
Üzemanyagellátás
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Végül is ha 10 százalékot csal az órám nekem az is jó,a lényeg,hogy ha 85 körül megy valaki előttem,akkor biztonságosan lehessen előzni,mert a 90-95-ös utazótempót így utána nyugodtan lehet tartani 

Re: Üzemanyagellátás
Szerintem is boiztos h csalnak az órák mivel nekem nyáron a 125ös ETZ-m órája mért 115öt 2személlyel nem hiszem h ez lehetséges. (Bár jó lenne)
Azóta is maximum amit a saját óra szerint mentem az 105 volt ugy h csak én ültem rajta!

Azóta is maximum amit a saját óra szerint mentem az 105 volt ugy h csak én ültem rajta!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
A spirálos óráknak mindnek van egy slipje...csúszása...Még azonos gyártó azonos szériájú órájának db-ként is külömböző a mért értéke...Nandor írta:Szerintem minden sebességmérő óra csal.
A régi motorkatalógusokban amik még a német magyar fordításai voltak, meg is adták típusonként, hogy mennyit csal.
Csak egy példa Kawasaki zzr 1100 50km/h valós (48) 100km/h (93) 130km/h (118).
Nem hinném, hogy az MZ óra kivétel lenne.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem minden sebességmérő óra csal.
A régi motorkatalógusokban amik még a német magyar fordításai voltak, meg is adták típusonként, hogy mennyit csal.
Csak egy példa Kawasaki zzr 1100 50km/h valós (48) 100km/h (93) 130km/h (118).
Nem hinném, hogy az MZ óra kivétel lenne.
A régi motorkatalógusokban amik még a német magyar fordításai voltak, meg is adták típusonként, hogy mennyit csal.
Csak egy példa Kawasaki zzr 1100 50km/h valós (48) 100km/h (93) 130km/h (118).
Nem hinném, hogy az MZ óra kivétel lenne.

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Nem lehetetlen egyáltalán,hogy csal az órám egy kicsit.
Tegnap délután próbáltam,de nem volt szél és csak rövid távon.
Amit mondtam az előző Mz imre,viszont az is igaz,hogy akkortájt ezek még nagyon fiatal gépek voltak és volt egy gyárim is új,bolti etz 250-es
Tegnap délután próbáltam,de nem volt szél és csak rövid távon.
Amit mondtam az előző Mz imre,viszont az is igaz,hogy akkortájt ezek még nagyon fiatal gépek voltak és volt egy gyárim is új,bolti etz 250-es

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem minden óra máshogy mér...
De a legjobban akkor látod, ha a km számlálót figyeled egy főúton. Nekem 900m után fordult 1km-ert az óra. Azért ez elég durva csalás... És mivel közös a meghajtás, ezért ugyanígy össze-vissza mér a sebességmérő is sztem.
Nekem a 250-esen mutatott 140 felett is...
Bringás órával meg 110 volt a vége.
Most 134 a maximumom, amit akár tekinthetünk valósnak is, feltéve ha fent nem csal ez az óra is...
De ez 300-as henger, könnyített kuplung, 32-es bing karbi, hallos gyújtás, láncvédő nélkül...
Mindenesetre én nem bízok a gyári órákban....

Nekem a 250-esen mutatott 140 felett is...
Bringás órával meg 110 volt a vége.
Most 134 a maximumom, amit akár tekinthetünk valósnak is, feltéve ha fent nem csal ez az óra is...
De ez 300-as henger, könnyített kuplung, 32-es bing karbi, hallos gyújtás, láncvédő nélkül...

Mindenesetre én nem bízok a gyári órákban....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az óra csalásáról: azt tapasztaltam hogy 60-80 között mutat valós értéket, alatta -5 ,felette +5 a mutatott érték. (a számlapcsere alkalmával tettem fel pontosan beállított biciglis órát kontrolként) Szerintem a mutató súja játszhat bele a dologba, úgyhogy ez akár órafüggő is lehet az eltérő mutatók miatt, műanyag, fém, festett fém......nova001155 írta:Az enyémet mikor megzavartam gps el a zsebemben 120 at mutatott a gyári óra meg 130 körül kalimpált itt fent elég sokat tud már csalni 90 körül kb 5 öt csal.
Ha az áttétel, vagy gumiméret okozná, akkor ugye fix csalásérték jönne ki.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Az enyémet mikor megzavartam gps el a zsebemben 120 at mutatott a gyári óra meg 130 körül kalimpált itt fent elég sokat tud már csalni 90 körül kb 5 öt csal.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is az lenne a kérdésem, hogy milyen órával mérve lett 128
Csak azért, mert a 21 lovas ETZ gyári adata 125-130, így a 19 lovas TS 128-al már igencsak többnek kéne lennie mint a gyári teljesítményadat. A szakaszon oda és vissza is tudta ezt a sebességet? Csak mert elég szeles az idő mostanában, simán fújhatott jó nagy szél, ami ha háttal jön eléggé meg tudja dobni a motort.
Én most jöttem M3 bevezetőn, asszonnyal csomaggal (az oldaltáskáimmal, benne kb 15 kiló cucc) elég kis gázzal 95-98-at (GPS szerint is, meg a saját bringaórám szerint is), de nem vagyok benne biztos hogy nem segített be némi hátszél, gyanúsan kis gázállás mellett tudta ezt a tempót. Igaz, 2 órával ezelőtt majdnem annyival mentem kifele is (a város szélére vittem ki meló miatt, majd hoztam vissza).
Ráadásul 100 felett már nem mondtanám hogy "erőlködés nélkül" megy. 2/3 gáz felett nekem már minden körülmények között erőlködésnek számít, mondjuk félgázig mondom azt, hogy az az "utazósebessége". A 120 - akármennyi "tuning", bambirezó, spéci gyújtás, 300as henger akármi is van benne - már mindenképp erőlködés. Még az áttétel hosszításán gondolkodom, mert a rezó miatt ha túlpörög nem olyan erős, de akkor sem fog autópályatempót menni "erőlködés nélkül". Sőt, utazóban sehogy. Tehát nem látom értelmét.
Arról nem is beszélve, hogy 120 az 5.ben 6000-et súrolja. Erősen a túlpörgés kategória, túl van a telj. és nyomatékcsúcson is, max. lelapulva koppig húzva lehet elérni (persze csak ha nincs benne okosítás). Ez viszont igencsak erőlködésnek számít nálam
Most ezeket nem kötekedésképp írom, csak leginkább a többieknek, akik most ránéznek a saját motorjukra, és sajnálják hogy ha ráülnek és meghúzzák a gázt, nekik "nem megy annyit". Hát persze hogy nem, ezek a "rekordkísérletek" nem is úgy születnek hogy ráül az ember, húz egy gázt, ránéz az órára, hopp, 130-al megyek. Viszont ha a motor tényleg elérte a 130 körüli sebességet (akár gyári óra szerint is, ami 115-120 között jelent amúgy), akkor az már magában fasza, egy elég jó 250esről beszélünk.

Csak azért, mert a 21 lovas ETZ gyári adata 125-130, így a 19 lovas TS 128-al már igencsak többnek kéne lennie mint a gyári teljesítményadat. A szakaszon oda és vissza is tudta ezt a sebességet? Csak mert elég szeles az idő mostanában, simán fújhatott jó nagy szél, ami ha háttal jön eléggé meg tudja dobni a motort.
Én most jöttem M3 bevezetőn, asszonnyal csomaggal (az oldaltáskáimmal, benne kb 15 kiló cucc) elég kis gázzal 95-98-at (GPS szerint is, meg a saját bringaórám szerint is), de nem vagyok benne biztos hogy nem segített be némi hátszél, gyanúsan kis gázállás mellett tudta ezt a tempót. Igaz, 2 órával ezelőtt majdnem annyival mentem kifele is (a város szélére vittem ki meló miatt, majd hoztam vissza).
Ráadásul 100 felett már nem mondtanám hogy "erőlködés nélkül" megy. 2/3 gáz felett nekem már minden körülmények között erőlködésnek számít, mondjuk félgázig mondom azt, hogy az az "utazósebessége". A 120 - akármennyi "tuning", bambirezó, spéci gyújtás, 300as henger akármi is van benne - már mindenképp erőlködés. Még az áttétel hosszításán gondolkodom, mert a rezó miatt ha túlpörög nem olyan erős, de akkor sem fog autópályatempót menni "erőlködés nélkül". Sőt, utazóban sehogy. Tehát nem látom értelmét.
Arról nem is beszélve, hogy 120 az 5.ben 6000-et súrolja. Erősen a túlpörgés kategória, túl van a telj. és nyomatékcsúcson is, max. lelapulva koppig húzva lehet elérni (persze csak ha nincs benne okosítás). Ez viszont igencsak erőlködésnek számít nálam

Most ezeket nem kötekedésképp írom, csak leginkább a többieknek, akik most ránéznek a saját motorjukra, és sajnálják hogy ha ráülnek és meghúzzák a gázt, nekik "nem megy annyit". Hát persze hogy nem, ezek a "rekordkísérletek" nem is úgy születnek hogy ráül az ember, húz egy gázt, ránéz az órára, hopp, 130-al megyek. Viszont ha a motor tényleg elérte a 130 körüli sebességet (akár gyári óra szerint is, ami 115-120 között jelent amúgy), akkor az már magában fasza, egy elég jó 250esről beszélünk.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm egy kicsit én is meglepődtem,mióta nálam van,még nem nyúltam a karbihoz,és éreztem is,hogy nem tökéletes valamizsakfos írta:Miiicsoda?festékes írta:Köszi srácok a hasznos infókat,kész a karbim,apósommal megbütyköltük,az úszószint nagyon durván el volt állítva![]()
Mostmár 128 a végseb,a többit fogjuk az utángyártott kipuffra
128 a vége?Akkor milyen többit akarsz a kipufra fogni?![]()
![]()
![]()
Ha nekem ennyit menne a /1 madarat lehetne velem fogatni.
Most aztán irigykedem.![]()
Azta mindenit.Frankó géped van.
Mivel mérted a sebességet?Saját órájával?

Saját órájával mértem,sokat nem hiszem hogy csalna,persze nem szoktam száguldozni,biztonsági és fogyasztási okokból sem,de szeretem tudni mennyi a vége,aztán néha egy -egy egyenes szakaszon mikor nincs forgalom,mint a legtöbb motorosnak,nekem is elgurul a gyógyszerem

Mint jónéhány Mz gazdája az évek alatt azért az a tapasztalatom,hogy egy 250-esnek,ha minden rendben van rajta azért min 120-at mennie kell minden erőlködés nélkül,bár az is igaz,hogy a télen szét volt rántva a blokk,főtengely felújítás,szimmeringek stb,a henger dugó az amúgy is jó volt.
Szóval költöttem is rá rendesen,első hátsó lánckerekek,did láncot kapott,aztán apróságok is,megszakító,levegőszűrő,láncvezető gumik stb,össze sem mertem számolni,ha az asszony csak a felét is sejtené,kivágna mint macskát sz...ni




- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Na látod erre még nem gondoltamPerec írta:Nagyon jó az a gumi![]()
Ha megnyúlt ki kell szárítani és összeugrik![]()
Ha rásüt a nap pár óra alatt összeugrik, vagy télen valamilyen 60-100 fokos lapra kell tenni egy negyed órára.
Persze egyszerűbb, ha van kettő
Alfa írta:Karbitömítést, ami nem a szar kapható egyszerhasználatos gumi, honnan tudnék szerezni?


MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Miiicsoda?festékes írta:Köszi srácok a hasznos infókat,kész a karbim,apósommal megbütyköltük,az úszószint nagyon durván el volt állítva![]()
Mostmár 128 a végseb,a többit fogjuk az utángyártott kipuffra
128 a vége?Akkor milyen többit akarsz a kipufra fogni?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ha nekem ennyit menne a /1 madarat lehetne velem fogatni.
Most aztán irigykedem.

Azta mindenit.Frankó géped van.
Mivel mérted a sebességet?Saját órájával?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Nagyon jó az a gumi
Ha megnyúlt ki kell szárítani és összeugrik
Ha rásüt a nap pár óra alatt összeugrik, vagy télen valamilyen 60-100 fokos lapra kell tenni egy negyed órára.
Persze egyszerűbb, ha van kettő

Ha megnyúlt ki kell szárítani és összeugrik

Ha rásüt a nap pár óra alatt összeugrik, vagy télen valamilyen 60-100 fokos lapra kell tenni egy negyed órára.
Persze egyszerűbb, ha van kettő

Alfa írta:Karbitömítést, ami nem a szar kapható egyszerhasználatos gumi, honnan tudnék szerezni?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Karbitömítést, ami nem a szar kapható egyszerhasználatos gumi, honnan tudnék szerezni?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Köszi srácok a hasznos infókat,kész a karbim,apósommal megbütyköltük,az úszószint nagyon durván el volt állítva
Mostmár 128 a végseb,a többit fogjuk az utángyártott kipuffra

Mostmár 128 a végseb,a többit fogjuk az utángyártott kipuffra

Re: Üzemanyagellátás
Én most járatom a 150-es ts emet. A gyári könyv azt irja hogy bejáratás alatt a subertet a 4. vagy az 5. rovátkába kell állitani. Bejáratás után elég a 2. vagy 3. rovátka. De ezt ugy is a motor fogja "megmondani".Matee86 írta:Sziasztok!
Bejáratós motornál érdemesebb a karbit úgy állítani,hogy több benzint kapjon,mint általában?(félek ,nehogy megragadjon)A keverék természetesen olajban dúsabb!
Re: Üzemanyagellátás
Én most újjítottam fel, csapágy szimmering, főtengely,fúratás dúgó stb. és mégis. Gyújtásra gyanakszom, meg karbira.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Az enyém is de nekem 250-es rezo van rajta meg már csapágy csere érett...rolymoto9 írta:A 125-ös ETZ-m ha húzom neki ha nem, ha kint megyek ha városban 5 liter körül mozog,+- 1dl
ez lehet gyújtás és karburálási hiba8rosszul van beállítva)???

Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Üzemanyagellátás
A 125-ös ETZ-m ha húzom neki ha nem, ha kint megyek ha városban 5 liter körül mozog,+- 1dl
ez lehet gyújtás és karburálási hiba8rosszul van beállítva)???
ez lehet gyújtás és karburálási hiba8rosszul van beállítva)???
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Bejáratós motornál érdemesebb a karbit úgy állítani,hogy több benzint kapjon,mint általában?(félek ,nehogy megragadjon)A keverék természetesen olajban dúsabb!
Bejáratós motornál érdemesebb a karbit úgy állítani,hogy több benzint kapjon,mint általában?(félek ,nehogy megragadjon)A keverék természetesen olajban dúsabb!

Mert azért az Mz a király....!:)
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hát általában nem így szokott lenni... nekem az volt (és néha a mai napig van, főleg ha hideg az idő) hogy húzok neki teljesgázt és semmivel se megy jobban mint félgázon ha hirtelen húzom. Nem dadog le, nem is szaggat, csak mélyül a hang, de a fordulat sebesség stb nem változik olyan mértékben mint a gázállás. Szerintem ez a keveset kap tünete, mert ha szép lassan húzom fel nagyon jól húz.MrDok írta:A "horkolás" dús vagy szegény keverék eredménye? Hörög és megtorpan, vagy ledadog a sok anyagtól?seagateh írta:kicserélem 19esre akkor megpróbálom úgy meg állítok a porlasztón mert teligázra behorkol, de a tű már teljesen felvan emelve mert ha középen van lent akkor nem akar menni és mégjobban horkol![]()
De amúgy sajnos neki ezerféle hibája lehet, a hangokat baromi nehéz még úgy is beazonosítani, ha a motoron ül az ember... hát még így leírva

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A "horkolás" dús vagy szegény keverék eredménye? Hörög és megtorpan, vagy ledadog a sok anyagtól?seagateh írta:kicserélem 19esre akkor megpróbálom úgy meg állítok a porlasztón mert teligázra behorkol, de a tű már teljesen felvan emelve mert ha középen van lent akkor nem akar menni és mégjobban horkol![]()
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
kicserélem 19esre akkor megpróbálom úgy meg állítok a porlasztón mert teligázra behorkol, de a tű már teljesen felvan emelve mert ha középen van lent akkor nem akar menni és mégjobban horkol



,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Így van nekem 16os a kerék, 21es a lánckerék és 90-nél 4000et forog.Alfa írta:18as kerékkel 250es nekem is 4000et forog pont 90en... és ez a szerelési kk gyári adata is.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
18as kerékkel 250es nekem is 4000et forog pont 90en... és ez a szerelési kk gyári adata is.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
De ha jól értem Etz250ed van...annak hátul 18'as kereke van.....ahhoz a 21es fogaskerék nem jó mert nem fogja a motor kiforogni magát...
a gyári 19....
de ha 16 os kereked van akkor is egyel kisseb fogaskereket javaslok mert ha a fordulatszámok helyesek akkor az nagyon keveset forog...
a gyári 19....
de ha 16 os kereked van akkor is egyel kisseb fogaskereket javaslok mert ha a fordulatszámok helyesek akkor az nagyon keveset forog...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ja hát igen az is a probléma
Leginkább a legfőbb probléma, ezt azért nem is írtam le mert annyira sokszor elmondtuk már hogy egyértelműnek gondoltam 


MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Első körben kipuffot cserélném ki gyárira, vagy legalább utángyártottra...
Nem értem egyébként... Kb hetente leírjuk, hogy az semmit nem ér...
Nem értem egyébként... Kb hetente leírjuk, hogy az semmit nem ér...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Keveset kap. Nekem is ez volt, a "horkolás" nagyon jó szó rá mit csinál ilyenkor
Nekem megoldódott az idő melegedésével, bár némi dúsítás még beleférne.
+ az enyém szimmeringes is volt, nézd meg azt is ha már a gyújtás és a karbi jó.

Nekem megoldódott az idő melegedésével, bár némi dúsítás még beleférne.
+ az enyém szimmeringes is volt, nézd meg azt is ha már a gyújtás és a karbi jó.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
Elfeljtettem mondani a Fordulatszám 5. fokozatban 80nál 3200, 90nél olyan 4000.
a fogyasztás megint csak ilyen 3,5, - 4liter körül mozog 100km-en
utazótempó átlag 80 főúton, városban nemnagyon forgatom 3000res fordulat fölé
a fogyasztás megint csak ilyen 3,5, - 4liter körül mozog 100km-en
utazótempó átlag 80 főúton, városban nemnagyon forgatom 3000res fordulat fölé
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Van egy 250es ETZ-m Subee féle elektronikus gyújtást elkészítettem bele, boltirezós kipufogó, új gyertya levegőszűrő gyakorlatilag felvan újítva az egész motor. az első lánckerekem 21fogas. a probléma az hogy végsebességre nem akar menni az öreg valamit porlasztóbeállításra vagy gyújtásmegszakító helytelen beállítására gyanakszok a gyorsulása hihetetlenül jó, de a végsebesség nevetséges 2személyes (60-60kg), 95km/h szerencsével 100km/h ha teligázt adok akkor kicsit "horkol" a motor. szerintetek hol keressem a hibát?
válaszokat előre is köszönöm,
Üdv. Csabi
Van egy 250es ETZ-m Subee féle elektronikus gyújtást elkészítettem bele, boltirezós kipufogó, új gyertya levegőszűrő gyakorlatilag felvan újítva az egész motor. az első lánckerekem 21fogas. a probléma az hogy végsebességre nem akar menni az öreg valamit porlasztóbeállításra vagy gyújtásmegszakító helytelen beállítására gyanakszok a gyorsulása hihetetlenül jó, de a végsebesség nevetséges 2személyes (60-60kg), 95km/h szerencsével 100km/h ha teligázt adok akkor kicsit "horkol" a motor. szerintetek hol keressem a hibát?
válaszokat előre is köszönöm,
Üdv. Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm,na ez aztán valóban részletes leírás 

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 1&Itemid=7
Itt a karbis cikkem, bár a működés leírása gépészetileg hiányos (nincs említve pl az állandó légsebesség, ami a fúvóka működésének előfeltétele), azért elég szemléletes hogy minek az állítása mire van hatással. Utolsó ábrát nézd meg, igen, a nyelvet kell hajlítgatni, az alsónál csak az számít hogy nyisson ki eléggé (zöld cucc), a lényegi melót a piros végzi. Úgy hajlítsd, hogy kis fogóval megfogod a nyelvet a hajlításig, magát a karbit a tengelynél, és érzéssel ámde határozottan hajlítgatod.
A beállítás úgy történik, hogy felfordítod a karbit mikor le van szedve a ház, és a kis rugót nem nyomod be, csak annyira amennyire a saját súlya benyomja (de működjön, különben megakadhat feltöltéskor (nem "csúszik" el rajta a pöcök) és alacsony lesz a szinted.
1. leméred a távolságot (elég nehéz, nem is ez a pontos beállítás módja) ahogy a szerelési kk-ben is van.
2. kihúzod a tengelyt, kiszeded az úszót, meghajlítod az ábrán piros nyelvet arra amerre tippeled hogy kell
3. visszarakod és visszaméred
4. vissza 1.hez amíg jó nem lesz
5. finombeállítás az alább leírt szint-a-borda-tetejéig címmel.
Az alsó állást (zöld) inkább kicsit nagyobbra állítsd mint 33, bajt nem csinálsz vele (nekem 2 éve faszán működik, és a motor jól megy), mert ha kisebbre teszed, hiába jó az úszószint, az ábrán is látod hogy nem tudja a tűszelepet eléggé kinyitni, és nem fog utánfolyni annyi anyag amit mondjuk nagy terhelésen elhasznál. Ez azért cumi, mert látod h a szint jó, az úszó jó, a benzincsövön jön a nafta, mégis szar a motor. Szóval inkább legyen nagyobb. De ha merőleges az úszó nyelére, az már jó szokott lenni.
Ha a tűszelep kinyit rendesen, jó a szint, jó a fúvóka, akkor is lehet hogy maga a tűfúvóka tömődött el lerakódással (ugye a tűszelepet nem sűrűn szedik ki, ott van mögötte), és így olyan mintha túl kicsi lenne a lyuk, hasonló az előzőhöz a hiba is olyan lesz.Ez a kosz bárhol lehet benne amúgy, kivéve a kúpnál, ha ott lenne nem zárna el és folyna orrán száján
.
Itt a karbis cikkem, bár a működés leírása gépészetileg hiányos (nincs említve pl az állandó légsebesség, ami a fúvóka működésének előfeltétele), azért elég szemléletes hogy minek az állítása mire van hatással. Utolsó ábrát nézd meg, igen, a nyelvet kell hajlítgatni, az alsónál csak az számít hogy nyisson ki eléggé (zöld cucc), a lényegi melót a piros végzi. Úgy hajlítsd, hogy kis fogóval megfogod a nyelvet a hajlításig, magát a karbit a tengelynél, és érzéssel ámde határozottan hajlítgatod.
A beállítás úgy történik, hogy felfordítod a karbit mikor le van szedve a ház, és a kis rugót nem nyomod be, csak annyira amennyire a saját súlya benyomja (de működjön, különben megakadhat feltöltéskor (nem "csúszik" el rajta a pöcök) és alacsony lesz a szinted.
1. leméred a távolságot (elég nehéz, nem is ez a pontos beállítás módja) ahogy a szerelési kk-ben is van.
2. kihúzod a tengelyt, kiszeded az úszót, meghajlítod az ábrán piros nyelvet arra amerre tippeled hogy kell
3. visszarakod és visszaméred
4. vissza 1.hez amíg jó nem lesz
5. finombeállítás az alább leírt szint-a-borda-tetejéig címmel.
Az alsó állást (zöld) inkább kicsit nagyobbra állítsd mint 33, bajt nem csinálsz vele (nekem 2 éve faszán működik, és a motor jól megy), mert ha kisebbre teszed, hiába jó az úszószint, az ábrán is látod hogy nem tudja a tűszelepet eléggé kinyitni, és nem fog utánfolyni annyi anyag amit mondjuk nagy terhelésen elhasznál. Ez azért cumi, mert látod h a szint jó, az úszó jó, a benzincsövön jön a nafta, mégis szar a motor. Szóval inkább legyen nagyobb. De ha merőleges az úszó nyelére, az már jó szokott lenni.
Ha a tűszelep kinyit rendesen, jó a szint, jó a fúvóka, akkor is lehet hogy maga a tűfúvóka tömődött el lerakódással (ugye a tűszelepet nem sűrűn szedik ki, ott van mögötte), és így olyan mintha túl kicsi lenne a lyuk, hasonló az előzőhöz a hiba is olyan lesz.Ez a kosz bárhol lehet benne amúgy, kivéve a kúpnál, ha ott lenne nem zárna el és folyna orrán száján

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Na szóval tanksapka,benzincsap,levegőszűrő stb kizárva,maradt az úszószint amire többen is voksoltatok.
Még van egy utam ma aztán este szétszedem a karbit.
Ez a 27-33 mm az tiszta ügy ezt értem, az úszószint beállítása érdekel konkrétan,hogy a tűszelep alatt azt a kis nyelvet kell finoman megpiszkálni,hajtani rajta egy picit ugye?
Ha egy kicsit részletesen leírjátok,mikor merre,hát megköszönöm
Ja és a tűszelepnek lehet köze a problémámhoz,esetleg csere?
Na szóval tanksapka,benzincsap,levegőszűrő stb kizárva,maradt az úszószint amire többen is voksoltatok.

Még van egy utam ma aztán este szétszedem a karbit.
Ez a 27-33 mm az tiszta ügy ezt értem, az úszószint beállítása érdekel konkrétan,hogy a tűszelep alatt azt a kis nyelvet kell finoman megpiszkálni,hajtani rajta egy picit ugye?
Ha egy kicsit részletesen leírjátok,mikor merre,hát megköszönöm

Ja és a tűszelepnek lehet köze a problémámhoz,esetleg csere?
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Ejha. Ez így egész buxabarát variáció. Asszem egy próbát +ér!nova001155 írta:én ezt használom.moyos írta:Ok, köszi szépen. Ezek szerint mindegy, csak szinetikus cucc legyen. Gondolom ezek a robogóolajok a versenyzők.
RECORD 2T SEMI
félszintetikus és ára egész barátságos 1 lit 980 ft ért tudok venni hidegen füstöl a gép egy kicsit de meleg akkor egyáltalán nem és ez tutira nem válik ki a benyából
THX

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
én ezt használom.moyos írta:Ok, köszi szépen. Ezek szerint mindegy, csak szinetikus cucc legyen. Gondolom ezek a robogóolajok a versenyzők.
RECORD 2T SEMI
félszintetikus és ára egész barátságos 1 lit 980 ft ért tudok venni hidegen füstöl a gép egy kicsit de meleg akkor egyáltalán nem és ez tutira nem válik ki a benyából

- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Nem feltétlenül robogó olaj. Vannak nagyon jó félszintetikus cuccok is, és a szintetikusnál az ár a csillagos ég. Jó helyen kell jókor venni.moyos írta:Ok, köszi szépen. Ezek szerint mindegy, csak szinetikus cucc legyen. Gondolom ezek a robogóolajok a versenyzők.

- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Ok, köszi szépen. Ezek szerint mindegy, csak szinetikus cucc legyen. Gondolom ezek a robogóolajok a versenyzők.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Spájzolj be belőle,nagyon jó és én a múltkor 2400.ért vettem 

- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Az jó kis olaj,és az ára is jó!Szerintem nyugodtan vegyél!Máté írta:Valaki használ Repsol Sintetico 2t olajat? Mert most 1600 ft-ért tudnék venni, és kiváncsi lennék a tapasztalatokra.
köszi előre is
Máté


Mert azért az Mz a király....!:)
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Valaki használ Repsol Sintetico 2t olajat? Mert most 1600 ft-ért tudnék venni, és kiváncsi lennék a tapasztalatokra.
köszi előre is
Máté
köszi előre is
Máté
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Igen valószinű a 2t olaj. Ha nem túl jó akkor kiválik idővel és zet okozza. Nekem mol sprint 2t-vel nem volt ilyen gondom.moyos írta:Sziasztok!
Olyan gondom van, hogy a karbi tele van valami zöldes szinű dzsuvával. Ha kipucolom, teljesen OK minden - egészen addig, amíg kb egy-két hetet nem áll a gép. Ilyenkor lehet elölről kezdeni a takarítást.
A furcsa, hogy ilyenkor az ülepítő - szűrő, tankszűrő és a tűszelep is pucolandó. Utóbbi egyszerűen megáll. Hogy nyitva, vagy zárva, tökmind1 neki, de úgy marad. Már megszabadítottam a benyótól is és kapott frisset. 2T olajra gyanakodok, de ha tényleg az okozza, pls javalljatok valamilyet!
Másik, előfordulhat-e, hogy az olaj már beleült a tankba, és a benyó szépen kioldja onnan? Már azon gondolkodok, hogy adok neki olyan 50%-nyi alkeszt, hadd oldjon fel mindent, amit csak tud.
Üdv:
moyos
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Olyan gondom van, hogy a karbi tele van valami zöldes szinű dzsuvával. Ha kipucolom, teljesen OK minden - egészen addig, amíg kb egy-két hetet nem áll a gép. Ilyenkor lehet elölről kezdeni a takarítást.
A furcsa, hogy ilyenkor az ülepítő - szűrő, tankszűrő és a tűszelep is pucolandó. Utóbbi egyszerűen megáll. Hogy nyitva, vagy zárva, tökmind1 neki, de úgy marad. Már megszabadítottam a benyótól is és kapott frisset. 2T olajra gyanakodok, de ha tényleg az okozza, pls javalljatok valamilyet!
Másik, előfordulhat-e, hogy az olaj már beleült a tankba, és a benyó szépen kioldja onnan? Már azon gondolkodok, hogy adok neki olyan 50%-nyi alkeszt, hadd oldjon fel mindent, amit csak tud.
Üdv:
moyos
Olyan gondom van, hogy a karbi tele van valami zöldes szinű dzsuvával. Ha kipucolom, teljesen OK minden - egészen addig, amíg kb egy-két hetet nem áll a gép. Ilyenkor lehet elölről kezdeni a takarítást.
A furcsa, hogy ilyenkor az ülepítő - szűrő, tankszűrő és a tűszelep is pucolandó. Utóbbi egyszerűen megáll. Hogy nyitva, vagy zárva, tökmind1 neki, de úgy marad. Már megszabadítottam a benyótól is és kapott frisset. 2T olajra gyanakodok, de ha tényleg az okozza, pls javalljatok valamilyet!
Másik, előfordulhat-e, hogy az olaj már beleült a tankba, és a benyó szépen kioldja onnan? Már azon gondolkodok, hogy adok neki olyan 50%-nyi alkeszt, hadd oldjon fel mindent, amit csak tud.
Üdv:
moyos
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a hozzászólásokat!
üdv.

üdv.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Bezony!Alfa írta:
Ez pont így van, 27-33 a mérvadó, de megfigyeltem h amikor épp jól van beállítva, pont a pöcök tetejéig ér a szint. Ez persze csak a felső ütközési pontot állítja, de az alsónál kb az a lényeg h kinyissa a szelepet rendesen. A szintet a felső fogja belőni. Azóta így állítom, mégis ez a biztos, nem tolómérős érték, hanem a tényleges ami ott van.


Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ez pont így van, 27-33 a mérvadó, de megfigyeltem h amikor épp jól van beállítva, pont a pöcök tetejéig ér a szint. Ez persze csak a felső ütközési pontot állítja, de az alsónál kb az a lényeg h kinyissa a szelepet rendesen. A szintet a felső fogja belőni. Azóta így állítom, mégis ez a biztos, nem tolómérős érték, hanem a tényleges ami ott van.tibi84 írta:Én is úgy tudom hogy a kis borda a tengelyt biztosítja. Én is a 27-33-hoz igazodnék, csak nem tudom a kis rugós pöcköt hová tenni.z25z írta: biztos vagy benne? nekem egyszer azt meselte valaki, hogy az a resz nem szintjelzo, hanem a tengely kicsuszasat hivatott megakadalyozni, szintet szigoruan a 27-33 +/-1 hez kell allitani, nem ahoz a pocokhoz
üdv.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
a "rugos pockon" nincs semmi allitasi lehetoseg, ha be van tolva a helyere akkor zar, nem enged benzint utanafolyni ennyi, allitsd ugy hogy fejjel lefele forditod, akkor 27 mm, normal allasban meg legyen 33 osszecsavaroz es happy....jahh es ne aggodj eleg az uszo sajat sulya a beallitashoz, ha fejjel lefele allitod zarni fog, de akar egy probat is tehetsz, huzz ra egy benzincsovet es fejjel lefele tartva fujj bele, elvileg nem fogod tudni atfujni
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
nekem is volt hasonló úszós problémám, de volt hogy a pluszba berakott robogó benzin szűrő telt meg...(Pl: Kalocsán versenyen....ha épp nem megragadt akkor elfogyott a nafta.... 

Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Üzemanyagellátás
Én is úgy tudom hogy a kis borda a tengelyt biztosítja. Én is a 27-33-hoz igazodnék, csak nem tudom a kis rugós pöcköt hová tenni.z25z írta:biztos vagy benne? nekem egyszer azt meselte valaki, hogy az a resz nem szintjelzo, hanem a tengely kicsuszasat hivatott megakadalyozni, szintet szigoruan a 27-33 +/-1 hez kell allitani, nem ahoz a pocokhozAlfa írta:Hozzá kell tenni, hogy a szint akkor jó amikor kivéve az úszóházban pont a kis borda tetejéig ér. nem véletlen rakták oda azt
üdv.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
biztos vagy benne? nekem egyszer azt meselte valaki, hogy az a resz nem szintjelzo, hanem a tengely kicsuszasat hivatott megakadalyozni, szintet szigoruan a 27-33 +/-1 hez kell allitani, nem ahoz a pocokhozAlfa írta:Hozzá kell tenni, hogy a szint akkor jó amikor kivéve az úszóházban pont a kis borda tetejéig ér. nem véletlen rakták oda azt
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég