A zseléset én sem merném/tem.
És köszönöm, hogy felhoztátok ezt a témát... így legalább nekem is volt esélyem beírni ide az elektronikába.

Semmi gond,abban teljesen igazad van,hogy minek szólok bele,ha Téged kérdezneksub-ee írta:Sziatigris írta:Bocsánatot kívánok,véleményt írtam,nem okoskodást.
Csak azért merészeltem megszólalni,mert mi LM35-öt használunk közvetlen hõfokmérésre,bár a Te kapcsolásodat nem ismerem,de legközelebb igérem nem szólok bele a dolgodba.
Ne haragudj, de ma nagyon kiidegeltek, az emberkék itt, aztán kicsit kiakadtam ,amúgy mûködik minden 6V-ról. Thermisztort használtam hõszenzorként, ledes hõfokmérõhöz teljesen megfelel! A motoromon meg 2db DS1820 méri a hõmérsékletet, egy a kintit, másik a motor hõmérsékletét! Jó még hõmérésre a KTY 10, e két utóbbi digitális hõfokmérõ szenzor!
Üdv.:Sub-ee
Sziatigris írta:Bocsánatot kívánok,véleményt írtam,nem okoskodást.
Csak azért merészeltem megszólalni,mert mi LM35-öt használunk közvetlen hõfokmérésre,bár a Te kapcsolásodat nem ismerem,de legközelebb igérem nem szólok bele a dolgodba.
Ne haragudj, de miért okoskodsz?tigris írta:A hõfokmérõ IC adatlapján meg kell nézni,milyen tápfeszt igényel,de félek a 6V kevés neki.bakimate írta:Sub-ee! A ledes index, hátsó lámpa, hõfokmérõ mûködik 6V-os gépnél is? A gyújtás látom van 6V-os verzióban is.
A ledes indexnél meg azt kell figyelembe venni,hogy a ledek egyenként mekkora nyitófeszt igényelnek (~1,2V asszem),de vegyes kapcsolással megoldható 6V-ról is,csak az áramot meghatározó ellenállatot kell a 6V-hoz méretezni.
Sziarenestam írta:Köszi megpróbálom a tekerést! Mennyibõl tudnád nekem kihozni az egységet?sub-ee írta: Szia
Állítható versenytirisztoregységet tudok neked csinálni, maximum 600V-ot bír ki, de közel nem ér el egyik gerjesztõ sem ilyen feszültséget!
Összekötninem érdemes a gerjesztõket, mert nem jön létre a tökéletes gerjesztés. Tekerj inkább hozzá a tekercshet te otthon házilag ugyanolyan vastagságú lakkozott huzalból 50 menetet a toldásnál forraszd össze és zsugorcsövezd le, majd jöhet a tovább tekerés!
amúgy 1000-1500Ft-ért meg kéne tekerjék!
Üdv.:Sub-ee
A hõfokmérõ IC adatlapján meg kell nézni,milyen tápfeszt igényel,de félek a 6V kevés neki.bakimate írta:Sub-ee! A ledes index, hátsó lámpa, hõfokmérõ mûködik 6V-os gépnél is? A gyújtás látom van 6V-os verzióban is.
Köszi megpróbálom a tekerést! Mennyibõl tudnád nekem kihozni az egységet?sub-ee írta:Sziarenestam írta:Szia!
A tekercs is új bent nem régen vettem! Mennyi körül reális a tekercselés? Honnan és mennyiért lehetne izmosabb tirisztoregységet szerezni? És ha két gerjesztõt használok és levédem õket 1-1 izmos diódával az nem lenne jó?
Állítható versenytirisztoregységet tudok neked csinálni, maximum 600V-ot bír ki, de közel nem ér el egyik gerjesztõ sem ilyen feszültséget!
Összekötninem érdemes a gerjesztõket, mert nem jön létre a tökéletes gerjesztés. Tekerj inkább hozzá a tekercshet te otthon házilag ugyanolyan vastagságú lakkozott huzalból 50 menetet a toldásnál forraszd össze és zsugorcsövezd le, majd jöhet a tovább tekerés!
amúgy 1000-1500Ft-ért meg kéne tekerjék!
Üdv.:Sub-ee
Na ennek örülök.Elõbb is megtalálhattad volna akkor nem irtam volna egy kisebb regényt.Gose89 írta:Köszi a segítségeket, sikerült orvosolni a hibát. Az volt a trükk hogy minden rendben volt az vezetékekkel, biztosítékokkal, mindennel így kétségbeestem h vmi nagy baj lesz, de aztán találtam egy oda nem illó drótot az izzó rögzítésénél (sufni 1000el), az odaért egy vezetékhez úgy ahogy nem kellett vna és zárlatot csinált. Megmetszettem a kilógó szárait a drótnak és jó lett.
Sziarenestam írta:Szia!
A tekercs is új bent nem régen vettem! Mennyi körül reális a tekercselés? Honnan és mennyiért lehetne izmosabb tirisztoregységet szerezni? És ha két gerjesztõt használok és levédem õket 1-1 izmos diódával az nem lenne jó?
zsakfos írta:Szia Sub-ee.Nekem nincs autocad-em de a cégnél azt hiszem a tervezõk azzal dolgoznak.Mindenesetre küld el email-ban a rajzokat azzal nem vesztesz semmit azt meglátom mit tudok kezdeni vele.hevizms@tvn.hu
Sziazsakfos írta:Szia!Bár gondolom megvan minden ahhoz hogy legyártsd a dolgokat,de ha bármi esztergált vagy mart dolog kellene és postán tudom küldeni akkor csak dobj egy rajzot aztán már csinálom is és küldöm.Természetesen neked ingyen(na persze ne szinaranyból kérd)sub-ee írta: Szia
A fesszab lesz kint, nagyon jól sikerült, minden érték nagyon szuper amit mutat! de majd elolvasod a cikket!
Hall jeladó és a vezérlõ hozzá már készen van, csak a mechanikai részt kell még legyártatnom!
Üdv.:Sub-ee![]()
Ja meg ne 100kg.
Szia!Bár gondolom megvan minden ahhoz hogy legyártsd a dolgokat,de ha bármi esztergált vagy mart dolog kellene és postán tudom küldeni akkor csak dobj egy rajzot aztán már csinálom is és küldöm.Természetesen neked ingyen(na persze ne szinaranyból kérd)sub-ee írta:Sziazsakfos írta:Én már alig várom!Ja csak hogy tudd én vagyok az az elvetemült aki a ledes indexekkel kapcsolatban zaklatlak állandóan.A múltkor itt a fórumon irtad hogy a Trabant elektronikus gyujtás nem igazán jó Mz-hez.Esetleg ha kedved lesz egyszer tervezhetnél a Hall jeladóhoz is vezérlõ elektronikát.Addig meg csak elleszek ezzel is.Melyik munkád lesz kinn?A fesszab?Na mindegy biztos jó lesz akármi is lesz.Üdvözlet. Laci
A fesszab lesz kint, nagyon jól sikerült, minden érték nagyon szuper amit mutat! de majd elolvasod a cikket!
Hall jeladó és a vezérlõ hozzá már készen van, csak a mechanikai részt kell még legyártatnom!
Üdv.:Sub-ee
Sziarenestam írta:CSõ Sub-ee!
Lenne pár kérdésem! Most beállítottam mindent a gyújtásnál vettem új alaplapot most rendesen adja a szikrát de nagyon kicsi nyomás alatt nem üt át és nem indul a motor a kérdéseim: 1:Megkérdeztem 1 villanymotortekercselõt h mennyiért tekercselné fel a gerjesztõt 4-5ezret mondott szerinted ez reális ár? Kivel lehetne még feltekercseltetni? 2: +25 menet tuti elég lesz? 3:ha feltekercselem nem fogja szétvágni a tirisztor egységet? Válaszodat köszönöm! Szia
Sziazsakfos írta:Én már alig várom!Ja csak hogy tudd én vagyok az az elvetemült aki a ledes indexekkel kapcsolatban zaklatlak állandóan.A múltkor itt a fórumon irtad hogy a Trabant elektronikus gyujtás nem igazán jó Mz-hez.Esetleg ha kedved lesz egyszer tervezhetnél a Hall jeladóhoz is vezérlõ elektronikát.Addig meg csak elleszek ezzel is.Melyik munkád lesz kinn?A fesszab?Na mindegy biztos jó lesz akármi is lesz.Üdvözlet. Lacisub-ee írta: Köszi! Elkélszült már az új cikk is, elviekben hétfõn lesz kint!
Papszi írta:Hy!
Megtaláltam a hibát. A Hall fekete doboz folyamatosan adja a jelet a trafónak! Ja és a kérdésem az lenne, hogy ennek a Hallnak mi is a neve? Elektronikus gyújtás jeladó???? És mibe kerül , mert a mofakeren nem találtam semmit!Egy kicsit összevissza a fogalmazásod.Most mit akarsz venni tulajdonképp?Hall jeladót,ami a fõtengelyed végén van?Vagy magát a vezérlõ elektronikát(a fekete doboz)?A Hall kifejezés magára a jeladóra vonatkozik,ugyanis ott van a Hall ic.Egyébként gyári Etz elektronikus gyújtásod van?Na mindegy a viktormotor.hu-n lehet kapni Etz tirisztort.Nézd meg olyanra gondoltál-e.
__________________
Üdv.: Papszi
Én már alig várom!Ja csak hogy tudd én vagyok az az elvetemült aki a ledes indexekkel kapcsolatban zaklatlak állandóan.A múltkor itt a fórumon irtad hogy a Trabant elektronikus gyujtás nem igazán jó Mz-hez.Esetleg ha kedved lesz egyszer tervezhetnél a Hall jeladóhoz is vezérlõ elektronikát.Addig meg csak elleszek ezzel is.Melyik munkád lesz kinn?A fesszab?Na mindegy biztos jó lesz akármi is lesz.Üdvözlet. Lacisub-ee írta:Köszi! Elkélszült már az új cikk is, elviekben hétfõn lesz kint!bakimate írta:Sub-ee! Ámulok és bámulok az elektronikai kütyüid láttán! További sikeres munkát!
Én nem szólok hozzá már semmit, zsakfos leírása alapján teljesen ki lehet zárni a hibát. Az is elõfordulhat, hogy a lámpafejben megfeszültek a vezetékek és meggörbült a sorkapocsban a saruk teteje és így rezgésre összeér, ami zárlatot okoz és kivágja a biztosítékot és ez a zárlat pont a világítás körén lépett fel. Szóval lehuzkodni egyesével a sarukat, egy kicsit összanyomni õket fogóval, ami görbe, azt kiegyenesíteni és visszadugni a helyére, meg fog szûnni így a zárlat!zsakfos írta:A következõket csináld.Ha jól értettem akkor világitás alatt csinálja a bizti kiverést.Csak hogy pontositsunk a világitás alatt nem a helyzetjelzést érted hanem a tompitott/vagyreflektor állást.Ha ez igy van akkor vedd le a lámpakeretet a lámpádról.Ha belenézel akkor találsz ott 2 db vezetékösszekötõ sorkapcsot jobbról és balról is amibe sok-sok vezeték megy.Ami nálad most érdekes az a jobb oldali vezetékösszekötõ(ha szembe állsz a motorral akkor neked balra).Na most!Ha még a gyári szinezésû vezetékek vannak benne és nem kötözte el senki akkor jó.A sorkapocs 4.és5.saruján(középsõ2)alul is és felül is fehér/fekete szinû vezetékek vannak.Nézd meg hogy melyik vezeték jön a gyujtáskapcsolótól.A többi fehér/fekete vezetéket huzd le.Próbáld ki igy.Most az fog történni hogy nem világitanak a lámpáid de nem is veri ki a biztit(legalábbis remélem).Ha esetleg igy nem veri ki egyik biztit sem,akkor dugd vissza az egyik vezetéket.Ujra próba.Ha még mindig nem veri ki akkor dugd vissza a következõ vezetéket.Aztán az utolsót is.Minden vezeték visszadugásnál próba!!Amelyiknél kiveri ott a baj.A gyujtáskapcsolótól jövõ fehér/fekete vezetéken kivûl 3 ilyen szinezésû vezeték van .Egyik megy a fordmérõbe a másik a sebességmérõbe a harmadik a kormányon lévõ világitáskapcsolóhoz.Láttam olyan kapcsolási rajzot is etz251-rõl ahol a fordmérõ világitást a másik oldali sorkapocsból kapta.Ebben az esetben akkor nem 3 hanam csak 2 vezeték van a gyujtkapcsolóból jövõn kivûl.Azt még nézd meg hogy a biztositékot csak reflektor állásban vagy csak tompitott állásban vagy mindkettõ állásban veri-e ki.Ez az infó is szükiti a lehetõséágeket.Remélem tudtam segiteni.Gose89 írta:köszi! A 16, 16 stimm és ma így is kilõtte a belsõt...zárlat lehet valahol a rnedszerben.
A következõket csináld.Ha jól értettem akkor világitás alatt csinálja a bizti kiverést.Csak hogy pontositsunk a világitás alatt nem a helyzetjelzést érted hanem a tompitott/vagyreflektor állást.Ha ez igy van akkor vedd le a lámpakeretet a lámpádról.Ha belenézel akkor találsz ott 2 db vezetékösszekötõ sorkapcsot jobbról és balról is amibe sok-sok vezeték megy.Ami nálad most érdekes az a jobb oldali vezetékösszekötõ(ha szembe állsz a motorral akkor neked balra).Na most!Ha még a gyári szinezésû vezetékek vannak benne és nem kötözte el senki akkor jó.A sorkapocs 4.és5.saruján(középsõ2)alul is és felül is fehér/fekete szinû vezetékek vannak.Nézd meg hogy melyik vezeték jön a gyujtáskapcsolótól.A többi fehér/fekete vezetéket huzd le.Próbáld ki igy.Most az fog történni hogy nem világitanak a lámpáid de nem is veri ki a biztit(legalábbis remélem).Ha esetleg igy nem veri ki egyik biztit sem,akkor dugd vissza az egyik vezetéket.Ujra próba.Ha még mindig nem veri ki akkor dugd vissza a következõ vezetéket.Aztán az utolsót is.Minden vezeték visszadugásnál próba!!Amelyiknél kiveri ott a baj.A gyujtáskapcsolótól jövõ fehér/fekete vezetéken kivûl 3 ilyen szinezésû vezeték van .Egyik megy a fordmérõbe a másik a sebességmérõbe a harmadik a kormányon lévõ világitáskapcsolóhoz.Láttam olyan kapcsolási rajzot is etz251-rõl ahol a fordmérõ világitást a másik oldali sorkapocsból kapta.Ebben az esetben akkor nem 3 hanam csak 2 vezeték van a gyujtkapcsolóból jövõn kivûl.Azt még nézd meg hogy a biztositékot csak reflektor állásban vagy csak tompitott állásban vagy mindkettõ állásban veri-e ki.Ez az infó is szükiti a lehetõséágeket.Remélem tudtam segiteni.Gose89 írta:köszi! A 16, 16 stimm és ma így is kilõtte a belsõt...zárlat lehet valahol a rnedszerben.
Hát mivel nemigen értek az elektronikához ezért csak annyit tudok mondani, hogy:sub-ee írta:SziaGose89 írta:Nem jött be. Ha berakok a kiégett helyére egy 16 amperest akkor egy másik ég ki. Kereshetek elektromûszerészt a közelben, nemjó az úgy hogy csak én mint "babakocsis" látom.
Esetleg segíthetek neked a hiba orvoslásában, így netek keresztül is, írd le,hogy pontosan mi is a probléma.
Üdv.:Sub-ee
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég