Tegnap azzal a problémával szembesültem, hogy valami nem stimmel a benzinnel, ami Október óta a rossz idõ miatt (nem használtam túl sokat azóta) a tankban van/volt. Szó szoros értelmében hetekig szenvedtem a karbival, azt hittem abban van valami, maiért nem megy. De annyira nem ment, hogy meg se nyikkant (nem, a benzincsapot kicsintottam xD). Mivel olyan tünetei voltak, mintha keveset kapna, beugrott hogy valami probléma lehet a naftával, mert olvastam valahol hogy a benzin elkezd lebomlani, fõleg olajjal keverve.
El is sétáltam egy 5 literes kannával a közeli kútra, tankoltam 4 litert, hazavittem, bekevertem kicsit kevesebb mint 1 deci olajjal (1:50 körül), és elkezdtem csodálkozni. A két cuccnak TELJESEN más szaga van. A régi olyan higítós (meg is jegyezte a mûhelyben az egyik munkatársam, hogy "jé milyen higítószaga van a benzinednek", errõl is ugrott be a fenti dolog), az új sokkal "tompább" és egyáltalán nem higítószagú.
1. a régi benzin pirosas-rózsaszínes, a mostani szinte víztiszta. Pedig ugyanarról a kútról, ugyanarról a kútfejrõl ugyanazt tankoltam, és ugyanolyan olajjal és keveréssel.
2. a régi benzinnel nem ment, a mostanival végre meglátszik az egész teles munkám gyümölcse, hihetetlenül jobban megy a motor mint õsszel.
Ez hogyan lehet? általános tanács, hogy télire teli tankkal rakjuk el a lovat, akkor hogy mehet vele tavasszal is? Vagy más lehet az oka? A 2t olajam (Challoils Dynamicstroke) piros. Lehetséges, hogy a folyamatos rátankolástól (mindig adtam hozzá olajat is) a benne maradó 3-4 literben felgyûlt az olaj, és ezért nem ment? Sok itt a kérdés, és kevés az ötletem. Valaki?
