

Alfa írta:RemélhetőlegNagyon elszoktam már attól h csak úgy megáll.
+1 fejtörő: jövök haza, csörög mint a fene (bambi azt mondta, a dugó az, de nem vészes, ez már csak ilyen, én mégis utálom) aztán Gödöllőnél egyszercsak kisimul, és gyönyörű gyári hanggal jövök vele végig, tépi az arcot gyorsulásnál, pazar a motorfék (nem is pöfög vissza semmit, nem rángat, nem pulzál), 1-2 becsörgés van csak, de kis gázzal újra sima. Máskor meg csörömpöl. Azelőtt megint jó. Szerintem ez is üzemanyagellátási gond, én arra gyanakszom, hogy még mindig keveset kap, pedig emeltem 1et a tűn már, így a 100as utazót tartja (táskákkal!) ugyanazzal a gázállásnál, aminél eddig a 80at. Eddig a legkevesebbet adóban volt. A gyertya eddig is, ezután is őzbarna.
2T olaj nem lehet a gond, mert azt most váltottam olyanra, amin régen (fúrás után) jó volt. Ötletem sincs, szétkapom a benzincsapot holnap, és megnézem, lehet h néha eleget enged, máskor meg keveset. "Hardveres" problémára azért nem gyanakszom, mert akkor végig valamilyen lenne, így nem változhatna (pl egy váltó fogaskerék mindig "ugyanolyan").
Ha valakinek oldódott már meg ilyesmi gond, ne kíméljen, írja meg
Én is challoils-al járok kicsit füstöl egyébként semmi gond vele vszeg máshol van a gond!MrDok írta:Üdv! Tán néha szét kéne szedni tisztításra. Gyakrabban......Alfa írta:Nah a hétvége problémája:![]()
Megyek békés 95 körül Gyöngyösről Pest felé, a motor egyszercsak kihagy a gyorsforgalmin, majd újraindul, megy, kihagy, leáll, begurulok az Agip kútra. Nem indul. Oké, épp odafele fogyott ki a benzinem, ez ugyanez volt (még szerencse h van tartalék), mondom valahol elfolyt pl kilyukadt a tank. Hát nem, semmi gyanús nem volt a mocin kívülről, a tank több mint félig. Rúgdosom egy darabig, mivel a fsz. mérőm a trafóról mér és kileng, szikra van (milyen praktikus, lol!
) majd kiveszem a gyertyát, semmi. A gyertya full száraz, gondoltam akkor benzincsap. Nade az folyik rendesen. Akkor tűszelep. Szétszedem a karbit (4000 km óta nem volt szétszedve, olyan büszke voltam magamra
, és valami iszonyú ragacsos cucc jött ki belőle, mintha tiszta olaj lenne, de látható szenny sehol se volt. Tűszelep oké, főfúvóka oké. Visszaépítem, belerakom a gyertyát, első rúgásra indul.
Arra gondoltam, némi 2t olaj nem keveredett el (Challoils Dynamicstroke, eddig bevált) és egy csomóban összeállt oda, és jól beszívta, azért ragadt annyira.
Vagy van valami ötlet miért lehetett? És miért volt full száraz a gyertya (máskor kis rugdosás után is némi olajfilm azért volt rajta), ami amúgy szép őzbarna? Lehet h fontos info lehet, a tankot teljesen kijárattam (elfogyott menet közben), 2 éve legalább nem csináltam ilyet. De az is tény, hogy 100 km-t mátráztam előtte minden gond nélkül.
Az "incidens"után minden probléma nélkül hazahozott. Tök tanácstalan vagyok, a tankba bevilágítottam és tiszta.
Ez egy paranormális jelenségAlfa írta:Előfordulhat hogy szét kéne szedni, de mint írtambelevilágítottam erős lámpával, felkavargattam egy kicsit, és semmi szennyeződés (pl rozsda vagy ilyesmi) sem volt. A tank fémtiszta.
-sem a csapban
-sem a szűrőben
-sem az ülepítőpohárban
-sem a tűszelepben
-sem az úszóházban
Az egyetlen, szokásostól eltérő dolog az úszóházból kiömlő benzin volt (amikor szétcsavaroztam), ami jóval ragacsosabb volt, mint a benzincsőből jövő, de sem a színe nem volt más, se nem képzett semmiféle lerakódást. Ezért gondoltam valami olajgondra, téptem is egy faágat, letisztítottam, és jól összekevertem a dolgokat a tankban. Ezután nem volt vele gond. Csak gondoltam másnak is volt hasonló... ez lehetett a baj?
Jah még csodálkoztam is hogy a karbi milyen tiszta csillogó belül.
Ülepítőpohár?MrDok írta:Üdv! Tán néha szét kéne szedni tisztításra. Gyakrabban......Alfa írta: Az "incidens"után minden probléma nélkül hazahozott. Tök tanácstalan vagyok, a tankba bevilágítottam és tiszta.
Üdv! Tán néha szét kéne szedni tisztításra. Gyakrabban......Alfa írta:Nah a hétvége problémája:![]()
Megyek békés 95 körül Gyöngyösről Pest felé, a motor egyszercsak kihagy a gyorsforgalmin, majd újraindul, megy, kihagy, leáll, begurulok az Agip kútra. Nem indul. Oké, épp odafele fogyott ki a benzinem, ez ugyanez volt (még szerencse h van tartalék), mondom valahol elfolyt pl kilyukadt a tank. Hát nem, semmi gyanús nem volt a mocin kívülről, a tank több mint félig. Rúgdosom egy darabig, mivel a fsz. mérőm a trafóról mér és kileng, szikra van (milyen praktikus, lol!
) majd kiveszem a gyertyát, semmi. A gyertya full száraz, gondoltam akkor benzincsap. Nade az folyik rendesen. Akkor tűszelep. Szétszedem a karbit (4000 km óta nem volt szétszedve, olyan büszke voltam magamra
, és valami iszonyú ragacsos cucc jött ki belőle, mintha tiszta olaj lenne, de látható szenny sehol se volt. Tűszelep oké, főfúvóka oké. Visszaépítem, belerakom a gyertyát, első rúgásra indul.
Arra gondoltam, némi 2t olaj nem keveredett el (Challoils Dynamicstroke, eddig bevált) és egy csomóban összeállt oda, és jól beszívta, azért ragadt annyira.
Vagy van valami ötlet miért lehetett? És miért volt full száraz a gyertya (máskor kis rugdosás után is némi olajfilm azért volt rajta), ami amúgy szép őzbarna? Lehet h fontos info lehet, a tankot teljesen kijárattam (elfogyott menet közben), 2 éve legalább nem csináltam ilyet. De az is tény, hogy 100 km-t mátráztam előtte minden gond nélkül.
Az "incidens"után minden probléma nélkül hazahozott. Tök tanácstalan vagyok, a tankba bevilágítottam és tiszta.
Hát igen nekem amolyan TS250 - TS250/1 "hibrid" van, és nem tudom hogy melyiké kell hozzá.csikin írta: Sima TS-en biztosan ilyen van, elvileg /1-en se kellett ezen változtatni.
Sima TS-en biztosan ilyen van, elvileg /1-en se kellett ezen változtatni.
Ok kösz MRDokMrDok írta:Persze, erre találták ki! Használd nyugodtan, aztán mondjuk egy év múlva leszedheted, addig biztos kijön a szemét a tankból.festékes írta:Hali! Ma átfényeztem a gépet és tettem fel egy gyári tankot amit előtte kitakaritottam,elég jó lett de újat azért nem tudtam belőle kihozni ezért a benzincsőre rátennék még egy köztes szürőt is.kérdésem,hogy ez jó e,átfolyik rendesen,folyamatosan a benzin?Kinek van ilyen a véleményetekre vagyok kiváncsi köszi!
Persze, erre találták ki! Használd nyugodtan, aztán mondjuk egy év múlva leszedheted, addig biztos kijön a szemét a tankból.festékes írta:Hali! Ma átfényeztem a gépet és tettem fel egy gyári tankot amit előtte kitakaritottam,elég jó lett de újat azért nem tudtam belőle kihozni ezért a benzincsőre rátennék még egy köztes szürőt is.kérdésem,hogy ez jó e,átfolyik rendesen,folyamatosan a benzin?Kinek van ilyen a véleményetekre vagyok kiváncsi köszi!
Üdv!bg írta:Kérdésem
Mitől van az, hogy alapjáraton szépen megy a gép. Meg lehet számolni az ütemeket szinte.
Aztán egyes, és ahogy húzom, úgy fullad. Néha elkapja, de alapvetően erőtlenné válik a gép. Ha felpörgetve engedem rá a kuplungot, akkor szépen megy. De pl, kocsisorban lassú elindulást nem lehet véghezvinni. Egyszerűen nem megy, mintha meg akarna állni.
A kettes, hármas, és sorban mind ugyanez a helyzet. Ha felpörgetem, akkor repül minden gond nélkül. Ha csak öregurasan váltok, és gázt húzok akkor le akar hörögni, van hogy elkapja, de van hogy vissza kell váltani, fel kell túráztatni, és rádobni a kuplungot. Ekkor megint megy. A végsebesség 90 körül van. Egy személlyel.
A létező összes beállítást végig próbáltuk, sok benzin kevés benzin, sok levegő kevés levegő, stb. a sok benzinnél valamelyest javult a helyzet, de nem jó.
A magam részéről nem hiszem el, hogy az etz sportos gép és állandóan húzni kell a fülét. Én inkább öregurasan vezetném, nem óriási gázfröccsel.
Még annyit. A blokk szét volt húzva, csapágyazva, szimeringezve volt.
A főtengely gyári maradt, kis kottyanással, kb. 75 % os.
A henger gyűrűzve lett, szintén gyári alapméretű.
A karburátor 100 szor kipucolva, fúvókák 1000 szer kitakarítva. /átjárhatóak/
A forgórész külső része szét volt törve, kapott egy újat.
A kuplung új lamellákat kapott.
megnéztük mindet. minden jó, vagy legalábbis úgy néz ki.csikin írta:bg: előgyújtást nézd meg még (FHP előtt 3 mm)+ gyertya (elektródahézag),trafó,kábel
Gyurmooo írta:1.: gyertya színe milyen?bg írta: ...
A létező összes beállítást végig próbáltuk, sok benzin kevés benzin, sok levegő kevés levegő, stb. a sok benzinnél valamelyest javult a helyzet, de nem jó.
...
A karburátor 100 szor kipucolva, fúvókák 1000 szer kitakarítva. /átjárhatóak/
...
2.: levegőszűrő lett cserélve, ugye?
3.: az új gyűrűvel mennyi lett a hézag?
Nem akarod föltenni a karburátorom próbaképp?
1.: gyertya színe milyen?bg írta: ...
A létező összes beállítást végig próbáltuk, sok benzin kevés benzin, sok levegő kevés levegő, stb. a sok benzinnél valamelyest javult a helyzet, de nem jó.
...
A karburátor 100 szor kipucolva, fúvókák 1000 szer kitakarítva. /átjárhatóak/
...
Most csináltam egyet gyere át a barkács topicbamark222 írta:Van egy MZ-m amit nemrég kaptam.14 évet állt egy garázsban,úgy hogy nem volt leengedve belőle a benzin,úgyhogy a tank belső részére rászáradt a benzinvan valami ötletetek,hogy hogyan takarítsam ki?vagy muszály új tankot vennem(remélem hogy nem)?
Hali!Egyszer sráckoromban elvittem egy elvileg nagyhirü szerelőhöz pedig óvtak tőleKILL3R etz írta:Üdv!
Azt a karbit szerintem soha nem fogod tudni beállítani normálisan....Még a gyári karbiban is használhatatlan az a tű, nemhogy abban a csodában. Én inkább börzéznék egyet...
A megfordulás pedig szerintem mókolt bütyök miatt van. De lehet kalimpáló főtengely is.
Alfa írta:Tolatás = túl nagy előgyújtás. Annyival hamarabb gyújt, hogy a robbanás megfordítja. Vedd kisebbre, 4 mm-el is kipróbáltam azzal sem tolatott 1000es alapjárat után sem. Neked valami nagyon el lehet állítva.
Előgyula: 3mm
Megszakítóhézag: 0,4 mm is lehet
Ezzel sosem fog megfordulni...
Amúgy épp a napokban tesztelgettem kicsit az optós gyújtással, mert azt könnyű állítani.
4 mm esetén (számomra) meglepő volt, de alul ment jól, 2-3000 között nyomatékból remekül lehetett vele rötyögtetni. A viselkedése amúgy lomha volt, húztam neki, a hangja jó volt, de nem igazán volt arcletépő a gyorsulás, és nem szerette a 4500 feletti fordulatot sem.
3mm esetén alul (2-3000 között) igen érezhetően gyengébb. Viszont 3000 felett kb 7000 ig baromi jól húz, az embernek egyszerűen nincs kedve alacsony fordulaton járatni ha magasan is tud.
Ez persze már lehet h elektronika topicTud erre valaki magyarázatot? Én fordítva gondoltam: Kis fordulaton később kell gyújtani (kis előgyújtás), mert a dugónak az előgyújtás ideje alatt kell felérni, így ezzel összhangban nagy fordulaton meg előbb, hogy meglegyen az idő a robbanáshoz és ne már leszálló ágban lökje meg, hanem fent. Vagy ezek szerint mégsem? Elég durva a különbség. Mérőórás gyújtásállítót csináltam, a méréssel nem lehet gond.
Nézd meg hogy nem nyit-e véletlenül kétszer. Ha üt a forgórész, előfordul. Akkor mehet hátrafelé... Kalapáccsal finoman ütve központosítható az excenter, hogy rendesen dolgozzon. Persze ne direktbe üsd, hanem valami közbeiktatásával.joy69 írta:Kössz fiuk az ajánlatot..
az elögyujtással is baj lehet,mert beállitottam az itt
letölthető adatok alapján...(3mm)
és kis alapjáraton,lelassult és elindult
visszafelé a főtengely.
és ez komoly,betettem sebességbe,
és tolatott a csodagép...
Csak a TS-t tudom az 3 mm. Gondolom az etz is hasonló. Nekem 3 mm-el még nem sikerült hátrafele mennem.joy69 írta:Gyurmooo.
neked tudnod kéne,hogy a 0,35 ös fuvoka
melyik ETZ hez való!?
ja és egy Pannoniás haver
azt mondta,hogy előgyujtásnak 0,25mm kell,
nem 3mm!
és akkor nem röffen hátrafelé...-
szerintetek,mi a tuti előgyujtás a 250es ETZ nek?
köszi,ha válaszoltok.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég