Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

kuti írta:/1es Ts. Tünetek a következőek: Kb 20 km után elkezdett rángatni, és kegyetleneket durrogott a kipuff. kb 5 perc pihenő után bírta még 10km-t, majd újrakezdte. Ezt magasabb fordulaton, 90-100 körül kezdte. Gyertya szép őzbarna volt ekkor. Másnap lementem 40 km-t, melynek a végefele újra kezdett durrogni és rángatni. Harmadnap mentem vele 50km-t, de az elejétől kezdve rángatott, és durrogott. Most viszont már elég fekete volt a gyertya. Mitől lehet ez? Először azt hittem sokat kap, de a tű a legalsó állásba van. A gyertyába kb 300 km van. Fogyasztás 6L körül.
Elsőre nekem is trafó vagy kondi, de azért még a fesz. szabályzó is lehet.
Én ugyanígy jártam amikor nem volt töltésem és addig ment normálisan amíg el nem fogyott az akkuból a kraft, utána ugyanezeket produkálta. Persze miután megálltam és az akkunak volt ideje kicsit magához térni megint tudtam vele menni néhány kilométert. Ez egészen addig ment amíg a feszültség le nem esett 3.5v alá, akkor végleg leállt a motor és már elindítani sem tudtam /természetesen még csak az út felénél voltam :D /. Persze ez csak egy lehetőség és mint már említettem nekem is inkább a kondi vagy a trafó a gyanús.
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Udv
Megjott hat a hires NGK B8HS gyertya,melyert 3,43 at fizettem,elfelejtettek mondani h a 2,30 volt a nagyker ar.Beleraktam a mociba,mentem par kilometret es elkezdett orulten szaggatni,lealltam,fekete,nem olajos csak szaraz fekete.Felcseszodtem beleraktam a 15oset a skodabol es lementem vagy 40kiometert szaggatas nelkul (plusz meg a teljesseg kedveert elszakadt a fordulatmero szal).Ezzel csak az volt a baj h nemakar nagyon porogni 5500fole nemment.Most segitsetek mert nemertem mi a baj,merges vagyok mert draga volt ez a fene gyertya es semmire sem tudom hasznalni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bonalaco 2009.08.18. 17:34-kor.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

kuti!

Én a kondit és a trafót nézném meg... Ha leáll utána újra tudod indítani? De mindezek előtt egy gyertyacserével kezdenék... Az a legegyszerűbb. :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

6L :shock: atya ég az azért nem kevés nem lehet hogy talán vmi gyújtás hiba hogy fölmelegszik vmi? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

/1es Ts. Tünetek a következőek: Kb 20 km után elkezdett rángatni, és kegyetleneket durrogott a kipuff. kb 5 perc pihenő után bírta még 10km-t, majd újrakezdte. Ezt magasabb fordulaton, 90-100 körül kezdte. Gyertya szép őzbarna volt ekkor. Másnap lementem 40 km-t, melynek a végefele újra kezdett durrogni és rángatni. Harmadnap mentem vele 50km-t, de az elejétől kezdve rángatott, és durrogott. Most viszont már elég fekete volt a gyertya. Mitől lehet ez? Először azt hittem sokat kap, de a tű a legalsó állásba van. A gyertyába kb 300 km van. Fogyasztás 6L körül.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

aprofo fotengelycsavarodas,vagy barminemu megallas amit nemlehet helyszenin vagy nemtudunk helyszinen orvosolni olyankor mivan?Mert 10,esetleg 15kilometert meg eltolok ha nincs kocsi de messzebbrol?volt mar valakinek ilyen esete?
Kinnhagyni meg..arrol nem is beszelek,nalunk meg a kanalisfedelet is bevittek a szinesfemgyujtobe...
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

ami azt illeti mikor meg jo volt a 14es champion (most vasarnap) bizony tekeregett az 6000re 3masban meg negyesben is problema nelkul,azert gondoltam h a 15os,hozzateszem legalabb 5eves fiokajarol kihalaszott gyertya lehet a ludas,de hat mar csak a holnapot varom es kiderul.Csak ne essen,mert akkor izgulhatok tovabb,ahogy irtatok gyujtas,elektronika meg mittudom en meg micsoda...
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Más lesz ott a baj szerintem, de nem akarok "vészmadár" lenni. Mindenesetre a gyertya jó lesz. :D Utána jöhet a helyes karburálás, gyújtás, kontakthibák kiküszöbölése, stb. ;)
De majd jönnek a többet tapasztalt Mesterek, nekem hál' Istennek a 251-el nem volt komoly bajom, így régen kellett ezeket az apróbb sz.pásokat átélnem. Még régen a kis TZ-vel... :D Volt "anyázás" párszor, pl. este úgy tíz óra körül idegen helyen főtengely-csavarodás... :D
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Egyszerű: NGK B8HS Unixban 770Ft
Ez való bele, ha nem jó akkor más a baj:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Fura ez a BRISK. Elvileg ugyanannyi lenne a hőérték azonos szám alapján, az Y mégis alacsonyabbat sejtet ránézésre is. Néztem a MOFAKER oldalán a két gyertya képét. :D (már ha jók a képek)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Azért ezt - már bocs :D - nem tartom valószínűnek, hogy a gyertya miatt nem megy 5e. fölé. Úgy is fogalmazhattam volna, kizártnak tartom! Írtam az én példám is, most nemrég vettem észre, hogy 7-es NGK-val járok. Semmi baja tőle, úgy megy, ahogy akarom. És szép barna a színe. ;) De ezen nem veszünk össze. :) Lényeg, hogy holnap lesz jó gyertyád (igaz, kicsit drágán)!
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

gyurmooo: tegnap egesz allo nap 15ossel rohangaltam,de nemtetszett a mocinak mivel 5000fole nemakart menni,hat sajnos en nemazafajta vagyok aki nemhajtja,bizony kell nekem az a 6000es tartomany :twisted: Latod megsem koveztek meg =D>
conus: teljes mertekben egyetertek Veled, inkabb eladjak neked ami van fuggetlen attol h belevalo e vagy sem, mert filleres arukat nemszivesen rendelnek.Egyebkent nemreg visszamentem a harmadik uzletbe (ahol kerestek de nemtalaltak),es vegul is negy nehezen rendeltek nekem egy ngkt,olyat ami a tablazatban is benne volt egysorban az n14c vel, 2,32euroert.Mikor kerdezte h hany darab kell,es en mondtam h egy,bizony ereztem a keseruseget a hangjaban \:D/
matee86, vicces pofa lehetett az az elado...
Mindenkinek koszonom a javaslatokat es a segitseget :)
Holnap megjon a gyertyam,belevagom gurulok par kort es meglatjuk
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ja, így értem! Nem tudom összehasonlítani, csak másfajta gyertyához, pl. NGK. BRISK nekem sosem volt, valahogy kimaradt. :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ezt értettem, hogy hamarabb tönkre megy. De a miértjét nem tudom! Csak kíváncsiságból. Most találtam a múlt héten szüleimnél a garázsban, csak megmentettem magamnak. :D
De ha még tartaléknak sem jó, nem hurcolom. Azért szerintem nem ennyire drasztikusan rossz kétüteműben, legfeljebb nem ideális. :-k
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

azért nem jó, mert ha hozzánézed egy normális kétüteműbe valóhoz, akkor látni fogod h az Y-os brisk elektródái kb 3 mm-el jobban belelógnak az égéstérbe ami valamelyik gyári leírás szerint "hőtorlódást" okoz, ami túlhevüléshez vezet + a hosszabb elektródákra sokkal jobban rárakódik a koksz. mz etz 125/150 szerelési kk, 89. oldal. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: coco »

Gyurmooo azert nenm jo az YC mert az 4 utemu motorhoz van... Beleteszed, minden oke oszt 20 km utan fogod a fejed :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Kicsit off mondjuk a téma. :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Itt Kecskeméten 490,- a Denso, NGK picit még olcsóbb. ;) Van egy zsír új BRISK N15YC-m, miért is nem jó az kétüteműbe? Nem terveztem mondjuk beletenni hosszú távra, de a szerszámosban elfér. :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

ez nem ugyanolyan? vagy csak hasonlít rá? :mrgreen:
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=30181
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Én NGK B8HS-t vettem,kb egy ezredes volt és jól működik!Egy kis off a tankmatricáról...most lett újrafényezve a motor,gondoltam veszek rá tankmatricát,de persze csak az egyik olali volt.Erre az eladó viccesen:,,vegyél ebből kettőt,menet közben úgysem látod,h fordítva van rajta..hahaha........ ](*,) :smt021 :smt076 ETZ 250-esre meg eredeti oldaldekni matricát persze már nem is gyártanak,csak a 251-es mintájára :cry: ,de ha minden igaz Sub-ee gyárt majd :P
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

10 éve nem gyártják...
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=96404
kérdezd meg a kedves boltostól h a mofakernél miért lehet kapni?
tagságival kemény 351Ft/db.
egyébként ismerős a szitu, gyöngyösön se lehet kapni sehol, még tankmatricát se! inkább lehazudják az anyjukat is, nehogy fel kelljen venni a telefont, vagy felírni a heti megrendelésre azt a 3 sort! :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Most akkor én írok olyat, amiért egyesek lehet megköveznek. :D

Vegyél 15-ös BRISK-et, ha tényleg sehol nem kapsz megfelelő gyertyát. Vagy NGK B7HS-t, Denso 22-est.
EZEKET AKKOR, HA NEM KAPSZ 260-NAK MEGFELELŐT!!!
Valamivel rövidebb lesz a gyertya élettartama ESETLEG, de legalábbis szürke-világosbarna lesz a gyertyakép. (bár múltkor néztem, nekem is csak B7HS van, nem 8-as, de nem emlékszem miért az került a motorba) Ha nem hajtod túlságosan, nem fog túlmelegedni. De az biztos, hogy nehezen lesz fekete normális keverésí aránynál. ;)
bonalaco írta:Nos, voltam 3 uzletben ahol gyertyakat arulnak.Az elsoben csak 14yc volt,aztmondtak sima c nincs nekik.A masodikban ramakartak sozni egy 17es brisket mondvan h 14ct mar legalabb 10eve nemgyartanak, a harmadikban elokapartak a tablazatot es megprobaltak valamit de nemjott ossze.Hazamasztam leirtam az osszes tipust ami a 14c vel egy sorban volt es meg1x megprobaljuk (fene gondolta h nincs brisk 14c sehol azert nemirtam le eloszor), aztan ha nemjo es szorakozik akkor johet a ricsi altal leirt elektronika..hatha :D
majd meg irok,es kosz
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Nos, voltam 3 uzletben ahol gyertyakat arulnak.Az elsoben csak 14yc volt,aztmondtak sima c nincs nekik.A masodikban ramakartak sozni egy 17es brisket mondvan h 14ct mar legalabb 10eve nemgyartanak, a harmadikban elokapartak a tablazatot es megprobaltak valamit de nemjott ossze.Hazamasztam leirtam az osszes tipust ami a 14c vel egy sorban volt es meg1x megprobaljuk (fene gondolta h nincs brisk 14c sehol azert nemirtam le eloszor), aztan ha nemjo es szorakozik akkor johet a ricsi altal leirt elektronika..hatha :D
majd meg irok,es kosz
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

bonalaco írta:koszonom a leirast alfa,igazatok van eloszor belemegy a rendes belevalo 14c s gyertya aztan meg majd meglatjuk mit fog csinalni.Hamarosan irok,kosz az eddigi segitsegeteket (holnap vettem volna yc es megint sehol sem vagyok :D )
Ja igen,nekem ez a gyertyakonvekcios konverzios tabla kinai :P
Egyszerű használni: megkeresed a Brisk oszlopban az N14C-t (alul van), és ami vele kb 1 sorban van az a jó :twisted:
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

bonalaco írta:Igen,olvastam a szerelesi kezikonyvet de velemenyem szerint tul szakisan van irva,inkabb irtak volna ugy h sorrendben mit kell atnezni,az helyett h felsoroljak az okokat.Kulonben is nekem az kinai.Egyebkent az az erdekes h kb 50kilometert mentem meg tiszta volt,aztan szinte megallt a gep es tiszta olaj.Kipucoltam aztan mar 7 kilometer behalt a gyertya...
ez volt tegnap elott,ma mar masgyertya volt benne,es vegkepp nemszaggatott,kb 80kilometert mentem le vele es 10,15kilometerenkent megaltam megnezni a gyertyat hol szep ozbarna volt,hol kormos hol olajos.Na ehhez en telleg nemertek...
hi...

nekem ugyanezeket a tüneteket produkálta a 251-es... cseréltem gyertyát, olajat, fúvókát, de egyik sem oldotta meg a problémát... akkor kezdtem el gyanakodni az elektronikára... és ez volt a megoldás kulcsa... #-o

megpucoltam a diódahidat, mert nagyon el volt koszolódva, gondolom hol érintkezett, hol nem, és a gyengén töltött akksi nem bírt szikrát húzni a gyertyán... ezek a leállások főleg az index használata közben jelentkeztek... egy halk puffanás a kipufogóba, és meghalt a gép, a gyertya meg tiszta olaj... én is gondoltam sokmindenre, hogy sokat kap, szívja az olajat, szar a gyertya, zárlat az index környékén...

pucold meg a sarukat (elég nehéz hozzáférni), meg ha már belekezdel, érdemes a biztosítékok érintkezését is megnézni, és a fesszab saruit...

megjavul, meglátod...
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

koszonom a leirast alfa,igazatok van eloszor belemegy a rendes belevalo 14c s gyertya aztan meg majd meglatjuk mit fog csinalni.Hamarosan irok,kosz az eddigi segitsegeteket (holnap vettem volna yc es megint sehol sem vagyok :D )
Ja igen,nekem ez a gyertyakonvekcios konverzios tabla kinai :P
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: coco »

Bonalaco... ne YC -s gyertat vegyel, az hamar megfogja adni magat... Az 4 utemube van, csak sima C jelzesu gyertyat vegyel!!!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2009.08.16. 21:49-kor.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát az hogy egyszer ilyen egyszer olyan az lehet porlasztási hiba is.

Próbáld megnézni a dolgokat úgy, hogy a beállítások mind1 mik. Csak azt, hogy a részeken nincs-e sérülés. Porlasztási betétet, súbertűt, súbert.

Még ha nem is tudod minek hogy kéne kinézni (és ebben a szerelési kézikönyv sem segít sokat), akkor is amire érdemes figyelni: valami aszimmetrikus, éles szélek, törésnyomok, elhajlások, folyadékkal teli úszó stb.

A szivató dugattyúja is meg tud viccelni, ezt leszedett úszóház mellett a szivatófúvókába (szájjal) belefújással tudod megnézni, jól lezár-e. ha sziszeg, akkor nem :)

Ha a karbiban nincs probléma ami szemmel látható, akkor a tűt tedd kb középállásba (vagy 1 el kevesebbet adóba mint a közép), és lehet menni tovább. Ekkor nagy valószínűséggel kuplung oldali szimmering a ludas, de érdemes megnézni a gyújtásoldalit is, és ha már ott vagy a főtengelyt bemérni órával hogy üt-e.

Persze mindent normális gyertyával, ami Brisk N14C, és minden ezzel egyenértékű (gyertyakonverziós táblázat van itt letölthető).

A gond persze lehet még gyújtásoldali is, gyújtáskihagyással, kondi átüthet vagy a megszakítóban lehet valami hiba. De ebben majd segít valaki aki jobban ért az elektromos dolgokhoz, ha még ott sincs meg a hiba :D
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

teljesen igazad van,nemirtam le milyen a gyertya.Tehat az elso ami benne volt az 14es champion,ami tonkrement mivel puccolas utan is szaggat.A masik amely kb 5kilomerter birt az az ndres 14es 260as izolator,egy fos.Ma ami benne volt 120as skodabol 15os yc,holnap veszek 14eset.De akkor is erthetetlen miert volt hol ilyen hol olyan meg ha 15os is.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ott kezdődik, hogy milyen az a gyertya? Hőérték? Legalább típust írj, abból tudunk következtetni! ;)
bonalaco írta:Hello!
Hany fordulatra kell beallitani a csavart (karburatornal) h nekopje be a gyertyat?
Mert mikor neztem 5fordulatra volt kiengedve (etz251),es folyton tiszta olaj a gyertya... :(
keveresi arany 1:50
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Igen,olvastam a szerelesi kezikonyvet de velemenyem szerint tul szakisan van irva,inkabb irtak volna ugy h sorrendben mit kell atnezni,az helyett h felsoroljak az okokat.Kulonben is nekem az kinai.Egyebkent az az erdekes h kb 50kilometert mentem meg tiszta volt,aztan szinte megallt a gep es tiszta olaj.Kipucoltam aztan mar 7 kilometer behalt a gyertya...
ez volt tegnap elott,ma mar masgyertya volt benne,es vegkepp nemszaggatott,kb 80kilometert mentem le vele es 10,15kilometerenkent megaltam megnezni a gyertyat hol szep ozbarna volt,hol kormos hol olajos.Na ehhez en telleg nemertek...
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ez nem teljesen úgy működik, ahogy gondolod. Tölts le szerelési útmutatót az oldalról, olvasd át őket és ha utána is van kérdés gyere ismét.
Az olajos gyertya elég sok mindentől lehet. Sok olaj a keverékben, sok benzin-olaj, szimmeringprobléma, gyújtásgondok.
Sok benzin-olaj: tűt tedd lejjebb, kisebb főfúvóka, szivatódugattyú tömítése jó-e...
De előtte olvasd át a szakirodalmat, hogy nagyjából képben legyél, hogy mi hogyan működik.
A csavar finombeállításra szolgál és ha jól tudom az is az alsó (alapjárat-részterhelés) tartományra vonatkozik.

Szimmering: ha a kuplung oldali rossz akkor olajat enged át ami beköpheti a gyertyát.
Ezt ki kell cserélni. Nézd az olajat, hogy mennyi fogy, hogyan füstöl a gép..stb.
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Hello!
Hany fordulatra kell beallitani a csavart (karburatornal) h nekopje be a gyertyat?
Mert mikor neztem 5fordulatra volt kiengedve (etz251),es folyton tiszta olaj a gyertya... :(
keveresi arany 1:50
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Azt szeretnem megtudni hogy 125 os ETZ re fel lehet tenni MIKUNI karburatort? Ugy tudom van 24 es torok atmeroben, Yamaha DT 80 ase ez a karbi azt hiszem, vagy halottam 22 es DELLORTOROL is... Valaki hasznal ilyent? Vagy valaki tud errol valamit? Valaszokat elore is koszi...
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

SzerIntem 4l-t ki tudnék hozni belőle most is, de nem járok ilyen monoton hosszú távon már.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Gyurmooo írta:3,8l volt nálam a minimum, ez két személy, csomag, és közel állandó 90-100 sebesség mellett, még 23-25e. km idején teljesen gyári állapotban (mint most) felülről a második tű állásban. 300km átlaga, de ennyit azután nem sokszor evett. :D Visszaraktam eggyel magasabb állásba a tűt, úgy jobban harapott. Maximuma 5,5 körül van, volt. Akkor egy személy és dinamikus, de nem "széthajtós" stílus, de pár gyorsulás mellett.
Köszi a választ!:) Manapság nem biztos, hogy megáll ennyiben. Nekem a 125-ös ETZ-m eszik átlag 4 litert, de szerintem lassan furatni kéne :( 100at már nem nagyon viszi, 90-et se kellemesen!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

3,8l volt nálam a minimum, ez két személy, csomag, és közel állandó 90-100 sebesség mellett, még 23-25e. km idején teljesen gyári állapotban (mint most) felülről a második tű állásban. 300km átlaga, de ennyit azután nem sokszor evett. :D Visszaraktam eggyel magasabb állásba a tűt, úgy jobban harapott. Maximuma 5,5 körül van, volt. Akkor egy személy és dinamikus, de nem "széthajtós" stílus, de pár gyorsulás mellett.
HaPi írta:Üdv.
MZ ETZ 250-esek mennyit esznek? A gyári adatot tudom, de a valóságra vagyok kíváncsi :) Válaszokat élere is kösz!
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

Szevasztok!!

Van egy 125/1-es Mz Trophy-m és szereztem hozzá ETZ karbit (22N 2-2) és az a gondom vele hogy csak alacsony fordulaton tudom használni mert lehörög, milyen fúvókák kellenének bele? vagy ezzel játszadozni kell? Most 35-ös az alapjárati fúvóka és 87-es a főfúvóka, nagyobb kellene bele hogy jó legyen?
Előre is kösz a válaszokat
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A főoldalon mindenkinek ott van az adatlapjában, legtöbben kitöltötték :wink:
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Üdv.
MZ ETZ 250-esek mennyit esznek? A gyári adatot tudom, de a valóságra vagyok kíváncsi :) Válaszokat élere is kösz!
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Üdv!
Szétkaptuk a karbit... egy gumi volt a fúvókába valószínűleg a tömítésből csak az úszó be szopatott mert letört az egyik, de szerencsére volt itthon egy tartalék karbi amiből átraktuk a úszót, igaz kicsit szívtunk az úszó szint beállítással de végül sikert azt hiszem 8-10 próbálkozás után:D. Most már nagyon szépen pörög. Köszönöm szépen a segítségeteket, további jó motorozást!
___________________________________
Magyar égen magyar isten, az MZ-seknek párja nincsen!!!
Jó motorozást! 8)
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Az én motorom (300) 4 körül kér, változó használatnál. De általában 2 személlyel megyünk.
Viszont bing van fenn. De gyárival karbival+gyári hengerrel is 4.2 volt a fogyasztás, szintén 2 személlyel.
Most bingnél: 120-as főfúvóka, felülről a második rovátkában a tűtartó "karika".
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Máté írta:sziasztok!
etz 251-em van ami 300-as. múltkor kb olyan 6 literes átlagfogyasztást értem el, igaz szinte mindig nagy gázzal gyorsítottam. a súbertű legalul van és 130-as főfúvóka van benne. szerintetek ez a fogyasztás sok? tudnám valahogy csökkenteni? régebben kisebb főfúvóka volt benne, de mindig túlhevült a gép. akinek 300-a van annak milyen tapasztalata van?
köszi

Nyugi az enyém is annyit evett, sőt 6,5-öt két személlyel 275-ösként Trabi dugóval 135-ös fúvókával.
Kapott egy 32-es Dellorto karbit szintén 135ös fúvókával és 5,5-nél járok.
1 hete lett kész most 300-as, csak a jeladóm tönkrement és nem tudom még tesztelni. :(
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Fuh köszönöm szépen a segítséget! Biztos hasznomra válik! További jó motorozást!
Üdv!
___________________________________
Magyar égen magyar isten, az MZ-seknek párja nincsen!!!
Jó motorozást! 8)
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Varga1488!

Ha jól értem: Alapjárat fasza, de elindulni és menni már nem bír rendesen. Ha ráhúzod a szívatót, akkor megy, de alapjárat utána nem lesz.

Ez nekem eléggé főfúvóka tömődésre utal. Az alapjárati rendszer rendben, de ahogy húznál neki gázt, a fúvókán már nem tud elég benzin jönni (és ehhez képest az alapjárati rendszer olyan kicsi, hogy nem tud eleget szívni rajta keresztül), viszont a szívatóval megnyitsz egy másik csatornát, ami "főfúvóka helyett" fog neked üzemelni, itt tud jönni az anyag, de korántsem jól (porlasztása azért eléggé korlátozott). A főfúvóka tömődés úgy is értelmezhető, ha pl leesett a súbertű, de ez azért elég ritkán esik meg :twisted:

Fals levegő szerintem azért lehet kisebb eséllyel (de persze nincs semmi kizárva, és több dolog együttállása sem), mert az pont az alapjárati rendszerre van nagy hatással (itt elég kicsi minden ahhoz, hogy bezavarjon egy plusz lyuk). Ha az alapjárat rendben és állítható, akkor én nem itt kezdeném a keresést.

Kevés levegőt sem tartom valószínűnek, mert ilyenkor a szívató ráhúzása csak még jobban bedúsítaná, így fullasztaná a rendszert, és nem ponthogy felpörgetné. A szívató ráhúzásra felpörgés szinte minden esetben kevés benzinre utal.

Még lehetne az, hogy a benzincsap (részben) el van tömődve, de ekkor a szívatóval se lehetne több benzint varázsolni a karbiba. Főleg nem hosszabb távon. Rövidebb távon igen, érdemes megnézni.

Az egésznek az elmélete, hogy mi miért felelős azt hiszem elég jól le van írva a karbis cikkben, ha tényleg itt van a gubanc (bár a szivató ráhúzásos dolog ezt majdnem biztossá teszi, egyébként még előgyújtástól kezdve minden lehetne) akkor megoldható.

Az egyetlen probléma, hogy hogy lehet hogy a főfúveszt valami eltömítette, de az alapjáratit meg nem? Dehát semmilyen elmélet nem lehet tökéletes :twisted:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Varga1488!

Ha szivatóval megy csak akkor valószínű kevés benzint kap, vagy sok levegőt.
Ha sok levegőt akkor lehet, hogy falsol valahol. Leginkább gyújtásoldali szimmering az esélyes. Vagy máshol nem tömít a rendszer, pl. légszűrőháznál rossz a tömítés.

Ha kevés benzint akkor emelj a tűn ésvagy tegyél bele nagyobb fúvókát. Persze előtte alapos karburátor-pucolás. Ha régen volt cserélve akkor cseréld le a légszűrőt, vagy ha nem tudod mióta van benn akkor is.

Ha vkinek biztosabb tippje lenne az szóljon. :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

lexuxka írta:Helló!
Segitségeteket kérném!Van egy kis ts-em amin erdetileg 125ös henger volt egy 22N1-3as karbival!De a henger megadta magát és 150es hengert tudtam rá szerezni!Összeraktam indul is meg minden,meg megy is vele és a gyertya is őzbarna de alapjáratom az nincs semmi :(
Hallottam,hogy a 150re 24es torku karbi kellene,de van valami fúvóka készlet vagy mi?Ebben kérném a segitségeteket,hogy mit csináljak vele?24es karbi vagy fúvóka variálás?
Előre is kösz!

Üdv.:Tom
próbálj szerezni etz karbit,az finomabban állítható
lexuxka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009.02.20. 16:32

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: lexuxka »

Helló!
Segitségeteket kérném!Van egy kis ts-em amin erdetileg 125ös henger volt egy 22N1-3as karbival!De a henger megadta magát és 150es hengert tudtam rá szerezni!Összeraktam indul is meg minden,meg megy is vele és a gyertya is őzbarna de alapjáratom az nincs semmi :(
Hallottam,hogy a 150re 24es torku karbi kellene,de van valami fúvóka készlet vagy mi?Ebben kérném a segitségeteket,hogy mit csináljak vele?24es karbi vagy fúvóka variálás?
Előre is kösz!

Üdv.:Tom
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

nálam kb utazó falun kívül 4 ezernél 70 :D :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: coco »

Az enyem is 4,5-5 iszik, olyan is volt hogy 6 jott ki ugyhogy... :-({|=
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég