Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Én pont ezért egy hosszú szilikoncsövet használok, ami elmegy egészen a hátsó sárvédõgumi aljáig. És azóta semmi problémám a savkiömléssel.(ami persze nincs)
A zseléset én sem merném/tem.

És köszönöm, hogy felhoztátok ezt a témát... így legalább nekem is volt esélyem beírni ide az elektronikába. :lol:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

zozy!

savas akksival csak az a parám, hogyha a savas g.nyó kijön belõle, akkor az mindent mar. valami "baleset" folytán az elõzõ tulajnál kidõlt az akkumlátorból és végigmarta a motor vázát... :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Conus,

Nálam majdnem 5 évet bírt a savas akkum (olasz gyártmány, "Activa"), szintén savas Vartát vettem (12V/5Ah), mert a hozzá értõk szerint a zselés rosszabbul tolerálja az ingadozó töltést, aztán ezért nem mertem zseléset venni.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Emberek!

Zselés akksi vs. sima akksi? Mennyivel bírja tovább? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! A 14 A az kicsit sok. ezért nem marad másra villany. Viszont egy aksinak a 3-5 évet ki kellene bírnia. Esetleg ha tudod, próba egy kölcsön aksival? Vagy lesz egy szép új! :lol: T
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

1.5 éves az akku. Lehet hogy igazad van mert most volt nálam egy másik szaki aki megállapitotta,hogy 13.8V-al és 14A-val tölt a motor Õ is mindent kimért tehát kizárásos alapon az akku a hibás.Az akkuban a feszültség 10.8V.Amikor meg megpróbáltam tölteni 3-4 perc után elkezdett forrni.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Próbáld beleélni magad egy szép, új akkumlátorba. Mennyi idõs a mostani? Az 55/60 valszeg gyári, bírja.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3156
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Zárlat vagy elöregedett kábelek... jobb ötletem nincs... (hacsaknem tényleg feszszabályzó)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

Szisztok, kicseréltem az izzót 45/40-re de nem változott semmi!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

sub-ee írta:
tigris írta:Bocsánatot kívánok,véleményt írtam,nem okoskodást.

Csak azért merészeltem megszólalni,mert mi LM35-öt használunk közvetlen hõfokmérésre,bár a Te kapcsolásodat nem ismerem,de legközelebb igérem nem szólok bele a dolgodba.
Szia

Ne haragudj, de ma nagyon kiidegeltek, az emberkék itt, aztán kicsit kiakadtam ,amúgy mûködik minden 6V-ról. Thermisztort használtam hõszenzorként, ledes hõfokmérõhöz teljesen megfelel! A motoromon meg 2db DS1820 méri a hõmérsékletet, egy a kintit, másik a motor hõmérsékletét! Jó még hõmérésre a KTY 10, e két utóbbi digitális hõfokmérõ szenzor!

Üdv.:Sub-ee
Semmi gond,abban teljesen igazad van,hogy minek szólok bele,ha Téged kérdeznek :)
Mi itt a cégnél elektromos lézerfénnyel viszünk át eternetet és a vevõdióda hõmérsékletét mérjük,mert erõsen hõfüggõ a karakterisztikája,kompenzálni kell és ehhez használunk LM35-öt,ami a mi kütyünkben 5V-ról megy és a hõmérséklethez arányos feszültséget ad a földhöz képest,pl:35,4 fok--> 354 mV ,de talán ismered is ezt a cuccot.Bár ez motorhõfokméréshez feleslegesen érzékeny (ha megnedvesíted és ráfújsz,vadul reagál :D ),egyszerûbb úgy,ahogy Te megoldottad,nyomtattam magamnak a hõfokmérõdbõl,amint lesz idõm,megcsinálom,ügyes cucc!
Bár az igazság az,hogy én mechanikával is elég sokat foglalkozom,ezért nem vagyok az elektronikában (sem :) ) túl penge.

üdv
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

hmmm azert a 210 W-os generatornak siman kellene birnia a 60 W-os izzot nem? :roll: nekem volt benne 100/80 as "audi" kek izzo birta...legalabbis a toltes a foglalat az kevesbe, szepen leolvadt, de hat en voltam a balfasz :evil: mindenesetre az hogy egy 60W os izzoval lemegy a toltes 11 V-ra ott sztem nem az izzo lesz a hibas ....errol hofi jut eszembe: "ha nem megy a kupi nem az ágyakat kell lecserelni...." :twisted:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2008.06.18. 09:42-kor.
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

Köszönöm szépen a segitséget, vásárolok izzót 45/40-est kicserélem és majd jelentkezem.
Remélem tényleg csak ennyi. Üdv
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

KARI:

Nálam 70/75W volt benne amivel vettem és simán bírta, ennek ellenére kicseréltem 40/45-re, mert azzal is tökéletesen látok a sötétben. H4 mondjuk biztos szipkáz, sztem felesleges is bele, ám mindenkinek magánügye, ha minden a helyén van azért a H4-et is bírnia kell(ene), pláne ha valakinek ledes cumói vannak máshol (helyzetj, fékl, indexek).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3156
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Az az izzó kicsit nagy. A szerelési útmutató 45/40-eset ír!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

60/55w halogén H4-es izzó van benne.
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

A fesszabályzót és a trafót kicseréltem egy fél napra teljesen újra. Igaz akkor nem mértem rá.
Szegény motorosboltos hölgy kölcsön adta kipróbálni már nagyon akart segíteni de nem változott semmi.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3156
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Akkor ott lehet, hogy a világítás szipkázza le az áramot... Izzó milyen?
Máté! Azt mondod, hogy új vezetékköteg? :twisted:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

ha rajta van a tompitott akkor is 12 felett kellene toltenie, csak a fesszab kornyeken kellene meg szetnezni...
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
ETZ 250 (1982) ha bekapcsolom a tompitott világitást alapjáraton pár másodperc múlva leáll.
2500-as fordulat felett kell tartani legalább,de még így is lemerül az akku 3-4 nap közlekedés után annyira hogy alig indul. Ha csak parkirral közlekedem semmi probléma.
Trafó, fesszabályzó kimérve és jó. A töltés lámpa nélkül max 13,63 (fordulaton), tompitottal 11,10. Villamossági szerlõ barátomnak fogalma sincs a problémáról.Remélem, hogy tudtok segiteni, mert ugye a lámpa az kell a rendõrnek is és amúgy is.
Elõre is köszönöm. Üdv
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

tigris írta:Bocsánatot kívánok,véleményt írtam,nem okoskodást.

Csak azért merészeltem megszólalni,mert mi LM35-öt használunk közvetlen hõfokmérésre,bár a Te kapcsolásodat nem ismerem,de legközelebb igérem nem szólok bele a dolgodba.
Szia

Ne haragudj, de ma nagyon kiidegeltek, az emberkék itt, aztán kicsit kiakadtam ,amúgy mûködik minden 6V-ról. Thermisztort használtam hõszenzorként, ledes hõfokmérõhöz teljesen megfelel! A motoromon meg 2db DS1820 méri a hõmérsékletet, egy a kintit, másik a motor hõmérsékletét! Jó még hõmérésre a KTY 10, e két utóbbi digitális hõfokmérõ szenzor!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Bocsánatot kívánok,véleményt írtam,nem okoskodást.

Csak azért merészeltem megszólalni,mert mi LM35-öt használunk közvetlen hõfokmérésre,bár a Te kapcsolásodat nem ismerem,de legközelebb igérem nem szólok bele a dolgodba.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

tigris írta:
bakimate írta:Sub-ee! A ledes index, hátsó lámpa, hõfokmérõ mûködik 6V-os gépnél is? A gyújtás látom van 6V-os verzióban is.
A hõfokmérõ IC adatlapján meg kell nézni,milyen tápfeszt igényel,de félek a 6V kevés neki.
A ledes indexnél meg azt kell figyelembe venni,hogy a ledek egyenként mekkora nyitófeszt igényelnek (~1,2V asszem),de vegyes kapcsolással megoldható 6V-ról is,csak az áramot meghatározó ellenállatot kell a 6V-hoz méretezni.
Ne haragudj, de miért okoskodsz?
A hõfokmérõ IC nem hõfokmérõ IC,hanem ledvezérlõ IC, ez az egyik, másik meg az, hogy hõfokmérõ 3-18V-os DC feszültségtartományban mûködik, mivel az IC-nek saját feszkonvertere és stabilizátora van tartományátváltással!

Szóval Máténak üzenem, hogy a hõfokmérõ univerzális, jó 6 és 12V-os gépre is! A ledek nyitófeszültsége szintén változó, a vegyes kapcsolás nem szükséges, párhuzamos elég! A relét meg teljesen más feszosztóval kell megcsinálni 6V-ra, de már azt is megterveztem, csak még úgy néz ki nincs benne cikkben! Arról nem beszélve, hogy 12V-os helyett 6V-os relé is kell rá!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bakimate írta:Sub-ee! A ledes index, hátsó lámpa, hõfokmérõ mûködik 6V-os gépnél is? A gyújtás látom van 6V-os verzióban is.
Szia

A 6V-os verziót nem tettem bele cikkbe? Az is meg van tervezve pedig!
Ha szükséged van rá, akkor szívesen elküldöm!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

renestam írta:
sub-ee írta: Szia

Állítható versenytirisztoregységet tudok neked csinálni, maximum 600V-ot bír ki, de közel nem ér el egyik gerjesztõ sem ilyen feszültséget!
Összekötninem érdemes a gerjesztõket, mert nem jön létre a tökéletes gerjesztés. Tekerj inkább hozzá a tekercshet te otthon házilag ugyanolyan vastagságú lakkozott huzalból 50 menetet a toldásnál forraszd össze és zsugorcsövezd le, majd jöhet a tovább tekerés!

amúgy 1000-1500Ft-ért meg kéne tekerjék!

Üdv.:Sub-ee
Köszi megpróbálom a tekerést! Mennyibõl tudnád nekem kihozni az egységet?
Szia

Az egység olyan 2000-2200Ft körül jönne ki, leírást is csinálnék hozzá!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

bakimate írta:Sub-ee! A ledes index, hátsó lámpa, hõfokmérõ mûködik 6V-os gépnél is? A gyújtás látom van 6V-os verzióban is.
A hõfokmérõ IC adatlapján meg kell nézni,milyen tápfeszt igényel,de félek a 6V kevés neki.
A ledes indexnél meg azt kell figyelembe venni,hogy a ledek egyenként mekkora nyitófeszt igényelnek (~1,2V asszem),de vegyes kapcsolással megoldható 6V-ról is,csak az áramot meghatározó ellenállatot kell a 6V-hoz méretezni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

sub-ee írta:
renestam írta:Szia!
A tekercs is új bent nem régen vettem! Mennyi körül reális a tekercselés? Honnan és mennyiért lehetne izmosabb tirisztoregységet szerezni? És ha két gerjesztõt használok és levédem õket 1-1 izmos diódával az nem lenne jó?
Szia

Állítható versenytirisztoregységet tudok neked csinálni, maximum 600V-ot bír ki, de közel nem ér el egyik gerjesztõ sem ilyen feszültséget!
Összekötninem érdemes a gerjesztõket, mert nem jön létre a tökéletes gerjesztés. Tekerj inkább hozzá a tekercshet te otthon házilag ugyanolyan vastagságú lakkozott huzalból 50 menetet a toldásnál forraszd össze és zsugorcsövezd le, majd jöhet a tovább tekerés!

amúgy 1000-1500Ft-ért meg kéne tekerjék!

Üdv.:Sub-ee
Köszi megpróbálom a tekerést! Mennyibõl tudnád nekem kihozni az egységet?
kis etz 150
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sub-ee! A ledes index, hátsó lámpa, hõfokmérõ mûködik 6V-os gépnél is? A gyújtás látom van 6V-os verzióban is.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gose89 írta:Köszi a segítségeket, sikerült orvosolni a hibát. Az volt a trükk hogy minden rendben volt az vezetékekkel, biztosítékokkal, mindennel így kétségbeestem h vmi nagy baj lesz, de aztán találtam egy oda nem illó drótot az izzó rögzítésénél (sufni 1000el), az odaért egy vezetékhez úgy ahogy nem kellett vna és zárlatot csinált. Megmetszettem a kilógó szárait a drótnak és jó lett.
Na ennek örülök.Elõbb is megtalálhattad volna akkor nem irtam volna egy kisebb regényt. :D :D :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

renestam írta:Szia!
A tekercs is új bent nem régen vettem! Mennyi körül reális a tekercselés? Honnan és mennyiért lehetne izmosabb tirisztoregységet szerezni? És ha két gerjesztõt használok és levédem õket 1-1 izmos diódával az nem lenne jó?
Szia

Állítható versenytirisztoregységet tudok neked csinálni, maximum 600V-ot bír ki, de közel nem ér el egyik gerjesztõ sem ilyen feszültséget!
Összekötninem érdemes a gerjesztõket, mert nem jön létre a tökéletes gerjesztés. Tekerj inkább hozzá a tekercshet te otthon házilag ugyanolyan vastagságú lakkozott huzalból 50 menetet a toldásnál forraszd össze és zsugorcsövezd le, majd jöhet a tovább tekerés!

amúgy 1000-1500Ft-ért meg kéne tekerjék!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:Szia Sub-ee.Nekem nincs autocad-em de a cégnél azt hiszem a tervezõk azzal dolgoznak.Mindenesetre küld el email-ban a rajzokat azzal nem vesztesz semmit azt meglátom mit tudok kezdeni vele.hevizms@tvn.hu


Ok elküldöm a rajzokat!

Üdv.:Sub-ee
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

Köszi a segítségeket, sikerült orvosolni a hibát. Az volt a trükk hogy minden rendben volt az vezetékekkel, biztosítékokkal, mindennel így kétségbeestem h vmi nagy baj lesz, de aztán találtam egy oda nem illó drótot az izzó rögzítésénél (sufni 1000el), az odaért egy vezetékhez úgy ahogy nem kellett vna és zárlatot csinált. Megmetszettem a kilógó szárait a drótnak és jó lett.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A vele. nem tartozik az email cimhez.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szia Sub-ee.Nekem nincs autocad-em de a cégnél azt hiszem a tervezõk azzal dolgoznak.Mindenesetre küld el email-ban a rajzokat azzal nem vesztesz semmit azt meglátom mit tudok kezdeni vele.hevizms@tvn.hu
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

Szia!
A tekercs is új bent nem régen vettem! Mennyi körül reális a tekercselés? Honnan és mennyiért lehetne izmosabb tirisztoregységet szerezni? És ha két gerjesztõt használok és levédem õket 1-1 izmos diódával az nem lenne jó?
kis etz 150
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:
sub-ee írta: Szia

A fesszab lesz kint, nagyon jól sikerült, minden érték nagyon szuper amit mutat! de majd elolvasod a cikket!
Hall jeladó és a vezérlõ hozzá már készen van, csak a mechanikai részt kell még legyártatnom!

Üdv.:Sub-ee
Szia!Bár gondolom megvan minden ahhoz hogy legyártsd a dolgokat,de ha bármi esztergált vagy mart dolog kellene és postán tudom küldeni akkor csak dobj egy rajzot aztán már csinálom is és küldöm.Természetesen neked ingyen(na persze ne szinaranyból kérd) :lol: :lol: Ja meg ne 100kg.
Szia

Van Autocad 2004-ed vagy nnál újabb, mert abba csináltam meg a terveket, vannak elég bonyolult dolgok is amiket ki kell esztergálni amúgy, vannak egész vékonyfalú acél cuccok is, pl a gyújtáshoz a csapágyház.

Üdv.:Sub-ee
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Kösz zsakfos az infót (a vezérlõ elektronikára gondoltam csak kevertem a kettõt, és gyári tirisztoros gyújtású)







_____________
Üdv.: Papszi
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sub-ee írta:
zsakfos írta:Én már alig várom!Ja csak hogy tudd én vagyok az az elvetemült aki a ledes indexekkel kapcsolatban zaklatlak állandóan.A múltkor itt a fórumon irtad hogy a Trabant elektronikus gyujtás nem igazán jó Mz-hez.Esetleg ha kedved lesz egyszer tervezhetnél a Hall jeladóhoz is vezérlõ elektronikát.Addig meg csak elleszek ezzel is.Melyik munkád lesz kinn?A fesszab?Na mindegy biztos jó lesz akármi is lesz.Üdvözlet. Laci
Szia

A fesszab lesz kint, nagyon jól sikerült, minden érték nagyon szuper amit mutat! de majd elolvasod a cikket!
Hall jeladó és a vezérlõ hozzá már készen van, csak a mechanikai részt kell még legyártatnom!

Üdv.:Sub-ee
Szia!Bár gondolom megvan minden ahhoz hogy legyártsd a dolgokat,de ha bármi esztergált vagy mart dolog kellene és postán tudom küldeni akkor csak dobj egy rajzot aztán már csinálom is és küldöm.Természetesen neked ingyen(na persze ne szinaranyból kérd) :lol: :lol: Ja meg ne 100kg.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

renestam írta:CSõ Sub-ee!
Lenne pár kérdésem! Most beállítottam mindent a gyújtásnál vettem új alaplapot most rendesen adja a szikrát de nagyon kicsi nyomás alatt nem üt át és nem indul a motor a kérdéseim: 1:Megkérdeztem 1 villanymotortekercselõt h mennyiért tekercselné fel a gerjesztõt 4-5ezret mondott szerinted ez reális ár? Kivel lehetne még feltekercseltetni? 2: +25 menet tuti elég lesz? 3:ha feltekercselem nem fogja szétvágni a tirisztor egységet? Válaszodat köszönöm! Szia
Szia

4-5 ezer forintért k**va sok az a tekercselés, ennyi erõvel megveheted a babettának az új tekercsét is a blotban ami körülbelül 1200Ft, az izmosabb tekercset vedd meg! 25 menetben meg hülyeséget mondtam, mert inkább 50 kéne, az úgy lenne a megfelelõ. Normális tirisztor egység kellene hozzá amit akár 400V-tal is lehetne terhelni. A gyári tirisztor egység nem biztos, hogy kibírja ezt a terhelést.

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:
sub-ee írta: Köszi! Elkélszült már az új cikk is, elviekben hétfõn lesz kint!
Én már alig várom!Ja csak hogy tudd én vagyok az az elvetemült aki a ledes indexekkel kapcsolatban zaklatlak állandóan.A múltkor itt a fórumon irtad hogy a Trabant elektronikus gyujtás nem igazán jó Mz-hez.Esetleg ha kedved lesz egyszer tervezhetnél a Hall jeladóhoz is vezérlõ elektronikát.Addig meg csak elleszek ezzel is.Melyik munkád lesz kinn?A fesszab?Na mindegy biztos jó lesz akármi is lesz.Üdvözlet. Laci
Szia

A fesszab lesz kint, nagyon jól sikerült, minden érték nagyon szuper amit mutat! de majd elolvasod a cikket!
Hall jeladó és a vezérlõ hozzá már készen van, csak a mechanikai részt kell még legyártatnom!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

CSõ Sub-ee!
Lenne pár kérdésem! Most beállítottam mindent a gyújtásnál vettem új alaplapot most rendesen adja a szikrát de nagyon kicsi nyomás alatt nem üt át és nem indul a motor a kérdéseim: 1:Megkérdeztem 1 villanymotortekercselõt h mennyiért tekercselné fel a gerjesztõt 4-5ezret mondott szerinted ez reális ár? Kivel lehetne még feltekercseltetni? 2: +25 menet tuti elég lesz? 3:ha feltekercselem nem fogja szétvágni a tirisztor egységet? Válaszodat köszönöm! Szia
kis etz 150
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Papszi írta:Hy!

Megtaláltam a hibát. A Hall fekete doboz folyamatosan adja a jelet a trafónak! Ja és a kérdésem az lenne, hogy ennek a Hallnak mi is a neve? Elektronikus gyújtás jeladó???? És mibe kerül , mert a mofakeren nem találtam semmit!Egy kicsit összevissza a fogalmazásod.Most mit akarsz venni tulajdonképp?Hall jeladót,ami a fõtengelyed végén van?Vagy magát a vezérlõ elektronikát(a fekete doboz)?A Hall kifejezés magára a jeladóra vonatkozik,ugyanis ott van a Hall ic.Egyébként gyári Etz elektronikus gyújtásod van?Na mindegy a viktormotor.hu-n lehet kapni Etz tirisztort.Nézd meg olyanra gondoltál-e.






__________________
Üdv.: Papszi :smt079
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Hy!

Megtaláltam a hibát. A Hall fekete doboz folyamatosan adja a jelet a trafónak! Ja és a kérdésem az lenne, hogy ennek a Hallnak mi is a neve? Elektronikus gyújtás jeladó???? És mibe kerül , mert a mofakeren nem találtam semmit!






__________________
Üdv.: Papszi :smt079
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sub-ee írta:
bakimate írta:Sub-ee! Ámulok és bámulok az elektronikai kütyüid láttán! További sikeres munkát!
Köszi! Elkélszült már az új cikk is, elviekben hétfõn lesz kint!
Én már alig várom!Ja csak hogy tudd én vagyok az az elvetemült aki a ledes indexekkel kapcsolatban zaklatlak állandóan.A múltkor itt a fórumon irtad hogy a Trabant elektronikus gyujtás nem igazán jó Mz-hez.Esetleg ha kedved lesz egyszer tervezhetnél a Hall jeladóhoz is vezérlõ elektronikát.Addig meg csak elleszek ezzel is.Melyik munkád lesz kinn?A fesszab?Na mindegy biztos jó lesz akármi is lesz.Üdvözlet. Laci
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:
Gose89 írta:köszi! A 16, 16 stimm és ma így is kilõtte a belsõt...zárlat lehet valahol a rnedszerben.
A következõket csináld.Ha jól értettem akkor világitás alatt csinálja a bizti kiverést.Csak hogy pontositsunk a világitás alatt nem a helyzetjelzést érted hanem a tompitott/vagyreflektor állást.Ha ez igy van akkor vedd le a lámpakeretet a lámpádról.Ha belenézel akkor találsz ott 2 db vezetékösszekötõ sorkapcsot jobbról és balról is amibe sok-sok vezeték megy.Ami nálad most érdekes az a jobb oldali vezetékösszekötõ(ha szembe állsz a motorral akkor neked balra).Na most!Ha még a gyári szinezésû vezetékek vannak benne és nem kötözte el senki akkor jó.A sorkapocs 4.és5.saruján(középsõ2)alul is és felül is fehér/fekete szinû vezetékek vannak.Nézd meg hogy melyik vezeték jön a gyujtáskapcsolótól.A többi fehér/fekete vezetéket huzd le.Próbáld ki igy.Most az fog történni hogy nem világitanak a lámpáid de nem is veri ki a biztit(legalábbis remélem).Ha esetleg igy nem veri ki egyik biztit sem,akkor dugd vissza az egyik vezetéket.Ujra próba.Ha még mindig nem veri ki akkor dugd vissza a következõ vezetéket.Aztán az utolsót is.Minden vezeték visszadugásnál próba!!Amelyiknél kiveri ott a baj.A gyujtáskapcsolótól jövõ fehér/fekete vezetéken kivûl 3 ilyen szinezésû vezeték van .Egyik megy a fordmérõbe a másik a sebességmérõbe a harmadik a kormányon lévõ világitáskapcsolóhoz.Láttam olyan kapcsolási rajzot is etz251-rõl ahol a fordmérõ világitást a másik oldali sorkapocsból kapta.Ebben az esetben akkor nem 3 hanam csak 2 vezeték van a gyujtkapcsolóból jövõn kivûl.Azt még nézd meg hogy a biztositékot csak reflektor állásban vagy csak tompitott állásban vagy mindkettõ állásban veri-e ki.Ez az infó is szükiti a lehetõséágeket.Remélem tudtam segiteni.
Én nem szólok hozzá már semmit, zsakfos leírása alapján teljesen ki lehet zárni a hibát. Az is elõfordulhat, hogy a lámpafejben megfeszültek a vezetékek és meggörbült a sorkapocsban a saruk teteje és így rezgésre összeér, ami zárlatot okoz és kivágja a biztosítékot és ez a zárlat pont a világítás körén lépett fel. Szóval lehuzkodni egyesével a sarukat, egy kicsit összanyomni õket fogóval, ami görbe, azt kiegyenesíteni és visszadugni a helyére, meg fog szûnni így a zárlat!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bakimate írta:Sub-ee! Ámulok és bámulok az elektronikai kütyüid láttán! További sikeres munkát!
Köszi! Elkélszült már az új cikk is, elviekben hétfõn lesz kint!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gose89 írta:köszi! A 16, 16 stimm és ma így is kilõtte a belsõt...zárlat lehet valahol a rnedszerben.
A következõket csináld.Ha jól értettem akkor világitás alatt csinálja a bizti kiverést.Csak hogy pontositsunk a világitás alatt nem a helyzetjelzést érted hanem a tompitott/vagyreflektor állást.Ha ez igy van akkor vedd le a lámpakeretet a lámpádról.Ha belenézel akkor találsz ott 2 db vezetékösszekötõ sorkapcsot jobbról és balról is amibe sok-sok vezeték megy.Ami nálad most érdekes az a jobb oldali vezetékösszekötõ(ha szembe állsz a motorral akkor neked balra).Na most!Ha még a gyári szinezésû vezetékek vannak benne és nem kötözte el senki akkor jó.A sorkapocs 4.és5.saruján(középsõ2)alul is és felül is fehér/fekete szinû vezetékek vannak.Nézd meg hogy melyik vezeték jön a gyujtáskapcsolótól.A többi fehér/fekete vezetéket huzd le.Próbáld ki igy.Most az fog történni hogy nem világitanak a lámpáid de nem is veri ki a biztit(legalábbis remélem).Ha esetleg igy nem veri ki egyik biztit sem,akkor dugd vissza az egyik vezetéket.Ujra próba.Ha még mindig nem veri ki akkor dugd vissza a következõ vezetéket.Aztán az utolsót is.Minden vezeték visszadugásnál próba!!Amelyiknél kiveri ott a baj.A gyujtáskapcsolótól jövõ fehér/fekete vezetéken kivûl 3 ilyen szinezésû vezeték van .Egyik megy a fordmérõbe a másik a sebességmérõbe a harmadik a kormányon lévõ világitáskapcsolóhoz.Láttam olyan kapcsolási rajzot is etz251-rõl ahol a fordmérõ világitást a másik oldali sorkapocsból kapta.Ebben az esetben akkor nem 3 hanam csak 2 vezeték van a gyujtkapcsolóból jövõn kivûl.Azt még nézd meg hogy a biztositékot csak reflektor állásban vagy csak tompitott állásban vagy mindkettõ állásban veri-e ki.Ez az infó is szükiti a lehetõséágeket.Remélem tudtam segiteni.
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

köszi! A 16, 16 stimm és ma így is kilõtte a belsõt...zárlat lehet valahol a rnedszerben.
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Belülröl kifele haladva 16, 16, 5,és 4 amperes biztositékok kelenek bele!
MZ Forever! ;)
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

hy

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Szétnéztem a szocimotoros oldalon is meg itt az mz-s oldalon is de nem találtam megfeelõ kapcsolási rajzot 250es etz-hez csak egyet, de az inkább csak a világító berendezésekhez van. Itt a helybéli szakik meg nem igazán értik az elektromos gyújtást, hisz a megszakítón nõttek fel. Valaki le tudná nekem írni az elektromos gyújtás menetét? Mert akkor azt az utat végigjárva megnézném az alkatrészeket(Bár a hall-ba nem látok bele)



__________________
Üdv.: Papszi
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

sub-ee írta:
Gose89 írta:Nem jött be. Ha berakok a kiégett helyére egy 16 amperest akkor egy másik ég ki. Kereshetek elektromûszerészt a közelben, nemjó az úgy hogy csak én mint "babakocsis" látom.
Szia

Esetleg segíthetek neked a hiba orvoslásában, így netek keresztül is, írd le,hogy pontosan mi is a probléma.

Üdv.:Sub-ee
Hát mivel nemigen értek az elektronikához ezért csak annyit tudok mondani, hogy:
Amikor hazajött a motor a szervízböl gyönyörûen mûködött a világítás mert nem bírtam ki és mentem egy esti kört. Másnap azt vettem észre hogy nem indul. Arra rájöttem azonnal h vmi elektronikai baj lehet. Befújogattam kontaktsprével meg megtisztítottam a biztosítékokat de semmi. Kicseréltem kettõt ami már igen csúnya volt. Utána elindult de amint felnyomtam a világítást kicsapta a blokk felõl a 2. bisztosítékot. Ha azt 16osra cseréltem akkor meg blokk felöl az 1.-t.
Elsõnek azt meg tudnád mondani, hogy hova-mekkora biztosítékok kellenek? Nem tudom mi hogy van, szóval ha blokktól viszonyítva ballról jobra elmondod õket már azzal sokat segítesz.
Most a belsõ mindkét biztosíték 16os és így jó a világítás (legalábbis hidegen üresben biztos, most néztem:)).
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég