Nincs tartósan 5000 körüli fordulat, 4500 körül van 100nál, az azért ég és föld az 5khoz képest. Na és azt bírnia kellene simán. Tény, én se szeretem, áttételhosszításon gondolkodok, a bambi féle rezó le van hangolva alacsony fordulatra, ott sokkal jobban is megy. Amúgy ha 100 körül megyek, olyan 40-50 km körül kezd el határozottan melegedni (hőfokmérőn látom), de 80 fok fölé akkor sem megy ott ahova be van dugva, amúgy olyan 70, városban 90 ig melegszik pöcsölésnél.DrV írta:A hetvenes átlagot melyik fokozatban, fordulat tartományban toltad? Szél volt menet közben? Ez fél litert simány változtathat a fogyasztáson.
Amikor a motorozást kezdtem, városban 50nél már 5ben mentem, mert nem fulladt, de akkor még nem volt fogalmam a 2 ütem teljesítmény-fogyasztás görbéről. Most a fogyasztásom 4,2-4,5 úgy hogy haladósan vezetek, gyorsulok és az adott sebességnél olyan fokozatot választok meg, amiben a legkisebb gázkar állás mellett tartja a sebességet. Ez az esetek többségében bejön, kiv. pl 50nél 3as és 4es is jó, ott nyilván 4.ben megyek.
A hétvégén megyek fel pestre. Nagyjából 5000körül akkor gázt kell adnom mint 4000nél. Ha minden jól megy, egy hosszabb darabon kissé meghajtom 5000 körül. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire változik a fogyasztásom.
Tartósabb 5000 körüli fordulat nem túl rossz a motornak?
Nameg ott nincs mit választani sebességfokozatban, 5.ben 4500 a fordulat

