Akkor a tudásom ezen a téren egy kicsit hiányos!csikin írta:Az összes ETZ-ből volt különolajzású változat 125-150-250-251-301. Meg a TS200
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Akkor a tudásom ezen a téren egy kicsit hiányos!csikin írta:Az összes ETZ-ből volt különolajzású változat 125-150-250-251-301. Meg a TS200
Szia!Nem valószinü,hogy különolajzásu 125-ösbe sztem nincs,251 -esbe jött ki egy-két széria,az is 1990 körül,ha jól tudom,előtte biztos,hogy nem,de javitsatok ki ha tévedek.ÜDV A KLUBBAN!mark222 írta:Sziasztok!
Új vagyok még az oldalon,3 napja vagyok egy MZ ETZ 125 tulaja,és van még pár dolog amit még nem tudok,ebben kérném a segítségeteket.
A legfontosabb,dolog amit nem értek,az ebbe a topicba illik.Arról lenne szó,hogy volt olyan hely ahol azt írták az MZ-ről,hogy nem keverék üzemanyaggal,működik,hanem valami olaj befecskendező rendszere van,és a tanksapkára sincs ráírva hogy milyen keverék kéne bele,viszont volt olyan oldal ahol azt írták,hogy 1:50-es keverési arányú üzemanyaggal megy,úgyhogy nem tudom,hogy melyik az igaz.![]()
Valahol azt olvastam hogy ezt a típusú motort néhány országban külön olajbefecskendező rendszerrel szálították,néhány országban,meg keverékkel ment...
ebben kérném a segítségeketek. ha van befecskendező rendszer akkor hogyan használljam,ha nincs akkor milyen keverék kell bele?
Aztán még egy másik kérdés ami fölmerült,és tudom hogy nem telljesen ide illik,de megkérdezem:
néhány topicban beszéltek valami MZ club-os kedvezménykártyáról(amivel bizonyos boltokban jár valamennyi kedvezmény)...azt kitől lehet kérni,vagy mivel lehet kiérdemeln?
Nagyon örülök hogy ennek a klubbnak a tagja lehetek,nagyon jó az oldal,nagyon hasznos infókat találtam itt,és köszönöm előre is a válaszokat.
Na most már tudjátok a tutit.gabsic írta:Szerintem az...Alfa írta: EZ miez? Humor?(komolyan kérdem
)
![]()
Egyébként, ha jól emlékszem a prolong reklámra, akkor nyugodtan szeddjük le a légszűrőt, sőt akár homokot is szórhatunk a blokkba, a prolong azt is bírni fogja
Ja meg mivel a reklámban talán se olaj, de még hűtővíz se kellett a motorba, akár le is forgácsolhatnánk a hűtőbordákat, kisebb lesz a súly, tiszta tuningos gép lesz
Szerintem az...Alfa írta:EZ miez? Humor?bambi írta:Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak ismegfelelek.
(komolyan kérdem
)
EZ miez? Humor?bambi írta:Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak is megfelelek.
revlimit írta:Én is Mol Sprint 2T-vel járok. Ja és pestieknek egy tipp: A gubacsi úton bambitól nem messze levő MOL kúton 1350Ft volt 1 hónapja. El is ragadtattam magam. 2 litert vettemMáté írta:Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
Semmi különös nem lesz csak jóval drágább. Ha 98-as helyett tankoltál volna 95-öst akkor lehetne baj.punisher írta:Hellosztok!
Lenne egy nagyon idióta kérdésem.
Ha 98-ast tankolok 95-ös helyett az miben különbözne a megszokottnál?![]()
Csak mert kicsit elnéztem a tankolásnál, aztán fogtam a fejem![]()
.
De hazajövetelnél nem volt semmi különbség.
Én is Mol Sprint 2T-vel járok. Ja és pestieknek egy tipp: A gubacsi úton bambitól nem messze levő MOL kúton 1350Ft volt 1 hónapja. El is ragadtattam magam. 2 litert vettemMáté írta:Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
OFF!RR_ZOZY írta:Bocsánat, mert lassan elkanyarodunk az olajoktól:
Én is 350-es Jaffát akartam amikor levizsgáztam. Már kiskölyökként elirigyeltem a szembeszomszéd 634-esét (Velorex oldalassal!). Végül hosszas utánakeresést követően döntöttem az ETZ mellett. Tény hogy aki sokat Jawa-zott előtte az jó eséllyel szarozni fogja az MZ-t. Ám én nem bántam meg, SŐT
350-es Jawához még csakcsak... De csepptankoshoz... Necces.conus írta:én meg pont fordítva tudom, ugyanis a jawa gyár még nem szűnt meg, gyártanak még alkatrészeket régi típusokhoz is. sőt kidobták a 650-es rotax blokkos szörnyeteget.gabsic írta: MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
pár éve mz helyett 350-es jawat akartam, és láttam is a neten egyet szépen felújítva. kérdeztem a krapektől telefonon h honnan szerzett hozzá alkatrészt? válasz: futár motorosbolt. ha valami nem volt ami kellett volna, akkor jövő7re beszerezték szlovákiából.
olaj témához:
PRISTA 2T EXTRA
API TC, ISO-L-EGE, JASO FC, HUSQVARNA, PIAGGIO HEXAGON
ÁR falusi benzinkúton: 1270 Ft/liter.
szerintem![]()
![]()
én meg pont fordítva tudom, ugyanis a jawa gyár még nem szűnt meg, gyártanak még alkatrészeket régi típusokhoz is. sőt kidobták a 650-es rotax blokkos szörnyeteget.gabsic írta: MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
Hát ja.KILL3R etz írta:Hogy mennyivel jobb az MZ mint ez a Jawa....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mikor öszeraktam először, sikerült szereznem eredeti gyári dugót bele (a pár hsz-el előbb említett, járjuk körbe a faluban az öregeket maradék alkatrészekért dolog...). Sajnos 320km után kifordult a csapszegbiztosító, és szétvert mindent. (Ez volt a Kicsi Túra előtt 2 nappal)RR_ZOZY írta:1:16 így is vastagon soknak tűnik de nyílván Te tudod. Tény hogy kisipari, kilincsből öntött dugattyúkkal nem tarthatók a pár százados illesztések (MZ-nél (250ccm) 0,04-et ír a "Hogyan tovább?" könyv ha jól emlékszem, ám akkoriban még minden polcon volt gyári alkatrész), ezért szorul.
Régi Veterán autó-motor c. újságban panaszkodott egy illető, hogy megszorul a járatós Pannóniája, pedig 1:15-be kever. Kiderült hogy szorosra illesztette, ilyenkor hiába a több olaj. Egy TLF felső bronzpersellyel és 1:40-nel sem nagyon szorulhat meg...bár "ki lehet erőszakolni". Jawa-t mondjuk nem ismerem.
Igen, 1:16RR_ZOZY írta:1:16 ???????? Joszagúatyaúristen![]()
![]()
Rigába írta a gépkönyve bejáratáshoz
Nekem Makita kisgépolajjal egyáltalán nem füstölt a TS, és jól is kent, meg lerakódások sem voltak. Csak miután itthon 1200-ról 2300 körülre felmászott az ára már annyira nem is tetszettdaranyi68 írta:A fene gondolta hogy így belecsapok a lecsóba a kérdésemmel!Használtam XP 2T husqvarna olajat,mert az van a kisgépeim miatt,de nagyon fogyott és nem olcsó,na meg füstölt vele mint egy hőerőmű.A kipufogót kiégettem mert hihetetlen mennyiségű koksz volt benne.Ez biztos a 20 év arol és hasonló olajok miatt került bele,tehát ez kilőve.Idén kipróbáltam a Castrol Power 1 Racing 2T,de ez is drágállom,meg a környező boltokból el is tünt.A challoils dynamicstroke olaj volt a következő,ezzel nem volt semmi bajom, koránsem füstöl vele mint a kisgép olajjal és jól is megy vele,csak fogytán van.Na most ez is eltünt a polcról.Van Motul olajHardt oil ss 2t semi sinthetic olaj 1200Ft-ért,meg a 3000Ft feletti full extra márkás olajok.Én sokallom az árát
Na de a lényeg hogy egy csomó véleményt olvastam,így könnyebb eldönteni hogy mit válasszak.Köszönöm a tanácsokat!
A mire áll fel dolgot nyilván poénnak szántam, kéretik nem komolyan venniPapszi írta:Szerintem nagy felelőtlenség benzinbe nem megfelelő olajat keverni! Aki füstöl, az szennyezi a környezetet, és a környezetszennyezés klímaváltozással jár (a rossz esős idő ezért is lehet). Én olyan olajat tankolok a motoromba, amiről, tudom, hogy jó minőségű, igaz kicsit drágább de a minőséget meg kel fizetni. Ja és gabsic! szerintem snkinek nem állt még fel drága olajraÉn motoromba új főtengely és váltó lett cserélve, ezelőtt olyan 6-8 éve, azóta volt benn Arol 2T, Repsol Scooter, Repsol Syntetico, Record 2T meg valami lukoilos szutyok is, én azt vettem észre, hogy az ilyen 1500 Ft-os meg az alatti olajokkal füstöl, mint a barom a gépem, meg a gyertyát is beköpi, de a Repsol nem. Nekem megéri pár száz Ft-al többet kiadni minőségi olajra. Nade ezt mindenki maga dönti el.
Nem vitatom hogy rossz neki, de ha 3000km alatt szétmegy a motor, akkor ott szvsz más bajok is voltak...Nandor írta: A 4T olaj szétvágja a motort.
Így van, sajnos Jawához csak kisipari dugattyút tudtam beszerezni, ami szar anyagból volt, de egy pannóniáknál jól bevált trükkel használhatóvá tettemNandor írta: A megszorulást szerintem is a rossz minőségű alkatrészek okozzák mert 1995-98 között három ETZ-t is bejárattam és ilyen problémám nem volt. Pedig nem kíméltem őket különösképp és 500km után már max gázon közlekedtem, /elég kölyök voltam még/
és akkoriban nem igazán törődtem a 2T olaj minőségével mert a kúton kapható 91K-t tankoltam bele.
A 4T olaj szétvágja a motort. A motorom előző gazdája is nagy bölcsességében azt tett bele és a felújítás után 3000km-rel amikor hozzám került már csúnya csörgő hangja volt.gabsic írta: Hiszen milyen olajjal kergették 25-30 éve az ES-eket, TS-eket, JAwákat, meg Pannóniákat... Sima 4ütemű motorolajjal!
...de hajlamos volt vele megszorulni. Tudom, ez az utángyárott kispari dugó miatt van főleg,
Üdv! A "száraz"-ságban lehet valami. Az én gépemben mindjárt elkezdett zörögni a súber, ahogy Castrolt tettem bele, meg mintha a felső csapszeg hangja is erősödne, viszont nem füstöl, és a kipufogó is tiszta (eddig folyott a lé a végén). 2000 Km körül járok vele, majd kiderül a következő hengerleszedésnél.Rocksoldier írta:nekem azt mondták a boltban .. hogy a szintetikus túl száraz , és nem marad vissza úgy belölle mint az ásványiból. ezért nem olyan jó a kenése mert a szintetikus teljesen elég ..eddig azt használtam és kipufogóm is teljesen száraz nem tudom eldönteni melyiket vegyem. boltos szerint ezekbe a motorokba nem jó annyira.mert mikor eze készültek nem is létezett...
azt nem akartam neki mondani hogy azok az olajak, olajak is voltak amik akkor voltak nem pedig valami cukorszörpre hasonlító lötty:D
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég