Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 »

Valaki tudna segiteni!Vettem a kokány gépet!az égadta földön semmi töltés nincsen!Addig megy amigg az aksiba van szufla!Hogy tudok rá töltést varázsolni?hol kezdjem el?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

251-es etzbe 225 vagy 260 fok hőértékű gyertyát ajánlotok?
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Köszi mindenkinek! A csúszógyűrűk közt én is 6 ohm-ot mértem. A vasalással nincs ellenállás. Csodaszarvas a gyűrűket magam esztergáltam nem bolti. Szlovákiában létezik utángyártott kommutátor bronz gyűrűkkel. Nálunk grafitos van de ahhoz is csak kevés helyen lehet hozzájutni.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

3,9-4,5ohm a csúszógyűrűk közt(forgórész ellenállás)

0,32 az meg az állórész fázisok között.

gondolom valami digitális műszerrel mérted az ellenállást, azt próbáld meg hogy a mérővezetékeket érintsd össze! ekkor menyit jelez ki a műszer(pl 0,5-1ohm) ezt mindenképp hozzá kell adnod a mért értékhez. az kb a valós.

igazából a legfontosabb mérés az hogy a forgórész vasalása és valamelyik csúszógyűrű között van -e mérhető ellenállás. itt szakadásnak kell lenni. ha nincs akkor van gond, testzárlat. ugyanezt mérd meg az állórésznél is.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nagyon szép!

Az állórészen a tekercsek között 1.2ohm-ot mértem, a kommutátorgyűrűk között meg 6ohm-ot.
Mik a jó értékek? Én valami 0.32-re is emlékszek, csak nemtudom melyik meg hol.

Üdv: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Conus

Én egy nagyobb robogó szervízben vettem a mostani akksimat.
A típusa : AERO 12N5.5-3B
Mivel elég olcsónak találtam, rögtön vettem belőle kettőt is.(ez most nem ajánlat :) nem akarom eladni: ) )
Pont illik az "alap"mérete a kisETZ akkutartó tálcájába.
Másfél éve vettem, akkor még 2800Ft volt darabja. A mostani árát nem tudom.
Akkusavat viszont egyre nehezebben találni.(legalább is, én viszonylag sokat keresgéltem)
Eddig nem volt vele semmi probléma, bár még csak kicsit több mint másfél éve használom.
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Tyűű-ha! :)
Tényleg nagyon szép munka.
Hol lehet kapni, ilyen bronz gyűrűt?
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

TIBI!
LENYŰGÖZŐ!

türelmed, és elszántságod 10es skálán 36,5. :D
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Tibi!
Nagyon szép munka gratulálok.
Meglátod "örök"darab lesz. :D
Trophy 250 UIT-200
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Sziasztok!
Elkészült ma a maszek kommutátorom úgy néz ki hogy érdemes volt vele dolgozni. Zárlat nincs, ellenállás stimmel. Hétvégén tesztelem. Ha valakit érdekel, tettem ki képeket.


Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

conus írta:ma felettébb nyugodtan vettem tudomásul h megdöglött az aksim :evil:
mofánál 12V-os 6 Ah-s akksi 8 rongy... :o :shock:
tud valaki olyat ami motorba való, és 5-6 rongy körül van? :mrgreen:
Megnéztem neked az unix honlapon,6Ah-s most pont nincs,3 vagy 4 Ah-s rendelhető,az 3500 meg 4800Ft. Minusz a clubkedvezmény. Persze,csak ha nem ragaszkodsz a 6-oshoz.
Esetleg 7Ah-s van 7600-ért.
Ja,ez Varta gyártmány!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Briskből n14c volt, NGK b7hs, isolatorból 225 fok hőértékű. nagyobb hőértékű kell bele?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

ma felettébb nyugodtan vettem tudomásul h megdöglött az aksim :evil:
mofánál 12V-os 6 Ah-s akksi 8 rongy... :o :shock:
tud valaki olyat ami motorba való, és 5-6 rongy körül van? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

De egyik gyártó se csak egy félét csinál....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

a megszakítóhézag jó. mondom volt már ngk, brisk és isolator is.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Máté!

Megszakítóhézag mekkora? Lehet melegen nem távolodnak eléggé el a pogácsák. Anno Simóval volt ez a probléma. Lehet még trafó,kondi. Milyen gyertyát használsz?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
etz 251-em van és egy olyan problémája hogy ha megyek és bemelegszik a motor akkor elmegy az ereje és alig van szikra. még sajnos megszakítós gyújtás van benne, és az itt az oldalon talált elektronikus gyújtás. ha lehül a motor akkor utána már nagy nehezen beindul, de megint nincs ereje. a gyújtási időpont jó és kiszerelve a gyújtás szép szikrákat ad. lehet hogy ahogy melegszik a gyertya elfogy? egy brisk és egy ngk gyertya már meghalt. nem tudjátok mi lehet az oka az egésznek? sub-eee esetleg nincs valami ötleted?
köszi előre is.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Waresz sajnos itt fehérváron csak 1 Mz-Simson bolt van, és
kihasználja a helyzetét. Nagyon gyenge a kínálata. Amikor a
kommutátort kérdeztem tőle, nem tudta miről van szó. Tudom hogy
létezik mert több pesti webboltban láttam. Szlovákiában árulnak
bronz csúszógyűrűvel. Ma megpróbálok gyártani egy bakelit-bronz
kombinációt, majd megírom ha sikerül.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

Tibi! lehet kapni motoros boltban komplett csúszógyűrűt!azt asszem fel kel ragasztani epokittal.
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

Zsakfos!
az engem is érdekelne, hogy lehet megoldani blokkmarás nélkül a dolgot. mert nekem is mondták, hogy meglehet, de én mérésekkel támasztottam alá hagy baromságot beszélnek.alapból a forgórészt felrakva már csak a közelébe sem lehet rakni az állórészt. teljesen azon kívűl futna.

a dinamó és a generátor forgórész kúpja pedig megegyezik. legalábbis nálam. egy egyszerű de erős tenyeres ütéssel felrakott dinamó forgórésznél, vagy egy generátor forgórésznél fogva is bátran meglóbálom a főtengelyt. valószínű, hogy akkor valamelyik kúp sérült volt a te esetedben.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Hol tudom ide feltölteni az oldalon, hogy mindenki számára elérhető legyen?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nekem Etz generátor van a/1-be.
Érdekelne az a közbetét amihez nem kell széthuzni a blokkot.
Nem is kell kimarni belőle???Vagy a helyén megkell oldani esetleg kis köszörűvel??
Én akárhogy méregettem annakidején mindig arra jutottam hogy a forgórész kommutátor része tulságosan közel van a blokk középvonalához,ezért az állórészt mindenképp "süllyeszteni kell".Ahhoz pedig igencsak utban van a dinamó felfogatási helye.Esetleg még szóba jöhetne a "forgórész kifelé emelése"egy kúpközbetéttel,viszont akkor meg lehet nem férne fel a dekni.Mondjuk ilyenirányú méréseket nem végeztem.
Na és itt jön be az a dolog hogy igényesen csináljuk vagy csak "hogy jó legyen valahogy" alapon.Jómagam ezt ugy oldottam meg hogy esztergályos kiszedte rendesen körkörösen,központosan a felesleges részt a blokkból,aluminium közbetét készült(nem vas) és a 2 helyett 4 db csavar fogja fel.
Ha érdekel valakit itt megnézheti a képeket róla.http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=136720
Még annyit hogy a 6V-os dinamó és a 12V-os Etz generátor kúpja sajnos nem egyforma.

Sub-ee! Engem nagyon is érdekelne az a közbetét mert akarok egy tartalék blokkot összerakni és természetesen minél egyszerűbb a dolog annál jobb.Egyébiránt majd küldök privátüzit,mert kérdeznék valamit,meg gyártatnék is veled.Majd irok.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Sziasztok!
Átalakító közbetét? Ilyenről még nem is hallottam. A forgórészhez is van toldó? Én egyszerűen belemartam a dinamó felfogatásaiba a generátor fészkét. A forgórész pedig passzol a főtengelyre. Működik is jól. Sajna most a kommutátor gyűrűk mentek tropára az egyik teljesen. Tervezem a gyűrűket bronzból esztergálni. A gyűrűtartó perselyt pedig textilbakelitből. Lehetne szorosan illeszteni és a forgórész tengelyre keményen, esetleg tengely-agy rögzítővel ráhúzni. Vélemény?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

horhaus írta:Sziasztok

Ha valaki hasonló gondokkal küzd mint én: 6 V-os /1 világítás mellett állandóan pörgetni kellett, hogy ne álljon le, de ha index vagy féklámpa kigyulladt, így is léált, Hiába cseréltem ki szinte mindent, nem használt. Eltöltött egy hétvégét vendégségben Sub-ee-nál, most világítás mellett mehet féklámpa és index és az alapjárat sem változik. Eddig az index alapjáraton nem is látszott. Egész más így motorozni.

Remélem ez nem volt reklám, mert nem kapok jutalékot.

Szia

Köszönöm a dícséretet.

A motorban most ETZ vezetékelés van különben, bármikor át lehet alakítani 12V-osra. Ha valakinek szüksége van a generátorosra átalakító közbetét tervére, annak szívesen elküldöm, fotókkal együtt, hogy hogy kell felszerelni, annyit elárulok, hogy nem kell hozzá szétszedni a blokkot.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Máté: conus tette fel a boltajánlóba:

http://www.zsombicar.hu/catalog/product ... cts_id=578

bár nekem furi hogy ilyen szürkés feliratú, amikről tudok az mind sötétzöld feliratos Isolator

Nah ezért használom én is még mindíg a 70-es évekből származó Isolatorokat, Marelliket, Bakonyokat.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Ha valaki hasonló gondokkal küzd mint én: 6 V-os /1 világítás mellett állandóan pörgetni kellett, hogy ne álljon le, de ha index vagy féklámpa kigyulladt, így is léált, Hiába cseréltem ki szinte mindent, nem használt. Eltöltött egy hétvégét vendégségben Sub-ee-nál, most világítás mellett mehet féklámpa és index és az alapjárat sem változik. Eddig az index alapjáraton nem is látszott. Egész más így motorozni.

Remélem ez nem volt reklám, mert nem kapok jutalékot.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

ricsi!
végül az lett, hogy a gyertyák szálltak el. a friss brisk 100km-t, a friss ngk 15km-t bírt. beleraktam az ősrégi isolatort és vígan duruzsol vele. te hol vettél jó isolatort? írták itt a fórumon, hogy aelyik isolator dobozán rajta van hogy beru az szar. tényleg így van, vagy tudsz helyet ahol lehet kapni beru nélkülit?
Máté
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ott bizony! :twisted:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:De hiszek. Csak kis felmérést készítettem saját célra! :D
A statisztikai hivatalban dolgozol? :)
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

Máté írta:Ricsi!
nem tudom mi lehet vele. mentem vele 100km-t, picit megálltam pihenni, és amikor beindítottam ment fél percig majd leállt. porlasztóhoz hozzá se nyúltam. olyan karbi lett rajta, mint a 250-eseken van. mondom egyszerűen be sem akar indulni. volt olyan, hogy hidegen tök stabil volt az alapjárat, de amikor bemelegedett akkor utána úgy 1000 alá esett a fordulatszám. nem tudod ez miért lehet? köszi előre is
de akkor én azt még mindíg nem értem, hogy ha BVF karbi, hogy lehet jó 100as fúvókával?... abba a gyári 135-ös...

sajnos tippem nincs, mi az ördög bújhatott a motorodba...

a kezdetek kezdetén nekem akkor volt hullámzó az alapjárat, amikor rájöttem, hogy az előző tulaj össze-vissza állítgatta az úszót... a benzin már majdnem kifogyott a karbiból mire kinyitott a tűszelep... ilyenkor elszegényedett, és nagyon lassan felpörgött... aztán betódult a benzin, bedúsult, akkor beállt normál alapjáratra...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Ricsi!
nem tudom mi lehet vele. mentem vele 100km-t, picit megálltam pihenni, és amikor beindítottam ment fél percig majd leállt. porlasztóhoz hozzá se nyúltam. olyan karbi lett rajta, mint a 250-eseken van. mondom egyszerűen be sem akar indulni. volt olyan, hogy hidegen tök stabil volt az alapjárat, de amikor bemelegedett akkor utána úgy 1000 alá esett a fordulatszám. nem tudod ez miért lehet? köszi előre is
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

De hiszek. Csak kis felmérést készítettem saját célra! :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:Köszönöm a gyors válaszokat! Akkor nálam valami zavar van az erőben 14,4V-l.

Nem hiszel nekem?

13,6-13,7V a jó töltőfeszültség!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

"Nem minden motornak egyforma az ízlése" !
Ez tetszik, lehet benne valami.Próbáltam már nagyon sok márkát NGK -tól kezdve a leg gagyibb gyertyáig,hőértékkel is varjáltam.
Eddig ami bevált az az ISOLATOR.[/quote]


Vannak ilyen dolgok igen. Az enyémben egy Isolator van. Amit a kutya talált meg a műhelyben :) De NGKval is megy jól. Haveromé meg nem ment az én gyertyáimmal rendesen.
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

Máté írta:sziasztok!
milyen gyertyát ajánlotok etz251-be? vettem brisk n14c-t de az 100km után megdöglött. az ngk b7hs-ről meg azt hallottam, hogy nem szereti a kétütemű dolgot.
hi Máté...
lehet, hogy igazából nem is a gyertyával van a baj... kísértetiesen hasonlóak a tünetek az én 251-esemhez... nálam a túldusított alapjárati benzin-levegő keverék volt a ludas... sokat kapott alapjáraton, illetve alacsony fordulaton, és folyton beköpte a gyertyát, amit aztán nagyobb fordulaton nem sikerült teljesen kiégetni, így nem az elektródák között szikrázott, hanem szórta szanaszét... :D szinte az összes gyertyával ez a jelenség volt...

olvastam, hogy cseréltél karbit (a csatos nem lett jó?), és hogy 100-as a főfúvóka... nem tudom milyen karbi, de nem lehet, hogy a kisebb főfúvóka nagyobb alapjárati fúvókával van kompenzálva, és ugyanaz a probléma, mint az én esetemben?...

egyébként nekem a Denso w22fs-u vált be, de a Magnetti Marelli CW6N (Trabant) is jó volt...
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

nfefe írta:
Máté írta:Elképzelhető hogy az NGK B7HS gyertya azért nem ad szikrát, mert kisebb hőértékű és megsült? Akkor a B8HS jó?
Brisk-ből is melyik a jó? vagy inkább vegyek ngk-t?


Szikrát kellene adnia annak is! Csak nem ég ki rendesen vagy más problémák. NGK nagyon jó! De hallottam olyat, hogy nem minden motornak egyforma az ízlése. NGK ból tudom, hogy ez jó. Csak vigyázz mert hamisítják! (mint minden mást is)
"Nem minden motornak egyforma az ízlése" !
Ez tetszik, lehet benne valami.Próbáltam már nagyon sok márkát NGK -tól kezdve a leg gagyibb gyertyáig,hőértékkel is varjáltam.
Eddig ami bevált az az ISOLATOR.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Brisk N14C, ez is kene vigye.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

[quote="Máté"]Elképzelhető hogy az NGK B7HS gyertya azért nem ad szikrát, mert kisebb hőértékű és megsült? Akkor a B8HS jó?
Brisk-ből is melyik a jó? vagy inkább vegyek ngk-t?


Szikrát kellene adnia annak is! Csak nem ég ki rendesen vagy más problémák. NGK nagyon jó! De hallottam olyat, hogy nem minden motornak egyforma az ízlése. NGK ból tudom, hogy ez jó. Csak vigyázz mert hamisítják! (mint minden mást is)
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Elképzelhető hogy az NGK B7HS gyertya azért nem ad szikrát, mert kisebb hőértékű és megsült? Akkor a B8HS jó?
Brisk-ből is melyik a jó? vagy inkább vegyek ngk-t?
hallottam hogy elvileg kétüteműbe nem jó az ngk, de látom nagyon sokan azt ajánlják.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Máté írta:sziasztok!
milyen gyertyát ajánlotok etz251-be? vettem brisk n14c-t de az 100km után megdöglött. az ngk b7hs-ről meg azt hallottam, hogy nem szereti a kétütemű dolgot.

Gyárilag 260as volt ezekben is? Mert akkor a 7es kevés lesz bele. NGKB8HS vagy BR8HS. Az R jelzésű zavarszűrős ellenállást is tartalmaz.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
milyen gyertyát ajánlotok etz251-be? vettem brisk n14c-t de az 100km után megdöglött. az ngk b7hs-ről meg azt hallottam, hogy nem szereti a kétütemű dolgot.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Köszönöm a gyors válaszokat! Akkor nálam valami zavar van az erőben 14,4V-l.
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: misi »

13.7 Volt.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

13,8 V
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Etz 250 tulajokhoz lenne egy kis kérdésem!
Nektek a töltésetek mennyi?
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Tamás, Sub-ee!

Köszönöm a segítséget. Azt hittem hogy bonyolultabb dolog beállítani egy ilyen gyújtást. De talán még én is megtudnám csinálni itthon.
Köszi még egyszer nektek.

Üdv.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Minél magyobb az előgyújtás, annál jobban szereti a nagyobb fordulatszámot. Viszont kis fordulaton erőtlen lesz. Kis előgyújtás esetén hamar elkezd csörögni a motor, mivel a már lefelé haladó dugattyúra üt rá a robbanás, Ezért nem lehet igazából pörgetni.
Tedd kb 3mm-re próbálgasd és keresd meg neked hol finom. http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/e ... ujtas1.jpg
http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/e ... ujtas2.jpg

Úgy tudtam stoboszkóppal fokra állítanak, ha van fokolás az állórészen.
T
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kobraCode írta:Sziasztok!

Hamarosan gyújtás beállításra kerül sor a mocin. Megnéztem az oldalon minden szakújságot, de sajna csak a 250-es megszakítós gyújtás beállítását találtam meg. Nem én leszek a szakember, de kellenének az adatok hogy hol mit mennyire kéne állítani.

Ha valaki tudja, kérem ossza meg velem. ETZ 251 elektronikus gyújtásról lenne szó. Ha van valami tapasztalata a dologgal kapcsolatban az is jöhet.

Köszi előre is.

Üdv.
Szia

Legpontosabban storboszkóppal lehet beállítani a jeladós gyújtást! Kell hozzá egy mérőóra és egy stroboszkóp, így halál pontosan be lehet állítani a 3mm-es előgyújtást.
De különben egy mérőóra, vagy ha nincs, akkor egy kisebb tolómérő is megteszi!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Tamás, köszi.

Kérdeznék még egyet. Az mit befolyásol ha mondjuk 2,5mm-re vagy épp 3,5mm-re van visszengedve a dugó? Melyiknél milyen lesz a gyújtás?

Amúgy ha oda érünk inkább majd a gyertyát választom, a hangos szikra helyett :)

Köszi, még egyszer.

Üdv.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég