Üzemanyagellátás
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
engem még 10 liter, 3 deci benzin, aránnyal tanítottak./ugyanaz/Szilárd Mz írta:Te nem vagy sztem tisztába a benzin bekeverésével meg az arányszámokkal sem!!! Ha az 1:45 ös benzintõl tüsszögött meg füstölt akkor a 1:30 astól még jobban kéne neki füstölni........... Az 1:45 ös keverék olajban soványabb mint az1:30 as....
Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....
Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....
Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....
Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
a lényeg nem is ez, hanem hogy miért van ekkora szórás? a bronzpersely, tûgörgõ magyarázat nekem sántít. /egy picit!/
szerintem inkább sokan nem látnak tisztán, és kevergetnek mindent! ,és mindenféle aránnyal!
egyébként a tulzott füstölésem oka valszeg, azóta rájöttem, hogy a karbicsere miatt volt.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Szilárd Mz
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
- Tartózkodási hely: Jánkmajtis
Te nem vagy sztem tisztába a benzin bekeverésével meg az arányszámokkal sem!!! Ha az 1:45 ös benzintõl tüsszögött meg füstölt akkor a 1:30 astól még jobban kéne neki füstölni........... Az 1:45 ös keverék olajban soványabb mint az1:30 as....
Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....
Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....
Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....
Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....
Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....
Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....
Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
Mit ér az erõ ha nem uralod!!!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Szeretném, ha valami hozzáértõ, eloszlatná a szemem elõtt lebegõ fátylat, ami benzin, olaj keverési arányát illeti.
Egyre több helyen olvasok egyre nagyobb, szerintem blõdségeket!
Arra gondolok, hogy tegnap totálbike, motordoktor, ajánlásaiban, volt az 1: 30, -tól, az 1: 60- ig. minden eredmény. Most itt az oldalon olvasgatom az adatlapokat, és itt szintén van mindenféle eredmény. Akkor most tulajdonképpen mi a frankó?
A saját tapasztalatom az, hogy legutóbb elnéztem a keverési arányt, és kb: 1: 45. lett. A motor erõteljesen tüsszögött, és nem ment. A füstrõl nem beszélek, egy egész erõmû összes kéményének a végterméke jött füst alakban utánam. Ezt a sikeres karburátorszerelésem után orvosoltam, most kb: 1: 30. a keverési arány ez meg kevés. Kicsit csilingel tõle a gép. /viszont nagyon jól megy!/
Akkor most mennyi a valós keverési arány?
Egyre több helyen olvasok egyre nagyobb, szerintem blõdségeket!
Arra gondolok, hogy tegnap totálbike, motordoktor, ajánlásaiban, volt az 1: 30, -tól, az 1: 60- ig. minden eredmény. Most itt az oldalon olvasgatom az adatlapokat, és itt szintén van mindenféle eredmény. Akkor most tulajdonképpen mi a frankó?
A saját tapasztalatom az, hogy legutóbb elnéztem a keverési arányt, és kb: 1: 45. lett. A motor erõteljesen tüsszögött, és nem ment. A füstrõl nem beszélek, egy egész erõmû összes kéményének a végterméke jött füst alakban utánam. Ezt a sikeres karburátorszerelésem után orvosoltam, most kb: 1: 30. a keverési arány ez meg kevés. Kicsit csilingel tõle a gép. /viszont nagyon jól megy!/
Akkor most mennyi a valós keverési arány?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
pedig nem rossz a BVF. én már ódákat zengek rólaAlfa írta:Én igazából a BVF -el mint márkával szeretnék szakítani valami távolkeleti vagy nyugati modernebb cucc javáraghostrider írta: Télire át lehet fúvókázni a karbit...



nem birtam ki. délután kicsit motoroztam. a 150-es karbival, 110- volt a 125-ös vége! 80 símán erõlködés nélkül ment!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Én igazából a BVF -el mint márkával szeretnék szakítani valami távolkeleti vagy nyugati modernebb cucc javáraghostrider írta:Télire át lehet fúvókázni a karbit...Alfa írta:...

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Télire át lehet fúvókázni a karbit...Alfa írta:Amúgy kicsit más topic... Így 0 fok körül már nem tartom túl üzembiztosnak az etz karbit, olyan dolgokat produkál amit nyaranta soha (fõleg amíg hideg), a kérdés pedig az lenne h van e valakinek (pontos tipusszámmal) jó tapasztalata más gyártmányú (dellorto, mikuni, bing stb) karbival? Elsõsorban olyannal, amihez nem kell szívócsonkot építeni, hanem ugyanakkora a torok?

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Amúgy kicsit más topic... Így 0 fok körül már nem tartom túl üzembiztosnak az etz karbit, olyan dolgokat produkál amit nyaranta soha (fõleg amíg hideg), a kérdés pedig az lenne h van e valakinek (pontos tipusszámmal) jó tapasztalata más gyártmányú (dellorto, mikuni, bing stb) karbival? Elsõsorban olyannal, amihez nem kell szívócsonkot építeni, hanem ugyanakkora a torok?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Ha felülrõl (súber helyérõl) megnézed a karbit, van a fõfúvóka és mellette egy pici lyuk, az alapjárati lyuk (??) . (ez alatt van az alapjárati fúvóka). Nah ebbe elég könnyen beszorul mindenféle xar, nekem is szét kellett szednem megint mert a szûrõt rosszul raktam vissza és ugyanazt produkálta mint neked. Kitisztítottam, kifújkáltam, és megy. Néha az ember észre se veszi h ez a szaros kis lik el van tömõdve, mindig át kell nézni a karbin fentrõl, és ha nem látod a fényt, kétszer (1 fõfúvóka 2 alapjárati fúvóka) egy kis vezeték belsõvel (vékony rézdrót) lehet vele szenvednibg írta:Na sikerült a mûtét. Most volt rá idõm. Egyszerûen csodálatosan megy a kis 125-ös a 150- karburátorával. Soha nem tudom meg hogy mi volt a baj. Átraktam, enyhe szívató, és beindult, aztán, mint a doxa, 1 órát járt alapjáraton.
Amíg járt, addig a gyári karburátorát, megint szétszedtem, és felraktam a 150-es re. És lássatok csodát, szintén, mint a doxa. Sose tudom meg hogy mi volt a baj.
De most jó nagyon mind a kettõ!
És ha van benne valami akkor nincs alapjárat, nem indul csak szivatóval, és csak a gáz húzogatásával tudsz életet kicsikarni belõle...

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Na sikerült a mûtét. Most volt rá idõm. Egyszerûen csodálatosan megy a kis 125-ös a 150- karburátorával. Soha nem tudom meg hogy mi volt a baj. Átraktam, enyhe szívató, és beindult, aztán, mint a doxa, 1 órát járt alapjáraton.
Amíg járt, addig a gyári karburátorát, megint szétszedtem, és felraktam a 150-es re. És lássatok csodát, szintén, mint a doxa. Sose tudom meg hogy mi volt a baj.
De most jó nagyon mind a kettõ!
Amíg járt, addig a gyári karburátorát, megint szétszedtem, és felraktam a 150-es re. És lássatok csodát, szintén, mint a doxa. Sose tudom meg hogy mi volt a baj.
De most jó nagyon mind a kettõ!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Nem szórakozok tovább.
Holnap átrakom a 150-es karburátorát. Kifújtam, szétszedtem, összeraktam, és semmi.
Van viszont példamese: még az átkosban, a Simsonos idõben, az egyik legjobb motorom egyik pillanatról a másikra, felmondta a szolgálatot. /gyanúsan ugyanígy/ persze a házi szerviz kocsi, a fater képében megjött, és a jó kisöreggel kb: 1 hétig szereltük a motort.
Szinte mindent megjavítottunk, rajta ami pörgött, forgott, mozgott. Mindent, azt is, ami jó volt!
A hiba maradt, beindult, kicsit járt aztán leállt. A karburátort kb.: egymilliószor szedtük szét, meg raktuk, / rakta/ össze. A hiba maradt. Az õrület határán voltunk, mire egy félrészeg kertszomszéd simán benyögte, hogy az ejtõ tartályos elv mûködik-e gyerekek? Hát mit mondjak, nem mûködött. El volt az a rohadt tanksapka tömõdve, és nem volt utánpótlás!
Azóta nekem minden ilyen hiba, egy kis semmiségként indul, mert hiszek benne, hogy a legtöbb hiba kis kontakthiba. Olyan dolog, amire nem is gondolunk, és akár százszor is elmegyünk mellette, aztán jön valaki, aki egybõl észre veszi.
Holnap átrakom a 150-es karburátorát. Kifújtam, szétszedtem, összeraktam, és semmi.
Van viszont példamese: még az átkosban, a Simsonos idõben, az egyik legjobb motorom egyik pillanatról a másikra, felmondta a szolgálatot. /gyanúsan ugyanígy/ persze a házi szerviz kocsi, a fater képében megjött, és a jó kisöreggel kb: 1 hétig szereltük a motort.
Szinte mindent megjavítottunk, rajta ami pörgött, forgott, mozgott. Mindent, azt is, ami jó volt!
A hiba maradt, beindult, kicsit járt aztán leállt. A karburátort kb.: egymilliószor szedtük szét, meg raktuk, / rakta/ össze. A hiba maradt. Az õrület határán voltunk, mire egy félrészeg kertszomszéd simán benyögte, hogy az ejtõ tartályos elv mûködik-e gyerekek? Hát mit mondjak, nem mûködött. El volt az a rohadt tanksapka tömõdve, és nem volt utánpótlás!
Azóta nekem minden ilyen hiba, egy kis semmiségként indul, mert hiszek benne, hogy a legtöbb hiba kis kontakthiba. Olyan dolog, amire nem is gondolunk, és akár százszor is elmegyünk mellette, aztán jön valaki, aki egybõl észre veszi.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Igen, a 250 esnél is megvan a hasonló játék, én is elmolyoltam vele elég sokáig mire minden méret oké lettconus írta:

Az én hibámra már tutinak tûnik, hogy az új utángyártott úszó súlybeli eltérése a válasz (azért majd lemérem), csak azt nem tudom milyen beállításokkal küszöböljem ezt ki... Mert mm-enként visszaszerelni-indítani -szétszerelni nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé

Hátha valaki okosabb... max marad a régi

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
egyébként én érdekes dolgot vettem észre az úszó és a benzinszint állításakor.
úgy állítottam be az úszót ahogy mondták nekem, addig hajlítgattam az úszónak a nyelvét, amíg az úszóházban a kiálló öntvény tetejét el nem érte, de vhogy olyan érzésem volt, h nem harap a motor úgy ahogy kéne. sokáig olvasgattam a szerelési kézikönyvet, hátha van benne valami okosság ehhez, és észrevettem vmit amin eddig átsiklottam:

a megoldást az e1 és e2 értékek pontos beállítása + a helyes benzinszint adta!
kb fél órát molyoltam mire mindent pontosan be tudtam állítani, gyorsan visszaszereltem, rögtön ki is próbáltam... sokkal nyomatékosabb lett a motor!
igaz ez 150-es ETZ-nél történt, de sztem a 250-es karburátoroknál is érdemes körülnézni!
250-es szerelési kk a letöltésekben megtalálható.
úgy állítottam be az úszót ahogy mondták nekem, addig hajlítgattam az úszónak a nyelvét, amíg az úszóházban a kiálló öntvény tetejét el nem érte, de vhogy olyan érzésem volt, h nem harap a motor úgy ahogy kéne. sokáig olvasgattam a szerelési kézikönyvet, hátha van benne valami okosság ehhez, és észrevettem vmit amin eddig átsiklottam:

a megoldást az e1 és e2 értékek pontos beállítása + a helyes benzinszint adta!
kb fél órát molyoltam mire mindent pontosan be tudtam állítani, gyorsan visszaszereltem, rögtön ki is próbáltam... sokkal nyomatékosabb lett a motor!

igaz ez 150-es ETZ-nél történt, de sztem a 250-es karburátoroknál is érdemes körülnézni!

250-es szerelési kk a letöltésekben megtalálható.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Igen, elõször én is azt gondoltam keveset kap, de csak odáig amíg be nem robbant párszor a kipuff, és egyszer a karbi is (szerencsére megúszta nem esett szét semmibg írta:azóta még kétszer szétszedtem. legutóbb alig tudtam alapjáratot állítani. állandóan felpörgött.Alfa írta:
most ott járunk, hogy egyre rosszabb a helyzet. amikor gázt húzok, akkor elõször szépen mély hangon lehörög, aztán elkapja, felpörög, aztán kezdõdik elõlrõl. gondoltam keveset kap, de akkor meg miért füstöl mint a veszedelem?

Nekem a fõ tünet a szivatózáson kívül az volt, hogy ha húzogattam a gázt gyorsan, akkor ment, ha csak meghúztam hagytam vagy meg se húztam, felpörgött 5000-re 1 pillanatra, leállt, lepörgött gyújtás nélkül 2000-ig, majd megint elkapta a gyújtás, fel, megint le, aztán jött a durrogás a sok elégetlen keveréktõl. Elõször azt hittem az új légszûrõ miatt, hogy nem kap levegõt, de túl gyorsan fulladt be (sõt nem is befulladt hanem mintha a gyújtáskulcsot elfordítottam volna megállt a motor), aztán gondoltam a gyújtásra, mert elõtte elég sokat szereltem a blokkot valamikor hozzányomódhatott valamihez, de a fõtengely nem lötyög semmit (az is hasonlókat produkál), a megszakítóhézag rendben, elõgyújtás rendben, szikra van, és csak utána a vadiúj karbira


Sztem ezeket te is nézd meg, utána pedig próbáld sûrített levegõvel kifújni az üregeket, mert ahogy a kollegák mondták lehet eltömõdés, de nemcsak a fúvókában, bár nekem sem ez volt, de az MZ-k útjai kifürkészhetetlenek

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
azóta még kétszer szétszedtem. legutóbb alig tudtam alapjáratot állítani. állandóan felpörgött.Alfa írta:Ez a szívató dolog ismerõs.bg írta:Üdv.
Annyit kérdeznék.
A gépemen, ES 125. BVF 22N 1-3 gyári porlasztó van. A hibajelenségek, amiket produkál a következõk.
Alapjáratnál, rendkívül füstöl, néha szépen pörög, néha lefulladozik, aztán szépen le is hörögne, ha nem húznám rá a szívatót. Így viszont füstöl. / nyilván így sokat kap/. Menet közben, a helyzet ugyanez. Egy ideig szépen megy, aztán lehörög, meg is állna, ha nem húznék rá szívatót, szaggatva, mintha darabos lenne benzin, ujra lódul, így viszont sokat kap, és attól akar immár leállni, hogy ömlik be a benzin./ ismét füstöl/
A hang, amit ilyenkor kiad, elég furcsa, mintha kopogna, a fõtengely, mintha minden fordulat nehéz volna. Aztán kis szívató, és minden megoldódik.
Eddig a létezõ összes fúvóka beállítást végig próbáltam. 3 szor takarítottam komplett karburátort. A keverés 40-es. Talán túl olajos lenne? Mi lehet a baj?
Érdemes-e feltennem a 150-es karburátorát? BVF 24N 1-3
Pontosan ugyanez volt az enyémmel is (és még mindig van az új karbi alkatrészekkel). Vettem nagy szorgosan a régi pudvás cuccaim helyett vadiúj alkatrészeket (súbertûtõl úszóig mindent), és éppen ilyen lett tõle a motorom, majd mérgemben visszaépítettem kis fújkálás és lerakódás csiszolás után a régit, és tökéletesen megy vele.
Tuti nem dugulás az oka, az alkatrészeim vadonat újak, a tankot most rozsdátlanítottam, inkább másra tippelnék, mivel amikor kezdetben csak a fúvókákat cseréltem vissza a régire még mindig sz*r volt, semmi változás.
De amikor visszaraktam az úszó-úszószelep-súbertû hármast (már csak ezek voltak újak), egy csapásra megjavult az egész. Pedig úszószint ugyanaz, súber magassági állítása ugyanaz... Kezdj el sztem errefele nézelõdni...
most ott járunk, hogy egyre rosszabb a helyzet. amikor gázt húzok, akkor elõször szépen mély hangon lehörög, aztán elkapja, felpörög, aztán kezdõdik elõlrõl. gondoltam keveset kap, de akkor meg miért füstöl mint a veszedelem?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Amint legközelebb bejutok a mûhelybe, megnézem hogy régi úszó/régi fúvókák/többi új kombó hogyan muzsikál.bakimate írta:Csak éppen az utángyártott úszó nehezebb, mint a gyári.Alfa írta:Pedig úszószint ugyanaz, súber magassági állítása ugyanaz...
Amúgy mi az általánosan elfogadott módszer a nehezebb úszó jó beállítására?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Ez a szívató dolog ismerõs.bg írta:Üdv.
Annyit kérdeznék.
A gépemen, ES 125. BVF 22N 1-3 gyári porlasztó van. A hibajelenségek, amiket produkál a következõk.
Alapjáratnál, rendkívül füstöl, néha szépen pörög, néha lefulladozik, aztán szépen le is hörögne, ha nem húznám rá a szívatót. Így viszont füstöl. / nyilván így sokat kap/. Menet közben, a helyzet ugyanez. Egy ideig szépen megy, aztán lehörög, meg is állna, ha nem húznék rá szívatót, szaggatva, mintha darabos lenne benzin, ujra lódul, így viszont sokat kap, és attól akar immár leállni, hogy ömlik be a benzin./ ismét füstöl/
A hang, amit ilyenkor kiad, elég furcsa, mintha kopogna, a fõtengely, mintha minden fordulat nehéz volna. Aztán kis szívató, és minden megoldódik.
Eddig a létezõ összes fúvóka beállítást végig próbáltam. 3 szor takarítottam komplett karburátort. A keverés 40-es. Talán túl olajos lenne? Mi lehet a baj?
Érdemes-e feltennem a 150-es karburátorát? BVF 24N 1-3
Pontosan ugyanez volt az enyémmel is (és még mindig van az új karbi alkatrészekkel). Vettem nagy szorgosan a régi pudvás cuccaim helyett vadiúj alkatrészeket (súbertûtõl úszóig mindent), és éppen ilyen lett tõle a motorom, majd mérgemben visszaépítettem kis fújkálás és lerakódás csiszolás után a régit, és tökéletesen megy vele.
Tuti nem dugulás az oka, az alkatrészeim vadonat újak, a tankot most rozsdátlanítottam, inkább másra tippelnék, mivel amikor kezdetben csak a fúvókákat cseréltem vissza a régire még mindig sz*r volt, semmi változás.
De amikor visszaraktam az úszó-úszószelep-súbertû hármast (már csak ezek voltak újak), egy csapásra megjavult az egész. Pedig úszószint ugyanaz, súber magassági állítása ugyanaz... Kezdj el sztem errefele nézelõdni...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Stravkó írta:bg!
Ha már tényleg többször takarítottad,és nem volt eldugulva(amit pl.rozsdás tank is okozhat),akkor cserélj rajta karbit.Próbaképpen célszerû lenne olyat,ami jól mûködõ motoron van,mert rögtön kiderül,hogy hol a hiba. Az,hogy szívatóval megy,az dugulásra utal!
A levegõszûrõt nézted már,hogy nincs-e benne "madárfészek"?
ami rendelkezésemre áll, az a BVF 24N. Karburátor. egy 150 es rõl.
az vajon jó lehet próbának? /az tuti minõségû, a 150 esemmel, 117. volt a végsebesség...
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Én gázbowdenre tippelek,lehet,hogy kezd "kiszõrösödni"!KILL3R etz írta:Hali!
Ma elmentem motorozni egy kicsit(nem bírtam tovább) , és arra lettem figyelmes amikor álltam a lámpánál, hogy szép lassan felemelkedett az alapjárat 1000-rõl kb 3000-re. Utána mentem vele egy jó darabig és a következõ megállásnál már rendben volt a dolog. Szal a kérdés az hogy ez mitõl lehet? Most csinálta elõször. Talán a hideg miatt?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
bg!
Ha már tényleg többször takarítottad,és nem volt eldugulva(amit pl.rozsdás tank is okozhat),akkor cserélj rajta karbit.Próbaképpen célszerû lenne olyat,ami jól mûködõ motoron van,mert rögtön kiderül,hogy hol a hiba. Az,hogy szívatóval megy,az dugulásra utal!
A levegõszûrõt nézted már,hogy nincs-e benne "madárfészek"
?
Ha már tényleg többször takarítottad,és nem volt eldugulva(amit pl.rozsdás tank is okozhat),akkor cserélj rajta karbit.Próbaképpen célszerû lenne olyat,ami jól mûködõ motoron van,mert rögtön kiderül,hogy hol a hiba. Az,hogy szívatóval megy,az dugulásra utal!
A levegõszûrõt nézted már,hogy nincs-e benne "madárfészek"

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Üdv.
Annyit kérdeznék.
A gépemen, ES 125. BVF 22N 1-3 gyári porlasztó van. A hibajelenségek, amiket produkál a következõk.
Alapjáratnál, rendkívül füstöl, néha szépen pörög, néha lefulladozik, aztán szépen le is hörögne, ha nem húznám rá a szívatót. Így viszont füstöl. / nyilván így sokat kap/. Menet közben, a helyzet ugyanez. Egy ideig szépen megy, aztán lehörög, meg is állna, ha nem húznék rá szívatót, szaggatva, mintha darabos lenne benzin, ujra lódul, így viszont sokat kap, és attól akar immár leállni, hogy ömlik be a benzin./ ismét füstöl/
A hang, amit ilyenkor kiad, elég furcsa, mintha kopogna, a fõtengely, mintha minden fordulat nehéz volna. Aztán kis szívató, és minden megoldódik.
Eddig a létezõ összes fúvóka beállítást végig próbáltam. 3 szor takarítottam komplett karburátort. A keverés 40-es. Talán túl olajos lenne? Mi lehet a baj?
Érdemes-e feltennem a 150-es karburátorát? BVF 24N 1-3
Annyit kérdeznék.
A gépemen, ES 125. BVF 22N 1-3 gyári porlasztó van. A hibajelenségek, amiket produkál a következõk.
Alapjáratnál, rendkívül füstöl, néha szépen pörög, néha lefulladozik, aztán szépen le is hörögne, ha nem húznám rá a szívatót. Így viszont füstöl. / nyilván így sokat kap/. Menet közben, a helyzet ugyanez. Egy ideig szépen megy, aztán lehörög, meg is állna, ha nem húznék rá szívatót, szaggatva, mintha darabos lenne benzin, ujra lódul, így viszont sokat kap, és attól akar immár leállni, hogy ömlik be a benzin./ ismét füstöl/
A hang, amit ilyenkor kiad, elég furcsa, mintha kopogna, a fõtengely, mintha minden fordulat nehéz volna. Aztán kis szívató, és minden megoldódik.
Eddig a létezõ összes fúvóka beállítást végig próbáltam. 3 szor takarítottam komplett karburátort. A keverés 40-es. Talán túl olajos lenne? Mi lehet a baj?
Érdemes-e feltennem a 150-es karburátorát? BVF 24N 1-3
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Hali!
Ma elmentem motorozni egy kicsit(nem bírtam tovább
) , és arra lettem figyelmes amikor álltam a lámpánál, hogy szép lassan felemelkedett az alapjárat 1000-rõl kb 3000-re. Utána mentem vele egy jó darabig és a következõ megállásnál már rendben volt a dolog. Szal a kérdés az hogy ez mitõl lehet? Most csinálta elõször. Talán a hideg miatt? 
Ma elmentem motorozni egy kicsit(nem bírtam tovább


- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
IQBetyar írta:Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre (nem is kicsire)...
Nem túlságosan régóta van egy MZ 125 TS mocim viszonylag életképes. Töltés nincs, osztály társam elektronikus töltésszabályozót készít rá, hátha attól megjavul, ha nem az akkor esetleg a gerjesztõ tekercs (forgórész elvileg jó, mértük). Ezzel még úgy elment, hogy csak rövid távon használgattam, próbálgattam és használat után aksi kivesz, töltõre fel, indulás elõtt mociba be.
Következõ probléma: valószínûleg sok keveréket kapott és kap, mert eléggé füstöl és érdekesen viselkedik: gyertyát pillanat alatt beköpi, hidegen nagyon nehezen indul stb... Múltkor nem sikerült vele elindulnom, így egy kicsit megbányásztuk, hogy mi a fenéért nem teszi a dolgát... Észrevettük, hogy a tank redvás, benzinszûrõ is, benzincsõ régi, merev. Benzint leeresztettük ezeken keresztül, egy kicsit hagytunk a tankban és azzal "kimostuk" a nagyja piszkot. Új benzincsõ és szûrõ került a régiek helyére. Vettünk egy új gyertyát is, azt is beletettük. Kitoltuk házból az utcára, benzincsap kinyit, gyújtás ráad, egy határozott rúgás és szépen jár, sikerrel hazaértem vele (8km kb.), de félek, hogy ha nem lesz beállítva rendesen, akkor nem sokáig lesz ilyen jó. Porlasztó 22N1 jelzéssel bír. Keresgettem az oldalon beállítási leírást, de kissé béna vagyok és nem találtam, meg még nem olvastam vissza, esetleg ha tudna valaki egy linket...
Takarítsd ki a karburátort, csinálj olajcserét, ellenõrizd a fékbetéteket, nézzd meg a láncot, és keverj normális arányú keveréket
Üdv
Aztán
Tervem, hogy a motort majd egy kicsit megtuningolom (segítséggel persze, mert én eléggé hülye vagyok az ilyesmihez), pl.: van iskolatársam, akinek van feleslegben 150 -es teljesen felfúrt hengere, hozzá való hengerfeje, dugó stb., arra gondoltam lecserélni a mostanit.
Elektromosság terén: elektronikus töltésszabályzó, gyújtás átalakítása, irányjelzõk átalakítása, esetleg mindenféle visszajelzõ fények stb...
Találtam itt az oldalon egy MZ ES 150 felújítását, ott az illetõ Dellorto PHBL 24-es porlasztót szerelt a jármûre. Újonnan kb. 20 E-ért találtam interneten legolcsóbban, használtan 12 e-ért. Nincs valami sok pénzem, azért kérdezem, hogy megéri ezt venni, jobban meg-e tõle a gép (mennyivel), vagy esetleg valaki ajánlana valami mást (esetleg a 28-ast).
Most ennyi jutott az eszembe.
Elõre is mindenkinek köszönöm a segítséget
Ádám
Etz 150 87'
Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre (nem is kicsire
)...
Nem túlságosan régóta van egy MZ 125 TS mocim viszonylag életképes. Töltés nincs, osztály társam elektronikus töltésszabályozót készít rá, hátha attól megjavul, ha nem az akkor esetleg a gerjesztõ tekercs (forgórész elvileg jó, mértük). Ezzel még úgy elment, hogy csak rövid távon használgattam, próbálgattam és használat után aksi kivesz, töltõre fel, indulás elõtt mociba be.
Következõ probléma: valószínûleg sok keveréket kapott és kap, mert eléggé füstöl és érdekesen viselkedik: gyertyát pillanat alatt beköpi, hidegen nagyon nehezen indul stb... Múltkor nem sikerült vele elindulnom, így egy kicsit megbányásztuk, hogy mi a fenéért nem teszi a dolgát... Észrevettük, hogy a tank redvás, benzinszûrõ is, benzincsõ régi, merev. Benzint leeresztettük ezeken keresztül, egy kicsit hagytunk a tankban és azzal "kimostuk" a nagyja piszkot. Új benzincsõ és szûrõ került a régiek helyére. Vettünk egy új gyertyát is, azt is beletettük. Kitoltuk házból az utcára, benzincsap kinyit, gyújtás ráad, egy határozott rúgás és szépen jár, sikerrel hazaértem vele (8km kb.), de félek, hogy ha nem lesz beállítva rendesen, akkor nem sokáig lesz ilyen jó. Porlasztó 22N1 jelzéssel bír. Keresgettem az oldalon beállítási leírást, de kissé béna vagyok és nem találtam, meg még nem olvastam vissza, esetleg ha tudna valaki egy linket...
Aztán
Tervem, hogy a motort majd egy kicsit megtuningolom (segítséggel persze, mert én eléggé hülye vagyok az ilyesmihez), pl.: van iskolatársam, akinek van feleslegben 150 -es teljesen felfúrt hengere, hozzá való hengerfeje, dugó stb., arra gondoltam lecserélni a mostanit.
Elektromosság terén: elektronikus töltésszabályzó, gyújtás átalakítása, irányjelzõk átalakítása, esetleg mindenféle visszajelzõ fények stb...
Találtam itt az oldalon egy MZ ES 150 felújítását, ott az illetõ Dellorto PHBL 24-es porlasztót szerelt a jármûre. Újonnan kb. 20 E-ért találtam interneten legolcsóbban, használtan 12 e-ért. Nincs valami sok pénzem, azért kérdezem, hogy megéri ezt venni, jobban meg-e tõle a gép (mennyivel), vagy esetleg valaki ajánlana valami mást (esetleg a 28-ast
).
Most ennyi jutott az eszembe.
Elõre is mindenkinek köszönöm a segítséget
Ádám
Szükségem lenne egy kis segítségre (nem is kicsire

Nem túlságosan régóta van egy MZ 125 TS mocim viszonylag életképes. Töltés nincs, osztály társam elektronikus töltésszabályozót készít rá, hátha attól megjavul, ha nem az akkor esetleg a gerjesztõ tekercs (forgórész elvileg jó, mértük). Ezzel még úgy elment, hogy csak rövid távon használgattam, próbálgattam és használat után aksi kivesz, töltõre fel, indulás elõtt mociba be.
Következõ probléma: valószínûleg sok keveréket kapott és kap, mert eléggé füstöl és érdekesen viselkedik: gyertyát pillanat alatt beköpi, hidegen nagyon nehezen indul stb... Múltkor nem sikerült vele elindulnom, így egy kicsit megbányásztuk, hogy mi a fenéért nem teszi a dolgát... Észrevettük, hogy a tank redvás, benzinszûrõ is, benzincsõ régi, merev. Benzint leeresztettük ezeken keresztül, egy kicsit hagytunk a tankban és azzal "kimostuk" a nagyja piszkot. Új benzincsõ és szûrõ került a régiek helyére. Vettünk egy új gyertyát is, azt is beletettük. Kitoltuk házból az utcára, benzincsap kinyit, gyújtás ráad, egy határozott rúgás és szépen jár, sikerrel hazaértem vele (8km kb.), de félek, hogy ha nem lesz beállítva rendesen, akkor nem sokáig lesz ilyen jó. Porlasztó 22N1 jelzéssel bír. Keresgettem az oldalon beállítási leírást, de kissé béna vagyok és nem találtam, meg még nem olvastam vissza, esetleg ha tudna valaki egy linket...
Aztán

Tervem, hogy a motort majd egy kicsit megtuningolom (segítséggel persze, mert én eléggé hülye vagyok az ilyesmihez), pl.: van iskolatársam, akinek van feleslegben 150 -es teljesen felfúrt hengere, hozzá való hengerfeje, dugó stb., arra gondoltam lecserélni a mostanit.
Elektromosság terén: elektronikus töltésszabályzó, gyújtás átalakítása, irányjelzõk átalakítása, esetleg mindenféle visszajelzõ fények stb...

Találtam itt az oldalon egy MZ ES 150 felújítását, ott az illetõ Dellorto PHBL 24-es porlasztót szerelt a jármûre. Újonnan kb. 20 E-ért találtam interneten legolcsóbban, használtan 12 e-ért. Nincs valami sok pénzem, azért kérdezem, hogy megéri ezt venni, jobban meg-e tõle a gép (mennyivel), vagy esetleg valaki ajánlana valami mást (esetleg a 28-ast

Most ennyi jutott az eszembe.
Elõre is mindenkinek köszönöm a segítséget

Ádám
Üdv.: Ádám
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
ez a helyes út...Dodi írta:Igen!
Az ES az nagyon OK.
ÁÁÁÁH! Nem vok nagyon elfogult!



bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Ha ilyen zsir géphez jutotál szencségtörés belenyulni ha nem muszály,majd ha eljön az ideje.Egyébként az 1,5 LE sokszor jól jön pl ha szembe fúj a szél de aki megszokta annak fel sem tünik a hiánya.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
kupi írta:Igen szinte teljesen egyformák(legalábis csereszavatosak az alkatrész egységek)nekem egy utolsó kiadásu TS 125 ös van ez már a BVF22N2-1 es karbival van szerelve ezen már álitható ütközöcsavaral az alapjárat és más a karbi szerkezete is (tûfuvoka és a tolatyú mind a kis TZ-n")de a fuvokák és az uszó egyforma,és a kuplung kosár és persze a lác is ETZ-s de nekem volt már benne ES is ki lehet cserélni és ugyan ugy megy mindegyikel(az ES keskenyebb láncal).Eltérés lehet még a fõtengely az ES ha jól tudom felül csak bromz perselyes az enyém eredetileg már tûgörgös volt mind az ETZ (most német bronzperselyes van benne)szerintem tartosabb.A váltó az egy az egy a motortömb csak a forduat kihajtás furatába tér el,azt nem tudom a 125 re fel e lehet tenni a 150 es hengert ezt még nem probáltam de kiváncsi lenék rá nagyon.Az elektronika az egyforma igaz a kor szelemének megfelelõ(akkor világitotak ha nem látak)ma már kicsit szerény de keresem a megoldást erre(szerintem a helyes irány a ledes izzó a féklámpába és ahova lehet).Alkatrész szerencsére van utángyátot is de én inkább veszek egy sufniba szunnyadó ES-vagy TS-t és elbontom legutoljára 2000ft ért sikerült vennem egy komplett ES-t papirok nélkül.
igen én sem tudok más eltérést. de majd felteszem máshol is kérdést hátha van hozzáértõ ember.
most hogy vettem egy eredeti ES 125-ös gépet, lehet hogy a hengert átszerkesztem. de azon gondolkodok folyamatosan, hogy egy 6234 km. es motorba érdemes e belenyúlni? a különbség csak, 1,5 Le. ez szerintem elhanyagolható.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Igen szinte teljesen egyformák(legalábis csereszavatosak az alkatrész egységek)nekem egy utolsó kiadásu TS 125 ös van ez már a BVF22N2-1 es karbival van szerelve ezen már álitható ütközöcsavaral az alapjárat és más a karbi szerkezete is (tûfuvoka és a tolatyú mind a kis TZ-n")de a fuvokák és az uszó egyforma,és a kuplung kosár és persze a lác is ETZ-s de nekem volt már benne ES is ki lehet cserélni és ugyan ugy megy mindegyikel(az ES keskenyebb láncal).Eltérés lehet még a fõtengely az ES ha jól tudom felül csak bromz perselyes az enyém eredetileg már tûgörgös volt mind az ETZ (most német bronzperselyes van benne)szerintem tartosabb.A váltó az egy az egy a motortömb csak a forduat kihajtás furatába tér el,azt nem tudom a 125 re fel e lehet tenni a 150 es hengert ezt még nem probáltam de kiváncsi lenék rá nagyon.Az elektronika az egyforma igaz a kor szelemének megfelelõ(akkor világitotak ha nem látak)ma már kicsit szerény de keresem a megoldást erre(szerintem a helyes irány a ledes izzó a féklámpába és ahova lehet).Alkatrész szerencsére van utángyátot is de én inkább veszek egy sufniba szunnyadó ES-vagy TS-t és elbontom legutoljára 2000ft ért sikerült vennem egy komplett ES-t papirok nélkül.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Hát a leszólásról az a véleményem hogy nem korrekt. Legfõképpen ha olyan motor gazdája szólja le, akinek azért alapjaiban olyan vas van a birtokában, mint amilyet leszól. Lehetne horror regényeket mesélni a bölcsõvázas, meg nem bölcsõvázas motorok különbségérõl, /ez utóbbiban általában kicsavarodik a blokk, mint tudjuk/, de minek? Igazából nem az a lényeg hogy bárkinek beszóljunk, hanem hogy együtt élvezzük az MZ-t. Az, meg ha a kis MZ-t valaki leszólja, inkább egy –egy rossz motor, stb. eredménye, mintsem a valós tények.
Én meg vagyok elégedve vele, lassan készen lesz teljesen. Sõt ha tehetném, és találnék gyári vasat, vennék még egyet. De nem nagyot, csak 125-öst, vagy 150-est.
És most adatok:
Az MZ ES 125, MZ ES 125/1, az MZ TS 125, -bõl összesen: 599 729-et gyártottak.
Az MZ ES 150, MZ ES 150/1, az MZ ES 150, -bõl összesen: 699 999-db-ot gyártottak.
Ebbõl kitûnik, hogy annyi rohangászik szerteszét mindenféle csûrben, fészerben, ólban, garázsban, hogy alkatrész még jó pár évig lesz hozzá. Lévén a motor közel azonos, tudásom szerint a 125, és 150-es között, a porlasztó, a kis lánckerék, és henger a különbség/.
Tényleg erre kíváncsi lennék hozzáértõtõl. Tényleg ennyi a külömbség?
Én meg vagyok elégedve vele, lassan készen lesz teljesen. Sõt ha tehetném, és találnék gyári vasat, vennék még egyet. De nem nagyot, csak 125-öst, vagy 150-est.
És most adatok:
Az MZ ES 125, MZ ES 125/1, az MZ TS 125, -bõl összesen: 599 729-et gyártottak.
Az MZ ES 150, MZ ES 150/1, az MZ ES 150, -bõl összesen: 699 999-db-ot gyártottak.
Ebbõl kitûnik, hogy annyi rohangászik szerteszét mindenféle csûrben, fészerben, ólban, garázsban, hogy alkatrész még jó pár évig lesz hozzá. Lévén a motor közel azonos, tudásom szerint a 125, és 150-es között, a porlasztó, a kis lánckerék, és henger a különbség/.
Tényleg erre kíváncsi lennék hozzáértõtõl. Tényleg ennyi a külömbség?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Igy igaz és nagyon õrülök a véleményednek mivel a kiss TS-t eddig mindenki csak leszolta pedig egy igazi társ a mindenapokban megvanak az elõnyei saját szépsége"én bejártam vele Magyarországot és láta alatam az Alpokat is igaz csak egy kicsit de láta.És soha semmi komoly bajom nem volt sem a szerkezetel sem a konstukcioval,nem a legtökéletesebb de ez benne a szép(és szerintem itt kezdõdik az igazi motorozás olajos kéz és elzsibadt fenék 70nél többet is látsz).És a modern MZ-k alapja igazi tulélök,nem is fényezem tovább mert ez a duma nem ide való még kikapok érte.Köszi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Egyetértünk.
Magam is azt vallom, hogy a gyári a legjobb! Az utánbarkácsolt szarok tönkrevágják a mocit akármilyen autószerelõ tuti receptje a befutó! A gyári áttétel, a gyári karburátor, a gyári porlasztó!
Meg, aztán aki a kis 125-ös, vagy a báty, a 150-es- esel, akar 130-at menni, az vegyen nagyobb motort. Ezekben pont a középkori fíling a király! Sokan mondják, hogy ráz, mert nincs a motor csillapítva a váz találkozásánál. De ebben ez a szép. 75-80-al elmegy bárhová!
Nekem az is furcsa, amikor sokan azt írják, hogy egy-egy elõzés után elszáll a gyújtás, vagy megszakító, vagy bármi. Miért szállna el? Csavar rögzít mindent, ha elszáll, akkor szar a csavar! Az üllõ, meg kalapács találkozását meg úgyis karban kell tartani! A lámpa esetleg a gyenge láncszem, de ha jól van kezelve a gép, akkor az sem lehet gond. A Pannónia karbis gép szerintem kacsa.
Magam is azt vallom, hogy a gyári a legjobb! Az utánbarkácsolt szarok tönkrevágják a mocit akármilyen autószerelõ tuti receptje a befutó! A gyári áttétel, a gyári karburátor, a gyári porlasztó!
Meg, aztán aki a kis 125-ös, vagy a báty, a 150-es- esel, akar 130-at menni, az vegyen nagyobb motort. Ezekben pont a középkori fíling a király! Sokan mondják, hogy ráz, mert nincs a motor csillapítva a váz találkozásánál. De ebben ez a szép. 75-80-al elmegy bárhová!
Nekem az is furcsa, amikor sokan azt írják, hogy egy-egy elõzés után elszáll a gyújtás, vagy megszakító, vagy bármi. Miért szállna el? Csavar rögzít mindent, ha elszáll, akkor szar a csavar! Az üllõ, meg kalapács találkozását meg úgyis karban kell tartani! A lámpa esetleg a gyenge láncszem, de ha jól van kezelve a gép, akkor az sem lehet gond. A Pannónia karbis gép szerintem kacsa.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Tanácstalan vagyok én régen egy másik 125 öst probáltam felpiszkálni de a 110 az már sok neki gondolj bele a gyári átételel 6800 lenne a fordulat 110 nél!Sem a kipuf sem az õblités nem lenne tökéletes nem beszélve arrol,hogy a gyári beálitás a legtökéletesebb ha nem frankó a benzin levegõ tehát sok a benzin az égés leromlik tehát még szarabb mind a gyárival.Van egy Pesti srác aki négy felömlös hengert csinál modositja a kipufogot,és az elsõ fogaskereket 150-es ére cseréli a karbi marad a régi és igy tud 110km/ó akkor igy kb6000 pörög de majdnem elszál.Nem tudom de az is igaz vannak csodák de mind minden csoda ezis csak pár napig tarthat.Sokat kibir az MZ de nem mindent!Látam leszakadt dugot kitört házakat elferdült hajtokart sõt szétnyiltat is,nem beszélve az utángyártott elolvadt dugorol és a sok törött gyûrüröl.Egyébként van ithol Pannoniám én a forditotját akartam kivitelezni MZ karbi a Pancsira de nem akarta (kb két évig kinlodtam ilyesmivel)csak az eredetivel az igazi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Nekem is érdekesnek tûnik. Ha mégis ennyi volt, akkor az a motor pár száz km után kifeküdt. A Pannónia karburátort meg el sem tudom képzelni, hogy hozta össze az Mz-vel. tegnap direkt megnéztem egy Pannóniát. Hát kétséges minden esetre.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Lehet nem pontos az órája"én is ismertem ilyen esetet mikor a srácnak a 250 es ETZ je 130km/ó ment igaz én mellete jöttem végig a TS125 õs öm el és az csak 95km/ ó mért és nekem ez majdnem ful gáz volt igaz de azt tudom az órám majdnem pontos as az emlitet ETZ pedig alig birta az 5.ket olyan gyenge volt".És az is lehet valamit babráltak a fogaskerékkel"vagy a kerék átmérõvel (gyárilag 18 as)és ha 16 ost tesznek bele máris máshogy mér.Egy biztos a leirtak alapján (nekem 18 éves tapasztalat 125Ts el)nehéz elkébzelni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ez KACSA. 90-95 km/h-s utazó... pilóta nélkül esetleg 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Hozzáértõ sokat próbált véleményekre vagyok kíváncsi. Ezt ma olvastam. Létezhet?
„A motorerõt egy kicsit keveselltem ,ezért kapott egy egyhengeres Pannónia karbit ,ami a gyári állíthatatlan ás alapjárat nélküli karbi után kész felüdülés volt. Nem mellesleg sokkal erõsebb lett tõle a motor, ugyanakkora fogyasztással, mint a gyári karbival. Ehhez hozzájárult az is, hogy egy hétig tartott, mire beállítottam a karbit. A blokk már külsõ szimeringes, erõsített csapágyazású. A motor nagyon kényelmes, leszámítva magasabb fordulton némi vibrációt. Az utazója gyári karbival 80-85, a Pannónia karbival 90-95 lett. A végsebessége mindkét karbival 110km/h. ”
itt olvastam: http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=59024
„A motorerõt egy kicsit keveselltem ,ezért kapott egy egyhengeres Pannónia karbit ,ami a gyári állíthatatlan ás alapjárat nélküli karbi után kész felüdülés volt. Nem mellesleg sokkal erõsebb lett tõle a motor, ugyanakkora fogyasztással, mint a gyári karbival. Ehhez hozzájárult az is, hogy egy hétig tartott, mire beállítottam a karbit. A blokk már külsõ szimeringes, erõsített csapágyazású. A motor nagyon kényelmes, leszámítva magasabb fordulton némi vibrációt. Az utazója gyári karbival 80-85, a Pannónia karbival 90-95 lett. A végsebessége mindkét karbival 110km/h. ”
itt olvastam: http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=59024
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég