Tuning
- kobraCode
- versenyző

- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Matthej nézd meg a 251-es ETZ-t, ha jól tudom ugyan az a váza mint a 150-es ETZ-nek, csak kicsit megvan ersõítve. És a blokk pedig a 250-es bõl kertült át. Elvileg bele kell hogy menjen. De talán valaki aki ezt próbálta már, és többet tud segíteni neked.Matthej01 írta: Hogyne lenne.Most gondolj bele akkora a menetszél hogy a gizdáknak tökk hamar kihül a bele! Ezért nagyon fel kell öltözniük. Én kifejlesztettem a tv nézõ izmot ami szép gömbölyû tehát áramvonalas. Lehet nagy a súly mégis áramvonalas tehát a légellenállási tényezõje megkockáztatom kisebb mint az opel calibrának. A 2. hatalmas elõny nem hül ki a bélésem olyan gyorsan. Ez nem azt jelenti hogy nem fázom csak késõbb jön az a velõtrázó belsõ remegés meg a kék száj(nem oxigén hiányra gondoltam). Tehát ez anatómiai tuningnak minõsül....persze valamit valamiért: áramvonalasság-egésség.![]()
Vagy valaki nézte már hogy a 250-es blokk belemegy a 150-es vázba???
Üdv.
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Hogyne lenne.Most gondolj bele akkora a menetszél hogy a gizdáknak tökk hamar kihül a bele! Ezért nagyon fel kell öltözniük. Én kifejlesztettem a tv nézõ izmot ami szép gömbölyû tehát áramvonalas. Lehet nagy a súly mégis áramvonalas tehát a légellenállási tényezõje megkockáztatom kisebb mint az opel calibrának. A 2. hatalmas elõny nem hül ki a bélésem olyan gyorsan. Ez nem azt jelenti hogy nem fázom csak késõbb jön az a velõtrázó belsõ remegés meg a kék száj(nem oxigén hiányra gondoltam). Tehát ez anatómiai tuningnak minõsül....persze valamit valamiért: áramvonalasság-egésség.bluerider írta:Meg ugye motyó nélkül is van bõven terhelés!
Vagy valaki nézte már hogy a 250-es blokk belemegy a 150-es vázba???
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Ok köszi. De eggyet nem értek a lengõvillával meg a telóval mia baj nekem 250 teló van hátul. Én olyasmire gondoltam hogy 200 as henger ha egyáltalalán van ilyen. Én a fõtengelybe nem turkálok bele mert az nagyon sarkalatos pontja azt csak egyszer kell elrontani és megy a lecsóba az egész. Subee0-féle gyújtást én csináltam de nem mûkszik nem lenne rossz dolog ha menne sajna nem értek hozzá+jó lenne egy hall jeladós modul a megszakító helyett. Meg ilyesmi. Ha jutottatok valamire a te motorodnál jó lenne ha "+" tapasztalat megosztanád velem.
Subb-ee álltal készített gyújtást, és majd rakok fel egy 33-as karbit az enyémre.Meg talán lelessz könnyítve a fõtengely, de azt ma beszélem le bambival személyesen, hogy miket kell még módosítani a blokkon.Matthej01 írta:Jó lenne valami mert mostanában nem tudom lecserélni a kis etz-t. Ezért kérdeztem hátha tudsz olyan megoldást ami nem emeli meg a fogyasztást a csillagos égbe. Nem kéne sok csak azért felmotyózva is jó lenne ha menne 90-esetleg100.
Csak jövõre lessz kész a motor, ha azt kivárod, tartok róla beszámolót.De egyébként a 100-as utazó az már sok.Megkéne babrálni a lengõvillát, meg a telókat.
mindent lehet,sak kérdés,hogy megériMatthej01 írta:És ha szépen megkérlek tudnálnekem ilyet csinálni?bambi írta:Ez egy gyári kéthengeres forgótárcsás rz 250-es versenymotor.tudomásom szerint 62 LE volt.A maga idejében ez volt a legerõsebb ebben kategoriában.A Japán tipusok csak 50 LE volt,ha nem volt mûszaki problémája,akkor csúnyán elverte a többi márkát.Egy kicsit nem lehetne valahogy több paripát meg forg. nyomatékot varázsolni a 150-es etzbe. Tudom vegyek másikat.. ........ De most komolyan
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
A hajtómûolajnak rohadt mind1 80w-90. Hacsak az iq betyár nem motorolajat rak bele. akkor meg is érdemli. Ha egyszer úgy tervezték hogy oda 80-90 es kell akkor egy tervezõmérnököt miért kell felülbírálni. Én is utángyártottat vettem nek kell semmit faragni fogod felrakod aztán hézagolás ha kel és jóónapot!
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
etz150 kuplungja teljesen más mint az etz250-é, ha vastagabb is a kuplungbetét/lamellák, akkor a háromszög alakú hézagolólemezekkel kell megváltoztatni a köteg összeszorítását(minél több hézagolólemez, annál erõsebben szorul össze a köteg), ja és a váltóolaj sem mindegy 
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hohohó!
mit látnak szemeim... azok a nyílások a fékdob oldalán azok arra szolgálnak h a menetszél "kiszippantsa" a fékbetétrõl lejövõ port?
mit látnak szemeim... azok a nyílások a fékdob oldalán azok arra szolgálnak h a menetszél "kiszippantsa" a fékbetétrõl lejövõ port?
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Én úgy tudom semmi, a 251-nek az alsó bordái le vannak vágva, több hely kellett a kipufogó könyöknek...
csikin írta:A 250es ETZ-k négy felömlõsek, az ES/TS kettõ.
De ha már itt tartunk van különbség a 250es és a 251es hengere között?
Azt hiszem itt az oldalon található Motorrevüs ETZ használttesztben volt hogy más a szívás vezérlése.![]()
Üdv.: Csikin
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Köszi Csikin, igy már tiszta .
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Igen ilyen, csak teljesen átlátszó.
A csomagban pár csavar/alátét van és két fül.
Egy az egyben nem megy fel, mert ahogy a képen is látszik olyan motorokhoz van tervezve ahol a lámpát két csavar fogja oldalt.
Én csináltam hozzá két tatrófület amit az alsó kifli/elsõ indexek rögzítõjéhez csavaroztam.
Az a baj hogy és nagyon vékony lemezbõl csináltam és nagyon rezgett ezért kitámasztottam polifoammal a lámpabúrához.
De most télen készítek egy szebb bilincses megoldást.
http://csikin.extra.hu/dsc00085.jpg
http://csikin.extra.hu/dsc00086.jpg
http://csikin.extra.hu/dsc00087.jpg
nem túl jók a képek
És nem vettem észre lassulást
A csomagban pár csavar/alátét van és két fül.
Egy az egyben nem megy fel, mert ahogy a képen is látszik olyan motorokhoz van tervezve ahol a lámpát két csavar fogja oldalt.
Én csináltam hozzá két tatrófület amit az alsó kifli/elsõ indexek rögzítõjéhez csavaroztam.
Az a baj hogy és nagyon vékony lemezbõl csináltam és nagyon rezgett ezért kitámasztottam polifoammal a lámpabúrához.
De most télen készítek egy szebb bilincses megoldást.
http://csikin.extra.hu/dsc00085.jpg
http://csikin.extra.hu/dsc00086.jpg
http://csikin.extra.hu/dsc00087.jpg
nem túl jók a képek
És nem vettem észre lassulást
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Sziasztok lehet hülye kérdés de hány felömlös egy gyári 250-es ETZ? Van egy hengerem ami négy de én valamiért csak ketöre emlékezem,lehet tévedek?Egyébként nagyon komoly a kiképzése(mint a gyári).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Hello Csikin!
Megnéztem a plexit adamoto-nál.
Én ezzel szemezek: http://adamoto.hu/shop_artdet.php?shop_ ... k=10006508
Ilyen van neked is csak víztiszta?
Gond nélkül fel lehet rakni 250-es ETZ-re? Nem kell átalakítani semmit? Jól illeszkedik?
Mert gondolkozom, hogy én is szeretnék venni egyet, de csak akkor ha minden gond nélkül fel lehet rakni.
Menetteljesítményt nem befolyásolja?
Köszi!
Tamás
Megnéztem a plexit adamoto-nál.
Én ezzel szemezek: http://adamoto.hu/shop_artdet.php?shop_ ... k=10006508
Ilyen van neked is csak víztiszta?
Gond nélkül fel lehet rakni 250-es ETZ-re? Nem kell átalakítani semmit? Jól illeszkedik?
Mert gondolkozom, hogy én is szeretnék venni egyet, de csak akkor ha minden gond nélkül fel lehet rakni.
Menetteljesítményt nem befolyásolja?
Köszi!
Tamás
Jumper
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Karak!
Nekem Puig plexi van fönt, az adamoto-nál vettem a víztisztát kb 3800Ft-ért, így utólag megérte volna a plusz ezrest a füstszínû .
184cm-vagyok a sisakomra tereli a szelet, és egy kicsit a vállamra.
Testrõl jól elviszi, nem is ázok el. Én csendesebbre számítottam, de sokkal jobb mint elõtte volt.
Akkor 110nél engem szinte dobált, meg nagyon összekócolta a hajamat:D
És szerintem jól is néz ki:)
Csikin
Nekem Puig plexi van fönt, az adamoto-nál vettem a víztisztát kb 3800Ft-ért, így utólag megérte volna a plusz ezrest a füstszínû .
184cm-vagyok a sisakomra tereli a szelet, és egy kicsit a vállamra.
Testrõl jól elviszi, nem is ázok el. Én csendesebbre számítottam, de sokkal jobb mint elõtte volt.
Akkor 110nél engem szinte dobált, meg nagyon összekócolta a hajamat:D
És szerintem jól is néz ki:)
Csikin
Hello!
Na azt szeretném kérdezni, hogyha 300-as hengerem van(Bambi által) akkor mekkora lehet a préstér?
Csakmert hengertalptömítést mûszaki rajzlapból vágtam ki, nem vastag papír. A hengerfej alatt sörös dobozból kivágott alátét van(0,2-3mm). Ha bedugok forrasztóónt a gyertya nyíláson akkor azt tapasztalom, hogy a kipufogónál még hozzáért de a szívó oldalon nem. Azt szeretném megkérdezni, hogy mi van, ha kiszedem a hengerfej tömítést? Mekkora minimális préstér jó még, ha nem akarom, hogy kopogjon! (egyébként mirõl ismerni meg a kopogást? tudom, hogy más a hangja, de mire kell olyankor számítani és mit lehet tenni?)
Lehet ettõl(mármint a nagy préstértõl), hogy 5000km- alatt a nem lett semmi gondom az utángyártott szimpla blokktartóval?
Illetve kicsit másfelé kanyarodva; amikor raktuk bele a dugattyút akkor azt láttuk, hogy a hajtókar alján a sonkánál nem volt olyan bronzgyûrû, a hatókar felsõ részénél meg újra volt perselyezve ezenkívül derékszögelésnél állandóan túldeformálódott. Namost ezek csak az elõzõ szerelõk kreténségébõl ilyen, vagypedig direkt, szóval kell félnem, hogy gondja lesz? Vagy hajtsam így amíg megy?
Húha kicsit sok kérdésem van, de remélem nem gond!
Üdv Tamás
ui:251-esrõl van szó, 250-es hengerrel
Na azt szeretném kérdezni, hogyha 300-as hengerem van(Bambi által) akkor mekkora lehet a préstér?
Csakmert hengertalptömítést mûszaki rajzlapból vágtam ki, nem vastag papír. A hengerfej alatt sörös dobozból kivágott alátét van(0,2-3mm). Ha bedugok forrasztóónt a gyertya nyíláson akkor azt tapasztalom, hogy a kipufogónál még hozzáért de a szívó oldalon nem. Azt szeretném megkérdezni, hogy mi van, ha kiszedem a hengerfej tömítést? Mekkora minimális préstér jó még, ha nem akarom, hogy kopogjon! (egyébként mirõl ismerni meg a kopogást? tudom, hogy más a hangja, de mire kell olyankor számítani és mit lehet tenni?)
Lehet ettõl(mármint a nagy préstértõl), hogy 5000km- alatt a nem lett semmi gondom az utángyártott szimpla blokktartóval?
Illetve kicsit másfelé kanyarodva; amikor raktuk bele a dugattyút akkor azt láttuk, hogy a hajtókar alján a sonkánál nem volt olyan bronzgyûrû, a hatókar felsõ részénél meg újra volt perselyezve ezenkívül derékszögelésnél állandóan túldeformálódott. Namost ezek csak az elõzõ szerelõk kreténségébõl ilyen, vagypedig direkt, szóval kell félnem, hogy gondja lesz? Vagy hajtsam így amíg megy?
Húha kicsit sok kérdésem van, de remélem nem gond!
Üdv Tamás
ui:251-esrõl van szó, 250-es hengerrel
Nekem még több volt mint neked km-ben, de ez ne legyen akadály! A fogyasztás attól függ mennyire húzod a gázt és milyen állapotú a géped (karbi stb.) Nekem 145-ös fúvóka Bing karbival most 5-6 liter között van. Nyomatékosabb lesz, jobban bírja a terheket.
Karak írta:Köszi!
Már egyeztettem a mesterrel, lehet vele csináltatom meg. A baj, hogy pest messze van... De a minõség fontos, szóval megkérdem a részleteket!
Köszönöm még egyszer. Ja és mennyit eszik most? Meg mennyivel lett több lóerõ?
Szia! Louis-ban árulnak ilyen plexit, Mladi-nak van ilyenje:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=294
Kb. 3-4k-ba kerül, van több színben. A márkája Puig ha jól tudom.
http://adamoto.hu/shop_art.php?shop_id=9949&cat=794177
Samu
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=294
Kb. 3-4k-ba kerül, van több színben. A márkája Puig ha jól tudom.
http://adamoto.hu/shop_art.php?shop_id=9949&cat=794177
Samu
PJocker írta:Sziasztok!
Etz 250 -hez keresek plexit a lámpa fölé! Tudtok-e segíteni, hogy hol nézzem meg?
Szia Samu!
Te mit is módosítottál pontosan a gépeden? A 300as dugót merre rendelted(milyen méret ez pontosan)? Gyertyát cseréltél? Hallottam olyat, hogy fõfúvókát is nagyítani kell... A henger furatása, valamint a hengerfej hozzáigazíttatása elég? Karbit nem feltétlenül muszáj cserélni gondolom elviszi a rendes karbi is...
Esetleg még pár infót dobhatnál róla. Köszöntem nagyon az eddigieket is
Lelkes amatõrként vágok bele az mz-m biztonságos, nem eget rengetõ tuningolásához... Remélem tudok elég tudást gyûjteni, hogy ne szúrjam el a dolgokat... Kicsit féltem a gépet...
Szép téli álmokat a gépeknek
Te mit is módosítottál pontosan a gépeden? A 300as dugót merre rendelted(milyen méret ez pontosan)? Gyertyát cseréltél? Hallottam olyat, hogy fõfúvókát is nagyítani kell... A henger furatása, valamint a hengerfej hozzáigazíttatása elég? Karbit nem feltétlenül muszáj cserélni gondolom elviszi a rendes karbi is...
Esetleg még pár infót dobhatnál róla. Köszöntem nagyon az eddigieket is
Szép téli álmokat a gépeknek
Sziasztok!
MÁr a blokk témában feltettem a kérdést, de gondoltam itt is felteszem, hátha vki okosabbat tud hozzászólni.
Ha 300as ra furatom a 250esem blokját (trabant dugó) akkor elég cska a hengert furatni, vagy a hengerfejen is kell módosítani valamit? Valamint milyen egyéb átalakításokat igényel a dolog? Természetesen elõtte megnézem, hogy a blokkban az alkatrészek rendben vannak e...
Köszönöm elõre is a hozzászólásokat, plussz infókat!
MÁr a blokk témában feltettem a kérdést, de gondoltam itt is felteszem, hátha vki okosabbat tud hozzászólni.
Ha 300as ra furatom a 250esem blokját (trabant dugó) akkor elég cska a hengert furatni, vagy a hengerfejen is kell módosítani valamit? Valamint milyen egyéb átalakításokat igényel a dolog? Természetesen elõtte megnézem, hogy a blokkban az alkatrészek rendben vannak e...
Köszönöm elõre is a hozzászólásokat, plussz infókat!
Tehát a sonkákat nem szabad leesztárgálni, hanem kifúrkálni.Utána mûanyaggal betömni.
Elhasznált fõtengelyem van nekem is, de inkább a mostanit használom el.
Kb jövõhéten fogom elkezdeni szétszedni a blokkomat, és lekönnyíteni a fõtengelyt.Majd beszámolok róla.
Nem vágom milyen gyújtást csinált subb-ee, de mostmár felkéne keresnem.
Kösz!
Elhasznált fõtengelyem van nekem is, de inkább a mostanit használom el.
Kb jövõhéten fogom elkezdeni szétszedni a blokkomat, és lekönnyíteni a fõtengelyt.Majd beszámolok róla.
Nem vágom milyen gyújtást csinált subb-ee, de mostmár felkéne keresnem.
Kösz!
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
az én szubjektív véleményem:
-fõtengelykönnyítés úgy h a forgattyúsház térfogata a lehetõ legkevésbé változzon meg:


viszont van olyan is, ahol nem tömték be a lyukakat mûanyaggal:


amúgy nekem van egy szétvert tengelyû fõtengelyem, ilyen farigcsálásra feláldozom, ha gondolod, mert engem is érdekel ez a téma.
-babetta gyújtás nem jó, mert fogod tudni vele 1 rúgással beindítani a gépet, simson-nál azért jó, mert egy berúgókar lenyomásával 3x fordul körbe a fõtengely, ehelyett a sub-ee féle teljesen elektronikus gyújtás 14-15ezerFt körül ha jól tudom...
-fõtengelykönnyítés úgy h a forgattyúsház térfogata a lehetõ legkevésbé változzon meg:


viszont van olyan is, ahol nem tömték be a lyukakat mûanyaggal:


amúgy nekem van egy szétvert tengelyû fõtengelyem, ilyen farigcsálásra feláldozom, ha gondolod, mert engem is érdekel ez a téma.
-babetta gyújtás nem jó, mert fogod tudni vele 1 rúgással beindítani a gépet, simson-nál azért jó, mert egy berúgókar lenyomásával 3x fordul körbe a fõtengely, ehelyett a sub-ee féle teljesen elektronikus gyújtás 14-15ezerFt körül ha jól tudom...
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok!
kis tz-met elkezdtem tuningolgatni.Hétfõn fogom az összes csapágyházat megperselyezni, és a fõtengelyt lekönnyíteni.Namost...A fõtengely sonkából mennyit szabad levinni, ami még egészséges?Akár átmérõ, akár gramm értékbe is mondhatjátok.
A fõtengellyel nem tudok mit kezdeni, utángyártott cuccokat, tûgörgõt, meg hajtókart kap.Végülis ahoz képest, 3000km-t biztos elvitt eddig a mostani, adok neki elég rendesen, és csak 5-ösben 6000-es fordulat fölött ad valami kattogást a blokk.Talán csak fölsõ tûgörgõ, vagy csapszeg lehet.Persze, fõtengelykönnyítés után kevesebbet fog bírni, de nemis mindennapi használatra kell.Meg akarom tartani hobbi motorként még pár évig, mert egészen beleszerettem
Továbbiakban Ts kuplungot kap, úgytudom megbízhatóbb.
A legfontosabb dolog, meg a gyújtás.Semmi képen se a gyárit akarom fennhagyni.Valami pontosabb kéne.Ötletek?Babettáét hallottam, hogy az jó.Beszerzése nem lehet nagy dolog, de felszerelése?Azért kérdem ezeket, mert amíg nincs összerakva a blokk, addig kéne megtudnom mit kell alakítani a blokkon.
Ezek után a hengerfejjel vagy gyertyával kell babrálnom?vagy azokat csak dugó méretezéshez képest kell alakítani?
Köszönöm elõre is.Üdv!
kis tz-met elkezdtem tuningolgatni.Hétfõn fogom az összes csapágyházat megperselyezni, és a fõtengelyt lekönnyíteni.Namost...A fõtengely sonkából mennyit szabad levinni, ami még egészséges?Akár átmérõ, akár gramm értékbe is mondhatjátok.
A fõtengellyel nem tudok mit kezdeni, utángyártott cuccokat, tûgörgõt, meg hajtókart kap.Végülis ahoz képest, 3000km-t biztos elvitt eddig a mostani, adok neki elég rendesen, és csak 5-ösben 6000-es fordulat fölött ad valami kattogást a blokk.Talán csak fölsõ tûgörgõ, vagy csapszeg lehet.Persze, fõtengelykönnyítés után kevesebbet fog bírni, de nemis mindennapi használatra kell.Meg akarom tartani hobbi motorként még pár évig, mert egészen beleszerettem
Továbbiakban Ts kuplungot kap, úgytudom megbízhatóbb.
A legfontosabb dolog, meg a gyújtás.Semmi képen se a gyárit akarom fennhagyni.Valami pontosabb kéne.Ötletek?Babettáét hallottam, hogy az jó.Beszerzése nem lehet nagy dolog, de felszerelése?Azért kérdem ezeket, mert amíg nincs összerakva a blokk, addig kéne megtudnom mit kell alakítani a blokkon.
Ezek után a hengerfejjel vagy gyertyával kell babrálnom?vagy azokat csak dugó méretezéshez képest kell alakítani?
Köszönöm elõre is.Üdv!
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
a felömlõk növelése elsõsorban fordulatszámnövelésre szolgál, ugyanis magasabb fordulaton gyorsabban kell h végrehajtódjon a gázcsere(kipuffgáz->ki, benzingõz->be) a hengerben. persze ez nem ilyen egyszerû, fõleg az mz-nél, mivel a generátor forgórésze max 10000 rpm-et bír elvileg. tehát akkor már a gyújtásnál is kell valamit módosítani. meg mit ér a magas fordulatszám ha nincs LE? akkor már lökettérfogatot is növelni kell, fõtengelyt könnyíteni, erõsebb hajtókar, és valahogy úgy kell megoldani a henger töltését(szívás, kipuffogás) h lehetõleg egyenletesen adja le a motor a teljesítményét a fordulatszám függvényében.Apol77 írta:Elnézést a hülye kérdésért, de mit befolyásol, miben lesz jobb a motor pl. 6 felömlõ esetén?
Komolyan nem tudom, nem ér kiröhögni
ha valami marhaságot írtam, akkor bambi légyszíves javíts ki
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gexxx
- bajnok

- Hozzászólások: 3163
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Rájttem, hogy lehet dobni gyorsan és olcsón az MZ-m teljesítményén... Jobban gyorsul, jobb az úttartása...
A megoldás: Fel kellett pumpálni a kerekeket
A megoldás: Fel kellett pumpálni a kerekeket
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég






