Üzemanyagellátás
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Alfa! Az is lehetséges, hogy fals levegõt szív a motor valahonnan. Leginkább a generátor felõl lehetséges ez és akkor szimmeringcsere javallt. Illetve minden szigetelésnek jól kell mûködnie (vagyis szigetelnie)a rendszeren. Ha a melléklevegõ csavar tekergetése nem hoz eredményt akkor nézd át a "levegõ rendszert", légszûrõ, tömítések, aztán szimeringcsere jobboldalt. Nem vészes munka.
Ha hülyeségeket beszélek akkor majd valaki kijavít.
üdv.
Ha hülyeségeket beszélek akkor majd valaki kijavít.
üdv.
Nekem is volt hasonló jellegû problémám. Én egy újraépített blokkot szereltem össze és akkor volt ilyen gondom. Ami nálam a megoldást eredményezte az az alapjárati levegõcsavar megfelelõ beállítása volt. Erre megleheteõsen érzékeny a gép érdemes rá odafigyelni. Persze lehet itt más a hiba, ez csak az én tapasztalatom...
Illetve említetted a "barna folyadék"-ot. Amennyiben bizonyos vagy, hogy az üzemanyagtartály felõl nem érkezhet ilyen folyadék, akkor lehet meg kellene nézni a rendszer másik végét, vagyis nézd meg mi a helyzet a légszûrõ környékén? Annak cseréje sem fogja hátrányosan érinteni a motor mûködését
Illetve említetted a "barna folyadék"-ot. Amennyiben bizonyos vagy, hogy az üzemanyagtartály felõl nem érkezhet ilyen folyadék, akkor lehet meg kellene nézni a rendszer másik végét, vagyis nézd meg mi a helyzet a légszûrõ környékén? Annak cseréje sem fogja hátrányosan érinteni a motor mûködését

oTo
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Hasonlóval szenvedek az alapjáratot illetõen, a barna folyadékot leszámítvaFittboy írta:Sziasztok!
Vettem egy 250 ETZ-t, (ismerõstõl,öreg úrtól). A kipróbálására viszont nem volt lehetõségem mivel a gázkar oldalából hiányzott a gázkar. Nagyon jó állapotban van teljesen gyári,bontatlan blokk, 17e km-el. Vettem rá gázkart + bovdent. Kicseréltük és az a alapjárat jó is volt,csak az volt a probléma,h. miután húztam neki kis gázt, 3000 fordulatig esett csak vissza az alapjárat, és csak pár másodperc alatt kezdett el visszaesni mígnem leállt a motor. A karburátort kitisztítottuk,új rugó került a karburátorba és a suber is visszamegy a helyére. Mentem is vele pár karikát húz is rendesen,de sajnos az alapjáratot sehogy nem lehet belõni rajta. Beállítjuk,húzok neki 1 gázt és ismét ugyanaz a probléma. És még valamit észrevettem rajta mikor a karburátort levettük a légszûrõ felöli gumin valami barna folyadék volt,kitisztítottam és mikor a rugót tettük bele ismét ott volt az az anyag,de sajnos nem tudom mi lehet az és azt sem értem az,h. kerülhetett oda.
Köszi,h. végigolvastátok,remélem valaki tapasztalt motoros tud megoldást a problémámra.

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Fittboy
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Sziasztok!
Vettem egy 250 ETZ-t, (ismerõstõl,öreg úrtól). A kipróbálására viszont nem volt lehetõségem mivel a gázkar oldalából hiányzott a gázkar. Nagyon jó állapotban van teljesen gyári,bontatlan blokk, 17e km-el. Vettem rá gázkart + bovdent. Kicseréltük és az a alapjárat jó is volt,csak az volt a probléma,h. miután húztam neki kis gázt, 3000 fordulatig esett csak vissza az alapjárat, és csak pár másodperc alatt kezdett el visszaesni mígnem leállt a motor. A karburátort kitisztítottuk,új rugó került a karburátorba és a suber is visszamegy a helyére. Mentem is vele pár karikát húz is rendesen,de sajnos az alapjáratot sehogy nem lehet belõni rajta. Beállítjuk,húzok neki 1 gázt és ismét ugyanaz a probléma. És még valamit észrevettem rajta mikor a karburátort levettük a légszûrõ felöli gumin valami barna folyadék volt,kitisztítottam és mikor a rugót tettük bele ismét ott volt az az anyag,de sajnos nem tudom mi lehet az és azt sem értem,h. kerülhetett oda.
Köszi,h. végigolvastátok,remélem valaki tapasztalt motoros tud megoldást a problémámra.
Vettem egy 250 ETZ-t, (ismerõstõl,öreg úrtól). A kipróbálására viszont nem volt lehetõségem mivel a gázkar oldalából hiányzott a gázkar. Nagyon jó állapotban van teljesen gyári,bontatlan blokk, 17e km-el. Vettem rá gázkart + bovdent. Kicseréltük és az a alapjárat jó is volt,csak az volt a probléma,h. miután húztam neki kis gázt, 3000 fordulatig esett csak vissza az alapjárat, és csak pár másodperc alatt kezdett el visszaesni mígnem leállt a motor. A karburátort kitisztítottuk,új rugó került a karburátorba és a suber is visszamegy a helyére. Mentem is vele pár karikát húz is rendesen,de sajnos az alapjáratot sehogy nem lehet belõni rajta. Beállítjuk,húzok neki 1 gázt és ismét ugyanaz a probléma. És még valamit észrevettem rajta mikor a karburátort levettük a légszûrõ felöli gumin valami barna folyadék volt,kitisztítottam és mikor a rugót tettük bele ismét ott volt az az anyag,de sajnos nem tudom mi lehet az és azt sem értem,h. kerülhetett oda.

Köszi,h. végigolvastátok,remélem valaki tapasztalt motoros tud megoldást a problémámra.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Fittboy 2009.01.25. 18:36-kor.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Mivel közeledik a szezon szeretném mihamarabb kiprobálni másik karbival is hátha azzal még finomabb,csak az a baj nem találkozok a taggal aki ajánlota és ami nekem van az be van lõve a rotácios kapára nem szivesen álitanám el.De keresek hátha akad valakinek egy felesleges,már csak az a kérdés a 21mm es torok átmérõ nem gáz e a 22 helyett?De elvileg a Robi is 22 szivotorokkal van és azon tökéletesen mûködik,egyszer már volt a Robimon BVF karbi is azzal is ment de nem volt olyan érzékeny mind az AMAL(pl alapjárat ingadozot és az alapjárati levegõt is nehezebb volt belõni a BVF en )ezért gondoltam jóbb lenne az MZ re az AMAL121/5.conus írta:kupi!
és mikor fog végrehajtódni a csere?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
kupi!
és mikor fog végrehajtódni a csere?
és mikor fog végrehajtódni a csere?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szia én it is találtam:http://shop.unas.hu/shop_art.php?shop_i ... cat=883430 ( Karburátorok - Scootershop robogó tuning alkatrész - Unas Shop ...de a :simsonbolt.huconus írta:kupi!
honnan lehet csapdázni 24-es torokátmérõjû AMAL karbit?
is vannak igaz csak 21 es ig.Nekem egy másik tipusu AMAL-t ajánlotak ami a Robi 151 es kertigépen van igaz az is 21 es de azt véletlenül ismerem is nekem is van ilyen és azon a 150cc gépen tökéletes és finoman szabályozható is(pillangoszelepes),ha sikerül szereznem egy ilyent akkor azonnal kiprobálom az tuti.Elvileg pár ezres kézalol de szinte örök.Amit néztem a robogos honlapon az kicsit persze komolyabb de drágább is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Tegnap azzal a problémával szembesültem, hogy valami nem stimmel a benzinnel, ami Október óta a rossz idõ miatt (nem használtam túl sokat azóta) a tankban van/volt. Szó szoros értelmében hetekig szenvedtem a karbival, azt hittem abban van valami, maiért nem megy. De annyira nem ment, hogy meg se nyikkant (nem, a benzincsapot kicsintottam xD). Mivel olyan tünetei voltak, mintha keveset kapna, beugrott hogy valami probléma lehet a naftával, mert olvastam valahol hogy a benzin elkezd lebomlani, fõleg olajjal keverve.
El is sétáltam egy 5 literes kannával a közeli kútra, tankoltam 4 litert, hazavittem, bekevertem kicsit kevesebb mint 1 deci olajjal (1:50 körül), és elkezdtem csodálkozni. A két cuccnak TELJESEN más szaga van. A régi olyan higítós (meg is jegyezte a mûhelyben az egyik munkatársam, hogy "jé milyen higítószaga van a benzinednek", errõl is ugrott be a fenti dolog), az új sokkal "tompább" és egyáltalán nem higítószagú.
1. a régi benzin pirosas-rózsaszínes, a mostani szinte víztiszta. Pedig ugyanarról a kútról, ugyanarról a kútfejrõl ugyanazt tankoltam, és ugyanolyan olajjal és keveréssel.
2. a régi benzinnel nem ment, a mostanival végre meglátszik az egész teles munkám gyümölcse, hihetetlenül jobban megy a motor mint õsszel.
Ez hogyan lehet? általános tanács, hogy télire teli tankkal rakjuk el a lovat, akkor hogy mehet vele tavasszal is? Vagy más lehet az oka? A 2t olajam (Challoils Dynamicstroke) piros. Lehetséges, hogy a folyamatos rátankolástól (mindig adtam hozzá olajat is) a benne maradó 3-4 literben felgyûlt az olaj, és ezért nem ment? Sok itt a kérdés, és kevés az ötletem. Valaki?
El is sétáltam egy 5 literes kannával a közeli kútra, tankoltam 4 litert, hazavittem, bekevertem kicsit kevesebb mint 1 deci olajjal (1:50 körül), és elkezdtem csodálkozni. A két cuccnak TELJESEN más szaga van. A régi olyan higítós (meg is jegyezte a mûhelyben az egyik munkatársam, hogy "jé milyen higítószaga van a benzinednek", errõl is ugrott be a fenti dolog), az új sokkal "tompább" és egyáltalán nem higítószagú.
1. a régi benzin pirosas-rózsaszínes, a mostani szinte víztiszta. Pedig ugyanarról a kútról, ugyanarról a kútfejrõl ugyanazt tankoltam, és ugyanolyan olajjal és keveréssel.
2. a régi benzinnel nem ment, a mostanival végre meglátszik az egész teles munkám gyümölcse, hihetetlenül jobban megy a motor mint õsszel.
Ez hogyan lehet? általános tanács, hogy télire teli tankkal rakjuk el a lovat, akkor hogy mehet vele tavasszal is? Vagy más lehet az oka? A 2t olajam (Challoils Dynamicstroke) piros. Lehetséges, hogy a folyamatos rátankolástól (mindig adtam hozzá olajat is) a benne maradó 3-4 literben felgyûlt az olaj, és ezért nem ment? Sok itt a kérdés, és kevés az ötletem. Valaki?

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
kupi!
honnan lehet csapdázni 24-es torokátmérõjû AMAL karbit?
honnan lehet csapdázni 24-es torokátmérõjû AMAL karbit?


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Sziasztok már régota gondolkodom,hogy kicserélem a TS125 õn az öreg BVF karbit valami modernebbre nézegetem mi a választék akad.A minap valaki azt mondta miért nem veszek egy AMAL" karbit rá olcsobb mind a Bing és jobb mind a gyári,a kérdés az van e valakinek tapasztalata az AMAL al ?Esetleg ti mit ajálnátok 125 re?Elvileg 16 000Ft kb az amit mondtak.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
en megneznem a karburatornal hogy a bowdent huzogatva akadasmentesen emelkedik e a suber es, hogy onnan jon-e a kattanas, az sem lehetetlen hogy fent a gazkarnal van kiszorosodve a bowdened es az okozza.....
a szivatoval nem igazan tudsz mit csinalni es felesleges is, ebben a hidegben bizony igy mukodik a kis takarekos
amit tehetsz, hogy nem egybol ugrasz a motorra hanem 1-2 percet helyben jaratod
a szivatoval nem igazan tudsz mit csinalni es felesleges is, ebben a hidegben bizony igy mukodik a kis takarekos

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Bing karbitulajok!
Ismét lenne pár kérdésem a karbival kapcsolatban. A következõ: ha húzom a gázt egy bizonyos ponton (talán negyed gázkörül) kattan valami benne ha viszaengedem szintén kattan kb. ugyanazon a ponton. Ez természetes jelenség?
Kicsit hörög a gép menet közben mikor húzom neki ezt ha a subertût lentebb teszem elméletileg orvosolni lehet vagy fuvóka csere nagyobbra? (250 a gépem csak azt nem tudom hányszor volt már fúrva (2 szer tuti) gondolom azért nem az igaz a karbi gyári beállítása).
Ha azt szeretném behúzott szivatónál több benzint kapjon mint eddig mit kellene hogy tegyek? Így sokáig kell mennem szivató folyamatos huzásával mert le akar fulladni (pontosabban addig be nem melegszik folyamatosan kell húzni a szívatót). A régi (gyárinál) ilyen nem volt annak odahúztam a szivatót beindítást követõen pár gázfröccsel és majd beledöglött a benzinbe és többször nem is kellett húzgálni.
Mi tévõ legyek hogy a Bing 84 is hasonlókép üzemeljen?
Válaszokat elõre is köszönöm!
Ismét lenne pár kérdésem a karbival kapcsolatban. A következõ: ha húzom a gázt egy bizonyos ponton (talán negyed gázkörül) kattan valami benne ha viszaengedem szintén kattan kb. ugyanazon a ponton. Ez természetes jelenség?
Kicsit hörög a gép menet közben mikor húzom neki ezt ha a subertût lentebb teszem elméletileg orvosolni lehet vagy fuvóka csere nagyobbra? (250 a gépem csak azt nem tudom hányszor volt már fúrva (2 szer tuti) gondolom azért nem az igaz a karbi gyári beállítása).
Ha azt szeretném behúzott szivatónál több benzint kapjon mint eddig mit kellene hogy tegyek? Így sokáig kell mennem szivató folyamatos huzásával mert le akar fulladni (pontosabban addig be nem melegszik folyamatosan kell húzni a szívatót). A régi (gyárinál) ilyen nem volt annak odahúztam a szivatót beindítást követõen pár gázfröccsel és majd beledöglött a benzinbe és többször nem is kellett húzgálni.
Mi tévõ legyek hogy a Bing 84 is hasonlókép üzemeljen?
Válaszokat elõre is köszönöm!
Szia!Stravkó írta:Üdv Tams9!tams9 írta:hello!
Azt szeretném kérdezni, hogy a 2Tolajnak van szavatossága?
Csak mert szeretnék venni Repsol Standard 2T olajat vagy 4flakonnal(1310ft/liter), de mivel nyáron nem fogok itthon tartózkodni, ezért lehet hogy jövõre marad.
Ez az olaj mennyire számít kényeztetésnek a 300-asomba?
Most Agip 2T használok(valami félszintetikus részel), de nem az igazai, hangosabb és ilyenkor télen, amikor sokáig áll és néha beindítom rettenetesen füstöl, szerintem leülepszik vagy nem tudom, de még hideg motorral is túlzásnak érzem.
köszi hello
Ne félj nem romlik meg,nyugodtan raktározhatsz! A Repsol Standard olaj az ásványi,tehát nem számít kényeztetésnek,de attól még jó olajnak számít! Mondjuk én Sintetico 2T-t,vagy Scooter 2T-t használok,ezekkel nem füstöl,és szépen kiég a kipuff is,még úgy is,hogy 1:40-re
keverem. Plusz nagy elõnye,hogy tavasszal nem kell karbitisztítással kezdeni (nem is emlékszem mikor szedtem szét utoljára),mert nem ülepszik le a dzsuva az úszóházba. Tavasszal akksi be,megmozgatom a motort behúzott fékkel,hogy a benzin fölkeveredjen,csap megnyit,gyújtás nélkül szivatóval rúgok kettõt-hármat,gyújtás rá,és pöccre indul.
Legalábbis nekem ez a tapasztalat. Régebben,amíg tróger olajokkal jártam, mindíg szét kellett szedni,és kitakarítani az egészet,mert tele volt trutymóval.
Remélem tudtam hasznosat is írni!![]()
Üdv:Stravkó
Tudtál hasznosat írni, Köszönöm.
Akipufogóm most nekem is kiégett, mert raktam a könyökre bandázst. A hangja is fémesebb lett, 1 hátránya van, úgy látszik a 2T kipufogója jóval forróbb mint a 4T ugyanis teljesen szétégett az azbesztszallag :-S
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Üdv Tams9!tams9 írta:hello!
Azt szeretném kérdezni, hogy a 2Tolajnak van szavatossága?
Csak mert szeretnék venni Repsol Standard 2T olajat vagy 4flakonnal(1310ft/liter), de mivel nyáron nem fogok itthon tartózkodni, ezért lehet hogy jövõre marad.
Ez az olaj mennyire számít kényeztetésnek a 300-asomba?
Most Agip 2T használok(valami félszintetikus részel), de nem az igazai, hangosabb és ilyenkor télen, amikor sokáig áll és néha beindítom rettenetesen füstöl, szerintem leülepszik vagy nem tudom, de még hideg motorral is túlzásnak érzem.
köszi hello
Ne félj nem romlik meg,nyugodtan raktározhatsz! A Repsol Standard olaj az ásványi,tehát nem számít kényeztetésnek,de attól még jó olajnak számít! Mondjuk én Sintetico 2T-t,vagy Scooter 2T-t használok,ezekkel nem füstöl,és szépen kiég a kipuff is,még úgy is,hogy 1:40-re
keverem. Plusz nagy elõnye,hogy tavasszal nem kell karbitisztítással kezdeni (nem is emlékszem mikor szedtem szét utoljára),mert nem ülepszik le a dzsuva az úszóházba. Tavasszal akksi be,megmozgatom a motort behúzott fékkel,hogy a benzin fölkeveredjen,csap megnyit,gyújtás nélkül szivatóval rúgok kettõt-hármat,gyújtás rá,és pöccre indul.
Legalábbis nekem ez a tapasztalat. Régebben,amíg tróger olajokkal jártam, mindíg szét kellett szedni,és kitakarítani az egészet,mert tele volt trutymóval.
Remélem tudtam hasznosat is írni!

Üdv:Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szia(sziasztok)szétszedtem két trabi tankot is az igazság kideritése végett de szerintem ezeket is elöszeretettel babrálják mert az egyik buvárcsöve 45mm a másiké 60mm volt.Az MZ-m gyári csapja volt 50 mm es az ami most van benne az 62mm de a szûrõkosár az 75mm mindegyikbe, ezért gondolom le van rõviditve az elsõ már.És még egy érdekeség a trabi csöve réz az MZ-m gyárija az müanyag és kicsit vastagabb is de teljesen csereszavatos minden rajtuk még a pohár és a belsõ tömitõ korong is de az alsó szûrõ a trabinál nagyobb igy csak a saját poharába fér el.Én annó egy bontoba vetem a trabi csapot 100Ft (ez 1993) ba volt de azota is szereztem már szintén bontoba volt ahol oda adták ingyen+ként az elhozott alkatrészekhez de általába max 500-600ft,de ezek szerint érdemes megnézni megmérni többet is melyik a hosszabb.Én az egész csapot cseréltem de a záró fület"(amivel elzárod)a benyot az MZ jét raktam rá és persze a poharat és az alsó szürõt is cseréltem MZ re igy kb 2,5 liter a tartalékom.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
hello!
Azt szeretném kérdezni, hogy a 2Tolajnak van szavatossága?
Csak mert szeretnék venni Repsol Standard 2T olajat vagy 4flakonnal(1310ft/liter), de mivel nyáron nem fogok itthon tartózkodni, ezért lehet hogy jövõre marad.
Ez az olaj mennyire számít kényeztetésnek a 300-asomba?
Most Agip 2T használok(valami félszintetikus részel), de nem az igazai, hangosabb és ilyenkor télen, amikor sokáig áll és néha beindítom rettenetesen füstöl, szerintem leülepszik vagy nem tudom, de még hideg motorral is túlzásnak érzem.
köszi hello
Azt szeretném kérdezni, hogy a 2Tolajnak van szavatossága?
Csak mert szeretnék venni Repsol Standard 2T olajat vagy 4flakonnal(1310ft/liter), de mivel nyáron nem fogok itthon tartózkodni, ezért lehet hogy jövõre marad.
Ez az olaj mennyire számít kényeztetésnek a 300-asomba?
Most Agip 2T használok(valami félszintetikus részel), de nem az igazai, hangosabb és ilyenkor télen, amikor sokáig áll és néha beindítom rettenetesen füstöl, szerintem leülepszik vagy nem tudom, de még hideg motorral is túlzásnak érzem.
köszi hello
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Értem mostmár tiszta a kép.bambi írta:Létezik egy olyan verzió is,amihez kell szívócsonk is.hell írta: Megvettem még tavaly használom is a karbit Bambi mester által csak most láttam van Bing-hez szívócsonk azt hittem az is kell hozzá hogy tökéletes legyen. Nem tudom mi a különbség köztük gondoltam rákérdezek itt hátha tud valaki errõl valamit.

Létezik egy olyan verzió is,amihez kell szívócsonk is.hell írta:Megvettem még tavaly használom is a karbit Bambi mester által csak most láttam van Bing-hez szívócsonk azt hittem az is kell hozzá hogy tökéletes legyen. Nem tudom mi a különbség köztük gondoltam rákérdezek itt hátha tud valaki errõl valamit.Samu írta:Ha Bing 84-re gondolsz, akkor ahhoz nem kell venni külön szívótorkot. Esetleg lehet, hogy kell egy kicsit alakítani az MZ torkon mert oválissá vált az évek során, csiszolni kell egy kicsit rajta.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Megvettem még tavaly használom is a karbit Bambi mester által csak most láttam van Bing-hez szívócsonk azt hittem az is kell hozzá hogy tökéletes legyen. Nem tudom mi a különbség köztük gondoltam rákérdezek itt hátha tud valaki errõl valamit.Samu írta:Ha Bing 84-re gondolsz, akkor ahhoz nem kell venni külön szívótorkot. Esetleg lehet, hogy kell egy kicsit alakítani az MZ torkon mert oválissá vált az évek során, csiszolni kell egy kicsit rajta.
hell írta:Barangolás közben a neten szemet szúrt a huber oldalán ez a dolog Bing karbihoz létezik Bing szivótorok is? Magyarul aki vesz egy ilyen karbit ahoz illene olyan szívótorkot is venni-e? Hogy van ez valaki ki tudna segíteni ebben a kérdésben?
Szívótorok BING ETZ-250/251/301 TR db 2457.-
Szívótorok BVF ETZ-250 H db 3767
Ha Bing 84-re gondolsz, akkor ahhoz nem kell venni külön szívótorkot. Esetleg lehet, hogy kell egy kicsit alakítani az MZ torkon mert oválissá vált az évek során, csiszolni kell egy kicsit rajta.
hell írta:Barangolás közben a neten szemet szúrt a huber oldalán ez a dolog Bing karbihoz létezik Bing szivótorok is? Magyarul aki vesz egy ilyen karbit ahoz illene olyan szívótorkot is venni-e? Hogy van ez valaki ki tudna segíteni ebben a kérdésben?
Szívótorok BING ETZ-250/251/301 TR db 2457.-
Szívótorok BVF ETZ-250 H db 3767
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
délelõtt eszembe jutott valami!
ha nem tudtok olyan csövet szerezni a szûrõbe, akkor egy darab bronzból esztergályoztassatok egy olyan közdarabot ami belemegy a benzincsap testébe, mert abban ha jól emlékszem m5-os menet van, a másik végére meg felhúztok egy darab átlátszó benzincsövet, és go
ha nem tudtok olyan csövet szerezni a szûrõbe, akkor egy darab bronzból esztergályoztassatok egy olyan közdarabot ami belemegy a benzincsap testébe, mert abban ha jól emlékszem m5-os menet van, a másik végére meg felhúztok egy darab átlátszó benzincsövet, és go



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szia van egy trabi tankom holnap kiveszem a csapot és megmérem akkor pontosabbat tudok mondani,de biztos hosszabb mert én már nagyon régen kicseréltem az MZ be trabira mert valobann kevés az az 1-1,5 liter tartaléknak.Szerintem az ideális kb az a menyiség amivel legalább 60 km el lehet menni az kb egy Magyarországi benzinkut távolság a legrosszabb esetbe is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Barangolás közben a neten szemet szúrt a huber oldalán ez a dolog Bing karbihoz létezik Bing szivótorok is? Magyarul aki vesz egy ilyen karbit ahoz illene olyan szívótorkot is venni-e? Hogy van ez valaki ki tudna segíteni ebben a kérdésben?
Szívótorok BING ETZ-250/251/301 TR db 2457.-
Szívótorok BVF ETZ-250 H db 3767
Szívótorok BING ETZ-250/251/301 TR db 2457.-
Szívótorok BVF ETZ-250 H db 3767
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Hát ezt meg, hogy csinálod, hogy 300 km-et mész 10 literbõl??? Milyen mocid van? Az én 250-esem ha dinamikusan közlekedek vele, 98-asból 5-öt, 5.5-öt, 95-ösbõl 6 liter harap százon...KILL3R etz írta:Halálpontos szemmértékemmel kimérem![]()
Egyébként mindig tele tankolom és úgy 300 km-enként megyek tankolni. 3 dl bele mellé 10 liter azt jóvanHa nem fér bele annyi akkor meg legalább biztos nem ragad meg:D
Széles utat, hátszelet!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Kannás megoldás kiváló, de szerintem mindegy hogy mi elõszörkobraCode írta:KILL3R így biztos nem ül le benne, de honnan tudod a pontos olaj arányt?
Én utólag szoktam kimérni, és mikor utána elindulok a kútról szoktam 1-2 erõs elsõ fékezést csinálni, így jól össze rázódik az anyag.
De még a legbiztosabb a kannás módszer, abban összekeverni, összerázni és úgy a gépbe, de igaz ez a legmacerásabb is
Üdv.
én a benzint szoktam (nem gázolajat


üdv
Etz 150 87'
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
KILL3R így biztos nem ül le benne, de honnan tudod a pontos olaj arányt? 
Én utólag szoktam kimérni, és mikor utána elindulok a kútról szoktam 1-2 erõs elsõ fékezést csinálni, így jól össze rázódik az anyag.
De még a legbiztosabb a kannás módszer, abban összekeverni, összerázni és úgy a gépbe, de igaz ez a legmacerásabb is
Üdv.

Én utólag szoktam kimérni, és mikor utána elindulok a kútról szoktam 1-2 erõs elsõ fékezést csinálni, így jól össze rázódik az anyag.
De még a legbiztosabb a kannás módszer, abban összekeverni, összerázni és úgy a gépbe, de igaz ez a legmacerásabb is

Üdv.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- BigBigJoe
- Simsonos
- Hozzászólások: 105
- Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád
Nagyon jó, hogy ez a tankméret így felmerült, mert azt olvastam valamelyik fórumon, hogy témáztak a tagok, miképp tankoljanak (a tartály mérete miatt jött elõ). Elõször olajat bele, és azután a benzint, vagy fordítva, elõször benyó, aztán a keverés.
Megoszlottak a vélemények a gyakorlati alkalmazást illetõen. Ki ezt indokolta serényen, ki a másikat tartotta biztosabbnak.
Üdv.
Megoszlottak a vélemények a gyakorlati alkalmazást illetõen. Ki ezt indokolta serényen, ki a másikat tartotta biztosabbnak.
Üdv.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Én a biztonság kedvéért megfogom növelni a tartalékomat 2l-re.
Már ki is találtam hogy hogyan.
merojoc amit belinkelt képet (lásd lejjebb), szóval a szûrõt. Fogok belõle kettõt, és majd azt az adott távolságon össze fogom forrasztani, így annyival tudom megnövelni amennyire szeretném. Persze elõtte kimérem a tartalék mûanyag csõvel hogy mennyi a 2l a tankban és utána forrasztom össze a 2 szûrõt. Úgy tudom az réz, szóval forrasztani elvileg lehet.
Amint megleszek vele, és esetleg valakit még érdekelnek majd az adatok, szívesen megosztom.
Üdv.
Ja vélemények is jöhetnek nyugodtan a dologgal kapcsolatosan.
Már ki is találtam hogy hogyan.
merojoc amit belinkelt képet (lásd lejjebb), szóval a szûrõt. Fogok belõle kettõt, és majd azt az adott távolságon össze fogom forrasztani, így annyival tudom megnövelni amennyire szeretném. Persze elõtte kimérem a tartalék mûanyag csõvel hogy mennyi a 2l a tankban és utána forrasztom össze a 2 szûrõt. Úgy tudom az réz, szóval forrasztani elvileg lehet.
Amint megleszek vele, és esetleg valakit még érdekelnek majd az adatok, szívesen megosztom.
Üdv.
Ja vélemények is jöhetnek nyugodtan a dologgal kapcsolatosan.
- BigBigJoe
- Simsonos
- Hozzászólások: 105
- Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád
Köszi Nektek is conus, Kuti.
Azt a kis csövet is pótolnom kell, mert hiányzott a 3/4-e, tutti.. Meglepõdtem volna, ha leállok üzemanyag-gondok miatt a világ végén valahol, a tartalék meg sehol
! szép lett volna.
Így aztán a leghasznosabb valóban az, amit conus írt, azonnal szétkapni (ezt is) !
Az alapjárati hibát majd késöbb nézem meg (amit Alfa javasolt), mert nem rakom így össze szûrõ és csõ nélkül a tankot.
Üdv, köszi
Azt a kis csövet is pótolnom kell, mert hiányzott a 3/4-e, tutti.. Meglepõdtem volna, ha leállok üzemanyag-gondok miatt a világ végén valahol, a tartalék meg sehol

Így aztán a leghasznosabb valóban az, amit conus írt, azonnal szétkapni (ezt is) !
Az alapjárati hibát majd késöbb nézem meg (amit Alfa javasolt), mert nem rakom így össze szûrõ és csõ nélkül a tankot.

Üdv, köszi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
BigBigJoe!
pontosan nem mértem le, de így max 1 literrel több a tartalék.
amikor megvettem a motort, elsõ dolgom volt a tank kiürítése, benzincsap szétszedése, mert szinte biztos voltam benne h hót dzsuva lesz, úgy is volt, ráadásul a szintválasztó csövet is megrövidítette az elõzõ tulaj, ezért az is kellett.
ilyen kemény mûanyagcsövet próbáljatok beszerezni mondjuk villamossági dolgokat áruló boltokból, vagy megfelelõ méretû kifogyott tollbetét is jó lehet még... egyelõre ennyi jutott eszembe.
pontosan nem mértem le, de így max 1 literrel több a tartalék.
amikor megvettem a motort, elsõ dolgom volt a tank kiürítése, benzincsap szétszedése, mert szinte biztos voltam benne h hót dzsuva lesz, úgy is volt, ráadásul a szintválasztó csövet is megrövidítette az elõzõ tulaj, ezért az is kellett.
ilyen kemény mûanyagcsövet próbáljatok beszerezni mondjuk villamossági dolgokat áruló boltokból, vagy megfelelõ méretû kifogyott tollbetét is jó lehet még... egyelõre ennyi jutott eszembe.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- BigBigJoe
- Simsonos
- Hozzászólások: 105
- Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád
Alfa írta:Gázbowden nem szorult be és húzza a kormány a gázt? Nekem épp ez volt múlthéten. Beállítottam az alapjáratot 1500ra, aztán nézem h egyszercsak fullad 1000 körül, akkor ráülök húzok rajta oké, de utána meg pörög fel 3000ig. Kis idõ múlva látom hogy a kormány jobbra fordulási szögével változik az alapjárat elég durvánBigBigJoe írta:Gondom van az alapjáratommal, segítsetek !
Mitõl van az, és hogy tudom beállítani, hogy egyik indulásnál az alapjáratom magasabb, máskor hasonló indulással pedig fuldoklik szegényem.
Az még ok lenne, ha egyformán viselkedne, de így nem értem.
Köszi a válaszokat!
Üdv.![]()
Karbinál kiakasztod, biztonságos helyen (kürt és motor felfüggesztése felett a résben szoktam) elvezeted, visszaakasztod és lehet h segít
Köszi a gyors reagálást. Okos gondolat, holnap megnézem. Ha ez, jövök egy üdítõvel a köv (elsõ) taláékozónál! (Ha nem, akkor is bevállalhatjuk

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég