Üzemanyagellátás
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Én azért kinyitnám ilyenkor a számat, hogy ha így csinálják, nem lesz OK a biznisz hosszú távon...
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Vagy nem is nyúl hozzá.bonalaco írta:Tudod mikor kiderul az a par szaz forintos kulonbseg az ember inkabb nem is szol mert meg O lenne a csoro,meg orulhetek h hajlanoak voltak rendelni nem ugy mint a tobbi uzletben.Nem ugytunik neha h piacgazgasag van...Ami az akkut illeti meg egy honapos sincs,en nembajlodom vele,majd elviszem haverhoz O ert hozza es megjavitja.Engem a szereles ilyen szinten mar nemizgat,a kezikonyvet fel fel****a aki irta,mert nagyon suket stilusa van (egy tenyleg hozzanemerto ez alapjan nemcsinalja meg)Majd irok h milett az eredmeny..

Re: Üzemanyagellátás
Tudod mikor kiderul az a par szaz forintos kulonbseg az ember inkabb nem is szol mert meg O lenne a csoro,meg orulhetek h hajlanoak voltak rendelni nem ugy mint a tobbi uzletben.Nem ugytunik neha h piacgazgasag van...Ami az akkut illeti meg egy honapos sincs,en nembajlodom vele,majd elviszem haverhoz O ert hozza es megjavitja.Engem a szereles ilyen szinten mar nemizgat,a kezikonyvet fel fel****a aki irta,mert nagyon suket stilusa van (egy tenyleg hozzanemerto ez alapjan nemcsinalja meg)Majd irok h milett az eredmeny..Gyurmooo írta:Ja, és az már milyen, egyik nap mondanak egy árat, annyiért kell-e? Te mondod hozzák. Másnap pedig közel 1,5x annyit kérnek Tőled???
K@pják be, ne a vevő tehessen már róla, ha balf@szok voltak!!!

- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a tippeket. Gyertyával az a gáz, hogy 300 km alatt nem kéne azért kinyírnia. avagy.. ez az egész úgy 150 km után jelentkezett.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Ja, és az már milyen, egyik nap mondanak egy árat, annyiért kell-e? Te mondod hozzák. Másnap pedig közel 1,5x annyit kérnek Tőled???
K@pják be, ne a vevő tehessen már róla, ha balf@szok voltak!!!
K@pják be, ne a vevő tehessen már róla, ha balf@szok voltak!!!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
251-es, tehát tirisztoros, az meg úgy tudom vagy jó, vagy nem, tehát szerintem ez a hibalehetőség kizárva. Kontakthibák nincsenek véletlenül?
Trafó nem melegszik? Gyertyapipa jó?
Akksi?
Trafó nem melegszik? Gyertyapipa jó?
Akksi?
bonalaco írta:Igen,baj van.De most szereltessem mint allat mikor azzal a rozsdas skodas gyertyaval meg megyen? (igaz nemmegy 6000ig)
Aaa most elment tole a kedvem kicsit,alig futott 500kmt es minden baja van
Re: Üzemanyagellátás
Igen,baj van.De most szereltessem mint allat mikor azzal a rozsdas skodas gyertyaval meg megyen? (igaz nemmegy 6000ig)
Aaa most elment tole a kedvem kicsit,alig futott 500kmt es minden baja van](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Aaa most elment tole a kedvem kicsit,alig futott 500kmt es minden baja van
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Látod, ez volt a baj, szorult a f.meghajtó, nem bírta a moci... 
Komolyra fordítva: sajnálom, hogy így jártál, de érezhető volt, lesz itt a gyertyán kívül valami más, amitől ez a hiba.

Komolyra fordítva: sajnálom, hogy így jártál, de érezhető volt, lesz itt a gyertyán kívül valami más, amitől ez a hiba.
bonalaco írta:Udv
Megjott hat a hires NGK B8HS gyertya,melyert 3,43 at fizettem,elfelejtettek mondani h a 2,30 volt a nagyker ar.Beleraktam a mociba,mentem par kilometret es elkezdett orulten szaggatni,lealltam,fekete,nem olajos csak szaraz fekete.Felcseszodtem beleraktam a 15oset a skodabol es lementem vagy 40kiometert szaggatas nelkul (plusz meg a teljesseg kedveert elszakadt a fordulatmero szal).Ezzel csak az volt a baj h nemakar nagyon porogni 5500fole nemment.Most segitsetek mert nemertem mi a baj,merges vagyok mert draga volt ez a fene gyertya es semmire sem tudom hasznalni.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Elsőre nekem is trafó vagy kondi, de azért még a fesz. szabályzó is lehet.kuti írta:/1es Ts. Tünetek a következőek: Kb 20 km után elkezdett rángatni, és kegyetleneket durrogott a kipuff. kb 5 perc pihenő után bírta még 10km-t, majd újrakezdte. Ezt magasabb fordulaton, 90-100 körül kezdte. Gyertya szép őzbarna volt ekkor. Másnap lementem 40 km-t, melynek a végefele újra kezdett durrogni és rángatni. Harmadnap mentem vele 50km-t, de az elejétől kezdve rángatott, és durrogott. Most viszont már elég fekete volt a gyertya. Mitől lehet ez? Először azt hittem sokat kap, de a tű a legalsó állásba van. A gyertyába kb 300 km van. Fogyasztás 6L körül.
Én ugyanígy jártam amikor nem volt töltésem és addig ment normálisan amíg el nem fogyott az akkuból a kraft, utána ugyanezeket produkálta. Persze miután megálltam és az akkunak volt ideje kicsit magához térni megint tudtam vele menni néhány kilométert. Ez egészen addig ment amíg a feszültség le nem esett 3.5v alá, akkor végleg leállt a motor és már elindítani sem tudtam /természetesen még csak az út felénél voltam

Re: Üzemanyagellátás
Udv
Megjott hat a hires NGK B8HS gyertya,melyert 3,43 at fizettem,elfelejtettek mondani h a 2,30 volt a nagyker ar.Beleraktam a mociba,mentem par kilometret es elkezdett orulten szaggatni,lealltam,fekete,nem olajos csak szaraz fekete.Felcseszodtem beleraktam a 15oset a skodabol es lementem vagy 40kiometert szaggatas nelkul (plusz meg a teljesseg kedveert elszakadt a fordulatmero szal).Ezzel csak az volt a baj h nemakar nagyon porogni 5500fole nemment.Most segitsetek mert nemertem mi a baj,merges vagyok mert draga volt ez a fene gyertya es semmire sem tudom hasznalni.
Megjott hat a hires NGK B8HS gyertya,melyert 3,43 at fizettem,elfelejtettek mondani h a 2,30 volt a nagyker ar.Beleraktam a mociba,mentem par kilometret es elkezdett orulten szaggatni,lealltam,fekete,nem olajos csak szaraz fekete.Felcseszodtem beleraktam a 15oset a skodabol es lementem vagy 40kiometert szaggatas nelkul (plusz meg a teljesseg kedveert elszakadt a fordulatmero szal).Ezzel csak az volt a baj h nemakar nagyon porogni 5500fole nemment.Most segitsetek mert nemertem mi a baj,merges vagyok mert draga volt ez a fene gyertya es semmire sem tudom hasznalni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bonalaco 2009.08.18. 17:34-kor.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
kuti!
Én a kondit és a trafót nézném meg... Ha leáll utána újra tudod indítani? De mindezek előtt egy gyertyacserével kezdenék... Az a legegyszerűbb.
Én a kondit és a trafót nézném meg... Ha leáll utána újra tudod indítani? De mindezek előtt egy gyertyacserével kezdenék... Az a legegyszerűbb.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
6L
atya ég az azért nem kevés nem lehet hogy talán vmi gyújtás hiba hogy fölmelegszik vmi? 


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Üzemanyagellátás
/1es Ts. Tünetek a következőek: Kb 20 km után elkezdett rángatni, és kegyetleneket durrogott a kipuff. kb 5 perc pihenő után bírta még 10km-t, majd újrakezdte. Ezt magasabb fordulaton, 90-100 körül kezdte. Gyertya szép őzbarna volt ekkor. Másnap lementem 40 km-t, melynek a végefele újra kezdett durrogni és rángatni. Harmadnap mentem vele 50km-t, de az elejétől kezdve rángatott, és durrogott. Most viszont már elég fekete volt a gyertya. Mitől lehet ez? Először azt hittem sokat kap, de a tű a legalsó állásba van. A gyertyába kb 300 km van. Fogyasztás 6L körül.
Re: Üzemanyagellátás
aprofo fotengelycsavarodas,vagy barminemu megallas amit nemlehet helyszenin vagy nemtudunk helyszinen orvosolni olyankor mivan?Mert 10,esetleg 15kilometert meg eltolok ha nincs kocsi de messzebbrol?volt mar valakinek ilyen esete?
Kinnhagyni meg..arrol nem is beszelek,nalunk meg a kanalisfedelet is bevittek a szinesfemgyujtobe...
Kinnhagyni meg..arrol nem is beszelek,nalunk meg a kanalisfedelet is bevittek a szinesfemgyujtobe...
Re: Üzemanyagellátás
ami azt illeti mikor meg jo volt a 14es champion (most vasarnap) bizony tekeregett az 6000re 3masban meg negyesben is problema nelkul,azert gondoltam h a 15os,hozzateszem legalabb 5eves fiokajarol kihalaszott gyertya lehet a ludas,de hat mar csak a holnapot varom es kiderul.Csak ne essen,mert akkor izgulhatok tovabb,ahogy irtatok gyujtas,elektronika meg mittudom en meg micsoda...
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Más lesz ott a baj szerintem, de nem akarok "vészmadár" lenni. Mindenesetre a gyertya jó lesz.
Utána jöhet a helyes karburálás, gyújtás, kontakthibák kiküszöbölése, stb. 
De majd jönnek a többet tapasztalt Mesterek, nekem hál' Istennek a 251-el nem volt komoly bajom, így régen kellett ezeket az apróbb sz.pásokat átélnem. Még régen a kis TZ-vel...
Volt "anyázás" párszor, pl. este úgy tíz óra körül idegen helyen főtengely-csavarodás... 


De majd jönnek a többet tapasztalt Mesterek, nekem hál' Istennek a 251-el nem volt komoly bajom, így régen kellett ezeket az apróbb sz.pásokat átélnem. Még régen a kis TZ-vel...


- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Egyszerű: NGK B8HS Unixban 770Ft
Ez való bele, ha nem jó akkor más a baj:)
Ez való bele, ha nem jó akkor más a baj:)
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Fura ez a BRISK. Elvileg ugyanannyi lenne a hőérték azonos szám alapján, az Y mégis alacsonyabbat sejtet ránézésre is. Néztem a MOFAKER oldalán a két gyertya képét.
(már ha jók a képek)

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Azért ezt - már bocs
- nem tartom valószínűnek, hogy a gyertya miatt nem megy 5e. fölé. Úgy is fogalmazhattam volna, kizártnak tartom! Írtam az én példám is, most nemrég vettem észre, hogy 7-es NGK-val járok. Semmi baja tőle, úgy megy, ahogy akarom. És szép barna a színe.
De ezen nem veszünk össze.
Lényeg, hogy holnap lesz jó gyertyád (igaz, kicsit drágán)!



Re: Üzemanyagellátás
gyurmooo: tegnap egesz allo nap 15ossel rohangaltam,de nemtetszett a mocinak mivel 5000fole nemakart menni,hat sajnos en nemazafajta vagyok aki nemhajtja,bizony kell nekem az a 6000es tartomany
Latod megsem koveztek meg
conus: teljes mertekben egyetertek Veled, inkabb eladjak neked ami van fuggetlen attol h belevalo e vagy sem, mert filleres arukat nemszivesen rendelnek.Egyebkent nemreg visszamentem a harmadik uzletbe (ahol kerestek de nemtalaltak),es vegul is negy nehezen rendeltek nekem egy ngkt,olyat ami a tablazatban is benne volt egysorban az n14c vel, 2,32euroert.Mikor kerdezte h hany darab kell,es en mondtam h egy,bizony ereztem a keseruseget a hangjaban
matee86, vicces pofa lehetett az az elado...
Mindenkinek koszonom a javaslatokat es a segitseget
Holnap megjon a gyertyam,belevagom gurulok par kort es meglatjuk


conus: teljes mertekben egyetertek Veled, inkabb eladjak neked ami van fuggetlen attol h belevalo e vagy sem, mert filleres arukat nemszivesen rendelnek.Egyebkent nemreg visszamentem a harmadik uzletbe (ahol kerestek de nemtalaltak),es vegul is negy nehezen rendeltek nekem egy ngkt,olyat ami a tablazatban is benne volt egysorban az n14c vel, 2,32euroert.Mikor kerdezte h hany darab kell,es en mondtam h egy,bizony ereztem a keseruseget a hangjaban

matee86, vicces pofa lehetett az az elado...
Mindenkinek koszonom a javaslatokat es a segitseget

Holnap megjon a gyertyam,belevagom gurulok par kort es meglatjuk
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Ja, így értem! Nem tudom összehasonlítani, csak másfajta gyertyához, pl. NGK. BRISK nekem sosem volt, valahogy kimaradt. 

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Ezt értettem, hogy hamarabb tönkre megy. De a miértjét nem tudom! Csak kíváncsiságból. Most találtam a múlt héten szüleimnél a garázsban, csak megmentettem magamnak. 
De ha még tartaléknak sem jó, nem hurcolom. Azért szerintem nem ennyire drasztikusan rossz kétüteműben, legfeljebb nem ideális.

De ha még tartaléknak sem jó, nem hurcolom. Azért szerintem nem ennyire drasztikusan rossz kétüteműben, legfeljebb nem ideális.

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
azért nem jó, mert ha hozzánézed egy normális kétüteműbe valóhoz, akkor látni fogod h az Y-os brisk elektródái kb 3 mm-el jobban belelógnak az égéstérbe ami valamelyik gyári leírás szerint "hőtorlódást" okoz, ami túlhevüléshez vezet + a hosszabb elektródákra sokkal jobban rárakódik a koksz. mz etz 125/150 szerelési kk, 89. oldal. 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Gyurmooo azert nenm jo az YC mert az 4 utemu motorhoz van... Beleteszed, minden oke oszt 20 km utan fogod a fejed 

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Kicsit off mondjuk a téma. 

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Itt Kecskeméten 490,- a Denso, NGK picit még olcsóbb.
Van egy zsír új BRISK N15YC-m, miért is nem jó az kétüteműbe? Nem terveztem mondjuk beletenni hosszú távra, de a szerszámosban elfér. 


- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Én NGK B8HS-t vettem,kb egy ezredes volt és jól működik!Egy kis off a tankmatricáról...most lett újrafényezve a motor,gondoltam veszek rá tankmatricát,de persze csak az egyik olali volt.Erre az eladó viccesen:,,vegyél ebből kettőt,menet közben úgysem látod,h fordítva van rajta..hahaha........
ETZ 250-esre meg eredeti oldaldekni matricát persze már nem is gyártanak,csak a 251-es mintájára
,de ha minden igaz Sub-ee gyárt majd 
](./images/smilies/eusa_wall.gif)




Mert azért az Mz a király....!:)
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
10 éve nem gyártják...
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=96404
kérdezd meg a kedves boltostól h a mofakernél miért lehet kapni?
tagságival kemény 351Ft/db.
egyébként ismerős a szitu, gyöngyösön se lehet kapni sehol, még tankmatricát se! inkább lehazudják az anyjukat is, nehogy fel kelljen venni a telefont, vagy felírni a heti megrendelésre azt a 3 sort!
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=96404
kérdezd meg a kedves boltostól h a mofakernél miért lehet kapni?
tagságival kemény 351Ft/db.
egyébként ismerős a szitu, gyöngyösön se lehet kapni sehol, még tankmatricát se! inkább lehazudják az anyjukat is, nehogy fel kelljen venni a telefont, vagy felírni a heti megrendelésre azt a 3 sort!



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Most akkor én írok olyat, amiért egyesek lehet megköveznek. 
Vegyél 15-ös BRISK-et, ha tényleg sehol nem kapsz megfelelő gyertyát. Vagy NGK B7HS-t, Denso 22-est.
EZEKET AKKOR, HA NEM KAPSZ 260-NAK MEGFELELŐT!!!
Valamivel rövidebb lesz a gyertya élettartama ESETLEG, de legalábbis szürke-világosbarna lesz a gyertyakép. (bár múltkor néztem, nekem is csak B7HS van, nem 8-as, de nem emlékszem miért az került a motorba) Ha nem hajtod túlságosan, nem fog túlmelegedni. De az biztos, hogy nehezen lesz fekete normális keverésí aránynál.

Vegyél 15-ös BRISK-et, ha tényleg sehol nem kapsz megfelelő gyertyát. Vagy NGK B7HS-t, Denso 22-est.
EZEKET AKKOR, HA NEM KAPSZ 260-NAK MEGFELELŐT!!!
Valamivel rövidebb lesz a gyertya élettartama ESETLEG, de legalábbis szürke-világosbarna lesz a gyertyakép. (bár múltkor néztem, nekem is csak B7HS van, nem 8-as, de nem emlékszem miért az került a motorba) Ha nem hajtod túlságosan, nem fog túlmelegedni. De az biztos, hogy nehezen lesz fekete normális keverésí aránynál.

bonalaco írta:Nos, voltam 3 uzletben ahol gyertyakat arulnak.Az elsoben csak 14yc volt,aztmondtak sima c nincs nekik.A masodikban ramakartak sozni egy 17es brisket mondvan h 14ct mar legalabb 10eve nemgyartanak, a harmadikban elokapartak a tablazatot es megprobaltak valamit de nemjott ossze.Hazamasztam leirtam az osszes tipust ami a 14c vel egy sorban volt es meg1x megprobaljuk (fene gondolta h nincs brisk 14c sehol azert nemirtam le eloszor), aztan ha nemjo es szorakozik akkor johet a ricsi altal leirt elektronika..hatha
majd meg irok,es kosz
Re: Üzemanyagellátás
Nos, voltam 3 uzletben ahol gyertyakat arulnak.Az elsoben csak 14yc volt,aztmondtak sima c nincs nekik.A masodikban ramakartak sozni egy 17es brisket mondvan h 14ct mar legalabb 10eve nemgyartanak, a harmadikban elokapartak a tablazatot es megprobaltak valamit de nemjott ossze.Hazamasztam leirtam az osszes tipust ami a 14c vel egy sorban volt es meg1x megprobaljuk (fene gondolta h nincs brisk 14c sehol azert nemirtam le eloszor), aztan ha nemjo es szorakozik akkor johet a ricsi altal leirt elektronika..hatha 
majd meg irok,es kosz

majd meg irok,es kosz
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Egyszerű használni: megkeresed a Brisk oszlopban az N14C-t (alul van), és ami vele kb 1 sorban van az a jóbonalaco írta:koszonom a leirast alfa,igazatok van eloszor belemegy a rendes belevalo 14c s gyertya aztan meg majd meglatjuk mit fog csinalni.Hamarosan irok,kosz az eddigi segitsegeteket (holnap vettem volna yc es megint sehol sem vagyok)
Ja igen,nekem ez a gyertyakonvekcios konverzios tabla kinai

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
hi...bonalaco írta:Igen,olvastam a szerelesi kezikonyvet de velemenyem szerint tul szakisan van irva,inkabb irtak volna ugy h sorrendben mit kell atnezni,az helyett h felsoroljak az okokat.Kulonben is nekem az kinai.Egyebkent az az erdekes h kb 50kilometert mentem meg tiszta volt,aztan szinte megallt a gep es tiszta olaj.Kipucoltam aztan mar 7 kilometer behalt a gyertya...
ez volt tegnap elott,ma mar masgyertya volt benne,es vegkepp nemszaggatott,kb 80kilometert mentem le vele es 10,15kilometerenkent megaltam megnezni a gyertyat hol szep ozbarna volt,hol kormos hol olajos.Na ehhez en telleg nemertek...
nekem ugyanezeket a tüneteket produkálta a 251-es... cseréltem gyertyát, olajat, fúvókát, de egyik sem oldotta meg a problémát... akkor kezdtem el gyanakodni az elektronikára... és ez volt a megoldás kulcsa...

megpucoltam a diódahidat, mert nagyon el volt koszolódva, gondolom hol érintkezett, hol nem, és a gyengén töltött akksi nem bírt szikrát húzni a gyertyán... ezek a leállások főleg az index használata közben jelentkeztek... egy halk puffanás a kipufogóba, és meghalt a gép, a gyertya meg tiszta olaj... én is gondoltam sokmindenre, hogy sokat kap, szívja az olajat, szar a gyertya, zárlat az index környékén...
pucold meg a sarukat (elég nehéz hozzáférni), meg ha már belekezdel, érdemes a biztosítékok érintkezését is megnézni, és a fesszab saruit...
megjavul, meglátod...
Re: Üzemanyagellátás
koszonom a leirast alfa,igazatok van eloszor belemegy a rendes belevalo 14c s gyertya aztan meg majd meglatjuk mit fog csinalni.Hamarosan irok,kosz az eddigi segitsegeteket (holnap vettem volna yc es megint sehol sem vagyok
)
Ja igen,nekem ez a gyertyakonvekcios konverzios tabla kinai

Ja igen,nekem ez a gyertyakonvekcios konverzios tabla kinai

- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Bonalaco... ne YC -s gyertat vegyel, az hamar megfogja adni magat... Az 4 utemube van, csak sima C jelzesu gyertyat vegyel!!!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2009.08.16. 21:49-kor.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hát az hogy egyszer ilyen egyszer olyan az lehet porlasztási hiba is.
Próbáld megnézni a dolgokat úgy, hogy a beállítások mind1 mik. Csak azt, hogy a részeken nincs-e sérülés. Porlasztási betétet, súbertűt, súbert.
Még ha nem is tudod minek hogy kéne kinézni (és ebben a szerelési kézikönyv sem segít sokat), akkor is amire érdemes figyelni: valami aszimmetrikus, éles szélek, törésnyomok, elhajlások, folyadékkal teli úszó stb.
A szivató dugattyúja is meg tud viccelni, ezt leszedett úszóház mellett a szivatófúvókába (szájjal) belefújással tudod megnézni, jól lezár-e. ha sziszeg, akkor nem
Ha a karbiban nincs probléma ami szemmel látható, akkor a tűt tedd kb középállásba (vagy 1 el kevesebbet adóba mint a közép), és lehet menni tovább. Ekkor nagy valószínűséggel kuplung oldali szimmering a ludas, de érdemes megnézni a gyújtásoldalit is, és ha már ott vagy a főtengelyt bemérni órával hogy üt-e.
Persze mindent normális gyertyával, ami Brisk N14C, és minden ezzel egyenértékű (gyertyakonverziós táblázat van itt letölthető).
A gond persze lehet még gyújtásoldali is, gyújtáskihagyással, kondi átüthet vagy a megszakítóban lehet valami hiba. De ebben majd segít valaki aki jobban ért az elektromos dolgokhoz, ha még ott sincs meg a hiba
Próbáld megnézni a dolgokat úgy, hogy a beállítások mind1 mik. Csak azt, hogy a részeken nincs-e sérülés. Porlasztási betétet, súbertűt, súbert.
Még ha nem is tudod minek hogy kéne kinézni (és ebben a szerelési kézikönyv sem segít sokat), akkor is amire érdemes figyelni: valami aszimmetrikus, éles szélek, törésnyomok, elhajlások, folyadékkal teli úszó stb.
A szivató dugattyúja is meg tud viccelni, ezt leszedett úszóház mellett a szivatófúvókába (szájjal) belefújással tudod megnézni, jól lezár-e. ha sziszeg, akkor nem

Ha a karbiban nincs probléma ami szemmel látható, akkor a tűt tedd kb középállásba (vagy 1 el kevesebbet adóba mint a közép), és lehet menni tovább. Ekkor nagy valószínűséggel kuplung oldali szimmering a ludas, de érdemes megnézni a gyújtásoldalit is, és ha már ott vagy a főtengelyt bemérni órával hogy üt-e.
Persze mindent normális gyertyával, ami Brisk N14C, és minden ezzel egyenértékű (gyertyakonverziós táblázat van itt letölthető).
A gond persze lehet még gyújtásoldali is, gyújtáskihagyással, kondi átüthet vagy a megszakítóban lehet valami hiba. De ebben majd segít valaki aki jobban ért az elektromos dolgokhoz, ha még ott sincs meg a hiba

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
teljesen igazad van,nemirtam le milyen a gyertya.Tehat az elso ami benne volt az 14es champion,ami tonkrement mivel puccolas utan is szaggat.A masik amely kb 5kilomerter birt az az ndres 14es 260as izolator,egy fos.Ma ami benne volt 120as skodabol 15os yc,holnap veszek 14eset.De akkor is erthetetlen miert volt hol ilyen hol olyan meg ha 15os is.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Ott kezdődik, hogy milyen az a gyertya? Hőérték? Legalább típust írj, abból tudunk következtetni!

bonalaco írta:Hello!
Hany fordulatra kell beallitani a csavart (karburatornal) h nekopje be a gyertyat?
Mert mikor neztem 5fordulatra volt kiengedve (etz251),es folyton tiszta olaj a gyertya...![]()
keveresi arany 1:50
Re: Üzemanyagellátás
Igen,olvastam a szerelesi kezikonyvet de velemenyem szerint tul szakisan van irva,inkabb irtak volna ugy h sorrendben mit kell atnezni,az helyett h felsoroljak az okokat.Kulonben is nekem az kinai.Egyebkent az az erdekes h kb 50kilometert mentem meg tiszta volt,aztan szinte megallt a gep es tiszta olaj.Kipucoltam aztan mar 7 kilometer behalt a gyertya...
ez volt tegnap elott,ma mar masgyertya volt benne,es vegkepp nemszaggatott,kb 80kilometert mentem le vele es 10,15kilometerenkent megaltam megnezni a gyertyat hol szep ozbarna volt,hol kormos hol olajos.Na ehhez en telleg nemertek...
ez volt tegnap elott,ma mar masgyertya volt benne,es vegkepp nemszaggatott,kb 80kilometert mentem le vele es 10,15kilometerenkent megaltam megnezni a gyertyat hol szep ozbarna volt,hol kormos hol olajos.Na ehhez en telleg nemertek...
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ez nem teljesen úgy működik, ahogy gondolod. Tölts le szerelési útmutatót az oldalról, olvasd át őket és ha utána is van kérdés gyere ismét.
Az olajos gyertya elég sok mindentől lehet. Sok olaj a keverékben, sok benzin-olaj, szimmeringprobléma, gyújtásgondok.
Sok benzin-olaj: tűt tedd lejjebb, kisebb főfúvóka, szivatódugattyú tömítése jó-e...
De előtte olvasd át a szakirodalmat, hogy nagyjából képben legyél, hogy mi hogyan működik.
A csavar finombeállításra szolgál és ha jól tudom az is az alsó (alapjárat-részterhelés) tartományra vonatkozik.
Szimmering: ha a kuplung oldali rossz akkor olajat enged át ami beköpheti a gyertyát.
Ezt ki kell cserélni. Nézd az olajat, hogy mennyi fogy, hogyan füstöl a gép..stb.
Az olajos gyertya elég sok mindentől lehet. Sok olaj a keverékben, sok benzin-olaj, szimmeringprobléma, gyújtásgondok.
Sok benzin-olaj: tűt tedd lejjebb, kisebb főfúvóka, szivatódugattyú tömítése jó-e...
De előtte olvasd át a szakirodalmat, hogy nagyjából képben legyél, hogy mi hogyan működik.
A csavar finombeállításra szolgál és ha jól tudom az is az alsó (alapjárat-részterhelés) tartományra vonatkozik.
Szimmering: ha a kuplung oldali rossz akkor olajat enged át ami beköpheti a gyertyát.
Ezt ki kell cserélni. Nézd az olajat, hogy mennyi fogy, hogyan füstöl a gép..stb.
Re: Üzemanyagellátás
Hello!
Hany fordulatra kell beallitani a csavart (karburatornal) h nekopje be a gyertyat?
Mert mikor neztem 5fordulatra volt kiengedve (etz251),es folyton tiszta olaj a gyertya...
keveresi arany 1:50
Hany fordulatra kell beallitani a csavart (karburatornal) h nekopje be a gyertyat?
Mert mikor neztem 5fordulatra volt kiengedve (etz251),es folyton tiszta olaj a gyertya...

keveresi arany 1:50
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok. Azt szeretnem megtudni hogy 125 os ETZ re fel lehet tenni MIKUNI karburatort? Ugy tudom van 24 es torok atmeroben, Yamaha DT 80 ase ez a karbi azt hiszem, vagy halottam 22 es DELLORTOROL is... Valaki hasznal ilyent? Vagy valaki tud errol valamit? Valaszokat elore is koszi...
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
SzerIntem 4l-t ki tudnék hozni belőle most is, de nem járok ilyen monoton hosszú távon már.
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a választ!:) Manapság nem biztos, hogy megáll ennyiben. Nekem a 125-ös ETZ-m eszik átlag 4 litert, de szerintem lassan furatni kéneGyurmooo írta:3,8l volt nálam a minimum, ez két személy, csomag, és közel állandó 90-100 sebesség mellett, még 23-25e. km idején teljesen gyári állapotban (mint most) felülről a második tű állásban. 300km átlaga, de ennyit azután nem sokszor evett.Visszaraktam eggyel magasabb állásba a tűt, úgy jobban harapott. Maximuma 5,5 körül van, volt. Akkor egy személy és dinamikus, de nem "széthajtós" stílus, de pár gyorsulás mellett.

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
3,8l volt nálam a minimum, ez két személy, csomag, és közel állandó 90-100 sebesség mellett, még 23-25e. km idején teljesen gyári állapotban (mint most) felülről a második tű állásban. 300km átlaga, de ennyit azután nem sokszor evett.
Visszaraktam eggyel magasabb állásba a tűt, úgy jobban harapott. Maximuma 5,5 körül van, volt. Akkor egy személy és dinamikus, de nem "széthajtós" stílus, de pár gyorsulás mellett.

HaPi írta:Üdv.
MZ ETZ 250-esek mennyit esznek? A gyári adatot tudom, de a valóságra vagyok kíváncsiVálaszokat élere is kösz!
- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Re: Üzemanyagellátás
Szevasztok!!
Van egy 125/1-es Mz Trophy-m és szereztem hozzá ETZ karbit (22N 2-2) és az a gondom vele hogy csak alacsony fordulaton tudom használni mert lehörög, milyen fúvókák kellenének bele? vagy ezzel játszadozni kell? Most 35-ös az alapjárati fúvóka és 87-es a főfúvóka, nagyobb kellene bele hogy jó legyen?
Előre is kösz a válaszokat
Van egy 125/1-es Mz Trophy-m és szereztem hozzá ETZ karbit (22N 2-2) és az a gondom vele hogy csak alacsony fordulaton tudom használni mert lehörög, milyen fúvókák kellenének bele? vagy ezzel játszadozni kell? Most 35-ös az alapjárati fúvóka és 87-es a főfúvóka, nagyobb kellene bele hogy jó legyen?
Előre is kösz a válaszokat
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A főoldalon mindenkinek ott van az adatlapjában, legtöbben kitöltötték 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
Üdv.
MZ ETZ 250-esek mennyit esznek? A gyári adatot tudom, de a valóságra vagyok kíváncsi
Válaszokat élere is kösz!
MZ ETZ 250-esek mennyit esznek? A gyári adatot tudom, de a valóságra vagyok kíváncsi

- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Szétkaptuk a karbit... egy gumi volt a fúvókába valószínűleg a tömítésből csak az úszó be szopatott mert letört az egyik, de szerencsére volt itthon egy tartalék karbi amiből átraktuk a úszót, igaz kicsit szívtunk az úszó szint beállítással de végül sikert azt hiszem 8-10 próbálkozás után:D. Most már nagyon szépen pörög. Köszönöm szépen a segítségeteket, további jó motorozást!
___________________________________
Magyar égen magyar isten, az MZ-seknek párja nincsen!!!
Jó motorozást!
Szétkaptuk a karbit... egy gumi volt a fúvókába valószínűleg a tömítésből csak az úszó be szopatott mert letört az egyik, de szerencsére volt itthon egy tartalék karbi amiből átraktuk a úszót, igaz kicsit szívtunk az úszó szint beállítással de végül sikert azt hiszem 8-10 próbálkozás után:D. Most már nagyon szépen pörög. Köszönöm szépen a segítségeteket, további jó motorozást!
___________________________________
Magyar égen magyar isten, az MZ-seknek párja nincsen!!!
Jó motorozást!

Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az én motorom (300) 4 körül kér, változó használatnál. De általában 2 személlyel megyünk.
Viszont bing van fenn. De gyárival karbival+gyári hengerrel is 4.2 volt a fogyasztás, szintén 2 személlyel.
Most bingnél: 120-as főfúvóka, felülről a második rovátkában a tűtartó "karika".
Viszont bing van fenn. De gyárival karbival+gyári hengerrel is 4.2 volt a fogyasztás, szintén 2 személlyel.
Most bingnél: 120-as főfúvóka, felülről a második rovátkában a tűtartó "karika".
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég