Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Hallottatok Favorit 2T olajról? Ilyet kaptam most. Állítólag ez is MOL származék.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Köszönöm! :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Először is ellenőrizd le a gyújtást (akkor is ha állítólag jól be van állítva), majd nézd meg a főtengely nem lóg-e (meg kell rángatni, van e holtjátéka). Ha ezek jók, vedd ki az alapjárati fúvókát, és a boltban keress olyat ami szemmel láthatóan kisebb (olyan 40-50 körüli a jó, nekem kb 80-90es volt benne amikor ezt csinálta). Tedd bele, próbáld ki.

Utána a főfúvóka - alapjárati fúvóka cserélgetésével ki tudsz alakítani valamit, ami jó a motorodhoz, mindegyiknek más kell kb. Jó játékot! :mrgreen:
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Alfa írta:Ha nagy az utógyújtás (vagyis jól el van állítva) + sokat kap, akkor alacsony fordulaton (pl 2000-3000) fog kopogni
Ha a gyújtás jó, akkor a terhelés elvételekor (kuplungolás) fog kopogni, néha jó nagyokat detonálni :mrgreen:
Alapjáraton is hallani a kopogásokat. Illetve kuplungoláskor amikor a gázt visszaengedem!
Akkor mit ajánlasz, mit tegyek vele?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha nagy az utógyújtás (vagyis jól el van állítva) + sokat kap, akkor alacsony fordulaton (pl 2000-3000) fog kopogni
Ha a gyújtás jó, akkor a terhelés elvételekor (kuplungolás) fog kopogni, néha jó nagyokat detonálni :mrgreen:

Mindkettőben volt részem a nyáron, de ezek előfeltétele a túl dús keverék. Az olaj tökmind1. Kisebb alapjárati fúvóka nekem segített, azért dúsult túl mert jó nagyot raktunk bele.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Slarin »

KILL3R etz írta:Gyújtás hova van állítva? Présrés mekkora? Öngyulladásra gondolok.
A gyújtást nem én állítottam! Egy megbízható szerelő ismerősöm a gyári méretek szerint.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Még egy kérdésem is lenne!
OMV motorolajat használok. Mennyire elfogadható ez?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyújtás hova van állítva? Présrés mekkora? Öngyulladásra gondolok.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy van egy járatós TS 250/1-es gépem, de sajnos kopogást hallok a hengerből! Most 1:50 be kevertem az olajat. Esetleg próbáljam meg sűrűbben?
Kérem segítségetek!
Köszönöm!
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Most jól esik moderátorkodni:
Fiúk! Nyomás át a futómű topicba!
Irgum-burgum! :x
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Seclusion írta: Ha nem jön be, akkor visszatérek a te receptedre, de sajna egy nagyobb gödörnél fékezés közben még így is fölkoppan (netán rugócsere lenne a megoldás? De azt most hanyagolom).
Az felkoppanást szerintem nem fogod tudni kivédeni. Bár az MZ telójában is van a felkoppanás elleni hidraulikus csillapító tag, de elég gyengécske és nagyon rövid úton működik. A telók visszafelé - kirugózáskor - csillapítanak erősebben, ha nagyon besűríted az olajat, akkor nem fog időben visszatérni. Próbálkoztunk sokféle keverékkel, a felkoppanást nem tudtuk kivédeni.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

gabsic írta:Én kb 1/2 rész molos telóolaj+1/3rész 15W40 motorolaj+1/6rész fimol-t kevertem össze.
Jó is volt a csillapítás.. egy darabig. De rosszabb minőségű úton érezhetően bepuhult.
Terepen használt játszós motornál sokkal durvábban jelentkezett ez. Arra tudom visszavezetni, hogy habosodott, buborékosodott a trutsi a telóban. Most 10W Repsol Fork Oil van benne. Ez nem puhul be. És érzésre is lágyabban ár a teleszkóp (nem olyan darabosan).
Ha nem jön be, akkor visszatérek a te receptedre, de sajna egy nagyobb gödörnél fékezés közben még így is fölkoppan (netán rugócsere lenne a megoldás? De azt most hanyagolom).
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seclusion írta: "Móóóndom"! :) Motorolaj volt az. Ha már nagyon nem kóser, akkor kicserélem, de idén szerintem már ezzel fog lemenni.
Én kb 1/2 rész molos telóolaj+1/3rész 15W40 motorolaj+1/6rész fimol-t kevertem össze.
Jó is volt a csillapítás.. egy darabig. De rosszabb minőségű úton érezhetően bepuhult.
Terepen használt játszós motornál sokkal durvábban jelentkezett ez. Arra tudom visszavezetni, hogy habosodott, buborékosodott a trutsi a telóban. Most 10W Repsol Fork Oil van benne. Ez nem puhul be. És érzésre is lágyabban ár a teleszkóp (nem olyan darabosan).

Az előző hsz vége pedig poén volt, remélem senki nem vette komolyan! :-"
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

gabsic írta:Szerintem 10W vagy 15W TELOolajat olvashattal...
En is jatszottam ilyen motorolajos keverekekkel, de hajlamos volt habosodni, normalis teloolaj eg es fold ahhoz kepest.
"Móóóndom"! :) Motorolaj volt az. Ha már nagyon nem kóser, akkor kicserélem, de idén szerintem már ezzel fog lemenni.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seclusion írta:Én 15w40es motorolajat tettem bele, mivel korábban azt olvastam, kanyarban stabilabb.
Szerintem 10W vagy 15W TELOolajat olvashattal...
En is jatszottam ilyen motorolajos keverekekkel, de hajlamos volt habosodni, normalis teloolaj eg es fold ahhoz kepest.

A fekolajos hsz-en jot rohogtem, szerintem a leglegleg topikban lenne a helye :D De szerintem ne kispalyazzunk... Esetleg vizzel meg nem probalta senki? Lehetne suriteni mondjuk sarral... Elelmiszeripari dolgozok surithetik mezzel, epitomunkasok felonthetik falfestekkel...vagy aki tenyleg komolyan gondolkolja annak ajanlom a telo cement-viz keverekkel valo feltolteset. Igenyesebbek kavicsot is rakjanak a keverekhez. Garantalom hogy betonkemeny lesz a futomu! :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Thorwald írta: Ezért kell keverni, elvileg fele-fele arányban már jó lesz minden körülmény között. Most szereltem szét a telókat, valószínűleg ilyen keveréket fogok belerakni.
Ennyire mégsem tettem sűrűvé, 150 ccm telóolaj és a maradék 80 ccm 15W40 motorolaj. Így is jól lefogja, lehet kevesebb is elég lett volna, de elég kopottnak nézett ki.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Köszi mindenkinek a válaszokat. Faterom is mondta, hogy anno amikor ezt a fékolajat öntötte 15 éve a Wartburgba, akkor le is kapta egyből a festéket, ha rácsöppent... Ha így állunk akkor inkább cserélem nehogy baj legyen. :)
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Seclusion írta:Én 15w40es motorolajat tettem bele, mivel korábban azt olvastam, kanyarban stabilabb. Na most kanyarban tényleg stabilnak érzem, viszont nagyon átveszi az út egyenetlenségeit. Ha kimegyek vele terepre (földes út), ott viszont igen jól használhatóvá válik. Hosszú távon viszont igen kényelmetlen ez a keménysége a teleszkópnak.
Ezért kell keverni, elvileg fele-fele arányban már jó lesz minden körülmény között. Most szereltem szét a telókat, valószínűleg ilyen keveréket fogok belerakni.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Én 15w40es motorolajat tettem bele, mivel korábban azt olvastam, kanyarban stabilabb. Na most kanyarban tényleg stabilnak érzem, viszont nagyon átveszi az út egyenetlenségeit. Ha kimegyek vele terepre (földes út), ott viszont igen jól használhatóvá válik. Hosszú távon viszont igen kényelmetlen ez a keménysége a teleszkópnak.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csoka »

És ha szivárogni fog a telószáron,a festéket is leszedi!Vegyél lengéscsillapító olajat,létezik több fajta sűrűségű.Én 20W jelzésűt vettem,de a rugóm is el van fáradva.Csere után okosabb leszek,az autómnál a rugó csere segített.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

nagydivad írta: Köszi! Hát ez majdnem olyan híg volt mint a víz... :D Na majd meglátjuk...
A fékolaj eléggé agresszív, ha nem bírja a szimmering - ami nincs felkészítve erre -, hamar hazavágja.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

A teleszkóp, vagy hidraulikaolaj sem annyira összenyomható, így ebből a szempontból semmi különbségre nem számíthatsz. Itt az olaj viszkozitása számít, a teló csillapító dugattyújára milyen ellenállást fejt ki. Minél hígabb, annál kevésbé csillapít. Régen a kopott telókba motorolajat kevertünk, így egy ideig még jól működött.
Köszi! Hát ez majdnem olyan híg volt mint a víz... :D Na majd meglátjuk...
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

nagydivad írta:Szerintetek mire számíthatok, ha a kis TS első teleszkópjába száranként 2,3 dl HIDRAULIKUS FÉKOLAJAT öntöttem? Még nem végeztem a felújítással, így nem tudom letesztelni. Arra számítok, hogy jó kemény lesz, mivel gondolom a fékolaj nem annyira összenyomható... :lol:
A teleszkóp, vagy hidraulikaolaj sem annyira összenyomható, így ebből a szempontból semmi különbségre nem számíthatsz. Itt az olaj viszkozitása számít, a teló csillapító dugattyújára milyen ellenállást fejt ki. Minél hígabb, annál kevésbé csillapít. Régen a kopott telókba motorolajat kevertünk, így egy ideig még jól működött.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Szerintetek mire számíthatok, ha a kis TS első teleszkópjába száranként 2,3 dl HIDRAULIKUS FÉKOLAJAT öntöttem? Még nem végeztem a felújítással, így nem tudom letesztelni. Arra számítok, hogy jó kemény lesz, mivel gondolom a fékolaj nem annyira összenyomható... :lol:
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

jobb fajta olajjal simán mennék 1:70-be is. ha nedves a kipufogócső akkor kevesebbet kaphat.
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

Repsol JASO-M345 FB 2T! 1:50ben hibátlan motorjárás. 1:55, 1:60 ban is teszteltem, de azt már én veszélyesnek tartottam!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bambi írta:Prolong 1:10000 :smt023 :smt080 :-"
nem túl dús így?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi »

Prolong 1:10000 :smt023 :smt080 :-"
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Én Elf moto2 XT-t használok. Akár 1:60ba is jól elpötyög vele a gép.
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Repsol 2T 1:50 vagy 1:45-ben s nagyon jó!!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

MOL Dynamic sprint 2T + Metabond Megalene
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Én most éppen Agip Tec 2T-t használok 1:50-be,nincs rá panasz! :smt023
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

amig van még castrol 747-em addig 1:90 -1:100ba keverem, utána szerintem motul 710 lesz 1:80-ba.

Tegyük hozzá hogy idén 1 tankot ha kimotoroztam akkor sokat mondok :(
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

RR_ZOZY írta:Én nem "cicomázom" továbbra sem....mol dynamic sprint 1:50-be....esetleg 1:40-be. 'oszt jónapot.

Én is a Sprintet használom 1:50-be.

Bár én nem zárkóznék el a drága olajtól sem,de nem vagyok olyan bátor hogy 1:100-ba használjam.

Úgyhogy marad a Sprint 1:50-be. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Én nem "cicomázom" továbbra sem....mol dynamic sprint 1:50-be....esetleg 1:40-be. 'oszt jónapot.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: DrV »

Sztem mind1, h milyen az olaj (ásványi v félszintetikus) sztem lényeg a tc teljesítmény szint és az előírt keverés. Nameg persze egy jól bekarbulált, megfelelően használt motor... nekem hidegen füstöl de kb 2 km után elmúlik. Városba kissé dús a keverék, de mivel falun lakom nem gond. A kipuff tiszta, már több mint másfél éve lett kitisztítva (gázolaj+benzin) és azóta is szépen csengő a hangja. Az olaj, amit használok 1150.
Egyszer jobbik fajtából 1:60as keveréket próbáltam. Félszintetikus volt. Csak rosszabb lett tőle. Gyengébb és többet evett.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

én úgy vagyok vele hogy nem használom sokat, de szeretném a legjobbat adni neki, a 3500 Ft-os Castrol Power R2 is tökéletes olaj, azt használtam régen a crossmotorjaimba is. Nem kokszol, nem nyomja tele a kipufogót, és van egy olyan kellemes versenyolaj illata :)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Atilla írta: Szerintem nem elvetendő ötlet. Mert ha 1:100-ban kevered, akkor fele annyi kell belőle, vagyis árban kb a félszintetikusnál vagy.
Viszont vannak előnyei, nem kokszol, nem rakja tele a kipufogót, stb stb.
Igaz hogy nem kokszól és egyéb előnyök számítanak de a 7000 fele 3500 én 950 ért veszem a félszint olajat na abból veszek majd 3 lityót míg ebből csak egyet. De szerintem kinek mennyi van a péztárcájában illetve kinek mire van szüksége .
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Atilla »

nova001155 írta:
Túl teljesíti azt amire szükségem van nekem. Maradok az olcsóbb félszintnél eddig azzal sem volt baj.
Szerintem nem elvetendő ötlet. Mert ha 1:100-ban kevered, akkor fele annyi kell belőle, vagyis árban kb a félszintetikusnál vagy.
Viszont vannak előnyei, nem kokszol, nem rakja tele a kipufogót, stb stb.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Pötyee írta:Elf HTX 909 Jellemzők

"Talán a legjobb 2-ütemű kenőanyag a világon."
Nagy mennyiségben tartalmaz, e célra kijelölt ricinus olajat, ELF HTX 909 kivételes védelmet nyújt a motornak.
2-ütemű ólmozott és ólommentes benzin motorral nagyon nagy sebességgel (akár 25.000 rpm) fordulat / perc.
ELF HTX 909-et használják teljes megelégedésre a legnagyobb csapatok a 250 és 125-ös világ motorkerékpár versenyeken, Gokart (KF1, KF2, KF3 and KZ1) és Superkart. MotoGP Világbajnokság, Kart (KF1, Kf2, KF3 és KZ1) és Superkart.


liter ár: 7190FT.

Ez nem annyira félszintetikus kis átlagos olaj :)
Túl teljesíti azt amire szükségem van nekem. Maradok az olcsóbb félszintnél eddig azzal sem volt baj.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csoka írta:Pár hónapja valaki kísérletezett E85 keverék előállításával.A keveredés,kicsapódás eredmény mi lett?Melyik olaj maradt elkeveredve az E85-ben?A kísérleteket tiszta E85-tel végezte,vagy valamilyen arányú benzin-E85 keverék volt az alap?
Krepp-Frigyes mester volt ő, de most Törökországban (vagy már úton hazafelé) van :D
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csoka »

Pötyee írta:Elf HTX 909 Jellemzők

"Talán a legjobb 2-ütemű kenőanyag a világon."
Nagy mennyiségben tartalmaz, e célra kijelölt ricinus olajat, ELF HTX 909 kivételes védelmet nyújt a motornak.
2-ütemű ólmozott és ólommentes benzin motorral nagyon nagy sebességgel (akár 25.000 rpm) fordulat / perc.
ELF HTX 909-et használják teljes megelégedésre a legnagyobb csapatok a 250 és 125-ös világ motorkerékpár versenyeken, Gokart (KF1, KF2, KF3 and KZ1) és Superkart. MotoGP Világbajnokság, Kart (KF1, Kf2, KF3 és KZ1) és Superkart.


liter ár: 7190FT.

Ez nem annyira félszintetikus kis átlagos olaj :)
Ti 7000Ft-os olajat égettek el???Nem pocséklás ez?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csoka »

Pár hónapja valaki kísérletezett E85 keverék előállításával.A keveredés,kicsapódás eredmény mi lett?Melyik olaj maradt elkeveredve az E85-ben?A kísérleteket tiszta E85-tel végezte,vagy valamilyen arányú benzin-E85 keverék volt az alap?
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

Elf HTX 909 Jellemzők

"Talán a legjobb 2-ütemű kenőanyag a világon."
Nagy mennyiségben tartalmaz, e célra kijelölt ricinus olajat, ELF HTX 909 kivételes védelmet nyújt a motornak.
2-ütemű ólmozott és ólommentes benzin motorral nagyon nagy sebességgel (akár 25.000 rpm) fordulat / perc.
ELF HTX 909-et használják teljes megelégedésre a legnagyobb csapatok a 250 és 125-ös világ motorkerékpár versenyeken, Gokart (KF1, KF2, KF3 and KZ1) és Superkart. MotoGP Világbajnokság, Kart (KF1, Kf2, KF3 és KZ1) és Superkart.


liter ár: 7190FT.

Ez nem annyira félszintetikus kis átlagos olaj :)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ELF HTX 909 Elég jó liter árban van :S akkor helyesbítek a fullszintetikus olajról nem tudok nyilatkozni nem olyat használok hanem fél szint az 50-60 ba még szereti.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

Pedig ha belegondolnak, hogy a full szintetikust bőven elég kisebb arányban keverni, igy több km-re elég, tehát szerintem jobban meg is éri.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi »

de azert azt nem asvanyi olajbol... ;) szerintem az itt erdeklodok tobbsege nem ruhaz be fullszinti olajra :([/quote]
ELF HTX 909
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

Castrol A 747-et használok, ricinus bázisú versenyolaj.

A megragadás egyébként nem a rossz karburálás miatt volt, hanem mert járatosan hidegben megcsaptam a száját, és 150 környékén már nem tetszett neki, és hopp megragadt.

1800km-t mentem el eddig az új hengerrel, járatás alatt 1:80-ba, járatás után 1:100ba keverve, azóta tökéletesen működik.

Ha jól emlékszem tűgörgős az enyém, másfajta hajtókar van benne, és 2db 1mm-es krómgyűrűvel.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bambi írta: Járatás 1:50 utána 1:100 használok
de azert azt nem asvanyi olajbol... ;) szerintem az itt erdeklodok tobbsege nem ruhaz be fullszinti olajra :(
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég