Üzemanyagellátás
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
(Tudtom szerint) nem.bomber93 írta:Üdv Az MZ Ts 150 és a TS 250/1 tankja csereszabatos? Szóval a gumibakok jó helyre esnek? (Ülés nem baj ha nem megy rá).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Az MZ Ts 150 és a TS 250/1 tankja csereszabatos? Szóval a gumibakok jó helyre esnek? (Ülés nem baj ha nem megy rá).
Re: Üzemanyagellátás
Lóri írta:DKari!
A gázfogantyúban van a kicsiny rugó.
Köszi! A javítási könyvében is így szerepel de nem értem a müszaki rajzon hogy akarja ábrázolni. A
Egész véletlen valami képet nem tudnál küldeni róla?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Ez esetben elnézést kérek azt hittem minden van rajtuk hasonló mint a simon vagy a tz csavaros karbiján!kiszsebi írta:Sajnos ilyen csavar a régi karbikon nincsnova001155 írta:Igen egyszerű a megoldás nem a bowden felhúzásával hanem a tolattyúnak a csavarját kell belőni hogy jó legyen az alapjárat és akkor hagysz egy kis holtjátékot a bowdennek hogy forgatáskor se tudjon beleszólni a dologba.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Sajnos ilyen csavar a régi karbikon nincsnova001155 írta:Igen egyszerű a megoldás nem a bowden felhúzásával hanem a tolattyúnak a csavarját kell belőni hogy jó legyen az alapjárat és akkor hagysz egy kis holtjátékot a bowdennek hogy forgatáskor se tudjon beleszólni a dologba.

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Igen egyszerű a megoldás nem a bowden felhúzásával hanem a tolattyúnak a csavarját kell belőni hogy jó legyen az alapjárat és akkor hagysz egy kis holtjátékot a bowdennek hogy forgatáskor se tudjon beleszólni a dologba.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Én szedtem szét azt a karbit és nem volt benne semmi különös +dolog ami a másikból hiányzott, hogy emiatt lenne más az alapjárat én inkább a bovden elvezetése,fesszesége és elvezetése között gondolom az összefüggést 

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Üzemanyagellátás
Valami olyasmit hallottam olvastam hogy valahol kell lennie egy pici rugónak ami a bovdent tartja meg hogy kormányforgatásnál se változzon az alapjárat? De még a porlasztó robbantott ábráján se látom hol kéne lennieAndrá$ írta:Nekem a 125-ön ugyanígy van az alapjárat ha forgatom a kormányt változik, meglehet szokniellenben a 150-esen bármerre forgatom a kormányt bárhogy nem változik
stabil alapjárat van, így vettem nem nyúltam hozzá, remélem nem is kell

Re: Üzemanyagellátás
Hát most már legalább megnyugodhatokgabsic írta:Pedig de.dkari írta: Én általában a gyári kezdő értékre szoktam belőni. A tűt a 3. rovátkába, a levegőcsavart teljesen betekerem majd két fordulatot vissza. Ezzel nekem jó szokott lenni. Sajnos én meg az alapjárattal nem bírok. Nem hiszem hogy csak a bovden feszesen tartásával lehet alapjáratot csinálni.

- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Nekem a 125-ön ugyanígy van az alapjárat ha forgatom a kormányt változik, meglehet szokni
ellenben a 150-esen bármerre forgatom a kormányt bárhogy nem változik
stabil alapjárat van, így vettem nem nyúltam hozzá, remélem nem is kell 



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Pedig de.dkari írta: Én általában a gyári kezdő értékre szoktam belőni. A tűt a 3. rovátkába, a levegőcsavart teljesen betekerem majd két fordulatot vissza. Ezzel nekem jó szokott lenni. Sajnos én meg az alapjárattal nem bírok. Nem hiszem hogy csak a bovden feszesen tartásával lehet alapjáratot csinálni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Üzemanyagellátás
Én általában a gyári kezdő értékre szoktam belőni. A tűt a 3. rovátkába, a levegőcsavart teljesen betekerem majd két fordulatot vissza. Ezzel nekem jó szokott lenni. Sajnos én meg az alapjárattal nem bírok. Nem hiszem hogy csak a bovden feszesen tartásával lehet alapjáratot csinálni.tamas23 írta:Helo. Valaki magyarázza el légyszi hogy lehet a legkönnyebben ts karbit beállítani, az alapjárat megvan.
Re: Üzemanyagellátás
Helo. Valaki magyarázza el légyszi hogy lehet a legkönnyebben ts karbit beállítani, az alapjárat megvan.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Érdekelne rakott e már valaki etz karbit ts-re? Csak azért kérdezem mert én megpróbáltam. Volt itthon 2db etz karbi mindegyikkel próbálkoztam de egyikkel sem lett jó. Alapjáraton "négyütemezik" tőle. Hidegen még csak csak müködne de ahogy melegszik a motor úgy lesz egyre roszabb. Menni meg egyáltalán nem lehet vele. Igazából a ts karbival semmi gondom nem lenne csak az alapjárat beállítása okoz gondot. Csak úgy tudok rá alapjáratot csinálni ha a bovdent passzentosra állítom. Így viszont jobbra fordított kormánynál magasabb balra fordított kormánynál alacsonyabb az alapjárat.
Ebben nincs valakinek tapasztalata?
Köszi!
Érdekelne rakott e már valaki etz karbit ts-re? Csak azért kérdezem mert én megpróbáltam. Volt itthon 2db etz karbi mindegyikkel próbálkoztam de egyikkel sem lett jó. Alapjáraton "négyütemezik" tőle. Hidegen még csak csak müködne de ahogy melegszik a motor úgy lesz egyre roszabb. Menni meg egyáltalán nem lehet vele. Igazából a ts karbival semmi gondom nem lenne csak az alapjárat beállítása okoz gondot. Csak úgy tudok rá alapjáratot csinálni ha a bovdent passzentosra állítom. Így viszont jobbra fordított kormánynál magasabb balra fordított kormánynál alacsonyabb az alapjárat.
Ebben nincs valakinek tapasztalata?
Köszi!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Szerintetek létezik 250-es ETZ-hez túlméretes súber?37mm vagy nagyobb?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem cseréld a gyertyát másik zsír újra, ha egyről a kettőre jelentkezett ez. Ha tegnap még jó volt, akkor biztos nem kap sokat.
Egyébként meg igen, a sokat kap tünete ez.
Egyébként meg igen, a sokat kap tünete ez.

Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Igaz simsonról van szó de sztem ez most nem olyan lényeges. Az a gond h "dadog" a motor. Alapjáraton is lehet hallani h 1-1 gyújtás kimarad, de majdnem teljes gáznál meg egyértelműen lehet hallani h nem pörög ki és "bedadog". A kérdésem az lenne h ez most kondi baj lenne vagy "csak" sokat kap? A gyertya zsír új, a szikrája is szépnek mondható, nem ég a pólusai közé semmi és nem kormos a motor járása után sem. A gyújtás be van állítva rendesen. Előre is köszönöm a választ! 

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Üzemanyagellátás
Andrá$ írta:Sziasztok,
Olyan kérdésem lenne hogy valaki esetleg nem tudja, hogy az MZ benzincsapba lévő "cső" ami a tankba van, hogy legyen tartalék, az milyen hosszúságú, mert nekem sajnos mind a 3 motoromból hiányzikés hogy van rögzítve csak simán bele van nyomva vagy esetleg forrasztva?
Mivel motorosboltba sajnos nem kaptam,keresek egy akkora átmérőjű csövet meg akkor olyan hosszút is
![]()
Előre is köszönöm
Szia Andrá$!
Nekem van egy felesleges törött benzincsapom, amin rajt van ez a csõ, ha érdekel!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok,
Olyan kérdésem lenne hogy valaki esetleg nem tudja, hogy az MZ benzincsapba lévő "cső" ami a tankba van, hogy legyen tartalék, az milyen hosszúságú, mert nekem sajnos mind a 3 motoromból hiányzik
és hogy van rögzítve csak simán bele van nyomva vagy esetleg forrasztva?
Mivel motorosboltba sajnos nem kaptam,keresek egy akkora átmérőjű csövet meg akkor olyan hosszút is
Előre is köszönöm
Olyan kérdésem lenne hogy valaki esetleg nem tudja, hogy az MZ benzincsapba lévő "cső" ami a tankba van, hogy legyen tartalék, az milyen hosszúságú, mert nekem sajnos mind a 3 motoromból hiányzik



Előre is köszönöm
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
pityu0524 írta:Sziasztok
Volna 1 kérdésem,ETZ250,1984es évjáratú motor, a keverési aránnyal kapcsolatban,ugyanis régen a 80 as években még nem nagyon voltak full szintetikus olajok,és akkor egyértelmű volt az 1:40.1:50 keverési arány az ásványi arol 2t-vel.De most a full szintetikus olajról azt hallottam,hogy a jó kenőképessége miatt felesleges ilyen dúsan keverni elég 1:60.1:70 arányban keveri.Mi a véleményetek róla?A válaszokat előre is köszi.
üdv:pityu0524
Szia Pityu!
Végigcsináltam én is a teljes "kötelező gyakorlatot" mindenféle rész- és fullszintetikus olajakkal, de végül egy ásványi mellett döntöttem: MOL Sprint 2T (de nem AROL, semmilyen körülmények között!!!)
Ezt szigorúan 1:50-be kell keverni, de nem sűrűbbre, hiszen pl. még a gyár sem ír elő sűrűbbet még a bejáratás időszakára sem. Szépen el fog égni, de nem füstöl túlzottan, és nem túl drága (tavaly kb 1500Ft/l volt kúton). A vékonyabb szint/fullszint olajakhoz végülis azért nem volt bizalmam, mert az MZ blokkját (csapágyak, csapszeg, ezek tűrései ) ilyen vastagabb olajhoz tervezték, úgy vélem ez keni a legjobban- persze összehasonlító élettartam-teszt eredményekkel nem szolgálhatok

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem nem füstölsz annyira nem kokszolsz gyorsabb égés.KILL3R etz írta:Amúgy miben jobb az 1:80 keverék, az 1:50-hez képest? Jobban ég, kevésbé kokszolja a kipuffot?
Én nem szórakoztam nagyon ilyennel mondjuk hogy fullszint és társai alsóbb kategóriás félszint 1:50-1:60 tökéletes kb 1000 forint 1 lityi és nincs vele bajom nézegettem a kúton én is repsol és társai majd 2 rugó az az is ugyanúgy 1 lityi hogy ugyanazt elérjem ár/értékbe meg kell rizikózni 1:100 1:120 hoz a keverést azzal meg nem harapnám meg a kisujjamat hogy a nyári 40 fokban nem szorulna-e meg.
Persze arolt kerülni kell max a kerti rotációsba abba elmegy:D .
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Amúgy miben jobb az 1:80 keverék, az 1:50-hez képest? Jobban ég, kevésbé kokszolja a kipuffot?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Van a fullszint es fullszint kozott is kulonbseg, de egy jobb minosegu fullszint ami nagy teljeseitmenyhez van kifejlesztve azzal batrabban le lehet menni higabbra. A kerdes az, hogy megeri-e?
Pld.: egyszeru fullszint olajjal (mondjuk 2200HUF) 1:50 ben vagy (mondjuk 5000HUF) 1:80-ban...
Sajat peldamnal maradva a repsol competicion 1:75 ben mar sokszor bizonyitott, de ez dragabb mint a repsolnak egy kategoriaval lentebbi fullszintje...azzal nem biztos, hogy bevallalnam ezt az aranyt.
Pld.: egyszeru fullszint olajjal (mondjuk 2200HUF) 1:50 ben vagy (mondjuk 5000HUF) 1:80-ban...
Sajat peldamnal maradva a repsol competicion 1:75 ben mar sokszor bizonyitott, de ez dragabb mint a repsolnak egy kategoriaval lentebbi fullszintje...azzal nem biztos, hogy bevallalnam ezt az aranyt.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok
Volna 1 kérdésem,ETZ250,1984es évjáratú motor, a keverési aránnyal kapcsolatban,ugyanis régen a 80 as években még nem nagyon voltak full szintetikus olajok,és akkor egyértelmű volt az 1:40.1:50 keverési arány az ásványi arol 2t-vel.De most a full szintetikus olajról azt hallottam,hogy a jó kenőképessége miatt felesleges ilyen dúsan keverni elég 1:60.1:70 arányban keveri.Mi a véleményetek róla?A válaszokat előre is köszi.
üdv:pityu0524
Volna 1 kérdésem,ETZ250,1984es évjáratú motor, a keverési aránnyal kapcsolatban,ugyanis régen a 80 as években még nem nagyon voltak full szintetikus olajok,és akkor egyértelmű volt az 1:40.1:50 keverési arány az ásványi arol 2t-vel.De most a full szintetikus olajról azt hallottam,hogy a jó kenőképessége miatt felesleges ilyen dúsan keverni elég 1:60.1:70 arányban keveri.Mi a véleményetek róla?A válaszokat előre is köszi.
üdv:pityu0524

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Én ha télen is használom a gépet akkor egy rovátkával lejjebb teszem a lemezkét a súberen mivel télen hidegbe a benga lecsapódik majd tavasszal mikor már motorozásra alkalmasabb idő van visszateszem.Daczy írta:Nektek hidegen, friss beindítás után, és kb 2-3 perc melegítés után(gázforgantyúval) megtartja az alapjáratot? Nekem sajnos még 3-4 km után is hidegen leáll egy pár másodperc után, ha szabadon hagyom járni. Melegen nincs ilyen gond(vagy csak később jön elő, nem tudom). Ez természetes, vagy karbin kéne hangolni kicsit?
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem ez tök normális. Hideg van, az MZ meg általában nyárra van karburálva. Be lehet állítani, csak akkor meg nyáron fog sokat kapni. Én tuti nem állítgatnám csak emiatt.Daczy írta:Nektek hidegen, friss beindítás után, és kb 2-3 perc melegítés után(gázforgantyúval) megtartja az alapjáratot? Nekem sajnos még 3-4 km után is hidegen leáll egy pár másodperc után, ha szabadon hagyom járni. Melegen nincs ilyen gond(vagy csak később jön elő, nem tudom). Ez természetes, vagy karbin kéne hangolni kicsit?
- Daczy
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nektek hidegen, friss beindítás után, és kb 2-3 perc melegítés után(gázforgantyúval) megtartja az alapjáratot? Nekem sajnos még 3-4 km után is hidegen leáll egy pár másodperc után, ha szabadon hagyom járni. Melegen nincs ilyen gond(vagy csak később jön elő, nem tudom). Ez természetes, vagy karbin kéne hangolni kicsit?
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Azt tudom csak én Ts höz akarok rakni ETZ hez valót (ami alakra máshogy néz ki) Azért kérdem, hogy az áteresztőképessége ugyanaz csak az alakja változott?gabsic írta: Kicsiknek és nagyoknak ugyanaz a légszűrőjük, szal ezen ne problémázz.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Kicsiknek és nagyoknak ugyanaz a légszűrőjük, szal ezen ne problémázz.bomber93 írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy az Mz Ts125/150 és az ETZ 125/150 légszűrője áteresztőképességben szóval áteresztett levegő mennyiségében is különbözik, vagy csak méretben és kialakításban? van amúgy valami mértékegység vagy számozás ami alapján behatárolják egy légszűrőn átfolyó levegőmennyiséget vagy áteresztőképességét?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy az Mz Ts125/150 és az ETZ 125/150 légszűrője áteresztőképességben szóval áteresztett levegő mennyiségében is különbözik, vagy csak méretben és kialakításban? van amúgy valami mértékegység vagy számozás ami alapján behatárolják egy légszűrőn átfolyó levegőmennyiséget vagy áteresztőképességét?
Olyan kérdésem lenne, hogy az Mz Ts125/150 és az ETZ 125/150 légszűrője áteresztőképességben szóval áteresztett levegő mennyiségében is különbözik, vagy csak méretben és kialakításban? van amúgy valami mértékegység vagy számozás ami alapján behatárolják egy légszűrőn átfolyó levegőmennyiséget vagy áteresztőképességét?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Valami rozsdamentes anyagra gondoltam én is.KILL3R etz írta:Az a baj a bronzzal, hogy puhább mint a súberhenger.... Szóval előbb kopna ki a persely mint a súber maga. És azt ugye sokkal bonyolultabb cserélni.
Egy acél persellyel viszont 50-60ezrenként kicseréled a súbert, és megint van egy tökéletes karbid.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Az a baj a bronzzal, hogy puhább mint a súberhenger.... Szóval előbb kopna ki a persely mint a súber maga. És azt ugye sokkal bonyolultabb cserélni.
Egy acél persellyel viszont 50-60ezrenként kicseréled a súbert, és megint van egy tökéletes karbid.
Egy acél persellyel viszont 50-60ezrenként kicseréled a súbert, és megint van egy tökéletes karbid.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Az alap hogy a karbi falát is meg kell munkálni ,már csak a kopás miatt is.
És a súber falvastagságát is csökkenteni kell annyira hogy az tökéletesen kerek legyen és párhuzamosak az oldalai.
És a súber falvastagságát is csökkenteni kell annyira hogy az tökéletesen kerek legyen és párhuzamosak az oldalai.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az én tippem a perselyezésre alapanyagnak a bronz. Könnyen munkálható fém kell, mert nagyon vékony falú hengert kell kialakítani a karbi belsejében, úgy hogy annak az öntvényét is meg kell munkálni.pempelli írta:Olvastam itt régebben próbálkoztak itt karbi perselyezéssel ,valaki megcsináltatta?
Keresztapám úgy néz ki elvállalná de kellenének vélemények.
Miből lett a persely ,fogyasztás hogy alakult mennyi van a fal és a súber között stb.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Oks. Abból lenne nekem is egy amit meg kellene csinálni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Nekem csak 3 csavaros karbim van,ünnepek után térünk vissza rá,úgy beszéltem meg vele.KILL3R etz írta:Ha lehet, abba a perselyezésbe én is beszállnék... Gondolom neki is megérné, hogy ha már ráállt, többet csináljon.
Amúgy a persely szerintem valamilyen rozsdamentes acélból lenne a legjobb, az illesztés pedig 1 tized (átmérőben értendő).
Milyen karbit akarsz megcsináltatni? Csatos, vagy 3 csavaros?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Ha lehet, abba a perselyezésbe én is beszállnék... Gondolom neki is megérné, hogy ha már ráállt, többet csináljon.
Amúgy a persely szerintem valamilyen rozsdamentes acélból lenne a legjobb, az illesztés pedig 1 tized (átmérőben értendő).
Milyen karbit akarsz megcsináltatni? Csatos, vagy 3 csavaros?
Amúgy a persely szerintem valamilyen rozsdamentes acélból lenne a legjobb, az illesztés pedig 1 tized (átmérőben értendő).
Milyen karbit akarsz megcsináltatni? Csatos, vagy 3 csavaros?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Olvastam itt régebben próbálkoztak itt karbi perselyezéssel ,valaki megcsináltatta?
Keresztapám úgy néz ki elvállalná de kellenének vélemények.
Miből lett a persely ,fogyasztás hogy alakult mennyi van a fal és a súber között stb.........
Keresztapám úgy néz ki elvállalná de kellenének vélemények.
Miből lett a persely ,fogyasztás hogy alakult mennyi van a fal és a súber között stb.........
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a válaszokat és az ötleteket.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A súber mellett szíívott + levegőhöz + anyag is kell.... kicsit nagyobb alapjárati fúvókával megoldható. Stabil határozott ütemű alapjáratot kell elérni, próbálkozással. Addig is teljesen be lehet tekerni a levegőcsavart.pempelli írta:Következő kérdésem lenne,próbáltam ma beállítani a karbimat de semmire nem reagál az levegő állító csavar .
éppen hogy felmegy az alapjárat de vissza is áll ugyan oda amire be volt állítva.(2000rpm)
Egyébként jól megy a motor húz rendesen 100-ig teszteltem ,még járatós a kicsike,hamar kipörgi magát minden sebességben.
Karbi ki van kenve hőálló tömítővel a csonknál falsót nem szív.légszűrő új.
Tanácstalan vagyok:(
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Akkor most honnan tudom hogy jó -e az üzemanyag levegő keverékem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
[/quote]A hengertolattyú mellett falsot szív. Az enyém ugyan ez.
[/quote]
Erre gyanakodtam én is van súber csörgés

Erre gyanakodtam én is van súber csörgés

- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
A hengertolattyú mellett falsot szív. Az enyém ugyan ez.pempelli írta: És néha a fordulat is nehezen esik vissza.

-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Persze hogy olyat,Nem hinném hogy szimeringes,3-hét állás után után is 2x rárúgok szívatóval és már indul is , mínuszokban is.Alfa írta:Olyan szimmeringet raktál bele ami bele való? megadhatta magát az is, írod h még járatós...
És néha a fordulat is nehezen esik vissza.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Olyan szimmeringet raktál bele ami bele való? megadhatta magát az is, írod h még járatós...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Következő kérdésem lenne,próbáltam ma beállítani a karbimat de semmire nem reagál az levegő állító csavar .
éppen hogy felmegy az alapjárat de vissza is áll ugyan oda amire be volt állítva.(2000rpm)
Egyébként jól megy a motor húz rendesen 100-ig teszteltem ,még járatós a kicsike,hamar kipörgi magát minden sebességben.
Karbi ki van kenve hőálló tömítővel a csonknál falsót nem szív.légszűrő új.
Tanácstalan vagyok:(
éppen hogy felmegy az alapjárat de vissza is áll ugyan oda amire be volt állítva.(2000rpm)
Egyébként jól megy a motor húz rendesen 100-ig teszteltem ,még járatós a kicsike,hamar kipörgi magát minden sebességben.
Karbi ki van kenve hőálló tömítővel a csonknál falsót nem szív.légszűrő új.
Tanácstalan vagyok:(
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Végülis mindegy milyen alakú, ha a te használatodhoz méretezed és ott jól megy. Egy Mikunis leírást olvastam milyen alakú tűk vannak (amit lehet kapni karbihoz készen), hát ott a lépcsőstől kezdve (egy vastag és egy vékony szakasz, ennyi) a teljesen amorfig mindent láttampempelli írta:Pedig 1,2 a vége ahogy a rajzon van.Alfa írta:Vastagnak nézem a végét, de a kúpossága szépen sikerült, lehet h nem fogja szeretni a nagy gázt (kevesell). Amit én faragtam, sokkal jobban bekúposodott, és viszonylag jól is ment vele a gép, de minden úgy működik hogy felpróbálod és az alapján reszeled
Puding próbája az evés:)

Szóval annyira elrontani annyira nem lehet, persze a gyári az fasza, az egy nagyon jó alap.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Pedig 1,2 a vége ahogy a rajzon van.Alfa írta:Vastagnak nézem a végét, de a kúpossága szépen sikerült, lehet h nem fogja szeretni a nagy gázt (kevesell). Amit én faragtam, sokkal jobban bekúposodott, és viszonylag jól is ment vele a gép, de minden úgy működik hogy felpróbálod és az alapján reszeled
Puding próbája az evés:)
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég