Elektronika topik - a pokol kapuja
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
ma felettébb nyugodtan vettem tudomásul h megdöglött az aksim
mofánál 12V-os 6 Ah-s akksi 8 rongy...
tud valaki olyat ami motorba való, és 5-6 rongy körül van?
mofánál 12V-os 6 Ah-s akksi 8 rongy...
tud valaki olyat ami motorba való, és 5-6 rongy körül van?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
De egyik gyártó se csak egy félét csinál....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
a megszakítóhézag jó. mondom volt már ngk, brisk és isolator is.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Máté!
Megszakítóhézag mekkora? Lehet melegen nem távolodnak eléggé el a pogácsák. Anno Simóval volt ez a probléma. Lehet még trafó,kondi. Milyen gyertyát használsz?
Megszakítóhézag mekkora? Lehet melegen nem távolodnak eléggé el a pogácsák. Anno Simóval volt ez a probléma. Lehet még trafó,kondi. Milyen gyertyát használsz?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
sziasztok!
etz 251-em van és egy olyan problémája hogy ha megyek és bemelegszik a motor akkor elmegy az ereje és alig van szikra. még sajnos megszakítós gyújtás van benne, és az itt az oldalon talált elektronikus gyújtás. ha lehül a motor akkor utána már nagy nehezen beindul, de megint nincs ereje. a gyújtási időpont jó és kiszerelve a gyújtás szép szikrákat ad. lehet hogy ahogy melegszik a gyertya elfogy? egy brisk és egy ngk gyertya már meghalt. nem tudjátok mi lehet az oka az egésznek? sub-eee esetleg nincs valami ötleted?
köszi előre is.
etz 251-em van és egy olyan problémája hogy ha megyek és bemelegszik a motor akkor elmegy az ereje és alig van szikra. még sajnos megszakítós gyújtás van benne, és az itt az oldalon talált elektronikus gyújtás. ha lehül a motor akkor utána már nagy nehezen beindul, de megint nincs ereje. a gyújtási időpont jó és kiszerelve a gyújtás szép szikrákat ad. lehet hogy ahogy melegszik a gyertya elfogy? egy brisk és egy ngk gyertya már meghalt. nem tudjátok mi lehet az oka az egésznek? sub-eee esetleg nincs valami ötleted?
köszi előre is.
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Waresz sajnos itt fehérváron csak 1 Mz-Simson bolt van, és
kihasználja a helyzetét. Nagyon gyenge a kínálata. Amikor a
kommutátort kérdeztem tőle, nem tudta miről van szó. Tudom hogy
létezik mert több pesti webboltban láttam. Szlovákiában árulnak
bronz csúszógyűrűvel. Ma megpróbálok gyártani egy bakelit-bronz
kombinációt, majd megírom ha sikerül.
kihasználja a helyzetét. Nagyon gyenge a kínálata. Amikor a
kommutátort kérdeztem tőle, nem tudta miről van szó. Tudom hogy
létezik mert több pesti webboltban láttam. Szlovákiában árulnak
bronz csúszógyűrűvel. Ma megpróbálok gyártani egy bakelit-bronz
kombinációt, majd megírom ha sikerül.
Re: Elektronika
Tibi! lehet kapni motoros boltban komplett csúszógyűrűt!azt asszem fel kel ragasztani epokittal.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
Zsakfos!
az engem is érdekelne, hogy lehet megoldani blokkmarás nélkül a dolgot. mert nekem is mondták, hogy meglehet, de én mérésekkel támasztottam alá hagy baromságot beszélnek.alapból a forgórészt felrakva már csak a közelébe sem lehet rakni az állórészt. teljesen azon kívűl futna.
a dinamó és a generátor forgórész kúpja pedig megegyezik. legalábbis nálam. egy egyszerű de erős tenyeres ütéssel felrakott dinamó forgórésznél, vagy egy generátor forgórésznél fogva is bátran meglóbálom a főtengelyt. valószínű, hogy akkor valamelyik kúp sérült volt a te esetedben.
az engem is érdekelne, hogy lehet megoldani blokkmarás nélkül a dolgot. mert nekem is mondták, hogy meglehet, de én mérésekkel támasztottam alá hagy baromságot beszélnek.alapból a forgórészt felrakva már csak a közelébe sem lehet rakni az állórészt. teljesen azon kívűl futna.
a dinamó és a generátor forgórész kúpja pedig megegyezik. legalábbis nálam. egy egyszerű de erős tenyeres ütéssel felrakott dinamó forgórésznél, vagy egy generátor forgórésznél fogva is bátran meglóbálom a főtengelyt. valószínű, hogy akkor valamelyik kúp sérült volt a te esetedben.
Bokodi Áron- WARESZ
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hol tudom ide feltölteni az oldalon, hogy mindenki számára elérhető legyen?
Üdv.:Sub-ee
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem Etz generátor van a/1-be.
Érdekelne az a közbetét amihez nem kell széthuzni a blokkot.
Nem is kell kimarni belőle???Vagy a helyén megkell oldani esetleg kis köszörűvel??
Én akárhogy méregettem annakidején mindig arra jutottam hogy a forgórész kommutátor része tulságosan közel van a blokk középvonalához,ezért az állórészt mindenképp "süllyeszteni kell".Ahhoz pedig igencsak utban van a dinamó felfogatási helye.Esetleg még szóba jöhetne a "forgórész kifelé emelése"egy kúpközbetéttel,viszont akkor meg lehet nem férne fel a dekni.Mondjuk ilyenirányú méréseket nem végeztem.
Na és itt jön be az a dolog hogy igényesen csináljuk vagy csak "hogy jó legyen valahogy" alapon.Jómagam ezt ugy oldottam meg hogy esztergályos kiszedte rendesen körkörösen,központosan a felesleges részt a blokkból,aluminium közbetét készült(nem vas) és a 2 helyett 4 db csavar fogja fel.
Ha érdekel valakit itt megnézheti a képeket róla.http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=136720
Még annyit hogy a 6V-os dinamó és a 12V-os Etz generátor kúpja sajnos nem egyforma.
Sub-ee! Engem nagyon is érdekelne az a közbetét mert akarok egy tartalék blokkot összerakni és természetesen minél egyszerűbb a dolog annál jobb.Egyébiránt majd küldök privátüzit,mert kérdeznék valamit,meg gyártatnék is veled.Majd irok.
Érdekelne az a közbetét amihez nem kell széthuzni a blokkot.
Nem is kell kimarni belőle???Vagy a helyén megkell oldani esetleg kis köszörűvel??
Én akárhogy méregettem annakidején mindig arra jutottam hogy a forgórész kommutátor része tulságosan közel van a blokk középvonalához,ezért az állórészt mindenképp "süllyeszteni kell".Ahhoz pedig igencsak utban van a dinamó felfogatási helye.Esetleg még szóba jöhetne a "forgórész kifelé emelése"egy kúpközbetéttel,viszont akkor meg lehet nem férne fel a dekni.Mondjuk ilyenirányú méréseket nem végeztem.
Na és itt jön be az a dolog hogy igényesen csináljuk vagy csak "hogy jó legyen valahogy" alapon.Jómagam ezt ugy oldottam meg hogy esztergályos kiszedte rendesen körkörösen,központosan a felesleges részt a blokkból,aluminium közbetét készült(nem vas) és a 2 helyett 4 db csavar fogja fel.
Ha érdekel valakit itt megnézheti a képeket róla.http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=136720
Még annyit hogy a 6V-os dinamó és a 12V-os Etz generátor kúpja sajnos nem egyforma.
Sub-ee! Engem nagyon is érdekelne az a közbetét mert akarok egy tartalék blokkot összerakni és természetesen minél egyszerűbb a dolog annál jobb.Egyébiránt majd küldök privátüzit,mert kérdeznék valamit,meg gyártatnék is veled.Majd irok.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Sziasztok!
Átalakító közbetét? Ilyenről még nem is hallottam. A forgórészhez is van toldó? Én egyszerűen belemartam a dinamó felfogatásaiba a generátor fészkét. A forgórész pedig passzol a főtengelyre. Működik is jól. Sajna most a kommutátor gyűrűk mentek tropára az egyik teljesen. Tervezem a gyűrűket bronzból esztergálni. A gyűrűtartó perselyt pedig textilbakelitből. Lehetne szorosan illeszteni és a forgórész tengelyre keményen, esetleg tengely-agy rögzítővel ráhúzni. Vélemény?
Átalakító közbetét? Ilyenről még nem is hallottam. A forgórészhez is van toldó? Én egyszerűen belemartam a dinamó felfogatásaiba a generátor fészkét. A forgórész pedig passzol a főtengelyre. Működik is jól. Sajna most a kommutátor gyűrűk mentek tropára az egyik teljesen. Tervezem a gyűrűket bronzból esztergálni. A gyűrűtartó perselyt pedig textilbakelitből. Lehetne szorosan illeszteni és a forgórész tengelyre keményen, esetleg tengely-agy rögzítővel ráhúzni. Vélemény?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
horhaus írta:Sziasztok
Ha valaki hasonló gondokkal küzd mint én: 6 V-os /1 világítás mellett állandóan pörgetni kellett, hogy ne álljon le, de ha index vagy féklámpa kigyulladt, így is léált, Hiába cseréltem ki szinte mindent, nem használt. Eltöltött egy hétvégét vendégségben Sub-ee-nál, most világítás mellett mehet féklámpa és index és az alapjárat sem változik. Eddig az index alapjáraton nem is látszott. Egész más így motorozni.
Remélem ez nem volt reklám, mert nem kapok jutalékot.
Szia
Köszönöm a dícséretet.
A motorban most ETZ vezetékelés van különben, bármikor át lehet alakítani 12V-osra. Ha valakinek szüksége van a generátorosra átalakító közbetét tervére, annak szívesen elküldöm, fotókkal együtt, hogy hogy kell felszerelni, annyit elárulok, hogy nem kell hozzá szétszedni a blokkot.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Máté: conus tette fel a boltajánlóba:
http://www.zsombicar.hu/catalog/product ... cts_id=578
bár nekem furi hogy ilyen szürkés feliratú, amikről tudok az mind sötétzöld feliratos Isolator
Nah ezért használom én is még mindíg a 70-es évekből származó Isolatorokat, Marelliket, Bakonyokat.
http://www.zsombicar.hu/catalog/product ... cts_id=578
bár nekem furi hogy ilyen szürkés feliratú, amikről tudok az mind sötétzöld feliratos Isolator
Nah ezért használom én is még mindíg a 70-es évekből származó Isolatorokat, Marelliket, Bakonyokat.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sziasztok
Ha valaki hasonló gondokkal küzd mint én: 6 V-os /1 világítás mellett állandóan pörgetni kellett, hogy ne álljon le, de ha index vagy féklámpa kigyulladt, így is léált, Hiába cseréltem ki szinte mindent, nem használt. Eltöltött egy hétvégét vendégségben Sub-ee-nál, most világítás mellett mehet féklámpa és index és az alapjárat sem változik. Eddig az index alapjáraton nem is látszott. Egész más így motorozni.
Remélem ez nem volt reklám, mert nem kapok jutalékot.
Ha valaki hasonló gondokkal küzd mint én: 6 V-os /1 világítás mellett állandóan pörgetni kellett, hogy ne álljon le, de ha index vagy féklámpa kigyulladt, így is léált, Hiába cseréltem ki szinte mindent, nem használt. Eltöltött egy hétvégét vendégségben Sub-ee-nál, most világítás mellett mehet féklámpa és index és az alapjárat sem változik. Eddig az index alapjáraton nem is látszott. Egész más így motorozni.
Remélem ez nem volt reklám, mert nem kapok jutalékot.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
ricsi!
végül az lett, hogy a gyertyák szálltak el. a friss brisk 100km-t, a friss ngk 15km-t bírt. beleraktam az ősrégi isolatort és vígan duruzsol vele. te hol vettél jó isolatort? írták itt a fórumon, hogy aelyik isolator dobozán rajta van hogy beru az szar. tényleg így van, vagy tudsz helyet ahol lehet kapni beru nélkülit?
Máté
végül az lett, hogy a gyertyák szálltak el. a friss brisk 100km-t, a friss ngk 15km-t bírt. beleraktam az ősrégi isolatort és vígan duruzsol vele. te hol vettél jó isolatort? írták itt a fórumon, hogy aelyik isolator dobozán rajta van hogy beru az szar. tényleg így van, vagy tudsz helyet ahol lehet kapni beru nélkülit?
Máté
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ott bizony!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A statisztikai hivatalban dolgozol?hell írta:De hiszek. Csak kis felmérést készítettem saját célra!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
de akkor én azt még mindíg nem értem, hogy ha BVF karbi, hogy lehet jó 100as fúvókával?... abba a gyári 135-ös...Máté írta:Ricsi!
nem tudom mi lehet vele. mentem vele 100km-t, picit megálltam pihenni, és amikor beindítottam ment fél percig majd leállt. porlasztóhoz hozzá se nyúltam. olyan karbi lett rajta, mint a 250-eseken van. mondom egyszerűen be sem akar indulni. volt olyan, hogy hidegen tök stabil volt az alapjárat, de amikor bemelegedett akkor utána úgy 1000 alá esett a fordulatszám. nem tudod ez miért lehet? köszi előre is
sajnos tippem nincs, mi az ördög bújhatott a motorodba...
a kezdetek kezdetén nekem akkor volt hullámzó az alapjárat, amikor rájöttem, hogy az előző tulaj össze-vissza állítgatta az úszót... a benzin már majdnem kifogyott a karbiból mire kinyitott a tűszelep... ilyenkor elszegényedett, és nagyon lassan felpörgött... aztán betódult a benzin, bedúsult, akkor beállt normál alapjáratra...
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Ricsi!
nem tudom mi lehet vele. mentem vele 100km-t, picit megálltam pihenni, és amikor beindítottam ment fél percig majd leállt. porlasztóhoz hozzá se nyúltam. olyan karbi lett rajta, mint a 250-eseken van. mondom egyszerűen be sem akar indulni. volt olyan, hogy hidegen tök stabil volt az alapjárat, de amikor bemelegedett akkor utána úgy 1000 alá esett a fordulatszám. nem tudod ez miért lehet? köszi előre is
nem tudom mi lehet vele. mentem vele 100km-t, picit megálltam pihenni, és amikor beindítottam ment fél percig majd leállt. porlasztóhoz hozzá se nyúltam. olyan karbi lett rajta, mint a 250-eseken van. mondom egyszerűen be sem akar indulni. volt olyan, hogy hidegen tök stabil volt az alapjárat, de amikor bemelegedett akkor utána úgy 1000 alá esett a fordulatszám. nem tudod ez miért lehet? köszi előre is
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
De hiszek. Csak kis felmérést készítettem saját célra!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
hell írta:Köszönöm a gyors válaszokat! Akkor nálam valami zavar van az erőben 14,4V-l.
Nem hiszel nekem?
13,6-13,7V a jó töltőfeszültség!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
"Nem minden motornak egyforma az ízlése" !
Ez tetszik, lehet benne valami.Próbáltam már nagyon sok márkát NGK -tól kezdve a leg gagyibb gyertyáig,hőértékkel is varjáltam.
Eddig ami bevált az az ISOLATOR.[/quote]
Vannak ilyen dolgok igen. Az enyémben egy Isolator van. Amit a kutya talált meg a műhelyben De NGKval is megy jól. Haveromé meg nem ment az én gyertyáimmal rendesen.
Ez tetszik, lehet benne valami.Próbáltam már nagyon sok márkát NGK -tól kezdve a leg gagyibb gyertyáig,hőértékkel is varjáltam.
Eddig ami bevált az az ISOLATOR.[/quote]
Vannak ilyen dolgok igen. Az enyémben egy Isolator van. Amit a kutya talált meg a műhelyben De NGKval is megy jól. Haveromé meg nem ment az én gyertyáimmal rendesen.
Re: Elektronika
hi Máté...Máté írta:sziasztok!
milyen gyertyát ajánlotok etz251-be? vettem brisk n14c-t de az 100km után megdöglött. az ngk b7hs-ről meg azt hallottam, hogy nem szereti a kétütemű dolgot.
lehet, hogy igazából nem is a gyertyával van a baj... kísértetiesen hasonlóak a tünetek az én 251-esemhez... nálam a túldusított alapjárati benzin-levegő keverék volt a ludas... sokat kapott alapjáraton, illetve alacsony fordulaton, és folyton beköpte a gyertyát, amit aztán nagyobb fordulaton nem sikerült teljesen kiégetni, így nem az elektródák között szikrázott, hanem szórta szanaszét... szinte az összes gyertyával ez a jelenség volt...
olvastam, hogy cseréltél karbit (a csatos nem lett jó?), és hogy 100-as a főfúvóka... nem tudom milyen karbi, de nem lehet, hogy a kisebb főfúvóka nagyobb alapjárati fúvókával van kompenzálva, és ugyanaz a probléma, mint az én esetemben?...
egyébként nekem a Denso w22fs-u vált be, de a Magnetti Marelli CW6N (Trabant) is jó volt...
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Elektronika
"Nem minden motornak egyforma az ízlése" !nfefe írta:Máté írta:Elképzelhető hogy az NGK B7HS gyertya azért nem ad szikrát, mert kisebb hőértékű és megsült? Akkor a B8HS jó?
Brisk-ből is melyik a jó? vagy inkább vegyek ngk-t?
Szikrát kellene adnia annak is! Csak nem ég ki rendesen vagy más problémák. NGK nagyon jó! De hallottam olyat, hogy nem minden motornak egyforma az ízlése. NGK ból tudom, hogy ez jó. Csak vigyázz mert hamisítják! (mint minden mást is)
Ez tetszik, lehet benne valami.Próbáltam már nagyon sok márkát NGK -tól kezdve a leg gagyibb gyertyáig,hőértékkel is varjáltam.
Eddig ami bevált az az ISOLATOR.
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Brisk N14C, ez is kene vigye.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
[quote="Máté"]Elképzelhető hogy az NGK B7HS gyertya azért nem ad szikrát, mert kisebb hőértékű és megsült? Akkor a B8HS jó?
Brisk-ből is melyik a jó? vagy inkább vegyek ngk-t?
Szikrát kellene adnia annak is! Csak nem ég ki rendesen vagy más problémák. NGK nagyon jó! De hallottam olyat, hogy nem minden motornak egyforma az ízlése. NGK ból tudom, hogy ez jó. Csak vigyázz mert hamisítják! (mint minden mást is)
Brisk-ből is melyik a jó? vagy inkább vegyek ngk-t?
Szikrát kellene adnia annak is! Csak nem ég ki rendesen vagy más problémák. NGK nagyon jó! De hallottam olyat, hogy nem minden motornak egyforma az ízlése. NGK ból tudom, hogy ez jó. Csak vigyázz mert hamisítják! (mint minden mást is)
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Elképzelhető hogy az NGK B7HS gyertya azért nem ad szikrát, mert kisebb hőértékű és megsült? Akkor a B8HS jó?
Brisk-ből is melyik a jó? vagy inkább vegyek ngk-t?
hallottam hogy elvileg kétüteműbe nem jó az ngk, de látom nagyon sokan azt ajánlják.
Brisk-ből is melyik a jó? vagy inkább vegyek ngk-t?
hallottam hogy elvileg kétüteműbe nem jó az ngk, de látom nagyon sokan azt ajánlják.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Máté írta:sziasztok!
milyen gyertyát ajánlotok etz251-be? vettem brisk n14c-t de az 100km után megdöglött. az ngk b7hs-ről meg azt hallottam, hogy nem szereti a kétütemű dolgot.
Gyárilag 260as volt ezekben is? Mert akkor a 7es kevés lesz bele. NGKB8HS vagy BR8HS. Az R jelzésű zavarszűrős ellenállást is tartalmaz.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
sziasztok!
milyen gyertyát ajánlotok etz251-be? vettem brisk n14c-t de az 100km után megdöglött. az ngk b7hs-ről meg azt hallottam, hogy nem szereti a kétütemű dolgot.
milyen gyertyát ajánlotok etz251-be? vettem brisk n14c-t de az 100km után megdöglött. az ngk b7hs-ről meg azt hallottam, hogy nem szereti a kétütemű dolgot.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Köszönöm a gyors válaszokat! Akkor nálam valami zavar van az erőben 14,4V-l.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Elektronika
13.7 Volt.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Etz 250 tulajokhoz lenne egy kis kérdésem!
Nektek a töltésetek mennyi?
Nektek a töltésetek mennyi?
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Tamás, Sub-ee!
Köszönöm a segítséget. Azt hittem hogy bonyolultabb dolog beállítani egy ilyen gyújtást. De talán még én is megtudnám csinálni itthon.
Köszi még egyszer nektek.
Üdv.
Köszönöm a segítséget. Azt hittem hogy bonyolultabb dolog beállítani egy ilyen gyújtást. De talán még én is megtudnám csinálni itthon.
Köszi még egyszer nektek.
Üdv.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Hy! Minél magyobb az előgyújtás, annál jobban szereti a nagyobb fordulatszámot. Viszont kis fordulaton erőtlen lesz. Kis előgyújtás esetén hamar elkezd csörögni a motor, mivel a már lefelé haladó dugattyúra üt rá a robbanás, Ezért nem lehet igazából pörgetni.
Tedd kb 3mm-re próbálgasd és keresd meg neked hol finom. http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/e ... ujtas1.jpg
http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/e ... ujtas2.jpg
Úgy tudtam stoboszkóppal fokra állítanak, ha van fokolás az állórészen.
T
Tedd kb 3mm-re próbálgasd és keresd meg neked hol finom. http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/e ... ujtas1.jpg
http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/e ... ujtas2.jpg
Úgy tudtam stoboszkóppal fokra állítanak, ha van fokolás az állórészen.
T
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziakobraCode írta:Sziasztok!
Hamarosan gyújtás beállításra kerül sor a mocin. Megnéztem az oldalon minden szakújságot, de sajna csak a 250-es megszakítós gyújtás beállítását találtam meg. Nem én leszek a szakember, de kellenének az adatok hogy hol mit mennyire kéne állítani.
Ha valaki tudja, kérem ossza meg velem. ETZ 251 elektronikus gyújtásról lenne szó. Ha van valami tapasztalata a dologgal kapcsolatban az is jöhet.
Köszi előre is.
Üdv.
Legpontosabban storboszkóppal lehet beállítani a jeladós gyújtást! Kell hozzá egy mérőóra és egy stroboszkóp, így halál pontosan be lehet állítani a 3mm-es előgyújtást.
De különben egy mérőóra, vagy ha nincs, akkor egy kisebb tolómérő is megteszi!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Tamás, köszi.
Kérdeznék még egyet. Az mit befolyásol ha mondjuk 2,5mm-re vagy épp 3,5mm-re van visszengedve a dugó? Melyiknél milyen lesz a gyújtás?
Amúgy ha oda érünk inkább majd a gyertyát választom, a hangos szikra helyett
Köszi, még egyszer.
Üdv.
Kérdeznék még egyet. Az mit befolyásol ha mondjuk 2,5mm-re vagy épp 3,5mm-re van visszengedve a dugó? Melyiknél milyen lesz a gyújtás?
Amúgy ha oda érünk inkább majd a gyertyát választom, a hangos szikra helyett
Köszi, még egyszer.
Üdv.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Hy!
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s
Ha a gyertya helyett az ujjadat teszed be, akkor hangosan szólsz magadnak, hogy MOST A SZIKRA!!!
T
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s
Ha a gyertya helyett az ujjadat teszed be, akkor hangosan szólsz magadnak, hogy MOST A SZIKRA!!!
T
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Sziasztok!
Hamarosan gyújtás beállításra kerül sor a mocin. Megnéztem az oldalon minden szakújságot, de sajna csak a 250-es megszakítós gyújtás beállítását találtam meg. Nem én leszek a szakember, de kellenének az adatok hogy hol mit mennyire kéne állítani.
Ha valaki tudja, kérem ossza meg velem. ETZ 251 elektronikus gyújtásról lenne szó. Ha van valami tapasztalata a dologgal kapcsolatban az is jöhet.
Köszi előre is.
Üdv.
Hamarosan gyújtás beállításra kerül sor a mocin. Megnéztem az oldalon minden szakújságot, de sajna csak a 250-es megszakítós gyújtás beállítását találtam meg. Nem én leszek a szakember, de kellenének az adatok hogy hol mit mennyire kéne állítani.
Ha valaki tudja, kérem ossza meg velem. ETZ 251 elektronikus gyújtásról lenne szó. Ha van valami tapasztalata a dologgal kapcsolatban az is jöhet.
Köszi előre is.
Üdv.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Hy! Aksi? Izzók? Indexrelé? Gyújtótrafó? Kürt? Ezeken mind van adattábla. Dinamós vagy generátoros? Van egyenirányító híd az ülés alatt?
T
T
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
És az MZ hogyan tovább?-ban sincs benne, hogy hány voltos a /1?:)
Amugy 6V-os gyárilag.
Amugy 6V-os gyárilag.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Nézd meg a hátsó lámpádban az izzót hány Voltos
Re: Elektronika
Köszi de igaza van az elöttem szólónak sajnos ts-hez csak rajzot leltem de nem derül ki hogy ez a tipus hány voltos rendszerrel rendelkezik.
Amúgy rengeteg hasznos dologot olvastam az oldalon és sok jó ötletet láttam.
Nagyon jó az oldal!!!
Amúgy rengeteg hasznos dologot olvastam az oldalon és sok jó ötletet láttam.
Nagyon jó az oldal!!!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Csak TS-hez nincs semmi szerelési könyv vagy egyéb
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3138
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ajánlom figyelmedbe ezt az oldalt: www.mzclubhungary.com
Itt a letöltések között nagyon sok hasznos információt találhatsz!
Itt a letöltések között nagyon sok hasznos információt találhatsz!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Elektronika
Üdv lenne egy kérdésem valaki tudja hogy mz ts 250/1 -nek hány voltos a renszere 6 vagy 12v?
Vagy ha valaki valamilyen müszaki leirással vagy linkel rendelkezik az is jó lenne.
Előre is köszönöm a válaszokat!!!
Vagy ha valaki valamilyen müszaki leirással vagy linkel rendelkezik az is jó lenne.
Előre is köszönöm a válaszokat!!!
Re: Elektronika
Szia!
Aksit jóltartottam, kivettem, "melegre" tettem, töltöttem 3-4 hetente. 2 éves. Mérni sajnos most nem tudok, mert beszart a multi. A fesszab elektronikus.
Frissítés: fesszabnak nincs baja, kicseréltem és ua-van (van tartalékom bár felesleges volt eddig, de jól jöhet ).
A töltés jelző halványan pislog.
Aksit jóltartottam, kivettem, "melegre" tettem, töltöttem 3-4 hetente. 2 éves. Mérni sajnos most nem tudok, mert beszart a multi. A fesszab elektronikus.
Frissítés: fesszabnak nincs baja, kicseréltem és ua-van (van tartalékom bár felesleges volt eddig, de jól jöhet ).
A töltés jelző halványan pislog.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3138
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mechanikus feszszabi? Első körben műszerrel meg kellene mérni, mennyit tölt a generátor (az akksi pólusainál). Ennek függvényében feszszab. beállítás/csere vagy akksicsere. Milyen idős az akkumulátor? Télen hogy tároltad?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Elektronika
Sziasztok!
Ismét elktro problémám adódott sajnos. A jelen helyzet szerint van töltés. De csak magasabb fordulatokon, és akkor se teljes, mert halványan ég csak a töltés jelzőm, és az aksi is lemerül 50-100 km alatt. Az akkumulátor pozitív csatlakozásánál erőteljes savgőz kicsapódást figyeltem meg, valahol mintha már olvastam volna hogy ez mit jelent, de sajnos már nem emlékszek hogy hol, és hogy mit, és az is lehet hogy nem is annak a problémának a tünete ami fenn ál, hanem valami másé, csak ez volt az ami szembeötlően látható lett. Ha valaki tud, légyszíves segítsetek! Előre is ezer kösz!
Ismét elktro problémám adódott sajnos. A jelen helyzet szerint van töltés. De csak magasabb fordulatokon, és akkor se teljes, mert halványan ég csak a töltés jelzőm, és az aksi is lemerül 50-100 km alatt. Az akkumulátor pozitív csatlakozásánál erőteljes savgőz kicsapódást figyeltem meg, valahol mintha már olvastam volna hogy ez mit jelent, de sajnos már nem emlékszek hogy hol, és hogy mit, és az is lehet hogy nem is annak a problémának a tünete ami fenn ál, hanem valami másé, csak ez volt az ami szembeötlően látható lett. Ha valaki tud, légyszíves segítsetek! Előre is ezer kösz!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 6 vendég