Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Zsolti_1983 írta:pekbalazs:

A kipufogó egy korábban alkatrésznek vásárolt másik /1-esről származik, de nem hiszem, hogy az lenne a baja, mert az a másik motor ment vele, mint a golyó, valamint a szétszedése előtt még emez is. Ugyanis (lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam) a kipufogócsere nem a motor szétbontása idején történt, hanem még korábban, közvetlenül akkor, miután öcsém hazahozta a gépet. Annak az ETZ-kipufogónak rettenetes hangja volt, meg formailag sem való ehhez a típushoz, úgyhogy gyakorlatilag azonnal lecseréltük erre a mostanira. És mondom, akkor még jó volt a járgány, mert én magam vittem eredetiségvizsgálatra. Tehát a kipufogót kizárnám, ugyanígy az eltömődött kipufogócsatornát, elkokszosodott égésteret, dugattyútetőt stb., mert azokat pedig megtisztítottam. Valami más lesz a gebasz, de azért köszi!
Ennek olyan karburálási probléma kinézete van. Ha sokat kap, akkor tud így belefulladni a nyél gázba, de az is lehet, hogy alacsony az úszószint, vagy nem enged utána elég benzint és azért nincs nyomaték mikor kellene és akkor alapjáraton elpötyög, ha nincs terhelés de nagy gázon már nem kap elég üzemanyagot.
Az is lehet, hogy levegőt nem kap... Jut eszembe, a gyertya milyen?
De így látatlanban fene sem tudja, lehet elektromos probléma, de akár vezérlési gond is. (letört dugattyúszoknya, stb stb.) Ennyi infóból nehéz lenne megmondani a tutit.
Ha nagyon nem bírsz vele, ajánlom Bambit! :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

KILL3R etz írta:Nekem sajna volt vele szerencsém... :? Azt hittem arra gondolsz a rézmaggal. :oops:

Én úgy emlékszem, hogy az a pipa vízálló is. :roll:
Semmi se túlzás ami jó... :mrgreen:
Persze, hogy vízálló. Sőt, az a pipa egy kisebb atomtámadást is túlél! :-D
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

pekbalazs:

A kipufogó egy korábban alkatrésznek vásárolt másik /1-esről származik, de nem hiszem, hogy az lenne a baja, mert az a másik motor ment vele, mint a golyó, valamint a szétszedése előtt még emez is. Ugyanis (lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam) a kipufogócsere nem a motor szétbontása idején történt, hanem még korábban, közvetlenül akkor, miután öcsém hazahozta a gépet. Annak az ETZ-kipufogónak rettenetes hangja volt, meg formailag sem való ehhez a típushoz, úgyhogy gyakorlatilag azonnal lecseréltük erre a mostanira. És mondom, akkor még jó volt a járgány, mert én magam vittem eredetiségvizsgálatra. Tehát a kipufogót kizárnám, ugyanígy az eltömődött kipufogócsatornát, elkokszosodott égésteret, dugattyútetőt stb., mert azokat pedig megtisztítottam. Valami más lesz a gebasz, de azért köszi!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Vándor 84 írta:Helo!olyan kérdésem lenne h etz 250hez milyen tipusu gyertyát érdemes venni? most ngk van benne de miota nálam van a motor még nem volt kicserélve ""a multkori kérdésemmel kapcsolatban a fesz szab +8as vezeték miatt lötte ki a biztit most már megnyugodtam :D :D köszi üdv Vándor
NGK B8HS

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

"amíg én a főtengelycserével foglaltam el magam, addig öcsém orvosolta a korábban emlegetett hibákat: kipufogócsere, a légszűrőház megjavítása stb., valamint általános karbantartási munkákat végzett"


Hello!

Öcséd milyen kipufogót tett fel? Egy elkokszosodott kipufogó is tud ilyen tüneteket produkálni!
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Sziasztok!

A következő a problémám. Az öcsém vett két hete egy TS 250/1-est. Lábon hozta haza, kb. 80 km-ről, minden különösebb probléma nélkül, 100-110-et kényelmesen tartva. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy, mint utólag kiderült, a motoron kiherélt - szétvágott, kipucolt, és hangtompító nélkül újra összeforrasztott - ETZ-kipufogó, ETZ-porlasztó, 18 fogú első lánckerék, valamint a régebbi Trabantokon használt bazi nagy gyújtótekercs volt, mely utóbbit értelmes módon a légszűrőházban helyezték el, azt ezáltal "alig" öt helyen kilyuggatva. Különben jó állapotú motorról van szó, amelyiken látszik, hogy gondozták, karbantartották, csak hát...

Nem sokkal ezután, közvetlenül az átíratás megtörténtével, máris fellépett e típusok szakszerűtlen szerelésből eredő "kedves" problémája, a leforgós tengelykapcsolóagy esete. Leszedtem az oldalfedelet, és rögtön kiderült, hogy a helyzet menthetetlen: az agy kegyetlenül berágódott, a főtengelykúp szintén, ráadásul a főtengelyvég menetes csonkja négy(!) irányból teljesen végig van repedve. (Tisztára úgy nézett ki, mintha a csúcsfészekbe beledugtak volna valami kúpos tüskét, és addig ütötték volna nagykalapáccsal, amíg a tengely meg nem reped. Tényleg nem tudok másra gondolni.) Verdikt: csere. Csak hát ugye ehhez teljesen szét kellett szedni sajnos a motort. Mindenesetre ez megtörtént, és amíg én a főtengelycserével foglaltam el magam, addig öcsém orvosolta a korábban emlegetett hibákat: kipufogócsere, a légszűrőház megjavítása stb., valamint általános karbantartási munkákat végzett. Egyszóval azon voltunk, hogy a gép ismét az eredetihez közelítő állapotba kerüljön vissza.

Lényeg a lényeg: a motort szétszedtem, szakszerű, előírt módon összeszereltem (a főtengely- és kuplungcserén, valamint teljes lemosáson kívül mindent ugyanúgy hagytam, ahogy volt), beindítottam... és az istennek sem akar jó lenni. Vasárnap délután óta ezzel küszködöm (persze nem folyamatosan, de szinte mindennap foglalkoztam vele, és mégsem bírok rájönni a hibára). Már megpróbáltam mindent, amit csak lehet: kipucoltam és beállítottam a porlasztót (amelyet természetesen ide való BVF 30N2-4-re cseréltem, 135-ös főfúvókával, pontosan belőtt benzinszinttel, 3. rovátkába akasztott kúpos tűvel), ellenőriztem, nem szív-e fals levegőt (a főtengelyszimeringek és a tömítőfelületek épek voltak, ezért azokhoz nem nyúltam, de szerintem a tünetek különben sem vallanak hamislevegő-szívásra). Mosóbenzinnel gyönyörűen letakarítottam a dinamó forgó- és állórészét, megcsiszoltam és csillámtalanítottam a kommutátort, kicseréltem a megszakítót (újra), a kondenzátort (abból sajnos nincs itthon új, de kipróbáltam legalább 5-6 darabot, és egyikkel sincs változás), az ellenállástekercset (ez is vadiúj), a gyújtótrafót kábelestül és pipástul (szintén újak), új NGK gyertyát tettem bele, sőt kínomban végül még a teljes töltőkört és vezetékezést is kiiktattam a gyújtásból, közvetlenül a megszakítóra és az akkumulátorra kötve a gyújtótrafót, hogy hátha ott van valami disznóság, de így sem javult semmit a helyzet. Ja, azt mondanom sem kell, hogy a gyújtást és a megszakítóhézagot állítottam már mindenhová, a teljes állíthatósági intervallumot végigpróbálgatva, és sehol sem lesz jobb, csak rosszabb (pedig amikor összeszereltem a motort, indikátorórával és hézagmérővel állítottam be a pontos gyári értékeket). Egyszóval most már teljesen tanácstalan vagyok. 15 éve szerelek motort, de ilyennel még nem találkoztam.

A hibajelenség: a motor hidegen is, melegen is biztonságosan indul, alig kell megrúgni. Az alapjárat stabil, jelenleg 1200-1300 1/min körüli értéken van. Terheletlenül kb. 4000-es fordulatig hajlandó felmenni a motor, és ott elkezd rettenetesen dadogni, kihagy, hörög, és ha az ember ütközésig húzza a gázfogantyút, szép lassan visszacsúszik a fordulat kb. 2500-ra. Megpróbáltam vele menni egy kört, de úgy még 3000 fölé sem megy a mutató, a motorban pedig annyi vonóerő sincs, mint egy rokkantnyugdíjas törpecickányban, még sík úton is alig lehet vele elindulni. Szóval olyan a kórisme, mint a goromba utógyújtásé, hibás gyújtógyertyával kombinálva, de egyszerűen nem az. Ismétlem: a teljes állíthatósági tartományt bejártam, és nincs javulás, csak romlás. Én kifogytam az ötletekből, várom a nálam okosabbakéit. Aki használható tanácsot ad, annak meghajlok a szellemi nagysága előtt. :)

Ja, és persze nem biztos, hogy elektromos hibáról van szó, csak azért írtam mindezt az elektronikához, mert olyan témakör nincsen, hogy "Nem megy a motor, és baromira fogalmam sincs, mi a kínja". :)

Üdv!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem sajna volt vele szerencsém... :? Azt hittem arra gondolsz a rézmaggal. :oops:

Én úgy emlékszem, hogy az a pipa vízálló is. :roll:
Semmi se túlzás ami jó... :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

KILL3R etz írta:Gyújtáskábelből csak sodrottat sztem! A sima rézmagos hajlamos megtörni, amire rájössz miért hagy ki néha... :-k :evil:
Pipából pedig nyakas gépén láttam a tutit. Az útdöngölő békának a pipája van rajta, aminek a feje menetes, így konkrétan rá tudod csavarozni a gyertya tetejére... :wink:
Azóta is olyat keresek... Vajon hol lehet kapni? :-k
Én még nem is láttam olyat, ami nem sodrott! :shock:
A szilikonos CBL-ben van réz és szén szálas, de mindkettő sodrott.

Az összes döngölő béka, vibrolap és egyéb erősen rezgő gépen ilyen csavaros pipa van, de nem túlzás ez egy kicsit az MZ-re? :D
Nekem még soha nem esett le gyertyapipám, még a leggagyibb menetet szorongató rugós fajta sem.
Ezért a vízállóság és a lassú öregedés nálam a leglényegesebb.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyújtáskábelből csak sodrottat sztem! A sima rézmagos hajlamos megtörni, amire rájössz miért hagy ki néha... :-k :evil:
Pipából pedig nyakas gépén láttam a tutit. Az útdöngölő békának a pipája van rajta, aminek a feje menetes, így konkrétan rá tudod csavarozni a gyertya tetejére... :wink:
Azóta is olyat keresek... Vajon hol lehet kapni? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

young boys írta:Valaki tudna segíteni nekem?
Gyújtás kábelt szeretnék cserélni a mocin és kellene valami jó...NAGYON JÓ minőségű gyújtás kábel és pipa...

MIT? HOL? MILYEN MÁRKÁT?...hol tudok beszerezni BP. és környéke jöhetne szóba...
Köszike
YB
Nekem az NGK vált be.
Nem itt vásárolom, de itt látszik a választék és az ár:
http://bolthely.hu/generalspeed/lista/4 ... ertyapipak
Kábelnek pedig a CBL szilikonos és rézmagos.
De a leg-prosztóbb noname olcsó feketével sem szokott baj lenni, hacsak az nem, hogy elég hamar öregszik és cserélni kell.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Valaki tudna segíteni nekem?
Gyújtás kábelt szeretnék cserélni a mocin és kellene valami jó...NAGYON JÓ minőségű gyújtás kábel és pipa...

MIT? HOL? MILYEN MÁRKÁT?...hol tudok beszerezni BP. és környéke jöhetne szóba...
Köszike
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Vándor 84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2011.01.24. 14:36
MZ-d típusa: TS125-KR51/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vándor 84 »

Köszi a segitséget :D üdv Vándor
A végtelenbe és még tovább!
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Üdv Sub-ee!
Méricskélés volt ma délután.
Amit korábban nem írtam hogy eleinte ez a probléma úgy jelenkezett, hogy a világításkapcsoláskor csak egy pillanatra villant fel a töltésjelző hibalámpa. Most már odáig fajult hogy már le is áll, helyzetjelzőnél is. Ha lehúztuk az akkutöltést, akkor egy darabig tartotta magát, aztán leállt. A töltés amúgy jó.
Mit kellene mérni a generátoron? A 3 kimeneten 12V körüli értékeket kaptunk. A zöld kábelen (ha jól emlékszem DF) viszont csak 3V körül. Ha rátoltam a lámpást, még leállás előtt gyorsan felszökött úgy 16 Voltra.
Még valami: a zöld DF kábel biztosítéktábla csatlakozásán, a biztosíték túloldala és egy test (pl blokk v. generátor-állórész külseje) között a műszer jelez. Tehát, mintha letestelne, de fogalmam sincs hol.
Köszi a segítséget előre is.
Üdv Mr.Q.
Relax, don't do it
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

NGK B8HS tökéletes bele. Arra figyelj, hogy japán legyen. Újabban franciák is gyártják... ](*,)
Vagy Brisk N14C azthiszem az alternatíva... Nekem az NGK szimpibb... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Vándor 84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2011.01.24. 14:36
MZ-d típusa: TS125-KR51/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vándor 84 »

Helo!olyan kérdésem lenne h etz 250hez milyen tipusu gyertyát érdemes venni? most ngk van benne de miota nálam van a motor még nem volt kicserélve ""a multkori kérdésemmel kapcsolatban a fesz szab +8as vezeték miatt lötte ki a biztit most már megnyugodtam :D :D köszi üdv Vándor
A végtelenbe és még tovább!
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 682
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Boge »

Most már én is tudom. Köszönöm.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Boge írta:Sziasztok!

Esetleg valaki tudja Baki Máté elérhetőségét?

Köszi
Igen, többen is tudjuk :mrgreen:

ment a PÜ
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 682
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Boge »

Sziasztok!

Esetleg valaki tudja Baki Máté elérhetőségét?

Köszi
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Vándor 84 írta:Szia!köszi a segitséget csak még annyit h javasolt egy biztositék tábla csere? :D
Késes jobb!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Vándor 84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2011.01.24. 14:36
MZ-d típusa: TS125-KR51/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vándor 84 »

Szia!köszi a segitséget csak még annyit h javasolt egy biztositék tábla csere? :D
A végtelenbe és még tovább!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Vándor 84 írta:Sziasztok!van egy etz 250 m sanos van egy kis gondom betettem az akksit és egyböl kilövi a biztositékot mikor összel kivettem semmi probléma nem volt bármien tanácsnak vagy ötletnek örülnék mert fogalmam sincs ez miért lehet.üdv Vándor
Szia

Elvileg zárlat a biztosíték táblánál, vagy az egyenirányító 51-ese letestel!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Vándor 84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2011.01.24. 14:36
MZ-d típusa: TS125-KR51/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vándor 84 »

Sziasztok!van egy etz 250 m sanos van egy kis gondom betettem az akksit és egyböl kilövi a biztositékot mikor összel kivettem semmi probléma nem volt bármien tanácsnak vagy ötletnek örülnék mert fogalmam sincs ez miért lehet.üdv Vándor
A végtelenbe és még tovább!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Atilla írta:És ebben benne van az ellenállás is?
Nektek nőgyógyásznak kellett volna menni! :mrgreen:
Benne!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

És ebben benne van az ellenállás is?
Nektek nőgyógyásznak kellett volna menni! :mrgreen:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Seri19 írta:Én epoxival ragasztottam be a ledeket az izzóba.
Én is azzal szoktam! Mikor hogy éppen!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Köszi mindenkinek, majd megpróbálom a javaslatokat. Csak most a tér-idő eltérés nem engedi 8)
Relax, don't do it
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Az mitől lehet hogy ellenállásra, szakadásra és zárlatra is egyformán megfelelő két állórésztekercs közül csak az egyikkel hajlandó tölteni a motor? Amelyik nem jó az úgy néz ki mint ami megpukkant, mert 24óráson volt használva, de az összes értéke jó. :-k A másik vadiúj.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

fores írta:miszterq,mielőtt műszerekhez nyúlnál,legegyszerűbb módja,he beinditás után lehúzod az aksi valamelyik saruját..viszonyitásképpen,az enyém full terheléssel(fényszóró,féklámpa,index)2000 es fordulaton is megy akksi nélkül.bár fel fel villan a töltés ellenőrző..
Egy generátoros gépet azért nem illik akku nélkül járatni, úgyhogy csak óvatosan. Főleg azzal, amelyik már alaposan meg van pakolva elektronikával.
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

miszterq,mielőtt műszerekhez nyúlnál,legegyszerűbb módja,he beinditás után lehúzod az aksi valamelyik saruját..viszonyitásképpen,az enyém full terheléssel(fényszóró,féklámpa,index)2000 es fordulaton is megy akksi nélkül.bár fel fel villan a töltés ellenőrző..
fores
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Én epoxival ragasztottam be a ledeket az izzóba.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MiszterQ írta:Egyébként visszatérve előző problémakörömre:
ugye világításon a motor eléggé nem hajlandó szikrát adni....főleg, kapcsoláskor, szóval elfordítom a kulcsot, és kivirul a piroslámpa. Ha jó nagy gázadással sikerül elhárítanom a motor leállását, akkor meg abbahagyja. Ez az állapot még a karbantartás előttinél is rosszabb, nade nézzük hogy mit is csináltam:
Átnéztem a csatlakozásokat. Amit kellett újrasaruztam, ami dzsuvás volt megcsiszoltam. Ami szemre tiszta volt, és a korróziónak nyoma sehol nem volt, márpedig nem volt, azt jóféle nem te*cós kontaktspray-el átfújkodtam. Még a fekete hosszú csokikat is szétkaptam és leápoltam. A fémtiszta, szinte újnak tűnő csatlakozásokhoz nem nyúltam. És mindez végigment, első hátsó lámpabúrában, biztitáblán, ülés alatt, generátorrészen. A gyújtáskapcsolót csak a szétfeszített gumi alatt kiínáltam meg egy kis spay-jel, kompresszorral előtte-utána megfújkodtam hogy tiszta legyen és eloszoljon a cucc. De láthatóan elég jó állapotban vannak a csatik ott is.
És mint fentebb említettem, ezek után még romlott is a motor állapota a világítással történő üzemeltetés terén.
Valakinek van még ötlete? Megköszönném, és természetesen nagyon örülök és kösöznöm az eddigi tanácsokat.
Még itt az egész február, szóval van idő, hála isten 8)

Üdv: Mr.Q.
Töltést és a gerjesztést nézted már?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MiszterQ írta:Aha...ez nagyon fain... :D
ilyen kis izzót akár jót is tudok szerválni, van egy Zil-lel...
És hogyan tudom eljuttani a tekintetes úrhoz? :D
Postán!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nova001155 írta:Kiégett izzókba pakolja bele az ellenállást és a ledet gondolom ragasztó pisztollyal rögzíti és mehet a régi izzó helyére nem igényel semmilyen átalakítást a motoron.
http://img0.tar.hu/sub-ee19/img/34430564.jpg#3 így néz ki. :D
Ragasztó pisztolynál erősebb anyagot használok a ragasztáshoz, de pontosan így van!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Egyébként visszatérve előző problémakörömre:
ugye világításon a motor eléggé nem hajlandó szikrát adni....főleg, kapcsoláskor, szóval elfordítom a kulcsot, és kivirul a piroslámpa. Ha jó nagy gázadással sikerül elhárítanom a motor leállását, akkor meg abbahagyja. Ez az állapot még a karbantartás előttinél is rosszabb, nade nézzük hogy mit is csináltam:
Átnéztem a csatlakozásokat. Amit kellett újrasaruztam, ami dzsuvás volt megcsiszoltam. Ami szemre tiszta volt, és a korróziónak nyoma sehol nem volt, márpedig nem volt, azt jóféle nem te*cós kontaktspray-el átfújkodtam. Még a fekete hosszú csokikat is szétkaptam és leápoltam. A fémtiszta, szinte újnak tűnő csatlakozásokhoz nem nyúltam. És mindez végigment, első hátsó lámpabúrában, biztitáblán, ülés alatt, generátorrészen. A gyújtáskapcsolót csak a szétfeszített gumi alatt kiínáltam meg egy kis spay-jel, kompresszorral előtte-utána megfújkodtam hogy tiszta legyen és eloszoljon a cucc. De láthatóan elég jó állapotban vannak a csatik ott is.
És mint fentebb említettem, ezek után még romlott is a motor állapota a világítással történő üzemeltetés terén.
Valakinek van még ötlete? Megköszönném, és természetesen nagyon örülök és kösöznöm az eddigi tanácsokat.
Még itt az egész február, szóval van idő, hála isten 8)

Üdv: Mr.Q.
Relax, don't do it
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Aha...ez nagyon fain... :D
ilyen kis izzót akár jót is tudok szerválni, van egy Zil-lel...
És hogyan tudom eljuttani a tekintetes úrhoz? :D
Relax, don't do it
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Kiégett izzókba pakolja bele az ellenállást és a ledet gondolom ragasztó pisztollyal rögzíti és mehet a régi izzó helyére nem igényel semmilyen átalakítást a motoron.
http://img0.tar.hu/sub-ee19/img/34430564.jpg#3 így néz ki. :D
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

MiszterQ írta:
sub-ee írta:
Szia

http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Ez szerintem a leg megfelelőbb:

Kép

Üdv.:Sub-ee
Helló!

Ledes műszermegvilágítást + visszajelző lámpák ledesítését be tudod vállalni? :)
Szia

Persze! Mindössze szükségem lenne kiégett izzókra.

Üdv.:Sub-ee[/quote]
Lehet nekem már túl este van, de ezt hogy érted? :D
Relax, don't do it
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MiszterQ írta:
sub-ee írta:
Szia

http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Ez szerintem a leg megfelelőbb:

Kép

Üdv.:Sub-ee
Helló!

Ledes műszermegvilágítást + visszajelző lámpák ledesítését be tudod vállalni? :)
Szia

Persze! Mindössze szükségem lenne kiégett izzókra.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

sub-ee írta:
xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni,hogy szerintetek melyik vagy milyen elektronikus gyújtást érdemes venni ETZ 125-höz?
Sajnos nem nagyon értek hozzá,tudtommal van kétfajta is,a tirisztoros meg a hall jeladós vagy miféle,bocs ha ökörségeket beszélek :). Szóval nekem olyan elekt,gyújtás kellene ami jó is és olcsón be is lehetne szerezni kompletten.Ha tudtok linket dobni azt nagyon megköszönném.

Szia

http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Ez szerintem a leg megfelelőbb:

Kép

Üdv.:Sub-ee
Helló!

Ledes műszermegvilágítást + visszajelző lámpák ledesítését be tudod vállalni? :)
Relax, don't do it
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni,hogy szerintetek melyik vagy milyen elektronikus gyújtást érdemes venni ETZ 125-höz?
Sajnos nem nagyon értek hozzá,tudtommal van kétfajta is,a tirisztoros meg a hall jeladós vagy miféle,bocs ha ökörségeket beszélek :). Szóval nekem olyan elekt,gyújtás kellene ami jó is és olcsón be is lehetne szerezni kompletten.Ha tudtok linket dobni azt nagyon megköszönném.

Szia

http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Ez szerintem a leg megfelelőbb:

Kép

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

A te embered Sub-ee!
Sub-ee
Sub-ee
Sub-ee :mrgreen: =D>
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Dénes írta:Van nekünk egy szép főoldalunk, sok sok érdekességgel. Remélhetőleg bővülni is fog!
Tehát erre tessék:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 8&Itemid=7
(seggem lessék!) :twisted:
Igen,ezeket én is nézegettem,de van vagy 3 féle elekt.gyújtás és fogalmam sincs, hogy hol tudnám beszerezni.Meg azt sem tudom,hogy pontosan melyik gyújtáshoz milyen kütyü/kütyük kellenek.Azért kérdeztem,hogy hol lehet kompletten beszerezni meg melyik a legjobb.Bocs az értetlenségem miatt de tényleg nem értek hozzá sajnos.

Köszönöm szépen a válaszodat.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Van nekünk egy szép főoldalunk, sok sok érdekességgel. Remélhetőleg bővülni is fog!
Tehát erre tessék:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 8&Itemid=7
(seggem lessék!) :twisted:
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni,hogy szerintetek melyik vagy milyen elektronikus gyújtást érdemes venni ETZ 125-höz?
Sajnos nem nagyon értek hozzá,tudtommal van kétfajta is,a tirisztoros meg a hall jeladós vagy miféle,bocs ha ökörségeket beszélek :). Szóval nekem olyan elekt,gyújtás kellene ami jó is és olcsón be is lehetne szerezni kompletten.Ha tudtok linket dobni azt nagyon megköszönném.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Atilla írta:
sub-ee írta: Miért ne? Mérés közben a maximális feszültségátvitel 1V. Nem fogja halálra rázni a feltöltődött kondi. :D
Az biztos, hogy nem.
Poén akart lenni, de azért nyalogatni tényleg nem érdemes, még fogásra is megérezni.
Egyébként még nem próbáltam, de a fagyi biztos finomabb! :D
Értem a poént!:)
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

sub-ee írta:
Atilla írta:Ja igen! Az ellenállásmérés után ne nyalogasd a kondit! [-X
Miért ne? Mérés közben a maximális feszültségátvitel 1V. Nem fogja halálra rázni a feltöltődött kondi. :D
Az biztos, hogy nem.
Poén akart lenni, de azért nyalogatni tényleg nem érdemes, még fogásra is megérezni.
Egyébként még nem próbáltam, de a fagyi biztos finomabb! :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Atilla írta:Ja igen! Az ellenállásmérés után ne nyalogasd a kondit! [-X
Miért ne? Mérés közben a maximális feszültségátvitel 1V. Nem fogja halálra rázni a feltöltődött kondi. :D
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ja igen! Az ellenállásmérés után ne nyalogasd a kondit! [-X
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Mondjuk kapacitásmérő nem nő minden bokorban.
De a kérdésben szereplő "jó, vagy nem jó" dolog nagy eséllyel eldönthető egy sima ellenállásmérővel is.
Rákötöd a kondira, először kisebb értéket mutat, majd szépen ahogy töltődik a kondi eljut a végtelenig.
Ha így cselekszik, akkor nagy eséllyel jó a kondi. :D
Persze ebből nem tudod meg a kapacitást, de nem is ez volt a kérdés, meg egy szakember biztos fogja is a fejét tőle. Viszont én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nem vagyok szakember, meg nincs kapacitásmérőm sem. :mrgreen:
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Köszönöm a választ, üdvözöllek: Takzol
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég