Nem olyan bonyolult!Márton írta:Ez nem lesz egyszerű dolog.

Nem olyan bonyolult!Márton írta:Ez nem lesz egyszerű dolog.
Szia!zudori írta:Én csak a saját tapasztalatomat írom le. A motort egy tajwani replikával vettem, kicsit szívtam vele, de sikerült beállítani, jó lett. Utána vettem egy Binget, nem sokáig volt fent, majd fúrás- faragás-felújítás után kapott egy 28-as Dellorto karburátort. Jól ment, de brutálisan sokat evett, 5 liter fölé ment.
Vissza tettem a Binget, kicsit növeltem az eredeti föfúvóka méretét, ami jó lett. 4 körül eszik, rendesen megy, indul, van alapjárat. Ajánlani a Binget ajánlom, de ha szeretnél Dellortot azt eladom, ha érdekel.
Mit nézhetnék még meg? Próbáljak meg új alapgázi fúvókát venni? Vagy mit csinálhatnék?z25z írta:hááát nekem lemegy 10 V-ra lámpával, sőt néha az alá is, de nem áll le. Ezzel azt akartam mondani, hogy a majd 11 V-on nem kellene elégtelen fesz miatt leállnia. Ha lámpa nélkül is ugyanúgy leáll akkor meg főleg máshol kellene keresgetni az okot.
Lámpa nélkül se megy tovább, csak egy kicsivel tovább tartja meg az alapgázt aztán ugyanúgy leáll. Pár másodpercig maradt csak töltés nélkül életben, szóval nem tudom, hogy tovább esik-e a feszültség.(Vezetékezés is tiszta új)MrDok írta:És megy lefelé, vagy akkor megáll már?Dgergely írta:Sikerült megmérni, az akkumulátor lesz a probléma, bekapcsolt lámpákkal alapgázon 10.89 voltot mértem, szóval lesz új akksi, remélem megoldódik a probléma. Mindenkinek köszönöm.
Lámpa nélkül tovább jár?
Esetleg a trafó felé a vezetékezést is át lehet nézni, ha az aksiban még megvan a fesz, a trafónál meg már nincs.
És megy lefelé, vagy akkor megáll már?Dgergely írta:Sikerült megmérni, az akkumulátor lesz a probléma, bekapcsolt lámpákkal alapgázon 10.89 voltot mértem, szóval lesz új akksi, remélem megoldódik a probléma. Mindenkinek köszönöm.
Célszerszám.Dgergely írta: U.i.: a fúvóka méretét hogyan tudnám pontosan megnézni?
Szimmeringek? Rendesen visszaál alapjáratra? Nem repked a fordulat? Maxi gázon nem fogy el a benya? Összefüggnek a dolgok!Dgergely írta:Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy 150-es etz mitől nem akarja tartani az alapgázt? Nem tudok rájönni mitől lehet, próbáltam benzinszintet állítani, keveréken állítottam(a gyertya szép őzbarna, nem olajos, nem is fehér), semmi se vált be. Ha az alapgáz csavaron felhúzom olyan 2300 fölé, semmi gond, biztosan tartja, de ha 2000 alá akarom kalibrálni, akkor viszont szép lassan csökken a fordulat, és egyszercsak ledöglik. Segítségeteket előre köszönöm.
Normál jól beállított benzinszintel kísérletezz.Dgergely írta: Kipróbáltam már azt is, a tűszelep 100%, hogy nem ereszt, de ha nem lesz más megoldás még lejjebb veszem a benzinszintet.
Kipróbáltam már azt is, a tűszelep 100%, hogy nem ereszt, de ha nem lesz más megoldás még lejjebb veszem a benzinszintet.aronpfabian írta:Ha lassan csökken és lefullad akkor jó eséllyel mégis sokat kap. Ha a tűszelep kicsit ereszt, akkor állásban (kevés fogyasztásnál) megemelkedhet a benzinszint.Dgergely írta:Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy 150-es etz mitől nem akarja tartani az alapgázt? Nem tudok rájönni mitől lehet, próbáltam benzinszintet állítani, keveréken állítottam(a gyertya szép őzbarna, nem olajos, nem is fehér), semmi se vált be. Ha az alapgáz csavaron felhúzom olyan 2300 fölé, semmi gond, biztosan tartja, de ha 2000 alá akarom kalibrálni, akkor viszont szép lassan csökken a fordulat, és egyszercsak ledöglik. Segítségeteket előre köszönöm.
Ha lassan csökken és lefullad akkor jó eséllyel mégis sokat kap. Ha a tűszelep kicsit ereszt, akkor állásban (kevés fogyasztásnál) megemelkedhet a benzinszint.Dgergely írta:Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy 150-es etz mitől nem akarja tartani az alapgázt? Nem tudok rájönni mitől lehet, próbáltam benzinszintet állítani, keveréken állítottam(a gyertya szép őzbarna, nem olajos, nem is fehér), semmi se vált be. Ha az alapgáz csavaron felhúzom olyan 2300 fölé, semmi gond, biztosan tartja, de ha 2000 alá akarom kalibrálni, akkor viszont szép lassan csökken a fordulat, és egyszercsak ledöglik. Segítségeteket előre köszönöm.
zudori írta:Csabikám!Tony91 írta:Jelentkezem már, hogy lássátok, nem vesztem el...
Sűbertű dologgal kapcsolatban:
Ideiglenesen szünetel, mivel jelenleg ott tartok, hogy aludni és fürödni van időm hazajutni... Meló mellett CNC suliba járok, tehát reggel 5-kor elmegyek otthonról melóba, meló után azonnal tovább Csongrádra suliba, és este 9-re hazaérek..
Amint lesz időm, folytatva lesz, megvalósításra vannak elképzelések, csak lenne rá időm...
És mi van az este 9 és reggel 5 közötti idővel? Ott még találhatunk némi szabad időtartamot!
Csabikám!Tony91 írta:Jelentkezem már, hogy lássátok, nem vesztem el...
Sűbertű dologgal kapcsolatban:
Ideiglenesen szünetel, mivel jelenleg ott tartok, hogy aludni és fürödni van időm hazajutni... Meló mellett CNC suliba járok, tehát reggel 5-kor elmegyek otthonról melóba, meló után azonnal tovább Csongrádra suliba, és este 9-re hazaérek..
Amint lesz időm, folytatva lesz, megvalósításra vannak elképzelések, csak lenne rá időm...
JEEEEEE!kiskampf írta:Üdvözlet Tisztelt Kollégák. ......
MrDok írta: Zsaki!
Mit vársz?
Nem túracimbi, csak FB szökevény...... majd még válaszol is a válaszokra mi?
Tudod mennyi ilyen ír rám különböző kérdésekkel?
Zsaki!zsakfos írta:Jó fej lehet ez a kiskampf nevű emberke is.Benéz ide,kérdez,mi itt törjük magunkat hogy segitsünk,aztán még arra sem veszi a fáradságot hogy utána leirja mi volt vagy mi van,hogy tanuljunk belőle mi is.
Bírom az ilyet nagyon.
Azt már nem is merem remélni hogy meg is köszönje
Ilyen hibám vagy legalább is hasonó nekem is volt - kb 80 km/ó-tól lehörgött - és az lett a vége, hogy ki kellett cserélni a karbicsek és a henger közötti összekötőt mert a száma alapján 125-ösé volt.kiskampf írta:Üdv. Nemrégiben olyan hibát észleltem a motoromon,hogy 80km/óra-ig minden tökéletesen működik de ha innen tovább szeretnék gyorsítani akkor a motor elkezd fokozatosan lehörögni,és ezt addig csinálja,amíg vissza nem engedem a gázt kicsit.Akkor újra helyre jön minden.Után folyást megvizsgáltam és akadálytalan a benzin útja.Tanksapka tisztítva.Főfúvóka gyári méret és a henger is alap.Könnyen indul és jó a fogyasztás is.
Egyszer csak elkezdődött? Tehát eddig jó volt? Valahol valamilyen dugulásod van. Bedagadt a benzincsapnál a gumi, a benzincsap szűrője eldugult, karbiban az úszó szelep részlegesen fennakad v. eldugult, és a légszűrőt is megnézném ahogy Zsaki mondta.zsakfos írta:Levegő útja is rendben van?kiskampf írta:Üdv. Nemrégiben olyan hibát észleltem a motoromon,hogy 80km/óra-ig minden tökéletesen működik de ha innen tovább szeretnék gyorsítani akkor a motor elkezd fokozatosan lehörögni,és ezt addig csinálja,amíg vissza nem engedem a gázt ...
Az utanfolyást miből gondolod hogy jó?Hogy nézted?
Levegő útja is rendben van?kiskampf írta:Üdv. Nemrégiben olyan hibát észleltem a motoromon,hogy 80km/óra-ig minden tökéletesen működik de ha innen tovább szeretnék gyorsítani akkor a motor elkezd fokozatosan lehörögni,és ezt addig csinálja,amíg vissza nem engedem a gázt kicsit.Akkor újra helyre jön minden.Után folyást megvizsgáltam és akadálytalan a benzin útja.Tanksapka tisztítva.Főfúvóka gyári méret és a henger is alap.Könnyen indul és jó a fogyasztás is.
aronpfabian írta:Amit a Gabors MZ Laden "eredeti alkatrésznek" jelöl az valóban az. A két másik kínai utángyártott (az elsőn le is van fényképezve az MZA logó, ez a cég vásárolta meg az NDK gyári logók használati jogait Németországban)gacsat írta: Nézzétek csak! Ezek eredetinek tünnek:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 0b6919763/?_
https://www.kupsito.sk/i/5024786697/MZ_ ... GERMAN_MZA
Ez már kicsit gyanús. az oldalon rajta van a BVF jel,de nincs külön kiírva, hogy eredeti alkatrész.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 0b6919763/?_
Akkor ezt nézzétek!:
http://olx.pl/oferta/mz-etz-251-reparat ... gO9nH.html
Amúgy is fenntartással kell kezelni minden, 30-40 éve gyártott alkatrészt ami feltűnően új és tiszta mintha most jött volna ki a gyárból. Az Aliexpressen az eladók nyíltan hirdetik hogy ha felveszed velük a kapcsolatot, bármit ráíratnak az öntvényre. Lehet kapni "KEIHIN" feliratú karburátort is 8000 Ft-nak megfelelő dollárért... emellett ugyanitt MAIKUNI () és OKO felirattal is árulnak. Persze 1 db-ért nem fogják átszerelni az öntőformában a táblát, de ha 100-200-at rendelsz mert kereskedő vagy, már esélyes.
Börzén gyakran találkozni ilyen Simson/MZ karburátorokkal, változó hogy "FEZ", "BVF" vagy "MZA" felirat van rajtuk (mindet ugyanott gyártják), akár sosem létezett összeállításokban (19N1) is. Látszik az elnagyolt kidolgozás és a ferdén befúrt csatornák. Nem tudom elképzelni hogy jól működjön egy ilyen.
Teljesen hibátlan leírása a dolgoknak! Ezek döglöttek...aronpfabian írta:Amit a Gabors MZ Laden "eredeti alkatrésznek" jelöl az valóban az. A két másik kínai utángyártott (az elsőn le is van fényképezve az MZA logó, ez a cég vásárolta meg az NDK gyári logók használati jogait Németországban)gacsat írta: Nézzétek csak! Ezek eredetinek tünnek:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 0b6919763/?_
https://www.kupsito.sk/i/5024786697/MZ_ ... GERMAN_MZA
Ez már kicsit gyanús. az oldalon rajta van a BVF jel,de nincs külön kiírva, hogy eredeti alkatrész.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 0b6919763/?_
Amúgy is fenntartással kell kezelni minden, 30-40 éve gyártott alkatrészt ami feltűnően új és tiszta mintha most jött volna ki a gyárból. Az Aliexpressen az eladók nyíltan hirdetik hogy ha felveszed velük a kapcsolatot, bármit ráíratnak az öntvényre. Lehet kapni "KEIHIN" feliratú karburátort is 8000 Ft-nak megfelelő dollárért... emellett ugyanitt MAIKUNI () és OKO felirattal is árulnak. Persze 1 db-ért nem fogják átszerelni az öntőformában a táblát, de ha 100-200-at rendelsz mert kereskedő vagy, már esélyes.
Börzén gyakran találkozni ilyen Simson/MZ karburátorokkal, változó hogy "FEZ", "BVF" vagy "MZA" felirat van rajtuk (mindet ugyanott gyártják), akár sosem létezett összeállításokban (19N1) is. Látszik az elnagyolt kidolgozás és a ferdén befúrt csatornák. Nem tudom elképzelni hogy jól működjön egy ilyen.
Amit a Gabors MZ Laden "eredeti alkatrésznek" jelöl az valóban az. A két másik kínai utángyártott (az elsőn le is van fényképezve az MZA logó, ez a cég vásárolta meg az NDK gyári logók használati jogait Németországban)gacsat írta: Nézzétek csak! Ezek eredetinek tünnek:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 0b6919763/?_
https://www.kupsito.sk/i/5024786697/MZ_ ... GERMAN_MZA
Ez már kicsit gyanús. az oldalon rajta van a BVF jel,de nincs külön kiírva, hogy eredeti alkatrész.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 0b6919763/?_
Nézzétek csak! Ezek eredetinek tünnek:Tony91 írta:Rajz a héten, max jövőhéten biztosan lesz! Ennyit tudok garantálni, de mivel nekem is kéne egy eredeti méretű súbertű, így nem egyet, hanem legalább 10-et csináltatnék, és elküldeném másnak is próbára.hell írta:Persze némi kopást azért bele kell abba a tűbe is kalkulálni szerintem az évek alatt biztosan kopott valamennyit. Nagyon várom személy szerint lesz-e gyártás vagy valami...
Ámen!Tony91 írta:hell írta:Vidd át Székkutasra ott megfurják Horváthék atomra! Nekem is 135 volt benne annó mikor megvettem a gépet ment is mint a rakéta, de evett is.
Oda fogom most vinni
hell írta:Vidd át Székkutasra ott megfurják Horváthék atomra! Nekem is 135 volt benne annó mikor megvettem a gépet ment is mint a rakéta, de evett is.
Stephanus írta:Ha lent sok, fent kevés, akkor nagyobb főfúvóka, lentebb engedett súbertű lesz valószínűleg a megoldás.Tony91 írta:A tisztelt nagyérdeműhöz lenne pár kérdésem:
Adott egy ETZ 251-es, idén a második hengerszettemet kell róla ledobnom, mert megszorult...
A jelenség mindkettőnél ugyanaz volt:
Az első lengyel dugós 2.800 km-nél akadt meg, a második, Bertás szett pedig bő 5 ezer km után, miután bejártam vele Erdélyt (pedig ott kapott hegyet, völgyet is tisztességgel...)
Mindkét esetben a következőt produkálta:
Alacsony tartományban sokat kap, füstölög, magas tartományban pedig kevesli a cuccot. Mindkét szorulás esetében fehér volt a kivett gyertya, szegény keverékre utalva...
Most a karbit szétszedtem, mégis eredeti tű van benne, így az utángyártottra feltett feltételezést visszaszívom
Főfúvóka 130-as (ellenőrzött), bejáratás megemelt tűvel történt, 1:40 körüli keverékkel 2.000 km-ig. A lengyel dugós szettnél 2.400 km-nél tettem vissza a tűt, 2.800-nál ragadt meg, a Berta dugósnál pedig 2.000 km-nél tettem vissza a tűt, és 5 ezer km után szorult meg... Mindkettő szett 105-110 körüli tempónál szorult meg, mindkét esetben gyertya fehér volt
Próbáltam belőni a karbit, hogy közel azonosan kapjon nagyjából mindenhol, de nem sikerült.. Tettem nagyobb főfúvókát bele, tűt lentebb tettem, de ugyanaz volt, lent sokat, fent keveset kapott
Viszont azt tudom, hogy tavaly 135-ös főfúvókával vettem a motort, és azzal is használtam egész évben, nem volt problémám (eredeti blokkal még akkor), meglepő módon a fogyasztásom is 5-5,5 liter/100 km körül alakult, Erdélyben is
Következő lenne a kérdésem:
Járassam a motort nagyobb főfúvókával? Gondolkozom, hogy egyből egy Dell'Orto PHBH34-est teszek rá (mert van itthon február óta), vagy alaposan átnézve a csatost, főfúvókát 135-ösre cserélve, visszateszem rá, esetleg szerzek egy eredeti tűvel rendelkező csavaros karbit
A bejáratás felől az ilyen 1:33-as ötleteket alapból elvetném, ha kevés olajjal járatnám, akkor nem 5 ezer km után, hegymászások után szorulna, hanem még a bejáratás alatt...
Az ilyen "járasd 1:25-tel, meg 33-assal" hozzászólásokat kérem kerüljük, nem bronzperselyes MZ-ról van szó...
OK, hogy 130 a gyári ajánlás a csatos karbihoz, de a karburálás végeredménye nagyon sok mindentől függ. Pl kipufogó, légszűrő, stb. Egy csomó minden hat rá.
Nekem, bár nem ellenőrzött, 140-es vagy 145-ös van bent. Egyszerűen ezzel megy legjobban nyélgázon. Úszószint poháron beállítva pontosan, a súbertút meg megintcsak érzésre, hogy ne is legyen durva a járása alacsony részterhelésen (dús keverék), de ne is torpanjon meg félgáz körül, mikor nyitod a gázt (szegény keverék).
A fogyasztásom 5,5 körül, de az aláírásomban az MZ-re kattintva ezt részletesebben is meg lehet tekinteni. A gyertyaképem 7-es vagy 8-as NGK-val (mikor melyik) teljesen jó. A napi használat nálam kb 35km-re való ingázást jelent (napi 70-80km), kb harmada város, harmada M0 110-120mk/h, harmada közút 90-110 km/h. A fenti tapasztalatok erre az igénybevételre érvényesek.
Ha lent sok, fent kevés, akkor nagyobb főfúvóka, lentebb engedett súbertű lesz valószínűleg a megoldás.Tony91 írta:A tisztelt nagyérdeműhöz lenne pár kérdésem:
Adott egy ETZ 251-es, idén a második hengerszettemet kell róla ledobnom, mert megszorult...
A jelenség mindkettőnél ugyanaz volt:
Az első lengyel dugós 2.800 km-nél akadt meg, a második, Bertás szett pedig bő 5 ezer km után, miután bejártam vele Erdélyt (pedig ott kapott hegyet, völgyet is tisztességgel...)
Mindkét esetben a következőt produkálta:
Alacsony tartományban sokat kap, füstölög, magas tartományban pedig kevesli a cuccot. Mindkét szorulás esetében fehér volt a kivett gyertya, szegény keverékre utalva...
Most a karbit szétszedtem, mégis eredeti tű van benne, így az utángyártottra feltett feltételezést visszaszívom
Főfúvóka 130-as (ellenőrzött), bejáratás megemelt tűvel történt, 1:40 körüli keverékkel 2.000 km-ig. A lengyel dugós szettnél 2.400 km-nél tettem vissza a tűt, 2.800-nál ragadt meg, a Berta dugósnál pedig 2.000 km-nél tettem vissza a tűt, és 5 ezer km után szorult meg... Mindkettő szett 105-110 körüli tempónál szorult meg, mindkét esetben gyertya fehér volt
Próbáltam belőni a karbit, hogy közel azonosan kapjon nagyjából mindenhol, de nem sikerült.. Tettem nagyobb főfúvókát bele, tűt lentebb tettem, de ugyanaz volt, lent sokat, fent keveset kapott
Viszont azt tudom, hogy tavaly 135-ös főfúvókával vettem a motort, és azzal is használtam egész évben, nem volt problémám (eredeti blokkal még akkor), meglepő módon a fogyasztásom is 5-5,5 liter/100 km körül alakult, Erdélyben is
Következő lenne a kérdésem:
Járassam a motort nagyobb főfúvókával? Gondolkozom, hogy egyből egy Dell'Orto PHBH34-est teszek rá (mert van itthon február óta), vagy alaposan átnézve a csatost, főfúvókát 135-ösre cserélve, visszateszem rá, esetleg szerzek egy eredeti tűvel rendelkező csavaros karbit
A bejáratás felől az ilyen 1:33-as ötleteket alapból elvetném, ha kevés olajjal járatnám, akkor nem 5 ezer km után, hegymászások után szorulna, hanem még a bejáratás alatt...
Az ilyen "járasd 1:25-tel, meg 33-assal" hozzászólásokat kérem kerüljük, nem bronzperselyes MZ-ról van szó...
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég