Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Nekem is ugyan ilyen paraméterekkel mint Thomas_Hun-nak nem eszik többet 4l-nél normál túra tempóban (80-90km/h),annyi a különbség,hogy az enyém csak első túlméret.Ha pörgetem városban használom,akkor nem számolok fogyasztást mert minek.
A karbit 3 karbiból raktam össze,a legjobb állapotú darabokból,a tű gyári,el volt görbülve,óvatosan kiegyengettem mert még mindíg jobb volt mint a többi,de ez is kopottas,jól megy a leginkább használatos gázállások mellett,de például a 3000-es fordulatot 4.ben nagyon nem szereti.

A fogyasztást szerintem nagyban a kipufogó is befolyásolja,főleg ha utángyártott,éppen milyen paraméterekkel gyártották.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

pnlaci írta:Ahogy ígértem itt a 30 N 2-5 adatai.
Kép
És ahogy írtam a BVF karbiknak ez volt a vége.Viszont a Bing karbik állítólag jobbak(én nem vagyok személyszerint
erről meg győzve.)Szerintem egy jól beállított BVF még mindig jobb.De ez az én véleményem csak.
Ja Tóni, itt a gyári adatokat meg nézheted.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Nekem is 30N2-5 karbim van.Most 130as főfúvókával Új tűvel.3.állásban. Úszó gyárira lőve:27-33mm(na ez is szarrá volt
állítva.)Megszakító 030-035,annak függvényében hogy zár.(Megszakítótól függ ez is.)Előgyújtás 3mm.Gyertya Isolator-260
040 gyári hézag.Lánc kerékkel meg fogtál,mert nem néztem.DE majd megnézem.Ja és a hengerfej le lett húzva 1mm vel
amúgy is kifújt egy kicsit,de a régi gépem is így volt meg csinálva.
Hát egyenlőre ennyi.
Tóni.A tied hogy van be lőve?
Ja levegő csavar másfél fordulat,de ez sok mindentől függ
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pnlaci 2015.04.06. 17:23-kor.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Kezdem azzal, jól megszívtam ma.Motorral le a faluba a lányomhoz,persze bent maradt egy szar gyertya a mociban amivel
belöttem.Pöcre indult,aztán odalent már nem.Kettőre indult,kihagyással,durrogással,aztán kész, leálás,semmi ezerrel,aztán
tolás hazáig dombnak felfele 3,5km.Káromkodás,tüdő kiköpés,stb.Haza értem,térdre borultam,meg csókoltam a bejárót,
gyertya csere,és bosszúból át motoroztam Gödöllőre a cukrászdába egy kis juti sütiért.Úgy ment mint akit kergetnek a
jó annyába.Neki is jót tett,nekem is.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Nekem 30N2-5ös karbi van fent, 130-as főfúvókával, a tű felülről a másodikba van téve. 19-es lánckerék, a henger +3-as fúráson esett át. 1:45-be keverem az üzemanyagot. Megszakítós gyújtás -3mm-el. Egy személyre tökéletes kettőhöz gyenge a 19-es lánckerékkel. 3300-3600-as fordulat között közlekedve vele az alföldön 3,7 a fogyasztásom. Dombos hegyes vidékeken 4,0-4,2. Ha hosszabb távra megyek 2 személlyel 18-asra cserélem. Nem szoktam 4000-nél kigyorsításkor tovább pörgetni. A lényeg, hogy 3500 alatt legyek kicsivel akkor eszik ennyit. De volt 30N2-3-as karbim, azzal eleve többet evett.
2 stroke force...
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:
Tri-Ton írta:Sziasztok !

Lacitól kérnék egy kis segítséget, de lehet, hogy mást is érdekel. Nekem is elég magas a fogyasztásom a BVF karbival, olyan 6,5 körül. Légyszi írd le a tiéd beállításait ( előgyújtás, súbertű, fúvókák mérete, lánckerekek fogszáma ) mert én is egy kicsit variálnék vele. Ja és ezeken kívül érdekelne még a mit-miért esete is. Magyarul hogy néz ki a teljesítmény a 3,5-ös fogyasztás mellett ? ( hány fővel, hogyan gyorsul és mennyi a végsebesség ? )

Ui.: Az enyém megy is ugyan rendesen, de időnként lehet, hogy örvénylik is a tank.

Köszi, üdv.: Tóni
Szia Tóni.Du.3h körül otthon leszek,addig kis türelmet kérek tőled.
Köszi, várom !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:Sziasztok !

Lacitól kérnék egy kis segítséget, de lehet, hogy mást is érdekel. Nekem is elég magas a fogyasztásom a BVF karbival, olyan 6,5 körül. Légyszi írd le a tiéd beállításait ( előgyújtás, súbertű, fúvókák mérete, lánckerekek fogszáma ) mert én is egy kicsit variálnék vele. Ja és ezeken kívül érdekelne még a mit-miért esete is. Magyarul hogy néz ki a teljesítmény a 3,5-ös fogyasztás mellett ? ( hány fővel, hogyan gyorsul és mennyi a végsebesség ? )

Ui.: Az enyém megy is ugyan rendesen, de időnként lehet, hogy örvénylik is a tank.

Köszi, üdv.: Tóni
Szia Tóni.Du.3h körül otthon leszek,addig kis türelmet kérek tőled.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Sziasztok !

Lacitól kérnék egy kis segítséget, de lehet, hogy mást is érdekel. Nekem is elég magas a fogyasztásom a BVF karbival, olyan 6,5 körül. Légyszi írd le a tiéd beállításait ( előgyújtás, súbertű, fúvókák mérete, lánckerekek fogszáma ) mert én is egy kicsit variálnék vele. Ja és ezeken kívül érdekelne még a mit-miért esete is. Magyarul hogy néz ki a teljesítmény a 3,5-ös fogyasztás mellett ? ( hány fővel, hogyan gyorsul és mennyi a végsebesség ? )

Ui.: Az enyém megy is ugyan rendesen, de időnként lehet, hogy örvénylik is a tank.

Köszi, üdv.: Tóni
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:
pnlaci írta:Akkor az enyém miért eszik csak 3,5L.aBVF karbival?
Na mindegy,ezt már egyszer lefutottuk!
Melyik turára jössz idén?Ott összehasonlithatjuk a 2 fogyasztást.Te a BVF karbival én a Binggel
Zsaki. Sajna egy napos túráknál többet nem igazán terveztem.Elég szarul jönnek ki az idő beosztásaim.
Gödön a jótékonyságin biztos ott leszek.Az NDK.-s tali még képlékeny,egy pár dolog miatt.Ozt meglátom
mit szarik az élet még.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szebik András írta:Sziasztok!
Aktuális a téma :)
Nekem is csatos karbim van. Ma kerültem egyet a vassal. Úgy gondolom jól állítottam be, mégsem tökéletes.
Az alapjárat jó, közepes fordulaton is jól megy, jól veszi a gázt. Ezt a gyertya is alátámasztja. Viszont 5000 fordulat felett szerintem szegény a keverék. Pár km után elerőtlenedik és alig bírja újra felvenni az 5000 fordulatot, de a szivató ráhúzásával meglódul pár 100 m erejéig, valamint amikor kikuplungolok leáll a motor.
Lehet ez a súbertű miatt? Mármint hogy az utángyártott tű alsó része, nincs eléggé elvékonyítva?
A súbertűn kívül mi kophat úgy el hogy befolyásolja a motort üzemét?
Például a fúvóka is.És 4.ben meddig pörög fel?Mert lehet hogy alacsony a tű helyzete, azért fogy el a szufla.
Hanyas főfúvókádvan?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali!

Na új fejlemények: A motor a pohár- és fúvókatakarítás után olyan akár a Doxa. Ma még finomítok a beállításokon. Aztán műszaki után tudom hosszabb úton is kipróbálni.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szebik András írta:Sziasztok!
Aktuális a téma :)
Nekem is csatos karbim van. Ma kerültem egyet a vassal. Úgy gondolom jól állítottam be, mégsem tökéletes.
Az alapjárat jó, közepes fordulaton is jól megy, jól veszi a gázt. Ezt a gyertya is alátámasztja. Viszont 5000 fordulat felett szerintem szegény a keverék. Pár km után elerőtlenedik és alig bírja újra felvenni az 5000 fordulatot, de a szivató ráhúzásával meglódul pár 100 m erejéig, valamint amikor kikuplungolok leáll a motor.
Lehet ez a súbertű miatt? Mármint hogy az utángyártott tű alsó része, nincs eléggé elvékonyítva?
A súbertűn kívül mi kophat úgy el hogy befolyásolja a motort üzemét?
Most azt írtad le, hogy teljes gázon sikerül megszorítanod a dugót a hengerben. Gondolom ha ezt így írtad nem egyszer csinált ilyent alattad a gép.
Gondolom addig játszod ezt vele, míg rendesen megszorul, addig meg jó ez, mert még megy...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!
Aktuális a téma :)
Nekem is csatos karbim van. Ma kerültem egyet a vassal. Úgy gondolom jól állítottam be, mégsem tökéletes.
Az alapjárat jó, közepes fordulaton is jól megy, jól veszi a gázt. Ezt a gyertya is alátámasztja. Viszont 5000 fordulat felett szerintem szegény a keverék. Pár km után elerőtlenedik és alig bírja újra felvenni az 5000 fordulatot, de a szivató ráhúzásával meglódul pár 100 m erejéig, valamint amikor kikuplungolok leáll a motor.
Lehet ez a súbertű miatt? Mármint hogy az utángyártott tű alsó része, nincs eléggé elvékonyítva?
A súbertűn kívül mi kophat úgy el hogy befolyásolja a motort üzemét?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta:Akkor az enyém miért eszik csak 3,5L.aBVF karbival?
Na mindegy,ezt már egyszer lefutottuk!
Melyik turára jössz idén?Ott összehasonlithatjuk a 2 fogyasztást.Te a BVF karbival én a Binggel
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Kit érdekel hogy néz ki ilyen fogyasztás mellett. A lényeg hogy megy mivel tudod mennyit eszik... :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hidd el nem járnál jól vele egyenlőre!Van mit még javítanom rajta.
Majd egy év múlva talán-talán!
DE akkor se adom el.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

pnlaci írta:
hell írta:Tudom javasolni ha van lehetőség rá ki kell próbálni egy Binget is! Valóban kevesebbet eszik vele.
Egyedül talán amire nagyon sokan panaszkodtunk gondja amire a mai napig nem jött rá senki(vagy csak nem árulta el itt a többieknek), hogy miért van az hogy nagyobb fordulaton mintha elhogyna a kaja és meg akarna szorulni. Állítólag fővúvóka dörzsárazással meg lehet oldani(több méretet tesztelni). Én nem tudom a gyári van nekem most benne(118) és csináltattam annó Baki Mátéval hozzá 125, 130, 135, de ha 125 beletettem már megdöglött a benzinbe a gép szóval nem tudom mi lenne nekem a legjobb választás. Talán soha nem fog kiderülni...
És ha csak az a 2ezrelék hiányzik?Én ki próbálnám egy 120 as főfúvókával.
Én is kiprobálnám ha volna de még csonáltatnom kell valakivel. Ha találok még valakit aki ilyesmivel foglalkozik. :)
Persze egyértelmű a Bingel nagyon jó a fogyasztás úgy ahogy a többiek is mondják. A motorodra természetesen még mindíg vevő vagyok. Abban benzin gyár van mert nem fogyaszt hanem már termeli. :twisted: :D
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Egyébként én azért vagyok Bing hívő, mert könnyebben be lehet állítani és modernebb!
A haverom karburátorával hetekig küzdöttünk, de még mindig nem tökéletes.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zudori írta:Azért eszik ilyen jól,mert rendben van a karburátorod, nincs kikopva, jól van beállítva a gyújtásodés normálisan vezeted a gépedet!
Ennyi és nem több!
Köszönöm. Láttad volna mikor megvettem!Hát....
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Azért eszik ilyen jól,mert rendben van a karburátorod, nincs kikopva, jól van beállítva a gyújtásodés normálisan vezeted a gépedet!
Ennyi és nem több!
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Akkor az enyém miért eszik csak 3,5L.aBVF karbival?
Na mindegy,ezt már egyszer lefutottuk!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pnlaci 2015.04.05. 17:23-kor.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Én is csak megerősíteni tudom a fogyasztást a bing javára: a kopott BVF-el stabilan 7-et evett, tök mindegy volt, hogy város, városon kívül, egy személy vagy kettő. BING: 4,2-4,8. (300 ccm)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta:Viszont a Bing karbik állítólag jobbak(én nem vagyok személyszerint
erről meg győzve.)
Nem is akar senki meggyőzni.Azt hiszel amit akarsz.Túrákon azt tapasztaltam hogy azoknak fogyasztott keveset a gépe,akiknek Bing volt.Pld nekem is
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Tudom javasolni ha van lehetőség rá ki kell próbálni egy Binget is! Valóban kevesebbet eszik vele.
Egyedül talán amire nagyon sokan panaszkodtunk gondja amire a mai napig nem jött rá senki(vagy csak nem árulta el itt a többieknek), hogy miért van az hogy nagyobb fordulaton mintha elhogyna a kaja és meg akarna szorulni. Állítólag fővúvóka dörzsárazással meg lehet oldani(több méretet tesztelni). Én nem tudom a gyári van nekem most benne(118) és csináltattam annó Baki Mátéval hozzá 125, 130, 135, de ha 125 beletettem már megdöglött a benzinbe a gép szóval nem tudom mi lenne nekem a legjobb választás. Talán soha nem fog kiderülni...
Az a 118,az valójában 110.Ha kalibrátor szerinti 125-öst tettél bele,akkor nem csoda ha belefulladt a benzinbe
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Tudom javasolni ha van lehetőség rá ki kell próbálni egy Binget is! Valóban kevesebbet eszik vele.
Egyedül talán amire nagyon sokan panaszkodtunk gondja amire a mai napig nem jött rá senki(vagy csak nem árulta el itt a többieknek), hogy miért van az hogy nagyobb fordulaton mintha elhogyna a kaja és meg akarna szorulni. Állítólag fővúvóka dörzsárazással meg lehet oldani(több méretet tesztelni). Én nem tudom a gyári van nekem most benne(118) és csináltattam annó Baki Mátéval hozzá 125, 130, 135, de ha 125 beletettem már megdöglött a benzinbe a gép szóval nem tudom mi lenne nekem a legjobb választás. Talán soha nem fog kiderülni...
És ha csak az a 2ezrelék hiányzik?Én ki próbálnám egy 120 as főfúvókával.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Tudom javasolni ha van lehetőség rá ki kell próbálni egy Binget is! Valóban kevesebbet eszik vele.
Egyedül talán amire nagyon sokan panaszkodtunk gondja amire a mai napig nem jött rá senki(vagy csak nem árulta el itt a többieknek), hogy miért van az hogy nagyobb fordulaton mintha elhogyna a kaja és meg akarna szorulni. Állítólag fővúvóka dörzsárazással meg lehet oldani(több méretet tesztelni). Én nem tudom a gyári van nekem most benne(118) és csináltattam annó Baki Mátéval hozzá 125, 130, 135, de ha 125 beletettem már megdöglött a benzinbe a gép szóval nem tudom mi lenne nekem a legjobb választás. Talán soha nem fog kiderülni...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Ahogy ígértem itt a 30 N 2-5 adatai.
Kép
És ahogy írtam a BVF karbiknak ez volt a vége.Viszont a Bing karbik állítólag jobbak(én nem vagyok személyszerint
erről meg győzve.)Szerintem egy jól beállított BVF még mindig jobb.De ez az én véleményem csak.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Nem! Ez a könyv taglalja a lehetséges fajtákat.Azért raktam fel a képet mert a kis ETZ hez ezen variációk vannak.
A 250 es hez a 30 N 2-5 az általános. A többi a TS/1, TS,... hez voltak gyártva.
Lényegében a fúvókák méret változtatása a lényeg.Meg kisebb változtatások.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

pnlaci írta:
Thomas_Hun írta:Köszönöm az információkat!
Ha szükséges az N 30. ról is rakok fel fotót.DE azt csak holnap,ma már nem megyek le a pinyóba.
Oké, megnézem.
A 250-esen 30N2-5ös van fent a 125-ösön pedig 22N2-2. Kis ETZ-nél is 5ig fejlesztették a 2-es sorozatot?
2 stroke force...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Thomas_Hun írta:Köszönöm az információkat!
Ha szükséges az N 30. ról is rakok fel fotót.DE azt csak holnap,ma már nem megyek le a pinyóba.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Köszönöm az információkat!
2 stroke force...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Küldök fotót a jelölésekről.
Kép
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

gyakorlatilag minél nagyobb a szám annál későbbi konstrukció. pl 30N 2-x től 30N 2-5 ig apróbb változtatások lehetnek nagy ugrás a 30N 3-1 nél van (ez a csatos) más az alapjárati keverékképzés.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

pnlaci írta:
Thomas_Hun írta:Karburátorokon fel van tüntetve milyen típusúak xxNx-x. Van róluk összefoglalás, hogy érdemben mennyiben térek el egymástól?
Igen.A karburátor oldalán két helyen. BVF. az egyik,és N 30. a másik.250.ETZ-nél. Ez a gyári karburátor.
Igen. A BVF egyértelmű aztán a szívócsonk átmérő, hogy melyik ETZ-hez van. De az utánuk lévő két számra gondolok. 22Nx-x 24Nx-x 30Nx-x
2 stroke force...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Thomas_Hun írta:Karburátorokon fel van tüntetve milyen típusúak xxNx-x. Van róluk összefoglalás, hogy érdemben mennyiben térek el egymástól?
Igen.A karburátor oldalán két helyen. BVF. az egyik,és N 30. a másik.250.ETZ-nél. Ez a gyári karburátor.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Karburátorokon fel van tüntetve milyen típusúak xxNx-x. Van róluk összefoglalás, hogy érdemben mennyiben térek el egymástól?
2 stroke force...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Állományszabályozás BVF-l! :twisted: :D
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Én meghajigálnám vele a macskámat amennyiben lehetséges lesz! :D
Szegény macsek ,mit ártott neked?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:
Miklós_88 írta:
Viszont egy gyári újra megcsinált BVF simán felveszi a versenyt modernebb társaival mind fogyasztásban, mind menettulajdonságokban.
Tudom, mert próbáltam már mindent. Kopott csavaros BVF, csatos BVF, gyári Bing 84, majd a mostani , gyárira felújított BVF. És eddig még ezzel működik legjobban a motorom.
Bingnek van a legjobb fogyasztása.Ez tény.
Hát ebbe inkább ne menjünk bele!DE a Bing is BVF utód.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Én meghajigálnám vele a macskámat amennyiben lehetséges lesz! :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Miklós_88 írta:
Viszont egy gyári újra megcsinált BVF simán felveszi a versenyt modernebb társaival mind fogyasztásban, mind menettulajdonságokban.
Tudom, mert próbáltam már mindent. Kopott csavaros BVF, csatos BVF, gyári Bing 84, majd a mostani , gyárira felújított BVF. És eddig még ezzel működik legjobban a motorom.
Bingnek van a legjobb fogyasztása.Ez tény.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

:D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.04.02. 22:55-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

A csatossal szívtam én is a legtöbbet, ha meg van kopva akkor egyszerűen beállíthatatlan, valahol szar: vagy alul vagy felül vagy alapjárat. Fél évig baszakodtam vele, gyári tűt is beszereztem , több csatosból próbáltam összevariálni a legjobbnak tűnő alkatrészeket akkor se lett jó. Ráhagytam a faszba, lett belőle bing. Sztem otthon még van egy komplett, ha legközelebb Karcagon járok és megtalálom elhozom és felajánlom macskahajigálás javára.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Én vennék minden jót csak nem találok errefele legalábbis....
Ezt a csatosat szerettem volna megcsinálni, de nem lesz abból semmi eddig nagyon úgy néz ki...
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Nem lehetetlen gyári új súbert venni.
Én például pár hete vettem motoros boltban gyári új súbereket elfekvő készletből. Ahhoz képest nem is drágán.
Szinte szorul a karburátor házban, azóta nem csörög menet közben a karbi, rendesen be lehet állítani mindent, és lassításnál gázvisszavételre még egy kis motorfék is van.

Gyári tűt én is csak börzén tudtam szerezni. Sok utánajárással, még több mázlival.
Viszont egy gyári újra megcsinált BVF simán felveszi a versenyt modernebb társaival mind fogyasztásban, mind menettulajdonságokban.
Tudom, mert próbáltam már mindent. Kopott csavaros BVF, csatos BVF, gyári Bing 84, majd a mostani , gyárira felújított BVF. És eddig még ezzel működik legjobban a motorom.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Azt a tűt érdemes lenne lekopintani?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:Kicsit utánajártam a témának.Az én csatos karbimban a tű az belevaló,viszont a tűtartó lemez és a suber az 250-esé.Ja és az a kis biszbasz gyűrű,az hiányzik.Ez van,átbasztak vele anno.Évekkel ezelőtt vettem olcsón hogy majd egyszer kipróbálom,de sosem nézegettem belülről.Már nem is emlékszem hol és kitől vettem
A súber beszerzése börzés szerencse kérdése, tőtartó viszont kapható.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Amugy a gyuru legyen a legkevesebb, egy fofuvokabol remek tutartot lehet csinalni, csupan a tu atmerojere kell dorzsarazni es voala.....
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kicsit utánajártam a témának.Az én csatos karbimban a tű az belevaló,viszont a tűtartó lemez és a suber az 250-esé.Ja és az a kis biszbasz gyűrű,az hiányzik.Ez van,átbasztak vele anno.Évekkel ezelőtt vettem olcsón hogy majd egyszer kipróbálom,de sosem nézegettem belülről.Már nem is emlékszem hol és kitől vettem
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez gyönyörű. Soha az életbe nem lehet ilyet szerezni már...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég