Olajok (hajtómû, 2T... )
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
ok köszi
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A brigéciol nagyon jó én is használom! De figyelj oda mert csak a D3 a jó a másik az nem mert gyenge! 

A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Benzintől jobb nem kell, csak ésszel. Egy benzines törlőrongy nem gáz, csak ne zárt térben!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
hát sajnos az nincs...
brigéciol nem jó?haverom azt mondja "csodákra képes"
brigéciol nem jó?haverom azt mondja "csodákra képes"

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Illetve a karbit is tele fogod nyomni vízzel sajnos...
De sztem ráfér egy pucolás belülről is, szal még mindig a gőzborotva a leggyorsabb.

De sztem ráfér egy pucolás belülről is, szal még mindig a gőzborotva a leggyorsabb.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hali!Ha már nagyon rittyós a gépem brigéciollal ecsettel nyomom többször,majd tiszta viz nekem bejön!Nagy nyomású cuccal vigyázz ,le tudja amortizálni az elektromos részeket ha befolyikmark222 írta:jah hát mindenképpen szereznem kéne egy magasnyomásút,csak nem nagyon ismerek itt szombathelyen olyat akinek van....
a kaparószerszám nem gond
de mindenképpen letakarítom valahogy...

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A fogkefe csodákra képes 
Én meg lassan elkezdem tesztelni az ELF MOTO 2 XT TECH-t. A doboza már tetszik, meg a színe is jó. A szaga meg egyenesen király

Én meg lassan elkezdem tesztelni az ELF MOTO 2 XT TECH-t. A doboza már tetszik, meg a színe is jó. A szaga meg egyenesen király

-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
jah hát mindenképpen szereznem kéne egy magasnyomásút,csak nem nagyon ismerek itt szombathelyen olyat akinek van....
a kaparószerszám nem gond
de mindenképpen letakarítom valahogy...
a kaparószerszám nem gond

de mindenképpen letakarítom valahogy...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2334
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv! Javaslatom: mindenképpen nagytakarítással kezd a motoros pályafutásod! Magasnyomású+ kaparószerszám társaságában.mark222 írta:Nah elkészültek a képek amiket ígértem!
Esetleg ha így a képek alapján tanácsolnátok még valamit akkor szívesen fogadom![]()

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
hmmmm, ahogy elnezem fogunk meg forumozni itt jonehany altopicban.......
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
oké köszi



-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez egy normál kivitelű ETZ, tehát neked kell az olajat keverni hozzá!mark222 írta:Nah elkészültek a képek amiket ígértem!
Esetleg ha így a képek alapján tanácsolnátok még valamit akkor szívesen fogadom![]()
Szinte bármilyen 2T olaj jó, de az Arol 2T, Mogul 2T, RE-CORD 2T mindenképpen kerülendő.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Akkor a tudásom ezen a téren egy kicsit hiányos!csikin írta:Az összes ETZ-ből volt különolajzású változat 125-150-250-251-301. Meg a TS200

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az összes ETZ-ből volt különolajzású változat 125-150-250-251-301. Meg a TS200 

- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
mark222! Üdv a clubban. A keverékről már írtak a fiúk. Club kedvezmény úgy néz ki, hogy van egy club kártya, ami a club tagoknak készült, és ezzel lehet igénybe venni a kedvezményeket. Ehhez taggá kell válnod, aminek a feltételeit elolvashatod az oldalon. A lényeg, hogy legalább egy túrán részt vegyél, és Gyurm@ kiállitja a club kártyát, ami kb 3000 Ft-os éves tagdíjat jelent, és bőven megtérül a vásárlásoknál, ráadásul ebből a pénzből lehet fenntartani a honlapot, ami összehozza az ország különböző helyein élő Mz-seket. 
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=17&t=38
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=17&t=30
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 6&Itemid=5

http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=17&t=38
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=17&t=30
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 6&Itemid=5
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szia!Nem valószinü,hogy különolajzásu 125-ösbe sztem nincs,251 -esbe jött ki egy-két széria,az is 1990 körül,ha jól tudom,előtte biztos,hogy nem,de javitsatok ki ha tévedek.ÜDV A KLUBBAN!mark222 írta:Sziasztok!
Új vagyok még az oldalon,3 napja vagyok egy MZ ETZ 125 tulaja,és van még pár dolog amit még nem tudok,ebben kérném a segítségeteket.
A legfontosabb,dolog amit nem értek,az ebbe a topicba illik.Arról lenne szó,hogy volt olyan hely ahol azt írták az MZ-ről,hogy nem keverék üzemanyaggal,működik,hanem valami olaj befecskendező rendszere van,és a tanksapkára sincs ráírva hogy milyen keverék kéne bele,viszont volt olyan oldal ahol azt írták,hogy 1:50-es keverési arányú üzemanyaggal megy,úgyhogy nem tudom,hogy melyik az igaz.![]()
Valahol azt olvastam hogy ezt a típusú motort néhány országban külön olajbefecskendező rendszerrel szálították,néhány országban,meg keverékkel ment...
ebben kérném a segítségeketek. ha van befecskendező rendszer akkor hogyan használljam,ha nincs akkor milyen keverék kell bele?
Aztán még egy másik kérdés ami fölmerült,és tudom hogy nem telljesen ide illik,de megkérdezem:
néhány topicban beszéltek valami MZ club-os kedvezménykártyáról(amivel bizonyos boltokban jár valamennyi kedvezmény)...azt kitől lehet kérni,vagy mivel lehet kiérdemeln?
Nagyon örülök hogy ennek a klubbnak a tagja lehetek,nagyon jó az oldal,nagyon hasznos infókat találtam itt,és köszönöm előre is a válaszokat.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 391
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
üdv mark222
Nagy ritkaságba nyúlnál bele ha saját maga keverné.
Keverni pofon egyszerű, hogy mivel, arról már vannak viták. Hogy mi a legjobb arról megoszlanak a vélemények, de bármilyen 2T olajat teszel bele kárt nem csinálsz.
Nagy ritkaságba nyúlnál bele ha saját maga keverné.

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
De ha nem is neked kell megcsinálni, én akkor is javaslom, hogy inkább te csináld. 
Nah jól összezavartunk mi?
Nyomasd a fényképet és mindent tudni fogsz. Ja és üdv köztünk.

Nah jól összezavartunk mi?

Nyomasd a fényképet és mindent tudni fogsz. Ja és üdv köztünk.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mindenképpen keverékkel megy, csak az a kérdés, hogy neked kell-e csinálni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
az az igazság,hogy a motor még nincs nálam,hanem egyik baátomnál van,mivel tőle kaptam,és nála szerelgetem,mert neki több alkatrésze van hozzá,nah mindegy is,a lényeg,hogy ha legözelebb megyek hozzá akkor csinálok a motorról képeket.
amúgy én is azt sejtettem,hogy keverékkel megy,de mondom inkább megkérdezem.
amúgy én is azt sejtettem,hogy keverékkel megy,de mondom inkább megkérdezem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
mark222: Legegyszerűbb ha küldesz egy fényképet a motorodról és akkor sokminden kiderül
Kevés különolajzású MZ van Magyarországon szerintem. Ha neked kell keverni akkor 1:50-es kell bele. Ez azt jelenti, hogy 50liter benzinhez 1liter olaj, vagyis 5literhez benzinhez 1deciliter olaj, vagy 1literhez 2centiliter.

-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Új vagyok még az oldalon,3 napja vagyok egy MZ ETZ 125 tulaja,és van még pár dolog amit még nem tudok,ebben kérném a segítségeteket.
A legfontosabb,dolog amit nem értek,az ebbe a topicba illik.Arról lenne szó,hogy volt olyan hely ahol azt írták az MZ-ről,hogy nem keverék üzemanyaggal,működik,hanem valami olaj befecskendező rendszere van,és a tanksapkára sincs ráírva hogy milyen keverék kéne bele,viszont volt olyan oldal ahol azt írták,hogy 1:50-es keverési arányú üzemanyaggal megy,úgyhogy nem tudom,hogy melyik az igaz.
Valahol azt olvastam hogy ezt a típusú motort néhány országban külön olajbefecskendező rendszerrel szálították,néhány országban,meg keverékkel ment...
ebben kérném a segítségeketek. ha van befecskendező rendszer akkor hogyan használljam,ha nincs akkor milyen keverék kell bele?
Aztán még egy másik kérdés ami fölmerült,és tudom hogy nem telljesen ide illik,de megkérdezem:
néhány topicban beszéltek valami MZ club-os kedvezménykártyáról(amivel bizonyos boltokban jár valamennyi kedvezmény)...azt kitől lehet kérni,vagy mivel lehet kiérdemeln?
Nagyon örülök hogy ennek a klubbnak a tagja lehetek,nagyon jó az oldal,nagyon hasznos infókat találtam itt,és köszönöm előre is a válaszokat.
Új vagyok még az oldalon,3 napja vagyok egy MZ ETZ 125 tulaja,és van még pár dolog amit még nem tudok,ebben kérném a segítségeteket.
A legfontosabb,dolog amit nem értek,az ebbe a topicba illik.Arról lenne szó,hogy volt olyan hely ahol azt írták az MZ-ről,hogy nem keverék üzemanyaggal,működik,hanem valami olaj befecskendező rendszere van,és a tanksapkára sincs ráírva hogy milyen keverék kéne bele,viszont volt olyan oldal ahol azt írták,hogy 1:50-es keverési arányú üzemanyaggal megy,úgyhogy nem tudom,hogy melyik az igaz.

Valahol azt olvastam hogy ezt a típusú motort néhány országban külön olajbefecskendező rendszerrel szálították,néhány országban,meg keverékkel ment...
ebben kérném a segítségeketek. ha van befecskendező rendszer akkor hogyan használljam,ha nincs akkor milyen keverék kell bele?
Aztán még egy másik kérdés ami fölmerült,és tudom hogy nem telljesen ide illik,de megkérdezem:
néhány topicban beszéltek valami MZ club-os kedvezménykártyáról(amivel bizonyos boltokban jár valamennyi kedvezmény)...azt kitől lehet kérni,vagy mivel lehet kiérdemeln?
Nagyon örülök hogy ennek a klubbnak a tagja lehetek,nagyon jó az oldal,nagyon hasznos infókat találtam itt,és köszönöm előre is a válaszokat.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
98-as benzinre: SEMMI eltérés nem lesz, csak többet csengetsz a kasszánál
Mol Sprintre: überelném, pár hete 1300-ért volt a helyi SKF boltban, nem átalltam 5 litert bespájzolni
Prolong: szabad a gazda lehet tesztelni, akárcsak az Ariel mosóport a váltótér kitisztítására (ugyebár "Henkel minőség de felelősséget nem vállalok"
Bambi szövege volt ez nem is olyan rég 

Mol Sprintre: überelném, pár hete 1300-ért volt a helyi SKF boltban, nem átalltam 5 litert bespájzolni


Prolong: szabad a gazda lehet tesztelni, akárcsak az Ariel mosóport a váltótér kitisztítására (ugyebár "Henkel minőség de felelősséget nem vállalok"


Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Alfa humorizálgatunk csak 

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na most már tudjátok a tutit.gabsic írta:Szerintem az...Alfa írta: EZ miez? Humor?(komolyan kérdem
)
![]()
Egyébként, ha jól emlékszem a prolong reklámra, akkor nyugodtan szeddjük le a légszűrőt, sőt akár homokot is szórhatunk a blokkba, a prolong azt is bírni fogja
Ja meg mivel a reklámban talán se olaj, de még hűtővíz se kellett a motorba, akár le is forgácsolhatnánk a hűtőbordákat, kisebb lesz a súly, tiszta tuningos gép lesz

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sőt!
Csapágyak helyett lehetne esztergáltatni acél pogácsákat, mecsoda csendes blokk lenne!
Csapágyak helyett lehetne esztergáltatni acél pogácsákat, mecsoda csendes blokk lenne!

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szerintem az...Alfa írta:EZ miez? Humor?bambi írta:Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak ismegfelelek.
(komolyan kérdem
)

Egyébként, ha jól emlékszem a prolong reklámra, akkor nyugodtan szeddjük le a légszűrőt, sőt akár homokot is szórhatunk a blokkba, a prolong azt is bírni fogja

Ja meg mivel a reklámban talán se olaj, de még hűtővíz se kellett a motorba, akár le is forgácsolhatnánk a hűtőbordákat, kisebb lesz a súly, tiszta tuningos gép lesz

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
EZ miez? Humor?bambi írta:Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak is megfelelek.


MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak is megfelelek. 

- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 391
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
revlimit írta:Én is Mol Sprint 2T-vel járok. Ja és pestieknek egy tipp: A gubacsi úton bambitól nem messze levő MOL kúton 1350Ft volt 1 hónapja. El is ragadtattam magam. 2 litert vettemMáté írta:Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
Te aztán tudsz élni

- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Semmi különös nem lesz csak jóval drágább. Ha 98-as helyett tankoltál volna 95-öst akkor lehetne baj.punisher írta:Hellosztok!
Lenne egy nagyon idióta kérdésem.
Ha 98-ast tankolok 95-ös helyett az miben különbözne a megszokottnál?![]()
Csak mert kicsit elnéztem a tankolásnál, aztán fogtam a fejem![]()
.
De hazajövetelnél nem volt semmi különbség.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hellosztok!
Lenne egy nagyon idióta kérdésem.
Ha 98-ast tankolok 95-ös helyett az miben különbözne a megszokottnál?
Csak mert kicsit elnéztem a tankolásnál, aztán fogtam a fejem
.
De hazajövetelnél nem volt semmi különbség.
Lenne egy nagyon idióta kérdésem.
Ha 98-ast tankolok 95-ös helyett az miben különbözne a megszokottnál?

Csak mert kicsit elnéztem a tankolásnál, aztán fogtam a fejem


De hazajövetelnél nem volt semmi különbség.

- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is Mol Sprint 2T-vel járok. Ja és pestieknek egy tipp: A gubacsi úton bambitól nem messze levő MOL kúton 1350Ft volt 1 hónapja. El is ragadtattam magam. 2 litert vettemMáté írta:Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szocialista motorok közt nekem az MZ az etalon.
Talán mert az volt elsőre, vagy nem tudom...
A 250-es JAwa-n a váltó, meg a harmatgyenge fék ami igazán nem barátom, de ettől még nagy feeling vele menni. Kb mint minen veterán géppel. Ha nem várok el tőle annyit mint a 251-estől amit nem is szabad, már csak a kora miatt sem, akkor frankón motorozható, nyomatékos kis gép. Ilyen egyszerű ez: A 125ös Csepelemtől sem várom el hogy úgy menjen mint a 125ös TS-em ment. Meg ezzel a logikával az MZ se kell úgy menjem mint mondjuk egy Aprilia RS.
De mivel tényleg ez olajos topik... Mivel fogytán a challoils-om, tegnap vettem ilyet: http://bolthely.hu/generalspeed/id/0060 ... lus_1Liter__
(nem itt a linken, hanem a sarki autósboltban)
Kipróbálni viszont nem tudom, ma skoda féltengely meg mz kuplung szerelés lesz... már megint...
Talán mert az volt elsőre, vagy nem tudom...
A 250-es JAwa-n a váltó, meg a harmatgyenge fék ami igazán nem barátom, de ettől még nagy feeling vele menni. Kb mint minen veterán géppel. Ha nem várok el tőle annyit mint a 251-estől amit nem is szabad, már csak a kora miatt sem, akkor frankón motorozható, nyomatékos kis gép. Ilyen egyszerű ez: A 125ös Csepelemtől sem várom el hogy úgy menjen mint a 125ös TS-em ment. Meg ezzel a logikával az MZ se kell úgy menjem mint mondjuk egy Aprilia RS.
De mivel tényleg ez olajos topik... Mivel fogytán a challoils-om, tegnap vettem ilyet: http://bolthely.hu/generalspeed/id/0060 ... lus_1Liter__
(nem itt a linken, hanem a sarki autósboltban)
Kipróbálni viszont nem tudom, ma skoda féltengely meg mz kuplung szerelés lesz... már megint...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2334
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
OFF!RR_ZOZY írta:Bocsánat, mert lassan elkanyarodunk az olajoktól:
Én is 350-es Jaffát akartam amikor levizsgáztam. Már kiskölyökként elirigyeltem a szembeszomszéd 634-esét (Velorex oldalassal!). Végül hosszas utánakeresést követően döntöttem az ETZ mellett. Tény hogy aki sokat Jawa-zott előtte az jó eséllyel szarozni fogja az MZ-t. Ám én nem bántam meg, SŐT
Nálam fordított az eset: Mz és Pannónia után "szaroztam" a Jávát, sehogy sem jött be. Érdekes műszaki megoldások, jó, jó, de nem az igazi, nem tetszett az útfekvése sem. Rendberaktam, aztán eladtam.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Bocsánat, mert lassan elkanyarodunk az olajoktól:
Én is 350-es Jaffát akartam amikor levizsgáztam. Már kiskölyökként elirigyeltem a szembeszomszéd 634-esét (Velorex oldalassal!). Végül hosszas utánakeresést követően döntöttem az ETZ mellett. Tény hogy aki sokat Jawa-zott előtte az jó eséllyel szarozni fogja az MZ-t. Ám én nem bántam meg, SŐT
Én is 350-es Jaffát akartam amikor levizsgáztam. Már kiskölyökként elirigyeltem a szembeszomszéd 634-esét (Velorex oldalassal!). Végül hosszas utánakeresést követően döntöttem az ETZ mellett. Tény hogy aki sokat Jawa-zott előtte az jó eséllyel szarozni fogja az MZ-t. Ám én nem bántam meg, SŐT

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
350-es Jawához még csakcsak... De csepptankoshoz... Necces.conus írta:én meg pont fordítva tudom, ugyanis a jawa gyár még nem szűnt meg, gyártanak még alkatrészeket régi típusokhoz is. sőt kidobták a 650-es rotax blokkos szörnyeteget.gabsic írta: MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
pár éve mz helyett 350-es jawat akartam, és láttam is a neten egyet szépen felújítva. kérdeztem a krapektől telefonon h honnan szerzett hozzá alkatrészt? válasz: futár motorosbolt. ha valami nem volt ami kellett volna, akkor jövő7re beszerezték szlovákiából.
olaj témához:
PRISTA 2T EXTRA
API TC, ISO-L-EGE, JASO FC, HUSQVARNA, PIAGGIO HEXAGON
ÁR falusi benzinkúton: 1270 Ft/liter.
szerintem![]()
![]()
Szlovákiában is próbálkoztam (korábbi albérlőtársam szlovákiai magyar), de ott sem egyszerű beszerezni.
Vannak ugyan helyek ahol elég sok mindent meg lehet kapni. Na de milyen áron?
Kipufogódob+könyök együtt kb 40ezer, teleszkópszimering pár 5000, foncsor 6000, oldaltámasz 7000.
És ezek ugyanolyan szar minőségű taiwani, indiai alkatrészek mint amiket MZ-hez is kapni. Csak MZ-hez harmad annyiba kerül, minden sarkon kapni, nem kell adott esetben külföldről rendelni a cuccokat.
A legnagyobb különbség pedig hogy MZ cuccnál reklamálok hogy hú de gagyi ez az utángyártott indexbúra, Jawánál meg örülök, hogy "gecciiii sikerült 3000ér lámpa utángyártott tájváni búrát szereznem, nem kell megin pillanatragasztóval összepuzzlézni a 40 éves törött búrát."
Amúgy tény hogy sok gagyi van MZ-hez a boltokban, de nekem eddig TS-hez is és TZ-hez is sikerült mindig használható dolgokat beszerezni. Mondjuk lehet hogy mire lett valamiből jó addig 3 gagyit is megvettem, de hát evvan

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
én meg pont fordítva tudom, ugyanis a jawa gyár még nem szűnt meg, gyártanak még alkatrészeket régi típusokhoz is. sőt kidobták a 650-es rotax blokkos szörnyeteget.gabsic írta: MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
pár éve mz helyett 350-es jawat akartam, és láttam is a neten egyet szépen felújítva. kérdeztem a krapektől telefonon h honnan szerzett hozzá alkatrészt? válasz: futár motorosbolt. ha valami nem volt ami kellett volna, akkor jövő7re beszerezték szlovákiából.

olaj témához:
PRISTA 2T EXTRA
API TC, ISO-L-EGE, JASO FC, HUSQVARNA, PIAGGIO HEXAGON
ÁR falusi benzinkúton: 1270 Ft/liter.
szerintem





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az MZ tanksapkájára már 1988-ban is ez állt: 1:50... A régi nem olyan jó minőségű olajokkal. Én most is 1:50-be keverem. És lazán elmegy vele 

Üdv.: Papszi



-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát ja.KILL3R etz írta:Hogy mennyivel jobb az MZ mint ez a Jawa....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
Az MZ-hez fikázott minőségű utángyártott alkatrészek a Jawa-hoz csak álom hogy ódejó lenne ha lenne...
Jó dugót is sokkkal könnyebb MZ-hez szerezni, meg hát ugye az öntöttvas henger VS aluhenger se mindegy...
De azért a Jawát is szeressük. Főleg mert SZÉP

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hogy mennyivel jobb az MZ mint ez a Jawa....








"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mikor öszeraktam először, sikerült szereznem eredeti gyári dugót bele (a pár hsz-el előbb említett, járjuk körbe a faluban az öregeket maradék alkatrészekért dolog...). Sajnos 320km után kifordult a csapszegbiztosító, és szétvert mindent. (Ez volt a Kicsi Túra előtt 2 nappal)RR_ZOZY írta:1:16 így is vastagon soknak tűnik de nyílván Te tudod. Tény hogy kisipari, kilincsből öntött dugattyúkkal nem tarthatók a pár százados illesztések (MZ-nél (250ccm) 0,04-et ír a "Hogyan tovább?" könyv ha jól emlékszem, ám akkoriban még minden polcon volt gyári alkatrész), ezért szorul.
Régi Veterán autó-motor c. újságban panaszkodott egy illető, hogy megszorul a járatós Pannóniája, pedig 1:15-be kever. Kiderült hogy szorosra illesztette, ilyenkor hiába a több olaj. Egy TLF felső bronzpersellyel és 1:40-nel sem nagyon szorulhat meg...bár "ki lehet erőszakolni". Jawa-t mondjuk nem ismerem.
Ezután került bele az utángyártott dugó, nem tudom mekkorára illesztette aki fúrta a hengert.
De rettenetesen szorulós volt.
Ekkor jött a józan paraszti ész, meg a pannóniásoknál bevált módszer: henger le, és ahol látni a dugón hogy elkenődött, azt a részt előbb 240-es majd 400-as OLAJOS csiszolópapírral megcsiszolni. Nem nagyon, csak finoman, hogy ott néhány század jöjjön le. Addi kell csizolni míg látszik az elkenődés.
Régi, jól bevált, jól működő módszer ez már,na azóta nem is ragadt meg egyszer sem. Illetve egyszer akart volna, de akkor is a 2 személlyel 90 feletti erőltetett tempó miatt traktor előzése közben. (gépkönyb szerint első 1000km max 60, 1000 és 2000 között max 80km/h lehetne a sebesség). De nem ragadt meg akkor sem, lehetett hallani a hangján hogy sír, kuplung behúz, motor szépen finoman lefulladt alapjáraton, gurulás, 5 másodperc múlva kuplung ki és go tovább 80-al.
Most van benn 1400km, első 900-on volt 1:16, azóta kb 1:20.
Idén még nem nagyon ment, de át akarok állni már majd előbb szegényebb keverékre (bejáratáshoz előírt tűpozíció), pár száz km után meg jöhet az 1:25 is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
nekem a 46 éves Jawa-nak a könyve is 1:25 ír bejáratás után, 1:33-as keveréket kap full szintetikus olajjal+ólompótló s sose szorult pedig volt terhelés alatt nem gyári dugóval nemtom hogy kisipari-e mikor fúratva lett akkor adták hozzá.Gyertyakép nem barna inkább sötétebb barna de sose köpte be.Ugyanazt a full szint olajat kapja TS-is +ólompótló sose volt vele gond.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Gabsic:Challois olaj az piros,a hardt oil nevű zöld és folyósabb.Majd kipróbálom azt is,véleményt utánna mondhatok.A kokszosodásban biztos nem ludas a XP 2T husqvarna olaj mert annyit nem használtam csak 3-4 keverést
Máté:Nekem a Challois olajjal kb 400m-ig füszöl,utánna nem.Az bisztos hogy büdös lehet mert a párom mikor hazaérek mindíg panaszkodik hogy büdös füstszagom van
!Kifogom próbálni a sprint 2t is meg a Hardt oil ss 2t semi sinthetic olajat is,de erőssen számít nálam az is hogy legyen kapható hosszú távon.
Máté:Nekem a Challois olajjal kb 400m-ig füszöl,utánna nem.Az bisztos hogy büdös lehet mert a párom mikor hazaérek mindíg panaszkodik hogy büdös füstszagom van

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
1:16 így is vastagon soknak tűnik de nyílván Te tudod. Tény hogy kisipari, kilincsből öntött dugattyúkkal nem tarthatók a pár százados illesztések (MZ-nél (250ccm) 0,04-et ír a "Hogyan tovább?" könyv ha jól emlékszem, ám akkoriban még minden polcon volt gyári alkatrész), ezért szorul.
Régi Veterán autó-motor c. újságban panaszkodott egy illető, hogy megszorul a járatós Pannóniája, pedig 1:15-be kever. Kiderült hogy szorosra illesztette, ilyenkor hiába a több olaj. Egy TLF felső bronzpersellyel és 1:40-nel sem nagyon szorulhat meg...bár "ki lehet erőszakolni". Jawa-t mondjuk nem ismerem.
Régi Veterán autó-motor c. újságban panaszkodott egy illető, hogy megszorul a járatós Pannóniája, pedig 1:15-be kever. Kiderült hogy szorosra illesztette, ilyenkor hiába a több olaj. Egy TLF felső bronzpersellyel és 1:40-nel sem nagyon szorulhat meg...bár "ki lehet erőszakolni". Jawa-t mondjuk nem ismerem.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen, 1:16RR_ZOZY írta:1:16 ???????? Joszagúatyaúristen![]()
![]()
Rigába írta a gépkönyve bejáratáshoz


Előírás szerint bejáratáshoz 1:20 kellene, utána 1:25, de mivel a kisipari dugó szorulásra hajlamos, ezért lett bejáratásra 1:16, meg a tű is a lehető legdúsabb állásba került.
A szorulásra hajlamos pedig azt jelenti, hogy az első 300km-en volt kb 50 megszorulás

Most már 20-as keverékkel megy a gép (1400km van már benne), karbit kellene most már belőni újra.

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
1:16 ???????? Joszagúatyaúristen
Rigába írta a gépkönyve bejáratáshoz


Rigába írta a gépkönyve bejáratáshoz

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem Makita kisgépolajjal egyáltalán nem füstölt a TS, és jól is kent, meg lerakódások sem voltak. Csak miután itthon 1200-ról 2300 körülre felmászott az ára már annyira nem is tetszettdaranyi68 írta:A fene gondolta hogy így belecsapok a lecsóba a kérdésemmel!Használtam XP 2T husqvarna olajat,mert az van a kisgépeim miatt,de nagyon fogyott és nem olcsó,na meg füstölt vele mint egy hőerőmű.A kipufogót kiégettem mert hihetetlen mennyiségű koksz volt benne.Ez biztos a 20 év arol és hasonló olajok miatt került bele,tehát ez kilőve.Idén kipróbáltam a Castrol Power 1 Racing 2T,de ez is drágállom,meg a környező boltokból el is tünt.A challoils dynamicstroke olaj volt a következő,ezzel nem volt semmi bajom, koránsem füstöl vele mint a kisgép olajjal és jól is megy vele,csak fogytán van.Na most ez is eltünt a polcról.Van Motul olajHardt oil ss 2t semi sinthetic olaj 1200Ft-ért,meg a 3000Ft feletti full extra márkás olajok.Én sokallom az árát
Na de a lényeg hogy egy csomó véleményt olvastam,így könnyebb eldönteni hogy mit válasszak.Köszönöm a tanácsokat!

További olajok és tapasztalatok:
ARAL (NEM AROL HANEM ARAL!!!) Basic 2T: viszonylaag elfogadható, de semmiképpen sem olcsó olaj volt, talán csak 1x vettem ilyet.
Castrol Super TT 2T: drága és MZ-hez nagyon nem való. Más gépekhez jó lehet, de TS-hez nagyon nem jöt be.
Mol Sprint 2T: 10 éve használtam mikor robogóm volt, abban nem volt vele gond, Jawánál tavaly nagyon nem jött be. A minőségéhez képest drágának találom.
Challoils Dynamicstroke 2T: mikor megdrágult a makita, kellett keresnem mást. Idetévedtem kb 2 éve a fórumra, és itt ajánlottátok ezt az olajat. Nekem be is vált. Olcsó, nem füstöl, nem csörög a motor.
Hardt OIL Dynamicstroke 2T: mofaker ezt küldte challoils helyett, ugyanaz a cég flakonozza mint aki a challoils importőre, ugyanolyan a neve is,nekem ugyanolyannak is tűnik mint a challoils.
Arol 2T: füstöl mint állat, másról nem tudok nyilatkozni. Egyszer vettem csak, mikor hazafelé jövet itthontól 50km-re fogytán volt a benzin, és tankolni kellet. Olajam nem volt, csak 1500Ft-om. A sprint 2T meg 1490... Maradt a félliteres arol 790-ért, meg 700Ft-ért benzin

Re-Cord 2T: elvileg a minősítései alapján ez is jó olaj lenne, de gyakorlatban jobban füstöl mint a challoils. Csörögni nem csörög vele a motor, MZ-nél nem is olajos a kipuff vele. Jawánál nyilván olajos az 1:16 miatt. Hengerfej és dugattyútető kormsodik vele. Hogy miért használom? Mert 100-400 Ft közötti összegért hozzájutok egy literhez. Átlag mondjuk 300. na és azért nem mindegy, hogy a liter olaj az 300, vagy 3000...

Egyébként valóban, ezeknek a gépeknek szerintem is hiányzik az a fránya ólom-tetraetil...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég