Elektronika topik - a pokol kapuja
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Üdv Sub-ee!
Méricskélés volt ma délután.
Amit korábban nem írtam hogy eleinte ez a probléma úgy jelenkezett, hogy a világításkapcsoláskor csak egy pillanatra villant fel a töltésjelző hibalámpa. Most már odáig fajult hogy már le is áll, helyzetjelzőnél is. Ha lehúztuk az akkutöltést, akkor egy darabig tartotta magát, aztán leállt. A töltés amúgy jó.
Mit kellene mérni a generátoron? A 3 kimeneten 12V körüli értékeket kaptunk. A zöld kábelen (ha jól emlékszem DF) viszont csak 3V körül. Ha rátoltam a lámpást, még leállás előtt gyorsan felszökött úgy 16 Voltra.
Még valami: a zöld DF kábel biztosítéktábla csatlakozásán, a biztosíték túloldala és egy test (pl blokk v. generátor-állórész külseje) között a műszer jelez. Tehát, mintha letestelne, de fogalmam sincs hol.
Köszi a segítséget előre is.
Üdv Mr.Q.
Méricskélés volt ma délután.
Amit korábban nem írtam hogy eleinte ez a probléma úgy jelenkezett, hogy a világításkapcsoláskor csak egy pillanatra villant fel a töltésjelző hibalámpa. Most már odáig fajult hogy már le is áll, helyzetjelzőnél is. Ha lehúztuk az akkutöltést, akkor egy darabig tartotta magát, aztán leállt. A töltés amúgy jó.
Mit kellene mérni a generátoron? A 3 kimeneten 12V körüli értékeket kaptunk. A zöld kábelen (ha jól emlékszem DF) viszont csak 3V körül. Ha rátoltam a lámpást, még leállás előtt gyorsan felszökött úgy 16 Voltra.
Még valami: a zöld DF kábel biztosítéktábla csatlakozásán, a biztosíték túloldala és egy test (pl blokk v. generátor-állórész külseje) között a műszer jelez. Tehát, mintha letestelne, de fogalmam sincs hol.
Köszi a segítséget előre is.
Üdv Mr.Q.
Relax, don't do it
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
NGK B8HS tökéletes bele. Arra figyelj, hogy japán legyen. Újabban franciák is gyártják...
Vagy Brisk N14C azthiszem az alternatíva... Nekem az NGK szimpibb...
Vagy Brisk N14C azthiszem az alternatíva... Nekem az NGK szimpibb...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Helo!olyan kérdésem lenne h etz 250hez milyen tipusu gyertyát érdemes venni? most ngk van benne de miota nálam van a motor még nem volt kicserélve ""a multkori kérdésemmel kapcsolatban a fesz szab +8as vezeték miatt lötte ki a biztit most már megnyugodtam köszi üdv Vándor
A végtelenbe és még tovább!
- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Elektronika
Most már én is tudom. Köszönöm.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Igen, többen is tudjukBoge írta:Sziasztok!
Esetleg valaki tudja Baki Máté elérhetőségét?
Köszi
ment a PÜ
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Elektronika
Sziasztok!
Esetleg valaki tudja Baki Máté elérhetőségét?
Köszi
Esetleg valaki tudja Baki Máté elérhetőségét?
Köszi
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Késes jobb!Vándor 84 írta:Szia!köszi a segitséget csak még annyit h javasolt egy biztositék tábla csere?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Szia!köszi a segitséget csak még annyit h javasolt egy biztositék tábla csere?
A végtelenbe és még tovább!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaVándor 84 írta:Sziasztok!van egy etz 250 m sanos van egy kis gondom betettem az akksit és egyböl kilövi a biztositékot mikor összel kivettem semmi probléma nem volt bármien tanácsnak vagy ötletnek örülnék mert fogalmam sincs ez miért lehet.üdv Vándor
Elvileg zárlat a biztosíték táblánál, vagy az egyenirányító 51-ese letestel!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Sziasztok!van egy etz 250 m sanos van egy kis gondom betettem az akksit és egyböl kilövi a biztositékot mikor összel kivettem semmi probléma nem volt bármien tanácsnak vagy ötletnek örülnék mert fogalmam sincs ez miért lehet.üdv Vándor
A végtelenbe és még tovább!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Benne!Atilla írta:És ebben benne van az ellenállás is?
Nektek nőgyógyásznak kellett volna menni!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
És ebben benne van az ellenállás is?
Nektek nőgyógyásznak kellett volna menni!
Nektek nőgyógyásznak kellett volna menni!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én is azzal szoktam! Mikor hogy éppen!Seri19 írta:Én epoxival ragasztottam be a ledeket az izzóba.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Köszi mindenkinek, majd megpróbálom a javaslatokat. Csak most a tér-idő eltérés nem engedi
Relax, don't do it
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az mitől lehet hogy ellenállásra, szakadásra és zárlatra is egyformán megfelelő két állórésztekercs közül csak az egyikkel hajlandó tölteni a motor? Amelyik nem jó az úgy néz ki mint ami megpukkant, mert 24óráson volt használva, de az összes értéke jó. A másik vadiúj.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Egy generátoros gépet azért nem illik akku nélkül járatni, úgyhogy csak óvatosan. Főleg azzal, amelyik már alaposan meg van pakolva elektronikával.fores írta:miszterq,mielőtt műszerekhez nyúlnál,legegyszerűbb módja,he beinditás után lehúzod az aksi valamelyik saruját..viszonyitásképpen,az enyém full terheléssel(fényszóró,féklámpa,index)2000 es fordulaton is megy akksi nélkül.bár fel fel villan a töltés ellenőrző..
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
miszterq,mielőtt műszerekhez nyúlnál,legegyszerűbb módja,he beinditás után lehúzod az aksi valamelyik saruját..viszonyitásképpen,az enyém full terheléssel(fényszóró,féklámpa,index)2000 es fordulaton is megy akksi nélkül.bár fel fel villan a töltés ellenőrző..
fores
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Én epoxival ragasztottam be a ledeket az izzóba.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Töltést és a gerjesztést nézted már?MiszterQ írta:Egyébként visszatérve előző problémakörömre:
ugye világításon a motor eléggé nem hajlandó szikrát adni....főleg, kapcsoláskor, szóval elfordítom a kulcsot, és kivirul a piroslámpa. Ha jó nagy gázadással sikerül elhárítanom a motor leállását, akkor meg abbahagyja. Ez az állapot még a karbantartás előttinél is rosszabb, nade nézzük hogy mit is csináltam:
Átnéztem a csatlakozásokat. Amit kellett újrasaruztam, ami dzsuvás volt megcsiszoltam. Ami szemre tiszta volt, és a korróziónak nyoma sehol nem volt, márpedig nem volt, azt jóféle nem te*cós kontaktspray-el átfújkodtam. Még a fekete hosszú csokikat is szétkaptam és leápoltam. A fémtiszta, szinte újnak tűnő csatlakozásokhoz nem nyúltam. És mindez végigment, első hátsó lámpabúrában, biztitáblán, ülés alatt, generátorrészen. A gyújtáskapcsolót csak a szétfeszített gumi alatt kiínáltam meg egy kis spay-jel, kompresszorral előtte-utána megfújkodtam hogy tiszta legyen és eloszoljon a cucc. De láthatóan elég jó állapotban vannak a csatik ott is.
És mint fentebb említettem, ezek után még romlott is a motor állapota a világítással történő üzemeltetés terén.
Valakinek van még ötlete? Megköszönném, és természetesen nagyon örülök és kösöznöm az eddigi tanácsokat.
Még itt az egész február, szóval van idő, hála isten
Üdv: Mr.Q.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Postán!MiszterQ írta:Aha...ez nagyon fain...
ilyen kis izzót akár jót is tudok szerválni, van egy Zil-lel...
És hogyan tudom eljuttani a tekintetes úrhoz?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ragasztó pisztolynál erősebb anyagot használok a ragasztáshoz, de pontosan így van!nova001155 írta:Kiégett izzókba pakolja bele az ellenállást és a ledet gondolom ragasztó pisztollyal rögzíti és mehet a régi izzó helyére nem igényel semmilyen átalakítást a motoron.
http://img0.tar.hu/sub-ee19/img/34430564.jpg#3 így néz ki.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Egyébként visszatérve előző problémakörömre:
ugye világításon a motor eléggé nem hajlandó szikrát adni....főleg, kapcsoláskor, szóval elfordítom a kulcsot, és kivirul a piroslámpa. Ha jó nagy gázadással sikerül elhárítanom a motor leállását, akkor meg abbahagyja. Ez az állapot még a karbantartás előttinél is rosszabb, nade nézzük hogy mit is csináltam:
Átnéztem a csatlakozásokat. Amit kellett újrasaruztam, ami dzsuvás volt megcsiszoltam. Ami szemre tiszta volt, és a korróziónak nyoma sehol nem volt, márpedig nem volt, azt jóféle nem te*cós kontaktspray-el átfújkodtam. Még a fekete hosszú csokikat is szétkaptam és leápoltam. A fémtiszta, szinte újnak tűnő csatlakozásokhoz nem nyúltam. És mindez végigment, első hátsó lámpabúrában, biztitáblán, ülés alatt, generátorrészen. A gyújtáskapcsolót csak a szétfeszített gumi alatt kiínáltam meg egy kis spay-jel, kompresszorral előtte-utána megfújkodtam hogy tiszta legyen és eloszoljon a cucc. De láthatóan elég jó állapotban vannak a csatik ott is.
És mint fentebb említettem, ezek után még romlott is a motor állapota a világítással történő üzemeltetés terén.
Valakinek van még ötlete? Megköszönném, és természetesen nagyon örülök és kösöznöm az eddigi tanácsokat.
Még itt az egész február, szóval van idő, hála isten
Üdv: Mr.Q.
ugye világításon a motor eléggé nem hajlandó szikrát adni....főleg, kapcsoláskor, szóval elfordítom a kulcsot, és kivirul a piroslámpa. Ha jó nagy gázadással sikerül elhárítanom a motor leállását, akkor meg abbahagyja. Ez az állapot még a karbantartás előttinél is rosszabb, nade nézzük hogy mit is csináltam:
Átnéztem a csatlakozásokat. Amit kellett újrasaruztam, ami dzsuvás volt megcsiszoltam. Ami szemre tiszta volt, és a korróziónak nyoma sehol nem volt, márpedig nem volt, azt jóféle nem te*cós kontaktspray-el átfújkodtam. Még a fekete hosszú csokikat is szétkaptam és leápoltam. A fémtiszta, szinte újnak tűnő csatlakozásokhoz nem nyúltam. És mindez végigment, első hátsó lámpabúrában, biztitáblán, ülés alatt, generátorrészen. A gyújtáskapcsolót csak a szétfeszített gumi alatt kiínáltam meg egy kis spay-jel, kompresszorral előtte-utána megfújkodtam hogy tiszta legyen és eloszoljon a cucc. De láthatóan elég jó állapotban vannak a csatik ott is.
És mint fentebb említettem, ezek után még romlott is a motor állapota a világítással történő üzemeltetés terén.
Valakinek van még ötlete? Megköszönném, és természetesen nagyon örülök és kösöznöm az eddigi tanácsokat.
Még itt az egész február, szóval van idő, hála isten
Üdv: Mr.Q.
Relax, don't do it
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Aha...ez nagyon fain...
ilyen kis izzót akár jót is tudok szerválni, van egy Zil-lel...
És hogyan tudom eljuttani a tekintetes úrhoz?
ilyen kis izzót akár jót is tudok szerválni, van egy Zil-lel...
És hogyan tudom eljuttani a tekintetes úrhoz?
Relax, don't do it
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Kiégett izzókba pakolja bele az ellenállást és a ledet gondolom ragasztó pisztollyal rögzíti és mehet a régi izzó helyére nem igényel semmilyen átalakítást a motoron.
http://img0.tar.hu/sub-ee19/img/34430564.jpg#3 így néz ki.
http://img0.tar.hu/sub-ee19/img/34430564.jpg#3 így néz ki.
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
SziaMiszterQ írta:Helló!sub-ee írta:
Szia
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Ez szerintem a leg megfelelőbb:
Üdv.:Sub-ee
Ledes műszermegvilágítást + visszajelző lámpák ledesítését be tudod vállalni?
Persze! Mindössze szükségem lenne kiégett izzókra.
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Lehet nekem már túl este van, de ezt hogy érted?
Relax, don't do it
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaMiszterQ írta:Helló!sub-ee írta:
Szia
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Ez szerintem a leg megfelelőbb:
Üdv.:Sub-ee
Ledes műszermegvilágítást + visszajelző lámpák ledesítését be tudod vállalni?
Persze! Mindössze szükségem lenne kiégett izzókra.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Helló!sub-ee írta:xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy szerintetek melyik vagy milyen elektronikus gyújtást érdemes venni ETZ 125-höz?
Sajnos nem nagyon értek hozzá,tudtommal van kétfajta is,a tirisztoros meg a hall jeladós vagy miféle,bocs ha ökörségeket beszélek . Szóval nekem olyan elekt,gyújtás kellene ami jó is és olcsón be is lehetne szerezni kompletten.Ha tudtok linket dobni azt nagyon megköszönném.
Szia
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Ez szerintem a leg megfelelőbb:
Üdv.:Sub-ee
Ledes műszermegvilágítást + visszajelző lámpák ledesítését be tudod vállalni?
Relax, don't do it
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy szerintetek melyik vagy milyen elektronikus gyújtást érdemes venni ETZ 125-höz?
Sajnos nem nagyon értek hozzá,tudtommal van kétfajta is,a tirisztoros meg a hall jeladós vagy miféle,bocs ha ökörségeket beszélek . Szóval nekem olyan elekt,gyújtás kellene ami jó is és olcsón be is lehetne szerezni kompletten.Ha tudtok linket dobni azt nagyon megköszönném.
Szia
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Ez szerintem a leg megfelelőbb:
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
A te embered Sub-ee!
Sub-ee
Sub-ee
Sub-ee
Sub-ee
Sub-ee
Sub-ee
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Igen,ezeket én is nézegettem,de van vagy 3 féle elekt.gyújtás és fogalmam sincs, hogy hol tudnám beszerezni.Meg azt sem tudom,hogy pontosan melyik gyújtáshoz milyen kütyü/kütyük kellenek.Azért kérdeztem,hogy hol lehet kompletten beszerezni meg melyik a legjobb.Bocs az értetlenségem miatt de tényleg nem értek hozzá sajnos.Dénes írta:Van nekünk egy szép főoldalunk, sok sok érdekességgel. Remélhetőleg bővülni is fog!
Tehát erre tessék:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 8&Itemid=7
(seggem lessék!)
Köszönöm szépen a válaszodat.
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Van nekünk egy szép főoldalunk, sok sok érdekességgel. Remélhetőleg bővülni is fog!
Tehát erre tessék:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 8&Itemid=7
(seggem lessék!)
Tehát erre tessék:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 8&Itemid=7
(seggem lessék!)
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy szerintetek melyik vagy milyen elektronikus gyújtást érdemes venni ETZ 125-höz?
Sajnos nem nagyon értek hozzá,tudtommal van kétfajta is,a tirisztoros meg a hall jeladós vagy miféle,bocs ha ökörségeket beszélek . Szóval nekem olyan elekt,gyújtás kellene ami jó is és olcsón be is lehetne szerezni kompletten.Ha tudtok linket dobni azt nagyon megköszönném.
Azt szeretném kérdezni,hogy szerintetek melyik vagy milyen elektronikus gyújtást érdemes venni ETZ 125-höz?
Sajnos nem nagyon értek hozzá,tudtommal van kétfajta is,a tirisztoros meg a hall jeladós vagy miféle,bocs ha ökörségeket beszélek . Szóval nekem olyan elekt,gyújtás kellene ami jó is és olcsón be is lehetne szerezni kompletten.Ha tudtok linket dobni azt nagyon megköszönném.
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Értem a poént!:)Atilla írta:Az biztos, hogy nem.sub-ee írta: Miért ne? Mérés közben a maximális feszültségátvitel 1V. Nem fogja halálra rázni a feltöltődött kondi.
Poén akart lenni, de azért nyalogatni tényleg nem érdemes, még fogásra is megérezni.
Egyébként még nem próbáltam, de a fagyi biztos finomabb!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Az biztos, hogy nem.sub-ee írta:Miért ne? Mérés közben a maximális feszültségátvitel 1V. Nem fogja halálra rázni a feltöltődött kondi.Atilla írta:Ja igen! Az ellenállásmérés után ne nyalogasd a kondit!
Poén akart lenni, de azért nyalogatni tényleg nem érdemes, még fogásra is megérezni.
Egyébként még nem próbáltam, de a fagyi biztos finomabb!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Miért ne? Mérés közben a maximális feszültségátvitel 1V. Nem fogja halálra rázni a feltöltődött kondi.Atilla írta:Ja igen! Az ellenállásmérés után ne nyalogasd a kondit!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Ja igen! Az ellenállásmérés után ne nyalogasd a kondit!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Mondjuk kapacitásmérő nem nő minden bokorban.
De a kérdésben szereplő "jó, vagy nem jó" dolog nagy eséllyel eldönthető egy sima ellenállásmérővel is.
Rákötöd a kondira, először kisebb értéket mutat, majd szépen ahogy töltődik a kondi eljut a végtelenig.
Ha így cselekszik, akkor nagy eséllyel jó a kondi.
Persze ebből nem tudod meg a kapacitást, de nem is ez volt a kérdés, meg egy szakember biztos fogja is a fejét tőle. Viszont én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nem vagyok szakember, meg nincs kapacitásmérőm sem.
De a kérdésben szereplő "jó, vagy nem jó" dolog nagy eséllyel eldönthető egy sima ellenállásmérővel is.
Rákötöd a kondira, először kisebb értéket mutat, majd szépen ahogy töltődik a kondi eljut a végtelenig.
Ha így cselekszik, akkor nagy eséllyel jó a kondi.
Persze ebből nem tudod meg a kapacitást, de nem is ez volt a kérdés, meg egy szakember biztos fogja is a fejét tőle. Viszont én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nem vagyok szakember, meg nincs kapacitásmérőm sem.
Re: Elektronika
Köszönöm a választ, üdvözöllek: Takzol
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziatakzol írta:Sziasztok! A kondenzátorokat lehet-e ellenőrizni, hogy jók-e? Kérem, hogy írjatok valamit erről!
Arra is kíváncsi lennék, hogy milyen értékű, típusú kondenzátor kell a 125-ös ETZ-be? Köszönöm, üdvözlet mindenkinek!
Kapacitás mérővel le tudod ellenőrizni! 220nF/250V kell legyen a kondi értéke, de ha tudsz, akkor jobb a 400V-os. Az ESR-je pedig közel 0!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ne fújkodj, hanem tisztíts! Jobban jársz! A kontakt spray nagy áramnál nem javítja a kontaktust, inkább rontja, tapasztalat!MiszterQ írta:Sub-ee, Festékes, a tanácsokat megfogadom, köszi a segítséget!
Bár, ilyenkor nálam rutineljásrás, hogy végigfújkodom az érintkezőket, de jó tudni hogy nem lehet nagyobb gond.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Sziasztok! A kondenzátorokat lehet-e ellenőrizni, hogy jók-e? Kérem, hogy írjatok valamit erről!
Arra is kíváncsi lennék, hogy milyen értékű, típusú kondenzátor kell a 125-ös ETZ-be? Köszönöm, üdvözlet mindenkinek!
Arra is kíváncsi lennék, hogy milyen értékű, típusú kondenzátor kell a 125-ös ETZ-be? Köszönöm, üdvözlet mindenkinek!
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Sub-ee, Festékes, a tanácsokat megfogadom, köszi a segítséget!
Bár, ilyenkor nálam rutineljásrás, hogy végigfújkodom az érintkezőket, de jó tudni hogy nem lehet nagyobb gond.
Bár, ilyenkor nálam rutineljásrás, hogy végigfújkodom az érintkezőket, de jó tudni hogy nem lehet nagyobb gond.
Relax, don't do it
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasub-ee írta:Ez egy rezgés keltette zárlat lesz, vagy a gyújtáskapcsolónál, vagy a lámpafejben, ha az index és a féklámpa együttes használata mellet is jár a motor és csak világításnál áll le, akkor ez egy zárlat szinte 100%MiszterQ írta:Segítség!
Téli álomból való felkeltését azzal jutalmazta a sárkányom, hogy felkapcsolt helyzetjelző v. világításnál akadozik a gyújtás, és a piros lámpa is ki-kigyullad. Kikapcsolt világításnál minden rendben, az index és a féklámpa nem befolyásolja a működést.
Hol lehet a geb@sz?
Köszönöm üdv MrQ
Üdv.:Sub-ee
Ez csak akkor igaz, ha helyzetjelzőnél is csinálja, ha ott nem ,akkor viszont fesszab, illetve egyenirányító csúszóérintkezőinek a nem megfelelő érintkezése is okozhatja. Viszont ha világításnál és helyzetjelzőnél is csinálja, akkor a hátsó lámpafejben is lehet zárlat, vagy az űlés alatt hátramenő vezeték kötegnél.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez egy rezgés keltette zárlat lesz, vagy a gyújtáskapcsolónál, vagy a lámpafejben, ha az index és a féklámpa együttes használata mellet is jár a motor és csak világításnál áll le, akkor ez egy zárlat szinte 100%MiszterQ írta:Segítség!
Téli álomból való felkeltését azzal jutalmazta a sárkányom, hogy felkapcsolt helyzetjelző v. világításnál akadozik a gyújtás, és a piros lámpa is ki-kigyullad. Kikapcsolt világításnál minden rendben, az index és a féklámpa nem befolyásolja a működést.
Hol lehet a geb@sz?
Köszönöm üdv MrQ
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
MiszterQ!
Ha nem bizti vagy akksi,nézzd át sztem először a csúszóérintkezőket a vezetékek végén,fesszabnál,stb.
Én is jártam igy hosszabb állás után a géppel,bár az enyém csak 6 voltos,de egy kis csiszolóvászon,laposfogó és kontaktspré csodákat tett
Ha nem bizti vagy akksi,nézzd át sztem először a csúszóérintkezőket a vezetékek végén,fesszabnál,stb.
Én is jártam igy hosszabb állás után a géppel,bár az enyém csak 6 voltos,de egy kis csiszolóvászon,laposfogó és kontaktspré csodákat tett
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ha már szóba került a szivargyújtó.
Ajánlom szerény oldalamat a letöltésekkel,ahol pld megtalálható az én megoldásom erre a dologra.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.21
Ajánlom szerény oldalamat a letöltésekkel,ahol pld megtalálható az én megoldásom erre a dologra.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.21
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
"A biztiket mindenképp meg akartam nézni, csak most nem tettem meg mert siettem. Az akkuval nem lehet gond, decemberben kapott egy teljes kisütés-újratöltést. Bár, lehet rá kell mérjek, mert egyszer berakáskor véletlenül az egyik kábel hozzáért a másik pólushoz egy pillanatra...remélem nem az vágta gallyra. "
Á, egy kis szikra, egy pillanatnyi rövidzár nem vághat tönkre egy jó akkut! Sőt, majdhogynem karbantartásnak számít
"Jav: jut eszembe...az ominózus összeérintéses incidens előtt is volt ilyen jelenség hogy rátettem a világítást és leállt (utána újraindult simán és világítás is ment), úgyhogy szerintem ezt kizárhatjuk."
Esetleg még a gyújtáskapcsolót "ki kellene önteni" jó kis WD-40-nel, aztán jópárszor végigkapcsolgatni, hátha ott van vmi kosz.
Meg hibajelzéseket kiolvasni, firmware-t újrahúzni, biztos ami biztos
Á, egy kis szikra, egy pillanatnyi rövidzár nem vághat tönkre egy jó akkut! Sőt, majdhogynem karbantartásnak számít
"Jav: jut eszembe...az ominózus összeérintéses incidens előtt is volt ilyen jelenség hogy rátettem a világítást és leállt (utána újraindult simán és világítás is ment), úgyhogy szerintem ezt kizárhatjuk."
Esetleg még a gyújtáskapcsolót "ki kellene önteni" jó kis WD-40-nel, aztán jópárszor végigkapcsolgatni, hátha ott van vmi kosz.
Meg hibajelzéseket kiolvasni, firmware-t újrahúzni, biztos ami biztos
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
A biztiket mindenképp meg akartam nézni, csak most nem tettem meg mert siettem. Az akkuval nem lehet gond, decemberben kapott egy teljes kisütés-újratöltést. Bár, lehet rá kell mérjek, mert egyszer berakáskor véletlenül az egyik kábel hozzáért a másik pólushoz egy pillanatra...remélem nem az vágta gallyra.petrvs írta:MiszterQ írta:Segítség!
Téli álomból való felkeltését azzal jutalmazta a sárkányom, hogy felkapcsolt helyzetjelző v. világításnál akadozik a gyújtás, és a piros lámpa is ki-kigyullad. Kikapcsolt világításnál minden rendben, az index és a féklámpa nem befolyásolja a működést.
Hol lehet a geb@sz?
Köszönöm üdv MrQ
Sztem 1xűen csak lemerült az akkumulátorod. Vagy ha hengeres biztitáblád van, ki is lazulhatott az egyik 16 A-es. Így elsőre ezeket nézném át a helyedben, mert nekem úgy tűnik, akkor van gond, ha nagyobb áramigényű fogyasztók lépnek működésbe...Akku volt ápolva állás közben? Meddig tartott a téli álom?
Köszi a segítséget!
Jav: jut eszembe...az ominózus összeérintéses incidens előtt is volt ilyen jelenség hogy rátettem a világítást és leállt (utána újraindult simán és világítás is ment), úgyhogy szerintem ezt kizárhatjuk.
Relax, don't do it
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
MiszterQ írta:Segítség!
Téli álomból való felkeltését azzal jutalmazta a sárkányom, hogy felkapcsolt helyzetjelző v. világításnál akadozik a gyújtás, és a piros lámpa is ki-kigyullad. Kikapcsolt világításnál minden rendben, az index és a féklámpa nem befolyásolja a működést.
Hol lehet a geb@sz?
Köszönöm üdv MrQ
Sztem 1xűen csak lemerült az akkumulátorod. Vagy ha hengeres biztitáblád van, ki is lazulhatott az egyik 16 A-es. Így elsőre ezeket nézném át a helyedben, mert nekem úgy tűnik, akkor van gond, ha nagyobb áramigényű fogyasztók lépnek működésbe...Akku volt ápolva állás közben? Meddig tartott a téli álom?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Segítség!
Téli álomból való felkeltését azzal jutalmazta a sárkányom, hogy felkapcsolt helyzetjelző v. világításnál akadozik a gyújtás, és a piros lámpa is ki-kigyullad. Kikapcsolt világításnál minden rendben, az index és a féklámpa nem befolyásolja a működést.
Hol lehet a geb@sz?
Köszönöm üdv MrQ
Téli álomból való felkeltését azzal jutalmazta a sárkányom, hogy felkapcsolt helyzetjelző v. világításnál akadozik a gyújtás, és a piros lámpa is ki-kigyullad. Kikapcsolt világításnál minden rendben, az index és a féklámpa nem befolyásolja a működést.
Hol lehet a geb@sz?
Köszönöm üdv MrQ
Relax, don't do it
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég