Üzemanyagellátás
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
2 csavar van ott is, mindketto vizszintesen egy kisebbik ledugozva gyarilag. Az egyik az alapjarati mennyisegszabalyzo csavar ez a nagyobb. A masik a minosegszabalyzo ez a kisebb. A nagyobbal allitod a fordulatszamot a kisebbel a benzin-levego aranyt. Mas a tolattyu is a tupoziciot ha valtoztatni akarod nem kell kiakasztani a bowdent.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Az kiderült hogy konkréten miért nem zárt le? A nyelv? az úszószelep akadt meg? vagy simán beakadt az úszó valamibe?kobraCode írta:Na nem bírtam magammal és mégis szétszedtem a karbit. Az úszó szint votl a hibás, nem zárt le rendesen. Igaz hogy van egy pici horpadás az egyik oldalán, de most lezár. Majd tavasszal kiderül jól mûködik e és nem e kell úszót cserélni.
Köszi a segítséget.
Üdv.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Hát ennek a karbinak a mûködése nem túl bonyolult ezen a téren. Ugye jön a nafta a tankból szimplán a hidrosztatikai nyomás miatt, elkezdi telíteni az úszóházat. Nõ a szint, ezzel az úszó egyre feljebb kerül, és a nyelvével tolja egyre feljebb az úszószelepet. Egyszer csak az úszószelep az útjának a felsõ végére ér, ekkor elzárja a benga útját, az úszószelep kúpja felfekszik a szelepház körgyûrûjére (ez az az állás amikor nem szabad szelelnie), és a szint fix lesz. Ha a motor használ benzint, akkor a szint lejjebb megy > az úszószelep kimozdul a felsõ állásból lefelé > eltávolodik a kúp a körgyûrûtõl > jön be benzin > a szint felmegy > közel kerül a kúp > elzár. Így szabályoz. Ebbõl látszik, hogy a másik érték (a 33) gyakorlatilag tökmind1, az az úszó lenti értékeit szabályozza, és ezt pár kísérletem is alátámasztja . Persze ezért biztos néhányan szentségtöréssel vádolnak, de nem láttam különbséget. A felsõ állással viszont nagyonis.kobraCode írta:Alfa, köszi. Nálam is ez van, ömlik belõle az anyag. Na majd holnap kipróbálom, ma már lusta vagyok szétszedni .Alfa írta: ...
És ha zár rendesen? Akkor már csak az úszó szint marad, nem?
Amúgy azon mit értesz hogy 27+1-0? 28mm is lehet? Vagy ez most hogy van. Azt is olvastam hogy a minimum 6 mm mozgásnak is meg kell lennie.
Mivel a rendszerben eddig nincs más tényezõ, ha álló motornál és helyes úszószintnél jön az anyag a túlfolyón, annak gyakorlatilag csak egy oka lehet (ha nincs lyuk, törés stb), hogy az úszószelep nem zár (rendesen). Az úszószint akkor jó, ha jók az értékek (a 27 és a 33 körül asszem), az úszók egy magasságban vannak, az úszók tengelye a karbit függõlegesen tartva vízszintes, a nyelv nem deformálódott és kb párhuzamosan áll az úszók nyelével.
Amúgy a 27+1 azt jelenti, hogy a helyes mûködés érdekében a tûrés 27 és 28 között változhat, tehát pl 27,1, 27,8 stb, 28,0 még necces de jó, afelett már nem. Azt is jelenti h pl 26,8 stb már nem jó.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Alfa, köszi. Nálam is ez van, ömlik belõle az anyag. Na majd holnap kipróbálom, ma már lusta vagyok szétszedni .Alfa írta:
Fontos! Az nem 27+-1, hanem 27+1-0 !! ( Szerelési kk azt írja 27+1)
A benzin meg nem az úszószint miatt folyik valószínûleg, hanem valami belekerült az úszószelepbe. Én sem tudom hogy, de ömlött a benzin a túlfolyón (szintén 30N2-5), szétszedtem és találtam a tûszelepben egy olyan cuccot, ami leginkább egy szétázott zsepidarabra hasonlított (hogy hogy került oda rejtély )
Kiveszed az úszót, mögüle a szelepét, szájbaveszed a benzincsap felõli végét, fújod, majd felfele fordítod (hogya szelep zárjon) és fújod. Ha a rugós rész lefele áll szelelnie kell jó bõven, ha felfele áll akkor semmi levegõnek nem szabad átmennie. 90%ra fogadni mernék hogy neked mégis fog szelelni úgy
És ha zár rendesen? Akkor már csak az úszó szint marad, nem?
Amúgy azon mit értesz hogy 27+1-0? 28mm is lehet? Vagy ez most hogy van. Azt is olvastam hogy a minimum 6 mm mozgásnak is meg kell lennie.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Fontos! Az nem 27+-1, hanem 27+1-0 !! ( Szerelési kk azt írja 27+1)kobraCode írta:Tegnap én is kitakarítottam az egész üzemanyag rendszert. Tank, benzincsap, karbi. Nem tudom hogyan de elállítódott az úszó. Megnéztem a szerelési kk-t és 27-33 mm-ert ír, alsó és felsõ álláspontra +-1mm. Most az értékek jók nálam is, csak épp folyik ki a benzin a levegõzõn. Melyik pöcökön kell állítanom hogy elzárjon rendesen?
Amúgy 30N2-5 ös karbiról van szó, ETZ 251.
Üdv.
A benzin meg nem az úszószint miatt folyik valószínûleg, hanem valami belekerült az úszószelepbe. Én sem tudom hogy, de ömlött a benzin a túlfolyón (szintén 30N2-5), szétszedtem és találtam a tûszelepben egy olyan cuccot, ami leginkább egy szétázott zsepidarabra hasonlított (hogy hogy került oda rejtély )
Kiveszed az úszót, mögüle a szelepét, szájbaveszed a benzincsap felõli végét, fújod, majd felfele fordítod (hogya szelep zárjon) és fújod. Ha a rugós rész lefele áll szelelnie kell jó bõven, ha felfele áll akkor semmi levegõnek nem szabad átmennie. 90%ra fogadni mernék hogy neked mégis fog szelelni úgy
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Tegnap én is kitakarítottam az egész üzemanyag rendszert. Tank, benzincsap, karbi. Nem tudom hogyan de elállítódott az úszó. Megnéztem a szerelési kk-t és 27-33 mm-ert ír, alsó és felsõ álláspontra +-1mm. Most az értékek jók nálam is, csak épp folyik ki a benzin a levegõzõn. Melyik pöcökön kell állítanom hogy elzárjon rendesen?
Amúgy 30N2-5 ös karbiról van szó, ETZ 251.
Üdv.
Amúgy 30N2-5 ös karbiról van szó, ETZ 251.
Üdv.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Igen most derül ki az igaság kinek is jó a benzin szint a karbiba,van egy ismerös srác aki boldogan mesélte egy rugás szivató nélkül és megy a szimó" mikor megkérdeztem mennyit eszik?Azt mondta nem érti de kb4 litert100 ón (egyébként Kereszturi a srác")lehet ismered is Máté de a lényeg én inkább szivatozok mind a gatyám takoljam el feleslegesen.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
... a szivató csak alapjáraton, zárt gázállásnál mûködik!horhaus írta:Ebbõl arra következtetek, hogy Ti sem jártok szivatóval, csak alapjáraton melegítitek.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Hideg van és még tovább igényli a szivatót, de...horhaus írta:Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Peregyen egy aluból öntött kar van a kormány tetejére csavarozva, majd lövök róla képet. Ez a szorítós dolog értelemszerûen csak az ETZ karnál mûködik.conus írta:peregyesen nemvágom h milyen szivató van, de ilyen kör alakú rugóslemezt csapágyboltban lehet kapni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bakimate 2009.01.04. 00:36-kor.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
gyárilag az ETZ-n olyan a szivató, h van benne egy ilyen hepe-hupás köralakú rugólemez. namármost, a folyadéktartály szorítóbilincsével tudom beállítani h mennyire szoruljon a szivatókar a kormányon. azaz úgy tettem fel a folyadéktartályt h jól összenyomja a rugót, ezáltal szorul annyira h szivatóval is tudok menni. a képen a 17-es számú alkatrészrõl beszélek:horhaus írta:Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
peregyesen nemvágom h milyen szivató van, de ilyen kör alakú rugóslemezt csapágyboltban lehet kapni.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Ebbõl arra következtetek, hogy Ti sem jártok szivatóval, csak alapjáraton melegítitek.kobraCode írta:horhaus írta:Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
horhaus, hát ne indulj el velemi mindjárt. Én úgy szoktam hogy 2 szer megrúgom szivatóval, aztán alapjáraton ketyeg míg kitolom az utcára, kinyitom, meg becsukom a kapukat. Addig melegszik egy picit és utána már megy simán.
Köszi.
Üdv.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
horhaus írta:Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
horhaus, hát ne indulj el velemi mindjárt. Én úgy szoktam hogy 2 szer megrúgom szivatóval, aztán alapjáraton ketyeg míg kitolom az utcára, kinyitom, meg becsukom a kapukat. Addig melegszik egy picit és utána már megy simán.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
kis mértékben szintetikus, kis mértékben tartalmaz ólmot.kobraCode írta:Én úgy tudom hogy ez nem ólom amit lehet kapni, hanem valami szintetikus adalék, aminek olyan a hatása mintha ólmozott benzint használsz.conus írta:ja és nem mellékesen mérgezõbb a füst is az ólomadalék miatt + a bõrödön keresztül is felszívódik karburátor szerelés közben.
de ha rosszul tudom akkor javítsatok ki
Nem hiszem hogy ha kivonták a forgalomból az ólmozott benzint akkor üzletben csak úgy simán árulhatnák az ólom adalékot
Szerintem, aztán ha én is rosszul írtam akkor javítsatok ki
Üdv.
ezért köpködtek régen az autószerelõk olyan bõszen, amikor egy-egy benzincsõ megszívása után benzin ment a pofazacskójukba. ilyenkor hallhattuk hogy miattunk fog meghalni ólom mérgezésben.
viccet félretéve, nem szívódik fel jobban mint egyéb ártó anyagok a motorszerelés közben.
viszont többet használ mint árt.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Én úgy tudom hogy ez nem ólom amit lehet kapni, hanem valami szintetikus adalék, aminek olyan a hatása mintha ólmozott benzint használsz.conus írta:ja és nem mellékesen mérgezõbb a füst is az ólomadalék miatt + a bõrödön keresztül is felszívódik karburátor szerelés közben.
de ha rosszul tudom akkor javítsatok ki
Nem hiszem hogy ha kivonták a forgalomból az ólmozott benzint akkor üzletben csak úgy simán árulhatnák az ólom adalékot
Szerintem, aztán ha én is rosszul írtam akkor javítsatok ki
Üdv.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ja és nem mellékesen mérgezõbb a füst is az ólomadalék miatt + a bõrödön keresztül is felszívódik karburátor szerelés közben.
de ha rosszul tudom akkor javítsatok ki
de ha rosszul tudom akkor javítsatok ki
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
jó kérdés!kobraCode írta:bg.
Én 1:40-el használom a gépet, anno még a simot is mindig azzal etettem. Szerintem nem árt meg neki, fõleg ha nyáron nagy a meleg. Na persze egy jó karbi beállítás sem árt hozzá.
Amúgy gondoljatok csak bele. Régen mikor gyártották a gépeket, akkor hol voltak még ilyen 2T olajok? Sehol. Szerintem bõven elég az 1:40-es, persze bejáratáskor talán nem baj ha 1:30-as.
Amúgy ezzel kapcsolatosan most nekem is lenne egy kérdésem. Régen ugye ólmozott benzin volt ajánlatos a 2 ütemû gépekbe. Nem is tudom mikor de ez megszûnt. Viszont lehet kapni ilyen adalék anyagot. Nos ezt nem próbálta ki valaki? Tapasztalatok? Érdemes lenne megpróbálni? Az biztos hogy régen ólmos benzinnel a Wartburgnak sokkal szebb hangja volt mint a mostani anyaggal. (És nem a blokk lett rosszabb).
Üdv.
magam is ezen gondolkodtam, ezért tegnap utána néztem.
azt mondják, hogy semmi baja a gépnek ha nem használunk!
ha viszont használunk, akkor hosszabb élet tartamra kell számítani, és sokkal, sokkal csendesebb járásra!
a lényege nagy vonalakban annyi, hogy a kis hajszálrepedések, karcok, az olommal betömésre kerülnek. ezálltal nem ad annyi fémes hangot.
jó hogy írtad, megyek éppen tankolni, nézek egy üveggel.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
bg.
Én 1:40-el használom a gépet, anno még a simot is mindig azzal etettem. Szerintem nem árt meg neki, fõleg ha nyáron nagy a meleg. Na persze egy jó karbi beállítás sem árt hozzá.
Amúgy gondoljatok csak bele. Régen mikor gyártották a gépeket, akkor hol voltak még ilyen 2T olajok? Sehol. Szerintem bõven elég az 1:40-es, persze bejáratáskor talán nem baj ha 1:30-as.
Amúgy ezzel kapcsolatosan most nekem is lenne egy kérdésem. Régen ugye ólmozott benzin volt ajánlatos a 2 ütemû gépekbe. Nem is tudom mikor de ez megszûnt. Viszont lehet kapni ilyen adalék anyagot. Nos ezt nem próbálta ki valaki? Tapasztalatok? Érdemes lenne megpróbálni? Az biztos hogy régen ólmos benzinnel a Wartburgnak sokkal szebb hangja volt mint a mostani anyaggal. (És nem a blokk lett rosszabb).
Üdv.
Én 1:40-el használom a gépet, anno még a simot is mindig azzal etettem. Szerintem nem árt meg neki, fõleg ha nyáron nagy a meleg. Na persze egy jó karbi beállítás sem árt hozzá.
Amúgy gondoljatok csak bele. Régen mikor gyártották a gépeket, akkor hol voltak még ilyen 2T olajok? Sehol. Szerintem bõven elég az 1:40-es, persze bejáratáskor talán nem baj ha 1:30-as.
Amúgy ezzel kapcsolatosan most nekem is lenne egy kérdésem. Régen ugye ólmozott benzin volt ajánlatos a 2 ütemû gépekbe. Nem is tudom mikor de ez megszûnt. Viszont lehet kapni ilyen adalék anyagot. Nos ezt nem próbálta ki valaki? Tapasztalatok? Érdemes lenne megpróbálni? Az biztos hogy régen ólmos benzinnel a Wartburgnak sokkal szebb hangja volt mint a mostani anyaggal. (És nem a blokk lett rosszabb).
Üdv.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Most olvasom, hogy azt írod, nem vagyok tisztába a keverési arányokkal!Szilárd Mz írta:Te nem vagy sztem tisztába a benzin bekeverésével meg az arányszámokkal sem!!! Ha az 1:45 ös benzintõl tüsszögött meg füstölt akkor a 1:30 astól még jobban kéne neki füstölni........... Az 1:45 ös keverék olajban soványabb mint az1:30 as....
Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....
Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....
Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....
Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
Ki a franc mondta, hogy nem vagyok vele tisztába?
Ki mondta, /írta/, hogy melyikben több az olaj, és melyikben nem?
Én ugyan nem!
Azt írtam, amit a saját karburátor kínlódásom közben tapasztaltam!
És mellékesen jegyeztem meg hogy miket produkált!
A kérdésem a helyes keverési arányra vonatkozott! Ezen nyilván átsiklottál!
Javaslom elolvasásra a totalbike, motordoktor rovatát, /sokáig fog tartani!/ ahol is egy szó sem esik a tûgörgõrgõrõl meg hasonló befolyásoló tényezõkrõl, mindössze valami okoska, eszméletlen szórásban keveri az olajat a benzinhez.
Ezek után kérdeztem, meg hogy vajon mi lehet a jó?
Na. Így már érthetõ vagyok?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
én is erre gondoltambakimate írta:Miért sántítana, mit nem lehet ezen érteni?bg írta: a lényeg nem is ez, hanem hogy miért van ekkora szórás? a bronzpersely, tûgörgõ magyarázat nekem sántít. /egy picit!/
szerintem inkább sokan nem látnak tisztán, és kevergetnek mindent! ,és mindenféle aránnyal!
egyébként a tulzott füstölésem oka valszeg, azóta rájöttem, hogy a karbicsere miatt volt.
A túlzott füstölés oka nem csak az olajban dús benzin-olaj keverék lehet, hanem a benzinben dús benzin-levegõ keverék is.
Vagy még falsot is szívhat a kuplungoldali szimmeringnél.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Miért sántítana, mit nem lehet ezen érteni?bg írta: a lényeg nem is ez, hanem hogy miért van ekkora szórás? a bronzpersely, tûgörgõ magyarázat nekem sántít. /egy picit!/
szerintem inkább sokan nem látnak tisztán, és kevergetnek mindent! ,és mindenféle aránnyal!
egyébként a tulzott füstölésem oka valszeg, azóta rájöttem, hogy a karbicsere miatt volt.
A túlzott füstölés oka nem csak az olajban dús benzin-olaj keverék lehet, hanem a benzinben dús benzin-levegõ keverék is.
Vagy még falsot is szívhat a kuplungoldali szimmeringnél.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
engem még 10 liter, 3 deci benzin, aránnyal tanítottak./ugyanaz/Szilárd Mz írta:Te nem vagy sztem tisztába a benzin bekeverésével meg az arányszámokkal sem!!! Ha az 1:45 ös benzintõl tüsszögött meg füstölt akkor a 1:30 astól még jobban kéne neki füstölni........... Az 1:45 ös keverék olajban soványabb mint az1:30 as....
Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....
Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....
Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....
Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
a lényeg nem is ez, hanem hogy miért van ekkora szórás? a bronzpersely, tûgörgõ magyarázat nekem sántít. /egy picit!/
szerintem inkább sokan nem látnak tisztán, és kevergetnek mindent! ,és mindenféle aránnyal!
egyébként a tulzott füstölésem oka valszeg, azóta rájöttem, hogy a karbicsere miatt volt.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Szilárd Mz
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
- Tartózkodási hely: Jánkmajtis
Te nem vagy sztem tisztába a benzin bekeverésével meg az arányszámokkal sem!!! Ha az 1:45 ös benzintõl tüsszögött meg füstölt akkor a 1:30 astól még jobban kéne neki füstölni........... Az 1:45 ös keverék olajban soványabb mint az1:30 as....
Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....
Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....
Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....
Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....
Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....
Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....
Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
Mit ér az erõ ha nem uralod!!!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Szeretném, ha valami hozzáértõ, eloszlatná a szemem elõtt lebegõ fátylat, ami benzin, olaj keverési arányát illeti.
Egyre több helyen olvasok egyre nagyobb, szerintem blõdségeket!
Arra gondolok, hogy tegnap totálbike, motordoktor, ajánlásaiban, volt az 1: 30, -tól, az 1: 60- ig. minden eredmény. Most itt az oldalon olvasgatom az adatlapokat, és itt szintén van mindenféle eredmény. Akkor most tulajdonképpen mi a frankó?
A saját tapasztalatom az, hogy legutóbb elnéztem a keverési arányt, és kb: 1: 45. lett. A motor erõteljesen tüsszögött, és nem ment. A füstrõl nem beszélek, egy egész erõmû összes kéményének a végterméke jött füst alakban utánam. Ezt a sikeres karburátorszerelésem után orvosoltam, most kb: 1: 30. a keverési arány ez meg kevés. Kicsit csilingel tõle a gép. /viszont nagyon jól megy!/
Akkor most mennyi a valós keverési arány?
Egyre több helyen olvasok egyre nagyobb, szerintem blõdségeket!
Arra gondolok, hogy tegnap totálbike, motordoktor, ajánlásaiban, volt az 1: 30, -tól, az 1: 60- ig. minden eredmény. Most itt az oldalon olvasgatom az adatlapokat, és itt szintén van mindenféle eredmény. Akkor most tulajdonképpen mi a frankó?
A saját tapasztalatom az, hogy legutóbb elnéztem a keverési arányt, és kb: 1: 45. lett. A motor erõteljesen tüsszögött, és nem ment. A füstrõl nem beszélek, egy egész erõmû összes kéményének a végterméke jött füst alakban utánam. Ezt a sikeres karburátorszerelésem után orvosoltam, most kb: 1: 30. a keverési arány ez meg kevés. Kicsit csilingel tõle a gép. /viszont nagyon jól megy!/
Akkor most mennyi a valós keverési arány?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
pedig nem rossz a BVF. én már ódákat zengek rólaAlfa írta:Én igazából a BVF -el mint márkával szeretnék szakítani valami távolkeleti vagy nyugati modernebb cucc javáraghostrider írta: Télire át lehet fúvókázni a karbit...
nem birtam ki. délután kicsit motoroztam. a 150-es karbival, 110- volt a 125-ös vége! 80 símán erõlködés nélkül ment!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Én igazából a BVF -el mint márkával szeretnék szakítani valami távolkeleti vagy nyugati modernebb cucc javáraghostrider írta:Télire át lehet fúvókázni a karbit...Alfa írta:...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Télire át lehet fúvókázni a karbit...Alfa írta:Amúgy kicsit más topic... Így 0 fok körül már nem tartom túl üzembiztosnak az etz karbit, olyan dolgokat produkál amit nyaranta soha (fõleg amíg hideg), a kérdés pedig az lenne h van e valakinek (pontos tipusszámmal) jó tapasztalata más gyártmányú (dellorto, mikuni, bing stb) karbival? Elsõsorban olyannal, amihez nem kell szívócsonkot építeni, hanem ugyanakkora a torok?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Amúgy kicsit más topic... Így 0 fok körül már nem tartom túl üzembiztosnak az etz karbit, olyan dolgokat produkál amit nyaranta soha (fõleg amíg hideg), a kérdés pedig az lenne h van e valakinek (pontos tipusszámmal) jó tapasztalata más gyártmányú (dellorto, mikuni, bing stb) karbival? Elsõsorban olyannal, amihez nem kell szívócsonkot építeni, hanem ugyanakkora a torok?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Ha felülrõl (súber helyérõl) megnézed a karbit, van a fõfúvóka és mellette egy pici lyuk, az alapjárati lyuk (??) . (ez alatt van az alapjárati fúvóka). Nah ebbe elég könnyen beszorul mindenféle xar, nekem is szét kellett szednem megint mert a szûrõt rosszul raktam vissza és ugyanazt produkálta mint neked. Kitisztítottam, kifújkáltam, és megy. Néha az ember észre se veszi h ez a szaros kis lik el van tömõdve, mindig át kell nézni a karbin fentrõl, és ha nem látod a fényt, kétszer (1 fõfúvóka 2 alapjárati fúvóka) egy kis vezeték belsõvel (vékony rézdrót) lehet vele szenvednibg írta:Na sikerült a mûtét. Most volt rá idõm. Egyszerûen csodálatosan megy a kis 125-ös a 150- karburátorával. Soha nem tudom meg hogy mi volt a baj. Átraktam, enyhe szívató, és beindult, aztán, mint a doxa, 1 órát járt alapjáraton.
Amíg járt, addig a gyári karburátorát, megint szétszedtem, és felraktam a 150-es re. És lássatok csodát, szintén, mint a doxa. Sose tudom meg hogy mi volt a baj.
De most jó nagyon mind a kettõ!
És ha van benne valami akkor nincs alapjárat, nem indul csak szivatóval, és csak a gáz húzogatásával tudsz életet kicsikarni belõle...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Na sikerült a mûtét. Most volt rá idõm. Egyszerûen csodálatosan megy a kis 125-ös a 150- karburátorával. Soha nem tudom meg hogy mi volt a baj. Átraktam, enyhe szívató, és beindult, aztán, mint a doxa, 1 órát járt alapjáraton.
Amíg járt, addig a gyári karburátorát, megint szétszedtem, és felraktam a 150-es re. És lássatok csodát, szintén, mint a doxa. Sose tudom meg hogy mi volt a baj.
De most jó nagyon mind a kettõ!
Amíg járt, addig a gyári karburátorát, megint szétszedtem, és felraktam a 150-es re. És lássatok csodát, szintén, mint a doxa. Sose tudom meg hogy mi volt a baj.
De most jó nagyon mind a kettõ!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Nem szórakozok tovább.
Holnap átrakom a 150-es karburátorát. Kifújtam, szétszedtem, összeraktam, és semmi.
Van viszont példamese: még az átkosban, a Simsonos idõben, az egyik legjobb motorom egyik pillanatról a másikra, felmondta a szolgálatot. /gyanúsan ugyanígy/ persze a házi szerviz kocsi, a fater képében megjött, és a jó kisöreggel kb: 1 hétig szereltük a motort.
Szinte mindent megjavítottunk, rajta ami pörgött, forgott, mozgott. Mindent, azt is, ami jó volt!
A hiba maradt, beindult, kicsit járt aztán leállt. A karburátort kb.: egymilliószor szedtük szét, meg raktuk, / rakta/ össze. A hiba maradt. Az õrület határán voltunk, mire egy félrészeg kertszomszéd simán benyögte, hogy az ejtõ tartályos elv mûködik-e gyerekek? Hát mit mondjak, nem mûködött. El volt az a rohadt tanksapka tömõdve, és nem volt utánpótlás!
Azóta nekem minden ilyen hiba, egy kis semmiségként indul, mert hiszek benne, hogy a legtöbb hiba kis kontakthiba. Olyan dolog, amire nem is gondolunk, és akár százszor is elmegyünk mellette, aztán jön valaki, aki egybõl észre veszi.
Holnap átrakom a 150-es karburátorát. Kifújtam, szétszedtem, összeraktam, és semmi.
Van viszont példamese: még az átkosban, a Simsonos idõben, az egyik legjobb motorom egyik pillanatról a másikra, felmondta a szolgálatot. /gyanúsan ugyanígy/ persze a házi szerviz kocsi, a fater képében megjött, és a jó kisöreggel kb: 1 hétig szereltük a motort.
Szinte mindent megjavítottunk, rajta ami pörgött, forgott, mozgott. Mindent, azt is, ami jó volt!
A hiba maradt, beindult, kicsit járt aztán leállt. A karburátort kb.: egymilliószor szedtük szét, meg raktuk, / rakta/ össze. A hiba maradt. Az õrület határán voltunk, mire egy félrészeg kertszomszéd simán benyögte, hogy az ejtõ tartályos elv mûködik-e gyerekek? Hát mit mondjak, nem mûködött. El volt az a rohadt tanksapka tömõdve, és nem volt utánpótlás!
Azóta nekem minden ilyen hiba, egy kis semmiségként indul, mert hiszek benne, hogy a legtöbb hiba kis kontakthiba. Olyan dolog, amire nem is gondolunk, és akár százszor is elmegyünk mellette, aztán jön valaki, aki egybõl észre veszi.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Igen, a 250 esnél is megvan a hasonló játék, én is elmolyoltam vele elég sokáig mire minden méret oké lettconus írta:
Az én hibámra már tutinak tûnik, hogy az új utángyártott úszó súlybeli eltérése a válasz (azért majd lemérem), csak azt nem tudom milyen beállításokkal küszöböljem ezt ki... Mert mm-enként visszaszerelni-indítani -szétszerelni nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé
Hátha valaki okosabb... max marad a régi
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
egyébként én érdekes dolgot vettem észre az úszó és a benzinszint állításakor.
úgy állítottam be az úszót ahogy mondták nekem, addig hajlítgattam az úszónak a nyelvét, amíg az úszóházban a kiálló öntvény tetejét el nem érte, de vhogy olyan érzésem volt, h nem harap a motor úgy ahogy kéne. sokáig olvasgattam a szerelési kézikönyvet, hátha van benne valami okosság ehhez, és észrevettem vmit amin eddig átsiklottam:
a megoldást az e1 és e2 értékek pontos beállítása + a helyes benzinszint adta!
kb fél órát molyoltam mire mindent pontosan be tudtam állítani, gyorsan visszaszereltem, rögtön ki is próbáltam... sokkal nyomatékosabb lett a motor!
igaz ez 150-es ETZ-nél történt, de sztem a 250-es karburátoroknál is érdemes körülnézni!
250-es szerelési kk a letöltésekben megtalálható.
úgy állítottam be az úszót ahogy mondták nekem, addig hajlítgattam az úszónak a nyelvét, amíg az úszóházban a kiálló öntvény tetejét el nem érte, de vhogy olyan érzésem volt, h nem harap a motor úgy ahogy kéne. sokáig olvasgattam a szerelési kézikönyvet, hátha van benne valami okosság ehhez, és észrevettem vmit amin eddig átsiklottam:
a megoldást az e1 és e2 értékek pontos beállítása + a helyes benzinszint adta!
kb fél órát molyoltam mire mindent pontosan be tudtam állítani, gyorsan visszaszereltem, rögtön ki is próbáltam... sokkal nyomatékosabb lett a motor!
igaz ez 150-es ETZ-nél történt, de sztem a 250-es karburátoroknál is érdemes körülnézni!
250-es szerelési kk a letöltésekben megtalálható.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Igen, elõször én is azt gondoltam keveset kap, de csak odáig amíg be nem robbant párszor a kipuff, és egyszer a karbi is (szerencsére megúszta nem esett szét semmi .bg írta:azóta még kétszer szétszedtem. legutóbb alig tudtam alapjáratot állítani. állandóan felpörgött.Alfa írta:
most ott járunk, hogy egyre rosszabb a helyzet. amikor gázt húzok, akkor elõször szépen mély hangon lehörög, aztán elkapja, felpörög, aztán kezdõdik elõlrõl. gondoltam keveset kap, de akkor meg miért füstöl mint a veszedelem?
Nekem a fõ tünet a szivatózáson kívül az volt, hogy ha húzogattam a gázt gyorsan, akkor ment, ha csak meghúztam hagytam vagy meg se húztam, felpörgött 5000-re 1 pillanatra, leállt, lepörgött gyújtás nélkül 2000-ig, majd megint elkapta a gyújtás, fel, megint le, aztán jött a durrogás a sok elégetlen keveréktõl. Elõször azt hittem az új légszûrõ miatt, hogy nem kap levegõt, de túl gyorsan fulladt be (sõt nem is befulladt hanem mintha a gyújtáskulcsot elfordítottam volna megállt a motor), aztán gondoltam a gyújtásra, mert elõtte elég sokat szereltem a blokkot valamikor hozzányomódhatott valamihez, de a fõtengely nem lötyög semmit (az is hasonlókat produkál), a megszakítóhézag rendben, elõgyújtás rendben, szikra van, és csak utána a vadiúj karbira . Igazából máig nem tudom mi a rossz, mert lehetne az h az úszószelep túl hamar zár, azért néha "szippant" fel egy kis benzint, de akkor nem durrogna, mert ami keveset felszív azt elégetné. Bár lehet az h amikor szív, akkor nagyon nagyon sokat szív, aminek nagy része átmegy a motoron, amikor nem szív, akkor meg leáll, ilyenkor talán a súber-súbertû-fõfúvókával lehet valami, de amint odajutok kikísérletezem (egyszerre csak egy új alkatrészt rakok bele, és cserélgetem melyik legyen az új), mert hogy másnak is tud ilyet produkálni már érdekel mi okozza
Sztem ezeket te is nézd meg, utána pedig próbáld sûrített levegõvel kifújni az üregeket, mert ahogy a kollegák mondták lehet eltömõdés, de nemcsak a fúvókában, bár nekem sem ez volt, de az MZ-k útjai kifürkészhetetlenek
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég