Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

sub-ee írta:
Gose89 írta:Hello!
A MZ ETZ 251re szeretnék tanksapkát, de sehol nincs a világon...
Életem végéig hálás leszek ha valaki megmondja honnan szerezhetek, mert a mostani ahol csak el lehet képzelni ereszt.
Szia

Az alsó tömítés cseréjével meg tudod oldani az eresztés dolgot, lehet kapni benzinálló gumit, abból tudsz csinálni hozzá.

Üdv.: Sub-ee
Az enyém is eresztett, én is ilyen gumiból vágtam bele tömítést, és kicsit a zárszerkezeten is alakítottam: 5 éve bíja.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

conus írta:
sub-ee írta:
Szia

Az alsó tömítés cseréjével meg tudod oldani az eresztés dolgot, lehet kapni benzinálló gumit, abból tudsz csinálni hozzá.

Üdv.: Sub-ee
hy,

benzinálló gumit milyen boltban lehet kapni? :roll:
Szia

Elmész a gumishoz és ott lehet kapni fényes felületû 4-10mm vastagságban négyzetméterre belül vászonhálós benzinálló gumilapot, én ott vettem körül 5 éve, de még ha jól emlékszem mindig van belõle! (Csak olyan gumisnál kapsz ilyet, ahol foglalkoznak vulkanizálással is!)

Csináltattam náluk egy marék ETZ 250-301-esre való gumit amire visszacsap a berugókar. Ez is 5 éve, betettem a 251-esembe két éve és azóta is benne van, egy pici szakadás sincs rajta!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

sub-ee írta:
Szia

Az alsó tömítés cseréjével meg tudod oldani az eresztés dolgot, lehet kapni benzinálló gumit, abból tudsz csinálni hozzá.

Üdv.: Sub-ee
hy,

benzinálló gumit milyen boltban lehet kapni? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
CIKAJ

Hozzászólás Szerző: CIKAJ »

MZ250/1-es hez keresek komplett porlasztót.Ha valaki tud vagy ismer olyat akinek van kérlek szóljatok.Nagyon sürgõs lenne!!!
Elöre is köszönöm :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gose89 írta:Hello!
A MZ ETZ 251re szeretnék tanksapkát, de sehol nincs a világon...
Életem végéig hálás leszek ha valaki megmondja honnan szerezhetek, mert a mostani ahol csak el lehet képzelni ereszt.
Szia

Az alsó tömítés cseréjével meg tudod oldani az eresztés dolgot, lehet kapni benzinálló gumit, abból tudsz csinálni hozzá.

Üdv.: Sub-ee
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

hello
Nem sajnos nem olyan kell, Conus-nak viszont hálás vagyok már csak el kell õket érni és megtudni h van e még.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Gose89 írta:Hello!
A MZ ETZ 251re szeretnék tanksapkát, de sehol nincs a világon...
Életem végéig hálás leszek ha valaki megmondja honnan szerezhetek, mert a mostani ahol csak el lehet képzelni ereszt.
hubermotor-nál az oldaluk tanulsága szerint van.
46-129 00-13.095 Tanksapka ETZ-251/301 TR db 1465.-
http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek ... zitok.html
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

A 251esre is olyan sapka kell mint a 250esre? mert akkor tok neked segiteni mert van vagy 5 darabom itthon
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

Hello!
A MZ ETZ 251re szeretnék tanksapkát, de sehol nincs a világon...
Életem végéig hálás leszek ha valaki megmondja honnan szerezhetek, mert a mostani ahol csak el lehet képzelni ereszt.
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

:)
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Az utóbbira szavaznék, poénokból sosem elég... :D

Ideje lenne megrendezni az elsõ "MZ-tankba a gumival!" pecaversenyt... mikor is lesz legközelebb MZ találkozó?

Viszont ezt az üzemanyagellátás topicot eléggé elzüllesztettük... mingyá jön az OFFirtó moderátor, és ellátja a bajunkat :P
Tehát a pecaverseny nevezéseit a ZÚZDÁba várjuk!
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

torokb:
nem tudom így van-e, de ha úgy érzed hogy "sok volt" a poénkodásom akkor bocsánat. Csak a jószándék vezérelt.
csak néha túlzásba viszem a marhulást... de remélem most nem
ezeket az emotikonokat is szoknom kell még.

ha a fentiek nem állnak, akkor viszont csak annyit írnék, hogy :
Köszönöm az ártatlan kis befõttesgumi nevében, hogy megmentetted a nagy és sötét benzintankból.
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Ma hazaérkezés után elsõ dolgom volt nekilátni az immáron napok óta mindenkit lázban tartó problémát megoldani.
1. Fogtam egy LED-es elemlámpát, melynek energia kibocsátása garantáltan alatta van abenzintankban fellépõ robbanásveszély miatt megengedhetõnek. (magyarul csak ilyen volt...)
2. Egy vékony és PUHA drótszálat választottam ki a készleten lévõk közül (ebbõl még ilyen is csak alig volt).
3. Kihalásztam a befõttesgumit.
4. Szembetalálkoztam a tegnapi tálkával, amiben a gumi ázott. A benzin elpárolgott. Helyén egy kis zöld paca volt. Egy nap alatt mégis beoldotta :)
Remélem mostantól mindenki nyugodtan tud aludni...
Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo »

torokb írta:És elérkezett az igazság pillanata. Szigorúan titkos kísérleti laboratóriumunkban egy három órás teszten bizonyosodtunk meg a benzin és a befõttesgumi közt fellépõ kölcsönhatások természetérõl. A kísérletben 95-ös oktánszámú benzin és MOL 2T keverékolaj 1:50 térfogatarányú keverékébe helyeztünk egy kommersz befõttesgumit. És hogy mi lett a kísérlet végeredménye?

1. Pezseg vagy robban?
Robban! Bármilyen meglepõ a benzin rövidtávon nem oldja a befõttesgumit, így pezsgés nem tapasztalható. Ellenben kiválló robbanószer. Más kérdés hogy a robbanáshoz a gumi nem szükséges...

2. Úszik, vagy elsüllyed?
A kérdésnek gyakorlati vetületei is vannak: ha közelít a benzin-cunami, alkalmas e a tömör gumi mentõövnek? NEM! Bármilyen meglepõ is, a gumi úgy süllyed el a benzinben mintha beton lenne...

Ezért ma már érdemes volt felkelni minden nap tanul valami újat az ember 8) :lol:
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Torokb:
Hosszú kampósvégû dróttal szerintem elõbb-utóbb ki tudod szedni.
Ha odabent sötét van akkor ne gyufával világíts be.:)

vagyis hát....
ha gyufával világítassz be, akkor még kampósvégû drót sem kell... kijön anélkül is hamar. :smt003 (bár ez így "túl egyszerû lenne" :) )

Ha drótozol, akkor a drót ne legyen túl kemény, nehogy a benzinszûrõt kiszakítsd. (bár ha nem szakítod ki, akkor megint csak "túl egyszerû lenne" :) )

Az igazi persze az volna, ha kiszednéd a befõttesgumit egy puhább kampósvégû dróttal, aztán egy keményebb kampósvégû dróttal kiszakítanád a szûrõt, aztán a végén megnéznéd gyufával nincs-e benne még valami amit ki kéne szedni vagy szakítani. :)

Ha nem lenne kielégítõ a feladat nehézsége, akkor további befõttesgumik bedobásával fokozható az élmény.
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

És elérkezett az igazság pillanata. Szigorúan titkos kísérleti laboratóriumunkban egy három órás teszten bizonyosodtunk meg a benzin és a befõttesgumi közt fellépõ kölcsönhatások természetérõl. A kísérletben 95-ös oktánszámú benzin és MOL 2T keverékolaj 1:50 térfogatarányú keverékébe helyeztünk egy kommersz befõttesgumit. És hogy mi lett a kísérlet végeredménye?

1. Pezseg vagy robban?
Robban! Bármilyen meglepõ a benzin rövidtávon nem oldja a befõttesgumit, így pezsgés nem tapasztalható. Ellenben kiválló robbanószer. Más kérdés hogy a robbanáshoz a gumi nem szükséges...

2. Úszik, vagy elsüllyed?
A kérdésnek gyakorlati vetületei is vannak: ha közelít a benzin-cunami, alkalmas e a tömör gumi mentõövnek? NEM! Bármilyen meglepõ is, a gumi úgy süllyed el a benzinben mintha beton lenne...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

oldja, csak nem ilyen sebességgel 8)
nekem a Rigán(bocsánat a szóért) :smt078 a benzinsapkára voltak téve befõttesgumik, és 2 év alatt 1 mállott el. :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

kezo írta:bocs h beleszólok de miért nem szedi ki ? :shock: tank le benzinnel együtt kiönt egy lavorba vgy vmibe gumi ki belõle vissza a benzin és kész de én csak egy laikus vagyok :)
Tegezz nyugodtan! :D
Túl egyszerû lenne... viszont ma estig meg lehet tenni a téteket hogy oldja e a benzin a befõttes gumit!
Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo »

bocs h beleszólok de miért nem szedi ki ? :shock: tank le benzinnel együtt kiönt egy lavorba vgy vmibe gumi ki belõle vissza a benzin és kész de én csak egy laikus vagyok :)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

#-o

Hogy Szacseszt idézzem,talán páran emlékeztek rá (egri srác,2. Sástón õ hajította el a frissen fényezett 251-et Kékes felé):
"Kétütemû blokkból minden kiég" :lol:

Egyébként a motorban szerintem nem tesz kárt.
Monjuk ha benzinben oldasz fel tejfölöspoharat,abból lesz a legolcsóbb modellragasztó,szóval ki tudja, lehet,hogy a benzincsapot azért nem nyitogatnám a helyedben,egy ilyen oldott dzsuva a fúvókát biztos jól eltömi.
De tényleg próbáld ki,hogy oldja-e.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

:lol: :lol: :lol:

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Szerintem a legegyszerûbb , ha az aranyárban lévõ benzinbõl kiöntesz 1 elmosott üres vajasdobozba 2 decit, és beledobsz 1 befõttesgumit :lol:

És mint a BRAINEC nevû mûsorban kiderül hogy vajon lebeg vagy elolszlik :twisted: :twisted:

A kísérlet eredményét várom :roll: :twisted: :lol:

Üdv : Ádám ! :lol: :lol: :lol:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Stravkó írta:
torokb írta:Szervusztok!
Ömm... velem mindig történik valami hülyeség... ma is: bekerült egy befõttesgumi a tankba. Olyan kis zöld vékony. Biztos túlizgulom a dolgot, de ugye nem lehet baj belõle? Gondolom benzin beoldja... aztán a benzin-olaj-gumi keverék elég a motorban... és? Szóval ugye nem nagy gáz?

U.I..: mielõtt hogykerültgumiatankba hozzászólások özöne árasztana el: 5lityós kannába keverem a naftát, van felcsavarozható töltõ toldalék a kannához, arra volt ráhúzva a gumi. Bekever, töltõcsõ fel, tanknyílásra irányít, fejjel lefele fordít az egész. Már benne is volt... :?
Ha benzines kannának a gumija,akkor nem valószínû,hogy oldja a benzin! Nem lesz baja.

Üdv: Stravkó
Nem, nem... befõttesgumi, nem tömítés. A töltõcsonk volt felgumizva vele a kannára... Szerintem oldja. De lehet hogy úszik a benzin tetején, akkor csak tele kellene tankolni, és kihalászni a nyílásnál :)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

torokb írta:Szervusztok!
Ömm... velem mindig történik valami hülyeség... ma is: bekerült egy befõttesgumi a tankba. Olyan kis zöld vékony. Biztos túlizgulom a dolgot, de ugye nem lehet baj belõle? Gondolom benzin beoldja... aztán a benzin-olaj-gumi keverék elég a motorban... és? Szóval ugye nem nagy gáz?

U.I..: mielõtt hogykerültgumiatankba hozzászólások özöne árasztana el: 5lityós kannába keverem a naftát, van felcsavarozható töltõ toldalék a kannához, arra volt ráhúzva a gumi. Bekever, töltõcsõ fel, tanknyílásra irányít, fejjel lefele fordít az egész. Már benne is volt... :?
Ha benzines kannának a gumija,akkor nem valószínû,hogy oldja a benzin! Nem lesz baja.

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Szervusztok!
Ömm... velem mindig történik valami hülyeség... ma is: bekerült egy befõttesgumi a tankba. Olyan kis zöld vékony. Biztos túlizgulom a dolgot, de ugye nem lehet baj belõle? Gondolom benzin beoldja... aztán a benzin-olaj-gumi keverék elég a motorban... és? Szóval ugye nem nagy gáz?

U.I..: mielõtt hogykerültgumiatankba hozzászólások özöne árasztana el: 5lityós kannába keverem a naftát, van felcsavarozható töltõ toldalék a kannához, arra volt ráhúzva a gumi. Bekever, töltõcsõ fel, tanknyílásra irányít, fejjel lefele fordít az egész. Már benne is volt... :?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

ásványi olaj < félszintetikus < teljesen szintetikus
jobbság és drágaság szerint rendezve, müzübe a félszintetikus az optimális. 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

szevasztok!egy kérdésem lenne.véleményetek és esetleg tapasztalataitok szerint a shell advance 2t-s motorolaj menyire jó?jobb a sima mol 2t-s motorolajnál v igazából tök mindegy :?:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Jah, meg ha valaki a bejáratós rigájába csak 2 litykót akart tenni az 1:16-osból és elõtte 1:50-en állt...azt is érhették meglepetések :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Stravkó írta:
RR_ZOZY írta:Én még tankoltam a jó öreg ÁFOR-os "átcsavargatós" korszakban: volt 1:16, 1:20, 1:25, 1:33, 1:50
Az "átcsavargatós" Áfor-ra én is emlékszem Zozy!
Egy kölcsön Simsont majdnem hazavágtam vele,áttekertem 1:40-re,de olaj nem igazán került bele!
Amatõrként is feltûnt a motor "sírós" hangja,öntöttem bele még olajat. Szerencsére megúszta a motor,és így én is mikor visszaadtam a gazdájának. [-o<

Üdv:Stravkó
Föleg mikor átt tekerték a tiszta "86"-osra és nem nézték meg mielött tankoltak
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

tigris írta:A kúton amíg volt keverék,az 1:40 volt,nem?Vagy mikor volt ez?DarkMZ,hány éves is vagy? :twisted:
(na jó,ilyet különben sem illik hölgytõl kérdezni)
Mellesleg a kúton Arol2T keveréket adtak?Én is azzal jártam,amikor még volt :oops:
Azt nem illik megkérdezni hogy hány éves,kérdezd meg töle mikor született :lol:
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

RR_ZOZY írta:Én még tankoltam a jó öreg ÁFOR-os "átcsavargatós" korszakban: volt 1:16, 1:20, 1:25, 1:33, 1:50
Az "átcsavargatós" Áfor-ra én is emlékszem Zozy!
Egy kölcsön Simsont majdnem hazavágtam vele,áttekertem 1:40-re,de olaj nem igazán került bele!
Amatõrként is feltûnt a motor "sírós" hangja,öntöttem bele még olajat. Szerencsére megúszta a motor,és így én is mikor visszaadtam a gazdájának. [-o<

Üdv:Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nem mondtam komolyan,csak kötekszem :wink:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Tudom, hogy öreg vagyok, mint a hegyek, de én még simán tankolgattam 33-al és 25-el is, igaz, azt a Simson S50-be. :)
MZ or nothing!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Én még tankoltam a jó öreg ÁFOR-os "átcsavargatós" korszakban: volt 1:16, 1:20, 1:25, 1:33, 1:50
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

a kúton volt 33-as és 40-es keverék is. a 33-as volt a bejáratós motorokba. de szeretném leszögezni h a 10 évvel ezelõtti arol 2t meg a mai között színben, sûrûségben és minõségben is különbség volt. :smt018 a mol sprint 2T ami leginkább hasonlít az akkori arol 2t-re színben és szagban 8) egyaránt.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A kúton amíg volt keverék,az 1:40 volt,nem?Vagy mikor volt ez?DarkMZ,hány éves is vagy? :twisted:
(na jó,ilyet különben sem illik hölgytõl kérdezni)
Mellesleg a kúton Arol2T keveréket adtak?Én is azzal jártam,amikor még volt :oops:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Ááááááááááááá, az még régen volt. Azóta vadiúj kipufom van és minden ki lett pucolva. :) Csak szintetikussal megyekmár egy éve. :wink:
MZ or nothing!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

darkMZ írta:Köszi, megnyugtattál! :wink:

Bár igazán nem kéne paráznom az olaj miatt, hisz évekig a benyakút készre kevert 33-as keverékével éldegélt az Mz-m. Ki tudja, milyen olajat adtak akkor hozzá... :roll:
húúú, jól nézhet ki a kipufogód :))) honnan szedted ezt a 33-ast? :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Köszi, megnyugtattál! :wink:

Bár igazán nem kéne paráznom az olaj miatt, hisz évekig a benyakút készre kevert 33-as keverékével éldegélt az Mz-m. Ki tudja, milyen olajat adtak akkor hozzá... :roll:
MZ or nothing!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

darkMZ írta:Ez nem probléma, de...

vettem tegnap Shell olajat, 2T-st, szintetikust, de rá van írva, hogy scooter-eknek, tehát robogókba. Most akkor öntsem ki?? Béna kútnál nem volt a szokásos Castrol olajom....
Nehogy kiöntsd! Tökéletesen jó a benzinbe keverve is! Én Repsol Scooter-rel járok régóta,hibátlan!!!

:D

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Ez nem probléma, de...

vettem tegnap Shell olajat, 2T-st, szintetikust, de rá van írva, hogy scooter-eknek, tehát robogókba. Most akkor öntsem ki?? Béna kútnál nem volt a szokásos Castrol olajom....
MZ or nothing!
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Andrei !
Írtam az adás-vételbe eladó alkatrészbe !
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

bambi írta:van egy csatos karbim 200km-es 8000ft ha érdekel
gondolom nem ETZ 150-re :(
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Andrei írta:ide is beírok már, hátha tud valaki segíteni, vagy találkozott-e már eme csodálatos hibával
januárban vettem a mocit, már akkor is furcsa volt a 2200 alapjárat, ami lámpakapcsolásra 1700 lett aztán néha 2500, néha 1000 ahol leáll, lámpával szinte mindig leállt

sok szarakodás és rossz irányba hibakeresés után a probléma teljesen a karburátorra koncentrálódott, mivel egy haver kölcsön karbijával tökéletes 1200 fordulat van és a lámpakapcsolást a motor észre sem veszi
azóta az én karbimat próbálom machinálni teljesen sikertelenül :( volt 1 hétig brigeciolban aztán gázolajban áztatás, sokszori átmosás, kompresszorral fújkálás eredmény nélkül
már régóta csörgött a subercsúszka ha csak kicsit húztam a gázkaron, ezt megoldottam egy új csúszkával, hogyha esetleg körülötte szívna rossz levegõt, nem segített
az alapjárat vagy 1800 felett, vagy 1000 körül ahol bizonytalan és leáll, a kettõ közé beállítani lehetetlen, néhány másodpercig marad meg e 2 érték között, majd leesik és leáll, a levegõcsavar tekergetése nagyjából semmit sem csinál, ha leveszem a karbi szájáról a gumit és kézzel befogom az alapjárati lyukat, a motor tovább jár !! :@
miközben ha abba a lyukba kompresszorral belefújok, úgy ontja a pici alapjárati lyukon a benzinpermetet hogy öröm nézni

a beállítás 2 féle (levegõcsavar 2 kitekerésre, 2000 fordulatnál úgyse csinál semmit, 1000-nél meg leáll, nem lehet állítani, köztes helyzet nincs)
1: fordulat belövése 2000-re, kicsit kitekerés amíg kb 1500-1600 lesz, tartja 5 másodpercig majd leesik 1000 és leáll
2: újraindítás, bizonytalan 1000, alapjárati csavar betekerése, 3-4 tekerést is fordulatszám emelkedés nélkül, pici gáz amire hirtelen felpörgög 3000 felé a motor, alapjárati csavar ismételt kitekerése 2000 alá ahol az 1-es verzió jön elõ

ezzel szívok 2 hónapja :((( új karbi vásárlásán gondolkodom, csak kicsit sokallom, a használt vagy börzés meg lutri :(
van egy csatos karbim 200km-es 8000ft ha érdekel
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Andrei írta:ezzel szívok 2 hónapja :((( új karbi vásárlásán gondolkodom, csak kicsit sokallom, a használt vagy börzés meg lutri :(
Szia amíg nincs pénzed másik karbira addíg tekerd le az alapjárati csavart akkor nem lesz alapjáratod és úgy jársz. A levegõ csavarral állítsd úgy be hogy a leggyorsabban vegye a lapot. Amúgy asszem Bambinak van (talán még mevan) jó állapotú karbija. Õnála tudakozódj ezügyben. Csomagküldés megoldható !!
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Én is találkoztam karbival amin nem sok hatása volt a csavarok állítgatásának. Ott az derült ki hogy az üresjárati rendszer fúvókája kissebb volt a kelleténél. Csatos MZ karbin van egy keresztfurat amin az üresjárati rendszer kapja a naftát, azt amíg nem tudtam hogy ottvan, nem sikerült se észrevenni, se kipucolni. (Viszont tisztítás után erõs javulás mutatkozott)
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

ide is beírok már, hátha tud valaki segíteni, vagy találkozott-e már eme csodálatos hibával
januárban vettem a mocit, már akkor is furcsa volt a 2200 alapjárat, ami lámpakapcsolásra 1700 lett aztán néha 2500, néha 1000 ahol leáll, lámpával szinte mindig leállt

sok szarakodás és rossz irányba hibakeresés után a probléma teljesen a karburátorra koncentrálódott, mivel egy haver kölcsön karbijával tökéletes 1200 fordulat van és a lámpakapcsolást a motor észre sem veszi
azóta az én karbimat próbálom machinálni teljesen sikertelenül :( volt 1 hétig brigeciolban aztán gázolajban áztatás, sokszori átmosás, kompresszorral fújkálás eredmény nélkül
már régóta csörgött a subercsúszka ha csak kicsit húztam a gázkaron, ezt megoldottam egy új csúszkával, hogyha esetleg körülötte szívna rossz levegõt, nem segített
az alapjárat vagy 1800 felett, vagy 1000 körül ahol bizonytalan és leáll, a kettõ közé beállítani lehetetlen, néhány másodpercig marad meg e 2 érték között, majd leesik és leáll, a levegõcsavar tekergetése nagyjából semmit sem csinál, ha leveszem a karbi szájáról a gumit és kézzel befogom az alapjárati lyukat, a motor tovább jár !! :@
miközben ha abba a lyukba kompresszorral belefújok, úgy ontja a pici alapjárati lyukon a benzinpermetet hogy öröm nézni

a beállítás 2 féle (levegõcsavar 2 kitekerésre, 2000 fordulatnál úgyse csinál semmit, 1000-nél meg leáll, nem lehet állítani, köztes helyzet nincs)
1: fordulat belövése 2000-re, kicsit kitekerés amíg kb 1500-1600 lesz, tartja 5 másodpercig majd leesik 1000 és leáll
2: újraindítás, bizonytalan 1000, alapjárati csavar betekerése, 3-4 tekerést is fordulatszám emelkedés nélkül, pici gáz amire hirtelen felpörgög 3000 felé a motor, alapjárati csavar ismételt kitekerése 2000 alá ahol az 1-es verzió jön elõ

ezzel szívok 2 hónapja :((( új karbi vásárlásán gondolkodom, csak kicsit sokallom, a használt vagy börzés meg lutri :(
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

bakimate írta:Sziasztok!
Azt tudja-e valaki, hogy az E85 Bioetanolt lehet-e használni kétütemû motorba? Az olaj jól keveredik-e benne? Égéshõje mekkora (okoz-e teljesítményvesztést a használata)?
Az Mz Racingról Kéri Lacit interjúvold meg, kísérletezget vele a kis TS-ében!
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

Stravkó írta:
Zschopauer írta: Vagy inkább nagyon ótvar gépe van, mert nagyon csal a km-órája fölfelé... :-P
(Az enyémnek a km-órája pl. 5%-ot csal fölfelé, nem a sebességben, hanem a megtett km-ek számában.)
NA!
Azért, még nem kell leótvarozni a másik motorját(pláne MZ-jét),mert csalhat a km-óra! Nem dicsekvésképpen írtam,hanem hogy megosszam a tapasztalataimat veletek. Pl.nem tudtam,hogy hány literes a tank,így nem is tudtam pontosan fogyasztást számolni.Valószínûleg egy Mz-nek sem hajszálpontos a km-órája,de még ha csal is egy keveset,még akkor is jónak mondható a fogyasztás!

Üdv: Stravkó
Bocs, de ezt viccnél többnek én sem szántam...
Zschopauer
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Na akkor röviden...
A bioetanol igazából sima víztelenszesz, persze az alapanyagra vannak megkötések és denaturálni is kell, nehogy valaki kísértésbe essen... :D
Az E85 olyan bioüzemanyag, amely minimum 85%-ban tartalmaz bioetanolt, a fenmaradó rész az 95-ös benzin plusz jelentéktelen mennyiségben adalékanygok is lehetnek benne. A lényege az E85-nek, hogy kisebb a károsanyagkibocsátás, nem fogy annyi kõolaj (etanolt ugye kukoricából fõzik :D ) és az E85 jövedéki adója csak a tartalmazott benzinre vonatkozik, a benne lévõ etanol adómentes.
Járok ki bioetanol gyártóhoz, állítólag 40e forintért alakítanak át autókat etanol üzemûre (valami kis dobozzal :?: ) és ugye néhány gyártó már forgalmaz bioetanolos járgányokat. Ez lehet hogy csak parasztvakítás...

...szóval nem csak pálinkázásból áll a világ :D ...

Üdv. Ghost
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Hali!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Azt hallottam, hogy az ásványi olaj a "lustább", régi gépekbe elegendõ. A szintetikus pedig a nagyon magasan pörgõ új gépekbe való.
A tank mérete pedig közel elhet a 17-hez, mert nálam mindkét oldalt jó nagy horpadások vannak, mégis 16 felett tankoltam a fóti ÖMV-nél. Akinek kevesebb fér bele, ott valami hézag van. Novi gyártat valami hatalmas tankot, 21 literes lesz. Fenem olyanra fogam, csak sok gubát kér a karosszériás.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég