Bocs a kekeckedésért,de amit találtam az több mint duplájába kerül mint a német minőség.Valószínű hogy cserés lessz nemsoká mert aki a javítókészletet használta az szinte mindegyik panaszkodott utánna hogy pontatlan a főfúvóka meg ijesmi.Szóval szidkozódtak utánna!Akkor inkább egy komplett csere.Gyurmooo írta:No, ezt majd írja akinek van.![]()
Most így hirtelen nem jut eszembe, van-e itt a fórumon valakinek kicsire Bing.![]()
A "nagy" Bing tudomásom szerint alul kicsit erősíti a gépet, és 15-20% fogy. csökkenést lehet vele elérni.
Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
No, ezt majd írja akinek van.
Most így hirtelen nem jut eszembe, van-e itt a fórumon valakinek kicsire Bing.
A "nagy" Bing tudomásom szerint alul kicsit erősíti a gépet, és 15-20% fogy. csökkenést lehet vele elérni.

Most így hirtelen nem jut eszembe, van-e itt a fórumon valakinek kicsire Bing.

A "nagy" Bing tudomásom szerint alul kicsit erősíti a gépet, és 15-20% fogy. csökkenést lehet vele elérni.
Re: Üzemanyagellátás
Oké,kösz.De miért jobb mint a gyári?Visszaolvastam,de nekem nem tiszta a dolog.Nem volt megyőző amit olvastam.Mármint a fogyasztás csökkenés.Gyurmooo írta:Van kicsire is Bing karbi!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Van kicsire is Bing karbi!
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!Annyit hallottam arrol a BING karburátorrol hogy mostmár kiváncsi vagyok hogy az miért jobb mint a gyári,és csak 250-esre van?
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Üzemanyagellátás
uhh.holnapra mondanak árat. Sztem megveszem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
behozza az arat....most a gyurma turan 2 szemellyel megpakolva, igaz 4500 nal elvaltogattam, es 4000 fele nem porgettem, igy 3,9-el megelegedett, amugy az utazotemponk 2 szemely turacucc 5200 korul fordulaton 5 - 5,5 liter, elotte az agyonkopott 30N2-5 ossel nem tudtam 6-7 liter ala letornazni, varosban kimondani is alig merem 8,5kobra írta:7.7/.nél nem tudom lejjebb nyomni a fogyasztásom. :S Ha a tűt lejjebb rakom akkor 3e felett dadog ,szomjas nagyon. Ha középen van (mint most) szépen megy ,de inkább felül. karbi belőve. Légszűrő tiszta.
Valami tipp esetleg? Vagy vegyek egy Bing karbit?
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Üzemanyagellátás
7.7/.nél nem tudom lejjebb nyomni a fogyasztásom. :S Ha a tűt lejjebb rakom akkor 3e felett dadog ,szomjas nagyon. Ha középen van (mint most) szépen megy ,de inkább felül. karbi belőve. Légszűrő tiszta.
Valami tipp esetleg? Vagy vegyek egy Bing karbit?
Valami tipp esetleg? Vagy vegyek egy Bing karbit?

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Kicsit ráfaragtam szombaton: elmentem Ráckeresztúrra, hogy meglátogassam az ottaniakat. Frankó is volt minden, gondoltam hazafelé kerülök egy kicsit. Igen ám, de egyszer csak lehörgött a motor. Hát, gondoltam, átteszem tartalékra. El is indult, kb 200 m-t mentem még, pont egy benzinkúthoz tartottam. Hát, a kútnál leállt a motor: porzott a tank. Szerencsém volt, hogy pont a kút bejáratánál történt a dolog, így csak néhány métert kellett tolni a morort.
Na, mindegy, tankoltam, majd hazafelé vettem az irányt. Otthon leeresztettem a benzint, majd kikaptam a csapot. Arra gondoltam, hogy a cső kirázkódott, ezért tudott minden benzin kifolyni. Sajnos, nem ez történt. Kiszerelve a csapot tüzetesen átvizsgáltam, de nem értem, mi lehet a probléma. Nem találtam semmit, amit látni lehetett volna: a gumi tömítések rendben, a csap alig 3 hónapos... Belefújva is azt mutatja, amit kell: rendes állásban a csövön jön ki a levegő (mellette nem), tartalékon pedig csak a tartalék furatán.
Van valakinek ötlete

Na, mindegy, tankoltam, majd hazafelé vettem az irányt. Otthon leeresztettem a benzint, majd kikaptam a csapot. Arra gondoltam, hogy a cső kirázkódott, ezért tudott minden benzin kifolyni. Sajnos, nem ez történt. Kiszerelve a csapot tüzetesen átvizsgáltam, de nem értem, mi lehet a probléma. Nem találtam semmit, amit látni lehetett volna: a gumi tömítések rendben, a csap alig 3 hónapos... Belefújva is azt mutatja, amit kell: rendes állásban a csövön jön ki a levegő (mellette nem), tartalékon pedig csak a tartalék furatán.



Van valakinek ötlete



Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm mindenkinek a tanácsát,jövőhéten nekifogok kiszedni.Az redményről majd beszámolok!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
és óvatos axiális ütések, amik a berágódásokat megszűntetikcsdani írta:WD-40, vagy csavarlazító első körön
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
WD-40, vagy csavarlazító első körön
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én úgy csináltam, hogy kézi marógéppel (dremel szerű) kis ujjmaróval mélyítettem a hornyon vigyázva a testben a menetre. Ezután erőlködve kijött, megigazítottam a csavarfejet és ment vissza. Bronz a csavar és nagyon könnyen lehet csavarhúzóval faragni. 

- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Aha értem...daranyi68 írta:Vagy 15-20 éve nem lett mozdítva,most meg nem birom mozdítani semerre.De ragasztva nem volt.A feje viszont megsérültLaczkó írta: Üdv! Ilyent még nem hallottamAnnak ki kell jönni, hacsak valami okos oda nem ragasztotta belül...

Re: Üzemanyagellátás
Vagy 15-20 éve nem lett mozdítva,most meg nem birom mozdítani semerre.De ragasztva nem volt.A feje viszont megsérültLaczkó írta:Üdv! Ilyent még nem hallottamdaranyi68 írta:Sziasztok!150-es etz alpjárat állító csavarját nem birom megmozdítani!Szerintetek mit lehet kezdeni vele?Annak ki kell jönni, hacsak valami okos oda nem ragasztotta belül...

- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! Ilyent még nem hallottamdaranyi68 írta:Sziasztok!150-es etz alpjárat állító csavarját nem birom megmozdítani!Szerintetek mit lehet kezdeni vele?


Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!150-es etz alpjárat állító csavarját nem birom megmozdítani!Szerintetek mit lehet kezdeni vele?
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! Szerintem az olaj topic-ban hamarabb választ kapnál a kérdésre.bg írta:Azt kérdezném, hogy akkor most mi a helyzet a motorolaj ügyében.
Szintetikus vagy, nem, meg főleg Stihl olaj vagy nem? Sok embertől hallom hogy jobb, mint bármi más olaj… tapasztalatok?

- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Azt kérdezném, hogy akkor most mi a helyzet a motorolaj ügyében.
Szintetikus vagy, nem, meg főleg Stihl olaj vagy nem? Sok embertől hallom hogy jobb, mint bármi más olaj… tapasztalatok?

Szintetikus vagy, nem, meg főleg Stihl olaj vagy nem? Sok embertől hallom hogy jobb, mint bármi más olaj… tapasztalatok?

bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Az alapjárattal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Nem tudom hogy valaki járt e már hasonlóan, de ha igen akkor a megoldásban segítsen nekem.
A probléma az alapjárattal van, mégpedig az hogy a kuplung behúzása után ha leveszem a gázt nem áll vissza az alapjárati fordulatra hanem folyamatos lassú emelkedéssel elkezd felpörögni. Ha ilyenkor ráhúzom a gázt aztán visszaengedem akkor rögtön visszaáll alapjáratra.
A probléma üresben alapjáraton is fennáll mondjuk vasúti átjáró előtt állva, ha alapjáraton egy minimális gázt adok aztán elveszem megint jelentkezik a lassú felpörgés kb 4ezres fordulatig aztán lassan visszaesik.
A karburátoron nem állítottam semmit ami ezt kiválthatná viszont ami gyanús, hogy amióta E85-öt tankoltam bele azóta csinál ilyeneket. Persze az etanol már rég kifogyott és azóta már kb. 30l benzint is elfüstöltem vele.
Időközben megtaláltam a hiba forrását. Elrepedt a szívócső.
A probléma az alapjárattal van, mégpedig az hogy a kuplung behúzása után ha leveszem a gázt nem áll vissza az alapjárati fordulatra hanem folyamatos lassú emelkedéssel elkezd felpörögni. Ha ilyenkor ráhúzom a gázt aztán visszaengedem akkor rögtön visszaáll alapjáratra.
A probléma üresben alapjáraton is fennáll mondjuk vasúti átjáró előtt állva, ha alapjáraton egy minimális gázt adok aztán elveszem megint jelentkezik a lassú felpörgés kb 4ezres fordulatig aztán lassan visszaesik.
A karburátoron nem állítottam semmit ami ezt kiválthatná viszont ami gyanús, hogy amióta E85-öt tankoltam bele azóta csinál ilyeneket. Persze az etanol már rég kifogyott és azóta már kb. 30l benzint is elfüstöltem vele.
Időközben megtaláltam a hiba forrását. Elrepedt a szívócső.

A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Nandor 2010.06.06. 12:24-kor.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
A segítségeteket kérném a 300-ra fúrt ETZ-mben most van 2400 km. Lassan ideje lenne a tűt a legdúsabbhoz képest 1-el szegényíteni(a csattintós karbi gyári állása), de egyszerűen nem engedi. 5-10 km után elkezd csilingelni az öngyulladás miatt. Már 80-nál is csinálja, a henger iszonyatosan beforrósodik.
A benzin EVO NEO 99, úgyhogy azon se tudok tovább javítani. A csatosnál alapjáratkor a súber teljesen lezár, amikor kicsit nyitom a légtorkot, 1500-2000 között, elég darabosan jár, mintha kevés lenne neki. A fogyasztás 2 személy oldalcsomag, 100 km/h, stabil 5,7,l/100, de az az aggasztó, hogy egyedül 90 km/h csomag nélkül se tűnik ránézésre kevesebbnek.
A főfúvóka 145, az alapjárati gyári 50. A gyújtás 2,75 mm., a gyertya nem őzbarna, de nem is full fekete. Füstölni nem igazán füstöl.
Falsot sztem nem szívhat, normális szimmering ment bele, a gyújtástérben nincs benzinszag, világítás nélkül az 1050-1100-as alapjáratot 3 percig megtartja(tovább nem néztem), a légszűrő és a szívótorok is jól illeszkedik.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Na megoldódott: benzinszint 1 mm-el magasabb volt a kelleténél, a 145-öst lecseréltem 140-re, a tű maradt. Szerencsére semmi öngyulladás, a gyertya ilyen:

A segítségeteket kérném a 300-ra fúrt ETZ-mben most van 2400 km. Lassan ideje lenne a tűt a legdúsabbhoz képest 1-el szegényíteni(a csattintós karbi gyári állása), de egyszerűen nem engedi. 5-10 km után elkezd csilingelni az öngyulladás miatt. Már 80-nál is csinálja, a henger iszonyatosan beforrósodik.
A benzin EVO NEO 99, úgyhogy azon se tudok tovább javítani. A csatosnál alapjáratkor a súber teljesen lezár, amikor kicsit nyitom a légtorkot, 1500-2000 között, elég darabosan jár, mintha kevés lenne neki. A fogyasztás 2 személy oldalcsomag, 100 km/h, stabil 5,7,l/100, de az az aggasztó, hogy egyedül 90 km/h csomag nélkül se tűnik ránézésre kevesebbnek.
A főfúvóka 145, az alapjárati gyári 50. A gyújtás 2,75 mm., a gyertya nem őzbarna, de nem is full fekete. Füstölni nem igazán füstöl.
Falsot sztem nem szívhat, normális szimmering ment bele, a gyújtástérben nincs benzinszag, világítás nélkül az 1050-1100-as alapjáratot 3 percig megtartja(tovább nem néztem), a légszűrő és a szívótorok is jól illeszkedik.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Na megoldódott: benzinszint 1 mm-el magasabb volt a kelleténél, a 145-öst lecseréltem 140-re, a tű maradt. Szerencsére semmi öngyulladás, a gyertya ilyen:

- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Üzemanyagellátás
Én is álitgattam ma a karbit, nekem is sikerült hogy csak 2000 alatt pöfög vissza .Méghozzá úgy hogy a levegőcsavar teljesen betekert álapotól fél fordulatra van nyitva ,és tökéletesen üzemel a gép. A gyertya szép őzbarnára ég k,i a súbertű pedig alulról a második álásban van.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Amennyit nekem alapjáraton van, tökmind1 a csapágyaknak
(amikor indulok kb amíg felveszem a sisakot), lámpánál mindig játszok vele úgyis.
1500 a rezonálási pontja egész pontosan, annál szerintem minden más fordulat jobb neki, + hogy nem pöfög vissza, meg nem rángat motorféknél, jóval több kímélés mint amennyit lökdösi alapjáraton
legalábbis szerintem.
Azért köszi az infót, nekem egész egyenletesnek tűnt amúgy.



Azért köszi az infót, nekem egész egyenletesnek tűnt amúgy.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Alfa!
Az ilyen alacsony alapjárattal azért vigyázni kell... Lehet a csapágyak nem örülnek neki. Itt már nem folyamatos terhelést kap, hanem ütés szerűt.
Nekem a Hall-os-al 600 at is lehet állítani
Az ilyen alacsony alapjárattal azért vigyázni kell... Lehet a csapágyak nem örülnek neki. Itt már nem folyamatos terhelést kap, hanem ütés szerűt.
Nekem a Hall-os-al 600 at is lehet állítani

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Köszi, ezt csináltam ma, levettem teljesen az alapjáratot, csak alapjárati rendszerről megy szinte (900 az alapjárat, ez az optós gyújtás igen király
), és nincs visszapöfögés csak 2000 alatt 


MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Alfa: Membrán, vagy 0 alapjárat.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Alfa írta:Amúgy a visszapöfögést (üresben túráztatod, és lepörgés közben pattog) hogy lehet kiküszöbölni? Utálom




Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Amúgy a visszapöfögést (üresben túráztatod, és lepörgés közben pattog) hogy lehet kiküszöbölni? Utálom 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Üzemanyagellátás
oké Bocs a sok kérdésért mindenhol ,de utóljára gyereként volt 15 évesen etz mocim akkormeg mindegy volt hogy rángat vagy nem van e töltés vagy nincs.Mostmár más a helyzet azt is javítanám ami jól működik, csakhogy csináljak szereljek vmit rajta.csikin írta:250-es az ilyen rángatós, a megoldás, hogy ne engedd el a gázt teljesen, csak recsegtess, és válts vissza időben.

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
250-es az ilyen rángatós, a megoldás, hogy ne engedd el a gázt teljesen, csak recsegtess, és válts vissza időben.
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Üzemanyagellátás
Végülis az alapjáratot nem dobom azért el hogy nepöfögjön vissza ,úgyhogy marad igy az megnyugtat hogy másnak is van ilyen probléma nem vagyok vele egyedül de persze az lenne a jó ha senkineksem lenne.RR_ZOZY írta:laci0609:
Ilyen problémával sokan küzdenek, talán javít rajta ha elveszed az alapjáratot teljesen. Ha 5-ben nagyon elejtem a fordulatot akkor én is érzek hasonlót, de addigra általában már visszalököm 4-be vagy 3-ba szóval egyáltalán nem zavar.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Üzemanyagellátás
laci0609:
Ilyen problémával sokan küzdenek, talán javít rajta ha elveszed az alapjáratot teljesen. Ha 5-ben nagyon elejtem a fordulatot akkor én is érzek hasonlót, de addigra általában már visszalököm 4-be vagy 3-ba szóval egyáltalán nem zavar.
Ilyen problémával sokan küzdenek, talán javít rajta ha elveszed az alapjáratot teljesen. Ha 5-ben nagyon elejtem a fordulatot akkor én is érzek hasonlót, de addigra általában már visszalököm 4-be vagy 3-ba szóval egyáltalán nem zavar.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok az lenne a kérdésem hogy ha megyek a mocival mindegy milyen sebeségel , ha 3000-4000 fordulatról visszaengedem a gázt rángat vagy mi olyan mintha még hirtelen kétszer háromszor rárántanám a gázt. Ez mitől lehet már visszaolvastam de annyiféle hiba van leirva hogy nem tudom hogy most mit is nézzek meg először. alapjáratom 1200 körüli, a levegőcsavar 3/4 fordulatra kitekerve. Talán úgy lenne jobb, ha üresbe kipörgetés után nem pöfögne annyiszor vissza, azaz visszaejti a fordulatot de visszapöfög remélem érthetően irtam.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Nahát pont ez a problémám hogy szerintem is dús a keverék.Viszont pont az miatt kellett furatnom hogy valószinűleg nagy fordulaton elszegényedett a keverékem és úgymond"bebólintott" a dugóm.KILL3R etz írta:zsakfos!
Alapjáraton nem jár keményen a motor? Nekem inkább soknak tűnik a benya... Amikor odahúzod a nyélgázt, akkor ugye a légtorkot is kinyitod teljesen ergo több levegőt kap. De ehhez több benyát is, szóval sokkal nem lesz jobb a helyzet.
Ha nem lenne bejáratós, akkor azt mondanám próbálj meg 5 el kisebb alapjáratit, meg főfuvit. tűt meg legalacsonyabbra. És akkor onnan már látod, hogy roszabb, vagy jobb lett a mocc.
De így...Könnyen megszorulhat, ha nagyon elszegényedik.
Légszűrő milyen állapotban van?
Ezért is erőltetem a nagyobb főfuvit hogy ez mégegyszer ne következzen be.
Légszűrő milyen állapotban van????
Most erre mit mondjak?
Szemre nem koszos.
Mondjuk valaki emlitette hogy nem mindegyik szűrőfajta jó amit Mz-hez árulnak,mert nem engedi át a levegőt kellőképp.Viszont én itt vidéken nemigazán válogathatok.
Úgyhogy persze lehetséges hogy a légszűrő sem az igazi.
Passz.
Most egyelőre nem is tudok próbálkozni mert közben defektet kaptam megint.
Kösz a segitséget.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
zsakfos!
Alapjáraton nem jár keményen a motor? Nekem inkább soknak tűnik a benya... Amikor odahúzod a nyélgázt, akkor ugye a légtorkot is kinyitod teljesen ergo több levegőt kap. De ehhez több benyát is, szóval sokkal nem lesz jobb a helyzet.
Ha nem lenne bejáratós, akkor azt mondanám próbálj meg 5 el kisebb alapjáratit, meg főfuvit. tűt meg legalacsonyabbra. És akkor onnan már látod, hogy roszabb, vagy jobb lett a mocc.
De így...
Könnyen megszorulhat, ha nagyon elszegényedik.
Légszűrő milyen állapotban van?
Alapjáraton nem jár keményen a motor? Nekem inkább soknak tűnik a benya... Amikor odahúzod a nyélgázt, akkor ugye a légtorkot is kinyitod teljesen ergo több levegőt kap. De ehhez több benyát is, szóval sokkal nem lesz jobb a helyzet.
Ha nem lenne bejáratós, akkor azt mondanám próbálj meg 5 el kisebb alapjáratit, meg főfuvit. tűt meg legalacsonyabbra. És akkor onnan már látod, hogy roszabb, vagy jobb lett a mocc.
De így...

Légszűrő milyen állapotban van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Köszi a tippeket a benyócsappal kapcsolatban!
Másik - mivel előkerült:
E85!
1, Kisebb a sűrűsége mint a benyóé, ezért az úszó furábban viselkedhet benne.
2, Alacsonyabb hőmérsékleten üzemel, a benzines üzemmel összehasonlítva szegényebb a keverék (tisztán E85 használatánál karbis kocsikon is javallott a nagyobb fúvóka)
3, Előző miatt gyertyaarculatra nemigen lehet adni a helyes beállításkor.
4, arról spec fogalmam sincs, hogy a 2T olaj hogyan viselkedik vele. Az tuti, hogy az alkohol a vízzel jól keveredik.
Hirtelen ennyi jut eszembe.
Pacsik!
Köszi a tippeket a benyócsappal kapcsolatban!
Másik - mivel előkerült:
E85!
1, Kisebb a sűrűsége mint a benyóé, ezért az úszó furábban viselkedhet benne.
2, Alacsonyabb hőmérsékleten üzemel, a benzines üzemmel összehasonlítva szegényebb a keverék (tisztán E85 használatánál karbis kocsikon is javallott a nagyobb fúvóka)
3, Előző miatt gyertyaarculatra nemigen lehet adni a helyes beállításkor.
4, arról spec fogalmam sincs, hogy a 2T olaj hogyan viselkedik vele. Az tuti, hogy az alkohol a vízzel jól keveredik.
Hirtelen ennyi jut eszembe.
Pacsik!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
A tünet:KILL3R etz írta:Mik a tünetek? Elkevesel nagy fordulaton, vagy belefullad ha odahúzol? Milyen fordulatszám tartományokban csinálja ezt?
Húztam a gázt bármelyik fokozatban és csak alapjárat környékén hörögve ment,vagy teljesen odahuztam neki és akkor úgy-ahogy ment nagyobb,de NEM teljes fordulaton.
Szóval nem volt átmeneti gázállás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Mik a tünetek? Elkevesel nagy fordulaton, vagy belefullad ha odahúzol? Milyen fordulatszám tartományokban csinálja ezt?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
250 ccm-hez elegnek kellene lennie a 118-as es a tu ahogy eredetileg. Nekem gyonyoruen dolgozott, es fordulaton sem szegenyedett el
300 ccm- kb. 132 as fuvokaval lett jo (dorzsarazas) tu kozepallasban kifogastalanul uzemel.
300 ccm- kb. 132 as fuvokaval lett jo (dorzsarazas) tu kozepallasban kifogastalanul uzemel.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Történet:
Bejáratós /1,BING karbival.Súbertű legalsó állásban,125-ös főfuvival.Motor nem akar pörögni 3500-nél jobban.Visszateszem a gyári főfuvit,ami 118.Motor elfogadhatóan megy.288 km van benne akkortájt.Elmotorozom Gyurma túrára.Gyurma túrán kormol és beslusszol a gyertyám ,akkor feljebb emeltem a tűt 2 rovátkával.Na azóta ugy jártam vele és ilyen lett a gyertyám:

Mivel nem szerettem volna hogy maxigázon(vagy a közelében) elszegényedjen,gondoltam nagyobb főfuvival próbálkozom,így hogy a tűvel szegényitettem.
Most hogy a tűn engedtem lefelé(szegényitettem),így jogosan gondolhattam hogy talán újrakéne próbákozni a nagyobb főfuvival.
Nahát ez nem jött be:(
Sok neki így is,pedig a 118 helyett 125-tel próbálkoztam,ami nem tűnt nagy lépésnek.
Már ahogy mentem ma dolgozni éreztem hogy nem jó.
Meg is állt alattam mert sok volt neki.Tiszta korom volt a gyertyám.
Azóta nem mentem vele.
Azt hiszem megpróbálom a nagyobb főfuvi+teljesen leengedett tű kombinációt.
Vélemény??
Bejáratós /1,BING karbival.Súbertű legalsó állásban,125-ös főfuvival.Motor nem akar pörögni 3500-nél jobban.Visszateszem a gyári főfuvit,ami 118.Motor elfogadhatóan megy.288 km van benne akkortájt.Elmotorozom Gyurma túrára.Gyurma túrán kormol és beslusszol a gyertyám ,akkor feljebb emeltem a tűt 2 rovátkával.Na azóta ugy jártam vele és ilyen lett a gyertyám:

Mivel nem szerettem volna hogy maxigázon(vagy a közelében) elszegényedjen,gondoltam nagyobb főfuvival próbálkozom,így hogy a tűvel szegényitettem.
Most hogy a tűn engedtem lefelé(szegényitettem),így jogosan gondolhattam hogy talán újrakéne próbákozni a nagyobb főfuvival.
Nahát ez nem jött be:(
Sok neki így is,pedig a 118 helyett 125-tel próbálkoztam,ami nem tűnt nagy lépésnek.
Már ahogy mentem ma dolgozni éreztem hogy nem jó.
Meg is állt alattam mert sok volt neki.Tiszta korom volt a gyertyám.
Azóta nem mentem vele.
Azt hiszem megpróbálom a nagyobb főfuvi+teljesen leengedett tű kombinációt.
Vélemény??
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Üzemanyagellátás
Kőkemény 800Ft!affaire írta:Nem használtam még de kipróbálnám bár nincs odairva az ára...punisher írta:Ismerős ajánlotta valakinek van erről tapasztalata?
Elvileg kargurátor tisztító, fogyasztás csökkentő és teljesítmény növelő hatású.
http://spuri-adalek.hu/content/view/15/37/
Amugy ezek jók szoktak lenni.

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Mert nagyobb a tömege, nagyobb a tehetetlensége. Ezen felül a folyadék lötyög benne, ami rángatja is az úszót. Ja, és általában csak az egyik tartályba megy be a benzin, így csak az egyik fele nehezebb.akos02 írta:Mivel az úszó mélyebben úszott, magasabb volt a benzinszinted, ezért több anyagot kapott a motor
Ezt értem, de hogyha a mélyebben úszó úszóhoz van beállítva a karburátor, tehát a benzinszint az jó, akkor miért van baja?
Am kösz a segítséget! (és a poént is)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- akos02
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Üzemanyagellátás
Mivel az úszó mélyebben úszott, magasabb volt a benzinszinted, ezért több anyagot kapott a motor
Ezt értem, de hogyha a mélyebben úszó úszóhoz van beállítva a karburátor, tehát a benzinszint az jó, akkor miért van baja?
Am kösz a segítséget! (és a poént is

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha beteszed, kész lesz, de be kell állítsad!akos02 írta:Hy! Szenvedtem 2 napot benzinszintállítással, mert nem akart normálisan menni a motor, mindig amikor ráhúzok egy nagyobb gázt, szaggatva húz... Meguntam az állítgatást, leszedtem a karbit, h mindent kitisztítsak. Ez megvolt, levettem az úszót, éééés... lötyög benne a benzin. A egyik kérdésem az az lenne, hogy ez okozhat-e ilyen hib át? A másik az, hogy ha ha veszek egy új úszót, azon kell állítani, vagy azt csak felteszem és kész? Köszönöm a segítséget!

Mivel az úszó mélyebben úszott, magasabb volt a benzinszinted, ezért több anyagot kapott a motor -> okozhat.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- akos02
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Üzemanyagellátás
punisher. Komolyabb tapasztalatot nem tudok írni, mivel csak 3x-4x tettem a benzinemhez (mivel nem az enyém volt, hanem apámé), annyi biztos, hogy nyáron szúnyogok ellen jó, mert roh@dt büdös szúnyogírtó szaga van 

- akos02
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Üzemanyagellátás
Hy! Szenvedtem 2 napot benzinszintállítással, mert nem akart normálisan menni a motor, mindig amikor ráhúzok egy nagyobb gázt, szaggatva húz... Meguntam az állítgatást, leszedtem a karbit, h mindent kitisztítsak. Ez megvolt, levettem az úszót, éééés... lötyög benne a benzin. A egyik kérdésem az az lenne, hogy ez okozhat-e ilyen hib át? A másik az, hogy ha ha veszek egy új úszót, azon kell állítani, vagy azt csak felteszem és kész? Köszönöm a segítséget!
Re: Üzemanyagellátás
Nem használtam még de kipróbálnám bár nincs odairva az ára...punisher írta:Ismerős ajánlotta valakinek van erről tapasztalata?
Elvileg kargurátor tisztító, fogyasztás csökkentő és teljesítmény növelő hatású.
http://spuri-adalek.hu/content/view/15/37/
Amugy ezek jók szoktak lenni.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Üzemanyagellátás
Ismerős ajánlotta valakinek van erről tapasztalata?
Elvileg kargurátor tisztító, fogyasztás csökkentő és teljesítmény növelő hatású.
http://spuri-adalek.hu/content/view/15/37/
Elvileg kargurátor tisztító, fogyasztás csökkentő és teljesítmény növelő hatású.
http://spuri-adalek.hu/content/view/15/37/
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
olyan van, hogy pár liter E85 elfogyasztása után visszaállva benzinre kezd megjavulni a karbi?
visszaejti a fordulatot és 1500 körül tartani tudja az alapjáratot
lámpakapcsolásra leesik 1100-1200-ra és kb 1 perc után fullad csak le
az alapjárati levegőcsavar teljesen be van tekerve
visszaejti a fordulatot és 1500 körül tartani tudja az alapjáratot
lámpakapcsolásra leesik 1100-1200-ra és kb 1 perc után fullad csak le
az alapjárati levegőcsavar teljesen be van tekerve
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég