Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Olyan gondjaim vannak a motorommal, hogy 1. 100 a végsebessége(250-es ETZ) 2. ha húzom neki sportosabban, akkor egyszerűen kiürül a karburátorom, és leáll. megvárni míg kap benzint, és beindít... 3. Iszonyatos fogyasztás.
Teljes felújításon esett át. azóta 1100km-t futott. (Henger nem lett fúrva, és gyűrűt sem kapott, mivel azok egészségesnek tűntek nagyon) nem tudok rájönni mibaja lehet szegénynek:S
Remélem kapok valami frappáns ötletet, ami által megoldódna a gondom:S
Olyan gondjaim vannak a motorommal, hogy 1. 100 a végsebessége(250-es ETZ) 2. ha húzom neki sportosabban, akkor egyszerűen kiürül a karburátorom, és leáll. megvárni míg kap benzint, és beindít... 3. Iszonyatos fogyasztás.
Teljes felújításon esett át. azóta 1100km-t futott. (Henger nem lett fúrva, és gyűrűt sem kapott, mivel azok egészségesnek tűntek nagyon) nem tudok rájönni mibaja lehet szegénynek:S
Remélem kapok valami frappáns ötletet, ami által megoldódna a gondom:S
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
porlasztó probléma
sziasztok!
egy olyan kérdésem lenne, hogy egy etz251-esem van amihez a gyári BVF 30N karburátor van rajta. a súbertű úgy van beállítva hogy 2 osztás van a lemez alatt.
szóval a kérdés az hogy hogyan kell beállítani rendesen az alapjáratot. állítani a karbin csak a tetején lehet a bowden hozzát (ezáltal valamennyire az alapjáratot) és egy csavarral gondolom a benzin-levegő keveréket. próbálom beállítani, de egyrészt a tetején nagyon ki kell csavarni a bowdent hogy legyen jó alapjárat, másrészt kior jár a motor, sokszor csinálja azt hogy a rendes gyújtáson kívül durran egyet. gondolom azért, mert talán sok benzint kap. a gyújtási időpont jó megnéztem.
tudnátok segíteni és leírni, hogyan kell beállítani rendesen a karbit? köszi szépen előre is.
Máté
egy olyan kérdésem lenne, hogy egy etz251-esem van amihez a gyári BVF 30N karburátor van rajta. a súbertű úgy van beállítva hogy 2 osztás van a lemez alatt.
szóval a kérdés az hogy hogyan kell beállítani rendesen az alapjáratot. állítani a karbin csak a tetején lehet a bowden hozzát (ezáltal valamennyire az alapjáratot) és egy csavarral gondolom a benzin-levegő keveréket. próbálom beállítani, de egyrészt a tetején nagyon ki kell csavarni a bowdent hogy legyen jó alapjárat, másrészt kior jár a motor, sokszor csinálja azt hogy a rendes gyújtáson kívül durran egyet. gondolom azért, mert talán sok benzint kap. a gyújtási időpont jó megnéztem.
tudnátok segíteni és leírni, hogyan kell beállítani rendesen a karbit? köszi szépen előre is.
Máté
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
coco írta:Sziasztok. Asszem ide kell az ilyent irni. Szoval lattam hogy sokan tesznek 98 as benyot az MZ -be. Jo az neki?
Jó neki, az enyém szereti!
Jobban nem megy tőle, max egy picit, de én úgy érzem, mikor 98-as van benne, hogy talán egy fokkal jobb...
Széles utat, hátszelet!
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok. Asszem ide kell az ilyent irni. Szoval lattam hogy sokan tesznek 98 as benyot az MZ -be. Jo az neki?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
szívócsonk
sziasztok!
nincs valakinek egy szívócsonkja ami felesleges? a karburátor és a henger közötti cső. az enyém a karburátor felöli oldalon az egyik csavarnál elkezdtett elrepedni. vagy nem tudtok olyan hegesztőt aki meg tudja csinálni budapesten? köszi előre is
nincs valakinek egy szívócsonkja ami felesleges? a karburátor és a henger közötti cső. az enyém a karburátor felöli oldalon az egyik csavarnál elkezdtett elrepedni. vagy nem tudtok olyan hegesztőt aki meg tudja csinálni budapesten? köszi előre is
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Szia ismerös a helyzet nekem a Ts is füstöl(uj 150 henger 24karbi minden tuti) a fúvoka gyárilag 95-ös kell én sajnos csak 100 ast kaptam bele de a füst az még a 125 ös hengerel és 90 es fúvokával 22 es karbival is meg volt,és a másik a kipuf soha nem volt száraz akármit is csináltam vele az el mult 20 évbe.Szerintem ne foglalkozz vele inkább motoroz!Itt a tavasz.Vörcsi írta:Üdv!
Lerágott csont lehet, meg bevallom nem lestem át minden oldalt, google-ban is keretem hogy a dologral, szóval feltenném A kérdést:
MZ Ts 150-esbe 24mm-es karihoz mekkora főfúvóka jár? most 95-ös van, és füstöl mint a bűn, súber teljesen lenn, benzinszint belőve, de a főfúvóka méretre gyanakszok.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Grafur! nekem is megragadt egyszer még a túra elején 110-nél (volt vagy 30 km/h-s szembeszél...), de utána egyszer sem.
Az a fura hogy a gyertya még picit sötétebb árnyalatú, mint amilyennek az ember egy őzt képzel (de szép barna attól)
, ebből gondolom hogy nem kap keveset. Vagy ez máshogy is látszik? Mert pici gáznál van néha hogy rángat, 1 el kisebb állásban meg folyton rángatott, lehet hogy megpróbálom a tűt eggyel feljebb tenni, de már 1000 km óta lassan nem nyúltam a karbihoz, és mz-s alapszabály hogy ami jól működik nem piszkáljuk
Mind1, remélem nem rontom el. Amúgy 145 ös főfúvóka, és most van 1 el a legnagyobb alá rakva (azaz még 1 el tehetem a tűt feljebb, és az a max).
Az a fura hogy a gyertya még picit sötétebb árnyalatú, mint amilyennek az ember egy őzt képzel (de szép barna attól)


Mind1, remélem nem rontom el. Amúgy 145 ös főfúvóka, és most van 1 el a legnagyobb alá rakva (azaz még 1 el tehetem a tűt feljebb, és az a max).
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: súber
A subertű le,illetve felfelé állitása NEM üzemanyagfogyasztás beállitás.Máté írta:sziasztok!
egy 251 es etz-m van ami fel van fúrva 300-ra. az lenne a kérdésem, hogy a súber tűt milyen helyzetbe kéne így beállítani? kb olyan 4,5-5 litert fogyaszt így. nem igazán kíméltem, bőven 90 fölött használtam. ha följebb tolom a tűt akkor kap kevesebb nyálat? köszi
A benzin levegő arányát állitjuk vele.Ha feljebb rakod dúsabb lesz,ha lejjebb akkor szegényebb a keverék.Szerintem 4,5-5 literes fogyasztás 300-as hengernél erős igénybevételle kifejezetten jó fogyasztás.Vigyázz nehogy ugy járj hogy elszegényited a keveréket aztán beáll a motor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
Ha a tut lentebb engeded a tusfuvokaban akkor a moci kevesebbet iszik ,ertsd a tun a rogzitot folfele teszed 

A viz szalad, a kő marad!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
súber
sziasztok!
egy 251 es etz-m van ami fel van fúrva 300-ra. az lenne a kérdésem, hogy a súber tűt milyen helyzetbe kéne így beállítani? kb olyan 4,5-5 litert fogyaszt így. nem igazán kíméltem, bőven 90 fölött használtam. ha följebb tolom a tűt akkor kap kevesebb nyálat? köszi
egy 251 es etz-m van ami fel van fúrva 300-ra. az lenne a kérdésem, hogy a súber tűt milyen helyzetbe kéne így beállítani? kb olyan 4,5-5 litert fogyaszt így. nem igazán kíméltem, bőven 90 fölött használtam. ha följebb tolom a tűt akkor kap kevesebb nyálat? köszi
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
Szegeny üzemanyagkeverek a dugo megszorulasahoz vezethet 

A viz szalad, a kő marad!
- grafur
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
- MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
- Tartózkodási hely: Győr
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Alfa: Nem hibáztál, nagyon is lehetséges, nekem is volt ilyen fogyasztásom (régi szépidők), viszont ilyen fogyasztással szorult meg a dugó kétszer is. Kis fogyasztás -> szárazabb keverék -> kevesebb kenés -> melegedés, szorulás veszélye. Azóta nekem a gép átesett a ló túlsó oldalára, és mármeg túl sokat eszik nálam, de szerény véleményem szerint egy arany középúttal, icipicit magasabb fogyasztással lehet jobban jársz!Alfa írta:3,55 l/100 km-re jött ki a fogyasztásom a hétvégi (és heti) pécsi túra (800 km) alatt.
...
Hol hibázhattam? Szerintem enyhén lehetetlen eredmény. Az utazóm (bejáratás miatt) országúton az első 500 km-en 70, ezután 200km-en 75, és a maradék 100 km pedig 80 és 100 között, városban és faluban pedig 55-60.
S.O.S.-be kellene nekem egy budapesti bolt / szervíz, ahol mindenféle alkatrészt lehet kapni, nem csak MZ-t. Az új DellOrto karburátoromba kellene főfúvóka (M6x1), 130-as, de minden aprilia márkaszervíz azzal kezdi, hogy "motor típus?" -""Heh, mondom MZ, de hogy megtalálja a rendszerben, legyen Aprilia AF1 Futura, ilyen gépeken van ilyen karbi" -"Ok, akkor évjárat" ..... grr.. Szóval kellene egy hely, ahol elég annyit mondanom, hogy "DellOrto VHSB karbihoz kérek M6x1 menetű 130-as fúvókát", és adnak.. Szabvány méretű és jellegű ez a fúvóka, azt hittem, hogy elég bárhol annyit mondanom, hogy M6x1-es, 130-as fúvóka kell, de most úgy látszik, hogy mégsem... Bár ez valszeg csak abból adódik, hogy nem ismerem még eléggé Budapesten az ilyen boltok hollétét. Valaki le tudná írni nekem pár lehetőség címét? Holnap körbejárnám őket...
(neten találtam pár rendelési helyet, de mindenhol 1500 a postaköltség... ezt akarom megúszni)
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Lerágott csont lehet, meg bevallom nem lestem át minden oldalt, google-ban is keretem hogy a dologral, szóval feltenném A kérdést:
MZ Ts 150-esbe 24mm-es karihoz mekkora főfúvóka jár? most 95-ös van, és füstöl mint a bűn, súber teljesen lenn, benzinszint belőve, de a főfúvóka méretre gyanakszok.
Lerágott csont lehet, meg bevallom nem lestem át minden oldalt, google-ban is keretem hogy a dologral, szóval feltenném A kérdést:
MZ Ts 150-esbe 24mm-es karihoz mekkora főfúvóka jár? most 95-ös van, és füstöl mint a bűn, súber teljesen lenn, benzinszint belőve, de a főfúvóka méretre gyanakszok.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Re: Üzemanyagellátás
Én tavaly Erdélyországot ilyesmi fogyasztással jártam meg...
...eléggé a határon volt a masina, utána meg is ragadt háromszor
...eléggé a határon volt a masina, utána meg is ragadt háromszor

- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem nem hibáztál, ha már ilyen szépen számolgattál. Előfordulhat kíméletes bejáratós tempónál, és óvatos gáz kezelésnél az ilyen fogyasztás.
Óvatos, kíméletes motor kezelésnél bármelyik 250-es elközlekedik 4L körüli fogyasztással, főleg, ha jó a gyújtás, és az alapjárat alacsony.

Óvatos, kíméletes motor kezelésnél bármelyik 250-es elközlekedik 4L körüli fogyasztással, főleg, ha jó a gyújtás, és az alapjárat alacsony.

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
3,55 l/100 km-re jött ki a fogyasztásom a hétvégi (és heti) pécsi túra (800 km) alatt. Finoman szólva is érdekesen kevés, pedig menetnaplót vezetek és ott helyben (nem emlékezetből) írom fel a tankolt benzin mennyiségét (és árát), és a km számláló állását. Itthon leellenőriztem útvonaltervezővel, meg vannak a falvak elején a sebességkijelző táblák is, és a km órám jól számol.
Többször átnéztem, jól vontam ki a számokat, sőt megcsináltattam mással is hogy biztos legyen, és neki(k) is ugyanaz jött ki. Csak full tankolások között mérek, ekkor a perem alatt 1 cm-ig töltöm a tankot.
Hol hibázhattam? Szerintem enyhén lehetetlen eredmény. Az utazóm (bejáratás miatt) országúton az első 500 km-en 70, ezután 200km-en 75, és a maradék 100 km pedig 80 és 100 között, városban és faluban pedig 55-60.
Többször átnéztem, jól vontam ki a számokat, sőt megcsináltattam mással is hogy biztos legyen, és neki(k) is ugyanaz jött ki. Csak full tankolások között mérek, ekkor a perem alatt 1 cm-ig töltöm a tankot.
Hol hibázhattam? Szerintem enyhén lehetetlen eredmény. Az utazóm (bejáratás miatt) országúton az első 500 km-en 70, ezután 200km-en 75, és a maradék 100 km pedig 80 és 100 között, városban és faluban pedig 55-60.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Üzemanyagellátás
Csak tippelek, de szerintem sok üzemanyagot kap, ill. kevés levegőt. Talán ezért is gyullad be a kipufogóban az elégetlen üzemanyag.
Tehát: Levegőszűrő állapota? Alapjárat helyes beállitása!

Tehát: Levegőszűrő állapota? Alapjárat helyes beállitása!

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Segítsetek légyszi!
Szombaton mennék túrára, de rosszalkodik a motor. Véletlenszerűen, nagyobb sebességnél, vagy magas fordulaton elkezd fulladni a motor. Ilyenkor ha visszaengedem a gázt, akkor magához tér és megy rendesen, de ha ráhúzom, fullad. Ha egy darabig szórakozok vele, akkor van, hogy magához tér és van, hogy ilyenkor pukkan a kipufogó, de utána jó egy darabig és mintha misem történt volna... Aztán megint és nem tudom mi a baja. Dugulás lehet, vagy gyújtás? Én ezekre tippelek.
Sürgős lenne, mert csak 1 napom van arra, hogy megcsináljam!
Előre is köszi. Jó éjt
Szombaton mennék túrára, de rosszalkodik a motor. Véletlenszerűen, nagyobb sebességnél, vagy magas fordulaton elkezd fulladni a motor. Ilyenkor ha visszaengedem a gázt, akkor magához tér és megy rendesen, de ha ráhúzom, fullad. Ha egy darabig szórakozok vele, akkor van, hogy magához tér és van, hogy ilyenkor pukkan a kipufogó, de utána jó egy darabig és mintha misem történt volna... Aztán megint és nem tudom mi a baja. Dugulás lehet, vagy gyújtás? Én ezekre tippelek.
Sürgős lenne, mert csak 1 napom van arra, hogy megcsináljam!
Előre is köszi. Jó éjt
Széles utat, hátszelet!
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is új Bing karbim van, túrán 4,2 volt a legjobb fogyasztásom, 135-ös fúvókával... sok minden függ a vezetési stílustól és a gázkar állástól 

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ezzel a géppel a 110 es utazóval bizony zabálja a benzint, ott nem lehet takarékoskodni
Én kényelmes 70-80al járok, ott van értelme "taktikázni". Főleg hogy abba a két nagy batár táskámba olyan szinten belekap a menetszél is, hogy a 110 igazi motorgyilkolás lenne a bejáratás idején amúgy meg benzinpazarlás is, egyszer próbáltam be is szorult a dugó (szerencsére nem nagyon, huh).
Majd 1000 km után visszatérhetünk az 5. fokozat kielemzésébe
.
Amúgy 100 felett elég kényelmetlenül érzem magam, a sisak se annyira hájtek hogy ne zúgjon ott, a futómű sem igazán arra van tervezve, és nincs időm minden szép tájelemet megnézni a kis utakon amiken járok.

Én kényelmes 70-80al járok, ott van értelme "taktikázni". Főleg hogy abba a két nagy batár táskámba olyan szinten belekap a menetszél is, hogy a 110 igazi motorgyilkolás lenne a bejáratás idején amúgy meg benzinpazarlás is, egyszer próbáltam be is szorult a dugó (szerencsére nem nagyon, huh).
Majd 1000 km után visszatérhetünk az 5. fokozat kielemzésébe

Amúgy 100 felett elég kényelmetlenül érzem magam, a sisak se annyira hájtek hogy ne zúgjon ott, a futómű sem igazán arra van tervezve, és nincs időm minden szép tájelemet megnézni a kis utakon amiken járok.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Én azt nem értem ebben, hogy nem érdemes ötödikbe váltani, hogy én például városon kívül 110 körüli utazóval járok, ami azért már elég húzós lenne negyedikben.
Széles utat, hátszelet!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Ma ismét kerültem egy jót egyel visszábvettem a tűn és minden szép és jó volt nem is volt nagy szembeszél és ment a gép gyönyörűen semmi gondja nem volt. A fogyasztás ismét 4l körüli, nem kell csalódnom a Bingben + a sub-ee féle gyujtásban! 90-100 környéki tempóval mentem és ahol erölködni akart nem hagytam visszaváltottam és működött!
Ez egy jó nap volt! 


- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az a helyzet, hogy szerintem nem igazán lehet lejjebb vinni a fogyasztást a sportoshoz képest a "nagypapás" vezetési stílussal. Én se szarakodok alacsonyabb sebességeken, Klau meg is jegyezte hogy úgy húzom neki 1-2ben hogy mindjárt szétesik
, megtörtént már elsőkerék felemelés is lámpánál, meg satöbbi.
A kulcs inkább ott van, hogy ahol a motor erejében van, ott akkor se fog sokat enni ha húzza neki az ember, mert nem kell sokáig húzni (csak amíg felgyorsul). Sokan csinálják pl az erősebb emelkedőn azt, hogy húzzák neki, megy fel, de elkezd lasulni, és a motor azt mondja "iiiiiaaaaaaaoooo", kezd lepörögni, ezért elgyengül, mégjobban lassul, mégjobban lepörög, és erre a válasz az, hogy akkor jobban elfordítják a gázt, így visszaáll az eredeti állapot. Már ameddig. Én inkább azt csinálom, hogy megvárom amíg 3000ig lepörög, de nem húzom neki jobban, visszaváltok, és ott 1-el kisebb fokozatban húzom meg kicsit, ahol 4500 körül fog forogni a gép.
Így mondjuk félgáz helyett harmad gázzal elmegy, pörögni meg úgyis szeret (amíg el nem kezd a megszakítós gyújtás miatt kalimpálni amikor "körbeér" a megszakító, magyarul repül a bütykön), nem kell félteni. Jah, és nem kell szégyenkezni sem hogy "affene az emelkedőn vissza kell váltanom", ez egy ilyen konstrukció, viszonylag sovány ménessel. Ugyanez vonatkozik a szembeszélre is.
Aki elégedetlen a fogyasztásával, az csinálja a következőt:
-Teletankolás
-km számláló leolvasás
-1/3 gáz megjelölése a gázkaron (szigszalag, izé meg bigyó, ahogy tetszik)
-motorozás ahol mérni akar az ember
-3600 nál visszaváltás, 4600nál felváltás
-kerek 4000 (vagy akörül, +-100) tartása stabil sebesség esetén (50:3., 70:4., 90:5. gyári lánckerekekkel, nem véletlenül így csinálták), 1/3 gázt nem túllépve
-5. csak lejtön vagy hátszélben, ha valaki nagyon türelmetlen akkor sík úton szélcsendben esetleg, ahol az 1/3 gázt nem éri el az ember
-1-2-ben nyugodtan húzhatja gyorsításnál ki mennyire akarja, 2-3 másodperc alatt fennvan 50 körül úgyis, nem számít.
-100 km után tankolás, számláló leolvasása, kivonás stb.
Ez kb 1-3 órát vesz igénybe (nagyváros vagy országút tisztán), és ha ezek után is valaki sokallja, akkor az nem az ő stílusa miatt történik, hanem maga a motor a ludas érte, és "ez van".

A kulcs inkább ott van, hogy ahol a motor erejében van, ott akkor se fog sokat enni ha húzza neki az ember, mert nem kell sokáig húzni (csak amíg felgyorsul). Sokan csinálják pl az erősebb emelkedőn azt, hogy húzzák neki, megy fel, de elkezd lasulni, és a motor azt mondja "iiiiiaaaaaaaoooo", kezd lepörögni, ezért elgyengül, mégjobban lassul, mégjobban lepörög, és erre a válasz az, hogy akkor jobban elfordítják a gázt, így visszaáll az eredeti állapot. Már ameddig. Én inkább azt csinálom, hogy megvárom amíg 3000ig lepörög, de nem húzom neki jobban, visszaváltok, és ott 1-el kisebb fokozatban húzom meg kicsit, ahol 4500 körül fog forogni a gép.
Így mondjuk félgáz helyett harmad gázzal elmegy, pörögni meg úgyis szeret (amíg el nem kezd a megszakítós gyújtás miatt kalimpálni amikor "körbeér" a megszakító, magyarul repül a bütykön), nem kell félteni. Jah, és nem kell szégyenkezni sem hogy "affene az emelkedőn vissza kell váltanom", ez egy ilyen konstrukció, viszonylag sovány ménessel. Ugyanez vonatkozik a szembeszélre is.
Aki elégedetlen a fogyasztásával, az csinálja a következőt:
-Teletankolás
-km számláló leolvasás
-1/3 gáz megjelölése a gázkaron (szigszalag, izé meg bigyó, ahogy tetszik)
-motorozás ahol mérni akar az ember
-3600 nál visszaváltás, 4600nál felváltás
-kerek 4000 (vagy akörül, +-100) tartása stabil sebesség esetén (50:3., 70:4., 90:5. gyári lánckerekekkel, nem véletlenül így csinálták), 1/3 gázt nem túllépve
-5. csak lejtön vagy hátszélben, ha valaki nagyon türelmetlen akkor sík úton szélcsendben esetleg, ahol az 1/3 gázt nem éri el az ember
-1-2-ben nyugodtan húzhatja gyorsításnál ki mennyire akarja, 2-3 másodperc alatt fennvan 50 körül úgyis, nem számít.
-100 km után tankolás, számláló leolvasása, kivonás stb.
Ez kb 1-3 órát vesz igénybe (nagyváros vagy országút tisztán), és ha ezek után is valaki sokallja, akkor az nem az ő stílusa miatt történik, hanem maga a motor a ludas érte, és "ez van".
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztók.
Hát az enyém is olyan 5-6 körül eszik vadi new karbival és felujitot motoral, a gyertyám gyönyörü az égéstér gyönyörü.
Mondjuk mostanság engem is zavar ez az erös szembe szél.
Amugy Alfának abban is igaza van hogy ezek a motorok akkor élnek ha pörögnek, mert 2 ütemüek, és a kétütemünek ez a lényege.
Nekem a fogyasztás azzal is közre játszik hogy én sportosan használom, a mocokát
Nekem is azt mondták hogy a new karbival maimum 4 litert fog enni, jha ha tartalék üzem modban tartom a csapot mert akkor nem tudok 80 km/h-nál többet menni
.
Hát az enyém is olyan 5-6 körül eszik vadi new karbival és felujitot motoral, a gyertyám gyönyörü az égéstér gyönyörü.
Mondjuk mostanság engem is zavar ez az erös szembe szél.
Amugy Alfának abban is igaza van hogy ezek a motorok akkor élnek ha pörögnek, mert 2 ütemüek, és a kétütemünek ez a lényege.
Nekem a fogyasztás azzal is közre játszik hogy én sportosan használom, a mocokát

Nekem is azt mondták hogy a new karbival maimum 4 litert fog enni, jha ha tartalék üzem modban tartom a csapot mert akkor nem tudok 80 km/h-nál többet menni

- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Én is sokat gondolkoztam már azon, hogyan tudnám csökkenteni a fogyasztást, ugyanis az enyém vegyes használatban 5,5 liter körül eszik. Ehhez, mondjuk hozzá tartozik az is, hogy "dinamikusan" közlekedek vele, tehát biztosan függ tőlem is, de nagyjából már beletörődtem, hegy ennyi az annyi...
Széles utat, hátszelet!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Ok köszönöm a tanácsot. Nem voltam (vagyok) még hozzászokva, hogy a Bingel is ilyet tud eddig simán eljártam 4l körül, de igaz nem is voltak ilyen szelek!
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Az enyém csak 4 sebességes de tökéletesen egyetértek Alfával.
Az enyém csak 4 sebességes de tökéletesen egyetértek Alfával.
Trophy 250 UIT-200
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hell: én 500 km-t mentem a hétvégén, elég sokszor szembeszélben, és 70-80 km/h nekem is a max akkor (30-40 km/h-s szél), iszonyúan belekap az oldaltáskába, 5.et nem is szeretem ilyenkor használni mert nagyon húzni kell, inkább 4. . 4 esben 4 ezres fordulat mellett kerek 70 a sebesség, 4500 nál 80 körül, teljesen jó, nem kell oda az 5.
Az első 300 km precízen kimérve 70-80as tempónál (lejtőn 90-100ra, vagy ameddig könynen megy húzatás, utána kuplung be alapjáraton gurulás, hegyes dombos szerpentines tájon) 3,8 l/100 km, 300as henger, direktszűrővel.
Tanács: ne 5.ben erőltesd ilyenkor, mert csak zabálja, de nem megy, hanem 4.ben, nem árt neki a 4500 sőt azt szereti, de erősebb is jóval, és a fogyasztás is jó, mert alig tizedgázzal kell sebességen tartani. Nem feltétlen a legkisebb fordulat adja a legjobb fogyasztást, hanem a legkisebbre elfordított gáz. Sztem 3,8nál nem igazán lehet vegyesben lejjebb menni.
Nekem a bevált módszer:
50: 3.ban 4000 (60ig simán el lehet így menni), városban tökéletes
70: 4.ben 4000 (80ig el lehet menni), országúton főúton jó
5. et nem használom, csak lejtőn lefelé, vagy hátszélben, amikor érzem hogy nem erőlködik, itt határ a csillagos ég. Országúton nem érzem szükségét tartani a csont 90-et, úgyis megelőznek 90 el is, és úgy nem igazán harmonikus
a gép járása, 4.ben már túlpörög, 5.ben még gyenge és sokkal jobban húzni kell neki, az előny pedig óránként csak 10-15 km.
Egy autós ismerősöm mondta, hogy a fogyasztás az autótól 10%ban, a sofőr lábától 90%ban függ
, és nagyon úgy tűnik hogy maximálisan igaza volt.
Az első 300 km precízen kimérve 70-80as tempónál (lejtőn 90-100ra, vagy ameddig könynen megy húzatás, utána kuplung be alapjáraton gurulás, hegyes dombos szerpentines tájon) 3,8 l/100 km, 300as henger, direktszűrővel.
Tanács: ne 5.ben erőltesd ilyenkor, mert csak zabálja, de nem megy, hanem 4.ben, nem árt neki a 4500 sőt azt szereti, de erősebb is jóval, és a fogyasztás is jó, mert alig tizedgázzal kell sebességen tartani. Nem feltétlen a legkisebb fordulat adja a legjobb fogyasztást, hanem a legkisebbre elfordított gáz. Sztem 3,8nál nem igazán lehet vegyesben lejjebb menni.
Nekem a bevált módszer:
50: 3.ban 4000 (60ig simán el lehet így menni), városban tökéletes
70: 4.ben 4000 (80ig el lehet menni), országúton főúton jó
5. et nem használom, csak lejtőn lefelé, vagy hátszélben, amikor érzem hogy nem erőlködik, itt határ a csillagos ég. Országúton nem érzem szükségét tartani a csont 90-et, úgyis megelőznek 90 el is, és úgy nem igazán harmonikus

Egy autós ismerősöm mondta, hogy a fogyasztás az autótól 10%ban, a sofőr lábától 90%ban függ

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok ma kényszerböl elátogatam kedvenc alkatrész kereskedömhöz fő főfúvókát venni és szembesültem a tényel nincs 95 ös csak90és100 (TS150-be kellene)vetem egy 100 ast bele is raktam megy vele.A kérdés van e tapasztalat mert én nem nagyon szeretek eltérni a gyári méretektöl,egyébként a gyertya szép világos barnára éget igy is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Hell!
Nyugodj meg van ettől rosszabb is, szombaton 2 személlyel szembe szélben 6.5 litert evett
Már megijedtem, hogy az enyémmel is probléma van, mert a széllel szemben 80-nál nem nagyon akart többett menni
Nyugodj meg van ettől rosszabb is, szombaton 2 személlyel szembe szélben 6.5 litert evett

Már megijedtem, hogy az enyémmel is probléma van, mert a széllel szemben 80-nál nem nagyon akart többett menni

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Nem vagyok egy gyertyakép szakértő de szerintem tök rendben van a szine.
Persze ez nem oldja meg a fogyasztásodat hogy ezt kifejtettem.

Persze ez nem oldja meg a fogyasztásodat hogy ezt kifejtettem.



Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Valami zavar van az erőben. Ma kerültem laza 80 kilómétert és ezalat elég sokszor szembeszél volt. Hazaérve kíváncsiságból megnéztem a fogyasztást és majd hanyatestem 6 liter körül volt. Lehetséges szembeszél enyire odavág neki (250 ETZ Bing karbival ja és szembeszélben csak 80km/h volt max. többet nem akart 5.-ben)? Mi lehet a baj ha nem a sok szembeszél?
Ime a gyertyakép:

Ezalapján nem vészes bár már nem tudom...
Ime a gyertyakép:

Ezalapján nem vészes bár már nem tudom...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Most már kezdek kiváncsi lenni.Esküszöm kipróbálom ezt az alapjárat nélküli motorozást.Hátha!
Valószinű lesz jó pár nem tervezett berugás azért mert leáll a motor.Nem erre gondoltam

Valószinű lesz jó pár nem tervezett berugás azért mert leáll a motor.Nem erre gondoltam




Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Üzemanyagellátás
Helló
Én is elösször alapjárattal szeretem menni, de aztán fater rá ült a mocira és el vette az alapjáratot, hogy az neki nem kell címszóval, utána rá ültem a mocira és teljesen mintha egy másik gépet kaptam volna magam alá.
- Sportosabb lett.
- Dinamikusabb a járása.
- Egy picit keveseb, de nem számot tevőbb alacsonyab fogyasztás.
- Nem rángatót.
- Gyorsabban lehet vele váltani ( me nem kell oylan hosszú ideig várni a fordulat vissza esésére)
- És ha belegondoltok akkor ugy is mindig ott van a kezetek a gázkaron
Ez saját tapasztatalt.
De mindenki úgy használja ahogy neki jól esik.
Én is elösször alapjárattal szeretem menni, de aztán fater rá ült a mocira és el vette az alapjáratot, hogy az neki nem kell címszóval, utána rá ültem a mocira és teljesen mintha egy másik gépet kaptam volna magam alá.
- Sportosabb lett.
- Dinamikusabb a járása.
- Egy picit keveseb, de nem számot tevőbb alacsonyab fogyasztás.
- Nem rángatót.
- Gyorsabban lehet vele váltani ( me nem kell oylan hosszú ideig várni a fordulat vissza esésére)
- És ha belegondoltok akkor ugy is mindig ott van a kezetek a gázkaron

Ez saját tapasztatalt.
De mindenki úgy használja ahogy neki jól esik.

- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Na igen, sajnos mindig beleesek abba a hibába, hogy piszkálom
.
Ez van, de az a jó az MZ-ben, hogy lehet és van is rajta mit piszkálni. Ha lenne egy vadi új motorom, mit javítgatnék rajta?
Amúgy amikor 500 volt az alapjárat, volt, hogy egy-egy ütemnél felvillant a töltésjelző, hogy ez már nagyon alacsony...
Egyébként most is eltötyög 500-on, de valamiért néha leáll és úgy veszem észre, hogy akkor, mikor rajta van a világítás. Most próbálgattam egy kicsit és feljebb tekertem, hogy legyen 1000 körüli és úgy tűnik így nem tud annyira leesni, hogy instabillá váljon és leálljon. Na majd meglátjuk, jó lesz-e.
A másik, ez a no alapjárat valahogy engem nem győz meg. Lehet, hogy jó és mindenki úgy csinálja ahogy gondolja, de valahogy nekem nem szimpatikus ez a dolog. Amíg be tudom állítgatni és nagyjából jó, addig nekem megfelel így. Például jó érzéssel tölt el az is, ha állok a lámpánál mondjuk másfél percet, akkor gyönyörűen elpöfög alattam a gép és hallom/látom, hogy milyen szépen jár anélkül, hogy hozzányúlnék a gázhoz.

Ez van, de az a jó az MZ-ben, hogy lehet és van is rajta mit piszkálni. Ha lenne egy vadi új motorom, mit javítgatnék rajta?
Amúgy amikor 500 volt az alapjárat, volt, hogy egy-egy ütemnél felvillant a töltésjelző, hogy ez már nagyon alacsony...
Egyébként most is eltötyög 500-on, de valamiért néha leáll és úgy veszem észre, hogy akkor, mikor rajta van a világítás. Most próbálgattam egy kicsit és feljebb tekertem, hogy legyen 1000 körüli és úgy tűnik így nem tud annyira leesni, hogy instabillá váljon és leálljon. Na majd meglátjuk, jó lesz-e.
A másik, ez a no alapjárat valahogy engem nem győz meg. Lehet, hogy jó és mindenki úgy csinálja ahogy gondolja, de valahogy nekem nem szimpatikus ez a dolog. Amíg be tudom állítgatni és nagyjából jó, addig nekem megfelel így. Például jó érzéssel tölt el az is, ha állok a lámpánál mondjuk másfél percet, akkor gyönyörűen elpöfög alattam a gép és hallom/látom, hogy milyen szépen jár anélkül, hogy hozzányúlnék a gázhoz.
Széles utat, hátszelet!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Feljebb teszed: a tű hegyéhez közelebb teszed
Lejjebb teszed: a tű másik végéhez közelebb teszed (csak hogy ugyanarra gondoljunk)
Feljebb teszed > nagyobb a rés > nagyobb a fogyasztás
Lentebb teszed > kisebb > kisebb
Gyárilag a tű hegyétől mérve a 3.ban van (a tű másik végétől pedig a 2.ban), azaz 1-el a legkisebb fogyasztást adó állapot felett, én úgy tudom.
Lejjebb teszed: a tű másik végéhez közelebb teszed (csak hogy ugyanarra gondoljunk)
Feljebb teszed > nagyobb a rés > nagyobb a fogyasztás
Lentebb teszed > kisebb > kisebb
Gyárilag a tű hegyétől mérve a 3.ban van (a tű másik végétől pedig a 2.ban), azaz 1-el a legkisebb fogyasztást adó állapot felett, én úgy tudom.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy nem e tudja valaki BVF 30N2-5 karbinál milyen állásban vagy gyárilag a súber?
Meg ez a dolog hogy is van a súberrel? Ha feljebb teszem akkor nagyobb a fogyasztás, ha lejjebb akkor kisebb?
Köszi a segítséget.
Üdv.
Olyan kérdésem lenne hogy nem e tudja valaki BVF 30N2-5 karbinál milyen állásban vagy gyárilag a súber?
Meg ez a dolog hogy is van a súberrel? Ha feljebb teszem akkor nagyobb a fogyasztás, ha lejjebb akkor kisebb?
Köszi a segítséget.
Üdv.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Üzemanyagellátás
Így van!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Biztos igy lehet,nekem kis Ts-em nem volt sosem.Bár szerintem nem az alapjárati csavar megléte vagy hiánya okozza bizonytalan alapjáratot.Hiszen a bovden állitásával ugyanazt csinálja mint az alapjárati csavarral nem?A suber helyzetét állitja.Javits ki ha tévednék.Legfeljebb a bovden nyulása miatt utána kell állitani.Ennyivel jobb a csavar.A könyv sem azt irja hogy az alapjárati csavar hiánya miatt van a fordulatszám változás hanem idézek"-a gázszabályozó tokoshuzal elhelyezésének és a gázszabályozó fogantyú szerkezete miatt az alapjárati fordulatszám a kormány elfordulása következtében erősen megváltozik."bakimate írta:Csak a kis TS-ek, mert azok karburátorain nincs alapjárati csavar, csak levegőcsavar. Ezért szokták rátenni a kis ETZ-jét, mert azon már van, és akkor mindegy, hogy merre áll a kormány, a lényeg, hogy ne feszüljön a bovden.zsakfos írta:a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
Gondolom ez kiküszöbölhető ha a bovden megfelelő hosszúságú,jól van elvezetve,nem szorul a házban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Üzemanyagellátás
Megcsináljam?Dodi írta:Hát ez igaz de nekem még nem sikerült úgy beállítanom a bowdent,hogy az mindíg jó legyen.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Üzemanyagellátás
Csak a kis TS-ek, mert azok karburátorain nincs alapjárati csavar, csak levegőcsavar. Ezért szokták rátenni a kis ETZ-jét, mert azon már van, és akkor mindegy, hogy merre áll a kormány, a lényeg, hogy ne feszüljön a bovden.zsakfos írta:a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál"
Hogy ez mennyire igaz...
Énis gyakran esek ebbe a hibába. 
Hogy ez mennyire igaz...


- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Itt az Mz hogyan tovább könyv lett emlegetve és az abban leirtak szerint a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.Alfa írta:Érdekes, rendberakás után nekem csontra 1600 az alapjáratom, hidegben (-2) melegben(15) szélben, balra kormány jobbra kormány lejtőn emelkedőn ferdén egyenesen mindenhogy. A ford. szám mérő alig rezeg. Bambi igazán királyul összerakta a blokkot, vadiúj a váltó kivételével minden.
Úgy tudom meg pl ha elfelejtettem a villanyt felkapcsolni, hogy 1800 az alapjárat. Felkattintom, lemegy 1600ra és örülök. Egyből megtudnám azt is hogy falsot szív, és minden egyéb problematikát is, ami ha nincs alapjárat nem derül ki egyből, legalábbis számomra nem.
Bowden meg ESnél gyárilag olyan? Nekem úgy rémlik hogy igen, de nem értek hozzá
Valószinűleg ez sem mindegyikre igaz,hiszen az én /1-emen is stabil az alapjárat(igaz Bing karbi van rajt).

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Üzemanyagellátás
Dodi írta:Nekem sem a régi/előző/sem a mostani trophy-mon nincs alapjárat.
Alapjárat állító csavar sincs csak levegőállító.
Mindíg azt mondták az öreg szakik,hogy ha rajta űlsz úgyis húzogatod a gázkart
ha meg nem űlsz rajta minek járatod.Nagyon könnyű megszokni.

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroználkosian írta:
Másik:
Mitől lehet az, hogy eddig bemelegedett motorral atomstabil 500 körüli alapjárati fordulaton ketyegett a gép gyönyörűen, de mostanában már nem érzem ezt. Kicsit feljebb is tekertem, hogy legyen egy kicsit magasabb, de ha leesik olyan 700-500 közé, nem érzem stabilnak, mintha bizonytalan lenne és előfordul, hogy le is áll. A karbi totál ki lett pucolva és a gyújtás is be lett lőve műszerrel. Mitől lehet ez?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Érdekes, rendberakás után nekem csontra 1600 az alapjáratom, hidegben (-2) melegben(15) szélben, balra kormány jobbra kormány lejtőn emelkedőn ferdén egyenesen mindenhogy. A ford. szám mérő alig rezeg. Bambi igazán királyul összerakta a blokkot, vadiúj a váltó kivételével minden.
Úgy tudom meg pl ha elfelejtettem a villanyt felkapcsolni, hogy 1800 az alapjárat. Felkattintom, lemegy 1600ra és örülök
. Egyből megtudnám azt is hogy falsot szív, és minden egyéb problematikát is, ami ha nincs alapjárat nem derül ki egyből, legalábbis számomra nem.
Bowden meg ESnél gyárilag olyan? Nekem úgy rémlik hogy igen, de nem értek hozzá
Úgy tudom meg pl ha elfelejtettem a villanyt felkapcsolni, hogy 1800 az alapjárat. Felkattintom, lemegy 1600ra és örülök

Bowden meg ESnél gyárilag olyan? Nekem úgy rémlik hogy igen, de nem értek hozzá

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég