak gondoltam másnak is volt hasonló... ez lehetett a baj?
Jah még csodálkoztam is hogy a karbi milyen tiszta csillogó belül.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2880
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Ülepítőpohár?MrDok írta:Üdv! Tán néha szét kéne szedni tisztításra. Gyakrabban......Alfa írta: Az "incidens"után minden probléma nélkül hazahozott. Tök tanácstalan vagyok, a tankba bevilágítottam és tiszta.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! Tán néha szét kéne szedni tisztításra. Gyakrabban......Alfa írta:Nah a hétvége problémája:![]()
Megyek békés 95 körül Gyöngyösről Pest felé, a motor egyszercsak kihagy a gyorsforgalmin, majd újraindul, megy, kihagy, leáll, begurulok az Agip kútra. Nem indul. Oké, épp odafele fogyott ki a benzinem, ez ugyanez volt (még szerencse h van tartalék), mondom valahol elfolyt pl kilyukadt a tank. Hát nem, semmi gyanús nem volt a mocin kívülről, a tank több mint félig. Rúgdosom egy darabig, mivel a fsz. mérőm a trafóról mér és kileng, szikra van (milyen praktikus, lol!
) majd kiveszem a gyertyát, semmi. A gyertya full száraz, gondoltam akkor benzincsap. Nade az folyik rendesen. Akkor tűszelep. Szétszedem a karbit (4000 km óta nem volt szétszedve, olyan büszke voltam magamra
, és valami iszonyú ragacsos cucc jött ki belőle, mintha tiszta olaj lenne, de látható szenny sehol se volt. Tűszelep oké, főfúvóka oké. Visszaépítem, belerakom a gyertyát, első rúgásra indul.
Arra gondoltam, némi 2t olaj nem keveredett el (Challoils Dynamicstroke, eddig bevált) és egy csomóban összeállt oda, és jól beszívta, azért ragadt annyira.
Vagy van valami ötlet miért lehetett? És miért volt full száraz a gyertya (máskor kis rugdosás után is némi olajfilm azért volt rajta), ami amúgy szép őzbarna? Lehet h fontos info lehet, a tankot teljesen kijárattam (elfogyott menet közben), 2 éve legalább nem csináltam ilyet. De az is tény, hogy 100 km-t mátráztam előtte minden gond nélkül.
Az "incidens"után minden probléma nélkül hazahozott. Tök tanácstalan vagyok, a tankba bevilágítottam és tiszta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás

ma,nagy sikert értem el a 2 hetes
kisérletezések után,a Taiwani karbival......
80km/ora a teszt sebességem....
ma mentem ismét 20km...
az elfogyesztott benzin 0,75l
ha jol számoltam akkor ez 100 kilométeren: 3,75 l/100
NA EZZEL MÁR MEG VAGYOK ELÉGEDVE!!!
FŐLEG HOGY A KISLÁNCKERÉK 17-es...
elég pörgősre van véve az ötödik sebességem is...
(mert én igy szeretem)

vélemény?
2 hete 6,5 literről indult a fogyasztásom

Joy69
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nandor: Cikkszám szerint ugyanazok. 05-42.082
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Hát igen nekem amolyan TS250 - TS250/1 "hibrid" van, és nem tudom hogy melyiké kell hozzá.csikin írta: Sima TS-en biztosan ilyen van, elvileg /1-en se kellett ezen változtatni.
De ha egyforma akkor mindegy.
De biztosan egyforma? Hátha csak /1-ét tudok szerezni.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nah a hétvége problémája:
Megyek békés 95 körül Gyöngyösről Pest felé, a motor egyszercsak kihagy a gyorsforgalmin, majd újraindul, megy, kihagy, leáll, begurulok az Agip kútra. Nem indul. Oké, épp odafele fogyott ki a benzinem, ez ugyanez volt (még szerencse h van tartalék
), mondom valahol elfolyt pl kilyukadt a tank. Hát nem, semmi gyanús nem volt a mocin kívülről, a tank több mint félig. Rúgdosom egy darabig, mivel a fsz. mérőm a trafóról mér és kileng, szikra van (milyen praktikus, lol!
) majd kiveszem a gyertyát, semmi. A gyertya full száraz, gondoltam akkor benzincsap. Nade az folyik rendesen. Akkor tűszelep. Szétszedem a karbit (4000 km óta nem volt szétszedve, olyan büszke voltam magamra
, és valami iszonyú ragacsos cucc jött ki belőle, mintha tiszta olaj lenne, de látható szenny sehol se volt. Tűszelep oké, főfúvóka oké. Visszaépítem, belerakom a gyertyát, első rúgásra indul.
Arra gondoltam, némi 2t olaj nem keveredett el (Challoils Dynamicstroke, eddig bevált) és egy csomóban összeállt oda, és jól beszívta, azért ragadt annyira.
Vagy van valami ötlet miért lehetett? És miért volt full száraz a gyertya (máskor kis rugdosás után is némi olajfilm azért volt rajta), ami amúgy szép őzbarna? Lehet h fontos info lehet, a tankot teljesen kijárattam (elfogyott menet közben), 2 éve legalább nem csináltam ilyet. De az is tény, hogy 100 km-t mátráztam előtte minden gond nélkül.
Az "incidens"
után minden probléma nélkül hazahozott. Tök tanácstalan vagyok, a tankba bevilágítottam és tiszta.

Megyek békés 95 körül Gyöngyösről Pest felé, a motor egyszercsak kihagy a gyorsforgalmin, majd újraindul, megy, kihagy, leáll, begurulok az Agip kútra. Nem indul. Oké, épp odafele fogyott ki a benzinem, ez ugyanez volt (még szerencse h van tartalék



Arra gondoltam, némi 2t olaj nem keveredett el (Challoils Dynamicstroke, eddig bevált) és egy csomóban összeállt oda, és jól beszívta, azért ragadt annyira.
Vagy van valami ötlet miért lehetett? És miért volt full száraz a gyertya (máskor kis rugdosás után is némi olajfilm azért volt rajta), ami amúgy szép őzbarna? Lehet h fontos info lehet, a tankot teljesen kijárattam (elfogyott menet közben), 2 éve legalább nem csináltam ilyet. De az is tény, hogy 100 km-t mátráztam előtte minden gond nélkül.
Az "incidens"

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
karburátor beállításhoz 2 dolog kell:
1. ez: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
2. tudni azt h a fúvókák+tű elkopnak, ezáltal több benzin engednek át
1. ez: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
2. tudni azt h a fúvókák+tű elkopnak, ezáltal több benzin engednek át



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Üzemanyagellátás
Üdv mindenkinek!
Nah egy két paraméter először...
csatoskarbi ETZ250deLuxe, tirisztoros gyújtás igazoltan 3.0mm előgyújtással, olyan 120 körül van a vége utazóban gyönyörűen viszi a 100-105öt (Cateye órával mérve, a pontos kerékméret beállitva)
a schubertű a legfelső állásban volt a rossz volt a lemez ami tartja, DE a gyertya igy volt őz barna inkább enyhén fehéres...
a probléma ott kezdődik hogy sportos, tötymörgős, dinamikus vezetés mellett is a fogyasztása olyan 4-4,5 liter között van amivel még mindig borzasztóan elégedett lennék ha ezt nem 50 km-en enné meg
tehát a fogyasztás 8-9 liter között van... kezdettől fogva... karbi tiszta légszűrőt cseréltem... olyan 5000 km-t mentem már amióta nálam van és nem egy pénztárca kimélő darab... valami ötlet?
Egyébként róla van szó:
http://mumus.kz-net.hu/domada/MZ/008.jpg
jah és dobozok nélkül fogyaszt ennyit
Nah egy két paraméter először...
csatoskarbi ETZ250deLuxe, tirisztoros gyújtás igazoltan 3.0mm előgyújtással, olyan 120 körül van a vége utazóban gyönyörűen viszi a 100-105öt (Cateye órával mérve, a pontos kerékméret beállitva)
a schubertű a legfelső állásban volt a rossz volt a lemez ami tartja, DE a gyertya igy volt őz barna inkább enyhén fehéres...
a probléma ott kezdődik hogy sportos, tötymörgős, dinamikus vezetés mellett is a fogyasztása olyan 4-4,5 liter között van amivel még mindig borzasztóan elégedett lennék ha ezt nem 50 km-en enné meg

tehát a fogyasztás 8-9 liter között van... kezdettől fogva... karbi tiszta légszűrőt cseréltem... olyan 5000 km-t mentem már amióta nálam van és nem egy pénztárca kimélő darab... valami ötlet?
Egyébként róla van szó:
http://mumus.kz-net.hu/domada/MZ/008.jpg
jah és dobozok nélkül fogyaszt ennyit

Die Partei hat immer recht!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Sima TS-en biztosan ilyen van, elvileg /1-en se kellett ezen változtatni.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Adjatok már tanácsot!
Állítgattam a csatos karbim, ami 300-as hengert táplál. Tettem bele 140-es főfúvókát, a tű pedig a legalsó állásában van.
Most már elértem, hogy a gyertya őzbarna és nem fekete és a fogyasztás 5 liter vagy kicsit alatta(eddig inkább 6 volt). De valahogy úgy érzem, hogy nem megy, semmilyen fordulatszámban nem torpan, de 110 körül megy ha nem hasalok rá. Ha a tűt följebb veszem az teljes gáznál több benzint enged? Vagy tegyek 145 ös fúvókát? Vagy ha őzbarna akkor ezzel nincs gond?
Adjatok már tanácsot!
Állítgattam a csatos karbim, ami 300-as hengert táplál. Tettem bele 140-es főfúvókát, a tű pedig a legalsó állásában van.
Most már elértem, hogy a gyertya őzbarna és nem fekete és a fogyasztás 5 liter vagy kicsit alatta(eddig inkább 6 volt). De valahogy úgy érzem, hogy nem megy, semmilyen fordulatszámban nem torpan, de 110 körül megy ha nem hasalok rá. Ha a tűt följebb veszem az teljes gáznál több benzint enged? Vagy tegyek 145 ös fúvókát? Vagy ha őzbarna akkor ezzel nincs gond?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Hú nekem van frankó szűrőm és csak annyit tudok mondani hogy semmi kosz nincs benne mert előtte vettem csapot azt hiszem digó csap és abban is jó szűrő van és áttetsző vízzsák de én is jó ötletnek tartom a köztes szűrőt.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Üzemanyagellátás
Ehhez még annyi,hogy ejtőtankhoz nem papírbetétes szűrő javallt,hanem a finom szitabetétes,mint a diesel-előszűrő! 

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Ok kösz MRDokMrDok írta:Persze, erre találták ki! Használd nyugodtan, aztán mondjuk egy év múlva leszedheted, addig biztos kijön a szemét a tankból.festékes írta:Hali! Ma átfényeztem a gépet és tettem fel egy gyári tankot amit előtte kitakaritottam,elég jó lett de újat azért nem tudtam belőle kihozni ezért a benzincsőre rátennék még egy köztes szürőt is.kérdésem,hogy ez jó e,átfolyik rendesen,folyamatosan a benzin?Kinek van ilyen a véleményetekre vagyok kiváncsi köszi!

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Persze, erre találták ki! Használd nyugodtan, aztán mondjuk egy év múlva leszedheted, addig biztos kijön a szemét a tankból.festékes írta:Hali! Ma átfényeztem a gépet és tettem fel egy gyári tankot amit előtte kitakaritottam,elég jó lett de újat azért nem tudtam belőle kihozni ezért a benzincsőre rátennék még egy köztes szürőt is.kérdésem,hogy ez jó e,átfolyik rendesen,folyamatosan a benzin?Kinek van ilyen a véleményetekre vagyok kiváncsi köszi!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Hali! Ma átfényeztem a gépet és tettem fel egy gyári tankot amit előtte kitakaritottam,elég jó lett de újat azért nem tudtam belőle kihozni ezért a benzincsőre rátennék még egy köztes szürőt is.kérdésem,hogy ez jó e,átfolyik rendesen,folyamatosan a benzin?Kinek van ilyen a véleményetekre vagyok kiváncsi köszi!
Re: Üzemanyagellátás
MrDok...!!!
Ja bocs,"Bg" irta?!
nekem ugyan ez volt a jelenség
az uj karbival amit vettem...
a fő probléma az volt,hogy a Taiwani
gyárto,tul licsi alapjárati fuvokát rakott belé.(0,35)
azt kicseréltem 0,45re és megszünt a rángatozás.
még a főfuvokát is le tudtam vinni 115re,
igy nyertem a fogyasztáson 1litert.
előtte 5,2 most 4,18.
persze 80as tempón.

Ja bocs,"Bg" irta?!
nekem ugyan ez volt a jelenség
az uj karbival amit vettem...
a fő probléma az volt,hogy a Taiwani
gyárto,tul licsi alapjárati fuvokát rakott belé.(0,35)
azt kicseréltem 0,45re és megszünt a rángatozás.
még a főfuvokát is le tudtam vinni 115re,
igy nyertem a fogyasztáson 1litert.
előtte 5,2 most 4,18.
persze 80as tempón.

Joy69
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!bg írta:Kérdésem
Mitől van az, hogy alapjáraton szépen megy a gép. Meg lehet számolni az ütemeket szinte.
Aztán egyes, és ahogy húzom, úgy fullad. Néha elkapja, de alapvetően erőtlenné válik a gép. Ha felpörgetve engedem rá a kuplungot, akkor szépen megy. De pl, kocsisorban lassú elindulást nem lehet véghezvinni. Egyszerűen nem megy, mintha meg akarna állni.
A kettes, hármas, és sorban mind ugyanez a helyzet. Ha felpörgetem, akkor repül minden gond nélkül. Ha csak öregurasan váltok, és gázt húzok akkor le akar hörögni, van hogy elkapja, de van hogy vissza kell váltani, fel kell túráztatni, és rádobni a kuplungot. Ekkor megint megy. A végsebesség 90 körül van. Egy személlyel.
A létező összes beállítást végig próbáltuk, sok benzin kevés benzin, sok levegő kevés levegő, stb. a sok benzinnél valamelyest javult a helyzet, de nem jó.
A magam részéről nem hiszem el, hogy az etz sportos gép és állandóan húzni kell a fülét. Én inkább öregurasan vezetném, nem óriási gázfröccsel.
Még annyit. A blokk szét volt húzva, csapágyazva, szimeringezve volt.
A főtengely gyári maradt, kis kottyanással, kb. 75 % os.
A henger gyűrűzve lett, szintén gyári alapméretű.
A karburátor 100 szor kipucolva, fúvókák 1000 szer kitakarítva. /átjárhatóak/
A forgórész külső része szét volt törve, kapott egy újat.
A kuplung új lamellákat kapott.
Na ebben tudok segíteni! Nemrég oldottam meg ugyanezt a problémát.
Vastag a súbertűd! Vegyél egyet, és hasonlítsd össze. Az enyém 1-2 tizeddel volt vastagabb mint amit kaptam, kicseréltem, és megszűnt a probléma. Ha kell lemérem őket neked a pontos adatokért.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
De ha új lenne a henger, ezelőtt sem ment volna jobban, nem?
És azért új gyűrűkkel kell neki egy kis járatás, hogy összekopjon a hengerrel. Még 0,2mm sincs a gyűrűhézag??? Annyi kellene neki!

És azért új gyűrűkkel kell neki egy kis járatás, hogy összekopjon a hengerrel. Még 0,2mm sincs a gyűrűhézag??? Annyi kellene neki!

- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
megnéztük mindet. minden jó, vagy legalábbis úgy néz ki.csikin írta:bg: előgyújtást nézd meg még (FHP előtt 3 mm)+ gyertya (elektródahézag),trafó,kábel
az elektromosságot direkt független idegen szakemberrel nézettem át, nehogy elfogult legyek.
a vicc az hogy amíg csörgött, és nem lett hozzányúlva, addig jól ment, kb. 130 at. lehet hogy meg kelet volna várni amíg kiesik alólam, és nem hozzányúlni. de az a csúnya csapágyhang, meg a kuplung sivítása zavart.
ma beruházok egy új gyertyába, ami már a negyedik verzó. denso.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Gyurmooo írta:1.: gyertya színe milyen?bg írta: ...
A létező összes beállítást végig próbáltuk, sok benzin kevés benzin, sok levegő kevés levegő, stb. a sok benzinnél valamelyest javult a helyzet, de nem jó.
...
A karburátor 100 szor kipucolva, fúvókák 1000 szer kitakarítva. /átjárhatóak/
...
2.: levegőszűrő lett cserélve, ugye?
3.: az új gyűrűvel mennyi lett a hézag?
Nem akarod föltenni a karburátorom próbaképp?
a gyertya gyönyörű őz barna.
cserélve lett a levegőszűrő is.
új gyűrűvel semennyi hézag sincsen. tökéletesen illeszkedik. gyanítom hogy nemrégen új hengert kapott, és szinte új még a henger. 69 es gyűrűket kapott.
feltehetjük. egy próbát megér.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bg 2010.06.24. 07:45-kor.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
1.: gyertya színe milyen?bg írta: ...
A létező összes beállítást végig próbáltuk, sok benzin kevés benzin, sok levegő kevés levegő, stb. a sok benzinnél valamelyest javult a helyzet, de nem jó.
...
A karburátor 100 szor kipucolva, fúvókák 1000 szer kitakarítva. /átjárhatóak/
...
2.: levegőszűrő lett cserélve, ugye?
3.: az új gyűrűvel mennyi lett a hézag?
Nem akarod föltenni a karburátorom próbaképp?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
bg: előgyújtást nézd meg még (FHP előtt 3 mm)+ gyertya (elektródahézag),trafó,kábel
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Kérdésem
Mitől van az, hogy alapjáraton szépen megy a gép. Meg lehet számolni az ütemeket szinte.
Aztán egyes, és ahogy húzom, úgy fullad. Néha elkapja, de alapvetően erőtlenné válik a gép. Ha felpörgetve engedem rá a kuplungot, akkor szépen megy. De pl, kocsisorban lassú elindulást nem lehet véghezvinni. Egyszerűen nem megy, mintha meg akarna állni.
A kettes, hármas, és sorban mind ugyanez a helyzet. Ha felpörgetem, akkor repül minden gond nélkül. Ha csak öregurasan váltok, és gázt húzok akkor le akar hörögni, van hogy elkapja, de van hogy vissza kell váltani, fel kell túráztatni, és rádobni a kuplungot. Ekkor megint megy. A végsebesség 90 körül van. Egy személlyel.
A létező összes beállítást végig próbáltuk, sok benzin kevés benzin, sok levegő kevés levegő, stb. a sok benzinnél valamelyest javult a helyzet, de nem jó.
A magam részéről nem hiszem el, hogy az etz sportos gép és állandóan húzni kell a fülét. Én inkább öregurasan vezetném, nem óriási gázfröccsel.
Még annyit. A blokk szét volt húzva, csapágyazva, szimeringezve volt.
A főtengely gyári maradt, kis kottyanással, kb. 75 % os.
A henger gyűrűzve lett, szintén gyári alapméretű.
A karburátor 100 szor kipucolva, fúvókák 1000 szer kitakarítva. /átjárhatóak/
A forgórész külső része szét volt törve, kapott egy újat.
A kuplung új lamellákat kapott.
Mitől van az, hogy alapjáraton szépen megy a gép. Meg lehet számolni az ütemeket szinte.
Aztán egyes, és ahogy húzom, úgy fullad. Néha elkapja, de alapvetően erőtlenné válik a gép. Ha felpörgetve engedem rá a kuplungot, akkor szépen megy. De pl, kocsisorban lassú elindulást nem lehet véghezvinni. Egyszerűen nem megy, mintha meg akarna állni.
A kettes, hármas, és sorban mind ugyanez a helyzet. Ha felpörgetem, akkor repül minden gond nélkül. Ha csak öregurasan váltok, és gázt húzok akkor le akar hörögni, van hogy elkapja, de van hogy vissza kell váltani, fel kell túráztatni, és rádobni a kuplungot. Ekkor megint megy. A végsebesség 90 körül van. Egy személlyel.
A létező összes beállítást végig próbáltuk, sok benzin kevés benzin, sok levegő kevés levegő, stb. a sok benzinnél valamelyest javult a helyzet, de nem jó.
A magam részéről nem hiszem el, hogy az etz sportos gép és állandóan húzni kell a fülét. Én inkább öregurasan vezetném, nem óriási gázfröccsel.
Még annyit. A blokk szét volt húzva, csapágyazva, szimeringezve volt.
A főtengely gyári maradt, kis kottyanással, kb. 75 % os.
A henger gyűrűzve lett, szintén gyári alapméretű.
A karburátor 100 szor kipucolva, fúvókák 1000 szer kitakarítva. /átjárhatóak/
A forgórész külső része szét volt törve, kapott egy újat.
A kuplung új lamellákat kapott.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Mivel méred a gyújtás időpontját? Nekem nagyon kevésnek tűnik...
Nincs a hengerfej alatt több alu tömítés?
Örülök hogy a karbit sikerült beállítani. Lehet változtattak rajta, mert eddig senkinek sem működött....](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Nincs a hengerfej alatt több alu tömítés?
Örülök hogy a karbit sikerült beállítani. Lehet változtattak rajta, mert eddig senkinek sem működött....
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
köszi fiuk a sok segitséget..
ugy néz ki a karbi össze jön.
mindkét fuvokát ki kellett cserélnem.
a Taiwani,0,35 ös ment a kukába.
0,45 ös alapjárati.
és a föfuvokát levittem,135 röl 115 re.
és még igy is nagyon bátor 100-120ig.
a fogyasztás 5,2 röl lement 4,18 ra,igaz
csak 80-as tempoval mentem.
az előgyujtást 3mm,nem fogadja jol.
1,5mm és csodálatosan húz.
és ami fontos:nem tolat!!

ugy néz ki a karbi össze jön.
mindkét fuvokát ki kellett cserélnem.
a Taiwani,0,35 ös ment a kukába.
0,45 ös alapjárati.
és a föfuvokát levittem,135 röl 115 re.
és még igy is nagyon bátor 100-120ig.
a fogyasztás 5,2 röl lement 4,18 ra,igaz
csak 80-as tempoval mentem.
az előgyujtást 3mm,nem fogadja jol.
1,5mm és csodálatosan húz.
és ami fontos:nem tolat!!

Joy69
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Most csináltam egyet gyere át a barkács topicbamark222 írta:Van egy MZ-m amit nemrég kaptam.14 évet állt egy garázsban,úgy hogy nem volt leengedve belőle a benzin,úgyhogy a tank belső részére rászáradt a benzinvan valami ötletetek,hogy hogyan takarítsam ki?vagy muszály új tankot vennem(remélem hogy nem)?

-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Üzemanyagellátás
Van egy MZ-m amit nemrég kaptam.14 évet állt egy garázsban,úgy hogy nem volt leengedve belőle a benzin,úgyhogy a tank belső részére rászáradt a benzin
van valami ötletetek,hogy hogyan takarítsam ki?vagy muszály új tankot vennem(remélem hogy nem)?

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Hali!Egyszer sráckoromban elvittem egy elvileg nagyhirü szerelőhöz pedig óvtak tőleKILL3R etz írta:Üdv!
Azt a karbit szerintem soha nem fogod tudni beállítani normálisan....Még a gyári karbiban is használhatatlan az a tű, nemhogy abban a csodában. Én inkább börzéznék egyet...
A megfordulás pedig szerintem mókolt bütyök miatt van. De lehet kalimpáló főtengely is.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Akkor 3ezer km alatt bejön az ára. Szinte ingyen volt akkor..úgy is mondhatnánk. 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég