http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 1&Itemid=7
Itt a karbis cikkem, bár a működés leírása gépészetileg hiányos (nincs említve pl az állandó légsebesség, ami a fúvóka működésének előfeltétele), azért elég szemléletes hogy minek az állítása mire van hatással. Utolsó ábrát nézd meg, igen, a nyelvet kell hajlítgatni, az alsónál csak az számít hogy nyisson ki eléggé (zöld cucc), a lényegi melót a piros végzi. Úgy hajlítsd, hogy kis fogóval megfogod a nyelvet a hajlításig, magát a karbit a tengelynél, és érzéssel ámde határozottan hajlítgatod.
A beállítás úgy történik, hogy felfordítod a karbit mikor le van szedve a ház, és a kis rugót nem nyomod be, csak annyira amennyire a saját súlya benyomja (de működjön, különben megakadhat feltöltéskor (nem "csúszik" el rajta a pöcök) és alacsony lesz a szinted.
1. leméred a távolságot (elég nehéz, nem is ez a pontos beállítás módja) ahogy a szerelési kk-ben is van.
2. kihúzod a tengelyt, kiszeded az úszót, meghajlítod az ábrán piros nyelvet arra amerre tippeled hogy kell
3. visszarakod és visszaméred
4. vissza 1.hez amíg jó nem lesz
5. finombeállítás az alább leírt szint-a-borda-tetejéig címmel.
Az alsó állást (zöld) inkább kicsit nagyobbra állítsd mint 33, bajt nem csinálsz vele (nekem 2 éve faszán működik, és a motor jól megy), mert ha kisebbre teszed, hiába jó az úszószint, az ábrán is látod hogy nem tudja a tűszelepet eléggé kinyitni, és nem fog utánfolyni annyi anyag amit mondjuk nagy terhelésen elhasznál. Ez azért cumi, mert látod h a szint jó, az úszó jó, a benzincsövön jön a nafta, mégis szar a motor. Szóval inkább legyen nagyobb. De ha merőleges az úszó nyelére, az már jó szokott lenni.
Ha a tűszelep kinyit rendesen, jó a szint, jó a fúvóka, akkor is lehet hogy maga a tűfúvóka tömődött el lerakódással (ugye a tűszelepet nem sűrűn szedik ki, ott van mögötte), és így olyan mintha túl kicsi lenne a lyuk, hasonló az előzőhöz a hiba is olyan lesz.Ez a kosz bárhol lehet benne amúgy, kivéve a kúpnál, ha ott lenne nem zárna el és folyna orrán száján

.