Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

nah ez asszem válasz jó pár kérdésre :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A kenoolajak fejlodese 1876-tol napjainkig figyelemmel kiserik a motorokban a valtozasokat. az utobbi20 evben az uzemanyagok valtozasat a kornyezetvedelmi intezkedesek teszik ki. A kenoolajokkat a motorok konstrukciojaban tapasztalhato fejlodes allitja kihivasok ele. A kenes celja a surlodas es az emiatt keletkezo kopas csokkentese a cel. Ha kissebb a surlodasi veszteseg jobb a motor hatasfoka. A kenoolaj nagyobb reszet az alapolaj teszi ki, a maradek 3-20% az adalek. Az alapolaj alapanyagatol fuggoen beszelunk Szintetikus Fel-vagy reszszintetikus es asvanyi olajrol Az olaj teljesitokepesseget az adalekok hatarozzak meg. A kenoolajok legfontosabb tulajdonsaga a viszkozitas SAE. A teljesitmenyszint API,vagy ISO ezek megmutatjak a kenoolaj teljesitokepesseget.
A viszkozitasi fokozat es teljesitmenyszint erteke alapjan hasonlithatok ossze. A motorolajok ezek ismereteben kivalaszthatoak. A ketutemu motoroknal mas a henger es mas a hengerfej homerseklete es itt fontos a forgattyushazban kialakulo homerseklet is . A henger 60% a hengerfej 40% hoterhelesu. Az ajanlott KEVERESI ARANYT a motorkerekpar KEZELESI KEZIKONYVE irja elo ! Ez a motorfajtajatol fuggoen 1;20 -1;100ig terjedhet. A ketutemu motoroknal is elterjedt akatalizator,amely agazokban levo olaj es uzemanyag-reszecskek utolagos elegetesevel a kedvezo emisszios erteket szolgalja,ezekbe a motorokba CSAK SZINTETIKUS olaj hasznalhato! A ketutemu motorolajok teljesitmeny fokozatai ; API TC vagy CEC TSC3 standard , ISO GB fustcsokkentett , ISO GC emelt lerakodastgatlo , ISO GD emelt megmagasabb teljesitmenyfokozat . Ennyit az olajokrol ,ki ki eldontheti hogy mit hasznal




:idea: :idea: :idea: :wink:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

nyakas írta:A 100 as kevereket kiprobaltak annakidejen az NDK ban a wartburgban ,jelentossen csokkent az elettartama :!: A muter yamaha jog robogoja 1;25 os kevereket allit elo!!! konnyen kiszamolhato az elfogyasztott benzin es olaj aranyaban :!: :idea: errol ennyit a kevesebb olaj kornyezetbarat ez teny. :wink:
Mitha 40 év alatt javultak volna a kenõanyagok.Vagy nem? :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

hát jah lehet bár a 2 ütem sem környezet barát szóval az a "kis" olaj füst ár mit számít :D nem igaz?:D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A 100 as kevereket kiprobaltak annakidejen az NDK ban a wartburgban ,jelentossen csokkent az elettartama :!: A muter yamaha jog robogoja 1;25 os kevereket allit elo!!! konnyen kiszamolhato az elfogyasztott benzin es olaj aranyaban :!: :idea: errol ennyit a kevesebb olaj kornyezetbarat ez teny. :wink:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

huh ok akkor jó köszi Ghost :)

csak mert halottam olyat hogy 1:100-s keveréket szóval nem tudtam pontosan de akkor ok továbbra is így marad:)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Andrá$ írta:Helló:)

ma vettem olajat a szokásosat és most utána meg is néztem hogy milyen Shell 2T ADVANCE VSX Szintetikus
én 1:50-re szoktam keverni plusz ólompótló adalék:) csak mert olvastam olyat hogy szintetikus félszintetikus meg hogy szintetikussal lehet nagyobb keveréket is csinálni hogy lesz-e baja ha ilyen olajjal hajtom és 1:50-s keverékkel?

csak érdeklõdés kép:)
Én is fullsynt-et keverek 50-be.
Nagyon hálás lesz a paripa :wink:

Üdv. Ghost
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

ok köszi akkor ezek szerint nem árt neki nem fog hamar eltömõdni semmi se
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:? eleg jol birjak a motorok a szintetikus olajokat nincs kokszlerakodas az alkatreszek elettartama fugg az alkatreszek minosegetol es mire hasznalod a motort ,az en mocimba fimolt hasznalok meg. par eve javitottam egy 250/1 est 55000km nel krepalt be a fotengelye a tulaj csak arol 2T hasznalt! Igaz a motor sosem volt csutkagazon ujkoratol en szervizeltem. ennyit az olajokrol :!: :wink:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Helló:)

ma vettem olajat a szokásosat és most utána meg is néztem hogy milyen Shell 2T ADVANCE VSX Szintetikus
én 1:50-re szoktam keverni plusz ólompótló adalék:) csak mert olvastam olyat hogy szintetikus félszintetikus meg hogy szintetikussal lehet nagyobb keveréket is csinálni hogy lesz-e baja ha ilyen olajjal hajtom és 1:50-s keverékkel?

csak érdeklõdés kép:)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

nekem igen, remeljuk conusnak is fog :lol:
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Szia Zé! Szóval sikerült!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tamás írta:Hy! Esetleg a teteje lecsavarható? Valahol a gyárban is beletették az olajat?
nem sajnos a repsolos dobozok ugy vannak megcsinalva, ahogy letekeri az ember a kupakot akkor az még szorul a kiontocsovon, huzod kifele es vegallasban leugrik rola a kupak gyarban gondolom a flakont es a kiontoszerkezetet jo szorosan osszepattintottak, ahogy neztem csak serulessel jarva lehetne lefeszegetni....en egy fecskendo segitsegevel toltottem vissza a felesleget
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

én hátulra is 15W-s tettem! :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Teleszkóp olajból 5w 10w vagy 15w? Szerintetek?
Vissza olvasva mintha a 15w lenne a nyerõ.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

A megoldás egy kis tölcsér lesz! :)
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Esetleg a teteje lecsavarható? Valahol a gyárban is beletették az olajat?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ez biztos valami marketing fogás :twisted:

Egyébként kijön az... Nekem a motorolajos flakon volt ugyanez. Én véletlenül rántottam ki :P
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

emberek!

repsol hidralika olajos flakonban van ilyen kiöntõcsõ középen. namármost az istennek se tudom azt onnan kiszedni, így meg nem tudom visszaönteni bele a hátsó teleszkóp újratöltésekor a tiszta edénybe kifolyt fölösleget... :?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

conus

Kössz a segítséget!

Figyelemmel kísértem az utóbbi idõk olaj vitáját, és én is azon az állásponton vagyok, hogy cipõt a cipõboltból.
Gondoltam hátha tudtok valami trükköt, hogy ne keljen annyira szétszedni. Így legalább megnézem az elsõ féket is. Bár semmi baja.

Köszi. üdv mindenkinek.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

horhaus!

okosságok a futómû topikban, meg itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
ja és motorolaj helyett hidralika olaj kell bele :!:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziaztok


Ma megnéztem az elsõ telóban az olajat, kb 180 mm. Gondolom ez kevés. Nem tudom a régi tulaj mit tett bele, ezért lecserélném az egészet. Kérdésem: hogy tudom kiszedni a régit?

Kössz
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Meg is probalom. Koszi a tippet.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor próbálj meg egy O-gyûrût a váltótengelyre húzni és a karral felszorítod a berugótengelyre. Egy kis gépzsírral nem árt átkenni sztem.

Gondolom nem fogja meg a váltótengelyt... Egy próbát megér sztem :wink:
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Azt kicsereltem mar... meg a regi is jo volt benne... a ket tengely kozott folyik...Ja es dekni az sertetlen. Koszi
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

coco!

A dekliben lévõ O-gyûrût nézted már? Ott tud folyni úgy istenigazából. Esetleg lehet el van törve a dekli ott ahol visszatér a berugókar. Nekem nagyobb fejû csavar volt és az verte szét... :?
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

En minden honapban utanna kel toltsek mert a berugo es a valto tengely kozott folyik el... :( valaki tud erre megoldast?
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Én ha nagyritkán (mondjuk 2 évente de legyen inkább 3) hajtómûolajat cserélek, akkor csak leengedem 'oszt jónapot.....csavart vissza, új olajat meg bele. Ennyi. Gond ebbõl még sohsem volt.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Andrei írta:ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
Fekvõcsapágyas 4t perceken belül fõtengely csapágyak tönkre mehetnek.Ne mossuk gázolajjal.Lehet kapni kimondottan mosó olajat,a MOL kutaknál,régen orsó olajnak hívták.Persze ezt is csak lassú fordulaton használjuk.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

Andrei írta:ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
4 utemu motornal nemhiszem, hogy jo otlet lenne gazolajjal beinditani, fel nem robban, de biztos jot tesz a motornak
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Alfa írta:
bakimate írta: És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
Mivel én kezdtem az egész gázolajtémát, a lényeg az hogy egyáltalán nem marad benne, nekem nem maradt, 2 nap alatt kicsöpögött és gyakorlatilag száraz lett, az új olajjal sem volt semmi probléma.

Természetesen felelõsséget továbbra sem vállalok a témáért, én így csináltam, bevált, de ettõl más mociját tönkre is vághatja :twisted:
Biopon.Henkel minõség :D
felelõsséget én sem vállalok :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

bakimate írta:
Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
Mivel én kezdtem az egész gázolajtémát, a lényeg az hogy egyáltalán nem marad benne, nekem nem maradt, 2 nap alatt kicsöpögött és gyakorlatilag száraz lett, az új olajjal sem volt semmi probléma.

Természetesen felelõsséget továbbra sem vállalok a témáért, én így csináltam, bevált, de ettõl más mociját tönkre is vághatja :twisted:
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

:D :D :D
Rock&Roll!!!!!!!
Csak jönne már a jó idõ,és lehetne mixelni a naftát!!!!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Nahh ráfordultam én is a UNIX-ra Kaposvárott, és érvényestettem a klubkedvezményt mivel kifogytam a 2T olajból :)


Kép
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Köszi szépen, sokat segítettetek. Meg fogom csinálni, de az ilyen idõben motorozástól ne féltsetek, ugyanis azt a nagyon húzós három hetet leszámítva amikor -10 alatt volt a hõmérséklet, egész télen motorral jártam... :)
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
jaja ez a tuti módszer :lol: :twisted:

Csak legyél biztos benne hogy nem fog a sztenderen hátradõlni semmiképp, ha leér a kerék akkor a fal fogja csak meg :lol:

Jah és még valami: tökmind1 hány deci, csak át kell forgatnia, ki kell mosnia, én kb 6-7 decivel csináltam és nem a kúton tankolt gázolajjal, hanem "mosóolajjal", de rá volt írva h 95% gázolaj... Gázolajért felelõsséget nem vállalok, bár nem tudom hogy miben tehetne kárt, gyanítom hogy semmiben.
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

conus írta:kosian!

itt írta valahol lejjebb Alfa márkatárs h gázolajat teszel bele(csak arra nem emlékszem h dl-ben mennyit írt), mégy vele 1-2 kört vagy 5 percet aztán kiengeded a dzsuvát. :wink:
Okés, köszi. Majd ha rászánom magam, valamelyik nap megcsinálom.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kosian!

itt írta valahol lejjebb Alfa márkatárs h gázolajat teszel bele(csak arra nem emlékszem h dl-ben mennyit írt), mégy vele 1-2 kört vagy 5 percet aztán kiengeded a dzsuvát. :wink:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1934
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Igazából menni kéne vele egy kört, hogy ki tudd cserélni, de ha nem akarsz megfagyni akkor csak jól melegítsd be a motort álló helyzetben...
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Bocsesz, félreérthetõ voltam: A 2T olajokat próbáltam Trabantban, a MOL-os szirup volt a leggyengébb, melegedett, csörgött, a Challoils Dynamicstroke -tól felfele nem igazán éreztem különbséget. Nyílván van, de nem ezeknél a gépeknél. A hajtómûolajokat meg motorban próbáltam, a hykomol nekem hidegen nagyon kemény volt, shell, challoils, ezek egyformák.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Kr! Bocs a hülye kérdésért: a Trabiban , a kuplungban hol van olaj?
T
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kr írta:Én is a Challoils-os szarokat használom, fényévekkel jobbak mint a mol, anno a kis öreg trabantomban nagyon éreztem. A hykomollal nekem hidegen túl kemény a váltó meg a kupplung. És annál olcsóbbak is. Jobb meg indokolatlan.
milyen tipusút tettél a müzübe és milyet a strabancba? :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Köszönöm a gyors válaszokat ezekszerint jól bevásároltam. A dobozt akárhogy rázom nem javul a helyzet (off-road-t kellett volna venni az szinte ragad csak késõn okos az ember :( ), a telóolaj titkon reméletem jó lesz sokan mondták nem lesz baj vele de majd valahogy megoldom jó legyen. Bár a rugó felett a vasbetét majd feszíti eléggé a telót úgy csak nem lesz tán puha nagyon (remélem).
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

hell írta: Ha ilyen tanuló lesz a Repsol teló olaj is amit vettem nagyon elkeseredett leszek 10w amúgy. Valakinek esetleg valami tapasztalat ezekkel? Csak azért, hogy készüljek fel elõre a legrosszabbra....! :cry:
nekem is repsol olaj van a teleszkopban bar 15W-30 as teleszkopolaj, ez egy kicsit kemenyebb, mint amit te vettel, nekem ez jott be, sztem a 10 essel sem lesz gondod
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

hell írta:Vettem ma castrol lánc sprét de úgytûnik tanuló pénz lett a boltos állítása szerint nagyon szuper cucc (igaz neki eladó minden) kipróbáltam olyan híg mint a víz és nem tom de szinte nem is érzõdik a láncon rajta van kíváncsi leszek mit tud! Ha ilyen tanuló lesz a Repsol teló olaj is amit vettem nagyon elkeseredett leszek 10w amúgy. Valakinek esetleg valami tapasztalat ezekkel? Csak azért, hogy készüljek fel elõre a legrosszabbra....! :cry:
A lánc-sprével kapcsolatban annyi,hogy sokáig kell rázni használat elõtt,és akkor jó lesz! Én is castrolt használok a "nagy" motoromon,és szerintem jó!
Az Etz-m telójába nekem is Repsol van,mondjuk 15w-s,nekem bevált!
Nyugi,nem lesz vele gond!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Stravkó írta:Unix Autó Debrecen!
Megtalálod a támogatók között! :wink:
Köszi!

Ha holnap délután nem esik az esõ, arra fordulok. Kell most nekem 2T olaj is, hajtómû, de lehet, hogy még teleszkóp olaj is. Szóval meglesem.
Széles utat, hátszelet!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég