Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Kosian, én egy ideje már használok ólompótlót.
250 ml-es flakon olyan 1300 Ft körül volt asszem, benzinkúton vettem. A dobozra azt írták hogy 80l üzemanyaghoz elég.
De neten mindenhol 1l benzinhez írnak 1ml-t, én így is használom.
Eddig azt vettem csak észre hogy halkabb lett az alapjárata, stabilabb alapjárata van a gépnek.
Egyebet nem, teljesítménynövekedést nem tapasztaltam.

Üdv.

kosian írta:Lenne pár kérdésem erről az ólompótló adalékról.
Érdemes-e ilyet használni?
Megmutatkozik-e valamiben, ha használok?
Milyen arányban kell keverni? (Én elsősorban anyagi megfontolásból ásványi olajjal keverem a benzint, jelenleg Valvoline 2T van benne és 1:50 arányt használok)
Szóval ehhez milyen arányban kéne az ólompótló?
Milyen árban van ez és hol lehet venni?

Bocsi a sok kérésért, hallottam már erről, de sajnos nem tudok róla semmit. Sokat segítenétek, ha ezeket megválaszolnátok!

Köszi ;)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

kosian írta:Lenne pár kérdésem erről az ólompótló adalékról.
Érdemes-e ilyet használni?
Megmutatkozik-e valamiben, ha használok?
Milyen arányban kell keverni? (Én elsősorban anyagi megfontolásból ásványi olajjal keverem a benzint, jelenleg Valvoline 2T van benne és 1:50 arányt használok)
Szóval ehhez milyen arányban kéne az ólompótló?
Milyen árban van ez és hol lehet venni?

Bocsi a sok kérésért, hallottam már erről, de sajnos nem tudok róla semmit. Sokat segítenétek, ha ezeket megválaszolnátok!

Köszi ;)
Szerintem igen érdemes mivel a mostani benzinek ólommentesek vagy csak kis mértékben tartalmaznak halkabb lesz tőle a motor csökkenti a kopást.az arány az hát ha veszel az üveg olyan hogy be van skálázva hogy 10,20,30,40 liter és megnyomod az alját és annyit nyomsz a tetejébe amennyi kell elég kevés kell 10lterbe is elég tömény nem drága talán 1200 Ft de az kb 250liter benzinhez jó hát én legutóbb TESCO-ba vettem de lehet Praktikerbe is meg persze benzinkúton.
Remélem tudtam segíteni:)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kosian »

Lenne pár kérdésem erről az ólompótló adalékról.
Érdemes-e ilyet használni?
Megmutatkozik-e valamiben, ha használok?
Milyen arányban kell keverni? (Én elsősorban anyagi megfontolásból ásványi olajjal keverem a benzint, jelenleg Valvoline 2T van benne és 1:50 arányt használok)
Szóval ehhez milyen arányban kéne az ólompótló?
Milyen árban van ez és hol lehet venni?

Bocsi a sok kérésért, hallottam már erről, de sajnos nem tudok róla semmit. Sokat segítenétek, ha ezeket megválaszolnátok!

Köszi ;)
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

nah ez asszem válasz jó pár kérdésre :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A kenoolajak fejlodese 1876-tol napjainkig figyelemmel kiserik a motorokban a valtozasokat. az utobbi20 evben az uzemanyagok valtozasat a kornyezetvedelmi intezkedesek teszik ki. A kenoolajokkat a motorok konstrukciojaban tapasztalhato fejlodes allitja kihivasok ele. A kenes celja a surlodas es az emiatt keletkezo kopas csokkentese a cel. Ha kissebb a surlodasi veszteseg jobb a motor hatasfoka. A kenoolaj nagyobb reszet az alapolaj teszi ki, a maradek 3-20% az adalek. Az alapolaj alapanyagatol fuggoen beszelunk Szintetikus Fel-vagy reszszintetikus es asvanyi olajrol Az olaj teljesitokepesseget az adalekok hatarozzak meg. A kenoolajok legfontosabb tulajdonsaga a viszkozitas SAE. A teljesitmenyszint API,vagy ISO ezek megmutatjak a kenoolaj teljesitokepesseget.
A viszkozitasi fokozat es teljesitmenyszint erteke alapjan hasonlithatok ossze. A motorolajok ezek ismereteben kivalaszthatoak. A ketutemu motoroknal mas a henger es mas a hengerfej homerseklete es itt fontos a forgattyushazban kialakulo homerseklet is . A henger 60% a hengerfej 40% hoterhelesu. Az ajanlott KEVERESI ARANYT a motorkerekpar KEZELESI KEZIKONYVE irja elo ! Ez a motorfajtajatol fuggoen 1;20 -1;100ig terjedhet. A ketutemu motoroknal is elterjedt akatalizator,amely agazokban levo olaj es uzemanyag-reszecskek utolagos elegetesevel a kedvezo emisszios erteket szolgalja,ezekbe a motorokba CSAK SZINTETIKUS olaj hasznalhato! A ketutemu motorolajok teljesitmeny fokozatai ; API TC vagy CEC TSC3 standard , ISO GB fustcsokkentett , ISO GC emelt lerakodastgatlo , ISO GD emelt megmagasabb teljesitmenyfokozat . Ennyit az olajokrol ,ki ki eldontheti hogy mit hasznal




:idea: :idea: :idea: :wink:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

nyakas írta:A 100 as kevereket kiprobaltak annakidejen az NDK ban a wartburgban ,jelentossen csokkent az elettartama :!: A muter yamaha jog robogoja 1;25 os kevereket allit elo!!! konnyen kiszamolhato az elfogyasztott benzin es olaj aranyaban :!: :idea: errol ennyit a kevesebb olaj kornyezetbarat ez teny. :wink:
Mitha 40 év alatt javultak volna a kenõanyagok.Vagy nem? :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

hát jah lehet bár a 2 ütem sem környezet barát szóval az a "kis" olaj füst ár mit számít :D nem igaz?:D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A 100 as kevereket kiprobaltak annakidejen az NDK ban a wartburgban ,jelentossen csokkent az elettartama :!: A muter yamaha jog robogoja 1;25 os kevereket allit elo!!! konnyen kiszamolhato az elfogyasztott benzin es olaj aranyaban :!: :idea: errol ennyit a kevesebb olaj kornyezetbarat ez teny. :wink:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

huh ok akkor jó köszi Ghost :)

csak mert halottam olyat hogy 1:100-s keveréket szóval nem tudtam pontosan de akkor ok továbbra is így marad:)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Andrá$ írta:Helló:)

ma vettem olajat a szokásosat és most utána meg is néztem hogy milyen Shell 2T ADVANCE VSX Szintetikus
én 1:50-re szoktam keverni plusz ólompótló adalék:) csak mert olvastam olyat hogy szintetikus félszintetikus meg hogy szintetikussal lehet nagyobb keveréket is csinálni hogy lesz-e baja ha ilyen olajjal hajtom és 1:50-s keverékkel?

csak érdeklõdés kép:)
Én is fullsynt-et keverek 50-be.
Nagyon hálás lesz a paripa :wink:

Üdv. Ghost
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

ok köszi akkor ezek szerint nem árt neki nem fog hamar eltömõdni semmi se
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:? eleg jol birjak a motorok a szintetikus olajokat nincs kokszlerakodas az alkatreszek elettartama fugg az alkatreszek minosegetol es mire hasznalod a motort ,az en mocimba fimolt hasznalok meg. par eve javitottam egy 250/1 est 55000km nel krepalt be a fotengelye a tulaj csak arol 2T hasznalt! Igaz a motor sosem volt csutkagazon ujkoratol en szervizeltem. ennyit az olajokrol :!: :wink:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Helló:)

ma vettem olajat a szokásosat és most utána meg is néztem hogy milyen Shell 2T ADVANCE VSX Szintetikus
én 1:50-re szoktam keverni plusz ólompótló adalék:) csak mert olvastam olyat hogy szintetikus félszintetikus meg hogy szintetikussal lehet nagyobb keveréket is csinálni hogy lesz-e baja ha ilyen olajjal hajtom és 1:50-s keverékkel?

csak érdeklõdés kép:)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

nekem igen, remeljuk conusnak is fog :lol:
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Szia Zé! Szóval sikerült!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tamás írta:Hy! Esetleg a teteje lecsavarható? Valahol a gyárban is beletették az olajat?
nem sajnos a repsolos dobozok ugy vannak megcsinalva, ahogy letekeri az ember a kupakot akkor az még szorul a kiontocsovon, huzod kifele es vegallasban leugrik rola a kupak gyarban gondolom a flakont es a kiontoszerkezetet jo szorosan osszepattintottak, ahogy neztem csak serulessel jarva lehetne lefeszegetni....en egy fecskendo segitsegevel toltottem vissza a felesleget
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

én hátulra is 15W-s tettem! :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 391
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Teleszkóp olajból 5w 10w vagy 15w? Szerintetek?
Vissza olvasva mintha a 15w lenne a nyerõ.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

A megoldás egy kis tölcsér lesz! :)
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Esetleg a teteje lecsavarható? Valahol a gyárban is beletették az olajat?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ez biztos valami marketing fogás :twisted:

Egyébként kijön az... Nekem a motorolajos flakon volt ugyanez. Én véletlenül rántottam ki :P
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

emberek!

repsol hidralika olajos flakonban van ilyen kiöntõcsõ középen. namármost az istennek se tudom azt onnan kiszedni, így meg nem tudom visszaönteni bele a hátsó teleszkóp újratöltésekor a tiszta edénybe kifolyt fölösleget... :?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 391
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

conus

Kössz a segítséget!

Figyelemmel kísértem az utóbbi idõk olaj vitáját, és én is azon az állásponton vagyok, hogy cipõt a cipõboltból.
Gondoltam hátha tudtok valami trükköt, hogy ne keljen annyira szétszedni. Így legalább megnézem az elsõ féket is. Bár semmi baja.

Köszi. üdv mindenkinek.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

horhaus!

okosságok a futómû topikban, meg itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
ja és motorolaj helyett hidralika olaj kell bele :!:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 391
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziaztok


Ma megnéztem az elsõ telóban az olajat, kb 180 mm. Gondolom ez kevés. Nem tudom a régi tulaj mit tett bele, ezért lecserélném az egészet. Kérdésem: hogy tudom kiszedni a régit?

Kössz
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Meg is probalom. Koszi a tippet.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor próbálj meg egy O-gyûrût a váltótengelyre húzni és a karral felszorítod a berugótengelyre. Egy kis gépzsírral nem árt átkenni sztem.

Gondolom nem fogja meg a váltótengelyt... Egy próbát megér sztem :wink:
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Azt kicsereltem mar... meg a regi is jo volt benne... a ket tengely kozott folyik...Ja es dekni az sertetlen. Koszi
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

coco!

A dekliben lévõ O-gyûrût nézted már? Ott tud folyni úgy istenigazából. Esetleg lehet el van törve a dekli ott ahol visszatér a berugókar. Nekem nagyobb fejû csavar volt és az verte szét... :?
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

En minden honapban utanna kel toltsek mert a berugo es a valto tengely kozott folyik el... :( valaki tud erre megoldast?
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Én ha nagyritkán (mondjuk 2 évente de legyen inkább 3) hajtómûolajat cserélek, akkor csak leengedem 'oszt jónapot.....csavart vissza, új olajat meg bele. Ennyi. Gond ebbõl még sohsem volt.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Andrei írta:ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
Fekvõcsapágyas 4t perceken belül fõtengely csapágyak tönkre mehetnek.Ne mossuk gázolajjal.Lehet kapni kimondottan mosó olajat,a MOL kutaknál,régen orsó olajnak hívták.Persze ezt is csak lassú fordulaton használjuk.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

Andrei írta:ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
4 utemu motornal nemhiszem, hogy jo otlet lenne gazolajjal beinditani, fel nem robban, de biztos jot tesz a motornak
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Alfa írta:
bakimate írta: És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
Mivel én kezdtem az egész gázolajtémát, a lényeg az hogy egyáltalán nem marad benne, nekem nem maradt, 2 nap alatt kicsöpögött és gyakorlatilag száraz lett, az új olajjal sem volt semmi probléma.

Természetesen felelõsséget továbbra sem vállalok a témáért, én így csináltam, bevált, de ettõl más mociját tönkre is vághatja :twisted:
Biopon.Henkel minõség :D
felelõsséget én sem vállalok :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

bakimate írta:
Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
Mivel én kezdtem az egész gázolajtémát, a lényeg az hogy egyáltalán nem marad benne, nekem nem maradt, 2 nap alatt kicsöpögött és gyakorlatilag száraz lett, az új olajjal sem volt semmi probléma.

Természetesen felelõsséget továbbra sem vállalok a témáért, én így csináltam, bevált, de ettõl más mociját tönkre is vághatja :twisted:
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

:D :D :D
Rock&Roll!!!!!!!
Csak jönne már a jó idõ,és lehetne mixelni a naftát!!!!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Nahh ráfordultam én is a UNIX-ra Kaposvárott, és érvényestettem a klubkedvezményt mivel kifogytam a 2T olajból :)


Kép
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Köszi szépen, sokat segítettetek. Meg fogom csinálni, de az ilyen idõben motorozástól ne féltsetek, ugyanis azt a nagyon húzós három hetet leszámítva amikor -10 alatt volt a hõmérséklet, egész télen motorral jártam... :)
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
jaja ez a tuti módszer :lol: :twisted:

Csak legyél biztos benne hogy nem fog a sztenderen hátradõlni semmiképp, ha leér a kerék akkor a fal fogja csak meg :lol:

Jah és még valami: tökmind1 hány deci, csak át kell forgatnia, ki kell mosnia, én kb 6-7 decivel csináltam és nem a kúton tankolt gázolajjal, hanem "mosóolajjal", de rá volt írva h 95% gázolaj... Gázolajért felelõsséget nem vállalok, bár nem tudom hogy miben tehetne kárt, gyanítom hogy semmiben.
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

conus írta:kosian!

itt írta valahol lejjebb Alfa márkatárs h gázolajat teszel bele(csak arra nem emlékszem h dl-ben mennyit írt), mégy vele 1-2 kört vagy 5 percet aztán kiengeded a dzsuvát. :wink:
Okés, köszi. Majd ha rászánom magam, valamelyik nap megcsinálom.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kosian!

itt írta valahol lejjebb Alfa márkatárs h gázolajat teszel bele(csak arra nem emlékszem h dl-ben mennyit írt), mégy vele 1-2 kört vagy 5 percet aztán kiengeded a dzsuvát. :wink:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1935
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Igazából menni kéne vele egy kört, hogy ki tudd cserélni, de ha nem akarsz megfagyni akkor csak jól melegítsd be a motort álló helyzetben...
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Bocsesz, félreérthetõ voltam: A 2T olajokat próbáltam Trabantban, a MOL-os szirup volt a leggyengébb, melegedett, csörgött, a Challoils Dynamicstroke -tól felfele nem igazán éreztem különbséget. Nyílván van, de nem ezeknél a gépeknél. A hajtómûolajokat meg motorban próbáltam, a hykomol nekem hidegen nagyon kemény volt, shell, challoils, ezek egyformák.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Kr! Bocs a hülye kérdésért: a Trabiban , a kuplungban hol van olaj?
T
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kr írta:Én is a Challoils-os szarokat használom, fényévekkel jobbak mint a mol, anno a kis öreg trabantomban nagyon éreztem. A hykomollal nekem hidegen túl kemény a váltó meg a kupplung. És annál olcsóbbak is. Jobb meg indokolatlan.
milyen tipusút tettél a müzübe és milyet a strabancba? :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Köszönöm a gyors válaszokat ezekszerint jól bevásároltam. A dobozt akárhogy rázom nem javul a helyzet (off-road-t kellett volna venni az szinte ragad csak késõn okos az ember :( ), a telóolaj titkon reméletem jó lesz sokan mondták nem lesz baj vele de majd valahogy megoldom jó legyen. Bár a rugó felett a vasbetét majd feszíti eléggé a telót úgy csak nem lesz tán puha nagyon (remélem).
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég