Nálunk a cégnél van ultrahangos tisztító , ha gondolod megpróbálhatom a karbidat kipuceválni vele .
Üzemanyagellátás
- yofo
- versenyző

- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Üzemanyagellátás
Stravi .
Nálunk a cégnél van ultrahangos tisztító , ha gondolod megpróbálhatom a karbidat kipuceválni vele .
Nálunk a cégnél van ultrahangos tisztító , ha gondolod megpróbálhatom a karbidat kipuceválni vele .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
Tajvani gyartas en tegnap raktam fel a simsonra tokeletesen mukodik 
A viz szalad, a kő marad!
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
ránézésre egy jó közepes minőség
de ha nagy simson fetisiszta vagy akkor BING karbi, viszont az újonan kb dupla ennyi...
de ha nagy simson fetisiszta vagy akkor BING karbi, viszont az újonan kb dupla ennyi...
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
kb 8 rongy
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=10698
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=10699
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=10698
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=10699
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Stravkó
- Long Vehicle

- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudja valaki,hogy mennyibe kerül egy új Simson karburátor?
A régibe belerohadt a keverék,kipucoltam,de nem megy. Feladom,vennék egy újat...
A régibe belerohadt a keverék,kipucoltam,de nem megy. Feladom,vennék egy újat...
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Igazad van ma beszélgetem egy idösebb ismerös (horgásztársal)ő annó dolgozott az MZ gyárba,azt mesélte nem volt mindig mindenböl raktáron igy azt rakták bele ami volt" igy lehet a 22 es karbiba 95 ös fúvoka......Szerintem ismerve a kor hiánygazdaságát elképzelhető.De az is tény nem egyedi eset pl (Shul Simson)nem volt km óra szálitás akkor nem szereltek az nap fel a gépekre.Szerintem ez a káosz oka de sorolhatnám pl olaj (szintén az őreg mesélte)ha nem volt akkor a teloba is váltó olajat raktak.A hivatalos adatok szerint a Ts125 22karbi90 es fuvokás aTs150 es24karbi 95 fuvokás.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- bg
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
kupi írta:Látod nem is olyan egyszerü ez a karbi kérdés ezért én még mindig azt mondom tul kell lépni rajta füstöl?Füstöljön az a jó akkor legalább jár a motor"a lényeg szedje a talpát és ne köhögjön".Egyébként én is találkotam ilyen méret problémával(nekem van gyári új dobozos 22 és 24 BVF is csak a torok átmárő és a főfuvoka mérete a külömbség.A 150 es 24 es el talán kicsit fürgébb de elmegy a 22 el is.Suber tű nekem teljesen egyformának tünt mind a ketöbe,ja és ezek a karbik már az alapjárat álitos BVF-ek 1985 ös mind a kettő.
a főfúvóka nem különbözik. pont erről írtam. semmi rendszer nincs, az átmérőben. volt a 24. ben 85 ös, meg a 22 ben 95 ös.
a tűk mindenütt C3 voltak.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Re: Üzemanyagellátás
szevasz Máté...
javaslom, hogy tanulmányozd át még1x a csatos karbi leírását... a legfőbb változtatása az, hogy az alapjárati fúvóka nem közvetlenül az úszóházból szívja az üzemanyagot, hanem egy átvezető csatornán keresztül a főfúvóka alól... ez tulajdonképpen 1 mm-es átvezető furat a főfúvóka és az alapjárati fúvóka között... ez hajlamos eldugulni, betapadni, szerintem nálad is ez lehet a probléma... ilyenkor alapjárat egyáltalán nincs, beindítani szivató nélkül lehetetlen, és le is fog álni...
az nem igazán jó megoldás, hogy az alapjáratot a gázbovden feszítésével oldottad meg... csavard vissza, hagyj neki egy kis holtjátékot... lesz alapjárat feszítés nélkül is... keresd meg azt az átvezető csatornát, és pucold ki rendesen, meg a fúvókákat is...
majd aztán jöhet a beállítás...
alapjárati keverékcsavar 2 fordulattal kitekerve (könyv szerint), nálam 1,5 fordulat...
melléklevegőcsavar 4 fordulattal kitekerve (könyv szerint) nálam kb. 3 lehet...
súbertű felülröl a 4. rovátkába...
de ez mind benne van a leírásba... sokat szívtam én is a karbival... szóval olvasd át mégegyszer...
javaslom, hogy tanulmányozd át még1x a csatos karbi leírását... a legfőbb változtatása az, hogy az alapjárati fúvóka nem közvetlenül az úszóházból szívja az üzemanyagot, hanem egy átvezető csatornán keresztül a főfúvóka alól... ez tulajdonképpen 1 mm-es átvezető furat a főfúvóka és az alapjárati fúvóka között... ez hajlamos eldugulni, betapadni, szerintem nálad is ez lehet a probléma... ilyenkor alapjárat egyáltalán nincs, beindítani szivató nélkül lehetetlen, és le is fog álni...
az nem igazán jó megoldás, hogy az alapjáratot a gázbovden feszítésével oldottad meg... csavard vissza, hagyj neki egy kis holtjátékot... lesz alapjárat feszítés nélkül is... keresd meg azt az átvezető csatornát, és pucold ki rendesen, meg a fúvókákat is...
majd aztán jöhet a beállítás...
alapjárati keverékcsavar 2 fordulattal kitekerve (könyv szerint), nálam 1,5 fordulat...
melléklevegőcsavar 4 fordulattal kitekerve (könyv szerint) nálam kb. 3 lehet...
súbertű felülröl a 4. rovátkába...
de ez mind benne van a leírásba... sokat szívtam én is a karbival... szóval olvasd át mégegyszer...
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Látod nem is olyan egyszerü ez a karbi kérdés ezért én még mindig azt mondom tul kell lépni rajta füstöl?Füstöljön az a jó akkor legalább jár a motor"a lényeg szedje a talpát és ne köhögjön".Egyébként én is találkotam ilyen méret problémával(nekem van gyári új dobozos 22 és 24 BVF is csak a torok átmárő és a főfuvoka mérete a külömbség.A 150 es 24 es el talán kicsit fürgébb de elmegy a 22 el is.Suber tű nekem teljesen egyformának tünt mind a ketöbe,ja és ezek a karbik már az alapjárat álitos BVF-ek 1985 ös mind a kettő.


MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Máté
- versenyző

- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
karbi
sziasztok!
a karburátor beállítás miatt írok megint. a bvf30n3 karbin már megtaláltam a az üresjárási levegő, és üresjárási kavarék állító csavart. ( le volt ragasztva egy plombával és alig lehetett kiszedni) nektek ilyen karbinál mennyire vannak nyitva a csavarok? mert ha az itt az oldalon talált leírás alapján csinálom, akkor be sem indul és tök száraz a gyertya. mennyivel nyissam ki jobban? másrészt amikor még járt volt olyan, hogy ütemen kívül durrant egyet, mintha kapott volna egy szikrát és utána eléggé leesett a fordulatszám. segítsetek!
a karburátor beállítás miatt írok megint. a bvf30n3 karbin már megtaláltam a az üresjárási levegő, és üresjárási kavarék állító csavart. ( le volt ragasztva egy plombával és alig lehetett kiszedni) nektek ilyen karbinál mennyire vannak nyitva a csavarok? mert ha az itt az oldalon talált leírás alapján csinálom, akkor be sem indul és tök száraz a gyertya. mennyivel nyissam ki jobban? másrészt amikor még járt volt olyan, hogy ütemen kívül durrant egyet, mintha kapott volna egy szikrát és utána eléggé leesett a fordulatszám. segítsetek!
- bg
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
kupi írta:Szia ismerös a helyzet nekem a Ts is füstöl(uj 150 henger 24karbi minden tuti) a fúvoka gyárilag 95-ös kell én sajnos csak 100 ast kaptam bele de a füst az még a 125 ös hengerel és 90 es fúvokával 22 es karbival is meg volt,és a másik a kipuf soha nem volt száraz akármit is csináltam vele az el mult 20 évbe.Szerintem ne foglalkozz vele inkább motoroz!Itt a tavasz.Vörcsi írta:Üdv!
Lerágott csont lehet, meg bevallom nem lestem át minden oldalt, google-ban is keretem hogy a dologral, szóval feltenném A kérdést:
MZ Ts 150-esbe 24mm-es karihoz mekkora főfúvóka jár? most 95-ös van, és füstöl mint a bűn, súber teljesen lenn, benzinszint belőve, de a főfúvóka méretre gyanakszok.
Na ezen a kérdésen tegnap estem át.
Egy idős szakinál, nézegettünk a karburátorokat, a súbertű mérete miatt.
Ugyanis a 125, meg a 150 -es motorom mindkét karburátora tök egyforma. A számok szerint nem, / 22, 24, / de méretben teljesen.
A súbertű mindkettőben C3. as. Vajon tudja valaki, hogy a C3 as melyikbe kell?
A C5. ös tű vékonyabb, és hosszabb. A megvizsgált karburátorok mindegyikében egyforma C3. as tű volt. /gordiuszi csomó/.
A főfúvóka mérete szerintem hasonló elven működik. Amilyet talált a szaki a gyári polcon, olyat rakott bele. Kis tulzással persze.
Vegyessen nézve karburátorokat, a 80. as!!!! Főfúvóka mérettől, a 95-ig minden volt.
Semmi rendszer sem volt a 22, vagy 24 es karburátorokban. Mondhatni semmiben sem volt rendszer. 2 egyforma felépítésűt nem találtunk! Gyakorlatilag a számok szerintem tök egyforma karburátorokat jelölnek.
Én ugye vittem kettőt, neki volt 6 db: 125 ös, meg 5 db 150-es karburátor. Ez ösz-visz:13 db.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
Kerdes
csap nincs e eldugulva, uszoszint hogy all,fofuvoka milyen meretu ,{130,135}legszuro allapota. ezekutan probald
jo munkat 
A viz szalad, a kő marad!
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Olyan gondjaim vannak a motorommal, hogy 1. 100 a végsebessége(250-es ETZ) 2. ha húzom neki sportosabban, akkor egyszerűen kiürül a karburátorom, és leáll. megvárni míg kap benzint, és beindít... 3. Iszonyatos fogyasztás.
Teljes felújításon esett át. azóta 1100km-t futott. (Henger nem lett fúrva, és gyűrűt sem kapott, mivel azok egészségesnek tűntek nagyon) nem tudok rájönni mibaja lehet szegénynek:S
Remélem kapok valami frappáns ötletet, ami által megoldódna a gondom:S
Olyan gondjaim vannak a motorommal, hogy 1. 100 a végsebessége(250-es ETZ) 2. ha húzom neki sportosabban, akkor egyszerűen kiürül a karburátorom, és leáll. megvárni míg kap benzint, és beindít... 3. Iszonyatos fogyasztás.
Teljes felújításon esett át. azóta 1100km-t futott. (Henger nem lett fúrva, és gyűrűt sem kapott, mivel azok egészségesnek tűntek nagyon) nem tudok rájönni mibaja lehet szegénynek:S
Remélem kapok valami frappáns ötletet, ami által megoldódna a gondom:S
- Máté
- versenyző

- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
porlasztó probléma
sziasztok!
egy olyan kérdésem lenne, hogy egy etz251-esem van amihez a gyári BVF 30N karburátor van rajta. a súbertű úgy van beállítva hogy 2 osztás van a lemez alatt.
szóval a kérdés az hogy hogyan kell beállítani rendesen az alapjáratot. állítani a karbin csak a tetején lehet a bowden hozzát (ezáltal valamennyire az alapjáratot) és egy csavarral gondolom a benzin-levegő keveréket. próbálom beállítani, de egyrészt a tetején nagyon ki kell csavarni a bowdent hogy legyen jó alapjárat, másrészt kior jár a motor, sokszor csinálja azt hogy a rendes gyújtáson kívül durran egyet. gondolom azért, mert talán sok benzint kap. a gyújtási időpont jó megnéztem.
tudnátok segíteni és leírni, hogyan kell beállítani rendesen a karbit? köszi szépen előre is.
Máté
egy olyan kérdésem lenne, hogy egy etz251-esem van amihez a gyári BVF 30N karburátor van rajta. a súbertű úgy van beállítva hogy 2 osztás van a lemez alatt.
szóval a kérdés az hogy hogyan kell beállítani rendesen az alapjáratot. állítani a karbin csak a tetején lehet a bowden hozzát (ezáltal valamennyire az alapjáratot) és egy csavarral gondolom a benzin-levegő keveréket. próbálom beállítani, de egyrészt a tetején nagyon ki kell csavarni a bowdent hogy legyen jó alapjárat, másrészt kior jár a motor, sokszor csinálja azt hogy a rendes gyújtáson kívül durran egyet. gondolom azért, mert talán sok benzint kap. a gyújtási időpont jó megnéztem.
tudnátok segíteni és leírni, hogyan kell beállítani rendesen a karbit? köszi szépen előre is.
Máté
- kosian
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
coco írta:Sziasztok. Asszem ide kell az ilyent irni. Szoval lattam hogy sokan tesznek 98 as benyot az MZ -be. Jo az neki?
Jó neki, az enyém szereti!
Jobban nem megy tőle, max egy picit, de én úgy érzem, mikor 98-as van benne, hogy talán egy fokkal jobb...
Széles utat, hátszelet!
- coco
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok. Asszem ide kell az ilyent irni. Szoval lattam hogy sokan tesznek 98 as benyot az MZ -be. Jo az neki?
- Máté
- versenyző

- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
szívócsonk
sziasztok!
nincs valakinek egy szívócsonkja ami felesleges? a karburátor és a henger közötti cső. az enyém a karburátor felöli oldalon az egyik csavarnál elkezdtett elrepedni. vagy nem tudtok olyan hegesztőt aki meg tudja csinálni budapesten? köszi előre is
nincs valakinek egy szívócsonkja ami felesleges? a karburátor és a henger közötti cső. az enyém a karburátor felöli oldalon az egyik csavarnál elkezdtett elrepedni. vagy nem tudtok olyan hegesztőt aki meg tudja csinálni budapesten? köszi előre is
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Szia ismerös a helyzet nekem a Ts is füstöl(uj 150 henger 24karbi minden tuti) a fúvoka gyárilag 95-ös kell én sajnos csak 100 ast kaptam bele de a füst az még a 125 ös hengerel és 90 es fúvokával 22 es karbival is meg volt,és a másik a kipuf soha nem volt száraz akármit is csináltam vele az el mult 20 évbe.Szerintem ne foglalkozz vele inkább motoroz!Itt a tavasz.Vörcsi írta:Üdv!
Lerágott csont lehet, meg bevallom nem lestem át minden oldalt, google-ban is keretem hogy a dologral, szóval feltenném A kérdést:
MZ Ts 150-esbe 24mm-es karihoz mekkora főfúvóka jár? most 95-ös van, és füstöl mint a bűn, súber teljesen lenn, benzinszint belőve, de a főfúvóka méretre gyanakszok.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Grafur! nekem is megragadt egyszer még a túra elején 110-nél (volt vagy 30 km/h-s szembeszél...), de utána egyszer sem.
Az a fura hogy a gyertya még picit sötétebb árnyalatú, mint amilyennek az ember egy őzt képzel (de szép barna attól)
, ebből gondolom hogy nem kap keveset. Vagy ez máshogy is látszik? Mert pici gáznál van néha hogy rángat, 1 el kisebb állásban meg folyton rángatott, lehet hogy megpróbálom a tűt eggyel feljebb tenni, de már 1000 km óta lassan nem nyúltam a karbihoz, és mz-s alapszabály hogy ami jól működik nem piszkáljuk
Mind1, remélem nem rontom el. Amúgy 145 ös főfúvóka, és most van 1 el a legnagyobb alá rakva (azaz még 1 el tehetem a tűt feljebb, és az a max).
Az a fura hogy a gyertya még picit sötétebb árnyalatú, mint amilyennek az ember egy őzt képzel (de szép barna attól)
Mind1, remélem nem rontom el. Amúgy 145 ös főfúvóka, és most van 1 el a legnagyobb alá rakva (azaz még 1 el tehetem a tűt feljebb, és az a max).
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: súber
A subertű le,illetve felfelé állitása NEM üzemanyagfogyasztás beállitás.Máté írta:sziasztok!
egy 251 es etz-m van ami fel van fúrva 300-ra. az lenne a kérdésem, hogy a súber tűt milyen helyzetbe kéne így beállítani? kb olyan 4,5-5 litert fogyaszt így. nem igazán kíméltem, bőven 90 fölött használtam. ha följebb tolom a tűt akkor kap kevesebb nyálat? köszi
A benzin levegő arányát állitjuk vele.Ha feljebb rakod dúsabb lesz,ha lejjebb akkor szegényebb a keverék.Szerintem 4,5-5 literes fogyasztás 300-as hengernél erős igénybevételle kifejezetten jó fogyasztás.Vigyázz nehogy ugy járj hogy elszegényited a keveréket aztán beáll a motor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
Ha a tut lentebb engeded a tusfuvokaban akkor a moci kevesebbet iszik ,ertsd a tun a rogzitot folfele teszed 
A viz szalad, a kő marad!
- Máté
- versenyző

- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
súber
sziasztok!
egy 251 es etz-m van ami fel van fúrva 300-ra. az lenne a kérdésem, hogy a súber tűt milyen helyzetbe kéne így beállítani? kb olyan 4,5-5 litert fogyaszt így. nem igazán kíméltem, bőven 90 fölött használtam. ha följebb tolom a tűt akkor kap kevesebb nyálat? köszi
egy 251 es etz-m van ami fel van fúrva 300-ra. az lenne a kérdésem, hogy a súber tűt milyen helyzetbe kéne így beállítani? kb olyan 4,5-5 litert fogyaszt így. nem igazán kíméltem, bőven 90 fölött használtam. ha följebb tolom a tűt akkor kap kevesebb nyálat? köszi
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
Szegeny üzemanyagkeverek a dugo megszorulasahoz vezethet 
A viz szalad, a kő marad!
- grafur
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
- MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
- Tartózkodási hely: Győr
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Alfa: Nem hibáztál, nagyon is lehetséges, nekem is volt ilyen fogyasztásom (régi szépidők), viszont ilyen fogyasztással szorult meg a dugó kétszer is. Kis fogyasztás -> szárazabb keverék -> kevesebb kenés -> melegedés, szorulás veszélye. Azóta nekem a gép átesett a ló túlsó oldalára, és mármeg túl sokat eszik nálam, de szerény véleményem szerint egy arany középúttal, icipicit magasabb fogyasztással lehet jobban jársz!Alfa írta:3,55 l/100 km-re jött ki a fogyasztásom a hétvégi (és heti) pécsi túra (800 km) alatt.
...
Hol hibázhattam? Szerintem enyhén lehetetlen eredmény. Az utazóm (bejáratás miatt) országúton az első 500 km-en 70, ezután 200km-en 75, és a maradék 100 km pedig 80 és 100 között, városban és faluban pedig 55-60.
S.O.S.-be kellene nekem egy budapesti bolt / szervíz, ahol mindenféle alkatrészt lehet kapni, nem csak MZ-t. Az új DellOrto karburátoromba kellene főfúvóka (M6x1), 130-as, de minden aprilia márkaszervíz azzal kezdi, hogy "motor típus?" -""Heh, mondom MZ, de hogy megtalálja a rendszerben, legyen Aprilia AF1 Futura, ilyen gépeken van ilyen karbi" -"Ok, akkor évjárat" ..... grr.. Szóval kellene egy hely, ahol elég annyit mondanom, hogy "DellOrto VHSB karbihoz kérek M6x1 menetű 130-as fúvókát", és adnak.. Szabvány méretű és jellegű ez a fúvóka, azt hittem, hogy elég bárhol annyit mondanom, hogy M6x1-es, 130-as fúvóka kell, de most úgy látszik, hogy mégsem... Bár ez valszeg csak abból adódik, hogy nem ismerem még eléggé Budapesten az ilyen boltok hollétét. Valaki le tudná írni nekem pár lehetőség címét? Holnap körbejárnám őket...
(neten találtam pár rendelési helyet, de mindenhol 1500 a postaköltség... ezt akarom megúszni)
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Lerágott csont lehet, meg bevallom nem lestem át minden oldalt, google-ban is keretem hogy a dologral, szóval feltenném A kérdést:
MZ Ts 150-esbe 24mm-es karihoz mekkora főfúvóka jár? most 95-ös van, és füstöl mint a bűn, súber teljesen lenn, benzinszint belőve, de a főfúvóka méretre gyanakszok.
Lerágott csont lehet, meg bevallom nem lestem át minden oldalt, google-ban is keretem hogy a dologral, szóval feltenném A kérdést:
MZ Ts 150-esbe 24mm-es karihoz mekkora főfúvóka jár? most 95-ös van, és füstöl mint a bűn, súber teljesen lenn, benzinszint belőve, de a főfúvóka méretre gyanakszok.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
-
ghostrider
Re: Üzemanyagellátás
Én tavaly Erdélyországot ilyesmi fogyasztással jártam meg...
...eléggé a határon volt a masina, utána meg is ragadt háromszor
...eléggé a határon volt a masina, utána meg is ragadt háromszor
- molcsaba
- Paparazzi

- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem nem hibáztál, ha már ilyen szépen számolgattál. Előfordulhat kíméletes bejáratós tempónál, és óvatos gáz kezelésnél az ilyen fogyasztás.
Óvatos, kíméletes motor kezelésnél bármelyik 250-es elközlekedik 4L körüli fogyasztással, főleg, ha jó a gyújtás, és az alapjárat alacsony.
Óvatos, kíméletes motor kezelésnél bármelyik 250-es elközlekedik 4L körüli fogyasztással, főleg, ha jó a gyújtás, és az alapjárat alacsony.
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
3,55 l/100 km-re jött ki a fogyasztásom a hétvégi (és heti) pécsi túra (800 km) alatt. Finoman szólva is érdekesen kevés, pedig menetnaplót vezetek és ott helyben (nem emlékezetből) írom fel a tankolt benzin mennyiségét (és árát), és a km számláló állását. Itthon leellenőriztem útvonaltervezővel, meg vannak a falvak elején a sebességkijelző táblák is, és a km órám jól számol.
Többször átnéztem, jól vontam ki a számokat, sőt megcsináltattam mással is hogy biztos legyen, és neki(k) is ugyanaz jött ki. Csak full tankolások között mérek, ekkor a perem alatt 1 cm-ig töltöm a tankot.
Hol hibázhattam? Szerintem enyhén lehetetlen eredmény. Az utazóm (bejáratás miatt) országúton az első 500 km-en 70, ezután 200km-en 75, és a maradék 100 km pedig 80 és 100 között, városban és faluban pedig 55-60.
Többször átnéztem, jól vontam ki a számokat, sőt megcsináltattam mással is hogy biztos legyen, és neki(k) is ugyanaz jött ki. Csak full tankolások között mérek, ekkor a perem alatt 1 cm-ig töltöm a tankot.
Hol hibázhattam? Szerintem enyhén lehetetlen eredmény. Az utazóm (bejáratás miatt) országúton az első 500 km-en 70, ezután 200km-en 75, és a maradék 100 km pedig 80 és 100 között, városban és faluban pedig 55-60.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- molcsaba
- Paparazzi

- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Üzemanyagellátás
Csak tippelek, de szerintem sok üzemanyagot kap, ill. kevés levegőt. Talán ezért is gyullad be a kipufogóban az elégetlen üzemanyag.
Tehát: Levegőszűrő állapota? Alapjárat helyes beállitása!
Tehát: Levegőszűrő állapota? Alapjárat helyes beállitása!
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- kosian
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Segítsetek légyszi!
Szombaton mennék túrára, de rosszalkodik a motor. Véletlenszerűen, nagyobb sebességnél, vagy magas fordulaton elkezd fulladni a motor. Ilyenkor ha visszaengedem a gázt, akkor magához tér és megy rendesen, de ha ráhúzom, fullad. Ha egy darabig szórakozok vele, akkor van, hogy magához tér és van, hogy ilyenkor pukkan a kipufogó, de utána jó egy darabig és mintha misem történt volna... Aztán megint és nem tudom mi a baja. Dugulás lehet, vagy gyújtás? Én ezekre tippelek.
Sürgős lenne, mert csak 1 napom van arra, hogy megcsináljam!
Előre is köszi. Jó éjt
Szombaton mennék túrára, de rosszalkodik a motor. Véletlenszerűen, nagyobb sebességnél, vagy magas fordulaton elkezd fulladni a motor. Ilyenkor ha visszaengedem a gázt, akkor magához tér és megy rendesen, de ha ráhúzom, fullad. Ha egy darabig szórakozok vele, akkor van, hogy magához tér és van, hogy ilyenkor pukkan a kipufogó, de utána jó egy darabig és mintha misem történt volna... Aztán megint és nem tudom mi a baja. Dugulás lehet, vagy gyújtás? Én ezekre tippelek.
Sürgős lenne, mert csak 1 napom van arra, hogy megcsináljam!
Előre is köszi. Jó éjt
Széles utat, hátszelet!
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is új Bing karbim van, túrán 4,2 volt a legjobb fogyasztásom, 135-ös fúvókával... sok minden függ a vezetési stílustól és a gázkar állástól 
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ezzel a géppel a 110 es utazóval bizony zabálja a benzint, ott nem lehet takarékoskodni
Én kényelmes 70-80al járok, ott van értelme "taktikázni". Főleg hogy abba a két nagy batár táskámba olyan szinten belekap a menetszél is, hogy a 110 igazi motorgyilkolás lenne a bejáratás idején amúgy meg benzinpazarlás is, egyszer próbáltam be is szorult a dugó (szerencsére nem nagyon, huh).
Majd 1000 km után visszatérhetünk az 5. fokozat kielemzésébe
.
Amúgy 100 felett elég kényelmetlenül érzem magam, a sisak se annyira hájtek hogy ne zúgjon ott, a futómű sem igazán arra van tervezve, és nincs időm minden szép tájelemet megnézni a kis utakon amiken járok.
Én kényelmes 70-80al járok, ott van értelme "taktikázni". Főleg hogy abba a két nagy batár táskámba olyan szinten belekap a menetszél is, hogy a 110 igazi motorgyilkolás lenne a bejáratás idején amúgy meg benzinpazarlás is, egyszer próbáltam be is szorult a dugó (szerencsére nem nagyon, huh).
Majd 1000 km után visszatérhetünk az 5. fokozat kielemzésébe
Amúgy 100 felett elég kényelmetlenül érzem magam, a sisak se annyira hájtek hogy ne zúgjon ott, a futómű sem igazán arra van tervezve, és nincs időm minden szép tájelemet megnézni a kis utakon amiken járok.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kosian
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Én azt nem értem ebben, hogy nem érdemes ötödikbe váltani, hogy én például városon kívül 110 körüli utazóval járok, ami azért már elég húzós lenne negyedikben.
Széles utat, hátszelet!
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Ma ismét kerültem egy jót egyel visszábvettem a tűn és minden szép és jó volt nem is volt nagy szembeszél és ment a gép gyönyörűen semmi gondja nem volt. A fogyasztás ismét 4l körüli, nem kell csalódnom a Bingben + a sub-ee féle gyujtásban! 90-100 környéki tempóval mentem és ahol erölködni akart nem hagytam visszaváltottam és működött!
Ez egy jó nap volt! 
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az a helyzet, hogy szerintem nem igazán lehet lejjebb vinni a fogyasztást a sportoshoz képest a "nagypapás" vezetési stílussal. Én se szarakodok alacsonyabb sebességeken, Klau meg is jegyezte hogy úgy húzom neki 1-2ben hogy mindjárt szétesik
, megtörtént már elsőkerék felemelés is lámpánál, meg satöbbi.
A kulcs inkább ott van, hogy ahol a motor erejében van, ott akkor se fog sokat enni ha húzza neki az ember, mert nem kell sokáig húzni (csak amíg felgyorsul). Sokan csinálják pl az erősebb emelkedőn azt, hogy húzzák neki, megy fel, de elkezd lasulni, és a motor azt mondja "iiiiiaaaaaaaoooo", kezd lepörögni, ezért elgyengül, mégjobban lassul, mégjobban lepörög, és erre a válasz az, hogy akkor jobban elfordítják a gázt, így visszaáll az eredeti állapot. Már ameddig. Én inkább azt csinálom, hogy megvárom amíg 3000ig lepörög, de nem húzom neki jobban, visszaváltok, és ott 1-el kisebb fokozatban húzom meg kicsit, ahol 4500 körül fog forogni a gép.
Így mondjuk félgáz helyett harmad gázzal elmegy, pörögni meg úgyis szeret (amíg el nem kezd a megszakítós gyújtás miatt kalimpálni amikor "körbeér" a megszakító, magyarul repül a bütykön), nem kell félteni. Jah, és nem kell szégyenkezni sem hogy "affene az emelkedőn vissza kell váltanom", ez egy ilyen konstrukció, viszonylag sovány ménessel. Ugyanez vonatkozik a szembeszélre is.
Aki elégedetlen a fogyasztásával, az csinálja a következőt:
-Teletankolás
-km számláló leolvasás
-1/3 gáz megjelölése a gázkaron (szigszalag, izé meg bigyó, ahogy tetszik)
-motorozás ahol mérni akar az ember
-3600 nál visszaváltás, 4600nál felváltás
-kerek 4000 (vagy akörül, +-100) tartása stabil sebesség esetén (50:3., 70:4., 90:5. gyári lánckerekekkel, nem véletlenül így csinálták), 1/3 gázt nem túllépve
-5. csak lejtön vagy hátszélben, ha valaki nagyon türelmetlen akkor sík úton szélcsendben esetleg, ahol az 1/3 gázt nem éri el az ember
-1-2-ben nyugodtan húzhatja gyorsításnál ki mennyire akarja, 2-3 másodperc alatt fennvan 50 körül úgyis, nem számít.
-100 km után tankolás, számláló leolvasása, kivonás stb.
Ez kb 1-3 órát vesz igénybe (nagyváros vagy országút tisztán), és ha ezek után is valaki sokallja, akkor az nem az ő stílusa miatt történik, hanem maga a motor a ludas érte, és "ez van".
A kulcs inkább ott van, hogy ahol a motor erejében van, ott akkor se fog sokat enni ha húzza neki az ember, mert nem kell sokáig húzni (csak amíg felgyorsul). Sokan csinálják pl az erősebb emelkedőn azt, hogy húzzák neki, megy fel, de elkezd lasulni, és a motor azt mondja "iiiiiaaaaaaaoooo", kezd lepörögni, ezért elgyengül, mégjobban lassul, mégjobban lepörög, és erre a válasz az, hogy akkor jobban elfordítják a gázt, így visszaáll az eredeti állapot. Már ameddig. Én inkább azt csinálom, hogy megvárom amíg 3000ig lepörög, de nem húzom neki jobban, visszaváltok, és ott 1-el kisebb fokozatban húzom meg kicsit, ahol 4500 körül fog forogni a gép.
Így mondjuk félgáz helyett harmad gázzal elmegy, pörögni meg úgyis szeret (amíg el nem kezd a megszakítós gyújtás miatt kalimpálni amikor "körbeér" a megszakító, magyarul repül a bütykön), nem kell félteni. Jah, és nem kell szégyenkezni sem hogy "affene az emelkedőn vissza kell váltanom", ez egy ilyen konstrukció, viszonylag sovány ménessel. Ugyanez vonatkozik a szembeszélre is.
Aki elégedetlen a fogyasztásával, az csinálja a következőt:
-Teletankolás
-km számláló leolvasás
-1/3 gáz megjelölése a gázkaron (szigszalag, izé meg bigyó, ahogy tetszik)
-motorozás ahol mérni akar az ember
-3600 nál visszaváltás, 4600nál felváltás
-kerek 4000 (vagy akörül, +-100) tartása stabil sebesség esetén (50:3., 70:4., 90:5. gyári lánckerekekkel, nem véletlenül így csinálták), 1/3 gázt nem túllépve
-5. csak lejtön vagy hátszélben, ha valaki nagyon türelmetlen akkor sík úton szélcsendben esetleg, ahol az 1/3 gázt nem éri el az ember
-1-2-ben nyugodtan húzhatja gyorsításnál ki mennyire akarja, 2-3 másodperc alatt fennvan 50 körül úgyis, nem számít.
-100 km után tankolás, számláló leolvasása, kivonás stb.
Ez kb 1-3 órát vesz igénybe (nagyváros vagy országút tisztán), és ha ezek után is valaki sokallja, akkor az nem az ő stílusa miatt történik, hanem maga a motor a ludas érte, és "ez van".
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztók.
Hát az enyém is olyan 5-6 körül eszik vadi new karbival és felujitot motoral, a gyertyám gyönyörü az égéstér gyönyörü.
Mondjuk mostanság engem is zavar ez az erös szembe szél.
Amugy Alfának abban is igaza van hogy ezek a motorok akkor élnek ha pörögnek, mert 2 ütemüek, és a kétütemünek ez a lényege.
Nekem a fogyasztás azzal is közre játszik hogy én sportosan használom, a mocokát
Nekem is azt mondták hogy a new karbival maimum 4 litert fog enni, jha ha tartalék üzem modban tartom a csapot mert akkor nem tudok 80 km/h-nál többet menni
.
Hát az enyém is olyan 5-6 körül eszik vadi new karbival és felujitot motoral, a gyertyám gyönyörü az égéstér gyönyörü.
Mondjuk mostanság engem is zavar ez az erös szembe szél.
Amugy Alfának abban is igaza van hogy ezek a motorok akkor élnek ha pörögnek, mert 2 ütemüek, és a kétütemünek ez a lényege.
Nekem a fogyasztás azzal is közre játszik hogy én sportosan használom, a mocokát
Nekem is azt mondták hogy a new karbival maimum 4 litert fog enni, jha ha tartalék üzem modban tartom a csapot mert akkor nem tudok 80 km/h-nál többet menni
- kosian
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Én is sokat gondolkoztam már azon, hogyan tudnám csökkenteni a fogyasztást, ugyanis az enyém vegyes használatban 5,5 liter körül eszik. Ehhez, mondjuk hozzá tartozik az is, hogy "dinamikusan" közlekedek vele, tehát biztosan függ tőlem is, de nagyjából már beletörődtem, hegy ennyi az annyi...
Széles utat, hátszelet!
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Ok köszönöm a tanácsot. Nem voltam (vagyok) még hozzászokva, hogy a Bingel is ilyet tud eddig simán eljártam 4l körül, de igaz nem is voltak ilyen szelek!
- Dodi
- Safety Car

- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Az enyém csak 4 sebességes de tökéletesen egyetértek Alfával.
Az enyém csak 4 sebességes de tökéletesen egyetértek Alfával.
Trophy 250 UIT-200
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hell: én 500 km-t mentem a hétvégén, elég sokszor szembeszélben, és 70-80 km/h nekem is a max akkor (30-40 km/h-s szél), iszonyúan belekap az oldaltáskába, 5.et nem is szeretem ilyenkor használni mert nagyon húzni kell, inkább 4. . 4 esben 4 ezres fordulat mellett kerek 70 a sebesség, 4500 nál 80 körül, teljesen jó, nem kell oda az 5.
Az első 300 km precízen kimérve 70-80as tempónál (lejtőn 90-100ra, vagy ameddig könynen megy húzatás, utána kuplung be alapjáraton gurulás, hegyes dombos szerpentines tájon) 3,8 l/100 km, 300as henger, direktszűrővel.
Tanács: ne 5.ben erőltesd ilyenkor, mert csak zabálja, de nem megy, hanem 4.ben, nem árt neki a 4500 sőt azt szereti, de erősebb is jóval, és a fogyasztás is jó, mert alig tizedgázzal kell sebességen tartani. Nem feltétlen a legkisebb fordulat adja a legjobb fogyasztást, hanem a legkisebbre elfordított gáz. Sztem 3,8nál nem igazán lehet vegyesben lejjebb menni.
Nekem a bevált módszer:
50: 3.ban 4000 (60ig simán el lehet így menni), városban tökéletes
70: 4.ben 4000 (80ig el lehet menni), országúton főúton jó
5. et nem használom, csak lejtőn lefelé, vagy hátszélben, amikor érzem hogy nem erőlködik, itt határ a csillagos ég. Országúton nem érzem szükségét tartani a csont 90-et, úgyis megelőznek 90 el is, és úgy nem igazán harmonikus
a gép járása, 4.ben már túlpörög, 5.ben még gyenge és sokkal jobban húzni kell neki, az előny pedig óránként csak 10-15 km.
Egy autós ismerősöm mondta, hogy a fogyasztás az autótól 10%ban, a sofőr lábától 90%ban függ
, és nagyon úgy tűnik hogy maximálisan igaza volt.
Az első 300 km precízen kimérve 70-80as tempónál (lejtőn 90-100ra, vagy ameddig könynen megy húzatás, utána kuplung be alapjáraton gurulás, hegyes dombos szerpentines tájon) 3,8 l/100 km, 300as henger, direktszűrővel.
Tanács: ne 5.ben erőltesd ilyenkor, mert csak zabálja, de nem megy, hanem 4.ben, nem árt neki a 4500 sőt azt szereti, de erősebb is jóval, és a fogyasztás is jó, mert alig tizedgázzal kell sebességen tartani. Nem feltétlen a legkisebb fordulat adja a legjobb fogyasztást, hanem a legkisebbre elfordított gáz. Sztem 3,8nál nem igazán lehet vegyesben lejjebb menni.
Nekem a bevált módszer:
50: 3.ban 4000 (60ig simán el lehet így menni), városban tökéletes
70: 4.ben 4000 (80ig el lehet menni), országúton főúton jó
5. et nem használom, csak lejtőn lefelé, vagy hátszélben, amikor érzem hogy nem erőlködik, itt határ a csillagos ég. Országúton nem érzem szükségét tartani a csont 90-et, úgyis megelőznek 90 el is, és úgy nem igazán harmonikus
Egy autós ismerősöm mondta, hogy a fogyasztás az autótól 10%ban, a sofőr lábától 90%ban függ
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok ma kényszerböl elátogatam kedvenc alkatrész kereskedömhöz fő főfúvókát venni és szembesültem a tényel nincs 95 ös csak90és100 (TS150-be kellene)vetem egy 100 ast bele is raktam megy vele.A kérdés van e tapasztalat mert én nem nagyon szeretek eltérni a gyári méretektöl,egyébként a gyertya szép világos barnára éget igy is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
matt1989
- bajnok

- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Hell!
Nyugodj meg van ettől rosszabb is, szombaton 2 személlyel szembe szélben 6.5 litert evett
Már megijedtem, hogy az enyémmel is probléma van, mert a széllel szemben 80-nál nem nagyon akart többett menni
Nyugodj meg van ettől rosszabb is, szombaton 2 személlyel szembe szélben 6.5 litert evett
Már megijedtem, hogy az enyémmel is probléma van, mert a széllel szemben 80-nál nem nagyon akart többett menni
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Nem vagyok egy gyertyakép szakértő de szerintem tök rendben van a szine.
Persze ez nem oldja meg a fogyasztásodat hogy ezt kifejtettem.

Persze ez nem oldja meg a fogyasztásodat hogy ezt kifejtettem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Valami zavar van az erőben. Ma kerültem laza 80 kilómétert és ezalat elég sokszor szembeszél volt. Hazaérve kíváncsiságból megnéztem a fogyasztást és majd hanyatestem 6 liter körül volt. Lehetséges szembeszél enyire odavág neki (250 ETZ Bing karbival ja és szembeszélben csak 80km/h volt max. többet nem akart 5.-ben)? Mi lehet a baj ha nem a sok szembeszél?
Ime a gyertyakép:

Ezalapján nem vészes bár már nem tudom...
Ime a gyertyakép:

Ezalapján nem vészes bár már nem tudom...
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Most már kezdek kiváncsi lenni.Esküszöm kipróbálom ezt az alapjárat nélküli motorozást.Hátha!
Valószinű lesz jó pár nem tervezett berugás azért mert leáll a motor.Nem erre gondoltam

Valószinű lesz jó pár nem tervezett berugás azért mert leáll a motor.Nem erre gondoltam
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

