
Olajok (hajtómû, 2T... )
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
A kenoolajak fejlodese 1876-tol napjainkig figyelemmel kiserik a motorokban a valtozasokat. az utobbi20 evben az uzemanyagok valtozasat a kornyezetvedelmi intezkedesek teszik ki. A kenoolajokkat a motorok konstrukciojaban tapasztalhato fejlodes allitja kihivasok ele. A kenes celja a surlodas es az emiatt keletkezo kopas csokkentese a cel. Ha kissebb a surlodasi veszteseg jobb a motor hatasfoka. A kenoolaj nagyobb reszet az alapolaj teszi ki, a maradek 3-20% az adalek. Az alapolaj alapanyagatol fuggoen beszelunk Szintetikus Fel-vagy reszszintetikus es asvanyi olajrol Az olaj teljesitokepesseget az adalekok hatarozzak meg. A kenoolajok legfontosabb tulajdonsaga a viszkozitas SAE. A teljesitmenyszint API,vagy ISO ezek megmutatjak a kenoolaj teljesitokepesseget.
A viszkozitasi fokozat es teljesitmenyszint erteke alapjan hasonlithatok ossze. A motorolajok ezek ismereteben kivalaszthatoak. A ketutemu motoroknal mas a henger es mas a hengerfej homerseklete es itt fontos a forgattyushazban kialakulo homerseklet is . A henger 60% a hengerfej 40% hoterhelesu. Az ajanlott KEVERESI ARANYT a motorkerekpar KEZELESI KEZIKONYVE irja elo ! Ez a motorfajtajatol fuggoen 1;20 -1;100ig terjedhet. A ketutemu motoroknal is elterjedt akatalizator,amely agazokban levo olaj es uzemanyag-reszecskek utolagos elegetesevel a kedvezo emisszios erteket szolgalja,ezekbe a motorokba CSAK SZINTETIKUS olaj hasznalhato! A ketutemu motorolajok teljesitmeny fokozatai ; API TC vagy CEC TSC3 standard , ISO GB fustcsokkentett , ISO GC emelt lerakodastgatlo , ISO GD emelt megmagasabb teljesitmenyfokozat . Ennyit az olajokrol ,ki ki eldontheti hogy mit hasznal

A viszkozitasi fokozat es teljesitmenyszint erteke alapjan hasonlithatok ossze. A motorolajok ezek ismereteben kivalaszthatoak. A ketutemu motoroknal mas a henger es mas a hengerfej homerseklete es itt fontos a forgattyushazban kialakulo homerseklet is . A henger 60% a hengerfej 40% hoterhelesu. Az ajanlott KEVERESI ARANYT a motorkerekpar KEZELESI KEZIKONYVE irja elo ! Ez a motorfajtajatol fuggoen 1;20 -1;100ig terjedhet. A ketutemu motoroknal is elterjedt akatalizator,amely agazokban levo olaj es uzemanyag-reszecskek utolagos elegetesevel a kedvezo emisszios erteket szolgalja,ezekbe a motorokba CSAK SZINTETIKUS olaj hasznalhato! A ketutemu motorolajok teljesitmeny fokozatai ; API TC vagy CEC TSC3 standard , ISO GB fustcsokkentett , ISO GC emelt lerakodastgatlo , ISO GD emelt megmagasabb teljesitmenyfokozat . Ennyit az olajokrol ,ki ki eldontheti hogy mit hasznal




Mitha 40 év alatt javultak volna a kenõanyagok.Vagy nem?nyakas írta:A 100 as kevereket kiprobaltak annakidejen az NDK ban a wartburgban ,jelentossen csokkent az elettartamaA muter yamaha jog robogoja 1;25 os kevereket allit elo!!! konnyen kiszamolhato az elfogyasztott benzin es olaj aranyaban
![]()
errol ennyit a kevesebb olaj kornyezetbarat ez teny.

Én is fullsynt-et keverek 50-be.Andrá$ írta:Helló:)
ma vettem olajat a szokásosat és most utána meg is néztem hogy milyen Shell 2T ADVANCE VSX Szintetikus
én 1:50-re szoktam keverni plusz ólompótló adalék:) csak mert olvastam olyat hogy szintetikus félszintetikus meg hogy szintetikussal lehet nagyobb keveréket is csinálni hogy lesz-e baja ha ilyen olajjal hajtom és 1:50-s keverékkel?
csak érdeklõdés kép:)
Nagyon hálás lesz a paripa

Üdv. Ghost
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós



- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Helló:)
ma vettem olajat a szokásosat és most utána meg is néztem hogy milyen Shell 2T ADVANCE VSX Szintetikus
én 1:50-re szoktam keverni plusz ólompótló adalék:) csak mert olvastam olyat hogy szintetikus félszintetikus meg hogy szintetikussal lehet nagyobb keveréket is csinálni hogy lesz-e baja ha ilyen olajjal hajtom és 1:50-s keverékkel?
csak érdeklõdés kép:)
ma vettem olajat a szokásosat és most utána meg is néztem hogy milyen Shell 2T ADVANCE VSX Szintetikus
én 1:50-re szoktam keverni plusz ólompótló adalék:) csak mert olvastam olyat hogy szintetikus félszintetikus meg hogy szintetikussal lehet nagyobb keveréket is csinálni hogy lesz-e baja ha ilyen olajjal hajtom és 1:50-s keverékkel?
csak érdeklõdés kép:)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
nem sajnos a repsolos dobozok ugy vannak megcsinalva, ahogy letekeri az ember a kupakot akkor az még szorul a kiontocsovon, huzod kifele es vegallasban leugrik rola a kupak gyarban gondolom a flakont es a kiontoszerkezetet jo szorosan osszepattintottak, ahogy neztem csak serulessel jarva lehetne lefeszegetni....en egy fecskendo segitsegevel toltottem vissza a feleslegetTamás írta:Hy! Esetleg a teteje lecsavarható? Valahol a gyárban is beletették az olajat?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
én hátulra is 15W-s tettem! 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
emberek!
repsol hidralika olajos flakonban van ilyen kiöntõcsõ középen. namármost az istennek se tudom azt onnan kiszedni, így meg nem tudom visszaönteni bele a hátsó teleszkóp újratöltésekor a tiszta edénybe kifolyt fölösleget...
repsol hidralika olajos flakonban van ilyen kiöntõcsõ középen. namármost az istennek se tudom azt onnan kiszedni, így meg nem tudom visszaönteni bele a hátsó teleszkóp újratöltésekor a tiszta edénybe kifolyt fölösleget...



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
horhaus!
okosságok a futómû topikban, meg itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
ja és motorolaj helyett hidralika olaj kell bele
okosságok a futómû topikban, meg itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
ja és motorolaj helyett hidralika olaj kell bele



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Én ha nagyritkán (mondjuk 2 évente de legyen inkább 3) hajtómûolajat cserélek, akkor csak leengedem 'oszt jónapot.....csavart vissza, új olajat meg bele. Ennyi. Gond ebbõl még sohsem volt.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Fekvõcsapágyas 4t perceken belül fõtengely csapágyak tönkre mehetnek.Ne mossuk gázolajjal.Lehet kapni kimondottan mosó olajat,a MOL kutaknál,régen orsó olajnak hívták.Persze ezt is csak lassú fordulaton használjuk.Andrei írta:ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
Biopon.Henkel minõségAlfa írta:Mivel én kezdtem az egész gázolajtémát, a lényeg az hogy egyáltalán nem marad benne, nekem nem maradt, 2 nap alatt kicsöpögött és gyakorlatilag száraz lett, az új olajjal sem volt semmi probléma.bakimate írta: És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
Természetesen felelõsséget továbbra sem vállalok a témáért, én így csináltam, bevált, de ettõl más mociját tönkre is vághatja

felelõsséget én sem vállalok

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Mivel én kezdtem az egész gázolajtémát, a lényeg az hogy egyáltalán nem marad benne, nekem nem maradt, 2 nap alatt kicsöpögött és gyakorlatilag száraz lett, az új olajjal sem volt semmi probléma.bakimate írta:És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
Természetesen felelõsséget továbbra sem vállalok a témáért, én így csináltam, bevált, de ettõl más mociját tönkre is vághatja

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Nahh ráfordultam én is a UNIX-ra Kaposvárott, és érvényestettem a klubkedvezményt mivel kifogytam a 2T olajból



Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
jaja ez a tuti módszerGyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdvkosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.


Csak legyél biztos benne hogy nem fog a sztenderen hátradõlni semmiképp, ha leér a kerék akkor a fal fogja csak meg

Jah és még valami: tökmind1 hány deci, csak át kell forgatnia, ki kell mosnia, én kb 6-7 decivel csináltam és nem a kúton tankolt gázolajjal, hanem "mosóolajjal", de rá volt írva h 95% gázolaj... Gázolajért felelõsséget nem vállalok, bár nem tudom hogy miben tehetne kárt, gyanítom hogy semmiben.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
Üdv
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
Powered by Bambi -- ETZ 300
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
kosian!
itt írta valahol lejjebb Alfa márkatárs h gázolajat teszel bele(csak arra nem emlékszem h dl-ben mennyit írt), mégy vele 1-2 kört vagy 5 percet aztán kiengeded a dzsuvát.
itt írta valahol lejjebb Alfa márkatárs h gázolajat teszel bele(csak arra nem emlékszem h dl-ben mennyit írt), mégy vele 1-2 kört vagy 5 percet aztán kiengeded a dzsuvát.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Igazából menni kéne vele egy kört, hogy ki tudd cserélni, de ha nem akarsz megfagyni akkor csak jól melegítsd be a motort álló helyzetben...
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Bocsesz, félreérthetõ voltam: A 2T olajokat próbáltam Trabantban, a MOL-os szirup volt a leggyengébb, melegedett, csörgött, a Challoils Dynamicstroke -tól felfele nem igazán éreztem különbséget. Nyílván van, de nem ezeknél a gépeknél. A hajtómûolajokat meg motorban próbáltam, a hykomol nekem hidegen nagyon kemény volt, shell, challoils, ezek egyformák.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
milyen tipusút tettél a müzübe és milyet a strabancba?kr írta:Én is a Challoils-os szarokat használom, fényévekkel jobbak mint a mol, anno a kis öreg trabantomban nagyon éreztem. A hykomollal nekem hidegen túl kemény a váltó meg a kupplung. És annál olcsóbbak is. Jobb meg indokolatlan.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Köszönöm a gyors válaszokat ezekszerint jól bevásároltam. A dobozt akárhogy rázom nem javul a helyzet (off-road-t kellett volna venni az szinte ragad csak késõn okos az ember
), a telóolaj titkon reméletem jó lesz sokan mondták nem lesz baj vele de majd valahogy megoldom jó legyen. Bár a rugó felett a vasbetét majd feszíti eléggé a telót úgy csak nem lesz tán puha nagyon (remélem).

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
nekem is repsol olaj van a teleszkopban bar 15W-30 as teleszkopolaj, ez egy kicsit kemenyebb, mint amit te vettel, nekem ez jott be, sztem a 10 essel sem lesz gondodhell írta: Ha ilyen tanuló lesz a Repsol teló olaj is amit vettem nagyon elkeseredett leszek 10w amúgy. Valakinek esetleg valami tapasztalat ezekkel? Csak azért, hogy készüljek fel elõre a legrosszabbra....!
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
A lánc-sprével kapcsolatban annyi,hogy sokáig kell rázni használat elõtt,és akkor jó lesz! Én is castrolt használok a "nagy" motoromon,és szerintem jó!hell írta:Vettem ma castrol lánc sprét de úgytûnik tanuló pénz lett a boltos állítása szerint nagyon szuper cucc (igaz neki eladó minden) kipróbáltam olyan híg mint a víz és nem tom de szinte nem is érzõdik a láncon rajta van kíváncsi leszek mit tud! Ha ilyen tanuló lesz a Repsol teló olaj is amit vettem nagyon elkeseredett leszek 10w amúgy. Valakinek esetleg valami tapasztalat ezekkel? Csak azért, hogy készüljek fel elõre a legrosszabbra....!
Az Etz-m telójába nekem is Repsol van,mondjuk 15w-s,nekem bevált!
Nyugi,nem lesz vele gond!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég