![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
kr
Plusz még a többiek mellé írom a gyújtás kábelt.Nem árt ellenőrizni,az enyémnek a gyertya felöl szén volt a réz helyett,egy centire már réz volt.Kicsit elégetthell írta:Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!
Alakul.kr írta: Lehet megvan a bűnös??
kr
Szerintem igen.pempelli írta: Esetleg ez csinálhat indítási mizériát melegen?
Méregetni kellene áramot, terhelést. A generátornak nagyobb a teljesítménye, így jobban leterheli a mocit, de nem ennyire. A 6V-os rendszer is kb olyan teljesítményfelvételű, mint a 12V-os, ez nem lehet az oka az ilyen mértékű teljesítményvesztésnek. Próbáljátok ki a mocit a generátort kiiktatva, kössétek le a gerjesztést (forgórészt) és csak akkuval. Ha így rendben megy, akkor valahol zárlatos a rendszer, vagy valami nagyon leterheli. A generátort kihagyhatjuk, ha a csere generátorral is ugyanaz az eredmény. Nézzétek meg, mennyire melegszenek az elektromos alkatrészek, vezetékek, diódahíd, stb. Az átvezetékezésnél minden rendben? Én itt keresgélném elsősorban. Nincs valahol egy elkötés?festékes írta:Sziasztok!
Gondban vagyok,mert nem akar összejönni a 12 voltra alakítás a gépemen!![]()
A szerelő srác már lassan nyugtatót szed,az idegtől mert nemtud rájönni mi a gond!
Először arra gondolt,hogy pontatlanul lett kimaratva a generátor helye,blokk ismét szét,és kiderült hogy ott minden rendben.
Ha visszateszi 6 voltra,akkor szuper,ha átpakolja a generátort stb,ami kell,akkor olyan a teljesítménye mint egy simsoné,úgyhogy ez van.
Elektronika rendben,újravezetékelve a gép,írtam is a múltkor,hogy nagyon jó a mocim,de csak hagyományos 6 voltos cucokkal.A generátor új,mégpedig gyári,de kipróbálta a sajátjával is,neki is etz-je van ugyanez a helyzet.![]()
Ha nem jön össze,akkor marad a 6 volt csakhát anyagilag már eléggé benne vagyok ebbe a projektbe,meghát nagyon bírnám a 12 voltot a gépen,ezért ha valakinek van valami ötlete,mi lehet a gond,megköszönöm!
N14C, esetleg N15Cpempelli írta:ETZ 250-be Brisk-böl melyik típust vegyem?
Veszek NGK-t is meglátjuk melyik a jobb.
Esetleg nyakas Törökszentmiklóson? Az nincs annyira messze, mint pest. Talán Bluerider-nek csinált ilyet anno (de ebben nem vagyok biztos)festékes írta:Így gondolom én is ,sztem a srác nem túl profi,bár rengeteg off motort csinál,meghát Mz-s is,de jó a Pest környékieknek,ilyenkor csak beadják a gépet a Bambi mesternek aztán jónapot!
Komolyan mondom ku...ra idegesít a dolog,dehát ez gondolom érthető!
áram (12V), mex, kondi, trafó.hell írta:Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!
trafó...hell írta:Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!
Hát akkor igy elég nehéz szerintem segiteni.festékes írta:Gőzöm nincs,telefonon beszéltünk,mivel úgyvolt,hogy ma lesz kész a moci.
Gondolom gyenge,nem megy vagy ilyesmi
Most akkor végülis mi a baj?Az mit jelent hogy olyan a teljesitménye mint egy Simsoné?festékes írta:Sziasztok!
Gondban vagyok,mert nem akar összejönni a 12 voltra alakítás a gépemen!![]()
A szerelő srác már lassan nyugtatót szed,az idegtől mert nemtud rájönni mi a gond!
Először arra gondolt,hogy pontatlanul lett kimaratva a generátor helye,blokk ismét szét,és kiderült hogy ott minden rendben.
Ha visszateszi 6 voltra,akkor szuper,ha átpakolja a generátort stb,ami kell,akkor olyan a teljesítménye mint egy simsoné,úgyhogy ez van.
Elektronika rendben,újravezetékelve a gép,írtam is a múltkor,hogy nagyon jó a mocim,de csak hagyományos 6 voltos cucokkal.A generátor új,mégpedig gyári,de kipróbálta a sajátjával is,neki is etz-je van ugyanez a helyzet.![]()
Ha nem jön össze,akkor marad a 6 volt csakhát anyagilag már eléggé benne vagyok ebbe a projektbe,meghát nagyon bírnám a 12 voltot a gépen,ezért ha valakinek van valami ötlete,mi lehet a gond,megköszönöm!
kr írta:Pár perc fényszórós-indexelső-féklámpás járatás után már bizony kellett 2200-es fordulat hogy a 12,00V-ot megtartsa fényszóróval.
A fesszabot azért zárnám ki, mert terheletlenül enged kb 14,3 V-ot is.
kr
jajjkiszsebi írta:Tuti biztosíték:
http://img341.imageshack.us/img341/4277/30122009316.jpg
(horvát fórumon találtam)
Először az egyenirányító hidat mérd meg. 3 fázisú Graetz híd, 6 db diódával. A legtisztább egy oszcilloszkóp lenne, a jelalakból egyből látszana a diódahíd működése. Persze ez nem mindenkinek van, de egy egyszerű ellenállásmérővel is ki lehet mérni. A diódákat egyenként mérd meg a kivezetéseiken, egyik irányban nagyon kicsi az ellenállása, fordítva meg nagyon nagy, de előtte az összes kábelt húzd le róla. Az ellenállásértékek mindegyik diódánál hasonlónak kellene lennie. Ha ez rendben van, akkor a generátorról jövő vezetékek feszültségét kellene lemérni. Itt váltóáram van, a feszmérőt így állítsd be. Kétféleképpen mérheted: a feszmérő fekete, vagy negatív kábelét a testre (vázra) kösd és a generátor kimeneteit egyenként mérd meg. Elvileg egyenlő feszültséget kell mérned, azonos fordulatszámon. A másik módszer, a generátor mind a 3 fázisvezetéke között (1-2, 2-3, 3-1) mérsz feszültséget. Itt is egyforma értéket kell mérned, de itt magasabb feszültséget, mint az előző mérésnél. Ha asszimmetriát találsz a fázisok között, akkor húzd le a diódahidat és úgy is mérd meg a feszültségértékeket. Itt 2 dolog történhet, vagy ugyanazt méred és akkor a generátor tekercselésével van gond, vagy a diódahíd nélkül azonos értékek lesznek és akkor a generátor után kell keresned a hibát.kr írta:Üdv Urak!
Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.
kr
Ugyan bár nem írtad de ha jól sejtem ez etz generátor ezekszerint a szerelési könyvben benne van hogy tudod a teljes töltőhálózatot le ellenőrizni kell hozzá 2 db vezeték próbalámpa 1 akku és egy multiméter meg idő és türelem. jó munkátkr írta:Üdv Urak!
Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.
kr
Forrasztottad, vagy fogóval összenyomtad? Első esetben a rezgéstől a megmerevedett "kábelkéreg" sérülékennyé válik. Sajnos csak ennyit tudok érdemben hozzászólni.kr írta:Kösz Seclusion, a télen mindenhova új sarukat pakoltam, természetesen megnézem, de 99%-ban ezt kilőném.
Én első lépésnek áttisztítanám a sarukat, és megszorítanám mindet. Sokat tud számítani, akár 2-3 tized voltot is elveszíthetsz, a rezonancia hatás pedig fokozott egy motoron. Egy rosszul illeszkedő csati pedig nem fog kellőképpen vezetni.kr írta:Üdv Urak!
Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.
kr
gabsic írta:Egy kis segítség Brisk típus értelmezéshez:
http://www.brisk.biz/page.php?page=2021
Igen azt írja, de én nem kaptam olyat egyik helyen sem. De n15 meg n17yc típusokból vettünk, azok jók lettek.Thorwald írta:TS 125-ben is jól működik a Brisk? A katalógus az N14C-t írja. Ez OK?
Használtam, kb. az Isolatornak felel meg. Brisk az igazi (Bambi szerint is!).gabsic írta:Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
"AKA Electric" nekem az akksim márkája. Szerintem valami kínai kotvány lehet nem?gabsic írta:
Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
Dettó. Igaz a Brisk még csak kb 1500km óta van benn. Akkor adta meg magát a másfél évet és 6000km-t lefutott isolator. De a Briskkel sokkal finomabban jár a motor.Hujber írta: Nekem is a Brisk vált be.
UEVMZ írta: Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.
Annál mocskosabb idegesítőbb dolog nincs, amikor azon fáradozol, hogy jobb legyen a gép, és tessék...Pötyee írta:egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
Én a hiper szuper olcsó (max 1500 Ft) Densot használtam, lazán beindult vele a gép. Persze gondolom ezt sem egy gyártó készíti, mint a Bosh-t sem. Indiai Boshal 60 km körül leállt a gép.Pötyee írta:egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég