
Talán a városok? Gyoruslás-lassítás-gyorsulás... nagy súly ezt simán okozhatja. Más ötletem nincs

Esetleg a karbi túlfolyóján kifolyhatott egypár liter...
Nincs tartósan 5000 körüli fordulat, 4500 körül van 100nál, az azért ég és föld az 5khoz képest. Na és azt bírnia kellene simán. Tény, én se szeretem, áttételhosszításon gondolkodok, a bambi féle rezó le van hangolva alacsony fordulatra, ott sokkal jobban is megy. Amúgy ha 100 körül megyek, olyan 40-50 km körül kezd el határozottan melegedni (hőfokmérőn látom), de 80 fok fölé akkor sem megy ott ahova be van dugva, amúgy olyan 70, városban 90 ig melegszik pöcsölésnél.DrV írta:A hetvenes átlagot melyik fokozatban, fordulat tartományban toltad? Szél volt menet közben? Ez fél litert simány változtathat a fogyasztáson.
Amikor a motorozást kezdtem, városban 50nél már 5ben mentem, mert nem fulladt, de akkor még nem volt fogalmam a 2 ütem teljesítmény-fogyasztás görbéről. Most a fogyasztásom 4,2-4,5 úgy hogy haladósan vezetek, gyorsulok és az adott sebességnél olyan fokozatot választok meg, amiben a legkisebb gázkar állás mellett tartja a sebességet. Ez az esetek többségében bejön, kiv. pl 50nél 3as és 4es is jó, ott nyilván 4.ben megyek.
A hétvégén megyek fel pestre. Nagyjából 5000körül akkor gázt kell adnom mint 4000nél. Ha minden jól megy, egy hosszabb darabon kissé meghajtom 5000 körül. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire változik a fogyasztásom.
Tartósabb 5000 körüli fordulat nem túl rossz a motornak?
Alfa írta:Na lenne egy kérdésem, tudom mindenki utál a fogyasztásról beszélni, de most hétvégén több mint 350 km alatt (Szegedre oda vissza meg némi kitérők) a következő van: A motor így néz ki:
-oldaltáskáim fullon, kb 10 kg / db
-hátul nagy sporttáska fullon, ez is megvan egy tízes
-tanktáska felbővítve 25 literre, szintén fullon, 7-8 kiló
-én, 80 kg körül + ruházat
-asszony 60 kg körül + ruha
-85-100 utazó (ha nagyon nem tudtam előzni 85 körül, ha igen akkor azért belenyaltunk a 95-100ba), a km órán bringaóra + gps is ugyanazt mutatja, tehát jó
És most jön ami kicsit lelombozott: Visszafele amikor 70es átlagot nyomtunk (városokkal mindennel) 6 liter felett evett![]()
Odafele amikor szar úton mentünk vagy 40 km-t (a "régi ötös" nevű isten háta mögötti út, vicces volt, kalandos) akkor 5 liter /100. Pontosan 100 km után tankoltam 4,99 litert az odafele pihenőn (kb félút). Hazafele meg jól kifogyott a benzin (tartalékom nem működik, épp begurultunk egy kútra), aztán utánaszámoltam és az bizony 6 liternél valamivel több.
Ez most így normális, vagy nagyon sürgősen kezdjek valamit a karbibeállításokkal? A gép amúgy remekül megy, ezzel nincs gond.
Akkor inkább bing, azt legalább MZ-hez gyártják, kevésbé szívás beállítani mint egy kitudja milyen karbit.young boys írta: Az az igazság hogy nekem is bingre fáj a fogam vagy valami jó kis japán cuccra...
Valami ilyesmikre gondoltam...
Mikuni TM24
Keihin BGM8500
kiszsebi írta:Ebben teljesen igazad van. Viszont a szívótorok marad 22-es. Vagy nem? És ha jól gondolom, a vezérlésbe az is beletartozik, nem csak a szögek és a hosszakyoung boys írta: EM125 EM150 EM150/1
Szívás 151° 151° 155°
Átömlés 114° 114° 120°
Kipufogás 165,5° 169,5° 179°
Ebben teljesen igazad van. Viszont a szívótorok marad 22-es. Vagy nem? És ha jól gondolom, a vezérlésbe az is beletartozik, nem csak a szögek és a hosszakyoung boys írta: EM125 EM150 EM150/1
Szívás 151° 151° 155°
Átömlés 114° 114° 120°
Kipufogás 165,5° 169,5° 179°
Jaja...kiszsebi írta:viszont a vezérlésed, csatornák méretei is 125-ösekyoung boys írta: Az az igazság hogy nekem is bingre fáj a fogam vagy valami jó kis japán cuccra...
Valami ilyesmikre gondoltam...
Mikuni TM24
Keihin BGM8500
A mocim belülről 150-es de a karbi még a gyári 22-es rajta...
Úgy gondolom optimálisabb lenne a gép 24-es karbival...
Na ezért keresek rá valamit...
viszont a vezérlésed, csatornák méretei is 125-ösekyoung boys írta: Az az igazság hogy nekem is bingre fáj a fogam vagy valami jó kis japán cuccra...
Valami ilyesmikre gondoltam...
Mikuni TM24
Keihin BGM8500
A mocim belülről 150-es de a karbi még a gyári 22-es rajta...
Úgy gondolom optimálisabb lenne a gép 24-es karbival...
Na ezért keresek rá valamit...
Az az igazság hogy nekem is bingre fáj a fogam vagy valami jó kis japán cuccra...Atilla írta:Én egyszer vettem tajvani karburátort, igaz ETZ 250-hez de ez sem hiszem, hogy különb lenne.
Tapasztalatok: Nem bírtam beállítani, hetekig küzdöttem vele. Végül menni kellett túrázni, a régi nagyon szar volt már úgyhogy elmentem új karbival. Nem tetszett ahogy megy, de némi kompromisszummal túrázni jó volt.
Keveset evett a gép, a gyertya szép volt, a többit meg inkább hagyjuk.
A túrán egyszer felakadt a gáz, mert annyira elkopott a pöcök ami megvezeti, hogy keresztbe állt és megszorult a gázdugattyú.Majd rövid idő alatt ugyanúgy csörögni kezdett mint a régi.
Hazaérve egy hét állás után valamitől úgy beszorult benne a gázdugattyú, hogy nem bírtam kivenni még satuban sem.
Végül addig feszegettem, hogy eltört.
![]()
Fúvókákat- úszót megmentettem, a többi meg kuka.
Azóta inkább hallgatom a gyári csörgését!
Elátkozott szerkezet! Azóta Bingre fáj a fogam, de rohadt drága, úgyhogy még csak a nyálcsorgatásig jutottam.
Ja igen a legjobb poén az volt, hogy a tű alumíniumból volt benne!!!![]()
Ilyet még nem is láttam!
Én egyszer vettem tajvani karburátort, igaz ETZ 250-hez de ez sem hiszem, hogy különb lenne.
A 120-assal akkor volt jó amikor még a gyári kopott alapjárati volt benne.KILL3R etz írta:Ha a 120-assal jó volt a csere előtt akkor mi a gond?
Az utángyártott fúvókáknak pedig általában közük nincs a bele ütött mérethez...![]()
Ha a levegő csavarra nem reagál, akkor valahol farsot szív... Teljesen betekerve le kellene hogy álljon a motor.
Utángyártott előtt eredeti volt fönn. Kicist már szétesett belül, és csúnya is volt, biztos emlékszel rá. Ráraktam az utángyárottat, és ugyan olyan jól vagy talán még jobban megy, fogyasztás meg csökkent.KILL3R etz írta:Máté!
Tegyél fel egy gyárit...![]()
Csak emlékezz vissza, amikor mentünk gurulni, megkérdezted, hogy az enyém 300-as-e? Pedig akkor full gyári volt még. 19-es fogaskerékkel, oldaldobozokkal.
Csak éppen gyári cső volt fent.
Mindenki szidja, aki le tudta váltani gyárira.
KrisszETZ251 írta:Úgy látom az előttem szólóknak is hasonló gondjai voltak/vannak. Még annyi kérdésem lenne, hogy a kipufftól lehet-e, hogy a gyertya száraz, korom fekete?
Nekem is MOFA-s kipuffom van, gyújtás elvileg jó. Egy dolgot nem néztem még, hogy a szikra nem gyenge-e.
Nekem nem az a célom mint neked hogy összehajtogassam a hangtompitó részt.MrDok írta: Bevált módszer: flex, kalapács (samu), 50cm cső vagy vasrúd!![]()
Persze ne utánozd, ha még össze akarod rakni az eredeti belsőséggel!
Bevált módszer: flex, kalapács (samu), 50cm cső vagy vasrúd!zsakfos írta: Na meg ha már itt tartunk.Ha szétszedem,mivel lehet a legkönnyebben kitakaritani a szutykot belőle?
zsakfos írta:Nekem speciel a Mofakeres kipuffal amig jó volt,addig gyönynörű barna volt a gyertyám.KrisszETZ251 írta:Úgy látom az előttem szólóknak is hasonló gondjai voltak/vannak. Még annyi kérdésem lenne, hogy a kipufftól lehet-e, hogy a gyertya száraz, korom fekete?
Nekem is MOFA-s kipuffom van, gyújtás elvileg jó. Egy dolgot nem néztem még, hogy a szikra nem gyenge-e.
Utána fekete kormos.
Szerintem simán lehet a kipufftól száráz fekete kormos.
Nekem speciel a Mofakeres kipuffal amig jó volt,addig gyönynörű barna volt a gyertyám.KrisszETZ251 írta:Úgy látom az előttem szólóknak is hasonló gondjai voltak/vannak. Még annyi kérdésem lenne, hogy a kipufftól lehet-e, hogy a gyertya száraz, korom fekete?
Nekem is MOFA-s kipuffom van, gyújtás elvileg jó. Egy dolgot nem néztem még, hogy a szikra nem gyenge-e.
Bocsánat ha megbántottalak! Nem volt szándékos!Máté írta: Szerintem nem feltétlenül az utángyártott kipuff az oka. Nekem és több ismerősnek is jók a tapasztalatai és azért mert Neked nem jött be attól még nem kéne minden egyes alkalommal lehúzni. A motorom tök jól megy utángyártottal és baromi keveset fogyaszt. Lehet hogy nem kéne teljesen lehúzni.
Szerintem nem feltétlenül az utángyártott kipuff az oka. Nekem és több ismerősnek is jók a tapasztalatai és azért mert Neked nem jött be attól még nem kéne minden egyes alkalommal lehúzni. A motorom tök jól megy utángyártottal és baromi keveset fogyaszt. Lehet hogy nem kéne teljesen lehúzni.MrDok írta:Van: kipufogó utángyártott? Látom igen...... na azért.KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Ma voltam egy kisebb (50km-es kis úton), meg szombaton megjártam Pest-Szeged távot. Tapasztalat a következő: sehogy sem tudom feltornászni a gépet 100-105 fölé. Csatos karbi van rajta, minden fúvóka gyári méretű. N15C gyertya van benne. A gyertyakép bortányos, mert korom fekete. Próbáltam a gyári tű állással és eggyel szegényebbel is. Ugyan az. Akkor megnéztem a szivatónak a kicsi súberjét, annak mintha kicsit meg lett volna dagadva a tömítése,arra gyanakodtam hátha nem zár rendesen és ott szív falsot, azt kicseréltem egy másikra és ugyanaz a gyertyakép. Akármit csinálok nem akar őzbarna lenni. Pluszba még szerintem sokat is eszik. A felújítás óta 3000km van benne, és a hajtóműolaj megfelelő szinten áll, tehát elvileg azt sem eszi.
Valakinek valami ötlete?
Olvass vissza kicsit a kipuf topicban. Nemrég szedtem szét az enyémet, ugyanezzel a jelenséggel.
Van: kipufogó utángyártott? Látom igen...... na azért.KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Ma voltam egy kisebb (50km-es kis úton), meg szombaton megjártam Pest-Szeged távot. Tapasztalat a következő: sehogy sem tudom feltornászni a gépet 100-105 fölé. Csatos karbi van rajta, minden fúvóka gyári méretű. N15C gyertya van benne. A gyertyakép bortányos, mert korom fekete. Próbáltam a gyári tű állással és eggyel szegényebbel is. Ugyan az. Akkor megnéztem a szivatónak a kicsi súberjét, annak mintha kicsit meg lett volna dagadva a tömítése,arra gyanakodtam hátha nem zár rendesen és ott szív falsot, azt kicseréltem egy másikra és ugyanaz a gyertyakép. Akármit csinálok nem akar őzbarna lenni. Pluszba még szerintem sokat is eszik. A felújítás óta 3000km van benne, és a hajtóműolaj megfelelő szinten áll, tehát elvileg azt sem eszi.
Valakinek valami ötlete?
KILL3R etz írta:Milyen kipuff,gyújtás van rajta?
csdani írta:nova001155 írta: Helytelen üzemagyag szintnél bármi lehetséges.
A szint a 2 jel között van, az alacsonyabbhoz közelebb
nekem attól folyt hogy tűszelep rosszul zárt, minden reggel pár csepp volt a motor alattAlfa írta:inkább az utóbbigabsic írta: magas benzinszint? rosszul záró tűszelep?
Meg lehet perselyezni.pedro121 írta:Csáó mindenki! 250-es ETZ-nél van vmi jó módszer a síberzörgés megszüntetésére? Azt tudom h ki van kopva a síber és ha csak ennyi lenne vennék újat. De a karbim fala is ki van kopva. Nem lehet ezt anélkül megoldani h másik karbit tegyek rá? Főleg h ennyi idős motoroknál már nem igen van aminek nincs a karbija is kikopva valamennyire. Egy új utángyártott karbi meg sztem nem a legjobb megoldás. A válaszokat előre is köszönöm!
inkább az utóbbigabsic írta:magas benzinszint? rosszul záró tűszelep?htg182 írta:Nekem mindig folyik a benzin a túlfoyón. Ez mitől lehet??
magas benzinszint? rosszul záró tűszelep?htg182 írta:Nekem mindig folyik a benzin a túlfoyón. Ez mitől lehet??
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég