Vedd ki a keverékcsavart (ami átlósan felfele áll), így le van fojtva teljesen a levegő útja. Ha ilyenkor is pörög (vagy akár ilyenkor is jár a motor, nem kéne neki), akkor tutibiztos hogy falsot szív valahol, pl a szimmeringnél.
Második körben zárd el teljesen a levegőcsavart (full be), és kivett keverékcsavarral próbáld meg elindítani. Na ilyenkor már egy köbcenti levegőnek se szabad átmenni a karbin, ha ilyen állapotban a motor tartósan jár, az elég érdekes dolog, mert benzint ugyan szív (jó sokat méghozzá), de levegő csak és kizárólag fals helyeken tud bejutni.
Harmadik körben kivett keverékcsavarral vedd le a karbit, és nézz bele a levegő felőli oldalon. Ha a legkisebb fényt is látod (azaz a súber alja nem ül fel a karbira), az rossz és valamit takarítanod kell. Nézd meg azt is, hogy a súber nem lötyög e a házban (pl megrázod a karbit és csilingel, de nem az úszó csinálja, ezt azért lehet hallani). Ehhez a súberrugót talán ki is érdemes venni, hogy az illesztést rendesen megfigyeld.
Amúgy meg nekem is volt ilyenem, és nagyon prózai volt a megoldás: a súbert fordítva raktam be, ezért nagyon hamar felült (egyik oldalon nem megy végig a vájat a súberen ugye), és pörgött mint a veszett egér. A szivató meg simán befullasztja olyan kis fordulatra amiről azt hiszed h alapjárat. A fenti 3 lépés végigkövetésével ez kiküszöbölhető.
Ha a súber jól felül, nem lötyög, és full elzárva a motor mégis jár, akkor: szívócsonk elöl hátul, hengertalp, hengerfej, szimmeringek (mind2), gyertyamenet, forgattyúsház közepe (blokk közép), itt szívhat elméletileg fals levegőt. Az ellenőrzés sorrendje fakultatív

, de tanácsos lecserélni a tömítéseket, és meghúzni a tőcsavarokat és a szívócsonk 2 csavarját első körben és megnézni nincs e valami sérülés ahol mehet be a levegő.