Sziaredocstomi írta:Helló 6V-os MZ Es-be Milyen akksi kell eredetileg?
Jó lehet bele 11Ah vagy 13Ah?
6V 12Ah gyárilag, de 1Ah fel vagy le nem számít!
Üdv.:Sub-ee
Szia!Babec írta:Egy szóló 250s MZ Trophy van a birtokunkban, és az akkutöltéssel vannak problémák. Keresek egy hozzáértõ szerelõt, vagy olyat, aki ért ezekhez a gépekhez. Budapest, vagy környéke érdekelne.
SziaBikergery írta:Sziasztok!
ETZ250-nél normális az, hogy egy 10-15perc 95-110km/h-ás motorozás után a gyujtótrafó annyira meleg , hogy nem állja a kezem?
Régebben azt csinálta, hogy alapjárat közelében egyszerûen leállt a motor egy-egy nagyobb tempójú motorozás után, most cseréltem gyujtótrafót, most nem áll le melegen(csak melegszik a trafó)
Ha valakinek van ötlete írjon please
Bocs félreértettelek, a diódák párosával vannak a 3 fázisú tekercsenként, és tekercsenként 1-1 lecsapódióda is van.torokb írta:sub-ee írta: Szia
A generátorról V-t a diódasor V jelölésére
W-t W-re!
U-t U-ra!
A diódasoron és a generátoron is ott vannak a betûjelek!
A vezetékeket meg csipogtasd ki, hogy mit hova kötsz!
Üdv.:Sub-eeKöszi!
![]()
Én a diódák egyenkénti (6db van?) bekötésére gondoltam... de semmi gond, délután megnézem élõben. Valami azt súgja hogy úgy is csak egy mezei három fázisú egyenirányító kapcsolás... A dióda táblám szerkezeti szilárdsága 24 év rezonancia hatására kezdi elérni a kritikus értéket...ideje újat készíteni
Üdv!Babec írta:Sziasztok! A segítségeteket kérném! Egy szóló 250s MZ Trophy van a birtokunkban, és az akkutöltéssel vannak problémák. Keresek egy hozzáértõ szerelõt, vagy olyat, aki ért ezekhez a gépekhez. Budapest, vagy környéke érdekelne.
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
novi írta:Vagy a kapcsolóval van valami gebaszt vagy a kábelköteggel. A kapcsolótól elindulva nézd végig a kábelköteget az indexekig. Lehet valahol összeér/ki van dörzsölõdve a jobb oldali indexed kábele.MUZulman írta:Sziasztok!
A következõ problémám lenne az indexemmel:
Elõször csak a biztosíték olvadt ki, majd azt kicseréltem (8 A-ra),de 10 km utána az is elszállt.
Most beletettem egy 16-at és müködik, de félek hogy valami túl sok feszkót ad. De ennél is a legutóbb arra lettem figyelmes, hogy csak a baloldali indexek müködnek a jobbak nem.
Van valakinek ötlete mi okozza a galibát?
sub-ee írta:Sziatorokb írta:Szervusztok!
Valaki letudná rajzolni nekem a 250-es ETZ diódáinak bekötését?
Köszi.
A generátorról V-t a diódasor V jelölésére
W-t W-re!
U-t U-ra!
A diódasoron és a generátoron is ott vannak a betûjelek!
A vezetékeket meg csipogtasd ki, hogy mit hova kötsz!
Üdv.:Sub-ee
Vagy a kapcsolóval van valami gebaszt vagy a kábelköteggel. A kapcsolótól elindulva nézd végig a kábelköteget az indexekig. Lehet valahol összeér/ki van dörzsölõdve a jobb oldali indexed kábele.MUZulman írta:Sziasztok!
A következõ problémám lenne az indexemmel:
Elõször csak a biztosíték olvadt ki, majd azt kicseréltem (8 A-ra),de 10 km utána az is elszállt.
Most beletettem egy 16-at és müködik, de félek hogy valami túl sok feszkót ad. De ennél is a legutóbb arra lettem figyelmes, hogy csak a baloldali indexek müködnek a jobbak nem.
Van valakinek ötlete mi okozza a galibát?
Még annyi, hogy ne cseréld le a kábelköteged, mert teljesen jó még, nem korrodált és a vezetékek ellenállása is 1százados, szóval teljesen jó. Egy-két csatlakozás rotty egy picit, de ha legközelebb jössz, megcsinálom átnézhetjük az egészet és megtisztíthatjuk a kontaktokat.sub-ee írta:TZrider250 írta:Hali!
Elsõ felindulásban új vezetékeket akakrtam én is, de nem készültek, így elmúlt a fellángolás.
Apropó, fellángolás. Sokszor nem látszik az izzón, hogy kiégett, mert nem hullik szét a wolframszál. Nem világít, de áramot esetleg vezethet, és jó nagy galibákat csinál.
Az indexrelét szét lehet bontani. A bimetál jó szokott maradni, csak a hozzávezetés olvad szét, mint valami biztosíték, talán a motoromon túl nagy az index biztosítéka. A hozzávezetést könnyû lenne megpatkolni de Sub-ee legyártotta a LED-es indexeimet, már minden LED-ekkel megy a motoromon (biluxot kivéve). Vannak elõnyei!!! Sub-ee kütyüi hasznosak. Fer árakat számol pedig maga tervezi, és mindent megcsinál idõre. Jó marketing Sub-ee, nyugdíjas korig nem lesz gond a vevõkörrel, ha mûhelyt, vagy boltot nyitsz. Kösz a lámpákat. És szólj, ha kigondoltad oldaltámaszra a gyújtáselvételt. ETZ250-re érdekel fõleg
Szia Józsi
A gyújtáselvétel hülyeség lenne inkább egy piezo buzzert kéne felszerelni, hogy sípoljon gyújtáson, ha lent van az oldalsztender, így biztos nem felejtenéd el, a visszajelzõ fény az azért nem lenne jó, mert azt lehet, hogy nem látnád, hallani meg feltehetõleg hallasz. kigondoltam már mindent, elég egyszerû is megcsinálni!
Örülök, hogy tetszik a ledesítés a motoron!
Üdv.:Sub-ee
TZrider250 írta:Hali!
Elsõ felindulásban új vezetékeket akakrtam én is, de nem készültek, így elmúlt a fellángolás.
Apropó, fellángolás. Sokszor nem látszik az izzón, hogy kiégett, mert nem hullik szét a wolframszál. Nem világít, de áramot esetleg vezethet, és jó nagy galibákat csinál.
Az indexrelét szét lehet bontani. A bimetál jó szokott maradni, csak a hozzávezetés olvad szét, mint valami biztosíték, talán a motoromon túl nagy az index biztosítéka. A hozzávezetést könnyû lenne megpatkolni de Sub-ee legyártotta a LED-es indexeimet, már minden LED-ekkel megy a motoromon (biluxot kivéve). Vannak elõnyei!!! Sub-ee kütyüi hasznosak. Fer árakat számol pedig maga tervezi, és mindent megcsinál idõre. Jó marketing Sub-ee, nyugdíjas korig nem lesz gond a vevõkörrel, ha mûhelyt, vagy boltot nyitsz. Kösz a lámpákat. És szólj, ha kigondoltad oldaltámaszra a gyújtáselvételt. ETZ250-re érdekel fõleg
Küldtem privát üzenetet!Gshp írta:Valaki tud gyártani kompletten nekem vezetékköteget ETZ 125 DE LUX-hoz ? Meg mennyibe kerülne ?![]()
Készül az, csak jelezni kell!TZrider250 írta:Elsõ felindulásban új vezetékeket akakrtam én is, de nem készültek, így elmúlt a fellángolás.
Mindig szivesen segítek, és tudok is segíteni, olyan elektronikai probléma még nem volt amit nem tudtam volna megoldani.!Gose89 írta:sub-ee:
Köszi, lehet ,hogy majd ki is használom az ajánlatod. Most úgytûnik sikerült rendbehozni, de ezt a motort nem kíméle az elõzõ tulaj, én viszont szeretném rendbentudni, mert túrázásra használnám és az meg nem nagy élmény kezdõ tulajnak ha az otthontól 100-150km-re feladja valami..
Gose89 írta:Na most meg az index találta ki egy kis szemergõ esõre hogy mind a 4 beadja a kulcsot. Láványosabb problémát nem találtam egyik indexnél sem, én a kapcsoló vagy valamilyen vezeték hibára gondolok.
vajon mi lehet és hol keressem a bajt?
Elegem lett, télen az egészet átvezetékeztetem. Hol csináljam (pest környékén) és mennyibe fáj egy ilyen mûtét?
písz!sub-ee írta:
Szia
Úgy néz ki, hogy túltöltésed van,vagy nem kapcsol ki a gerjesztés!
conus írta:ok, ha már nem lesz kiégve az agyam a napszámba járástól(remélem szerdán megyünk utoljára) akkor felkereslek msn és/vagy skype. de tudod h mi lenne a legegyszerûbb? a "normál" akkutöltõt egy kicsit megpiszkálni úgy h zselés akksihoz is zorall legyen. hm?
Sziaconus írta:Figyu!Csöpi írta:
Hello!
Egy szabályozható(fokozatmentesen) kimeneti feszültségû és áramú, magyarul áram és feszültség korláttal rendelkezõ tápegységgel is megoldható ez a regenerálás, nem? Amúgy nem bonyolult egy ilyet összerakni, az UA 723-as IC köré kell pár passzív alkatrészt meg egy áteresztõ tranzisztor(vagy nagyobb teljesítménynél Darlington tranzisztor), ja és persze egy megfelelõ teljesítményû hálózati trafó.
Trafóból nekem van annyi vazze, hogy egy púpozott talicskára való, a behajlított mutatóujjam méretétõl akkoráig mint egy emberi fej...Úgyhogy trafóval nincs gond. De a többi nekem kínai, max annyit tudok hozzá, hogy kapcs rajz alapján fellapátolom a nyákra, meg belövök 1-2 állítható alkatrészt mûszerrel... Nem tudnánk ezt valahogy megoldani frankón, úgy h értsem is h mûködik nagyjából az áramkör lásd: sub-ee cikkleírása?
Cserébe adok trafót
![]()
Mert nekem a halálom amikor elkezd kijönni a kénsavas g*nyó és mindent mar...![]()
Nálam! Budapest 35 kilóméterre van. Olcsón megszámítom!Gose89 írta:Elegem lett, télen az egészet átvezetékeztetem. Hol csináljam (pest környékén) és mennyibe fáj egy ilyen mûtét?
Figyu!Csöpi írta:bakimate írta:"és ilyen speciális töltõizét amivel regenerálni lehetne a szulfátosodást azt nem lehet kapni?"
Valószínüleg szakboltban. De biztos drága, és nem ér annyit...
Hello!
Egy szabályozható(fokozatmentesen) kimeneti feszültségû és áramú, magyarul áram és feszültség korláttal rendelkezõ tápegységgel is megoldható ez a regenerálás, nem? Amúgy nem bonyolult egy ilyet összerakni, az UA 723-as IC köré kell pár passzív alkatrészt meg egy áteresztõ tranzisztor(vagy nagyobb teljesítménynél Darlington tranzisztor), ja és persze egy megfelelõ teljesítményû hálózati trafó.
bakimate írta:"és ilyen speciális töltõizét amivel regenerálni lehetne a szulfátosodást azt nem lehet kapni?"
Valószínüleg szakboltban. De biztos drága, és nem ér annyit...
Na akkor tegyük tisztába a dolgokat!conus írta:valahol pletyka szintjén azt hallottam h a zselés akksit nem kell utántöltögetni sem savval sem desztillált vízzel és sokkal tovább bírja...
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég