Elektronika topik - a pokol kapuja
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
ismét felteszem a kérdést, hátha van aki tud segíteni.
Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Mostanába már nem egyszer halotam ismerösök panaszát"(a Brinsk nem ér semit)mire kiderült mind Y" volt és nem értik meg nem az Y jó MZ be simsonba de a boltosok is hibásak mivel azok adták el őket kifejezeten hozzá nem értve.Én is Brinsket használok már évek óta és semmi bajom vele tökéletes és olcsó de amikor az autos boltba meg akart gyözni az eladó srác,hogy az N14YC az tuti az MZbe mindenki ezt viszi" nem voltam magamnál.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
de miért, miért MIÉRT?!?!?!?!?! miért kell beletenni a 4 üteműbe való Y jelzésű gyertyát a 2T motorba?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Német motor, német gyertya.
A Jawa pedig csak cse gyertyát szeret.
T
A Jawa pedig csak cse gyertyát szeret.
T
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
elméletileg jó volt. 260 hőértékű isolator volt. azóta rábeszéltek a brisk y7 -re. szaggat vele. beleraktam egy isolatort, vadi újat, ezzel nem szaggat.Tamás írta:Hy! BG! sajnos okozhatja. A ma használatban lévő MZ-k nagy része közeli viszonyt ápol a misztikummal, okkult tudományokkal.
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Hy! BG! sajnos okozhatja. A ma használatban lévő MZ-k nagy része közeli viszonyt ápol a misztikummal, okkult tudományokkal.
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok!
A következő lenne a probléma: 250es ETZ-n a trafó rövid motorozás után felforrósodik és a gyújtás kihagy.
A vezetékelés jó, és trafócsere után is ugyanez a tünet. Mi lehet még a baj?
Köszi a válaszokat!
Üdv.: Csikin
A következő lenne a probléma: 250es ETZ-n a trafó rövid motorozás után felforrósodik és a gyújtás kihagy.
A vezetékelés jó, és trafócsere után is ugyanez a tünet. Mi lehet még a baj?
Köszi a válaszokat!
Üdv.: Csikin
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára bg 2009.07.05. 22:22-kor.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Egy szabályozás úgy néz ki:
Esztergába befog,tokmány felől csapágyhelyre fogni,finoman!
Szegnyeregbe belsőkúpos linettát befogni,ÚJ MINŐSÉGI CSAPÁGYAT FINOMAN megtámasztani.
Érintőt fogni,többször,kicsiket fogni,éles bicskával persze.
Komutátort még a padban kimicázni (kikapargatni a komm szegmensek közük a sorját)
Ha jó volt az esztergakésed,annyira nem keni be,micázni legjobb sniccerrel,fűrészlapot én 20KW-os forgóknál kezdek használni.
Itt jön a 400-as smirgli.
Ez a módszer 30.000rpm-ig bevált.
Esztergába befog,tokmány felől csapágyhelyre fogni,finoman!
Szegnyeregbe belsőkúpos linettát befogni,ÚJ MINŐSÉGI CSAPÁGYAT FINOMAN megtámasztani.
Érintőt fogni,többször,kicsiket fogni,éles bicskával persze.
Komutátort még a padban kimicázni (kikapargatni a komm szegmensek közük a sorját)
Ha jó volt az esztergakésed,annyira nem keni be,micázni legjobb sniccerrel,fűrészlapot én 20KW-os forgóknál kezdek használni.
Itt jön a 400-as smirgli.
Ez a módszer 30.000rpm-ig bevált.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Tegyük hozzá, hogy ha a csapágy lóg (mindettől függetlenül), és úgy szabályozod fel járó motornál, akkor a rossz csapágyra szabályozod, és a felújítás után azt veszed észre hogy már megint nincs töltés.
Amit waresz mond az jó, csak előtte - ha már úgyis érik - mindenképp ajánlott új szép jó csapágyakra váltani.
Amit waresz mond az jó, csak előtte - ha már úgyis érik - mindenképp ajánlott új szép jó csapágyakra váltani.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Köszönöm segítségetek, a válaszokat miket írtatok.
János.
János.
Re: Elektronika
leírtad a választ istúramz írta:Sziasztok!
Segítsetek kérlek behatárolni, hogy mi lehet a baj . 6V-os rendszer (TS 250/1), forgórész kommutátor esztergán leszabályozva, szigetelő bemélyítve az érintkezők között, forgórész, állórész szakadásra, testzárlatra vizsgálva, új szénkefék, rugók, tartólap, leforrasztott, illetve újra cserélt csatlakozások, fekete elektrónikus fesz.szabályzó.
A működési kép pedig: akksi sarukon mérve, 2000-es fordulatig világítással terhelve, szépen 7V körül mozog a töltőfeszültség; 2500-at átlépve gyorsan sülyed, 3000-nél, már 5V körül áll.
Nekem más ötletem nincs, minthogy kiegyensúlyozatlan a főtengely, és a vége emiatt körpáyán fut, ahol a dobálásnál a szénkefék már nem képesek a megfelelő érintkezést tartani.
Amúgy elkerülhetetlen a szétbontás (csak szerettem volna még pár száz kilométert motorozni az idényben), mert 3-4000 fordulaton a hengerből kopogó hang hallatszik, ami elhallgat, amint a fordulat csökken. Így majd a főtengely-felújítás után, a fenti hibaforrás lehetőség is ki lesz küszöbölve.
Üdv, János.
VAGY! esetleg ha szarul lett felszabályozva a forgórész kommutátora, akkor az okozhat még ilyet.. a töltés szarakodása meg attól van, hogy a szénkefék elkezdenek repülni. azt nézd meg valahogy, hogy az egész forgórész üt-e vagy csak a kommutátor. én spec ezért nem tartom szerencsésnek ezt az esztergás felszabályzást. egyszerűbb: járó motor, 400as csiszoló papír, és kb 10 másodperc a kommutátor felcsiszolása, majd szépen ki lehet egy fűrészlappal kapargatni a szeletek közt a mocskot. főtengelycsapágy ekkorát nem szokott ütni, akkor már nagy baj van.
Bokodi Áron- WARESZ
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát ez így nagy valószínűséggel főtengelycsapágy lesz, és ahogy írod járkál szerteszét a főtengely. A kopogó hang még lehet attól is, hogy a járkálás miatt a gyújtás sem tud jól működni (véletlenszerűen gyújt annak függvényében épp arra jár e vagy nem).
Várd meg mások mit mondanak, de szerintem halott Ne járj vele így, mert amint széthullik a csapágy szerezhetsz új főtengelyt, nameg egyébként sem tesz jót a most még ép alkatrészeknek.
Várd meg mások mit mondanak, de szerintem halott Ne járj vele így, mert amint széthullik a csapágy szerezhetsz új főtengelyt, nameg egyébként sem tesz jót a most még ép alkatrészeknek.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Sziasztok!
Segítsetek kérlek behatárolni, hogy mi lehet a baj . 6V-os rendszer (TS 250/1), forgórész kommutátor esztergán leszabályozva, szigetelő bemélyítve az érintkezők között, forgórész, állórész szakadásra, testzárlatra vizsgálva, új szénkefék, rugók, tartólap, leforrasztott, illetve újra cserélt csatlakozások, fekete elektrónikus fesz.szabályzó.
A működési kép pedig: akksi sarukon mérve, 2000-es fordulatig világítással terhelve, szépen 7V körül mozog a töltőfeszültség; 2500-at átlépve gyorsan sülyed, 3000-nél, már 5V körül áll.
Nekem más ötletem nincs, minthogy kiegyensúlyozatlan a főtengely, és a vége emiatt körpáyán fut, ahol a dobálásnál a szénkefék már nem képesek a megfelelő érintkezést tartani.
Amúgy elkerülhetetlen a szétbontás (csak szerettem volna még pár száz kilométert motorozni az idényben), mert 3-4000 fordulaton a hengerből kopogó hang hallatszik, ami elhallgat, amint a fordulat csökken. Így majd a főtengely-felújítás után, a fenti hibaforrás lehetőség is ki lesz küszöbölve.
Üdv, János.
Segítsetek kérlek behatárolni, hogy mi lehet a baj . 6V-os rendszer (TS 250/1), forgórész kommutátor esztergán leszabályozva, szigetelő bemélyítve az érintkezők között, forgórész, állórész szakadásra, testzárlatra vizsgálva, új szénkefék, rugók, tartólap, leforrasztott, illetve újra cserélt csatlakozások, fekete elektrónikus fesz.szabályzó.
A működési kép pedig: akksi sarukon mérve, 2000-es fordulatig világítással terhelve, szépen 7V körül mozog a töltőfeszültség; 2500-at átlépve gyorsan sülyed, 3000-nél, már 5V körül áll.
Nekem más ötletem nincs, minthogy kiegyensúlyozatlan a főtengely, és a vége emiatt körpáyán fut, ahol a dobálásnál a szénkefék már nem képesek a megfelelő érintkezést tartani.
Amúgy elkerülhetetlen a szétbontás (csak szerettem volna még pár száz kilométert motorozni az idényben), mert 3-4000 fordulaton a hengerből kopogó hang hallatszik, ami elhallgat, amint a fordulat csökken. Így majd a főtengely-felújítás után, a fenti hibaforrás lehetőség is ki lesz küszöbölve.
Üdv, János.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Elektronika
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Üdv mindenkinek! Segítségre lenne szükségem. Kompletten újra szeretném vezetékelni az MZ TS 150em, és gyári színeket, vezeték vastagságokat használnék. A problémám ott kezdődik, hogy nem tudom melyik színből, milyen vastagságú vezetékeket kellene megvennem, hogy elég legyen. Elkezdtem kapcsrajzból kiszedni az adatokat, de jó lenne, ha valaki már tudna nekem egy olyat küldeni, ami ki van számolva, hogy barna 0,75-ös 3méter például... Köszönöm, ha segítetek.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
aha!
akkor megnyugodtam. 5-7 Ah körül gondolkoztam én is. köszi a helpet!
akkor megnyugodtam. 5-7 Ah körül gondolkoztam én is. köszi a helpet!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
a H4 általában 60/55W, és egyszerre a két szál csak rövid ideig éghet. az akumlátor kapacitásnak semmi köze a terhelhetőséghez.. ha csak 3Ah-s aksid van akkor is vehetsz akár 100/80W-os izzót is. ez generátorfüggő, az meg elvileg adott, úgyhogy nincs semmi gond az egésszel. és a 6Ah az egy összetett mértékegység, nem azt jelenti, hogy 72W-os az aksid, hanem azt hogy 1 órán át legfeljebb 6A terhelést visel el mire lemerül. ha mondjuk 7A-rel terheled akkor már csak kb 50 percet bír, és így tovább. értelemszerű, 1A-es terhelést kb 6 órán át bír.. mindegy.. lényeg hogy az aksi töltve van folymatosan, amig jár a motor, így nem kell félteni. gondolom a régi típusu 45/40Wos izzót váltod ki H4-re.. ez maximum 15-20W többlet terhelést jelent a generátornak, amit gyakorlatilag magasról leszarconus írta:elektro guruk!
H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez?
Bokodi Áron- WARESZ
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
conus írta:elektro guruk!
H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez?
Conus, nekem 7Ah-s akksim van a gépben, tökéletesen működik, semmi bajom nincs vele!
Azt jól mondtad hogy H4 65+60W, de miért adtad össze a két értéket? Tudtommal egyszerre nem használod a két szálat az izzóban!
Üdv.
Re: Elektronika
sziasztok!
etz251-em van és hasonló problémám mint Máté-nak. a motor folyamatosan megöli a gyertyákat. egyszer az alapjáratot próbáltuk beállítani, amikor egyszer csak felpörgött és nem akar lállni még arra sem ha levettük a gyertyapipát. végül úgy sikerült leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő srác azt mondta hogy valószínű a váltóból szívta az olajat.
azóta több gyertyát kinyírt. gyújtást megnéztem, új kondenzátor (még a megszakítós gyújtás) gyújókábel, trafó, és építettem egy Sub-eee féle gyújtást, de mindig meghal a gyertya. azaz érdekes hogy teganp próbálgattam, és kis fordulaton ment a gép, csak úgy 3500 fölé nem lehetett pörgetni. mikor kihült azt néztem h van szikra.
szerintetek akkor nekem is az a problémám mint Máté-nak? a főtengely váltóoldali szimeringjét kell kicserélni? a váltóból eddig nem fogyott olaj. vagy csak a porlasztóban elállítódott az úszószint és esetleg nem mindig van elegednő mennyiségű benzin az úszóházban?
köszi előre is!
etz251-em van és hasonló problémám mint Máté-nak. a motor folyamatosan megöli a gyertyákat. egyszer az alapjáratot próbáltuk beállítani, amikor egyszer csak felpörgött és nem akar lállni még arra sem ha levettük a gyertyapipát. végül úgy sikerült leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő srác azt mondta hogy valószínű a váltóból szívta az olajat.
azóta több gyertyát kinyírt. gyújtást megnéztem, új kondenzátor (még a megszakítós gyújtás) gyújókábel, trafó, és építettem egy Sub-eee féle gyújtást, de mindig meghal a gyertya. azaz érdekes hogy teganp próbálgattam, és kis fordulaton ment a gép, csak úgy 3500 fölé nem lehetett pörgetni. mikor kihült azt néztem h van szikra.
szerintetek akkor nekem is az a problémám mint Máté-nak? a főtengely váltóoldali szimeringjét kell kicserélni? a váltóból eddig nem fogyott olaj. vagy csak a porlasztóban elállítódott az úszószint és esetleg nem mindig van elegednő mennyiségű benzin az úszóházban?
köszi előre is!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
elektro guruk!
H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez?
H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: melegen nem megy...
Rendben köszi szépen Neki is állok kutatniwaresz írta:gyújtáshiba nem valószínű, mert az nem gázadásfüggő, szerezz egy gyári tűt, és rendbe fog jönni a géped.
ThUnDeR
Re: melegen nem megy...
gyújtáshiba nem valószínű, mert az nem gázadásfüggő, szerezz egy gyári tűt, és rendbe fog jönni a géped.ThUnDeR írta:Üdv!
Olyan problémám van a mocival /ETZ250/ hogy melegen nem úgy megy ahogy kéne, és ha óvatosan húzom a gázt akkor olyan hangot ad, mintha ledadogna, ilyen rakatakataka szerüt..
Hidegen sem az igazi, de nem értem mi lehet a baja. A dolog ott kezdődött, hogy eltört a részterheléstűm, vettem után gyártottat de persze nem teljesen méretpontos a tű, mert az meglepő is lenne.... először azt hittem hogy a szűkebb tű miatt többet kap, de hiába emeltem a rovátkán a tartólemezt nem javult a dolog... Meg persze miután kivettem a gyertyát és egy merő korom volt eléggé egyértelműnek tűnt hogy ez inkább szikra hiányosság lesz.. Megnéztem a gyújtást, de minden OK-nak tűnik...
Úgyhogy ha erre valaki tudna mondani vmit hogy mit nézzek meg, akkor hallgatom, mert elég tanácstalan vagyok..
Köszi előre is
ThUnDeR
Bokodi Áron- WARESZ
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hát passz. Én is csak tippelgetek. Nem értek hozzá csak tapasztalatból mondom.
A kábelnél arra gondoltam, hogy ha nem sodort hanem öntött vezetékes az könnyen elpattan... És lehet a rázkódástól néha megszakad. Bár ez a melegedés nem befolyásolná.
A kábelnél arra gondoltam, hogy ha nem sodort hanem öntött vezetékes az könnyen elpattan... És lehet a rázkódástól néha megszakad. Bár ez a melegedés nem befolyásolná.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
A kérdésed jó... hiába mondanám rá hogy kb 1 éves cuccok, de felül fogom vizsgálni amint eláll az eső ...KILL3R etz írta:thunder!
Gyertyapipa, gyújtáskábel milyen állapotban van?
A pipában mérd meg az ellenállást. 5 körül kell lennie elvileg.
Nemrég nekem is ezt csinálta, én kipucoltam a karbit, meg gyertyát megpucoltam, új kábel és eltűnt a gond. Bár látható hibát nem találtam. Biztos jót tett a lelkének.
Lehet egyébként köze ahhoz ha ezek a cuccok nem OK-sak hogy üzemmeleg motornál sokkal rosszabbul megy, mint hidegen?
Bocsi ha hüJe a kérdés : ))
ThUnDeR
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
thunder!
Gyertyapipa, gyújtáskábel milyen állapotban van?
A pipában mérd meg az ellenállást. 5 körül kell lennie elvileg.
Nemrég nekem is ezt csinálta, én kipucoltam a karbit, meg gyertyát megpucoltam, új kábel és eltűnt a gond. Bár látható hibát nem találtam. Biztos jót tett a lelkének.
Gyertyapipa, gyújtáskábel milyen állapotban van?
A pipában mérd meg az ellenállást. 5 körül kell lennie elvileg.
Nemrég nekem is ezt csinálta, én kipucoltam a karbit, meg gyertyát megpucoltam, új kábel és eltűnt a gond. Bár látható hibát nem találtam. Biztos jót tett a lelkének.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Sajnos új gyertyával is ugyan az mint régebbivel, most vettem bele új NGK-t.. B7HS-t, előtte B8HS volt benne, meg Isolator is, egyik se volt jó neki..kuti írta:új gyertyával mit produkál a gép? Nekem is hasonló volt, és megevett 5 litert. (ezt azóta csinálta, mióta a ts összeköpte az én gyertyám) Vettem bele újat, azóta 4 litert eszik, és ki is pörög rendesen. 300 km van benne kb.
ThUnDeR
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Elektronika
új gyertyával mit produkál a gép? Nekem is hasonló volt, és megevett 5 litert. (ezt azóta csinálta, mióta a ts összeköpte az én gyertyám) Vettem bele újat, azóta 4 litert eszik, és ki is pörög rendesen. 300 km van benne kb.
melegen nem megy...
Üdv!
Olyan problémám van a mocival /ETZ250/ hogy melegen nem úgy megy ahogy kéne, és ha óvatosan húzom a gázt akkor olyan hangot ad, mintha ledadogna, ilyen rakatakataka szerüt..
Hidegen sem az igazi, de nem értem mi lehet a baja. A dolog ott kezdődött, hogy eltört a részterheléstűm, vettem után gyártottat de persze nem teljesen méretpontos a tű, mert az meglepő is lenne.... először azt hittem hogy a szűkebb tű miatt többet kap, de hiába emeltem a rovátkán a tartólemezt nem javult a dolog... Meg persze miután kivettem a gyertyát és egy merő korom volt eléggé egyértelműnek tűnt hogy ez inkább szikra hiányosság lesz.. Megnéztem a gyújtást, de minden OK-nak tűnik...
Úgyhogy ha erre valaki tudna mondani vmit hogy mit nézzek meg, akkor hallgatom, mert elég tanácstalan vagyok..
Köszi előre is
ThUnDeR
Olyan problémám van a mocival /ETZ250/ hogy melegen nem úgy megy ahogy kéne, és ha óvatosan húzom a gázt akkor olyan hangot ad, mintha ledadogna, ilyen rakatakataka szerüt..
Hidegen sem az igazi, de nem értem mi lehet a baja. A dolog ott kezdődött, hogy eltört a részterheléstűm, vettem után gyártottat de persze nem teljesen méretpontos a tű, mert az meglepő is lenne.... először azt hittem hogy a szűkebb tű miatt többet kap, de hiába emeltem a rovátkán a tartólemezt nem javult a dolog... Meg persze miután kivettem a gyertyát és egy merő korom volt eléggé egyértelműnek tűnt hogy ez inkább szikra hiányosság lesz.. Megnéztem a gyújtást, de minden OK-nak tűnik...
Úgyhogy ha erre valaki tudna mondani vmit hogy mit nézzek meg, akkor hallgatom, mert elég tanácstalan vagyok..
Köszi előre is
ThUnDeR
Re: Elektronika
BAKIMATE!
ez egy utángyártott trabi foncsor, mivel belemegy az MZ lámpakarimába. az hogy nincs fénye az fura, mert jó foncsor. jó fókusz, stbb.. nekem volt trabi foncsor a gépbe(bár az DDR). nagyon jó volt..
ez egy utángyártott trabi foncsor, mivel belemegy az MZ lámpakarimába. az hogy nincs fénye az fura, mert jó foncsor. jó fókusz, stbb.. nekem volt trabi foncsor a gépbe(bár az DDR). nagyon jó volt..
Bokodi Áron- WARESZ
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Pedig ezzel a tankkal egész szép choppert lehetne belőle faragni
Kitartás, ha a blokknak/váltónak nincs baja, szinte anyagi befektetés nélkül meg lehet oldani a dolgot, csak sok sok munkaóra van benne
Elsőtelót mindenképp újítsd fel, és vegyél rá 200 forintért egy pár porlehúzót, vagy legjobb lenne a harmonika, mert így nulla nap alatt szétkopnak a telóid.
Az elektronikai része meg pofonegyszerű, ha a részegységek nem sérültek akkor egy nap alatt kitanulható a vezetékelés ha megy is erős is akkor csak nincs olyan nagy baja
Kitartás, ha a blokknak/váltónak nincs baja, szinte anyagi befektetés nélkül meg lehet oldani a dolgot, csak sok sok munkaóra van benne
Elsőtelót mindenképp újítsd fel, és vegyél rá 200 forintért egy pár porlehúzót, vagy legjobb lenne a harmonika, mert így nulla nap alatt szétkopnak a telóid.
Az elektronikai része meg pofonegyszerű, ha a részegységek nem sérültek akkor egy nap alatt kitanulható a vezetékelés ha megy is erős is akkor csak nincs olyan nagy baja
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nekem ilyen foncsor van a gépemben talán valamilyen ikaruszból származik de nem 100% csak az, hogy buszból való!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Elektronika
Sziasztok!Felismeri valaki, hogy milyen gyártmány, mihez (mibe) készítették ezt a foncsort? Középen WESEM felirat, jobb oldalt H4, bal oldalt számok. A közepében van egy tányér, az mi célt szolgál? Beletettem a /1-be, 6 V-os izzóval. Még reflektorral láttam, de a tompított az borzasztó...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Re: Elektronika
Üdv mindenkinek!
Először is nemrég hozzájutottam egy 150-es ts-hez annyi gond volt csak vele hogy nem töltött vissza a dinamó, gondoltam rossz a fesszabályzó (mert elég rozsdás volt) vettem rá elektronikusat, de így sem működik, kicseréltem a szénkeféket,vettem rá előtét ellenállást de ígysem működik.
azt szeretném kérdezni hogy hogy tudok rájönni hogy hol a hiba?
látszólag a forgórésznek és az álló résznek sincs semmi gondja.
előre is kössz...
Először is nemrég hozzájutottam egy 150-es ts-hez annyi gond volt csak vele hogy nem töltött vissza a dinamó, gondoltam rossz a fesszabályzó (mert elég rozsdás volt) vettem rá elektronikusat, de így sem működik, kicseréltem a szénkeféket,vettem rá előtét ellenállást de ígysem működik.
azt szeretném kérdezni hogy hogy tudok rájönni hogy hol a hiba?
látszólag a forgórésznek és az álló résznek sincs semmi gondja.
előre is kössz...
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
nekem hasonló problémáim voltak. Vezetékek és kontaktok javítása csodákat müvelt.
Re: Elektronika
Hello Mindenki!
Olyan kérdésem lenne, h vmiért nem jó a gyújtás a megszakítót már mindehogy próbáltam, de elvileg az jó. Mi lehet a gond? Kondi vagy vmi más?
A másik, h működik az indexem, relé új, áram elvileg eljutt a megfelelő helyre, de mégsem villognak.
Válaszokat várom és előre is köszönöm!
Olyan kérdésem lenne, h vmiért nem jó a gyújtás a megszakítót már mindehogy próbáltam, de elvileg az jó. Mi lehet a gond? Kondi vagy vmi más?
A másik, h működik az indexem, relé új, áram elvileg eljutt a megfelelő helyre, de mégsem villognak.
Válaszokat várom és előre is köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára HaPi 2009.06.28. 11:54-kor.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Ne hagyd magad lehangolni! Az tisztán látszik,hogy nem kis törődést igényel ez a jobb sorsra érdemes gép,de ha gondosan rendbehozod(vagy hozatod) ,biztos meghálálja majd!
Itt sem jár mindenki gyári állapotú MZ-vel,ha neked így tetszik,ám legyen! Először műszakilag kell megbízhatóvá tenni,aztán jöhet a fényezés,polír,stb...
Itt sem jár mindenki gyári állapotú MZ-vel,ha neked így tetszik,ám legyen! Először műszakilag kell megbízhatóvá tenni,aztán jöhet a fényezés,polír,stb...
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Re: Elektronika
jajjj!!!!!
gartulálok a kivitelezőnek, klasszikus csopperré alakított szerencsétlen sorsú 5 gangos TS 250/1 van a képen. gondolom hogy a vezetékezése egy agyon kókányolt szar, de kedvencem a légszűrőházba suszterolt gyújtáskapcsoló. leírva töltést varázsolni hozzá, kb 20 oldal A4. jobban jársz, ha keresel egy jó állapotú komplett vezetékezést egy gyári első lámpával együtt, és felszereled rá. vagy, elviszed valami guruhoz, aki a pénztárcádat nem kímélve még jobban összesufnizza, de legalább működni fog. másik lehetőség: 6V-os mz kapcsolási rajzot keresel valahol a neten. pl szocimotoros.hu szakirodalom rovatba, és aszerint megpróbálod végigkövetni a vezetékek irányát, majd helyesen bekötve próbálkozol. utána még lehet egy sor baja, de lagalább az alap adott. ha van egyáltalán benne feszültség szabályzó.. akkor azt szét kell szedni, érintkezőket felcsiszolni, és reménykedni hogy jó, a beállításában segítünk, ha eljutsz odáig.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gondolom a forgalmiban benne van a típus
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ahova irod a hozzászólásodat,annak az alján ott van hogy"Kép beillesztése a hozzászóláshoz".Arra rányomsz,kiválasztod a gépeden levő képet aztán feltölt gomb és kész.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35
Re: Elektronika
hogyan tok feltenni rola?
Adj msnen cimet
Adj msnen cimet
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Akkor dobj egy képet róla,azt majd mi megmondjuk.domjan1990 írta:Az a bibi hogy még én se tom milyen!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35
Re: Elektronika
Az a bibi hogy még én se tom milyen!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szia neked is!domjan1990 írta:Valaki tudna segiteni!Vettem a kokány gépet!az égadta földön semmi töltés nincsen!Addig megy amigg az aksiba van szufla!Hogy tudok rá töltést varázsolni?hol kezdjem el?
Talán kicsit több infót csepegtethetnél a motorodról,hiszen még az sem derült ki ebből a furcsa hsz-ből hogy Es-Ts vagy Etz?6 illetve 12V-os?
Általánosságban egy ilyen kérdésre kb hasonlót lehet válaszolni is.
Mindent nézz át!!
A dinamó(generátor)-tól elkezdve a fesszabályzón,az egyenirányitón(már ha 12V-os),a vezetékelésen keresztül bárhol lehet bibi.
Alfa elég kimeritően leirta mit tegyél.
Legtöbbször a fesszabályzó a ludas.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Legelőször is töltsd le a szerelési kézikönyvet, elég kiterjedten írja le mi a teendő ilyenkor. Ha nem volt előtte mz-d, akkor azt is leírja minek hol kell lennie, és kábelezési terv is van hozzá.
-Nézd meg a generátort és a többit nincs-e rajta mechanikai sérülés (szénkefék, csúszógyűrűk, álló forgó stb)
-Ellenőrizd ez alapján a csatlakozásokat, vezetékeket, biztosítéktáblát (nincs-e valami eltörve, elkopva, oxidálódva, kontaktos e stb)
-Mérd ki a megfelelő alkatrészeket (az egyenirányító kivételével - ha a géped olyan amiben van, mert nem írtad - ez könnyű és nem kell hozzá sok szerszám). Állórész, forgórész, kondenzátor, fesszabályzó. a helyes értékek tipusfüggőek, de a könyveikben megvannak. Ehhez a legegyszerűbb egy multimétert használni.
Hát nagy vonalakban ennyi, és ebben a sorrendben...
-Nézd meg a generátort és a többit nincs-e rajta mechanikai sérülés (szénkefék, csúszógyűrűk, álló forgó stb)
-Ellenőrizd ez alapján a csatlakozásokat, vezetékeket, biztosítéktáblát (nincs-e valami eltörve, elkopva, oxidálódva, kontaktos e stb)
-Mérd ki a megfelelő alkatrészeket (az egyenirányító kivételével - ha a géped olyan amiben van, mert nem írtad - ez könnyű és nem kell hozzá sok szerszám). Állórész, forgórész, kondenzátor, fesszabályzó. a helyes értékek tipusfüggőek, de a könyveikben megvannak. Ehhez a legegyszerűbb egy multimétert használni.
Hát nagy vonalakban ennyi, és ebben a sorrendben...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég